• Jaroslávek

    Tótó vytvořil nějaký neznamý soudruh (zi) na cestě od Medláneckého letiště k roklince směr Prýgl. Je to asi 1oo m úsek s hrubým štěrkem, prostě „nádhera“.

    0 0
    • MattyLXV  

      Z toho jsem se radoval v neděli :-( . A to ještě další kilometr tím těžkým náklaďákem totálně rozjezdil.

      0 0
      • Jaroslávek  

        A tudy jsem brával maminku na vyjížďky. Jó bejvávalo …

        0 0
      • Jaroslávek  

        A tudy jsem brával maminku na vyjížďky. Jó bejvávalo …

        0 0
    • Luma  

      To samé udělali na Pálkovických Hůrkách u Frýdku-Místku

      0 0
    • Polka  

      Jsou to cur..i! Posilej na SLP Krtiny :-) Ale to asi uz neni jejich revir, co?

      0 0
      • Jaroslávek  

        No výborně, když už seš tady, nějak nemúžu najít ten sjezd k Lachemě, který jsi tady před časem inzeroval. Oživ mi to, pěkně plís …

        0 0
        • Polka  

          www.bike-forum.cz/…3/forum.html#… – asi 6 prispevek zdola.

          0 0
          • Jaroslávek  

            Výborně, díkec.

            0 0
          • Jaroslávek  

            Sorry, že to píšu sem. Jsem se včera zase ocitl mimo šachovnici. Přikládám foto. Psal jsem ti včera večer maila z mé schránky na seznamu, ale asi to nedopadlo, tak votravuju tady. Až dneska ráno jsem se ještě jednou podíval na tvůj plánek a už mi to došlo, že jsem nad Lachemou v tom vysekaným pásu lesa. Ale nelituju toho bo v tom lese směrem od Brna jsou cesty pro inspiraci ažaž, akorát že jsou plný listí a koblížků, který nejsou pod tím listím vidět a k......y kloužou !-)

            0 0
            • Polka  

              Mail dosel, ale nemel cas zareagovat :-)

              0 0
            • Loner  

              snad nepoškodím a pomůžu: nahoře napravo od sloupů – tam kde je vidět ten strom na tvé fotce – jsou cesty: Souběžně s focenou elektrovoodnou pasekou vede dolů cesta k Lachemě, TA TO NENÍ, ale hned vedle ní trochu doleva stojíš li obličejem na Řečkovice (ne po žluté značce – ta vede do Zamilca) vede cesta, která se nejprve zvedá,…a pak už nemůžeš bloudit, jakmile narazíš na vodárnu, už to padá prudce dolů a končí kotoulem dole na cestě u Ponávky na rohu Lachemy.

              0 0
              • Jaroslávek  

                Výborně, co nevidět uskutečním druhý pokus. Ď.

                0 0
            • Karaya  

              Jo jo, a nejen od koní, jsi blízko místa vzniku Martuliny povídky :-) www.bike-forum.cz/…/povidky.htm?…

              0 0
      • tk  

        jestli je to les v kurimsky babe, tak ho spravujou lesy mesta brna, ne slp. o to vetsi mate mandat k tomu vyjadrit svoji nespokojenost.

        a hlavne obavu z toho, ze podobne se bude resit hrebenova cesta na babe.

        krome stiznosti na na lesy mesta brna, komunikujte take s magistratem, kteremu lesy mesta brna podlehaji.

        navic je cela kurimska baba prirodni park podle me castecne vyhlaseny kvuli rekreaci brnanu (a proto by se pri jeho sprave melo k rekreaci prihlizet), ale to je treba overit.

        je take dale velmi pravdepdobne, ze baba je les zvlastniho urceni, tzv. primestky les, kde je opet povinnosti lesniho spravce hospodarit s ohledem na rekreacni funkci.

        pokud se v komunikaci s lesy mesta brna a magistratem nekdo odhlodlate, dejte mi prosim vedet.

        0 0
    • yoggi  

      to je normalne lesaci toto urobia kde byva moc bahna aby sa dostali s technikou tak tam navezu taketo kamane.

      0 0
    • TinkTink  

      Nejak nevidim problem…v cem ten problem tkvi? Todle je pomerne dobre zasypana a ujeta cesta…

      0 0
      • Radek Broz  

        A to je možná ten problém.

        0 0
      • Blade  

        Tak jesi ti tohle připadá jako dobře ujetá cesta, tak pak dopuručuju si ji projet..

        0 0
        • TinkTink  

          Jo, pripada, na fotce neni vubec zadny problem a myslim ze kdyby jste videli tady v lese „zpraveny“ cesty, tak by jste pochopili, ze todle neni problem…

          0 0
          • Blade  

            Tahle fotka fakt těžce klame…je to tam nasypaný sotva týden, jestli tam jednou projel traktor, tak je to moc. O nějakým uježdění nemůže být řeč. A jestli myslíš, že nevím jak vypadá spravení cesty zasypáním stavebním odpadem, tak věz, že to znám… dva roky zpátky to na téhle cestě bylo 2 kiláky zpět na několika místech.. A že to bylo v tom nejlepším sjezdu netřeba zdůrazňovat :-/

            0 0
            • TinkTink  

              Fakt to z te fotky nejde poznat, takova cesta jak vypada na fotce je uplne normalni, takze s tim fakt nemuzu bez jinych fotek souhlasit…

              0 0
      • rock  

        Pro T815 dokonalé …

        0 0
    • mr.antik  

      asi primární účel cesty není jízda na kole…dělalo se to vždycky a asi dělat bude

      0 0
    • Blade  

      A něco podobnýho je asi kilometr po modré směrem na Babu. Ti čuáci(lesáci) už fakt nevěděj co roupama! Ale útěchou nám SNAD budiž to, že se teď těží skoro na celé Babě a že budeme mít na několik příštích let SNAD vystaráno.

      0 0
    • Smazaný účet  

      tohle nemusí být primárně lesáci. ti třeba nařídí takovouhle „údržbu“ pokud tu cestu někdo jinej využívá. u nás to tak bylo když na Lovoši dělali retranslační stanici pro mobily, protože rozjezdili cestu tatrovkama, museli to zavézt štěrkem. samotný lesáky sem eště teda upravovat cestu neviděl. :o) jinak – nasere to, ale pokud tam nebudou intenzivně drandit, za rok se to ztratí.

      0 0
    • Loner  

      no já aspoň za ten štěrk děkuju, můžu ti říct, že dokud tam nebyl, tak odtud nebylo úniku jinak než pěšmo po kotníky v bahně, to místo důvěrně znám.

      0 0
      • RomanH  

        Zrovna zde to neni pravda. Jezdil jsem tudy tak 3× tydne. Bahno bylo az o cca 2km dale smerem k Babe, a to jeste diky tomu, ze to tam pred dvema roky rozjezdili.

        Na druhou stranu, zrovna v techto mistech bz to az tak nevadilo, jen mam obavy, aby takovou cestou neprotahli cely hreben Baby.

        0 0
        • Jaroslávek  

          Hoši, tam se stěží dá chodit. Zrovna tam šli nějací zachovalí důchodčíci a obcházeli to radši přes pole.

          0 0
          • RomanH  

            Tak to jo, z ty fotky to tak nevypada. Ja jsem tudy ted dlouho nejel.

            Ale mam zkusenosti z podobnou cestou okolo Sykore. Tam byla velka bahenni lazen, tak to asi v delce 2 km zasypali velkym makadamem. Po pul roce si to krasne sedlo a musim rici, ze zrovna tam to bylo ku prospechu veci.

            0 0
    • JSt  

      blato tam byvalo. projet tama na mtb nevypada jako zasadni problem. trekisti to budou mit krapet horsi… mne vadi, ze nez to rozhrnou, tak nechavaji na cestach hromady toho makadamu. a kdyz to za zatackou necekas, mohou nastat komplikace (pokud do toho vlitnes je to samozrejme tvoje chyba :-/).

      0 0
    • Běžec  

      Taky jsem tama včera jel a byl jsem pobouřen…a fakt se obával defektu. Jo a Senařov a okolí zase nechutně rozježděný traktorama. Ale abych se jenom nerozčiloval – znáte sjezdík z Palačáku kolem zahrádek do Komína? Dá se tam jet ze začátku dost rychle, dole jsem jednu vracečku ovšem nedal…a případně pak zablbnout v Komíně na bikrosce.

      0 0
      • jonys  

        Myslíš po té asfaltce k vodárně?Nebo po zelené lesem k té vodárně?

        0 0
        • Běžec  

          Nee, od vodárny do toho krpálu (i ty asfaltový serpentiny se dají objet po lesní cestě, je značená nějakými žlutými čmáranci na stromech) k Palackýho pomníku a kolem něho dál po cestě kolem zahrádek do Komína…možná by to šlo jet i nahoru. www.mapy.cz/#… Na tý mapě ta cesta není vyznačená. Ale žádnej Pepkův sjezd to není…

          0 0
          • pepek  

            No, ale Pepek tam taky jezdil :-) Zejména v noci. Ten sjezdík k té vodárně(?) na začátku té asfaltky je v noci taky príma.

            0 0
            • Běžec  

              Největší adrenalin je nepočítat se zatměním a nevzít si světlo…a ještě v té tmě vyjet na špatnej Medlaňák :-)

              0 0
      • Loner  

        5 možností Palačáku:

        1. Pomník – nejlevější silnička, výjezd na ulici Kroftova – pro děti.
        2. Pěšinkami vpravo od této „hlavní“ cesty – výjezd dole nad Kroftovou na palouku – pěkné, víc variant.
        3. Vlevo od pomníku Palackého. Nejprvě široká cesta, pokračuje serpentinami s korýtkem – výjezd v blízkosti komínské retenční nádrže se skokánky. Ve spodní části tak akorát.
        4. Vpravo od pomníku – po hřebenu lesa, kopíruje silničku k vodárně. Letos v zimě se tam kácelo a z úzké pěšiny je široká cesta. Pěkné ve střední a spodní části nad silnicí.
        5. Klasika k horní vodárně zkratkou k trafačce vodárny v levotočivé serpentině a po silničce k dolní čerpačce. Nic moc, psi, kočárky a děti.
        0 0
    • Meesha  

      normalka. Na Trebonsku „spravujou“ mistni obyvatele cesty tim, ze tam odvezou sut, cihly, stresni tasky a podobnej bordel, vysypou to tam (nejlepe do rozbahneny cesty), dvakrat to prejedou svym Zetorem a jedou zase domu. Oni to s traktorem prejedou a ostatni jim sou uprdele…

      0 0
      • chodec  

        Jasně, ale tak to bylo vždy – nechápu proč se nad tím všichni tak pozastavujou. Ty polní a lesní cesty obvykle nejsou obecní (málo kdy) a patří k nějakým polím nebo lesům – pokud majitel potřebuje cestu používat, tak se o ní stará podle toho, k čemu ji potřebuje – jinak ji upraví pokud tudy jezdí na své sídlo sporťákem (pak tam bude uválcovaná šotolinka nebo se tam objeví asfaltový koberec), jinak když tudy jezdí s traktorem na pole – pak mu stačí, že nezapadne a neodrasí tam traktor. Proč by měl chudák zemědělec cpát prachy do navážení a rovnání šotolinky aby se nám lépe jezdilo ?? U lesáků jde o to samé – cesty spravují nebo nespravují podle toho, jak oni potřebují nebo jak jsou domluveni s majitelem lesa. Prorč by měli udržovat cestičky pro cyklisty, kteří jim také s prací ani jejich koníčky nepomohou, když jim za to vlastník neplatí?

        Konečně proto mám horáka, abych projel i takovýmto méně „user-friendly“ terénem, když je potřeba – vyblbnu se na tom také, jen najedu méně km (nepojedu tak rychle) – ale kdo chce hltat km, tak na silnici to bude pohodlnější než nadávat na to, že si někdo odbahnil cestu pro své potřeby ;-))

        0 0
        • Polka  

          Tady po nich nikdo nechce, aby udrzovali cesticky pro cyklisty! Naopak! At je nechaji tak jak jsou, v puvodnim stavu, bikery a pesima vychozene. Ale kdyz nekde udelaji bordel, tak to maji po sobe poklidit a dat do puvodniho stavu.

          0 0
          • chodec  

            Hele fakt to nechápeš?

            ty cesty tam neudělali ani bajkeři ani pěší, ale majitelé pozemků – některé z nich už před desítkama let nebo ještě dřív hlavně sedláci a jiní co obhospodařovali lesy a pole. To vše nedělali nikdy proto, aby se na tom dobře chodilo pěším a cyklistům (v té době se o kole hovořilo jen mezi anarchisty a babka s nůší jim byla upřímně řečeno stejně ukradená jako dnes) ale proto, aby se tam sami dostali s technikou co v té době měli – valník, povoz a pod. A ten původní stav je také dost diskutabilní – asi nemyslíš ten co byl kopytama koní a volů rozorán tak, že sis musel dávat pozor, abys tam nenechal kotník – ty zřejmě myslíš ten, který tam z nějakého důvodu určitou dobu byl a tobě zrovinka vyhovoval – ten ale je původní stejně jako za pár let bude na té ceste původní to dnes čerstvě navežené kamení.

            Do tobě vyhovujícího stavu to fakt nemají proč uklízet – je to jejich cesta na jejich pole či les a oni ji mají takovou, jaká jim vyhovuje a jaká jim stačí.

            Pokud to bude obecní cesta (a těch je mimo města opravdu minimum – stačí kouknout občas do katastrálních map), tak se o ní bude starat obec ideálně k blahu většiny, co si volí starostu (teoreticky). Ale chtít po sedlákovi, aby udržoval svou cestu na své pole ve stavu, který potřebuje někdo cizí kdo jede náhodou kolem, je stejně nesmyslné, jako třeba chtít po tobě, aby sis umyl okna, protože podle mínění někoho jiného jsou už špinavá a hyzdí okolí – také ho pošleš do háje s tím, že to není jeho věc a umeješ si je až to bude vyhovovat tobě ne.

            0 0
            • tk  

              v pripade polnich cest to nemam prostudovany. zrejme je treba se postavit za to, aby prispevky na hospodareni (a ty dnes zemedelci dostavaji) byli vazany na urcitou peci o prostupnost krajiny. zrovna tak, aby existovali primo dotace na prostupnost krajiny, o ktere by si mohli rikat zemedelci a opravovat za ne cesty. samozrejme, tak abych je ke spokojenosti mohli vyuzivat oni i turisti, vcetne bikeru.

              musel bych to dohledat, ale kdysi jsem nekde cetl, ze vyvazeni stavebni sute byt pro opravu cesty neni v souladu se zakonem.

              mimojine v pristi varce evropskych penez pry budou na opravu polnich cest (asi penize pro rozvoj venkova) uvolneny nemale castky.

              v pripade lesu existuje takzvany verejny zajem – institut obecneho uzivani a institut rekreacni funkce lesa. majitel ci spravce lesa je podle zakona povinen hospodarit s ohledem na ne. v lesich zvlastniho urceni, je tento pozadavek jeste silnejsi.

              i v kapitalismu stat vlastnctvi reguluje (tvuj priklad s okny tedy neni obecne platny). kdyz mas dum v chko, musis ho opravovat podle pravidel, ktery ti stanovi urednik. myslim, ze je v zajmu turistu (ale samozrejme ne uz tak v zajmu sedlaku, ale kdyz se jim na to prida, tak proc ne), aby podobna pravidla platila i pro cesty.

              v CR se porad placa o rozvoji cestovniho ruchu, a krajina se za miliony obklada cedulema. ale na peci o stav krajiny a jeji prostupnost, na ktere by mel byt rozvoj tohoto ruchu postavny, se zatim moc snahy nevylozilo.

              0 0
              • chupas  

                nesouhlas

                0 0
                • Krys  

                  Souhlas s nesouhlasem OMG, regulacia vlastnictva, verejny zajem, dotace, kam to speje tento svet. Co je to za sukromne vlastnictvo, ked nemozes so svojim majetkom disponovat ako chces. Ak ma niekto nejaky plan s nejakym lesom, nech si ho kupi (za trhovu cenu). Vsetky ine sposoby su zasahovanim do sukromneho vlastnictva.

                  0 0
                  • tk  

                    jak rika klasik: muzeme s tim nesouhlasit, ale to je tak vsechno, co se s tim da delat.

                    fakticky proste vlastnictvi lesa je a zustane regolovano zakonnou normou, ktera take vymezuje verejny zajem na lesich.

                    0 0
              • goofy  

                Hmm… A tebe pripada ta cesta na obrazku nejak znehodnocena? V Beskydech se takove sutry na cestach valeji bezne, a neni to proto, ze je tam nekdo vysypal, a jsem irad ze tam jsou. Nechapu co porad s tim mate? To vyasfaltujeme vsechny polni cesty, aby to nahodou nedrncalo? Souhlas s chodcem.

                0 0
              • chodec  

                Pokud se tobě nebo někomu povede prosadit, že bude dotace na úpravu cest a cesty se kvůli tomu opraví – asfalt bych nerad, ale pokud někdo alespoň posbírá odpadky a vyseká naplevelené roští či porovná nějaké kritické díry, tak to bude super. Konečně proč ne – dotace je jen způsob, jak motivovat soukromníka, aby dělal něco, co sám nepotřebuje, ale za co je nějaký vašší celek (společnost) ochotna si připlatit.

                Ale do té doby nic, dokonce ani rekreační funkce lesa nemění nic na tom, že když vlastník tu cestu zruší úplně, tak mu nikdo nemůže říct ani popel – klidně si tam choď sbírat houby a poslouchat ptáky či okukovat lesní zvěř (tedy rekreovat se, pokud to vlastníka nic nestojí, nic mu neničíš apod.), ale nic z toho co uvádíš nemůže nutit soukromou osobu, aby dotovala tvou rekreační aktivitu tím, že ti bude uhrabávat cestičku – A co sníh – neměli by ho také odklízet vlastníci z cesty, abys tam celoročně projel na kole (pokud možno před sedmou raní, abychom tam mohli již od rozednění pokud se nám bude chtí ne?) – ale nebránili by tím v rekreační aktivitě takovým běžkařům? A co to bláto – tam si zase umažou boty tůristé co jdou pěšky – chtělo by to nějaké poválkové chodníky tam vybudovat ne?

                Lidi mějte rozum, buďte te rádi, ře u nás můžeme volně do lesů (pokud není kalamita) – ve všech zemích to zdaleka naní samozřejmé. Máme tady navíc několik parků, kde se cesty udržují z veřejných peněz. A vždycky se ptejte, jak byste postupovali vy být na místě té druhé strany a měli její starosti a museli respektovat její povinnosti.

                0 0
                • tk  

                  2 chodec a goofy: ja jsem preci nemluvil o asfaltovani. naopak snazim se prosazovat prirode blizkou metodiku udrzby lesnich (i polnich cest).

                  a snazim se uporoznit na to, ze takova udrzba je v zajmu bikeru, ale turistu obecne, a ze by meli vyuzit stavajicich legislativnich podminek a nastroju pro, to aby takovou udrzbu prosadili. meli taky vyvijet tlak na volene zastupce, aby delali kroky k takove udrzbe.

                  2 chodec: lidi budte radi: ano jiste, obecne uzivani lesa neni samozrejmost, ale pokud nebudeme upozornovat na to, ze by melo byt podlozeno urcitymi zpusoby hospodareni, budou se realne podminky plizive zhorsovat.

                  popel: to si pis ze muzu rict popel, myslim si dokonce, ze je to moji obcanskou / bikerskou / turistovou povinnosti. zvlast kdyz se jenda o statni les, mestky les, nebo les zvlastniho urceni, nebo les podlehajici ochrane prirody.

                  jinak souhlasim s tim, ze bychom se meli snazit divat se na nazor z druhe strany. vlastnictvi a sprava lesa (a zemedelstvi) neni legrace.

                  0 0
                  • Krys  

                    Kam ty chodis na tie terminusy technicusy? Ze, obcianska povinnost. ;)

                    Co sa tyka mna, nikdy nebudem vyuzivat ziadnych nastrojov na to aby som zasahoval niekomu do sukromneho vlastnictva. Teda jeden nastroj by sa nasiel: „Prosim vas, mozem bajkovat vo vasom lese?“ Okrem toho intezivne vyuzivanie lesa na cyklisticke sporty zvysuje podnu eroziu. Takze kludne by sa mohol najst niekto, kto by v mene verejneho zaujmu a z obcianskej povinnosti zariadil vseobecny zakaz horskej cyklistiky.

                    0 0
                    • tk  

                      no myslim, ze na Slovensku se v lidech, kteri prosadili zakon o ochrane prirody uz nasli. a meli docela uspech.

                      vzhledem k procentu statniho vlatnictvi lesu v SK ale i CR ma argument soukromeho vlastnictvi lesa pouze omezenou platnost.

                      0 0
                      • chodec  

                        Nechci ti kazit radost, ale Lesy české republiky sami o sobě říkají (a zákon jim dává za pravdu), že:

                        „Ekonomickou prioritou LČR je vyrovnané finanční hospodaření, financování lesnických činností z vlastních zdrojů a nezávislost na státním rozpočtu…“

                        Stát je založil jako s.p. aby spravoval jeho lesní majetek a jak už to bývá, o peníze jde až v první řadě. Pro nás to v praxi znamená, že i když se holedbají obnovou a údržbou lesních cest mj. pro cykloturistiku, tak na tuhle bohulibou činnost prakticky dojde až potom, co naplní své ekonomické priority a spíše kvůli PR než že by to opravdu chtěli.

                        Také s ohledem na ekonomické priotiry lze počítat s údržbou či obnovou nějaké cesty až poté, co je jasné, že ji příští týden opět nezničí stroje odvozem těženého dřeva a jen tam, kde je to opravdu nezbytné (značená stezka) – a to přesně v tomhle pořadí.

                        0 0
                        • tk  

                          lesy toho o sobe trvdej spoustu:

                          "Lesy jsou ve stále větší míře rekreačně a turisticky využívány všemi občany jako nejvhodnější prostředí k odpočinku, osvěžení a zotavení a k aktivnímu poznávání přírody.

                          LČR, jako správci lesů ve vlastnictví státu, přistupují iniciativně k naplňování mimoprodukčních funkcí lesa, mezi něž patří např. funkce rekreační"

                          MZe a MZP jim dava penize na opravy cest. nevim co je spatneho na tom chtit, aby ty penize byli vyuzity urcitym zpusobem. tedy podle dobre praxe udrzby LDS.

                          0 0
                  • chodec  

                    Tak ať jen tak nekrafáme tak mi prosím ukaž nejaký předpis (zákon), který říká, jakké cesty, kde a jakým způsobem má vlastník lesa udržovat.

                    Obávám se, že s tím budeš mít potíže – existují předpisy, které jak píšeš řeší to, že les má rekreační funkci a že vlastník lesa musí strpět vstup do lesa třetími osobami a nesmí v něm bránit, ale neexistuje nic co by mu nařizovalo, že jim k tomu musí také uhrabat cestičky.

