• Belin

    Pánové, v akčních modelech Canyonu se objevilo toto kolo www.canyon.com/…article.html?….. Už jsem byl rozhodnut, že počkám na modely 2008 (doufám, že modely XC už budou mít zdvihy okolo 120 mm nad oběma koly), ale toto mě trošku nahlodalo. Co na něj říkáte? Přiznám se, že třeba vidlici Talas /07 90–130 vidím poprvé. (Cenově je právě toto absolutní strop). Podotýkám, že jezdím převážně XC a občas si zajedu i nějaký ten maraton (většinou se pohybuju v 1. čtvrtině výsledkové listiny). Zatím jezdím na HT, ale zkusil jsem full a byl jsem velmi nadšen. Takže chci něco, co mě nezpomalí ve výjezdech a zrychlí ve sjezdech. Je to správný tip?

    Anketa: Poraďte, jak se mám rozhodnout?

    4x
    50%
    0 0
    • dada  

      goood tip…koukam ze uvazujes stejne…je to sice trochu splacacka (razeni 06 a tak) ale ta XTT vidle je naprosta bomba! modely 08 sice budou OK ale budou drazsi…jestli potrebujes taky Lko tak se o to mozna este poperem!

      0 0
    • gouryella  

      Panove, tak nebo tak..byt vami, neprokecaval bych ten cas a co nejdriv objednal ;)

      0 0
      • Belin  

        Tak ti musím dát za pravdu. XC 7.0 v XL už není a bohužel to dopadlo přesně dle mých předpokladů. Doufám, že ho má aspoň někdo z B-F :o)).

        0 0
        • dada  

          na netu ale este visi, tys uz tam psal nebo volal ze vis ze nejni???

          0 0
          • Belin  

            No je pravda, že už jsem měl pár pivek, ale na netu už XC 7.0 v XL nevidím. V XL už vidím jen XC 8.0 a 9.0 a to už je nad limit. Ty ho ještě vidíš??

            0 0
            • dada  

              vidim, je hnedka nahore jeste pred Mkem tak to asi mate… www.canyon.com/…t/liste.html?… a tady rozklik… www.canyon.com/…artikel.html?…

              0 0
              • Belin  

                Hmm, tak to je celkem legrace. Na německé verzi stránek ještě je, ale na anglické už ne. Už to peču. Jdu chrnět a uvidíme ráno. Asi budu muset počkat až na ty modely 2008 nebo třeba ještě něco z těch skladů „vymetou“. Tak hodně štěstí s tím L.

                0 0
                • dada  

                  aha…takhle to je…to XC8 Lko este neni jisty sem takovej nerozhodnej…no uvidime rano je moudrejsi vecera

                  0 0
                  • scret  

                    jen si trochu rejpnu,ale vzadu teoretiscky 115mm zdvihu a vepredu 130?? to mi nejak nejde k sobe…

                    0 0
                    • Belin  

                      No, abych řekl pravdu, tak mi to přijde lepší než na letošních modelech XC standardně nabízených 115 mm vzadu a 100 mm vpředu. Ale znovu říkám, že s fullem mám jen minimální zkušenosti a možná se pletu.

                      0 0
                      • scret  

                        tojo,ale kde byla Reba,tak ta jde predelat na 115… a navic,castejc clovek „apgrejduje“ vidli nez ram…

                        0 0
                        • Belin  

                          Tak z toho pohledu upgradu máš asi pravdu. Ale už je to jedno, ten Outlet už je pryč a tak čekám na modely 2008. A stále váhám, jestli pak jít do XC (kde jak doufám budou zdvihy 120 mm nad oběma koly) nebo do ES (tam si zdvihy neodvažuji tipovat). Škoda, že Canyoni zveřejňují nové modely až tak pozdě. V té době už totiž asi padnou některé zajímavé nabídky za předobjednávky u jiných výrobců. No, uvidíme.

                          0 0
                    • TheIF  

                      Vždyť ten Talas má štelovatelenej zdvih 90–130 (15 clicků a… :-)) takže ji klidně muže vozit i na těch 115mm

                      0 0
                    • dada  

                      jjj-talas XTT koukni se co je to za vidli a pak rejpej! :)

                      0 0
                      • scret  

                        ja vim co je Talas XTT zac:))

                        0 0
                        • dada  

                          tak proč píšeš takový blbosti teda? no nic stejně už je to pase…

                          0 0
                          • scret  

                            proste mi to prijde divny no,neco jako kdyz se kdysi vozilo Psylo na 80mm…

                            0 0
                            • dada  

                              ja myslim ze furt lepsi mit vzadu 115 a vepredu stelovatelnejch 130 nez vepredu 145 a vzadu nic jako ma houmi :)))

                              0 0
    • Tomin  

      jééé to su blbec,sem omylel hlasoval ať si vybereš jinou značku…to je ovšem špatně,taky chcu Canyona,ale po tom co jsem tady vysondoval chcu ES.Už jdu raději spát…:-)

      0 0
    • TheIF  

      Drsný jsou ty silničky 2004 :-) To měli slevnit minimálně o 50%, nebo čekaj až si to koupí nějaký sběratel ? www.canyon.com/…t/liste.html?…

      0 0
    • dada  

      a je vymalováno!!!!!!! XC8 už v Lku nejni…:( a to tam byly 2 kusy buuuuuuuuu!

      0 0
      • Belin  

        Podívej se ještě jednou. Já tam vidím pořád 2 kusy a to v obou jazykových mutacích. Možná je tam ještě dodali.

        0 0
        • dada  

          no to mě *****…fakt jo! přísámbou že tam fčéra nebyly!

          0 0
          • Belin  

            Tak to vypadá, že tam opravdu ještě něco přidávají. Takže šance ještě možná žije i pro mě.

            0 0
          • Belin  

            Tak XC 7.0 v XL už čeká na zaplacení (dokonce už i s "klasickým Talasem /07 100–140) a pak už budu jen nedočkavě vyhlížet pošťáka. Doufám, že vše proběhne bez komplikací a do konce příštího týdne bude doma.

            0 0
            • Tomin  

              Jééé paráda,tož až donde,sa pochlub…

              0 0
              • Belin  

                Tak už je doma a první fotka je v profilu. Až ho trošku zajedu , tak přidám ještě nějakou tu fotku.

                0 0
                • Tomin  

                  Paráda krása ,snad mi to příští rok taky vynde…

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Jak už jsem napsal k hodnocení kola, tak se mi s Talasem líbí mnohem víc než jak je standardně s Rebou nebo F100-kou. 100mm je podle mě na to kolo málo. Když jsem ho zkoušel s Rebou na 100 a pak na 115, tak na těch 115 to bylo výrazně lepší a přišlo mi tak akorát. Tak jsem zvědav jestli třeba do sjezdů to snese i těch 140mm nebo už ne.

                  0 0
                  • Sador  

                    prisel mi vcera. prvni dojem je, ze ja to na bezne sjezdy v lesicha polich na XC geometrii moc. ale na trailech na Garde s vetsimy schody to mozna bude good. jinak mam problem, ze ventilek tlumice je dost skryty pod kyvnym ramenem a pumpicku Rock Shox tam nenasadim – lada po zanoreni tlumice. resil nekdo podobny problem? je nejak redukce, nebo doporucite nejakou jinou pumpu s uzsi nasadkou?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tohle problém je asi u většiny pumpiček, u kamaráda jsme to řešili tak, že pumpička byla našroubována když na kole seděl. A když slezl, tak to ničemu nevadilo a přesně se to tam vešlo (jen by to zase nešlo v té poloze vyšroubovat). Takže pak slezl, nafouklo se na požadovaný tlak, pak na kolo zase nalezl a pumpička se odšroubovala.

                      0 0
                      • Sador  

                        hm, taky jsem na to nakonec dosel, ale sedel jsem na tom sam a pak to zas nestlacim natolik, abych to vysrouboval. asi si poridim tlusteho kamarada:) myslim, ze jsem tady od tebe videl graf na TALASe. zkousel jsi to merit potom znova i po zajeti nebo uz v tom nebyl rozdil? chtel bych to porovnat se svym exemplarem, proti cerstve odservisovane rebe race 06 se mi jevi mirne horsi, coz nechapu.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Měřit celý graf znovu nemá smysl, ten bude v každém případě stejný. Jen se trošku může zlepšit odtrh a tedy počátečení citlivost. A co se ti zdá horší? Citlivost se může trochu lišit kus od kusu (jak u Reb, tak u Talasů). Muj kus Talase je o něco citlivější než čerstvě odservisovaná Reba (ta má odtrh kolem 9kg, Talas kolem 6kg).

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          A pokud se ti to zdá za jízdy, tak tam hodně ovlivňuje hlavový úhel, kde pokud to není ve sjezdu ve velké rychlosti, tak bude vždy lépe žehlit vidlice s větším hlavovým úhlem. A zvlášť jestli zkoušíš Talase na XCčku na 140mm, tak to už bude slušně nakopnutý. Nevím jaký máš hlavový úhel ve srovnání na kole s Rebou.

                          0 0
                          • Sador  

                            za jizdy to nejsem schopen posoudit, mam cerstve zahojenou zlomenou ruku, takze ted nezehli zadna vidlice… ale na suchu bych rekl, ze rozdil je prave v tom odtrhu, jak pises a snad ze reba ma pri zanorovani hladsi chod – u toho TALASe citim vetsi „drhnuti“ – nohy mazu Brunoxem na vidlice. Ale treba to fakt potrebuje par km, aby si vsechno sedlo a odrely se otrepy:)) problem s hlavovym uhlem je mi jasny, na 140 mm ten XC ram neni, jak uz jsem psal. to vozit nebudu, standard 100, dolu 120.

                            0 0
                            • Sador  

                              Mloku, muze jeste info kolik vazis a na kolik ji foukas, ze chodi v poho na 12,5 cm? diky.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Vážím momentálně něco kolem 69kg, s camelem přes 70kg. Foukám na 45–50psi. Na 45psi mám pořád přijatelný sag, cca 3,5cm (tzn. cca 25%). A na těch 45psi jsem vidlici dostal už na doraz nebo těsně k němu (naměřeno 138mm a když jsem ji zkoušel vyfouklou, tak se jí přes těch 138mm taky nechtělo ani když jsem ji trochu pomoh). To bylo ještě při nižší venkovní teplotě. Na léto, kdy teplota nejde pod 20 těch 45psi tedy můžu (jezdil jsem nějdřív i do vedra těch 50psi, teď jsem zase už jezdil chvíli 45psi), na chladnější část roku budu foukat 50psi, tedy už se na tu hodnotu zase pomalu vracim.

                                0 0
                                • Sador  

                                  no tak to jsme na tom naprosto stejne. mam 69 kg, nafoukal jsem ji na 50 psi, neco malo unikne pri odsroubovani pumpy, sag kolem 28 – 30 mm, na suchu ji ale tlakem nazanorim na vic nez 60–70 mm. Uvidime, az ji poradne zajedu venku, jestli z ni dostanu podstatne vic.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Při odšroubování pumpy neunikne nic, pokud je pumpa ok, vše co uteče je jen zvduch z hadičky (při odšroubování nejprve dojde k uzavření autoventilu vidlice a až po té přestane těsnit našroubovaná koncovka). Na místě má cenu zkoušet jen dynamický ráz, tzn. jedu pomalu nebo skoro stojím, úplně nadlehčím vidlici nebo rovnou nepatrně nadskočím a pak co největším dynamickým rázem se do ní opřu. Pro mě je tohle hodnota, kterou pak při normální jízdě překročím jen ojediněle (ale stane se), takže bych měl takhle dát většinu zdvihu vidlice (úplně minimálně 90% zdvihu). No a těch 130mm je cca 94% (když maximum změřené je 138mm).

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Pokud bych zkoušel jen mimo kolo opřením (což je nic neříkající), tak taky dám něco kolem 70mm (to je hodnota, kde je třeba při 50psi cca 65kg zátěže).

                                      0 0
                                      • Sador  

                                        tak diky za info. vzduch z hadicky – to me nenapadlo, mam holt humanitni vzdelani:)) ted uz aby jen prestalo nekdy prset a zkusil jsem to fakt naostro v neterenu. mej se

                                        0 0
                  • Belin  

                    Zatím jsem na něm dal asi 40 km a zkoušel jsem i těch 140 mm. S fullem jezdím vlastně poprvé, takže nejsem zrovna zkušený tester a proto ber mé názory s rezervou. Ve sjezdu (větší kameny, kořeny, makadam) se mi s těmi 140 jelo velmi dobře a i manévrovatelnost byla velmi dobrá. Porovnávám ale s původním HT, kde jsem měl hodně dlouhý představec a je to dost „vratká koza“. Dokonce jsem se svezl i po takovém techničtějším singlíku – nějaké větší kameny a kořeny, ale více méně po vrstevnici a i zde jsem měl pocit, že se do většiny zatáček nějak lépe vlezu (zdvih nastaven pořád na 140). Znovu říkám, že je to názor nezkušeného „full ridera“, ale myslím, že nechám standardně nastavených 140 a snižovat budu hlavně pro výjezdy a asfalt. Ale uvidíme po více ujetých km – jen aby se aspoň trošku zlepšilo počasí… Jinak s foukáním tlumiče mám stejný problém jako Sador a zatím jsem sehnal redukci, díky které jsem schopen ho nafoukat, ale ne změřit. Tak ještě vyzkouším Tvůj postup.

