• Jenda

    Zakládám téma k diskusi o ČEMBA.

    Je mi jasný, že někteří této organizaci nemůžou přijít na jméno, většina netuší jestli ještě vůbec existuje, natož co dělá ;-)

    Prosím buď v diskusi slušní, trolly mažu, Roman 3D nechť se ani nesnaží ;-)

    0 1
    • Jenda  

      Současný stav je takový, že po kovidové hybernaci se nějak probíráme k životu, naše aktivita je spíše úředničina, vzhledem k tomu kolik je nás aktivních, tak nic moc.

      Každopádně první co bych rád vykopl je podnět vzešlý z jednání s ředitelem CHKO Český les a zástupcem AOPK, který má na starosti problematiku sportu a rekreace v chráněných územích.

      Potřebovali by od nás, bikerů, nějak definovat, popsat, co vlastně od jízdy na kole v přírodě očekáváme.

      Jasně, můžeme si něco v pár lidech nadefinovat, ale zajímaly by mě názory šírší bikerské veřejnosti. Dle jejich slov umí pracovat s požadavky a očekáváními cykloturistů, MTB ale moc neví jak uchopit.

      1 1
      • novas752  

        Chytře udělaný dotazník rozeslaný do správných sociálních bublin…

        1 0
        • Jenda  

          Popravdě, mě by nejdřív zajímal názor osazenstva B-F, a to formou volné odpovědi ;-)

          Dotazník v týhle fázi je trochu overkill ;-)

          Takže dotaz srozumitelněji:

          Hola bikere, proč jezdíš na kole v přírodě? Co od toho očekáváš?

          0 1
          • novas752  

            Radost z pohybu v lese, takový ten pocit splynutí na dobře natrasovaném trailu nebo přírodní stezce, vypnout všechny ostatní myšlenky v náročných místech, vypadnout z šumu civilizace, objevit náhodný zapadlý kousky krajiny, užít si chvíle s přáteli a stejně smýšlejícíma lidma… Kam jedu je většinou vedlejší, podstatný je kudy a jak.

            7 1
      • MirosPikos  

        Tak pokud smím odpovědět a bude to k něčemu. Od jízdy na kole v přírodě očekávám:

        • odpočinek těla i duše
        • trénink
        • chci se kochat a poznávat nová místa
        • odpočinek od lidí, kterých v přírodě potkám minimum
        • odpočinek od automobilové dopravy
        11 0
        • Jenda  

          Super, díky!

          V podstatě to potvrzuje to co jsme jim říkali – jezdíme spíš pro pobyt v přírodě jako takový než nutně za nějakým turistickým cílem a že je pro nás důležitá kvalita přírody kde jedeme. Tedy široké lesní cesty a asfaltky přináší menší požitek než jízda po lesních pěšinách. V tom se poněkud lišíme od cykloturistů ale i pších turistů, kteří často jedou/jdou od cíle k cíli. Zároveň myslím, že jsou pro nás atraktivní podobný cesty jako pro pěšáky.

          8 1
          • TK75  

            Přesně…jezdim v lese pokud mozno mimo cesty a nejedu do cile nybrz cilem je technika jizdy atd

            Nejvic trpim když pěknou přírodní stezku projede někdo traktorem a je hotovo.Z uzke je siroká rozjeta a vrátit to nejde.....nebo korenovky, prirodni stezky kde je pisek/balvany atd vysypat do hladka, to nechápu jak může někoho vubec napadnout

            Jsem pro nechat být, nic neupravovat a spíš být opatrný víc s traktorama a technikou :)

            9 0
            • Esi  

              No bohužel vlastníci lesa ho nemají pro to aby jsme měli kde litat na kole, u nás je půlka lesních cest taky rozjebaná. Je to hnus ale asi s tím nic nenadelam tak se nerozčiluju

              1 0
        • mais  

          Já bych doplnil chci se jen tak toulat krajinou, nechci ji nijak ublížit a za to chci minimum nesmyslných omezení, ochranu hnízdišť, rezervace atd plně respektuji a nelezu tam a ideálně chci přírodní neasfaltovane cesty

          7 0
          • Jenda  

            U těch zákazů jsme se snad s ochranáři shodli, že by bylo dobré u zákazů dát třeba aspoň formou QR kódu nějakou stručnou informaci proč tam je. Asi nejen mě vadí zákazy míň, pokud vím proč tam jsou.

            7 1
      • Singlespeed  

        Objevovat zajímavá a tajemná místa a dostat se tam, kam skoro nikdo nechodí a nejezdí.

        2 0
      • hvala  

        Hl dal sdilet tur. znacene cesty spolu s turisty, vjezd na vsechny znacene cesty, tam vsude at nas nechaj. Vyjma rezervaci a pod. At to uchopej hl. takhle ;)

        2 1
      • Lišák  

        Co od jízdy v přírodě očekávám?

        Jízdu úzkou pěšinou nahoru i dolů, poslouchat zvuky přírody (nechápu bikery se sluchátky), cítit vůni lesa a ideálně občerstvení v lesním baru, nebo podobném zařízení.

        To je pro mě naprosto dokonalá relaxace a načerpání nových sil, i když se úplně vyšťavím. Na rozdíl třeba od práce na zahradě, kde se vyšťavím taky, ale relax, ani nabrání sil to fakt není.

        2 0
      • enjoy  

        Musím říct, že to je vlastně dost zajímavá otázka na to, jak je vlastně jednoduchá..

        V podstatě úplně přesně nevím, co mě nutí na tom kole pořád vyrážet.. Asi vítr ve vlasech (ježek pod helmou, tak, to asi nevím:-))

        Asi prostě dělat něco, s čím si přirozeně začal jako kluk a zlepšovat se v tom, cítit že to má smysl.. Hlavně to nebrat moc vážně, protože stejně z toho nevyvázneme živý..

        1 0
      • t29  

        „Co vlastně od jízdy na kole v přírodě očekáváme“

        V terénu si chci vyvětrat hlavu, trénovat kondici a objevovat krajinu. Ke spokojenosti mi stačí možnost využívat jakékoli existující komunikace. Pokud ČEMBA dokáže ubrzdit snahy o zákaz kol na kterémkoli místě v republice, budu rád.

        3 0
        • Marek 2  

          Pod to se také podepíšu.Není třeba nic budovat.Jen se někde divím,jak lesáci promění šotolinovou,hli­něnou lesní cestu v asfaltovou dálnici,kterou by mohla kdejaká okreska závidět.

          2 0
      • michomin  

        V posledním odstavci jsi vytvořil 2 kategorie cyklistů, kteří jezdí v lese, po loukách apod. Měl bys nám vysvětlit, co máš na mysli těmi kategoriemi – turisti a MTB.

        0 0
        • Lišák  

          Jsem myslel, že bajkforistovi tohle vysvětlovat netřeba. Psali to tady snad všichni. MTB = cesta je cíl, cykloturista = cestou se dostane k cíli.

          3 0
    • Slavik  

      Představení, aktuální činnost, cíle…

      0 0
      • Jenda  

        Představení – organizace která má ambice hájit zájmy bikerů.

        Aktuální činnost – jednání se všemi možnými úřady

        Cíl – aby se poměrně dobrý podmínky co tu pro MTB máme nezhoršovaly, ideálně aby se i zlepšovaly.

        5 0
        • scalar  

          Základ asi bude legislativně oddělit MTB a eMTB.

          13 4
          • Jenda  

            Tohle téma jsme začali probírat jak při jednáních s AOPK tak s různými politiky. Zdá se, že alespoň z hlediska ochrany přírody e-MTB, pokud se jedná o legální stroje, tedy přípomoc do 25 km/h nevnímají v současnosti jako nějaký zásadní problém. Samozřejmě až na pár exponovaných míst kde to vede k overturismu. Problém dělají pitomci na v podstatě elektromotorkách ala booxbike…

            3 2
    • Azmir  

      A co to trochu uvést a dát si nad tím už jenom z historického důvodu víc práce, než jednu minutu? Jestli to vedete stejně, jako vypadá úvodní příspěvek, tak možná dobře, že toto mrtvé uskupení bez aktivit nikoho nezajímá. Že si pár kamarádů založí nějaký spolek a nějak ho pojmenujou, asi není nic světoborného. Až něco z vlastní iniciativy, bez podpory peněz daňových poplatníků uděláte pro českou cyklistiku, tak se zkuste ozvat znova. Snad jsem se nikoho nedotkl a konstruktivní kritika nebude blokována.

      3 2
      • Jenda  

        Sice na tvé kritice nevidím nic moc konstruktivního, ale je slušná a věcná, není důvod ji blokovat.

        Ano, za ta léta se povedlo leccos, postupně to sem budu přidávat. Předpokládám že se kolem toho vytvoří další diskuse. Momentálně mě ale zajímá proč lidi jezdí v přírodě na kole a tedy potřebuju aby se to nerozplizlo víc než je nezbytně nutné. Otázku jsem možná trochu nešťastně zúžil na MTB, věřím že i gravelisti se ozvou ;-)

        1 1
      • Stingray  

        No minimalne s pomoci Cemby se povedl odstranit nelegalni zakaz vjezdu na posazavskou stezku z Kamenaku do Pikovic, takze dekujeme..

        3 1
        • hvala  

          Jako fakt? To jsem ani nevedel. Dobra prace. To tam dali KCT ne?

          0 0
          • Stingray  

            Nvm kdo tam dal ty zakazovy cedule, jediny co zustalo je plastova cedule od Kam. Ujezdu..

            1 0
        • Jamin  

          Pokud vím zákaz stále trvá, to že někdo( z Čemby) odstranil značku nic nemění. Nicméně je to turisrtická stezka a cyklisté by na ní jezdit neměli.

          0 8
          • hvala  

            To, ze je to turisticka stezka, neznamena, ze by po ni nemeli cyklisti jezdit. To bys nesmel jezdit prakticky nikde v lese ;)

            4 0
            • ladys  

              Mimo cesty také nesmíš. Ale zatím jsem neměl nikde problém.

              0 0
              • hvala  

                To ja vim. Ja taky nejezdim jen po ofiko stezkach… jen jsem reagoval, ze na turisticke stezce nemas s kolem co delat. Za me zachovat stavajici status quo, to by mel byt hlavni cil CEMBY.

                1 0
                • ladys  

                  Nemáš tam co dělat s kolem pokud to není cesta. Ale pokud chodci i cyklisté zachovají zdravý rozum, tak nikdo nic neřeší.

                  0 4
                  • Jenda  

                    Pokud je tam turistická značka, je to ze své podstaty vždy cesta, resp. pozemní komunikace a tam na kole můžeš. To že pánové z KČT občas tvrdí něco jiného je sice hezké, oporu v zákoně to nemá.

                    7 1
                    • ladys  

                      To je pěkná blbost, protože to je pak cesta i cestička co vyběhají srny. Značka ne značka. Ani jsi nečetl co máte na stránkách …

                      0 7
                      • Jenda  

                        Můžeme po pozemních komunikacích. Co do toho ještě spadá a co už ne je těžko od stolu říct. Zajímavá jsou stanoviska kanceláře ombudsmana, pro cyklisty poměrně příznivá. Podle nich většina lidmi používaných pěšin do toho spadá, dočasné těžební linky či pěšiny od zvěře nikoliv. Každopádně co je značený v terénu je cesta vždy.

                        2 0
                        • ladys  

                          Pozemní komunikace (podle § 2 zákona o pozemních komunikacích) je definována jako „dopravní cesta určená k užití silničními a jinými vozidly a chodci, včetně pevných zařízení nutných pro zajištění tohoto užití a jeho bezpečnosti.

                          To není pěšina i kdyby se ombudsman postavil na hlavu.

                          0 4
                          • Jenda  

                            Mezi pozemní komunikace ale patří i účelové komunikace a ty právě zahrnují i zmíněné pěšiny. Stručně je to popsáno na Wikipedii https://cs.wikipedia.org/…1_komunikace

                            1 0
                            • ladys  

                              Kde je tam popsáno , že je pěšina od srn účelová komunikace?

                              0 2
                              • hvala  

                                To uz neres :) Myslim, ze kazdej z nas tady vi co a jak a netreba dal do toho zabrusovat;)

                                1 0
                              • Jenda  

                                O dva příspěvky výše ti píšu že pěšina vyšlapaná zvěří a dočasně těžební linky to fakt nejsou;)

                                0 0
                          • Jenda  

                            .

                            0 0
                          • Cyklofanatic  

                            Tak zřejmě to zas bude jako obvykle o nějakém právním výkladu. Z tý definice cos dal výše teda jednoznačně nevyplývá, že lesní pěšinka není pozemní komunikace.

                            1 0
                            • ladys  

                              Tak to je komunikace i cesta co vyběhala zvěř.

                              0 0
                            • Jenda  

                              Takový vodítko je, že pokud je cesta/pěšina zakreslená na mapy.cz tak už to účelová komunikace bude.

                              Samozřejmě v terénu je to vždy trochu o zdravém rozumu, ale na druhou stranu, pokud ti někdo bude tvrdit že to cesta není, nechť dokazuje on ;-)

                              0 2
                              • Singlespeed  

                                Mapy.cz jsou soukromý open projekt, takže si tam lidé mohou nechat zaznamenat co chtěj. Sám do nich aktivně přispívám. Tudíž to nemůže být vůbec žádné vodítko.

                                1 0
                              • ladys  

                                Nebude

                                § 7Účelová komunikace

                                (1) Účelová komunikace je pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků. Příslušný silniční správní úřad obecního úřadu obce s rozšířenou působností může na žádost vlastníka účelové komunikace a po projednání s Policií České republiky upravit nebo omezit veřejný přístup na účelovou komunikaci, pokud je to nezbytně nutné k ochraně oprávněných zájmů tohoto vlastníka. Úprava nebo omezení veřejného přístupu na účelové komunikace stanovené zvláštními právními předpisy tím není dotčena.

                                (2) Účelovou komunikací je i pozemní komunikace v uzavřeném prostoru nebo objektu, která slouží potřebě vlastníka nebo provozovatele uzavřeného prostoru nebo objektu. Tato účelová komunikace není přístupná veřejně, ale v rozsahu a způsobem, který stanoví vlastník nebo provozovatel uzavřeného prostoru nebo objektu. V pochybnostech, zda z hlediska pozemní komunikace jde o uzavřený prostor nebo objekt, rozhoduje příslušný silniční správní úřad.

                                0 0
                              • Singlespeed  

                                Jak probíhá zaznačení cesty do mapy.cz: Nakreslím pěšinku, která v mapě chybí, do formuláře, odešlu a za pár dní je na mapě. Tím, že jsem ji tam nechal, jen tak aby řeč nestála, zaznačit se přece nestala zničehonic oficiální účelovou komunikací. To bychom pak mohli udělat účelovou komunikaci opravdu z čehokoliv.

                                0 0
                                • TK75  

                                  A to je bezva nápad… jdu si vytvořit ofiko komunikace z každý zvířecí stezicky co znam :D

                                  Nebo radši ne…hned by tam někdo zajel autem na borůvky

                                  0 0
                              • xtonda  

                                Proč se řeší nějaké účelové cesty? Lesní zákon pojem lesní cesta nedefinuje ani neodkazuje na definici jinam, lesní cesta je prostě cesta (stezka, pěšina) v lese.

                                2 0
                                • Jenda  

                                  Máš pravdu. Tahle debata je z hlediska lesního zákona irelevantní. Resp. jestli to něco je nebo není cesta musí v případě sporu rozhodnout tuším že správní soud. Důležitý je to pro dvě CHKO a to český les a český ráj kde je výslovně uvedeno že se na kole smí jen po pozemních komunikacích. Co do toho ještě spadá a co už ne, tak v tom tapou i sami ochranáři.

                                  0 0
                                  • BSA  

                                    Čemba se kdysi právě odvolávala na výklad lesního zákona od jeho autorů, pokud se pamatuju. Kde byla definice lesní cesty poměrně široká.

                                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Pánové a dámy z KČT nemají žádné pravomoci. Trasy značí jen se souhlasem vlastníka pozemku, který samozřejmě může na svém pozemku jízdu na kole zakázat.

                      2 0
                      • Jenda  

                        Může, ale úplně snadný to není. Viz můj další příspěvek. Rozhodně to nemůže svévolně udělat jen proto, že cyklisty nemá rád.

                        3 0
                  • hvala  

                    Tak co ja vim, on ten vyklad tak uplne presny neni… ale souhlasim s tebou s tim zdravym rozumem.

                    0 0
            • Jamin  

              Tak zrovna kameňák-piko není úplně cyklistiky"přá­telská" minimálně ve směru z Pikovic je stále značka zákaz vjezdu.

              0 0
            • Singlespeed  

              Jízdu cyklistů tam zakázal, předpokládám, vlastník pozemku, tedy Metropolitní kapitula u sv. Víta v Praze. To bychom měli respektovat.

              0 0
              • hvala  

                Tak tj v cajku, v tom pripade respekt. Ja osobne jsem totiz trochu alergickej na zakazovy cedulky od KCT, tak jsem myslel, jestli to neni i tento pripad…

                0 0
          • Stingray  

            Zakaz rozhodne netrva

            0 0
            • Jamin  

              Možná se pletu.????

              0 0
              • Stingray  

                Slo se ofiko cestou pres starostu, cemba nic nesundavala.

                1 0
                • Jamin  

                  Každopádně značka „zákaz vjezdu“ ve směru z Pikovic tam byla ještě v pondělí(šel jsem tam pěšky)

                  0 0
                  • Jenda  

                    Nevím, daný úsek neznám. Každopádně obecně, pokud je někde zákaz kol, tak to může být z důvodu ochrany přírody. Pak je to nějaké chráněné území a ten zákaz má oporu v bližších ochranných podmínkách daného území a to že tam ochranáři dají zakazovy piktogram je v podstatě jen upozornění na ten existující zákaz. Druhá možnost je, že si to nepřeje majitel pozemku (nebo si to nepřeje na něčí přání, např. KČT či místní samosprávy bo je tam třeba moc lidí) pak ale musí osadit klasickou zakazovou dopravní značku. To ale legálně nemůžou jen tak a musí k tomu mít rozhodnutí místně příslušného silničního správního úřadu. Pokud se tedy někde zákaz objeví a má kdokoliv pochybnosti o jeho legálnosti, je potřeba se zeptat právě na tom silničním správním úřadu. Na jistotu je to tzv. 106.

                    2 0
                  • Stingray  

                    Hm, tak to tam soupnul nejakej militantni soused co chce mit cestu jen pro sebe. Muzes ji prosim vyfotit a poslat?

                    0 0
                    • Jamin  

                      To zas ne, je to normálně cesta do lesa, kde je značka zákaz vjezdu(a téměř každej starousedlík tam je militantní zákazovjezdista) vyfotím až tam půjdu, zkusím vzpomenout na tohle vlákno

                      1 0
                      • Jamin  

                        Jedna na začátku a druhá pro méně chápavé asi o dvacet metrů dál.

                        0 0
                        • Stingray  

                          Diky, prvni je zakazd vjezdu motorovych vozidel a druha je presne nejakej vymysl domorodcu, CKT nebo jinych zaskodniku. Pravni vymahatelnost nula.

                          2 4
                          • Jamin  

                            Zákaz vjezdu motorových vozidel vypadá jinak než zákaz vjezdu všech vozidel. Je tam takový autíčko v kroužku.

                            3 0
                            • Stingray  

                              Ale pro kola tahle znacka neplati

                              0 5
                              • Jamin  

                                Aha, tak tady už bude asi každá další diskuze marná :-I

                                3 0
                                • Stingray  

                                  Tak mi to nekde najdi, ja nic takoveho nenasel..

                                  0 0
                                  • Winux  

                                    Najdi si význam té značky. Pro cyklisty samozřejmě platí, můžeš max. sesednout a kolo tam vést, v tu chvíli se stáváš chodcem.

                                    2 0
                                  • Lišák  

                                    Zadal jsem do gůglu tohle:

                                    zakaz vjezdu všech vozidel x jizdni kolo

                                    a hned první odkaz.

                                    1 0
                                    • Stingray  

                                      Jo mate pravdu, uz jsem to nasel..

                                      0 0
                                    • xtonda  

                                      Není nic výjimečného, že někde je zákaz všech vozidel a přitom tam vede značená cyklotrasa. V 90 % případů ten kdo tuhle značku umístil chtěl hlavně aby mu tam nejezdila auta.

                                      3 0
                                      • Jenda  

                                        Jj, LČR ale naštěstí už umísťují jen zákaz vjezdu motorových vozidel. I když i ten je nadbytečný, protože do lesa je zákaz vjezdu motorových vozidel tak jako tak. Nejsem právník, ale mám dokonce pocit, že si tím zadělávaji na problém, protože z lesního zákona mají jakožto „majitelé“ výjimku a tu můžou snadno udělit komukoliv. Jestli ale ji mohou uplatnit na platnost zákazové dopravní značky nevím. Skoro bych řekl že ne a formálně by jim měl pro vjezd udělit výjimku silniční správní úřad:)

                                        1 0
                                      • Lišák  

                                        Ano, tohle je takový folklor. Standardně jsou široké lesní cesty označeny značkou zákaz vjezdu všech vozidel. Bohužel. Ano, taky je nerespektuju.

                                        2 0
                                        • orm  

                                          Slezes, znacku obejdes jako chodec, nasednes a jedes. Nikdo ti nemuze nic rict.

                                          1 1
                                • Singlespeed  

                                  A co znamená značka „Stezka pro chodce“ zjevně taky Stingray netuší :-) .

                                  0 0
                                  • Cyklofanatic  

                                    Hlavně ten argument, že tam došlo k několika tragickým nehodám…..zavřem všechny silnice a zakážem auta. Chjo

                                    1 0
                                  • Stingray  

                                    Jenze ty jsi nepochopil, ze ty znacky tam nejsou legalne, ale je to akce militantnich domorodcu voe :-)

                                    0 1
                                    • Singlespeed  

                                      Takže například vjedeš do jednosměrky a když tě chytne policie prohlásíš: „Tak mě dokažte, že to sem nedali militantní domorodci. Takové značky prostě neuznávám, jsou tu nelegálně!!“ :-D.

                                      0 1
                                      • Stingray  

                                        Ty budes presne ten nerudnej dedek co tam ty znacky montuje, to ja poznam. Jezdim tam tricet let a nikdo nic nikdy neresil o kovidu se vsichni posrali a najednou tam kola nesmi, ******.

                                        2 1
                                        • Jamin  

                                          Ty budeš zase velkej myslitel co tam „jezdí už 30 let“.

                                          1 1
                                          • Stingray  

                                            Ja zato nemuzu, ze jsem tam na kole jezdil v dobe, kdyz jsi jeste tahal kacera. Stejne vam tam postavej dalnici a mame po prdeli..

                                            1 0
                                            • Jamin  

                                              Aha, dálnice povede jinudy, tak sis možná spletl místo.

                                              0 1
                                              • Kuba78  

                                                na dálnici mají cyklisté také vjezd zakázán, takže nula od nuly pojde..

                                                0 0
                                              • Stingray  

                                                Jasne, usek Jilove – Hosteradice asi povede tunelem nebo co.. To fakt v udoli ta dalnice slyset nebude…

                                                0 0
                                        • Jenda  

                                          Tak jestli máš dojem že tam ta značka je nelegálně, vznes dotaz na příslušnou obec případně na PČR, dopravní inspektorát.

                                          2 0
                                          • Stingray  

                                            Uz jsem psal nahore, resil to primo Volrab, Pol a mysli m ze starostka Kamenaku.

                                            0 0
                                            • psbiker  

                                              Neoprávněné odstraňování, zakrývání, přemísťování, osazování nebo pozměňovaní dopravních značek a dopravních zařízení, anebo umisťování čehokoliv na těchto věcech, je přestupkem, za který lze uložit pokutu až do 300 000 Kč. Hnal bych to vejš :)

                                              0 0
                                          • Jamin  

                                            Tu značku tam instalovala přímo policie ČR.

                                            0 0
                                        • hawrda  

                                          Já také, včetně Povltavske, mame chatu na Kocabe u Stechovic. Povltavskou tedy jezdím víc v posledních letech. Na Posazavskou vjizdim od Trebsina.

                                          0 0
                                    • Singlespeed  

                                      Taky bych si ověřil každou světelnou křižovatku, zda ji tam nedali nějací militanti a zda tu červenou na semaforu je vůbec třeba dodržovat nebo si tam může člověk jezdit jak uzná za vhodné.

                                      1 0
                              • Jenda  

                                Samozřejmě že platí, stejně jako třeba pro jezdce na koních. Protože je určitý úzus že se osazovala všude místo často smysluplnějšího zákazu vjezdu motorových vozidel, tak nikdo kola neřešil. Tady s nima fakt asi nějaký problém mají, proto je tam ještě ta značka stezka pro pěší a na té opravdu na kole nemáme co dělat. Proč se tam ten zákaz rozhodli umístit je samozřejmě otázka ale tohle neofiko opravdu nejspíš nebude.

                                1 0
                              • Vrci  

                                Pro kola ne, pro ty, kdo na kolech jedou, ano.

                                1 0
                          • Vrci  

                            Teď už vím, odkud se berou všichni ti křiklouni na idnes a novinkach, kteří tvrdí, že cyklisti neznají pravidla. Jestli máš řidičák, tak ho prosím vrať.

                            2 0
                        • hvala  

                          Tak tady neni o cem. Nastesti jsem to uz projel nekolikrat pred zakazem. Nicmene otazka je, jestli ta znacka je i z druhe strany? Nebo kdyz se nekde napojim? Co potom? ;)

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Když s kolem naskočíš na dálnici někde úplně mimo přivaděč, tak tam zákaz jízdy na kole stále platí i když tě na to, pochopitelně, žádná značka neupozorní :-) .

                            0 0
      • lazza  

        No prinejmensim rozjeli dost konstruktivni akci pri jednani s uredniky ohledne potencionalnihi vyhlasovani NP Krivoklatsko. Jen diky nim – pokud to memorandum nakonec ochranari opravdu dodrzi – zajisti, ze se bajkeri budou moc pohybovat po narodnim parku skoro jako doposud po chko. A to mi prijde hodne slusnej vysledek.

        Mozna by sis mohl dat vice prace nez jen jednu minutu a zjistit si, co delaj, nez sem nasypes svuj “nazor”, co ho vydavas za konstruktivni kritiku.

        6 0
    • Tomcat  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 2
    • Vrci  

      Co třeba jasné la jednoznačné legislativní oddělení jízdních kol a elektrokol. Rozdílný přístup k jejích vjezdu do více vytížených oblastí nebo do oblastí vyšší hustotou ostatního provozu.

      8 2
      • Jenda  

        Už o tom píšu výše. Těch důvodů proč do toho nikdo nehrabe je víc. Kromě toho, že reálně je ten problém marginální tak všichni přiznávají, že není šance případná omezení vymáhat no a navíc trend je zřejmý, klasický kola budou zanedlouho menšinou. :(

        0 4
        • Singlespeed  

          E-kola by měla být především klasifikována jako motorová vozidla. Elektromotory zmnohonásobují sílu šlapání (např. Bosch cca 6×), takže není důvod je klasifikovat jako jízdní kola s přípomocí. Povolený výkon motoru 250 W je taky jen takové srandovní číslo. V reálu dává např. zmíněný Bosch bez čipování kolem 700 Wattů.

          5 2
          • Janes  

            Prdlajs. Nemáš šanci.

            0 3
            • Singlespeed  

              Konzistentní legislativa reflektující skutečný stav věcí je základ, takže jasný úkol pro Čembu.

              1 2
              • Janes  

                Však je dostatečně konzistentní, e-kolo omezené přípomocí do 25 km se rovná kolo. Naprosto v pořádku. Vše ostatní není kolo, co je na tom nekonzistentního?

                1 4
                • ladys  

                  Nic, akorát by to mohl někdo kontrolovat.

                  6 0
                  • Ukrutony  

                    To mi přijde jako klasické „mělo by se“. „nějak“. „nevíme ale jak“.

                    Furt mi přijde menší zlo, když se jednou za čas zrakví na elektrokole gramlavý důchodce a pár lidí soustavně prská na nějakých fórech, než platit z eráru 10 000 fízlů aby to měl kdo kontrolovat. Nebo zavedeme dobrovolnickou cyklo-policii?

                    Stejně to vždycky ztroskotá na kokotství menšiny populace, kterou není možné vyhubit

                    3 2
                    • scoty  

                      Důchodci už rozhodně menšina nejsou. A hlavně bylo „třeba“ z nich vytáhnout prachy. Zvlášť toho využily motofirmy typu KTM, kterým skončil kšeft zákazem ježdění po lese na moto. Takže teď se jezdí po lese na elektromoto, které je právně zváno kolem. V létě jsem v Č. Ráji na trailu pod Troskami potkal skupinu 8 elektromotobikerů na mašinách (průměrná cenovka 200 000) s výbavou jako na krosku, kromě bot… Možná tohle všechno organizuje/povoluje lovecko, myslivecko, lesácká lobby, aby dostali cyklisty z lesa…

                      0 2
                      • kejda  

                        No a co ti na tom primárně vadí?

                        Tady okolo Brna potkávám elektriky pomalu na každém druhém trailu, v bikeparku taky, o lese ani nemluvím. A je mi to jedno, ať si každý jezdí, jak chce. Když neobtěžují, tak je to přece jedno. Taky si nejdu sednout ke stolu v hospodě, kde sedí parta na silničkách. Ale to neznamená, že se při chcaní na hajzlu budeme nějak pošťuchovat…

                        1 0
                        • scoty  

                          Primárně je to na TZ v CHKO dost rychlý a dravý a sekundárně to bude zneužito proti MTB bikerům…

                          1 0
                          • kejda  

                            Zakážou to prostě všem, jedno na čem, jestli na kole, hartailu z 80 let anebo moderní full MTB. Prostě tam nechtějí cyklisty, bez ohledu na barvu…

                            0 0
                            • o.unca  

                              …a přesuneme se do ilegality. Bajkodboj se nikdy nevzdá!

                              0 0
                            • scoty  

                              Jistě, zvítězí ta zájmová skupina, která si dokáže prosadit potřebný zákon.

                              Ostatně to že je zde doposud zachován volný pohyb po lese nebude tím, že má nějaká babka houbařka známé v parlamentu…

                              0 0
                              • kejda  

                                Samozřejmě. Ale v okamžiku, kdyby se tam náhodou objevily legální cedule se zákazem vstupu/vjezdu, tak pak to bohužel bude podobné, jako ježdění cyklistů na červenou, „když kolem dokola není žádné auto“.

                                Tohle prostě neovlivníme a holt si budeme muset najít jiné pěšinky v jiném lese, kde lidi nejsou padlí na hlavu…

                                0 0
                        • eMates  

                          ????????????

                          0 0
                        • hawrda  

                          Jistě že to vadí, éčkaři zahušťují prostor i v místech, kde byl dřív klid.

                          Prostě by bylo fajn oddělit éčka od běžných kol, ať se pak zakazují jako samostatná skupina.

                          1 1
                      • Jenda  

                        Zas a znova záleží co je to za stroje. Pokud je to klasický neodblokovany ekolo tak to zas tak velký zlo není. Ale pokud jsou to různý ekektrokrosky vydávající se za ekola, tak to průšvih je. Na druhou stranu se pak ale bavíme o ilegální aktivitě a takoví to lidé si z nějakýho zákazu nic dělat nebudou. Viz jezdci na skútrech či kroskach v Krkonoších a pod.

                        0 0
                        • scoty  

                          Stroje zcela legální. Karbonová éčka KTM nejvyšší třídy, přídavné aku, drapáky jak hovado… Pochopitelně odblokované, ale to mají všichni. Každý prodejce to nabízí už při prodeji. Případně plynovou rukojeť za tři kila… S těma megaintegrálama a chráničema na krosku vypadali jak kosmonauti. A 8 za sebou mezi batůžkářema na Troskách… Od motorek se to pohledem nezkušeného turisty lišilo jen tím, že to nedělalo puf puf, ale bzum bzum…

                          2 2
                          • Jenda  

                            Takže nelegální. Ten problém ale je, že není vůle a kapacita to řešit. Ochranáři by rádi ale tohle je věc pro PČR, jenže ta nestíhá ani větší průšvihy. :(

                            0 0
                            • scoty  

                              Takže ve výsledku tihle „cyklisti“ legálně vypadají a jezdí jako motocyklisti. Jinak by si to pochopitelně za ty dva tácky nekupovali…

                              Pak se stane, že někdo na éčku žduchne do paní u rybníka v Plakánku u Kosti, jiný toho využije, a všichni cyklisti to objíždějí 8 km po silnici, protože jiná cesta na jih Ráje není…

                              1 0
                              • TK75  

                                Jo tak nějak to klidně může být…stejně tak když si místní zajedou do lesa malotraktorem a zůstane na pesince prohrabnuta stopa co vypadá jako vybrzdena od stáda horských kol.Ale já vím že tam jezdíme dva a od mtb to není :)) nezbývá než slezt a vse po nich zahrabat a vratit do puvodniho stavu, pro jistotu

                                Dělám to celkem běžně abych o svoje místa neprisel

                                0 0
                                • scoty  

                                  Mně to vyprávěl Pepa Vodník Dvořák v hospodě ve Střehomi. Má chalupu 50m od rybníka. Taky říkal, že dřív se ta cesta údolím ke hradu pravidelně udržovala, že se jich vždycky 10 sešlo a prosekali to. Teď je to po několika zásazích lesáků zarostlý náletem a kopřivami. Ovšem CHKO s hradem nelenili a je tam zákaz cyklistů, kteří tudy jezdili od nepaměti.

                                  0 0
                                  • hawrda  

                                    CHKO jak noha.

                                    0 0
                                  • Slavik  

                                    Není Ti trapný dávat sem min. rok starou fotku? Teď to tam vypadá úplně jinak.

                                    Jinak cyklisti vs. pěšáci v Plakánku kolem Oborského rybníka – sám musíš uznat, že přes den v sobotu a v neděli tam obě skupiny se dost vzájemně hodně tloukli. V okrajových časech to bylo ok. Ten generální zákaz je, ale taky vopruz, asi kvůli té lávce.

                                    0 0
                                    • scoty  

                                      Není. I když to je cca 3 roky zpátky. To místo už se nikdy neprobralo. Z písčitého potůčku je černá bažina a jako bonus za mostkem dřevěný turniket, aby se tam špatně protahovalo s kolem…

                                      Nepamatuji si, že by tam někdy byla nějaká kolize s chodci. Běžná více používaná cesta, protože se nedá rozumně objet. Až teď, když se u hradu udělalo nové placené megaparkoviště, hned na začátku údolí, tak je problém. A značka je hned u silnice…

                                      0 0
                                      • Slavik  

                                        Nepamatuji si, že by tam někdy byla nějaká kolize s chodci. – metr široká cesta plus 100m lávka, tři prde|e pěšáků a do toho dvě prde.e cyklistů (a někteří i s éčkama) a vůbec žádné kolize (zastavování, uhejbání atp.). Začínáš mě přesvědčovat, že ta cedule B8 je tam správně a hlavně už vím, kvůli komu tam je.

                                        Dá se to objet přes Dobšín, kde je normální hospůdka, kde i vaří a neberou tam na hůl jako na Kosti.

                                        0 0
                                        • scoty  

                                          Já, nebo i ty, to dokážeme objet terénem na 3 další způsoby, ale taková cyklistická rodinka s dětmi, nebo bikeři co to tam neznají jsou touto objížďkou nahnáni na hlavní silnici Turnov – Sobotka, opravdu zážitek…A navíc to krásné údolí Kostecký Plakánek vůbec neuvidí jenom proto, že se chovali přátelsky k přírodě a na místo k hradu přijeli na kole.

                                          Ale tak zase lidi z těch 200 aut co si nechali na placeném parkovišti u hradu auto, mohou nerušeně ujít těch 300m tam a zpět Plakánkem a pak v klidu doplnit energiii v nové hradní restauraci…

                                          https://mapy.cz/s/lalogelele

                                          0 0
                                          • TK75  

                                            Jo a ještě navíc někoho napadlo srovnat/zarov­nat/udusat do skorosilnice tu stezicku co vede zezhora od Dobsina dolů ke Kosti…byl to hluboký písek plus kořeny podel skal (pod)

                                            Par set metrů vedle je ke Kosti silnice

                                            Asi aby autoturista mohl tlačit kočárek..jinak nechápu proč se něco tak pěknýho a přírodního musí zprasit do hladce upraveného hnusu

                                            Asi aby bylo videt kam jdou dotace :))

                                            0 0
                                            • scoty  

                                              To je stará kočárová z hradu na Boleslav. To tak zničili, že už tam ani nejedu…

                                              0 0
                                      • Jenda  

                                        Hele já tě na jednu stranu i chápu ale ten zákaz kol je tam platný minimálně od roku 1999 kdy ta rezervace byla vyhlášena a ve vyhlašovací dokumentaci máš že je ta zákaz vjezdu kol.

                                        To že to dlouho nikdo neřešil a pak tam dodatečně osadili pro jistotu zákazovou značku na podstatě věci nic nemění.

                                        Bohužel, neschopnost dodržet některý zákazy z nás v očích mnohých dělá pitomce s kterými se nelze dohodnou na ničem. Já to místo neznám, ale z popisu jiných si dovedu představit, že je tam těch lidí moc, tak jsou zaříznutí cyklisté.

                                        Můžeme to vnímat jako nespravedlnost, ale mám obavu že zrovna v tomhle případě je to tak to jediný co s tím uděláme.

                                        2 0
                                        • scoty  

                                          Jistě, Plakánek je třeba chránit, především před cyklisty…

                                          https://www.novinky.cz/…oli-40372793

                                          0 1
                                          • Jenda  

                                            Hele tuhle kauzu samozřejmě z médií znám. Pokud vím, tak za to padly i nějaký pokuty pro těžaře…

                                            Nicméně, jak píšu, ten zákaz je tam min od roku 1999, takže argument že před pár lety to doje.bali lesáci je klasickej whataboutismus.

                                            Ale abych byl konstruktivní – píšeš, že to lze objet mimo silnici minimálně na 3 způsoby. Můžeš mi prosím poslat klidně na SZ kudy přesně? Třeba by byla za strany vedení CHKO vůle vyznačit objíznout trasu pro kola, která nepovede po té hlavní.

                                            0 0
                                            • Slavik  

                                              Ty 3 způsoby objetí terénem by mě taky zajímaly. Při vyhlašování zákazu jsem zkoušel i třeba chybně vyznačenou cestu https://mapy.cz/s/jazokumaju , která je spíše kozí stezka s taháním kol po skále.

                                              Ta „hlavní“ silnice č. II/279 Podhora-Turnov-Dolní Bousov-Mcely zas tak hlavní a frekventovaná není, jak tady scoty přesvědčuje. Jsou tam milióny cyklistů hlavně v relaci (Podkost)Pomníky-Žehrov, tam by třeba bylo vhodné dát dopravní značku A19 – Cyklisté.

                                              0 0
                                            • scoty  

                                              Ale 3 další způsoby nic neřeší. Nejsou vhodné pro širokou veřejnost, éčkaře, seniory atd. Navíc všechny stezky v údolí jsou v PR na pozemcích majitele hradu Kost firmy Kinský dal Borgo, a.s, která není pohybu v lesích kolem hradu zrovna nakloněna. Muselo by se jednat s nimi, s těmi kteří nechali zarůst, nebo zničili těžbou mnoho starých stezek na restituovaných pozemcích:

                                              https://mapy.cz/s/fuguvatavu

                                              Navíc lidi chtějí vidět dole z roviny Plakánek a ne šlapat někde po okolních kopcích mezi skalami. To je jako kdyby v Praze zavřeli Karlův most ať si to lidi projedou metrem…

                                              Původně byla stezka široká a udržovaná až k Pepovi:

                                              https://mapy.cz/turisticka?…

                                              https://mapy.cz/turisticka?…

                                              Potom tam udělali těžbou bažinu a cestu nahradili úzkým dřevěným chodníkem, ze kterého padali cyklisti, hlavně senioři a ženy… Aby to nemuseli řešit a cestu udržovat, vrátit do původního stavu, tak si vymohli zákaz cyklistů od hradu až k na hráz k Pepovi…U Pepy:

                                              https://mapy.cz/turisticka?…

                                              Jediným možným řešením jak umožnit pohyb cyklistům tímto spojovacím údolím je podle mně oprava cesty kolem rybníka do původního stavu s tím, že tam případně cyklisté těch 200m kolo povedou…

                                              Terénní jezdci, co umí na kole to samozřejmě mohou objet nějakou roklí, ale je to ilegal a Plakánek neuvidí…

                                              Aktivita majitelů proti cyklistům je zde celkem průšvih, protože objížďky přes kopce a po silnicích a zase zpět je k ničemu. Takže celé Sobotecko je tím pádem cyklisticky pro veřejnost odříznuto…

                                              0 1
                                            • scoty  

                                              Ještě poznámka:

                                              Omezit pohyb veřejnosti na pozemcích vlastníků je trend. I v těch nejcennějších lokalitách na Zlaté stezce. Úplně stejně si vymohli uzavření údolí mezi Nebákovem a Mladějovem. Tam došlo dokonce ke zrušení stezky díky vlivným majitelům pozemků a chat u rybníka… Takže dostat se nyní z Hruboskalska na Prachovské skály lze jedině po silnici…Zlatá stezka (červená) je vyvedena z údolí na silnici do Troskovic…

                                              https://mapy.cz/s/kaholoraru

                                              0 0
                                              • Cyklofanatic  

                                                Je to smutný, a bude asi hůř.

                                                Navíc mi přijde, že (když to vezmu zeširoka), tak společnost má pocit, že cyklistům hodně ustupuje na silnicích, tak o to víc je v poslední době tendence omezovat terén.

                                                0 0
                                                • scoty  

                                                  Společnost už hlavně ani neví, jak takový cyklista vypadá a na čem by měl správně jezdit, když je cyklista…

                                                  Mainstream přijede na to placené parkoviště ke hradu, dojde po rovině k rybníku a zpět (cca 1km), posedí v hospodě, vleze do auta a odjede…To je pochopitelně pro majitele ekonomicky nejzajímavější…Cy­klisti odnikud, co chtějí jen projet údolím nikoho nezajímají. A správu CHKO už vůbec ne, natož pak nadřízenou AOPK…

                                                  1 0
                                              • Slavik  

                                                Tuhle jsem jel před 20 lety, kdy se tam ještě „mohlo“, a teda nicmoc pro cykloturistiku.

                                                0 0
                                              • hawrda  

                                                No a dá se tam projít/ projet?

                                                Kdo to zna, tak ten usek nebude obcházet ný?

                                                0 0
                                                • scoty  

                                                  Obcházet ne, ale objíždět ano. Před dvěma roky jsem se tam dost vytrestal na padlých stromech ve skalách nad vodou s kolem v ruce..:) Naštěstí s platformami…

                                                  Pěšky se to dá projít nad chatami. Třeba to pročistili, ale vykácené stráně dost zarůstají…

                                                  0 0
                                          • Cyklofanatic  

                                            To je teda masakr.

                                            0 0
                                        • Esi  

                                          ta věčně mokrá dřevěná lávka musí být na kole super :-)

                                          0 0
                                          • Slavik  

                                            Ano, technicky je super. A nejlepší byla, ta polorozbořená předtím s projetím brodu a i nějaké skoky se tam daly dělat – samozřejmě třeba navečer, kdy tam bylo minimum pěšáků. Ale na normální jízdu pro důchodce s éčkem to není ani za sucha.

                                            0 0
                                • Lišák  

                                  stejně tak když si místní zajedou do lesa malotraktorem

                                  Nebo když si lesáci zajedou v Jeseníkách do lesa velkotraktorem a nějak je nenapadne, že když týden chčije, tak není úplně dobrý nápad jezdit mimo zpevněné cesty.

                                  0 0
      • michomin  

        Geniální myšlenka. Celá republika bude pokrytá značkami Zákaz vjezdu elektrokol. To fakt napadne jenom troubu.

        1 8
        • Singlespeed  

          Stačilo by je překlasifikovat na motorová vozidla, což v reálu jsou.

          4 2
          • michomin  

            Také „skvělý“ nápad. Statisíce elektrokol se vyženou na silnice mezi auta. Naštěstí o takovýchto věcech nerozhoduje „materiál“ z B-F, ale lidi, co mají aspoň trochu rozumu.

            2 11
            • Jenda  

              Prosím, další debatu o tom jak moc je ekolo kolo či není dále nerozvíjejte. Konsenzu se nejspíš nedobereme a pleveli to diskuzi. Dík.

              0 0
              • Singlespeed  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                2 1
            • Vrci  

              Mezi auty se pohybuje 100 % silničních kol a problém s tím není. Jsou ale místa na Šumavě, Krkonoších…, kde není nebo v budoucnu nebude současný stav (všechna kola + turisté) udržitelná. V současnosti jsou dvě řešení – zákaz vstupu chodců. To někdo neudělá. Druhé řešení – zákaz vjezdu všech kol. A tak to dříve nebo později může dopadnout. Vyčlenění kol s dopomocí by mohlo být řešením.

              4 0
        • Vrci  

          Proč si myslíš, že na tolika místech je chování a množství jezdců na elektrokolech problém?

          0 0
      • Vrci  

        Klasická kola už v určitých místech menšinou jsou. A velmi často to jsou místa, kde je nebo brzdy bude provoz bicyklů a chodců neudržitelný a budou vznikat konflikty. Je to podobné, jako to bylo v minulosti se segway v centru Prahy. Pokud vše zůstane, tak jak je, bude řešením zákaz vjezdu kol. Všech kol. Je škoda, že nemáte ambice, zachovat přístupnost pro kola bez přípomoci.

        3 0
        • Jenda  

          Já tomu rozumím a v podstatě s tebou souhlasím. Na druhou stranu věř mi, že přinejmenším politická vůle něco s tím dělat není. Druhá věc je, že se o tom hodně mluví ale reálně ten problém zatím nikde až tak dramatický není.

          V podstatě to sledujeme ale sami nevíme jak se k některým otázkám postavit. Na čem panuje shoda je, že problém jsou odblokovana kola s pitomcem za řídítky.

          Jedna z věcí kterou se osobně snažím vnuknout politikům je, že by to chtělo zjednodušit homologační proces pro rychlý elektrokola, tedy ty z kategorie co mají registrační značku, pov a nesmí na cyklostezky. Zatím je jejich homologace v ČR tak náročná, že je to pro většinu výrobců nereálné.

          Ale prosím debatu na téma ekol dále nerozvijejme. Můžeme na to založit sólo vlákno.

          0 1
          • Vrci  

            Politická vůle není, protože se o tom nemluví a někdo po tom nevolá. Jaký je podle vašich informací postoj k téhle otázce ve vedení českých národních parků a chráněných územích? Jaký je názor CzechTurism, Ministerstva pro místní rozvoj, Ministerstva dopravy?

            1 0
            • Jenda  

              Ze strany AOPK ekola vidí zatím jen jako potenciální problém nikoliv akutní. Zároveň jsou si vědomi, že současná legislativa zákaz pouze elektrokol v podstatě neumožňuje a tedy to nemá smysl řešit.

              MMR nevím, MD – pokud už kola řeší, tak vzhledem k ODS vedení spíš jak je co nejvíc zakázat;)

              Když zakazes ekola v NP, tak eliminujes podstatnou relativně movitou část turistů se všemi negativy i pozitivy co z toho plynou.

              Každopádně znovu prosím dále problematiku ekol nerozvijej, už bych to začal blokovat, dík.

              0 1
      • psbiker  

        Plošné zákazy asi nikdo nechce, se zahuštěním prostoru je třeba počítat, pokrok nezastavíš.. Neví někdo, jak je možné elektrovehikly zakázat např. v pěší zóně a nešlo by to aplikovat všude tam, kde e-kolaři působí problémy? :)

        1 1
        • Jenda  

          On asi není takový problém ten zákaz vyhlásit ale je problém ho vymáhat. Když se podíváš na Scottyho příspěvky výše ohledně Plakánku, tak to je klasickej příklad toho, že když se mi zákaz nelíbí tak ho nerespektuju. No a z pohledu ebikerů to bude přesně ten případ – jedu přece na kole tak o co jsem horčí než klasický šlapací → kašlu na zákaz.

          Takže to, že se reálně nevymahatelný zákazy nevyhlašují vidím jako určitý reflektování reality a aspoň to na tom vidím pozitivní.

          Druhá věc je, že ten overturismus spojený s ekolama je primárně záležitost NP a tam bude tlak od ubytovatelů ekola neomezovat. Navíc se tam reálně smí jen po širokých cestách kde opravdu není problém ekolo jako takový ale čistě počet lidí.

          0 0
    • liborg1982  

      Ano netušíme, že stále existujete a něco děláte, protože… co jsou konkrétní výsledky za poslední roky?

      1 1
    • BSA  

      Jak kdy. Někdy je pro mě kolo rychlejší způsob výletu, kdy prostě jen dojedu dál. Někdy mám konkrétní cíl, někdy se jedu jen projet. Rád jezdím z kopce (rychle), ale na pěšáky i koňáky beru ohled, konflikty nemívám. Jezdím všude kde projedu. Někdy se jedu vyblbnout do trailparku nebo na pumptrack. Ale málokdy sleduju nějaký sportovní cíl. Sportuju jenom na závodech.

      6 0
      • Jenda  

        S tou jízdou z kopce, dotaz nejen na tebe. Jak moc chcete, vyhledávate technický úseky prudce z kopce? Já to mám jak kdy, ale skoro radši mám traily které jsou z kopce tak akorát a náročnost si reguluju rychlostí. Protože na těch prudkých mě štve jak rychle ztratím výšku:)

        0 0
        • novas752  

          To je jak kdy a jak na čem. Někdy jedu mirný floučka, někdy si vyjedu na prudký technický padáky. A liší se to taky místo od místa – někde je prudkych hodně, někde skoro žádné nejsou.

          0 0
          • liborg1982  

            A proto musím konstatovat, že výsledek mého průzkumu je nejednoznačný. Valná většina maturující mládeže již našla zodpovědný přístup k životu, existuje však ještě nejméně padesát procent těch, kteří životní zodpovědnost teprve hledají…

            4 0
        • BSA  

          Radši techniku. Nemusí být prudká. Prostě aby to nebyla rovná hladká pěšina. Šutry, kořeny, poskočit.

          0 1
          • MirosPikos  

            A na konci nejlépe pivovar. Tahle to mají Slováci z Pajstunu do Stupavy :) srdcová záležitost.

            0 0
          • BSA  

            A zrovna o víkendu jsem si sjel pěkný prudký úsek po kořenech, na brzdy a balanc…

            1 0
        • mais  

          Mám rád přírodní techniku – bike parky, trail parky mě neberou, ale i tak při přírodním jezdění plně respektuju přírodu, aby ideálně nikdy nikde nikdo nepoznal, že jsem tam projel – rychlost svahu je podle toho kde jsem a kam chci dojet. – náročnost si reguluju podle schopností, typu podkladu, nálady atd…

          3 0
        • Lišák  

          Padáky nemusím, vadí mi rychle ztrácet výšku. Raději mám pozvolné technické pěšiny s kořeny a kameny. Pokud je tam krátká prudká pasáž, tak, jako zpestření, nevadí.

          2 0
    • strtom  

      Chce se mi zvracet, jedna privilegovana parta co si říká ochranáři, by ráda všem zakazovala pohyb v přírodě a druhá co si říká svaz cyklistu třeba čemba, bude pro nim bojovat.

      Chválím vaši činnost, protože samotný člověk proti tomu systému nic neudělá. Podporuji, že není důvod zakazovat volný pohyb po přírodě. Jsem z beskyd a tady je to OK, byl jsem na šumavě a tam byly zákazy kde se člověk podíval. Takže si myslím, že je to hodně ne o ochraně, ale militantním pojetí těch v zelených košilkách.

      1 4
      • liborg1982  

        Vida a ti v „zelených košilkách“ jsou na tvé straně proti některým soukromým vlastníkům lesů, kteří by z nich rádi obory se zákazem vstupu mimo vyvolených.

        Opatrně s rychlými soudy.

        2 0
        • strtom  

          To už se dostáváme k trochu jiné a celkem zajímavé partičce, zvané svaz myslivců. To je na samostatné téma a toto vlákno bych tím nezapleveloval.

          1 2
          • Ukrutony  

            V klidu, podle apokalyptických zpráv blahé paměti v MF Dnes nimrodi brzo vymřou a nás všechny pak sežere přemnožená zvěř :D Do lesa na bike se pak budeš bát jezdit aby tě něco neulovilo a bude vyřešeno :D

            0 0
    • ufoncz  

      Jak dopadl spor o zákaz jízdy na kole na Morávkově naučné stezce (ČTZ) nad Soběšicemi u Brna? https://mapy.cz/s/cubepemepo

      Myslím, že ČeMBA tehdy pomáhala vést spor se ŠLP Křtiny o jejich účelovém výkladu termínu lesní cesta, ale jestli nakonec došlo k nějakému ústupu jedné či druhé strany, to už nevím. Zákazový piktogram s nějakou větou o tom, že pro „vítr ve vlasech máme jezdit na singletrail do Jedovnic“ na velké informační tabuli poblíž začátku stezky zůstal.

      2 0
      • Singlespeed  

        Pěšáci to mají blbé. Když se pro ně udělá nějaká stezka v přírodě, aby se mohli v klidu procházet, tak se jim tam přes mrtvoly cpou cyklisté. Samotní pěšáci tak agresivní jako cyklisté nejsou a ve většině případů se po jedovnických a jiných trailech cyklistům nemotají.

        1 2
        • novas752  

          Pro pěší netřeba žádné stezky dělat, těch už je všude plno – Na většině území se dá chodit i mimo značení KČT.

          0 0
          • Singlespeed  

            Hovořím například o naučných stezkách vybavených infotabulemi případně odpočívadly.

            0 0
            • Esi  

              Ono je smutne ze lidi už se neumí v přírodě jen projít užit si klidu a sem tam nějakého zvířete, místo toho potrebuji pořad nějakého animátora který jim připraví zábavu a podobně.. od přírody čekám klid, ideálně značenou přírodní cestu která vede od někud někam, občerstvení stačí v hospodě ve vsi nebo si ho vezmu s sebou. Většina naučných stezek je za trest pokud je misto k zaparkovano blíže než 5 km a jdeš když je hezky tak je tam tolik lidi ze se můžeš jit procházet na vaclavak.

              3 0
              • Singlespeed  

                A do toho všeho se tlačí cyklisté, kteří si přivlastňují právo jezdit všude.

                0 1
                • Esi  

                  Nevidím jediný důvod proč omezovat cyklisty v přírodě pokud využívají značené cesty a různé obsluze komunikace, jen proto ze se občas najde nějaké hovado které potřebuje letět mezi chodci 50km/h z kopce

                  5 0
                  • Singlespeed  

                    Zdá se, že jsi nepochopil. Chodci se cyklistům na oficiální traily necpou, tak by to měli respektovat i cyklisté a necpat se chodcům na naučné stezky určené oficiálně pro pěší.

                    0 5
                    • Jenda  

                      To je trochu narativ KČT. Trochu to pokulhává v tom, že ty traily byly často uměle vybudovaný z ničeho pro kola. Navíc, pěší na ně může a nikdo mu to nezakazuje. Akorát tam pěší nechodí, protože to pro ně není atraktivní. Ale třeba SpS co vím je využíván i běžci. Ty „pěší“ trasy vznikly tak, že si zájmový spolek KČT dohodl jejich proznaceni a tím má tendenci je najednou vydávat za pěší. Legislativně to nemá žádnou oporu.

                      Každopádně je to zejména o ohleduplnosti, reálně je problém koexistence na pár exponovaných trasách poblíž velkých měst a tur. cílů a to ještě jen za hezkého počasí.

                      5 0
                      • Singlespeed  

                        Naučné stezky často nemají s KČT nic společného.

                        0 0
                        • xtonda  

                          To je jedno, jestli je to KČT nebo jiná parta. To, že si nějaký spolek podél cesty natluče nějaké tabulky, z toho nedělá jejich cestu.

                          3 0
                          • Singlespeed  

                            Naučné stezky budují například Lesy ČR, Arcibiskupství Olomoucké, obce atd. Tedy žádné spolky, ale vlastníci pozemků na kterých se naučná stezka nachází.

                            2 0
                    • hvala  

                      Nevidim jediny duvod, proc bych nemohl jezdit i po naucnych stezkach, pokud se budu chovat max. ohleduplne? Btw. ja jezdim prakticky vsude (vyjma np a npr a pod.) a zatim za ty leta jen jedna neprijemna udalost na historickym trailu, kterej obnovil, cisti a stara se o nej mistni cyklo. spolek a myslim ze min. rok prisli pani z KCT a trail opatrili zlutou tz a hned me jeden turista odtamtud vulgarne vyhanel…

                      2 0
                • xtonda  

                  Právo jezdit v lese po cestách dává zákon.

                  3 0
              • novas752  

                To neni naučnejma stezkama ale profláklejma atraktivníma místama. Tam si prostě o hezkym víkendu klidu moc neužiješ. Na Karlštejn budou lozit mraky lidí i když by tam žádná turistická značka nebyla.

                0 0
            • novas752  

              Drtivá většina naučných stezek je jen vyznačená a trochu dovybavená trasa na již existujících cestách a stezkách – stejně jako značení KČT její existence na dotčených místech vjezd cyklistů nijak automaticky neupravuje = pokud to není explicitně zakázáno příslušnýma značkama nebo celkově pro dané chráněné území, neni právní důvod, proč by tam cyklista nesměl jet.

              Ano, jsou místa, kde je v exponovaných časech provoz pěších tak velký, že tam provoz cyklistů neni moc bezpečný a nějakým způsobem tam vjezd upravit je docela dobrý nápad. Ale to nemá s nějakou NS moc společného – na Svatojánský proudy budou o hezkym květnovym víkendu lozit hordy lidí i kdyby tam žádná NS nebyla.

              3 0
              • hawrda  

                Proto je lepsi na Svatojánské proudy vyrazet brzy z jara, nebo až na podzim.

                Byly ale doby, kdy tam byl celkem klid porad.

                0 0
                • novas752  

                  Nebo v týdnu dopoledne když neni moc hezky.

                  1 0
                  • Jenda  

                    Prostě použít hlavu a necpat se s kolem za každou cenu všude.

                    Ale k týhle určirý ohleduplnosti mám pocit že člověk dospěj trochu s věkem a někteří bohužel nikdy.

                    5 0
                    • Lišák  

                      Se stářím přichází moudrost. Někdy ovšem přijde stáří samo…

                      2 0
                      • BSA  

                        Anebo se stářím přichází e-bike a moudrost je ta tam. Jak nedávno prohlásil jeden e-biker na fb: Na éčku se dostanu i tam, kam bych na normálním biku nevyjel!

                        1 1
                        • kejda  

                          Ale má pravdu předsedo!

                          2 0
                        • Esi  

                          Tak proto si ta ecka kupuji ne?

                          1 0
                        • vaclaw  

                          Nevím, ale přijde mi, že naprostá většina éček jezdí stejně po širokých cestách nebo cyklostezkách, protože průměrný uživatel na tom sice vyjede 500m převýšení jak nic, ale už není schopný přejet kořen nebo cokoliv navíc.

                          0 0
                          • Esi  

                            Čím víc bude těchto e cyklistu tím lépe pro nás co jezdíme na mtb

                            1 0
                        • gerrard  

                          Seděl jsem minulou sobotu u Rybničního zámečku. To je taková stavbička v Lednicko-Valtickém areálu umístěná na břehu tak 30 výškových metrů nad hladinou rybníka. Cesta po které se jezdí je kolem toho rybníka a k zámečku se musí vyjet za své po takovém singlu, když teda chceš. Za tu dobu tam vyjelo několik ečkařů a ani jeden normální cyklista. Protože na tom ečku to není žádný problém, za své by tam z těch cykloturistů asi nikdo nevyjel. Takže ano s éčkem se dostaneš tam, kam by ses nedostal.

                          2 0
                          • Ukrutony  

                            Na tom ale podle mě není nic překvapivého :D Naopak bych to čekal :D (Mám ma mysli „že se dostaneš kam bys bla bla“, ne že se normálním cyklistům nahoru nechce)

                            0 0
        • Jenda  

          Tak oni se tam nemotaji zejména proto, že ty traily z pohledu pěších vedou od nikud nikam.

          Problém s přetížením některých cest určitě je, otázka je, jestli je řešením zákaz vjezdu kol. Často je ten problém pár hezkých víkendů. Druhá věc je, že ti problematicti co jedou u pěších jak pitomci tam pojedou i přes zákaz :-/

          Mimochodem to mě fascinovalo, nedávno jsem jel za borcem na prázdný cyklostezce, jeli jsme cca 25 a když předjížděl pěší, tak ač měl tak 2.5 m místa, předjížděl je s odstupem ani ne půl metru. :(

          2 0
          • Esi  

            On mu jednou někdo kdo ho neuslysi udělá krok do cesty a příště si necha větší odstup, to už jsem viděl a cyklista hodil slušné salto. Volali tenkrát sanitku, nechával jsem na sebe kontakt ale nikdo se neozval tak to asi s policii neřešili, z mého svědectví by cyklista radost neměl, bylo to stejne jak píšeš, prázdná stezka já ho odjížděl byl jsem tak 50m za nim a borec mijel pěšáky s odstupem 30cm až to jednou neklaplo a skrtnul si o ruku a už letěl

            0 0
            • xtonda  

              Tohle nechápu, pokud chodec udělá neočekávaný pohyb, tak si často nabije hubu i ten cyklista.

              0 0
              • Esi  

                Však o. Si nabil hubu ten cyklista a dobre mu tak když se choval na cyklostezce jako hovado, ta stezka byla prázdná 3 metry široká mohl tam klidně nechat metr

                0 0
                • Lišák  

                  Však ono to takhle asi dost často dopadne. Kdysi dávno jsem jel ještě na Fávu z vyjížďky dom. U nás v dědině šla banda děcek v pravým pruhu (nebyl tam chodník). Uhnul jsem až do levýho, ale oni se zrovna začali strkat a jednu holku „hodili“ až do toho levýho. Jen lehce jsem jí brnknul o rameno. Ona bez jakékoliv úhony, já salto přes řídítka, pak kolo přese mě. Měl jsem jen prodřenou větrovku, ale na předním kole takovou osmu, že nešlo vyndat z vidlice.

                  1 0
        • ufoncz  

          Singlespeed: S tím, co jsi napsal, bych souhlasil v obecné rovině. Ale napsal jsi to pod můj konkrétní dotaz, kde je to podle mě dost mimo.

          Ve stručnosti: pěšina, jakou už v dnešní době nikdo neudělá, je sedmikilometrová vrstevnice značená ČTZ. Před více než devadesáti lety ji správce velkostatku v Kr. Poli (K. Morávek) nechal zbudovat opravdu k loveckým a vycházkovým účelům. To se ještě ale na lov nejezdilo Hiluxama a Dusterama a něco jako horský kolo taky neexistovalo, že. ŠLP Křtiny, podnik brněnské univerzity (Mendelu) se k vlastnictví dostal později a v před asi padesáti letech tam zřídil Naučnou stezku lesnickou. Infotabule se rozpadly a stezku nikdo neudržoval. S rozmachem MTB se stezka dočkala občasné dobrovolnické údržby, která je na stále více místech nutná především v létě.

          A před pár lety přišla ŠLP s „revitalizací“. Ta spočívala v tom, že se na stezku umístilo několik sloupků s QR kódy skrývajících v sobě odkazy na webové stránky a asi čtyři tabule (začátek, konec, přes Panskou loukou a snad ještě u pomníku). A tím piktogramem. Po slavnostním otevření se o stezku samozřejmě nikdo nestaral, v tom létě zarostla víc než předchozí roky (kdo by tam chodil s mačetou a nůžkama, když je tam nechtěný) a pak tam začala ŠLP těžit a útrum měli všici. Po těžbě přibylo světlin a se zarůstáním je to samozřejmě ještě horší. Padlé stromy tam už zase řeší ti nechtění bajkeři na dobrovolnické bázi. Přidám snad, že ačkoli jsem před zákazem jezdil na Naučné i víc než 30× ročně, nikdy jsem tam neměl jedinej konflikt s pěšími.

          Shrnuto: zákaz tam nejenže nemá legální oporu, ale podle předchozího ani oporu morální.

          Řešením by za mě bylo například na začátku a na konci umístit upozornění, že v létě odpoledne a o víkendech si na kole stezku pro časté nutné vyhýbání cyklisté neužijí a není tam vhodné vjíždět. K tomu třeba po vzoru tras Xterra v Německu přidat něco o přednosti pěších a ohleduplnosti.

          Další detaily:

          https://www.lesnickyslavin.cz/…rla-moravka/

          Jenda: Tvoje nereagování na můj dotaz mám brát, jakože o tomto konkrétně ty nic nevíš, nebo že to z nějakýho důvodu bude lepší přejít mlčením?

          4 0
          • Jenda  

            Nevím, po Velikonocích zkusím zjistit.

            Jinak dík za zevrubné popsání stavu.

            0 0
    • Vilém  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 2
    • liborg1982  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 2
    • liborg1982  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 2
    • Cyklofanatic  

      Svobodu, volnost, užit si přírodu a klid. Zasportovat si. Spojení jízdy v terénu s turistikou – po hradech, zříceninách a rozhlednách.

      Jinak díky za ,dle mého, záslužnou činnost. Jak už zaznělo, důležité snažit se zachovat alespoň status quo. Když to vezmu za sebe, tak aby cyklisté nadále mohli na většinu turisticky značených tras. Případy, kdy si tam cyklisté a chodci nějak víc překážejí je minimum a jedná se spíš jen u turisticky nejvytíženější destinace v dobrém počasí, je to hlavně mediálně vděčný téma. Nakonec jako vždy je to o lidech – rozumní se vždy nějak domluví.

      1 1
    • Vrci  

      Jen dotaz k historii: jaký byl postoj ČEMBY k zavedení 1.5 metru odstupu na silnici od cyklistů, a jaké byly její aktivity v době, kdy byl návrh to ze zákona odstranit?

      Proč ČEMBA hybernovala v době Covidu, kdy byl nárůst pohybu cyklistů a pěších v přírodě nejvyšší?

      0 1
      • Jenda  

        Cemba se v tom nějak zásadněji neangažovala, přeci jen to měl dobře pokryté Tomáš Kindl. Já osobně jsem s ním byl v kontaktu, loboval jsem u poslanců. Intenzivněji jsem to řešil s kladenskou senátorkou, též aktivní cyklistikou. Když to pak chtěl Krupka zrušit tak jsem byl jedním ze signatářů otevřeného dopisu co psal Tomáš.

        Hybernace byla dána tím že to děláme ve svém volném čase a tou dobou řešil každý svoje věci a na cembu bohužel nebyl čas. Navíc nebyla nějaká zásadní témata z hlediska mtb.

        0 0
        • Vrci  

          Takže když shrnu svoje dojmy z ČEMBY z tohodle vlákna: společný pohyb elekrrokol, kol a pěších pro vás není téma, protože pro jediný orgán státní správy to není aktuální problém, ale jen potenciální problém. Pohyb cyklistů po silnici vás nezajímá. A když je třeba chránit nějakou vzácnější část přírody, tak než debatovat s ochranáři o zákazu kol s dopomocí, a umožnění vjezdu na sádlo, tak je vaší ambicí tam umístit vysvětlující QR kód.

          Tak Vám do budoucna přeji co nejvíce úspěšně vyvěšených QR kódů a vysvětlujících cedulek..

          0 4
          • Jenda  

            To soužití Ekol, kol a pěších téma je. Jen si nemyslíme, že je cesta segregace. Pokud se nepletu, ty jsi silničář. Tam ten nástup ekol moc není. V mtb ať se nám to líbí nebo ne je realita taková, že nás jezdících jen za svý bude za 10–15 let menšina. Vymýšlet v této situaci jak se k tomu postavit si nikdo moc netroufa.

            Co se týče debaty s ochranáři, už jsem tu psal několikrát, že oni ekola zatím jako problém nevidí, tak proč jim nutit myšlenku na nějaký zákazy.

            Jinak ty debaty mezi některými politiky probíhají, reálně ale je tolik jinejch problémů že to prostě nemá prioritu.

            3 0
            • Vrci  

              Ano, jsem silničář, takže by mi mohlo být úplně jedno, že kvůli množství elektrokol uzavřou na Šumavě nebo v Jizerkách nějakou cestu pro všechna kola, protože mě se to netýká. A ty zákazy se objevují třeba Antýgl – Horská Kvilda po modré. V tomhle směru by to bez motoru skoro nikdo nejel. Teď to nepojede nikdo.

              Takže pokračujte v současném přístupu a zůstanou vám komerční parky, silnice a možná nějaká účelová komunikace vysypaná drcenými cihlami nebo lomovou prosívkou.

              Teď píšeš, že neví škola jako problém, ještě před pár hodinami jsi připouštěl, že je nevidí jako aktuální problém, ale jako problém potenciální.

              Proč vidíš oddělení ekol jen jako cestu k zákazům a ne jako způsob jak nějaké cesty v jednom směru otevřít? Proč se nepustit do něčeho co je trochu složitější? Nebo řekni otevřeně, že vás menšina bez baterek nezajímá. A pak se rovnou přejmenuje na Českou Elektro MtB Asociaci.

              3 1
              • skaj  

                Jen pro pořádek, kdyby to někdo netušil, ať není zmatený. Ten nesmyslný zákaz je tam dávno pred rozmachem elektrokol, nemá s nimi nic společného.

                A zrovna tam ho teda v klidu porusuju. I když MTB to pro mě není, ostatně zní to možná divné, ale MTB v téhle části Sumavy podle mě není vůbec nic. Tam se jezdí jenom po sotolinach a asfaltu. Btw. proto/presto tam jezdí ekol hodně. Čímž neříkám, že to tam není krasne, ale MTB a téma pro CEMBU si teda představuju úplně jinde.

                4 0
                • Jenda  

                  Přesně tak, ten zákaz je tam snad 30 let.

                  Z pohledu mtb jsou současné NP v podstatě ztracená území. Chápu že je to mrzutý pro lidi co tam bydlí, ale realisticky šance na nějakou změnu v přístupu ke kolům je mizivá a tedy je neefektivní na to plýtvat energií.

                  1 1
                  • hvala  

                    Za me je hlavni tema pro Cembu zachovat aktualni status quo. Protoze zatim se tady mame, co si budem povidat, v tomhle smeru luxusne… Takze ja ji vzdycky podporim. Protoze nechci, aby nastala doba, kdy me nekdo bude ***** za to, ze jedu po ceste o pul metru uzsi… a je mi jasny, kdyby ta doba mela nekdy nastat, tak B-F nikde za nas lobovat nebude. ;)

                    7 0
      • Lišák  

        K prvnímu bodu bych řekl, že asociace terénních cyklistů řeší silniční problémy jen okrajově. Ano, i na MTB se do toho terénu musíš většinou dostat po silnici, ale jsi na ní jen po dobu nezbytně nutnou.

        0 0
      • Cyklofanatic  

        Sorry, nic osobního, sám tohle opravování nemám rád, ale už se to tu v diskuzi objevilo několikrát a nedá mi to…..hibernace ;-)

        2 0
    • Jenda  

      Takže zatím díky za názory proč kdo jezdí do přírody a celkem věcnou a slušnou diskusi.

      Jak jsem slíbil, postupně budu přidávat co ČEMBA dělal či dělá.

      V posledním cca 1,5 roce jsme se angažovali kolem procesu vyhlašování NP Křivoklátsko.

      Vzhledemk tomu, že vyhlášení NP znamená prakticky konec rozumný cyklistiky, chtěli jsem s tím aspoň něco udělat.

      Od začátku bylo jasné, že nemá smysl vystupovat nějak zásadně proti NP, to dělají velmi úspěšně obce na jeho budoucím území.

      Jakožto cyklo organizace těžko můžeme rozporovat důvody, maximálně si můžeme myslet svoje ale relevantní partner ohledně chrany přírody pro nikoho nejsme.

      Takže jsme zkusili konstruktivní přístup.

      Od ochranářů (AOPK) jsem si nechal potvrdit, že cyklisté v CHKO Křivoklátsko nejsou problém a že neevidují nějaké škody působené cyklisty.

      Díky svým kontantům jsem se nakonec dostal až na jednání s náměstkem na MŽP který má legislativně vyhlašování na starosti.

      Zatímco starostové obcí mu většinově nemohou přijít na jméno, moje jednání s ním bylo velmi konstruktivní. Ukázalo se, že opravdu nechtějí kola v NP nějak zásadně zaříznout. Na druhou stranu ani není reálné nechat úplně volný přístup jako je tomu v běžných lesích. Vzhledem k plánnované rozloze bylo primárním cílem zachovat co nejlepší průjezdnost území, aby, když už se tam nebude moc plnohodnotně bikovat, se tím územím dalo aspoň rozumně projet.

      Nakonec se povedlo i díky velmi vstřícnému postoji vedení AOPK Střední Čechy udělat návrh cest, které by byly v NP povoleny pro kola.

      Musím říct, že ten návrh zahrnuje téměř všechny cesty po kterých se dosud legálně jezdilo. Jasně, nějaký pěšiny jsme museli oželet, ale proti jiným NP by to mohlo být velmi dobré. Ze strany AOPK dokonce byla vůle legalizovat i některý ilegály, nicméně ty se do návrhu cest nakonec nedostaly. Důvod byl ten, že kdyby se nakonec NP nevyhlásil, nebo hranice byly trochu jinde, tak tyto traily by z něj vypadly. Jenže majitel lesa (VLS) z nich moc nadšený není a toto by mu dalo trochu hůl do ruky jak ty traily zrušit, tedy byla na místě velká opatrnost.

      Celá snaha skončila podpisem memoranda mezi Čembou a MŽP, kde bylo deklarováno, že bude snaha zachovat maximální možnou průjezdnost NP na kolech a součástí memoranda je i návrh cest po kterých by se mohlo jezdit.

      Jako bonus se nám povedlo obnovit spolupráci s AOPK na nejvyšší úrovni, máme podepsanou aktualizovanou dohodu.

      Ta teda jak se ukázalo byla platná v podstatě od počátku Čemby, bohužel když končil Tomáš Kvasnička a chtěl Čembu zrušit, tak nic z toho nepředal a o dohodě jsme nevěděli :-(

      Co se týče toho memoranda – zatím tedy můžeme být lehce optimističtí. Samozřejmě je reálná šance, že budeme jen za užitečné idioty. Je to dáno legislativním postupem. Ten je takový, že nejdřív se novelou zákona o ochraně přírody vyhlásí NP a až poté bude správa NP vyhlašovat bližší ochranné podmínky a právě i mapu povolených cest. Tedy pokud by se rozhodla memorandum nerespektovat, tak máme smůlu. Na druhou stranu, to už není jen nějaká dohoda u piva a pokud by to udělali, tak budou dělat velmi nepopulární kroky hned od začátku. Pořád je ještě i šance, že ten seznam cest bude přímo přílohou k té novelizaci zákona a pak by to bylo na jistotu. Navíc máme ústně přislíbeno, že by za Čembu byl jeden zástupce v radě NP. To je sice orgán bez nějakých zasadnějších pravomocí, ale pořád lepší než nic ;-)

      18 0
      • joakhym  

        Zajímalo by mě, jestli ČEMBA nějak aktivně sleduje diskusi okolo novely lesního zákona 289/1995 Sb, který mění to, kam cyklisté mohou, respektive nemohou na kole. Nově totiž mění vágní formulaci „jezdí mimo cesty a vyznačené trasy na kole, koni, …“ za poměrně přísně formulované „jezdí mimo lesní cesty a pro daný účel vyznačené stezky nebo trasy na kole“

        Lesní cesta je definována poměrně striktně normou. Ačkoli si nedokážu představit reálnou vymahatelnost tohohle zákona, je to postupné utahování šroubů a zužování cyklistiky na činnost spojenou s hoblováním cyklostezek. To si ostatně přeje KČT a vlastníci lesů, kteří se – jak pan ministr výborný přiznal, na novele dost významně podíleli (viz pokus o zákaz sběru klestí)

        https://odok.cz/…ORND2QDX84M/

        3 0
    • Jenda  

      Plynule navážu na předchozí příspěvek.

      Díky obnovené komunikaci s AOPK zjišťujeme, že aspoň s lidmi ve vedení se dokážeme až překvapivě dobře na mnohých věcech shodnout.

      V zásadě by se dalo říct, že cyklisty nevnímají jako nějakou problémovou a negativní skupinu. Z hlediska ochrany přírody, pokud jezdí v intencích lesního zákona, tedy po cestách a pěšinách, tak není problém. Co se třeba rušení zvěře týče, tak prý jsou cyklisté menší zlo než pěší, protože se pohybují pro zvěř předvídatelně jen na těch cestách a navíc poměrně rychle zmizí. Samozřejmě na strmých usecích kola působí o něco erozivněji než pěší, ale to je asi tak všechno.

      Při těch debatách se jim snažíme vysvětlovat, že i pro nás je kvalita přírody důležitá a že ji velmi silně vnímáme. Ne že drtíme waty, vyplavujeme adrenalin a je nám trochu jedno kde. Takže třeba jak my tak oni vnímáme spíš negativně stavbu širokých cyklodálnic. Naopak singly jsou pro ochranáře celkem v pohodě.

      Jiná situace je z jejich pohledu u výstavby gravity tratí, kde lze očekávat velkou koncentraci lidí se všemi průvodními negativy. No a největší problém jsou nelegální stavitelé. Zas a znovu se potvrzuje, že představa že si někdo nakope trail za barákem a hajnýmu a v případě chráněnýho území ochranářům to zůstane utajeno je iluzorní. Na druhou stranu, pokud to nevede nějakou cennou lokalitou, je to bez nějakých větších terénních úprav a staveb a nezačne tam jezdit přespříliš lidí, tak jim nestojí za to se tím zabývat a nastává určitý status quo. Naše momentální snaha je, aby se na nás ve chvíli kdy ta činnost bude už za hranicí toho nad čím jsou schopni přimhouřit oko obrátili a my tu informaci předáme místním riderům. Rozhodně nejsme a nebudeme „práskači“ kteří budou pro ochranáře zjišťovat kdo za tím stojí. Věříme, že když místní kopáči dostanou informaci že už to přehání, tak ti rozumní hodí zpátečku, protože pochopí že to zavání průšvihem a nebudou mít nic. No a ti méně rozumní, s těmi nic neuděláme, ale komunitě dělají medvědí službu.

      Plánujeme teď v následujích cca 2 letech objet všechny CHKO a setkat se s jejich vedením, ať máme předtsvau jak nás kde vnímají a co z toho pro nás plyne. Zároveň chceme nabídnout pomoc, pokud je někde nějaký úsek kde bikeři jezdí a trpí to erozí, tak je zskusíme zkontaktovat s místní MTB komunitou, jestli by se nemohli bikeři podílet třeba na nějaké údržbě takovýchto úseků, či společně vymyslet přetrasování aby to bylo stále atraktivní ale zároveň líp udržitelný. Tady to samozřejmě naráží na třetí stranu a tou je majitel pozemku/lesa.

      Aby to nebylo zas tak růžový – osobně mi přijde, že směrem dolů v ochranářske hierarchii je víc a víc zelených fanatiků. Z některých z nich nejsou nadšeni ani ve vedení AOPK, protože jejich fanatismus vnímají jako kontraproduktivní. Pokud to ale chápu dobře, tak jednotlivá CHKO jssou do značné míry autonomní a pokud vedení dané CHKO bude výraně proti cyklistům, tak vedení AOPK s tím nic moc neudělá i kdyby s nimi nesouhlasilo.

      Samostatnou kapitolou jsou NP. Na rovinu je dobrý přiznat, že tam nějaké zlepšení pro bikery čekat nelze a tedy se o to v současnosti ani nesnažíme. Pravděpodobně by to bylo mnoho investované energie s mizivým výsledkem.

      14 0
    • zbartos  

      Tip pro Čembí aktivitu: https://lesyprovsechny.cz/ .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.