Citroen Berlingo 1,2 puretech 130 ps, či 1.5 AdBlue Hdi 130 ps

23 nepřečtených
  • bajkondra

    Zdravím bikery, plánuji v nejbližší době koupi nového vozu Citroen Berlingo poslední generace, mimo jiné pro cyklo účely, zeptám se – vlastníte ho někdo a pokud ano, v jaké motorizaci a jak jste s ní spokojeni ?? Nejprve jsem chtěl sáhnout pro benzínovou verzi, vzhledem k tomu, že jezdím 75% nájezdu ve městě a roční nájezd mám tak do 20 000 , ale jelikož je výroba momentálně ve skluzu, silnější verze benzínu se nedá objednat, pokukuji i po dnes již nepopulární ropě.....tak nějak mi k tomuhle autu sedí víc , navíc to je stále čtyřválec :-))

    Prosím o zkušenosti s tím, či oním motorem, ať už pozitivní, tak negativní a i technické postřehy z provozu Berlinga obecně mě potěší. /spotřeba, jízdní vlastnosti, regenerace dpf, servisní prohlídky, poruchy /

    Děkuji všem za příspěvky, držte se prosím tématu a nepoperte se :-)

    jo a to označení dieselového motoru je správně 1.5 BLUEHDI ......v nadpisu již mi to nejde opravit

    Anketa: Berlingo raději v benzínu, či ropě ?

    0 0
    • kamaro  

      Máme předchozí 2. generaci, s motorem 1,6 BlueHDI 88kW cca 2,5 roku, najeto kolem 50k km. Zatím bez problémů, ale je to furt ještě „nové auto“. Spotřeba dle počítače 5,1 l/100km, dle tankování za celou dobu 4,9l /100km. Jinak strašně praktické auto, u druhé generace navíc s možností vyjmutí zadních sedadel. Kvalita zpracování odpovídá kategorii a ceně (tvrdé plasty, podvozek). Oproti Oktávce a podobným autůmm je z toho krásný výhled, na velká zrcátka se dobře zvyká…

      0 0
      • MatS  

        Jako mam Peugeot Partner Tepee (coz je totez) druhe generace se stejnym motorem, uz druhe po sobe jako sluzebni. Max vybava. Jako soukrome bych si toto auto snad dobrovolne nekoupil. Jediny benefit je velky vnitrni i zavazadlovy prostor. A slusny spolehlivy motor. Ale zde pozitiva konci. Ergonomie a ovladani navrhoval nejaky zhulenec. Infotainment jeho bracha. Mam radio s dotykacem a to je traga.

        Samotna kapitola je podvozek, ktery je uplne tragicky, obzvlast chovani rizeni a predni naprava. A to nebudu zminovat problemy s vibracemi v rizeni, ktere servis nebyl schopen 2 roky odstranit.

        Kdyz si z nej presednu do jineho auta, tak si oddechnu.

        Chce se v tom projet po nerovne silnici s vymoly a vyjetymi koleji. Pak clovek pochopi co mam na mysli. A nebojte, neni to zaujatost, uz mi proslo rukama spousta aut od osobaku, pres SUV po dodavky. Mam s cim srovnavat.

        Radeji bych vzal prodlouzenou VW Caddy.

        0 0
        • scalar  

          Proč mu píšete eleboráty o úplně jiných autech? Stějně by udělal lépe, kdyby místo zakládání vlákna na BF šel třeba na Facebook, tam mají skuteční majitelé svoji skupinu.

          0 0
          • MatS  

            Co si ty auta nejdriv prohlednout a zjistis, ze krom loga na kapote jsou totozne, protoze to leze z jedne fabriky. A mam s tim najeto uz 300t +65t km, takze uz mam nejake poznatky.

            0 0
            • RichP  

              Akorát Partner není to samé auto, jako poslední generace Berlinga. Tam je ekvivalent Rifter.

              0 0
              • MatS  

                To nerozporuju. Rifter=Berlingo. Ale stale to stoji za houby.

                0 0
              • kamaro  

                Ale Mats má pravdu, jsou to úplně stejná auta. Druhá generace Berlinga a Partnera jsou úplně stejné (mimo masku a loga), ve třetí generaci k nim přibyl ještě třetí bráška Opel Combo a Partner se přejmenoval na Riftera. V té třetí generaci je na první pohled více rozdílů, masky jsou více odlišené a rozdíly jsou i v interiéru (to u druhé generace nebylo). Nicméně u druhé generace i třetí generace je zadní část auta stejná – zezadu jsou ty auta prakticky stejná i napříč generacemi. Mechanika a motory jsou stejné v rámci stejné generace a mezi generacemi budou rozdíly minimální.

                0 0
                • MirosPikos  

                  Ještě Toyota dělá „berlingo“. ProAce City Verso nebo tak nějak. Předposlední generace měla velký problém s podvozkem. Fungoval jen hodně zatížený. S poslední generací jsem jezdil a podvozek naprosto v pořádku. Příjemný svezení.