                    0 0
    • TheIF  

      Vyprodej – slevy nic moc i když mé kolo je o 15 %

      Vom 08.09. bis zum 30.09.2007 www.canyon.com/…buch_mtb.pdf www.canyon.com/…uch_road.pdf

      0 0
      • MlokCZ  

        To nějak nechápu, dle toho pdfka tam mají ES8čku, kterou už dávno předtím neměli. Že by sehnali nějaké chybějící díly už z dodávky 08?

        0 0
        • TheIF  

          Možná si jej někdo objednal a pak nezaplatil. Ve faktuře přece píšou, že pokud nezaplatíš tak jde po měsíci do prodeje.

          0 0
      • vlk  

        Jsem asi blbej, ale já to pdf taky nechápu, na začátku mají u kol popisy a jaká je sleva a na konci pdf-ka jsou některé z těch modelů vypsané s jinou slevou a omezené jen na určité velikosti. To snad znamená, že některý model je třeba slevněn o 20% ale ve velikosti M třeba o 30%? Jak jinak na normálních www stránkách v přehledu zjistím, které velikosti u konkrétního modelu ještě mají.

        0 0
        • K2  

          Taky jsem z toho pdf jelen – kdo tomu rozumí, tak prosím o info.

          0 0
    • Vrci  

      Vy co máte kolo již doma nebo na cestě, za jak dlouho po objednávce Vám přišlo nějaké její potvrzení a platební údaje?

      0 0
      • Sador  

        prakticky ihned prijde mail o prijeti objednavky. potvrzeni objednavky s cislem zakaznika a zakazky jde pouze postou, takze tak 4–5 dnu. nejrychlejsi je, tam hned zavolat, rict jmeno adresu, nadiktovat cislo kreditky (embosovane) a platba se hned odecte. do 10 dnu je pak kolo doma:) pokud se ti to zda riskantni, tak pri klasickem prevodu je potreba pockat na potvrzeni a udaje k platbe + pricist tak 4–5 dnu, nez se jim platba objevi na uctu.

        0 0
        • Sador  

          jo, jinak potem lze pres server ceske posty sledovat, kde se balik pohybuje, presto ze ti budou na hot-line tvrdit, ze se cislo pri prechodu hranic zmeni – nezmeni!

          0 0
          • Vrci  

            dík, já čekal tu druhou správu taky mailem. Německy nemluvím a limit na kartě mám jen 20, takže budu platit složenkou na poště.

            0 0
        • Belin  

          Tak mi i ty platební údaje přišly mailem a to hned druhý den po potvrzení objednávky. Pak nastalo menší zdržení (asi 2 dny), kdy jsem měnil nastavení platební karty (to jsem od nich měl každý den telefon o tom, že karta není připravena k platbě) a po odečtení platby z karty bylo kolo do týdne doma. Takže objednáno v Po, fakturu jsem obdržel v Út, platba provedena v Pá, kolo odesláno v Po a následující Po už bylo doma.

          0 0
    • dada  

      tak už je taky doma:)

      0 0
      • TheIF  

        Kdo foxka ? Juicy ?

        0 0
      • dada  

        takhle jak je to dělá 11.9kg…myslel sem že to bude víc… ale pude to eště nahoru – samo pedály a taky tam přijde o kapku těžší sedlo…nechcete někdo SLKáčko? nádherný mučidlo :)

        0 0
        • Belin  

          Tak gratulace. A s tím sedlem si to ještě rozmysli. Jel jsem na něm zatím 2 x asi po 40 km. Začátek byl krušný, ale dá se to přežít. A je tak hezké a lehké, že je skoro škoda se ho zbavit, ne?

          0 0
          • dada  

            moje WCS marathon je taky lehký a podle mě hezčí…a za nový slkáčko eště možná něco utržím…

            0 0
            • dada  

              ted sem to zkouk: SLK 210g, WCS 223g…rozdíl v komfortu: k nezaplacení!

              0 0
            • Belin  

              Tak já žádnou podobnou možnost záměny nemám (dávat tam staré Ritchey Comp opravdu nechci) a tak si raději zvyknu. Prodávat a pak kupovat nové se mi nechce. Finanční limit jsem tímto nákupem natlačil opravdu hodně na hranu.

              0 0
              • dada  

                já sem tohle sedlo dostal k vánocům s tím že se mnou pude dál…ale eště to není definitivní-až se jednou naseru tak vytáhnu z kasičky 5kkč a koupím si aliante carbon!

                0 0
                • scret  

                  jj,a pak uz si vubec na tu prdel nesednes:))) a to tvrdis ze SLK je tvrdy:)))

                  0 0
                  • dada  

                    asi si nikdy neviděl aliante viď…je to hodně o komfortu…a pochybuju že se aliante carbon liší od aliante ti eště něcím jiným než ližinama..a kačka má aliante ti a je to fakt polštářek!

                    0 0
                    • scret  

                      no fiziky me vubec nesedej,ale kazda prdel jina:)

                      jo a ja myslel ze to je to,co je cely karbonovy…se musim mrknout… jinak co to SLKacko? muzes ho blejsknout zezhora? za kolik bys ho dal?

                      jinak pokud chces vylozene pohodlny sedlo,ale zaroven se na nem da jezdit,tak SLR T1 nebo jak se jmenuje,mel ho Lubos na Reignu…fakt spica!

                      0 0
                      • TheIF  

                        SLR T1 není špatný a vypadá pěkně. Já si naštěstí zvyknu skoro na cokoliv, v tonle mám kliku, že je extra pohodlný ? Prostě chrtí sedlo zadní čast není vubec polstrovaná spíš je to pružný skelet a vepředu je gel…

                        0 0
                        • scret  

                          no me naprosto nadchlo,prislo mi neco mezi chrtim sedlem a hodne pohodlnym,ja mam SLR gel-flow a to nema moc polstrovanou spicku,takze kdyz clovek sedi v kopci vic na spicce,tak nekdy tlaci na „prostatu“,ta T1-cka byla fakt na spicce krasne pohodlna a na zadku jsou si myslim obe tyhle sedla v poho…

                          0 0
        • hmi  

          hezy vogo;) ale ten predstavec by chtel kratsi ne?;))))

          0 0
          • dada  

            je to mazec…posoudim až na to poradně vlezu ať vim co chci…pak se nějak domluvim s tančínem cobych tam dal…ale ritchey by se tam asi nehodil…uvažuju o Thomsonovi anebo v nejhoršim tam dam easton-by ladil s rodlama…

            0 0
            • dada  

              s tim tančínem se chci hlavně domluvit jestli by tu syntácku vodemě nevzal na protiúčet…stejně tak to slkáčko-má ho na krámě za 2kkč já bych ho klidně nechal za litr…

              0 0
              • dada  

                tý vole ten easton je ale humáč…to uchycení jen dvěma šroubama no fujtajxl to sem se lek…ale thomsny nemaj v kološopu ani nikde jinde…nevíte někdo kde je sehnat?

                0 0
                • hmi  

                  hele mrkni na FUNN co ma kuba9, delaj celkem pekny veci

                  funnmtb.com/stem­s/smx.html

                  0 0
                • scret  

                  co FSA?

                  0 0
                  • dada  

                    ne!

                    0 0
                    • scret  

                      proc?:) nelibi? jinak skoda ze nemas ten Syntace kratsi…:( ja prave chci zkusit kratsi klacek nez 120… jenomze sehnat v nula stupnich dylku 100,lehkej,tuhej,ne OS,cenove do 2tis. je skoro nemozny…:((

                      0 0
                      • dada  

                        tvuj problem resi standartne WCS 4axis…ale to asi neni dost kůl co? jinak ten syntace vazi tolik gramu kolik ma typove oznaceni…to uz je fakt mazec!

                        0 0
                        • TheIF  

                          Jestli jsi ho převažoval tak davá tam Canyon (Stahlschrauben Serie) nebo (Titanschrauben Option) ? Podle váhy by to mělo jít poznat www.syntace.de/index.cfm?…

                          0 0
                          • dada  

                            no teda......když ty váhy vidim skoro se s tim bojim jezdit…jinak 103 titan a 111 ocel verze…tak na to fakt vahu nemam u ritcheyho je na šroubkách rovnou napsaný že sou TI…tady sem žádnej nápis nenašel…

                            0 0
                        • scret  

                          Ritchey mi na kolo nesmi a hlavne na WCSka si lidi stezovali ze jsou malo tuhy,ale hlavne brzdo „vymeknou“…

                          0 0
        • faba  

          A co ten Spectral za tím XC?