                    Konečně Jednou z vlastností mnoha lesních cest je to, že se stěhují – vznikají výsekem v místech kde je třeba těžit a nebo kudy je třeba se dostat na nějaké pozemky, ale když tato potřeba pomine, obvykle zarůstají a vytvářejí se jinde. To že cestu někdo zachytil na turistické mapě neznamená vůbec nic – rok před tím tam nemusela být a rok poté už tam zase nemusí být – těch co jsou zachycené pozemkově je poměrně omezené množství.

                    No prostě hledej šmudlo ;-) – až najdeš a bude tam, jak moc musí být upravená máš u mě pivo.

                    0 0
                    • chodec  

                      P.S. Všechny ty předpisy hovoří o „vstupu“ do lesa a obecném užívání – nikoliv o vjezdu (to těžko zaředíš pod obecné užívání), takže bych raději nemachroval ani s tím.

                      Jo a to co říká Krys je fakt – na frekventovanějších cestách je dost tragicky vidět, že to naše ježdění není tak úplně bez následků – odrbané kořeny stromů, vyježděné koleje – viděl jsem u sesunuté stráně s utrženou stezkou. Aby pak takový majitel nepřišel a nechtěl po tobě proplatit pár kubíků kulatiny, která mu uschla nastojato, protože si jí ohobloval kořeny.

                      0 0
                      • tk  

                        jak udrzovat cesty: CSN 736108 ale mas pravdu norma neni zavazna. a urcite to nebude stacit na to, abys mi byl ochotny koupit pivo, smudlo.

                        vstup 1: mas pravdu mluvi se o vstupu, ale je zcela jasne, ze za ten se povazuje i jizda na kole:

                        Stanek Jiri JUDr. Ing.: Lesni zakon v teorii a praxi (Uplne zneni zakona s komentarem), Matice lesnicka spol. s r.o., Pisek, 1996, 1. vydani, str. 63:

                        Zakon c. 289/95 Sb. o lesich… paragraf 20, bod j rika:

                        V lesich je zakazano mimo lesni cesty a vyzacene trasy jezdit na kole, na koni, na lyzich nebo na sanich

                        Vysvetleni (ne moje ale p Stanka):

                        V ramci mimoprodukcnich funkci lesa plni les mimo jine i funkci rekreacni. Jednou z forem rekreace obcanu je i jezdeni na kole, na koni, na lyzich nebo na sanich.

                        MZe podle mych info timto vykladem zakona stale ridi.

                        vstup 2: Zákon 289/1995 Sb.: O lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon) § 53 Přestupku se dopustí ten, kdo v rámci obecného užívání lesa v lese

                        1. jezdí mimo cesty a vyznačené trasy na kole, na koni, na lyžích a na saních,

                        z toho me osobne vyplyva, ze jakakoli jina nez zakazana jizda na kole neni prestupkem a tedy spada do obecneho uzivani lesa.

                        souhlas s tim, ze jezdeni neni bez nasledku, ty jde ale umensit vedenim, konstrukci a udrzbou cest a manazmentem navstevnosti.

                        majitel po me nemuze chtit kulatinu, pac moje individualni uzivani LDS je v souladu se zakonem. ze je cesta vedena, kontruovana a udrzovana, tak ze neobstoji zakonem garantovanemu pouzivani neni muj osobni problem.

                        obecne se ale snazim sirit povedomi o metodach, ktere zakonem garantovane obecne uzivani (tedy i terenni cyklistiku) ucini udzitelnou.

                        0 0
                        • Loner  

                          Nemohu nereagovat na tu i v jiných vláknech vedenou debatu o cestách: Evidentně je třeba přijmout fakt, že každý z bikerů by byl schopen poskytnout nespočet fotografických i místně popisných důkazů o tom, že nadužíváním nezpevněných lesních pěšin cyklisty dochází k nevratné devastaci lesa. Myslím, že naopak jen málokdo je schopen předložit byť jednu fotku, kde turisté pohorami zničili pěšinu, která byla původně určena pro chodící milovníky přírody a houbaře. Proto bych navrhoval zamyslet se nad některými, možná důležitými body udržitelného rozvoje bikování.

                          1. Nejezděme houfně tam, kde je ze zákona smysluplný zákaz – např. rezervace a národní parky s nezpevněnými cestami a nedoporučujme tyto trasy bikerům jako pyšný důkaz vlastních znalostí terénu, omlouvám se, též nejsem bez viny
                          2. Neobtěžujme turisty např. kvílením brzd na stezkách o kterých víme, že jsou jimi dlouhodobě preferovány neboli buďme ohleduplní k jiným zájmovým skupinám. S tímto pravidlem se někteří z nás ztotožní teprve tehdy, až půjdou na výlet se svými dětmi/vnuky a prožijí na vlastní kůži.
                          3. Narazíme li v lese na bahenní lázeň vysypanou štěrkem potom se radujme, jak i toto úskalí na horákovi zvládáme a že příští rok to bude dobrej makadam a naopak do těch míst lákáme i neználky, aby se „stopa projela“.
                          4. Narazíme – li v lese na novou 4,5 metrovou dálnici, netřeba se jenom nasírat, kdože to utrácí peníze daňových poplatníků a pod jakou hlavičkou, je to jenom jedna z tisíců lesních cest, které se postupně integrují do krajiny, zarostou okraje i příkop a nebude o nic nápadnější než třicetileté již na milost brané cesty – pro Brňáky Melatín, Rosenaeurova, Machatková, Babídolská, Obora-Ríšovka, Útěchov-Vranov, hřeben Baby …desítky dalších.

