• helen.a1

    Ahoj, prosím o radu. Chystáme se koupit Chariot, řešíme ale bezpečnost a pohodlí našeho mimina. Jak je to s jízdou mimo zpevněné cesty, zvládají to malé děti v pohodě? (Máme sedmitýdenní dítě.)

    Druhá otázka je k bruslení s kočárem. Nejsem úplně nejlepší bruslař, slyšela jsem, že ve chvíli kdy ztratím rovnováhu a spadnu, jde kočár za mnou, protože má těžiště více vzadu..? (Zas tak nešikovná nejsem, ale může se stát ,–) na bruslích začínám a nejsem si ještě úplně jistá).

    Díky za Vaše informace..

    0 0
    • kolda  

      když pohledáš, tak je tu spousta informací (zabalená do tuny hádek :) )

      za mě – 7 týdenní mimino bych v terénu určitě nedrncal, ale to ať si zváží každý sám. a i později bych vybíral trasu s rozumem

      ad brusle – já nevím, nebruslím ,ale žena s tím žádný problém neměla a to taky není Sáblíková.

      0 0
      • helen.a1  

        Kolo teď s Lucií určitě ještě nedáme, já spíš ty brusle – a ty jsou samozřejmě na stezce – takže bez drncání.

        Akorát teď nechápu, proč tedy píší, že je vhodný od narození a proč miminkovník.. Každopádně díky za zkušenost :-)

        0 0
        • blaf  

          Akorát teď nechápu, proč tedy píší, že je vhodný od narození a proč miminkovník.

          Protoze to chteji lidi slyset? Stejne tak je „vhodna“ autosedacka (vajicko) do auta.

          0 0
        • scret  

          asi protoze je to byznys?:)

          0 0
    • oddie  

      Odpružení Chariotu není nic moc, rozbitou polní cestu jsem jezdil třeba i krokem, rychlostí chůze, nebo i kolo vedl. A sedmitýdenní dítě bych do toho rozhodně nedal, tak od půl roku a do miminkovníku. S bruslemi nevím, ale těžiště vzadu to má jen když něco naložíš vzadu do zavazadelníku.

      0 0
    • petan007  

      Nejspíš budu brzy „nadávkami“ ukamenován, ale naše zkušenosti jsou následující. Vlastníme Chariot CX1, na kole a bruslích jsme jezdili před dítětem opravdu hodně, cca 4tis. na kole za rok a cca 2tis. na bruslích. Po zkouknutí, koupení všech možných vozíků jsme stejně zustali u CX, protože byl prostě nejlepší. Prcka jsme do něj dali do miminkovníku v sedmém týdnu. Pružení i uchycení bylo super, dítě v něm leželo pohodlně. Konzultovali jsme s naší doktorkou a nebyla nějak proti. Člověk „jen“ musí volit trasy s rozmyslem. Pohupování a drncání bylo malému velmi příjemné. Silnicím se vyhýbáme do teď, lesní stezky a polní cesty v pohodě. Při nerovnostech člověk prostě musí zpomalit, veze za sebou náklad, jde spíš o výlet, než nějaké závodění, skákání a blbnutí. Do cca jednoho roku dítěte bylo vše naprosto super. Časté přestávky, aby se dítě protáhlo, nikdy v CX neplakal. Brusle uplně v pohodě. Naopak manželka vozík používala ráda, protože se o něj mohla „opřít“ a z kopců si brzdí vozíkem. V cca 4. měsíci jsem nedobrovolně udělal i crashtest vozíku, šel na bok. Jediné co se stalo, že se dítě probudilo. Neumím si představit tenhle karambol třeba v Croozeru. Musím říct, že převrátit ho chce ale opravdu pořádnou ránu. Obávaného pádu na bruslích dozadu, bych se nebál. Vozík se zarazí o rukojeť, dítě zůstane cca v poloze ležmo. nemá o co se uhodit. Navíc v miminkovníku je zavěšený… Vozík jsme používali nakonec místo normálního kočáru a i při turistice. V kombinaci s nosičkou od Babybjornu jsme prolezli snad vše, kam jsme mohli bez dítěte. A řeči že dítě trápíme jsou kecy. Užíval si to.Jediná nevýhoda, už nechtěl do normálního kočáru, neměl rozhled… V roce když začal chodit, šly všechny kočáry stranou.Chtěl chodit, jezdit už taky. Ve třech letech se ke kočáru z pohodlnosti vrací zpátky. Baví ho povzbuzovat a závodit. Navíc jeho kolo člověk naloží, když chce, jede s námi, nechce, sedí v kočáře. To samé na bruslích. Na bruslích bych jiný kočár rozhodně nedoporučil. Stabilní a opravdu perfektně brzdí. Obzvláště tedy pokud nejde o zdatného bruslaře. Za nás a naše okolí opravdu mohu koupi tohoto vozíku jen doporučit, rodina je celá pohromadě a užívá si společně. Vše chce ale s rozumem!! 100km okruhy na bruslích nebo celodenní jízda na kole terénem .. to opravdu asi ne. Až teď kolem toho třetího roku :-D Kdy se z vozíku ozývá ať to ještě více drncá :-D a dítě si už tak nějak řekne samo. Jak zde už někdo psal, některé úseky opravdu krokem a opatrně. Na běžkách jsem s ním nejezdil, to moc poreferovat nemohu.

      0 0
      • Ruprt2  

        Proč by sis to vlastně v croozeru (který je na tom v tomto směru ještě lépe) nedovedl představit?

        0 0
        • petan007  

          Neumím si představit ten karambol v croozeru, měli jsme ho cca měsíc, je o hodně prostornější, dítě mi v něm přišlo moc volné. V CX jsme ho krásně uchyitli, nikde se nic nepovolovalo, krásně drželo a hlavně jsme nemuseli nic doma dodělávat. Jde jen o můj pocit. Navíc na brusle je prostě CX o dost vhodnější. Manželka si s ním je podstatně jistější. Průměrný bruslař by ale neměl mít problém s ním zastavit.

          0 0
    • helen.a1  

      Díky, náročná odpověď, přesně takový popis potřebujeme :-) Jde nám hlavně o společné výlety na kole spíš po stezkách a nenáročných terénech a bruslení téměř po rovině, kolem Labe to jinak snad ani nejde ,–)

      0 0
      • petan007  

        Za nás rozhodně CX, třeba by Croozer byl taky vhodný, ale na bruslení doporučím jednoznačně dražší CX. Zkuste si ho někde půjčit, zajet někam a pořádně prohlédnout. Aby jste opravdu viděli rozdíly.

        0 0
      • daymaker  

        Stejná zkušenost. Kupte nejvyšší verzi Chariotu. Nemá smysl šetřit. Pružení parádní, děcko v bezpečí. Pro mrnata miminkovnik super, leží jako v síti a navíc to je odpružení navíc. Croozer mi přijde vyloženě na rovný asfalt. S Chariotem jsme dávali i terén. A to myslím terén. :-) Je potřeba zpomalit, myslet u toho. Děcka v pohodě. Obrátit to jde, ale chce to už rychlost a nějaký kořen, či obrubník. Ale dítě je chráněné. Ale zase je to o tom, že, spousta lidí na to nazira jako na mučení děti z rozmaru rodičů, aby mohli dělat své koníčky. Já mohu jen doporučit. Jen doplním, že v naší Chariotu baby skupině jezdí 3 pediatři, kteří trasují největší zvěrstva.. -)

        0 0
        • MlokCZ  

          A ono je to přitom přesně obráceně. Hlavní slabinou Chariotu je právě odpružení. Je to sice lepší než žádné, ale oproti opdružení Croozeru (novější pružinová verze) je o hodně horší.

          Ono to pak není vůbec tak jasné dávat o hodně více peněz za Chariot, který sice má nějaké výhody oproti Croozeru (lepší odvětrání, o trochu lepší sezení dítěte a brzda na bruslení), ale zase i více nevýhod (kromě odpružení je Chariot uvnitř dost malý, v Croozeru je jak více prostoru pro dítě, tak pro věci).

          K tomu je Croozer znatelně stabilnější. Ale zase díky tomu se všude hůře vejde.

          0 0
          • helen.a1  

            Díky vám všem. Dnes jsme jej koupili (chariot)..

            0 0
          • kolda  

            jak jsem tu už někde psal, v přímém srovnání (charriot vs croozer) by byl croozer čistě pouze za kolo v odpružené verzi lepsí.

            v ostatních aktivitách (brusle, běh, turistika, běžky) je charriot o třídu lepší.

            navíc na první pohled lepší zpracování, kompaktnější rozměry mě přijdou naopak jako výhoda.. já bych šel znovu do CX.

            0 0
            • oddie  

              Zvažoval jsem předělání odpružení u Chariotu na nějaké lepší, ale než jsem se k tomu dostal, už jej v podstatě nepotřebuju :)

              0 0
              • helen.a1  

                My zase zvažovali přidělání brzdy na croozer :-D Ale nakonec chariot zvítězil, protože teď budu víc jezdit na bruslích a běhat, kolo za několik měsíců, to už bude Lucka větší, tak uvidíme, jak se jí to bude líbit. Jinak koupě croozru nás asi stejně čeká, je to ideální vozítko nejen na dítko, ale i na věci, takže dovolená na kole bude pohodlnější :-D

                0 0
                • oddie  

                  Pokud už máte Chariota, je koupě Croozeru nesmysl, mít doma dva vozejky… Vím, o čem píšu, sám totiž doma dva mám :D jednomístný a dvoumístný Chariot… jednomístný půjde za chvíli do inzerce, už nemá využití.

                  0 0
                  • nzg  

                    A ten na prodej je jaky konkretni typ? Mozna bych mel zajem.

                    0 0
                    • oddie  

                      Jednomístný Cougar r.2009. Rovnou říkám, že CX je lepší – polstrováním, větráním. Zvažovali jsme, že si nechále od kamarádky ušít ty sundavací slídové boky a síťku, ale pak zase – stihli jsme dřív koupit dvoumístný :)

                      0 0
                      • nzg  

                        dik za info, mi potrebujeme CX hlavne kvuli brzde

                        0 0
            • MlokCZ  

              S tím by se dalo souhlasit.

              Akorát co se týká kompaktních rozměrů, tak třeba v mojem případě je to stejně fuk, protože do výtahu mi neprojde bez složení ani Chariot, takže skládání je nutné tak jako tak.

              0 0
          • daymaker  

            OK, měl jsem možnost vidět asi nějakou starší verzi Croozeru, kde to bylo opravdu slabé. Nicméně co se týká bytelnosti a konstrukce(bezpečí) mi přijde pořád o třídu lepší Chariot…

            0 0
            • MlokCZ  

              To jsi asi viděl Croozer bez odpružení. Odpružení není v originále, ale až dodělané od Velofiala (možno dokoupit jak samotné odpružení, tak koupit komplet Croozer s odpružením).

              Bez odpružení od Velofiala nemá Croozer vůbec žádný smysl. A pokud se tu kdy řešil Croozer, tak vždy verze s odpružením.

              Odpružení Velofiala dělá už mnoho let, jen dříve bylo jiné konstrukce. Aktuální konstrukce s ocelovou pružinou se už dělá několik let (myslím, že od 2011). Tady foto aktuální konstrukce

              http://www.velofiala.cz/…og/11252.jpg

              A je pravda, že odpružení má o třídu lepší zpracování než zbytek Croozeru (tedy původní originál vozík).

              Jinak už jsem to tu někde v minulosti psal. Kam se hrabe moje nejcitlivější vidlice na citlivost odpružení Croozeru s odtrhem pod 1kg :-)

              Pro 2014 má Croozer i variantu odpružení v originál stavu

              http://www.velofiala.cz/…ve-odpruzeni

              Tu jsem ještě v ruce neměl. Můj první odhad je, že bude fungovat o hodně hůře než odpružení od Fialy.

              Sice souhlasím, že Chariot má kvalitnější zpracování, ale není mi jasné v čem by měla být ta o třídu větší bezpečnost.

              I když zpracování Croozeru není nijak excelentní, tak samotná konstrukce je bytelná dost.

              A díky většímu prostoru uvnitř je větší rezerva od kontaktu dítěte s něčím mimo vozík. 5-ti bodové pásy jsou v Croozeru ok. A když se pro menší dítě doplní miminkovník a pak vložka 10–20 měsíců, tak je tam fixované dítě velmi slušně.

              V kostrukci vidím jedinou drobnou nevýhodu. Odpružení u Croozeru o něco zvětší šířku vozíku. A původní nárazník pak už o kousek nestačí a kola o malý kousek přesahují. A tedy nárazník nemusí vždy zabránit zachycení o kolo v případě, že to tahoun vezme někde blbě a neodhadne šířku.

              0 0
              • oddie  

                Přesně na ten typ Fialova odpružení jsem chtěl předělat Chariota, z té orig. listovky. Pak jsem ještě zvažoval jeden typ, no a pak mi děti stihly mezitím vyrůst natolik, že už to není potřeba a stačí ta listovka a gumy Big Apple 2,35…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ty 2,35" máš už delší dobu? By mě zajímalo, jestli se dají ještě sehnat.

                  Už bych to tedy neměnil. Mám nahozené BA 2,15". Když jsem je před rokem kupoval, tak 2,35" jsem už nikdy nenašel.

                  V katalogu Schwalbe už jsou 2,35" jen pro 26" a 29" rozměr.

                  0 0
                  • oddie  

                    Mám je min. 2 roky a už tehdy byly asi poslední, co jsem kupoval, půl roku po mě kolega už nesehnal.

                    0 0
                  • cook  

                    Občas se objeví na ebay, ale v současnosti už výjimečně – moc se sehnat nedají, ale jako další odpružení fungují luxusně.

                    0 0
              • daymaker  

                dík za summary…

                0 0
    • capo  

      Vozíte prosím někdo Chariot v Passat 3C Variant? Já jen že mě celkem nemile překvapilo že složený Chariot nedám podélně do kufru asi o 3cm, musím napříč nebo nějak našikmo… Jen zkouším zda na to někdo nemáte nějakou fintu :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.