• coyot

    Mam ram a napadlo me: co si ho nechat pochromovat? Co si o tom myslite? Vydrzi chrom? Neni to blbost??

    0 0
    • lith  

      no určitě to půjde,ale musí to být na chrom hoooodně dobře nachystaný. A taky cenově to bude asi drahý. A ten rám na fotce chceš dát do chromu?? Vypadá dobře. Co to je za rám?? Asi bych ho ale nechal jen začistit a šup s ním pod lak. Tohle vypadá nejlíp.....

      0 0
    • maxtor  

      Nejsem odborník, ale vím, že není chromování jako chromování. Pokud však necháš rám pochromovat tzv. tvrzených chromem (nebo jak se to jmenuje), tak to vydrží všechno. Tímto způsobem se např. uprvavují vývrty hlavní u střelných zbraní, a to už něco znamená. Kamarád si to kdysi takhle nechal pochromovat a i po x letech je to jako nové – stačí vyleštit.

      0 0
      • coyot  

        Nevis, jaka je cca tloustka chromovy vrstvy? A co poniklovani?

        0 0
        • kubad  

          V podstatě je to něco podobného – nanáší se jiný materiál.

          0 0
          • coyot  

            A je to lepsi/horsi/srov­natelny s chromem? Tvrdost, prilnavost k podkladu a tak…? Jakej je rozdil v povrchu (lesk, barva,..)? A nemate nekdo tip na chromovnu ci niklovnu?

            0 0
        • maxtor  

          S tou tloušťkou ti fakt neporadím, Chce to zeptat se tam, kde to dělají. Co se týče niklu, tak vím jen to, že se dnes už tak moc niklování nepoužívá, a rozhodně nevydrží to, co chrom. Když vydržíš, tak se večer zeptám otce, ten tomu rozumí fakt hodně. Zítra bych se ozval.

          0 0
          • coyot  

            super, diks! ;-)

            0 0
            • maxtor  

              Hlavně jedno vím dobře, stejně jak psal Stancek už výše, musíš to vyleštit jako zrcadlo, ptotože pod chromem bude vidět každá i miniaturní nerovnost. Pomědění je pak u oceli nutnost, ale to není problém – dělá se to automaticky. Zítra napíšu víc.

              0 0
      • kubad  

        Přesně tak, vydrží to hodně, cena bude nižší než lak.

        0 0
    • Pebe  

      www.aa.cz/galvanika/

      0 0
      • coyot  

        No tak ze bych zkusil „Černění (brinýrování) železa“?? to by taky mohlo vypadat zajimave…

        0 0
        • maxtor  

          No to by zajímavě teda vypadalo… Černění má tu nevýhodu, že ti sleze jen se na něj škaredě podíváš. Není sice problém černění opravit, pokud budeš mít někde šrám, ale to bys dělal pořád. Já takhle opravuji černěné komponenty Ritchey, když sem tam něco oderu.

          0 0
          • coyot  

            Pockej – hlinik jde taky cernit jako ocel??

            0 0
            • maxtor  

              Jasně – jen na něm nesmí být žádná povrchovka. Pokud koupíš hliníkový komponent a ten je v „barvě hliníku,“ tak si můžeš být stoprocentě jistý, že je nějak nalakovaný nebo jinak upravený, protože surový hliník zoxiduje a zajde. Většina černých hliníkových komponentů je černěná (už jsem zmínil Ritchey).

              0 0
              • coyot  

                Aha, taky dobry vedet, to se hodi, dik!

                0 0
              • Pebe  

                ale v černění resp. brinýrování železa je podstatný rozdíl v tom, že na železe vydrží mnohem ví, např. se používá u závěrů střelných zbraní…

                0 0
                • maxtor  

                  No právě, a jak černěné zbraňové součástky vypadají na plochách, kde se o něco třou?? Proč si myslíš, že v každých loveckých potřebách seženeš chemické černidlo?? Fakt to nevydrží moc a taky vlhkost černění sežere za chvíli. To by se na rámu neujalo.

                  0 0
              • Vilém  

                Vetsina hlinikovych komponentu je eloxovana,ne cernena.Prirodni elox bez barvy je stribny,pripadna barva se tomu dava az potom.Puvodni elox jde stahnout louhem a znova naeloxovat na pozadovanou barvu.Cerneni zeleznejch veci je vcelku nanic pro pouziti na kole,muselo by se porad natirat olejem,jinak staci se dotknout spocenou rukou a uz je tam „liska“.

                0 0
      • jaski  

        nevite nahodou kde je v okoli Teplic nejblizsi galvanovna kde by mi hodili par veci do eloxu?

        0 0
    • lith  

      tak jsem teď skočil za vedoucím naší galvanovny a posháněl info. První věc je, jestli na CR-MO dobře chytne zinek a potom chrom. Spíš doporučuje zhlediska životnosti tvrdochrom. Ale opravdu upozorñuje na přípravu povrchu před pokovením. Leštit a leštit :-)

      0 0
    • scret  

      tohle chci presne taky udelat az sezenu nejakej rozumnej cr-mo ram na „zimaka“…necham opiskovat a hodim asi bezbarvej lak,mel to tak tusim Andre z Vela na Sfinxu…krasne mu to pod tim prej korodovalo,coz byl zajimavej designovej efekt…

      0 0
    • vili  

      mel sem ocelovou silnicku Puch a ta pod originalnim lakem byla cela chromovana, lak uz byl dost spatnej tak sem proste vzal nuz a cely to odrel nozem..na chromu nezustal ani skrabanecek…takze tady bych v otazce odolnosti chromu celkem jasno :-)

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Stary kola (soucastly) se puvodne niklovaly, pak chromovaly. Rozdil je ze nikl matni a prorezava v teckach, kdezto chrom se odlupuje jako vrstva… Ale to je na veteranech, poud to nebudes parkovat venku nebal bych se. Driv se standardne niklovaly/chro­movaly na ramech mufny a gravirovani (pulka predku) a zadni patky, a pak se to prebarvilo krome mist ktery mely zustat videt chromovy. Zatim jsem to na nicem nepodniknul a zkusenosti nemam. Ale myslim ze ze predlesteni by ti mela udelat chromovna. Nejaky odkazy na firmy vc. zkusenosti jsou na www.veteranforum.cz nebo bys moh zkontaktovat nekoho kdo dela renovace a stavi repliky cykloveteranu- ty budou mit zkusenosti, u Prahy co vim v Roztokach a na Zbraslavi, a pak Mesicek nekde u Olomouce, odkazy tu www.volny.cz/…vyrobci.html Ja bych cely kolo v chromu asi nechtel, ale stejne dej vedet co ev. zjistis.

      0 0
    • Inni  

      Zdravím omlouvám s eže reaguji na váš příspěvek ale potřebuji poradit.

      Studuji a dostal sem za úkol vytvořit písemnou práci o Chromování nástřikem,at sem hledal kdekoliv nikde sem se nedozvěděl jaké chemikálie,,pot­řebné ke chromování jak kovů,plastů,at­d,,Jediné co sem zjistil že se používá voda ale další 2 sem nenašel poradí mi někdo.

      Děkuji nejlépe odpovězte na můj email.

      Prometeusx@seznam.cz

      0 0
      • Vilém  

        A google jsi zkusil? Ja ano a asi ve tretim odkazu mi vypadlo toto. Neni to zadne vedecke pojednani, ale zakladni princip tam je popsan.

        0 0
    • kolvys  

      Co takle zkusit kazaforézu. Je to lepší jak černění.

      Kataforéza je elektroforézní metoda depozice laku, kdy je lakovaný předmět katodou a za průchodu stejnosměrného elektrického proudu dochází k vyloučení rovnoměrného množství barvy na povrch lakovaného předmětu. Vše se odehrává ve vodném prostředí.

      Výhody kataforézy

      • vynikající antikorozní odolnost při nízké tloušťce
      • vysoká zabíhavost i do nepřístupných míst
      • plně automatický proces s vyloučením lidského faktoru
      • krátká doba lakování 150 – 250 s
      • vysoká účinnost procesu (výtěžnost barvy se blíží 100%)
      • rovnoměrná tloušťka – snadná kontrola kvality
      • „přátelská“ k životnímu prostředí – DEMI voda jako majoritní rozpouštědlo, obsah organických rozpouštědel pod 2%
      0 0
      • mr.nobody  

        k výčtu skvělých vlastností bych dodal: nulová odolnost vůči UV :-) KTL je v podstatě pouze epoxydová základovka. Výhoda je jen to, že na povrchu drží elektrochemicky a druhá nezanedbatelná výhoda je, že lakuje i vnitřky trubek a profilů. Není to špatnej nápad, ale rozhodně na to musí přijít ještě plnič a vrchní barva.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.