Zdravím, mám dotaz ohledně výdrží carbonových rámu v zimě. Kamarád jezdí na carbonovým Cannondalu (Flash) v zimě a říká že se tomu nic nestane. Já beru radši zimáka, přece jenom pro jistotu. Nevadí carbonovýmu rámu mráz nebo prostě zima? Díky
Zdravím, mám dotaz ohledně výdrží carbonových rámu v zimě. Kamarád jezdí na carbonovým Cannondalu (Flash) v zimě a říká že se tomu nic nestane. Já beru radši zimáka, přece jenom pro jistotu. Nevadí carbonovýmu rámu mráz nebo prostě zima? Díky
vadí, může prasknou :-)
Je v karbonovém rámu nějaký plech? Myslím skelet nebo tak něco, v jakých místech. Mám karbonovou vidlici a reaguje na magnet.
něměl by tam být, ale možné je všechno záleží jak to kdo vyrábí
tak přinejmenším ve většině rámů bejvá vlepená středová vložka a jedinej problém by moh nastat u rámů lepenejch do spojek kvůli různy tepelný roztažnosti materiálů a předpokládám že velký výrobci i s tímhle faktem počítaj :O)
vložka je většinou z hlíny, takže na magnet reagovat nebude :D
moje poznámka nebyla psána kvůli magnetu :O)
tak s to blbě zařadil
taky to píšu dole :O)
ale furt je ta vložka duralová a on píše o magnetu … to by mně zajímalo co to je … některý vidlice , který mají kovovej krk mají kovovou i korunku a carbonový jsou pak jen ty šavle (uplně nejlevnější modely) ale co to je za kov to nevim … ale pochybuju , že to bude železný …
u toho středu se při výrobě rámu udělá takovej plastovej model , kolem kterýho se to motá … ten se pak při zapejkání seškvaří a z rámu vypadne … pak se tam lepí ty středy … ale těch technologií bude určitě víc …
narážel jsem spíš například na praskání laku v místě spoje dk¨vou materiálů způsobenýho různou tepelnou roztažností dvou materiálů ale uznávám blbě jsme to zařadil :O)
Vidlice je Evo carbon fiber. ate ď jsem to znovu skoušel magnet se lepí dole na šavli, jak se šroubuje kolo a nahoře pod krčkem. Krček vidlice je taky kovový ne hlína.
Jinak se omlouvám že jsem to vložil do Beginerova tématu.
Kov s lepidlem a karbonem mají asi jinou tepelnou raztažitelnost. Vysoký mráz nebude tomuto řešení prospívat.
Vysoky mraz skodi vsemu i karbonu :-) otazka je co je to vysoky.
Ten se u nas nevyskytuje.
Tak 10km nahoře je větší mráz a ten Airbus 380 taky myslím moc zatím nepraská.
jestli máš kolo stavěný stejně jako airbus tak seš dobrej jinak myslim že i airbusů padá během roku celkem dost :O(
třistaosmdesátka myslím eště nespadla, to by byl fest masakr.
nvm nevyznám se v tom ale letadla padaj jak mouchy: http://www.google.cz/images…
To je divný, dosud jsem myslel, že letuška, nebo starý veterán z Koreje s tím vždycky pěkně přistane :-) (žádný velký a celokarbonový éro zatím nespadlo, takže s bicyglem bych se nebál.)
to bude spíš tím že ty celokarbonový éra ještě nelítaj tolik let jako ty hliníkový…
Ne, 380 zatím jenom uletěla celá sekce turbíny, ale nebyla to chyba Airbusu :)
Se to trenim ohriva ne :-)
Jinak si staci projit materialy a neni problem zjistit teplotni odolnosti.
Dělám teď na konstrukci, která pracuje při –269 stupních Celsia. Je to z oceli a kompozit sklo/epoxid se používá jako izolace. Zásadní problém je různá teplotní roztažnost, ta tam dělá už docela hodně :) Mechanické vlastnosti jsou vcelku v pohodě, pravda, je to trošku křehčí, ale to se moc neřeší.
docela prdel ty teplotni gradienty uvnitr, co?:)))
Neni náhodou A380 taky z hlíny? Karbonovej by měl bejt Boeing Dreamliner.
Z hlíny je, ale karbonu je tam prý až 22% .
Takže míst kde se spojuje AL+C bude dost, tak to beru.
Záleží jen na tobě co vydržíš, protože karbon snese mnohem víc než cyklista. Nic se tomu v mrazu nestane.
No kdyz myslis. Ale otazka je kefalin co je to take poradny mraz :-)
Samo za normalnich podminek u nas neni problem.
vadí, může prasknout :-)
na to žes podle toho cos měl v profilu,
vyhrál MČR v časovce když ti bylo 5, 6 a 7 let.
MS v MTB maratonu když ti bylo 10. Ve 13 a 14 vyhrál MČR a MSR v XC
tak tvoje dotazy fakt stojí za to :-)
a klidně to blokuj dál,
Pro zajímavost – nedávno jsem se dočetl, že Duratec tkaninu skladuje v mrazácích. To si myslím že mluví za vše. Druhá věc je co na to pryskyřice?
Skladuje se v mrazácích kvůli zachování vlastností než dojde ke zpracování – výrobě rámu.
V mrazacich se skladuji prepregy, coz je tkanina nasycena castecne vytvrzenou matrici.Je tam presne definovany pomer vlaken a matrice. V mrazaku je to proto, aby se prodlouzila skladovatelnost. Za normalni teploty by matrice (pryskyrice) vytvrdila a bylo by to na vyhozeni.
jak je to teda?
straca karbonovy ram svoju pruznost v mraze?
Ano. Ale do –30 bych to bral jako zanedbatelné
Já bych to neřešil.
Stejně jako neřeší lyžaři karbonové hůlky nebo karbon v lyžích a jejich vhodnost použití v zimě :-D
ano subjektivny dojem je taky.
ale bolo by dobre zistit ako vplyva par zim na zivotnost takeho ramu. je mozne ze sa stane lamavejsim (?)
K čemu? Resis nesmysly
kup 50 ramu (statistycky vzorek), pulku jich nech pres nekolik zim na balkove, pulku v loznici a pak se ozvi..
Pozor na křišága;)
karbonove hokejky taky vesele brouzdaji po lede :) imho cyklisti vsechno moc hroti
ale su dost krehke, hokejisti ich lamu jak zapalky
Protože se dneska šetří všude…