                  0 0
            • scalar  

              Ale ho nezajímá stará generace Berligna a tomu odpovídající Peugeot.

              0 0
              • YZ  

                0 0
              • sodek  

                Možná od tebe taky dostanu za uši za srovnání nesrovnatelného. Mám druhého P 308SW, služební auto. První byl rv 2015. Podvozek tragedie, zadek přešlapoval v zatáčkách. Na nerovnostech mlátila přední náprava. Neusatálé problémy s klimatizací a topením. Druhého mám z podzimu 2019. Podvozek vcelku OK. Ale pořád to na mě v celku působí tak, že soukromě bych ho nechtěl. Nějaké nespokojenosti s elektronikou a infotainmentem by se také našly.

                0 0
                • scalar  

                  No, přečti si zadání a posuď relevanci svého příspěvku sám :-)))

                  0 0
    • Cavendish  

      1.2 nebrat. Zoufale slabý motor. Naprosto nevhodný pro krabici typu Berlingo. Tady určitě 1.5

      0 0
    • antoda  

      Mam to jako sluzebni, za ty prachy je super. Rozhodne ber diesel, nejlepe automat, benzin s tim ma nesmyslnou spotrebu (dost pres 8l, pri stejnem stylu jako diesel, ktery jezdi do 6). Altualni generace uz neni tolik uzitkac, jako predchozi, ma lip udelanou predni napravu, lepsi odhlucneni, pohodlnejsi podvozek. Neni to zavodak, ale pokud se chces ciste premistovat z bodu A do bodu B, je to fajn volba s ohledem na pralticnost a prostor. Ber to samozrejme s rezervou, mam s nim v dieselu najeto zatim jen 35tis. Predchozi generaci taky v dieselu jsem podrazdil vic, s tim jsem za 4 roky najel 240tis. Byl to vic kostitras a pres 120 se s tim blbe jezdilo kvuli hluku. Spolehlivost ok.

      0 0
      • zdenek  

        Vozíš v tom kolo? Má nějaké vhodné kotvící úchyty pro kolo nastojato?

        0 0
        • MilanT  

          V podlaze jsou za sedačkami ve druhé řadě na všech čtyřech rozích oka za které se dá kotvit v pohodě.

          Ještě se dají využít zámky po sklopení sedaček ve druhé řadě. Včera jsem ukotvil 2 biky jako nic gumicukem.

          Já mám tedy ještě zádržnou síť a tak by se snad nemělo nic dít i kdyby kotvení nebylo.

          Ale to je jen teorie.

          0 0
          • bajkondra  

            ty dvě kola se vlezou do krátké verze, nebo máš xl ??

            0 0
        • antoda  

          Jelikoz mam kouli a nosic kola na kouli, v aute vozim jen svatecne.

          0 0
    • MilanT  

      Za mě je lepší nafta v každém případě.Spotřeba je lepší,čtyřválec at­d.

      Jsem čerstvým majitelem ekvivalentu Berlinga, mám Opel combo XL 1,5 ropa 96kw/130 koníků.

      Zrovna včera jsem s ním byl na závodech v Plzni. Po dálnici i okreskách si jen ševelí a prostor uvnitř?

      2 × 29" kola vzadu na stojáka,2 lidi a ještě pořád nějaké místo na zavazadla :-) Samo že krajní sedačka je vzadu použitelná ještě pro třetího pasažéra a možná by se ještě vešel i třetí bike.

      Musí se s tím po okreskách jezdit trochu rozvážněji, ale to mi rozhodně nevadí. Když sedíš v tak velké bestii tak to přijde tak nějak samo že se vyklidníš a užíváš.

      Spotřeba – 2× přes Brdy do Plzně a zpět – průměr 5,2L ropy. A to je motor extra syrový, nájezd v tuto chvíli 295km :-)

      Spolehlivost hodnotit nemohu,ale jízdní dojmy,ovladatel­nost,komfort jízdy a spotřeba za mě super.

      Poslední dvě moje oktávky byly v naftě a tak snad mohu srovnávat. Je to docela silné na to že to je jen 1,5L a nějaký zátah se koná určitě. Rozhodně to není šnek a brzda.

      0 0
    • DEEcz  

      Mám Rifter Long se slabší 1.2 a jede v pohodě i plně naložený (6 lidí + nějaká ta zavazadla). Rozhodně nemůžu říct, že by ten motor byl poddimenzovaný. Dynamiku ztrácí až v rychlostech nad 130. S naftou mám bohužel špatnou osobní zkušenost, takže provozuju jen benzíny. Po 3 tis. km průměrná spotřeba 7,1.

      Projev motoru je naftě hodně podobný. Maximální krouťák je posazený hodně nízko a protože je nižší než u nafty, musí se i více řadit.

      Kdybych si měl auto koupit znovu tak jedině s automatem.

      Jestli benzín nebo naftu, to je otázka preference. Obě motorizace jsou dle mého úplně v pohodě.

      0 0
    • bajkondra  

      Díky všem za dosavadní reakce

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce