Čemu věřit, GPS vs CYKLOSERVER?

74 nepřečtených
  • radek.n1

    Ahoj,

    jak moc přesně ukazuje nastoupané metry cykloserver? Na 60km trase mám podle cykloserveru cca 900 metrů, podle záznamu z GPS (Garmin 60Cx) je to ovšem 1700 metrů.

    0 0
    • Smazaný účet  

      ani jednomu:DD

      (foceno na plazi)

      0 0
      • kralovek  

        Par metru od tyhle pozice jsem rok bydlel … tam co je v tom podchodu benzinka shell – kousek od negresca :o) … jo nostalgie

        0 0
        • Smazaný účet  

          jj..uz jsi to psal kdyz jsme to dal do galerie…jinak tam bylo krasne, to jo..ale draaahoo:D

          0 0
          • kralovek  

            tak tak, ale draho tam nebylo kdyz vsechno platila firma :o) … historie

            ale tady to taky neni spatny … tentokrat je ale fakt draho :o)

            0 0
      • prvniodkonce  

        Tohle ovšem neovlivní nastoupané metry, ty budou dobře.

        0 0
    • bleach  

      rozhodne cykloserveru. ta gps vejska osciluje v nejakym rozmezi a pak se to nascita

      0 0
      • venabch  

        No podle me je pravda nekde mezi. Zalezi na tom jak je gps nastavene. Kdyz si nechas zaznamenavat kazdejch 100 metru bod tak se to tomu cykloservru priblizi , kdyz kazdej metr nebo sekundu tak to bude vyrazne vic. Zrovna u gps ta vyska moc presna neni asi nejlepsi to projet s barometrickym merakem ten to asi odhadne nejlip. Ted to resim na MTBtrilogy. Kdyz mam GPX. soubor tak prevyseni je takove podle toho na ktery server to nahraju :-D porad me vychazi desny prevyseni pritom je to furt rovina nebo sjezd :-D

        0 0
        • Corbett  

          To jsem chtěl slyšet – poslední etapa na Trilogy – porad me vychazi desny prevyseni pritom je to furt rovina nebo sjezd :-D

          0 0
    • obda  

      Záleží na GPS. Pokud má alespoň trochu lepší chipset, barometrický výškoměr a nastavené časté logování (každých pár metrů nebo vteřin), tak GPS. Tedy pokud se během jízdy nepřiřítilo nějaké tornádo ;)

      0 0
      • obda  

        Aha, přehlídl jsem, že jsi uvedl model. Bez barometrického výškoměru bych té výšce moc nevěřil.

        0 0
        • Smazaný účet  

          viz moje obrazky vyse…garmin ten baronesmysl ma..:D

          0 0
          • zbartos  

            Pokud ten Tvůj údaj o čase (cca 11 hodin) říká, jak dlouho jsi měl GPSku zapnutou, tak to klesnutí o cca 80 m mohla klidně způsobit změna atmosférického tlaku. Při přechodu fronty může změna tlaku klidně způsobit i změnu nadmořské výšky u baromtrického výškoměru kolem 150 m za pár hodin !!

            V takovém počasí je nutné výškoměr často kalibrovat na místech jejichž nadmořskou výsku znáš. Ale to zřejmě neodstraní chybu ve výškoměrem uváděnem celkovém stoupání za den…

            0 0
            • Smazaný účet  

              to jsme si neuvedomil, mel jsme za to, ze krabicka vyhodnocuje udade ze barosenzoru a GPS aby snaze podchytila „male“ zmeny ve vysce…barosenzor krasne ukazuje zmenu vysky kdyz jedu vytahem…

              0 0
              • zbartos  

                Já nevím jak je v gpskách s barometrickým výškoměrem celkové stoupání/klesání za čas/trasu vypočítáváno. Třeba je tam změna výšky zjištěná z družic také započítávaná a nějak koriguje údaje z barometrického výškoměru.

                Psal jsem jen o tom, co dělá při přechodu fronty samotný barometrický výškoměr…

                0 0
                • newbie  

                  taky netuším, jak to to třeba garmin počítá/koriguje, ale vím, že při změnách počasí (a to nejezdím nejen v hurikánu, ale ani v dešti) mám na 705 na dvou až tříhodinovém okruhu rozdíl start/cíl běžně 40–60 m (a to start kalibruju podle elevation pointu)… takže těch 70 m za 11 hodin je ok :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    pro uzavrene okruhy je fajne zapnout „zero averaging“ kdy se prave po uzavreni okruhu vysky „nejak“ dorovnaj…na nejake odchylky kaslu, bo vsechny tyhle gps krabicky meri co chtej:D

                    0 0
                    • newbie  

                      e? :-) to máš na svý 705 nějakou special-custom-tuned funkci…

                      na normální sériové je zero averaging o kadenci a výkonu. pokud je on, počítá i nuly, pokud je off, tak ne

                      minutu šlapeš kadencí 90, minutu se vezeš z kopce bez šlápnutí

                      ZA ON – průměr 45

                      ZA OFF – průměr 90

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        vcil sem si nasral do krku/klavesni­ce…jo…mas pravdu, nevim jak se mi to pomotalo v kebuli…

                        0 0
          • MlokCZ  

            Záleží jaký algoritmus kalibrace má. Jeslti jsi ji zrovna zapnul nebo už delší dobu běží.

            Hlavně ale pokud má barometrický výškoměr, tak nastoupané metry některé modely berou jen dle toho a i kdybys měl celou dobu blbě aktuální výšku nebo k autokalibraci došlo až postupně po čase, tak nastoupané budou ± sedět.

            Ani ten čistě barometrický není až tak přesný, v partě vozíme více kousků a i ta stejná gpska se kus od kusu o trochu liší.

            Ale ty výkyvy nejsou až tak velké. Když vezmu na nějaké delší trase typu 100km a 2000m+ nastoupaných a srovnávm pak třeba 8 gpsek (občas se nám jich tolik sejde a už jsem srovnával, v tom jsou pak i různé modely s různým přístupem k autokalibraci) + nějaký ten Polar (jen barometrické měření), tak většinou se to vejde do rozptylu 10%.

            Tedy ty dva přístroje co mají nejméně a nejvíce se liší o max 10%. A většina přístrojů se liší výrazně o méně.

            Oproti tomu dle výškových dat z map z toho lezou často naprosté nesmysly.

            A když je druhý případ, gpska, která buď nemá vůbec barometrický výškoměr nebo se to bere dle tracklogu a do tracklogu ukládá data z gps souřadnic (takhle funguje 60CSxko, na displeji ukazuje nastoupané metry čistě dle barometrického výškoměru a do tracklogu hází data dle gps souřadnic; tam to tak musí být kvůli systému autokalibrace), tak výsledek může být už s obrovskou chybou v závidlosti na typu trasy a nastavení jak má často ukládat body (čím častěji, tím více většinou nasčítává nastoupané metry navíc jak gps výška neustále osciluje pár metrů nahoru dolu).

            Pak se klidně objevují i chybu typu dvojnásobek.

            Pro tenhle případ (pro dané konkrétní nastavení gpsky) si pak lze najít správné použití filtrů na tracklog a dostat z toho údaj, který bude mnohem přesnější, třeba zase do těch 10% chyby. To chce ale více v praxi experimentovat a najít si vhodná nastavení pro vhodný algoritmus úpravy tracklogu (stačí třeba algoritmy, které vyháží body, které jsou moc blízko sebe, jde ale právě o vhodné nastavení).

            Takovou chybu jako máš na té fotce, tak to mívám u 60CSxka hned po zapnutí a týká se pouze aktuální výšky v případě, že se od minulého zapnutí výrazně změnil tlak (což je časté). Do 5–10 minut autokalibrace opraví až někam na chybu jen 0–5m.

            0 0
            • Smazaný účet  

              ta GPS byla zapla nekolik hodin. Nekdo psal, ze je to tim, ze pro urceni polohy se pouziva model geoidu, ktery obcas „trochu“ nesedi

              http://www.bike-forum.cz/…l-33743.html

              0 0
              • MlokCZ  

                Ano, metoda souhlasí a nemusí přesně sedět. V praxi jsem ale takhle mizerný výsledek při tom počtu družic co tam máš (i těch není nic moc na to, že to je v otevřeném prostoru u moře) ještě neviděl.

                S Edge modely ale nemám zkušenosti, ty nikdo v mojem okolí nevozí.

                V praxi z většího množství přístrojů (více 60CSx, nějaký Oregon, dříve nějaká Vista HCx) jsem po delším zapnutí neviděl snad nikdy větší chybu aktuální výšky než 10m. Tedy až na extrémní podmínky typu zapnu gpsku, naskočí výška úplně blbě a jsem v místě se zcela mizerným signálem, kdy jsem vůbec na hranici nějaké signálu a jsem rád vůbec za polohu. Při ježdění na kole se tohle ale běžně nestává.

                Se svojí 60CSxkou jsem se na více akcích u moře na pláži nedostal pod –3m (když nepočítám těch prvních pár minut po zapnutí).

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jinak třeba při návratu z vyjížďky, kde znám přesnou výšku před barákem, tak dovážím na gpsce dlouhodobě (používám ji už asi 6 let a vozím ji téměř pořád) aktuální výšku s chybou 0–2m a větší chybu než 3m jsem dovezl snad jen asi 3× (a větší znamená třeba 4 nebo 5m). A ručně nekalibruju na začátku nikdy, tedy autokalibrace to vždy dotáhne na tuhle slušnou hodnotu chyby.

                  0 0
                  • newbie  

                    tak to nechápu… na 705 to mám s kalibrací počátku plusmínus 50 m… a to od baráku nejezdím nijak daleko (30–50 km)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Nemám tušení jakým způsobem funguje autokalibrace u 705 a jestli ji máš vůbec zapnutou (u 60CSxka lze autokalibraci úplně vypnout).

                      60CSxko co vozím má dost specifický způsob autokalibrace, který se mi hodně líbí, ale má i svoje nevýhody. Už jsem to tu někde psal, ale nevim už kde, tak ještě i sem:

                      Autokalibrace funguje na relativních změnách, tedy nikdy nepřebere přímo gps výšku, ale jen postupně metr po metru opravuje barometrickou­ výšku.

                      A dle kvality signálu se rozhoduje v jaké chvíli opravy použít. Tedy když je gps signál mizerný, tak oprava začne probíhat pouze při hodně velkém rozdílu výšek.

                      Když je signál hodně dobrý, tak probíhá i při hodně malém rozdílu.

                      Pak to v praxi funguje tak, že nejprve se po zapnutí (jak to naskočí s výškou, která je úplně blbě, třeba i o 150m dle toho jaký byl při minulém zapnutí tlak) chvilku nic neděje jak chytá více družic. Pak se začne výška rychle měnit jak nastoupí korekce (při lepším signálu jsou korekce i rychlejší) a pořád se výška mění až postupně začne rychlost korekcí zpomalovat až se nakonec zastaví dle kvality gps signálu.

                      Pokud je od té doby signál horší, tak k chybným korekcím nedochází díky téhle metodě a když je zase někde signál hodně dobrý, tak dojde k občasným drobným opravám.

                      Podle mě nejlepší metoda jak mít co nejpřesnějí aktuální výšku.

                      Má to ale zase jedno docela zásadní negativum. Nelze použít barometrikou výšku do tracklogu, protože bys tam měl postupně na začátku trasu promítnuté ty korekce a tedy třeba nesmyslně nastoupaných/na­klesaných 150m.

                      Proto 60CSxko do tracklogu ukládá gps výšku, což je nevýhodou.

                      Oproti tomu na displeji kde to nasčítává nastoupané metry trasy, tak tam to bere del barometrického výškoměru s vynecháním změn dle korekcí. Takže tam jsou ty nastoupané metry ok.

                      Pokud dovážíš chybu při návratu i 50m, tak to je opravdu strašná bída.

                      To většinou dovážím menší chybu i na Polaru kde mám jen barometrický výškoměr (+ autokalibraci na výchozí bod před barákem, tedy při zapnutí před barákem se to zkalibruje přesně).

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Tu odchylku pri navratu porozuju taky…zkusim s ena to trochu vice zamerit…

                        0 0
                      • radek.n1  

                        A nemá u vás v bandě někdo ty nové GPSMAP 62 (s,st) s barometrem? Jak to funguje u nich?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          V okolí jednu 62jku mám, ale ten s námi běžně nejezdí, tak nevím.

                          Nejsem si moc jistý teď ani u Oregonu, tam myslím funguje u korekcí přímé přebrání gps výšky (a za jakých podmínek k tomu dochází, to přesně nevím; přesný mechanismus jsem zkoumal pouze u svojí gpsky).

                          62jka, tam odhaduju, že to bude jako u Oregonu, ale jen hádám.

                          0 0
                • Smazaný účet  

                  No, mne to spíše pobavilo, nez abych se s tím nejak vzrušoval. Možná kdybych GPSku na pláži vypnul a nechal ať si najde signál „úplně od nuly“ tak bude výsledek lepší. Plný signál z osmi satelitů mi příjde jako dost-je to docela častý stav (http://en.wikipedia.org/…ationGPS.gif)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já vím jak to funguje. V té animaci chybí ještě korekční satelit s geostacionární dráhou, který u nás až tak moc nechytám (u nás je přeci jen pod dost blbým úhlem).

                    Na všech akcích u moře, kde jsem byl, tak jsem v praxi měl téměř pořád 10 satelitů, do toho ale počítám i ten korekční, který jsem chytal téměř pořád.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      ha..o tom korekcnim satelitu sem nevedel…dostuduju.)

                      0 0
                      • newbie  

                        :-) to teď mám podobně, jak jsi myslím ty psal pod svou fotkou… mám pocit, že fungování gps a svýho garmina rozumím čím dál tím míň

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          ja se rozhodl to nezkoumat a hlavne se nedohadovat o nadmorske vysce s kamaradem, ktery ma suntoo hodinky a jak na svinu kdyz je na jendom vrcholu zkalibruje, tak o hodinu pozdeji mu vyska na jinem znaenem vrcholu/rozcesti sedi na metry a mi ulitne i o deset:DD

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak to já se můžu dohadovat o aktuální výšce i sám se sebou když vlastně skoro pořád vozím dva výškoměry (gpska a Polar) :-)

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        http://www.gpsnavigace.cz/wass.htm

                        Je potřeba v nastavení gpsky si to povolit, možná to nepatrně zvyšuje spotřebu, u 60CSxka to mám od začátku zapnuté a neměl jsem nikdy problém s výdrží, takže neřeším.

                        Těch korekčních satelitů je více. U nás se chytá většinou ale jen ta 33. A ne až tak moc často. Přeci jen jak jak je geostacionární a ne zrovna na ideálním místě pro chytání v ČR, tak se zase tak moc nechytá.

                        Na Sardinii a Korsice jsem ho chytal téměř pořád.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          tak WASS muj edge 705 nastavit neumi…kdo vi jak to je…

                          0 0
                          • MaPa  

                            Měl by to umět – u starších se to povolovalo v menu, páč to víc žere baterku, u novějších už to přístroj dělá automaticky. Nevím jestli je to u všech, ale všechny garminy co jsem měl na dýl v ruce dávali do sloupce u síly signálu písmeno D jak to tu někdo odkazoval.

                            Správně se ten systém pro Evropu jmenuje Egnos, ale už dlouho je to v podstatě převzatý americký Waas, tak to zevšednělo víc. http://www.skyfly.cz/…o/waas03.htm

                            0 0
                            • MaPa  

                              Napsal jsem to nešťastně: písmeno D znamená, že signál této konkrétní družice byl Waasem/Egnosem opraven, tudíž systém je aktivní, tudíž družici systému přijímá.

                              0 0
                        • kyl  

                          33 chytám a sedím doma u okna ale vypadává.Co znamená ta červená tečka u sat.24?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Doma z okna taky někdy chytím korekční 33 i když třeba nemám moc dobrý signál normálních satelitů. V terénu kde není většinou přímá viditelnost potřebným směrem to bývá horší.

                            Červená tečka ukazuje směr tvojeho pohybu.

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            zitra vyrazim a budu hledat na jihu satelit 33:)

                            0 0
    • malej honza  

      Můj garmin (oregon 450) mi počítá o trošku méně nastoupaných metrů než cykloserver.

      Tahle blbost se mi občas stane, když si vymažu sesbíraná data v přístroji moc brzo – doma jsem si vymazal data a vypnul garmina. Pak jsem ho zapnul po přejezdu 200 km do lázní Libverda, to pak bylo převýšení :-)

      0 0
    • mrozu  

      GPS zpravidla ukazuje místo nastoupaných metrů úplné nesmysly, je to dáno nepřesností záznamu trasy. Naopak s údaji z cykloserveru mám velmi dobré zkušenosti, po manuálním naklikání vlastní trasy – v porovnání s barometrickým měřením, které považuji za nejpřesnější, vychází velmi podobné hodnoty.

      0 0
      • MlokCZ  

        Většina gpsek ale má právě i barometrický výškoměr a navíc umí některé i chytře kombinovat barometrický výškoměr x gps výšku (ve stylu ber výšku dle barometrického výškoměr, tím eliminuj krátkodobé neustálé kolísání o pár metrů nahoru a dolu a když máš dobrý signál, tak začni provádět relativní korekce aktuální výšky nebo případně přeber výšku z gps souřadnic dle typu a použitého algoritmu).

        A jak popisuju výše, tak pokud je to tracklog s výškou pouze dle gps výšky, tak lze vhodně projet nějakým trackprocesorem a dostat z toho slušné výsledky.

        0 0
        • kyl  

          Je to jak předpověď počasí.Dnes pro moji oblast:

          Zataženo, místy mírný déšť nebo dešťové přeháňky, denní teploty se budou pohybovat mezi 18 až 20 °C. Z východu povane slabý vítr. Bio předpověď očekává stupeň 1 – mírnou zátěž.

          Chcanec jak prase,odhadem za hodinu teď spadlo 40mm.Druhej týden se nemůžu dostat z baráku na krok ven.Do práce,nakoupit a prší.:-((

          0 0
        • Palo TT  

          Logovanie vysky v 60csx by to malo dat nastavit (v manualoch je toto nastavenie znacne nejasne popisane), ale plati asi toto:

          It depends on the Barometer Mode setting (Main Menu>Setup>Al­timeter>Barome­ter Mode). If you have this set to „Variable Elevation“ then the tracklog contains Altimeter elevation. If you have this set to „Fixed Elevation“ then the tracklog contains GPS elevation. This is the same as on the 60csx and Colorado.

          Mam Vistu HCX a je tam tiez toto nastavenie.

          Mam povolenu autokalibraciu + Variable Elevation. Kalibrujem vzdy pri starte manualne na GPS vysku (necham chvilu GPS na mieste, kde je dobry signal 8+ satelitov a potom rucne skalibrujem).

          Zaujmave je, ze aj ked pristroj loguje barometricku vysku, tak celkove stupanie zobrazovane na pristroji sa este nejak koriguje.

          V praxy to vychadza asi takto: napr. 80km vylet

          Stupanie display: 2000m

          Zaznam aktiv log (scitany sumarny kladny rozdiel vysok po sebe nasledujucich bodov): 2200m

          Ulozeny zaznam (pri Vista HCX je vzdy „optimalizovany“ na 500 bodov): 2000m (= pomerne presne to sedi so stupanim zobrazovanym na GPS)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak se to u mojí 60tky nechová. Mám a vždy jsem měl nastavený „variable elevation“ (ten druhý režim je vhodný pouze pro sledování změn tlaku když se přístroj nepohybuje) a do tracklogu mi ukládá gps výšku.

            I když samozřejmě nevidím přímo do kódu algoritmu, takže to beru jen dle chování. V tracklogu mám ale vždy od začátku výšku ± ok i když barometrická výška po zapnutí je třeba o 100–150m blbě a pár desítek sekund trvá než postupně autokorekce ji opraví na správné hodnoty.

            Když srovnám na tom příkladu, tak já budu u 80km výletu:

            • 2000m na displeji
            • 2200–4000m dle tracklogu (tedy také součet kladných rozdílů výšekpo sobě jdoucích bodů). Ten rozdíl je velmi různý dle typu trasy, čímvíce rovinek kde jsou zatáčky, tím hůře, tam dle tracklogu lítá výškaneustále nahoru dolu i když třeba jen o 1–2m a přitom uloží velkémnožství bodů protože používám ukládání bodů „automatickynej­častější“). Když je trasa souvislé stoupání a souvislé klesání,tak ten rozdíl bývá o něco menší (čím prudší jsou stoupání, tímmenší rozdíl). Jen těch 10% navíc nemám téměř nikdy, většinou je too hodně více.

            K tomu mám empricky nalezené parametry pro trackprocesor Touratech. Když tím projedu tracklog, tak následně se dostanu na hodnotu odpovídající barometrickému výškoměru (tedy údaji přímo z gpsky) nebo Polaru a to z chybou menší než 5%.

            Ruční uložení záznamu vůbec nepoužívám, takže tam netuším, jestli taky neočesává body. Buď ztahuju tracklog hned po dojetí před dalším vymazáním aktuálních údajů.

            Nebo případně když mi tak moc nezajímá a vykašlu se na to a pak časem to chci vidět, tak mám automatické ukládání všech tras na kartu (jiná funkce než to ruční uložení trasy).

            Tam to ukládá všechny body, jen to tam debilně rozdělí do více samotných úseků a je pak nutné případně spojovat.

            Ono se ani nedá vyloučit, že se to může chovat s různým firmwarem rozdílně.

            0 0
            • Palo TT  

              To vyzera na zly GPS alebo firmware. Skus to porovnat s inym barometrickym Garminom.

              Ja mavam spravidla vysku z logu vacsiu o max. 10%

              Garmin uvadza, ze loguje barometricky vysku. Teoreticky nech su body akokolvek nahusto, tak pri logovanej barometrickej vyske by mal pre celkove stupanie log dat identicky vysledok ako zobrazuje GPS. Dokonca by som predpokladal, ze log bude mat nizsie celkove stupanie, lebo niektore male terenne vlnky nezachyti.

              Skutocnost je ale opacna, spominanych +10%

              Ten rozdiel moze sposobovat aj autokalibracia. Pri zobrazovani stupania na GPS je zahrnuta, lenze v logu uz ostavaju povodne zle hodnoty. Skusim najblizsie vypnut autokalibraciu a potom porovnat.

              0 0
              • MlokCZ  

                To ani ne.

                Máme v okolí těch 60CSx 5 dalších kousků a doma mám dvě (manželka ji taky vozí). Všechny se chovají stejně (jsou mírné rozdíly ve výsledkách nastoupaných metrů dle barometrického výškoměru, ale nijak výrazné)…

                U všech je v tracklogu uložená gps výška (mám tu tracklogy uložené v databázi projetých tras i z některých těch dalších přístrojů, nikdo nekalibruje na začátku trasy ručně a nikdy v žádném trakclogu není ta počáteční velká chyba, kterou má barometrický výškoměr po zapnutí než se postupně stačí zkalibrovat, což chvíli trvá).

                Takže se může lišit jen ten firmware, těch bylo na 60CSxko velké množství, několikrát jsem dával nový (do obou těch kousků co máme doma) a už nevím u jaké verze jsem to skončil.

                V každém případě tak jak se to chová mi maximálně vyhovuje a jinak to rozhodně nechci. Nastoupané metry z tracklogu mi nezajímají (a když bych je potřeboval, tak to projedu track procesorem), ale na profil se rád podívám. A tak je dobré, že v profilu nejsou nesmysly z počátku trasy než proběhne autokalibrace a ručně kalibrovat na začátku tras nehodlám.

                Jinak jsem koukal do pár tracklogů a ta chyba zase až tak často až tak velká není. Už jsem ty nastoupané metry z tracklogu nějaký čas více nesledoval (vidím vždy po dojetí ± správné číslo na displeji a to mi bohatě stačí).

                0 0
                • MlokCZ  

                  A další potvrzení ukládání gps výšky do tracklogu je srovnání hodnot výšky z tracklogu pro rovinky co jezdím pravidelně v okolí.

                  Když tam jedu, tak na gpsce vidím pořád stejnou výšku včetně grafu na přístroji (sem tam se po více metrech může i tady výška třeba o jeden metr změnit).

                  Oproti tomu když se podívám v tracklogu, tak to neustále lítá nahoru dolu (v rozmezí zhruba ± 3m), někdy a někde trošku více, někde trošku méně (zřejmě v závislosti na aktuálním stavu signálu z družic).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A to se to pak nasčítává do celkově nastoupaných metrů, když ukládám maximum bodů a ty lítají pořád výškově sem tam do toho rozmezí ±3m.

                    0 0
                    • radek.n1  

                      Ty +/- 3 metry budou u mě asi ten problém …

                      0 0
                      • radek.n1  

                        Zkusil jsem trasu ořezat po 500 metrech. Výsledky se začínají shodovat s cykloserverem:

                        Nastoupáno

                        Bez úprav z GPS: 1730m

                        Po ořezání z GPS: 830m

                        Cykloserver: 915m

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Dle výškových dat z map to moc správně také nebývá, většinou tam to ukazuje o něco méně.

                          Výšková data nejsou dost podrobná, aby v tom byly zohledněné i mihoupáčky do pár metrů.

                          Takže pak záleží hodně na typu trasu. Když je souvislé stoupání a klesání bez houpáčků, tak to z map sedí docela ok.

                          0 0
                          • MaPa  

                            Výšková data používaná většinou vyhodnocovacích programů jsou nasnímána v rastru cca 100×100m, z toho vychází přesnost.

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        Z toho grafu se nic moc nepozná, moc málo podrobný. Na takové vzdálenosti mívám při mojem nastavení tak 2500–3000 bodů, takže několikanásobně více než je v grafu, takže tam to lítání výšky sem tam ani nemůže být vidět. To samé hodnoty výšky, výkyv 1–3m na tom grafu vidět taky nebude.

                        0 0
                        • radek.n1  

                          Mám na 60Cx nastavenou největší podrobnost a hodilo to cca 1600 bodů . No asi to nebudu moc řešit .. Na novou mašinku teď stejně nemám finance :)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Aha, už jsem ztratil nit od zakládajícího příspěvku, máš taky 60CSxko.

                            To pak bude ten stejný případ jak to popisuju a pokud chceš zjistit ± správně nastoupané metry z tracklogu a přitom používat ukládání bodů nejčastější, tak jak jsem psal je potřeba tracklog upravit třeba metodou promazání bodů.

                            Je lepší ale použít nějakou metodu ne úplně blbou, tedy ve stylu, že promaže body, které jsou blíže u sebe než nějaká konkrétní hodnota (tu jsem si našel empiricky, která dávala pro můj kus gpsky nejlepší výsledky).

                            A pokud chceš rychle ± správnou výšku, tak si poznamenej číslo z displeje hned po dojetí trasy.

                            0 0
                            • radek.n1  

                              Mám 60Cx, nemá barometrický výškoměr. Výšku vidím až v PC podle gpx souboru. GPS ukazuje pouze aktuální výšku, nic jiného neumí … 60Csx mi ukazovala i profil, ale pouze do doby, než se rozplácla o strom :).

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak už dneska i blbě vidím a v obou těch příspěvkách (tady ten kousek výše i v zakládajícím) čtu CSx.

                                Tak to pak smůla, to na displej na konci vyjížďky pro ± správnou hodnotu nastoupaných metrů nekoukneš.

                                0 0
                • Palo TT  

                  Garmin deklaruje, ze do logov dava barometricku vysku a myslim si, ze je to pravda. Ak by bola v logoch vyska GPS, lietalo by to aj o desiatky metrov. Vyskove grafy pristrojov bez barometrov byvaju hodne divoke.

                  Vysvetlenie zahady, preco je celkove stupanie z logu vacsie o 10–15% ako to na pristroji sa ponuka v tejto zaujmavej diskusii:

                  http://blog.mtbguru.com/…on-accuracy/

                  http://blog.mtbguru.com/…revisited-2/

                  Pricina je v tom, ze v logoch su „surove“ barometricke data, udaj celkoveho stupania na pristroji (najviac zodpoveda realite) je uz po filtracii (interny Garmin algoritmus nie je znamy).

                  Btw. Najjednoduchsi algoritmus na filtraciu celkoveho stupania je naozaj uplne jednoduchy (zohladnuje len vysku):

                  http://www.trekbuddy.net/…iewtopic.php?…

                  Program Trekbuddy (casto pouzivany na mobilovych GPS bez barometru) ho ma nastevny na 50m (???alebo 50stop???)

                  V linkovanych diskusiach je aj link na zlozitejsi algotitmus.

                  http://californication.mtbguru.com/…/parsegpx.rb

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Nemám jak ověřit algoritmus přímo dle kódu, kde by to bylo jednoznačné.

                    Kdyby to byla skutečně barometrická výška v tracklogu, tak nedokážu nijak vysvětlit ty počátky tras. To by tam musel být ještě nějakých mechanismus nějaké kombinace. Tedy typu, když je příliš velký rozdíl mezi barometrickou výškou a gps výškou, tak uloží do tracklogu gps výšku a až se to autokalibrací trochu opraví, tak použije barometrickou.

                    Já snad zkusím vypnout autokalibraci (to jsem nikdy neměl) a pak kouknout na tracklog. Tam to bude už zcela jednoznačné, protože bude celá vyjížďka posunutá výškou třeba i o těch 100–150m. Můžu na začátku schválně i ručně zkalibrovat třeba o 300m blbě, aby to bylo hodně výrazné.

                    Rozdíl 10–15% na displeji x v tracklogu pro případ ukládání barometrické výšky a použití interních korekcí, to je logické a s tím nemám problém.

                    0 0
              • MlokCZ  

                V případě ukládání barometrické výšky do tracklogu to tak bude (jak píšeš poslední odstavec).

                Jak ale píšu, tak oba přístroje doma a další i některé co vozí ostatní v okolí, tak zapisují gps výšku do tracklogu. Ty chybné hodnoty tam právě nikdy v tracklogu nejsou (dle kontroly těch dobře kontrolovatelných bodů z počátku vyjížďky, kdy je to blbě o hodně dle barometrického výškoměru).

                A ty máš taky 60CSxko nebo jiný model?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ukládání bodů mám nastaveno na automatické/nej­častější. Kdybych tohle dal na režim s méně body, tak nastoupáno dle tracklogu bude hned mnohem méně, klidně by se dalo najít nastavení kde to bude ± sedět (toho stejného právě pak dosáhnu projetím trackprocesorem s vhodným nastavením).

                  Mám ale schválně co nejvíce bodů, abych měl přesnější tracklog co se týká polohy.

                  0 0
        • mrozu  

          Souhlas, pokud je u GPS zároveň barometrický výškoměr, mělo by to teroreticky při výborném signálu a správném algoritmu dávat ještě lepší výsledky – díky možnosti eliminace výkyvů při náhlé změně tlaku. Moje reakce seděla spíše na GPS v mobilech a podobných zařízení a logování různými sports-trackery a endomondy, se ktrými mám právě neblahé zkušenosti :)

          0 0
    • Richi  

      Co se týká ujeté vzdálenosti, tak Cykloserver mi tvrdí cca o 15–20% km méně.

      Tu výšku bych mu taky dokonale nevěřil, protože to prostě není program pro NASA.

      Nicméně pro orientační údaje je to skvělá věc.

      0 0
      • mukl  

        Ahoj,

        může mi někdo porovnat nastoupané metry v http://mapy.idnes.cz/ a co Vám měří cyklocomputer.

        0 0
        • mukl  

          Ahoj,

          všem díky za názor a pomoc!?

          0 0
          • Krutor  

            Mukl:

            mapy na idnes nepoužívám zásadně, pro mě odpornej nepřehlednej design.

            Cykloserver používám pravidelně, na vzdálenost poměrně přesné, pokud se teda kliká na větším rozlišení.

            Nastoupané metry, tak to je hodně přehnané, určitě 15–20% přidává. Ověřeno mnohokrát na můj barometrický výškoměr na komplu. Prdel je, že při uložení trasy do databáze se nastoupané metry ještě nepatrně navýší v té přehledové tabulce trasy:-).

            0 0
    • novcze  

      ani jednomu, vozím cyklocomputer s barometrickým výškoměrem, kde mám ověřeno že měří parádně, tam je to zatíženo pouze chybou ve změně tlaku mezi odjezdem a příjezdem, což je podle zkušeností tak max. 15 m … co si zaznamenávám trasu s GPS a nahrávám na strava.com, tak tam je chyba mnohem větší.

      0 0
      • Vilém  

        Tak to jeste asi nepotkals bourku, ta to klidne rozhodi o stovky metru.

        0 0
        • novcze  

          no to je pravda, snažím se v bouřce a obecně v dešti nejezdit, možná nejsem dost hardcore, ale za použití radaru se dá odhadnout jestli v horizontu 3 – 4 hodin bude pršet či bouřit a podle toho se zařídit

          0 0
      • Amoondre  

        horsi kterym smerem? Pripada strava metry?

        0 0
        • Freeky  

          No na 40 km, mi strava přidala 172 metru. Podle mapy.cz Ale někdy v porovnání se Sigmou BC14.12 Alti, která by měla mít barometrický senzor, tak mi někdy ukazuje i třeba o 100 metrů méně na 20km. Takže u stravy to bude asi podle trasy a síly signalu GPS. Příští týden plánuji vyzkoušet zase těch 40 km. Budu porovnávat Sigmu, Stravu s GPS a zapnutými daty a mapy.cz Ten můj první pokus byla strava zapnutá jen s GPS bez dat.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.