                          No a nakonec moje osobní poznámka k lesním cestám stavěným pro bikery: možná budu za kacíře, ale já si fakt nemyslím, že by byl někdo povinen mi k mému koníčku udržovat sjízdné pěšiny a to zadarmo, já bych je pěkně za mokra rozjížděl a on by žádal EU o dotace a když by cesty už nebyly tak bych tvořil další a ty vzápětí ničil – to by mi silně připomínalo žádosti o přidělení bytu za byt vybydleny.

                          PS: Jakoukoli další polemiku s díky odmítám.

                          0 0
                          • mastihuba  

                            děkuji xxx

                            0 0
                          • RomanH  

                            …já si fakt nemyslím, že by byl někdo povinen mi k mému koníčku udržovat sjízdné pěšiny

                            Tak s timto souhlasim, ale

                            //Narazíme – li v lese na novou 4,5 metrovou dálnici, netřeba se jenom nasírat, kdože to utrácí peníze daňových poplatníků a pod jakou hlavičkou

                            Toto je prave to jadro pudla.

                            EU poskytuje dotace na Cyklostezky, tak proc je nevyuzit. Ale tak, aby to melo smysl. Zabezpecit bezpecny prujezd mestem, mezi mesty. Ale vubec nevidim smysl staveni sirokych zpevnenych cest ve volne prirode, natoz pak ve jmenu cykloturistiky.//

                            0 0
                            • RomanH  

                              Nejak jsem tam pozapomnel upravit konec citace …pod jakou hlavičkou

                              0 0
                            • goofy  

                              Pokud EU dava dotace primo pro cyklisty, tak bych vetsi smysl, nez v uprave sirokych cest pro lesni techniku, videl ve vystavbe singletracku…

                              etbikez.com/in­dex.php/2007/01­/10/zdanliva-nemoznost-singletracku-v-cechach/ etbikez.com/in­dex.php/2007/02­/07/jak-se-vyrabi-velssky-singletrack/

                              0 0
                              • RomanH  

                                Sigletracky mam rad, ale za dotovane penize bych je fakt nebudoval. V lesich cesticky vzdycky najdes. Horsi je, kdyz se chces opravdu na kole nekam bezpecne dostat. Chybi mi kopirovani silnicnich tahu treba pri presunu do prace, cyklostezky ve meste bez prerusovani na kazdych 20-ti metrech a podobne.

                                0 0
                                • tk  

                                  jenže peníze na městskou dopravní cyklistiku a peníze na cykloturistiku jsou většinou z dvou jinejch hromad. volba mezi singletrekem a dopravnim cykloasfaltem tedy fakticky neexistuje.

                                  je tu pouze volba u hromady na cykloturistiku. vyasflatujeme krajinu ve jmenu cykloturistiky nebo radeji postavime pekny lesni cesty nakombinovany se singletrekem?

                                  podporovat singletrek nezmamena ukrajovat penize urcene pro cyklodopravu. pro me jsou dulezity vsechny tri: 1: podporovat cyklodopravu 2: podporovat prirode blizke a krajinne cenne cykloturisticke cesty. NE cykloturisticky asfalt v krajine 3: postavit se za singletrak

                                  0 0
                        • chodec  

                          A co uděláš když se majitel naštve, cestu ve svém lese zruší, protože ji sám nepotřebuje a jen ho tam jezdí prudit cyklisté?

                          Nic – protože s výjimkou veřejných komunikací (silnic I- xté třídy a obecních komunikací) nikdo neříká kudy má jaká cesta a v jakém stavu vést. Takže ty předpisy co cituješ je potřeba číst s trochu větší pokorou, a to takto:

                          1. Do lesa mimo cesty se na kole nesmí (tímto zdravím všechy FR jezdce po lesích – kromě toho, že po nich může být požadována škoda, je to přestupek – tj. když na to přijde pokuty, předvolání ke komisím a jiné nepříjemnosti);
                          2. Pokud někde lesní cesta je, tak ji leze vyžít (nebrání-li tomu jiná omezení – neznačené cesty v NP a CHKO, ochranná pásma VZ, rezervace, …);
                          3. Na stav lesní cesty nežehrat – být tam rozhodně nemusí (vznikla opravdu čistě proto, že ji zrovinka tam kde je z nějakého důvodu vlastník potřeboval a nejspíš kromě KČT a vojáků není ani nikde zachycená) a pokud někdo bude majitele prudit, tak tam také dlouho nebude, protože mu dojde, že lepší je cestu zrušit úplně, než poslouchat, že by ji měl udržovat uhrabanou pro cyklisty.

                          Doporučuji pořídit si větší balóny a přiměřený zdvih vydlic a jezdit namísto vymejšlení toho, kdo může za to, že mám kamínky na cestě.

                          howgh

                          0 0
                          • Krys  

                            Dobre hovoris… Tak ma napadlo. Ak by som si kupil les, oplotil by som ho, vybavil by som si znacky so zakazom vjazdu motorovych vozidiel a so zakazom vstupu chodcov a povolil jazdu na bajku na celom uzemi lesa aj mimo cesty, nebolo by to v rozpore so zakonom?

                            0 0
                          • goofy  

                            Souhlas

                            0 0
            • chupas  

              souhlas

              0 0
            • Polka  

              Hej, ty o voze, ja o koze. Vztahoval jsem to na jiny cesty (ale nenapsal jsem to do prispevku, proto to nedorozumeni). Spis sem mel na mysli dnesni stav na Moravkove ceste tzn. pekna pesinka jak pro bikery tak pesi – prijdou lesaci, pokacej stromy pres cestu a nechaj to tak X dni, mesicu bejt, misto aby po sobe co nejrychleji uklidili a nebranili „provozu“.

              Co se tyce cesty na uvedene fotce – to se tady muzem dohadovat a polemizovat do nekonecna, kdyz o tom konkretne asi nikdo nic blizsiho nevime.

              0 0
              • tk  

                dnesni stav na Moravkove ceste: ja jsem vsechny brnenske bikery bikeforisty v souvislosti se svym clankem, diskuzi o nem nekolikrat vyzval, aby SLP kontaktovali. mimojine i veci toho, jak se hospodari v tesne blizkosti Moravkovy stezky. podle mych informaci, na SLP nebo kraj napsali krome me 2 lidi.

                cesta z fotky: tato cesta je sice sporna, ale ja si pamatuju nekolik dalsich useky v Kurimske babe, kde je udrzba resena podobne. riziko, ze ted, po te tam probiha probirka, se bude podobnou metodou bude opravovat i hrebenova cesta je pomerne vysoke.

                kurimska baba je preci obecni les, ktery slouzi k rekreaci znacne casti brnanu.

                snazil jsem se upozornit na to, ze pravo obcanu poradovat urcitou formu udrzby cest je v tomto pripade naprosto legitimni. snazil jsem se vysvetlit, cim je toto pravo podepreno.

                0 0
    • Excel  

      Ha! makadam a zrovna tam, kde rád to mám! :-(

      0 0
    • mastihuba  

      co bych dal za takovej makadam u nás :) by se mi takhle hodila vysypat polní cesta za dědinou, abych za mokra nemusel do práce po hlavní silnici.

      zrovinka včera jsem psal žádost na obecní radu aby s tím něco začla dělat.

      0 0
    • Lad  

      Stojí to úplně za hov.....jel sem tama včera směrem od letiště na kníničky a po výjezdu ze zatáčky když se mi naskytl výhled co že to tam vzniklo sem se málem po…co teprve na to pak moje kolečko…chudinka!=)

      0 0
      • chodec  

        Vidíš ale v tvém profilu to vypadalo, jako že jezdíš na horském kole …

        0 0
    • TheIF  

      Furt lepší než asfalt ne ?? :)

      PS: foto zcizeno z www.mtb-news.de/…owthread.php?…

      0 0
      • TinkTink  

        Tak todle se mi libi…z kopce to musi byt supr.

        0 0
      • goofy  

        Hodne dobre. To mi pripomina jeden sjezdik v Beskydech. Nekteri Brnaci by si meli uvedomit, ze horak neni pro hnani kilometru po polnacce. To zvladne i trek ;-)

        0 0
    • jonys  

      Tohle vytvořili soudruzi na ZTZ Nové Dvory-Hvozdec.Jakási divnostavba tam vzniká a cesta je prostě pryč,bůhví,jestli jetště nějaká někdy bude…

      Foto 3 a 4 jsou ze stoupání nad Hvozdec(zelená směr Javůrek),to už jsem bral jen jako zvýraznění adrenalinového zážitku.

      0 0
      • Jaroslávek  

        Nic nenaděláš. A když už jsi tento dred vytáhl z propadliště dějin, uvědomil jsem si, jak hodně se toho změnilo za tu dobu …

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce