• kaficko

    Nevíte někdo jestli existuje výrobce celokarbonových kol na MTB (paprsková-vcelku náboj paprsky ráfek).Kdysi existovaly od firmy Tag Wheels ale už asi neexistuje a nepodařilo se mi něco podobného objevit.

    0 0
    • kubad  

      proč chceš kola z karbonu?

      funkčně, váhově žádný přínost design? za ty ceny co to stojí se to nevyplatí

      0 0
      • roud  

        A co třeba jen carbec ráfky od DT + naky luxusní náby to by možná stálo za hřích ( pokud neřeší cenu )

        0 0
      • o5majkl  

        to máš stejný jako s rámem z Titanu… funkčně a váhově žádnej přínos, tak že by design a „vybočení z řady“? S tou cenou to pasuje taky…

        (doufam, že si tenhle post přečte Kubánec :D)

        0 0
        • roud  

          S tim se nedá tak uplně souhlasit tianový rámy jsou lehoučký a daj se z nich udělat jak tuhý rámy tak pohodlný viděl jsem na váze morati a měla míň než rass od DC

          0 0
          • Greyhound  

            …což ovšem znamená, že RASS je těžkej spíš než že morati je lehký, protože to se svejma ±1600g podle mě není.

            0 0
            • roud  

              morati měla kolem 1400g což je podle mě na jakejkoliv rám hodně slušný a vem si jakej je rozdíl roků mezi tím kdy se jednotlivý rámy vyráběli…

              0 0
              • o5majkl  

                pořád ale ta váha neni ten faktor, kterej pro titan mluví, karbonový rámy jsou o několik stovek gramů lehčí než titanový. 1400g neni špatný, ale 900g je lepší…

                0 0
                • roud  

                  srovnáváš nesrovnatelný 900g má max flash od cannondalu merida a scott a ten rám samotnej vyjde jako celý kolo… a k čemu honit těhle pár gramů stejnak HT pod 9 postavíši na titanu a líp už kolo nepojede…

                  0 0
                  • o5majkl  

                    jako sory, honit pár gramů? To ses odvážil napsat na tohle forum jo? :D ne jako na kolik výde slušnej titanovej rám? Podle mě to nebude míň jak Merida a o dalších vlastnostech se dá spekulovat… Canon je u nás předraženej a kolik stojí rám od scottu newim…

                    0 0
                    • roud  

                      Co se na tom mění ? pojede ti HT pod 9 kilo líp ? nebo FULL pod 10 ? Odpoveď je NE jen si pak už všichni mastěj EGO :O)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        teĎ ses přiznal :)

                        0 0
                      • o5majkl  

                        Já to beru z pohledu závodníka (za kterýho se považuju)… Nejsem profík, ale když na kole ušetřim 100 gramů aniž by to degradovalo funkčnost, tak ano, to kolo ve výsledku pojede líp. Když jedeš XC s maximálním vypětím sil, tak i těch pár gramů se může hodit. Pro někoho kdo se na kole jenom vozí to asi smysl nemá, ale váhu řeší víceméně každej-je to náš koníček a do něčeho ty prachy nacpat musíme :)

                        0 0
                        • roud  

                          To že ušetříš 100g na rámu tak kolo opravdu líp nepojede max placebo efekt tě vyhecuje k lepšímu výkonu…

                          0 0
                          • o5majkl  

                            když to přeženu a na stejný kolo si dam pětikilový závaží, pojede to kolo hůř? Pojede… Ve skutečnosti nedosáhnu lepších vlastností ušetřením 100g, ale ušetřím tim výkon, kterej bych jinak musel vynaložit. Když těch 100g ušetřim třeba na obvodu kol, bude to pro mě o to lepší, ten výkon můžu pak vložit třeba do spurtu. O tom, že na váze nezáleží mě nepřesvědčíš…

                            0 0
                            • roud  

                              Kola beru tam se něco dá ušetřit ale prostě tím že bude lehčí rám si u lehkýho kola už ničim nepomůžeš a ruku na srdce každej pořádnej závodník ti řekne že o kole to neni a musíš mít hlavně v nohách mám super kola a stejnak mě to nezachrání co neni najeto tak ti je k prdu a můžeš gramařit jak chceš…

                              0 0
                              • o5majkl  

                                i v kole to je-tuhle hlášku že „v kole to neni“ sem přehodnotil, když sem si koupil první pořádný kolo… Když to v kole neni, tak proč by Sauser na fůlu měl na každym náboji jen 3 šroubky na kotouč namísto 6ti? Určitě ne proto, že by to bylo bezpečnější :)

                                0 0
                                • roud  

                                  jenže rozdíl je první pořádný kolo a když porovnáváš dvě kola kde jedno má 9,1 a druhý 9,2 tam opravdu rozdíl nepoznáš a v tom jak má sauser postavený kolo má prsty mechanik ne on myslim že je rád že si může vybrat sedlo pokud vůbec…

                                  0 0
                • kubad  

                  a co tohle?

                  silnička v titanu, velikost L

                  0 0
                  • kubad  

                    tak foto znovu

                    litespeed Ghisalo v L ku

                    0 0
                    • roud  

                      Megaluxus takovou váhu nemá ani spousta top carbonovejch rámů :O)

                      0 0
                    • Pebe  

                      jsme vážili SUPa silniční karbonový ve velikosti 49, a s molitanama kolem středu, hlavy, sedlovky a s rozpěrkou zadních patek měl 0.9kg na Park tool závěsné váze, jsem celkem koukal

                      0 0
                      • JakeF  

                        No, v testu Vela taky docela brutálně propad, jak je měkkej, takže tam ten materiál asi schází :-).

                        0 0
                        • Pebe  

                          no počítám, že 49 na tom bude líp než 54 nebo kolikátka to byla v tom testu, navíc to že „propad“ v tuhosti by mohlo znamenat že bude celkem pohodlnej ;-)

                          0 0
                  • o5majkl  

                    tak bavíme se tu o bajkách… navíc kolik ten rám stojí? 70 litrů?

                    0 0
                    • kubad  

                      a?

                      když je silnička stejně lehká jak špičkové karbony proč by nemohl být i MTB rám?

                      0 0
                    • roud  

                      mno a kolik stojí stejnej rám v carbonu ? ± to samý protože všechno to budou top modely…

                      0 0
                      • Gorgov  

                        Nechtel sem na ty tvoje zblebty reagovat, ale tak naposled :) Ghisalo neni top rám, je to pouze nejlehci ram, ktery jsou schopny udelat, ovsem na ukor tuhosti. Top zavodni ram Litespeedu je Archon, kterej uz je vahou podstatne vys. A to ze vykonostne nejlepsi ram jde v soucasnosti vyrobit z karbonu- rekneme pomer tuhost/hmotnost je jenom holej fakt..Titan je hodne o exkluzivite, ty ramy nejsou spatny, prave naopak, ale pokud jde o vykon, karbon je v soucasnosti nedostiznej. A ty kecy o hmotnostech kol zrovna od tebe poslouchat…je snad jasny, ze funkcne stejny, stejne tuhy kolo pojede lip kdyz bude lehci…jestli poznas 100g nebo pet kilo je mi fuk, a je to jenom o mire, o kolik, ale proste lehci kolo pojede lip. Predem pocitam, ze mi na to napises nejaky moudro, jen necekej reakci.

                        0 0
                        • roud  

                          radši se nauč pořádně číst psal jsem že carbonový rámy ö stejný váze budou ± to samý cenově protože TO JSOU TOP MODELY co se tý váhy týče za tém si stojim ne kole ať už má 9,1 nebo 9,2 na 10000000000% rozdíl nepoznáš a ani nepoznáš který je to težší nebo lehčí…

                          0 0
              • Greyhound  

                No nevim, já u 1.3 v 18' navážil necelejch 1600, byla to nejspíš jedna z posledních a odpovídalo to katalogový váze. 1.4 jsem teda už ani nevážil, protože mě to ani moc nezajímá, ale řek bych, že to bude podobný, žádnej pokrok ve váze nikde nepropagovali.

                0 0
                • roud  

                  říkám jen co jsem viděl ale popravdě nvm co to bylo za model :O(

                  0 0
        • kubad  

          s tím se dá polemizovat a ofunkci a přínosu titanu

          0 0
          • o5majkl  

            tak to u těch kol samozřejmě taky-určitě budou tužší než klasickej výplet, ale zase nepohodlný, váha nic moc. Na titanu sem jezdil cyklokros, ale nebyla to Moratka, takže to srovnání možná není úplně košér, ale rozdíl oproti hlíně sem nepoznal. Zato karbon ten je aspoň pohodlnej, ale jak řikáš o tom se dá polemizovat.

            0 0
            • roud  

              Zas je to o modelu jsou carbec rámy který jsou tak tuhý že se na tom skoro nedá sedět nebo přesně naopak nedá se říct že jedno je lepší a druhý horší musle bys porovnávat konkrétní modely…

              0 0
              • o5majkl  

                To je samozřejmě pravda, každopádně když se to veme obecně, tak karbon pohodlnější je.

                0 0
    • kaficko  

      Díky moc za zajímavé poznatky.Stavím si bajka,celocarbon full,zdvihy 160mm na Foxu,řazení XTR,brzdy asi Avid Elixír a kola už jsem měl vybrány DT Sviss do ty doby než jsem uviděl tuhle celokarbonovou nádheru od Xentisu.Na rám čekám jak přijde a teď řeším komponenty.Tyhle myšlenkový pochody při tom když si chce někdo splnit sen jsou nepochopitelný.Když jsem si před 3 roky kupoval Scott Genius MC 40 tak jsem si myslel že už mám na dlouho vystaráno.

      0 0
      • roud  

        To je nekonečnej běh :O) ty xentisy bych bral hned :O)

        0 0
      • o5majkl  

        heh, tak o to víc si nejsem jistej, jestli by bylo zdravý dávat tam ty kola od Xentisu, páč tam budeš i omezenej šířkou pneu a pokud stavíš fula na 160 zdvihu, tak tam asi nebudeš chtít dvoupalcový galdy…

        0 0
        • kaficko  

          Čekám na specifikaci od cz dovozce.Říkal mi-jestli jsem tomu dobře rozuměl-že ty Kappa CC jsou i na freeride,tak tam snad 2,35 pujdou.

          0 0
        • kaficko  

          Čekám na specifikaci od cz dovozce.Říkal mi-jestli jsem tomu dobře rozuměl-že ty Kappa CC jsou i na freeride,tak tam snad 2,35 pujdou.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.