          0 0
    • Dvain  

      Jenom male upozorneni, na webu Canyonu se dnes objevilo jeste par kol 2007 k prodeji, napr. vsechny velikosti XC 3.0 a nejake XC 4.0 a dalsi. Tak ze kdo o Canyonu 2007 jeste uvazuje a propasl letni slevy, tak ma mozna jeste sanci. Minuly tyden delali podle informaci inventuru a nasli tam jeste jedno kolo pro me (Nerve XC 3.0 v M) a ted asi jeste nejaky dalsi vystrachali. Snad to nebude nejky zbyly srot:-)

      0 0
    • esorimmer  

      tak zase jim pribyly nejake zbytky ;), ale nejake zvlastni slevy jsem si nevsiml

      krom toho neni psana geometrie tech ramu :/ – ale asi teda gc/xc 2008…

      www.canyon.com/…t/liste.html?…

      0 0
    • Gamin  

      Dovolím si trochu OT. Mohl by někdo poskytnout relevantní informace týkající se toho, zda (a zda vůbec) a kdy budou nějaké případné slevy na předprodeje na modely 2008? A v jakém horizontu se zhruba tak pohybují. Dá se to vůbec odhadnout? Nebo se na to vykašlat a vzít něco ze zbývajících a již trochu zlevněných kousků letošních modelů? Co je podle Vás výhodnější? Díky za každé info.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tohle je individuální u každé značky. Canyon pokud vím nikdy žádné slevy na předprodeje neměl. U Cubu mám už kolo objednané se slevou v předprodeji více než měsíc.

        0 0
        • Gamin  

          Aha, a já myslel, že právě Canyon nějaké slevy na předprodeje mívá :-/ I když vlastně ani nevím, jak jsem k této úvaze dospěl. Tak nějak mi to vyplynulo při pročítání historie na fóru. Ale vzhledem k tomu, že to tvrdíš TY, tak to určitě bude pravda. Bohužel :-( Mimochodem, jsou současné výprodeje, respektive doprodeje, letošních modelů z tvého hlediska a podle tvého názoru stále zajímavé (poměr výkon/cena)? Nebo se spíš vyplatí počkat na nabídku 2008?

          0 0
          • MlokCZ  

            Z mojeho pohledu už dávno žádná zajímavá kola nejsou k mání a to už tak cca od června/července. Takže ceny toho co je už moc nesleduju, když není nic zajímavého.

            Poměr cena výkon bych musel hodnotit u konkrétních kol, někde zajímavý určitě je. Pokud tedy narazíš na zlevněné kolo, které chceš a současně bude v tvojí velikosti, tak to určitě může být zajímavé. Ale musel bys napsat konkrétní nabídku a ta by se pak dala zhodnit.

            Jediné co mě napadá, co ještě zbývá pár kusů jsou Lapierry na trinnity, ale to už je taky jen pár posledních kusů v jedné velikosti pro každý model.

            Vůbec bych to takhle obecně neřešil. Stanov si přesně požadavky (včetně velikosti) a cenovou hranici na kolo a podívej se/zeptej se tu, jestli ještě nějaké takové v modelu 07 se dá koupit a pak hodnoť. Většina nabídky 08 je už známá, takže se dá snadno porovnávat.

            0 0
            • Gamin  

              z mojeho pohledu už dávno žádná zajímavá kola nejsou k mání a to už tak cca od června/července – jo, tak to jsem pochopil, při pročítání historie a toho co jsi tu už psal, zejména s ohledem na výběr tvého finálního Sterea :-) Precizní práce – jasně definované požadavky, vycházející z praxe a výsledkem je patrně pro tebe ideální kolo. Bohužel, já takto jasně vyhraněnej (pro)zatím nejsem. Spíš jsem tak trochu ovlivněný a (dost) nahlodaný zdejší diskuzí týkající se Canyonů. K těm byl směřován i můj dotaz ohledně výhodnosti či nevýhodnosti současné koupě. Omlouvám se, že jsem to nesdělil přesněji. Já prozatím válčím na HT, ale vzhledem k přibývajícímu věku a s tím souvisejícím zdr. problémům (záda) :-) čím dál silněji uvažuji o přechodu na fulla, na kterém jsem ovšem nikdy pořádně nejezdil. Všechny informace v tomto směru mám víceméně zprostředkované. Nejsem žádný chrt, kolo si chci především užít, na pohodu, odreagovat se od duševní práce, většinou i jen sám nebo v užším okruhu známých a to především na horách, v lese, stezkách, zpevněnějších cestách, žádné brutal skoky a vyložené vylomeniny. Bohužel, než se na ně dostanu, tak mě taky nemine asfalt, kterému se nelze vyhnout a zpravidla tvoří cca 1/3 délky trasy. Můj finanční strop je asi 40.000,–Kč, což jak jsem pochopil, je u fullů spíše ta spodní hranice. Měřím 183 a váhu si dlouhodobě držím kolem 70 kg. Proměřením podle toho jejich prográmku jsem tedy někde mezi M a L. Definitivně si ani nejsem jistý zda XC či ES nebo nakonec zůstat u HT – např. GC 6.0, o kterém jsi svého času tvrdil, že je to taky dobrá koupě. Prostě klasická fáze váhání a hledání něčeho nového. Po delší době si chci zkrátka udělat větší radost :-)) Zároveň je mi jasné, že se to tu už probíralo nesčetněkrát a že i ty jsi věnoval mnoho úsilí a času vysvětlování pro tebe triviálních věcí nám „neznalcům“ a tak jsem dotaz původně položil ve spíše obecnější rovině s tím, že nechci vyvolávat nějaký flame. Každopádně díky za názor.

              0 0
              • stan.zak  

                Dovolím si napsat, že přesně tím samým procesem jsem si musel projít na jaře také. Přeju šťastnou ruku!

                0 0
                • Gamin  

                  Děkuji pane :-) Mám pocit (a po nahlédnutí do nicku = GHOST, se v tom utvrzuji), že jsem tvé hledání zpovzdálí sledoval a byť jsem se nijak nevyjadřoval, bo jsem k tomu neměl co relevantního sdělit ;-), na rozdíl od mnoha jiných, tak jsem ti rovněž fandil a přál šťastný výběr, který se ti myslím že povedl, nemám-li pravdu? A abych byl úplně upřímný, tak i právě tvůj povedený případ přechodu na fulla se řadí mezi důvody, proč o tom, čím dál vážněji uvažuji i já.

                  0 0
                  • stan.zak  

                    Určitě povedl, většina lidí tady, a někteří obzvláště, mi pomohli; a ježdění na tomhle kole je báseň :-)

                    0 0
              • Junson  

                I já sem měl ten stejný „problém“. Dokonce jsem měl pro výběr fulla stejný požadavky (až neuvěřitelně stejný, pohodový ježdění terénem v kopcích, ale tam a z5 po asfaltu, stejný finanční limit, podobná váha a výška). Po šikovným doporučení Stan.Zaka jsem vybral to samý jako on a nestěžuju si. Ba naopak. A jenom moje lemplovitost brání tomu, aby sis kolo prohlídnul u mě v profilu :-) Každopádně držím palec.

                0 0
                • Gamin  

                  Díky za podporu, kamaráde ve zbrani :-) Sám jsem nakonec zvědavý, jak to mé vybírání skončí :-D Občas je to pěkná houpačka.

                  0 0
                • stan.zak  

                  :-)

                  0 0
              • Dvain  

                Nevim co jsou pro Mloka zajimava kola, ale pro me samotneho uz je nejlevnejsi full od Canyonu (Nerve XC 3.0) dost zajimavy. Zrovna jsem ho vybalil z kabice a hezci kolo jsem v zivote nevidel! Po sleve stalo i s postovnym 30tis. a to je za fulla s FOX RP23 a Rebou hodne slusny. Nejvice me ale uchvatila tmave modra barva. Sel bych i do XC 4.0, tech 200 euro za to urcite stoji, ale cerny kolo nechci. Tak ze koukni na tyhle dva odkazy a zkus najit neco lepsiho. Jestli Te zajima nejaky detail z blizka, napis, poslu foto. Vybirej rychle!

                Nerve XC 3.0 www.canyon.com/…s/index.html?b=49 Nerve XC 4.0 www.canyon.com/…s/index.html?b=46

                0 0
              • MlokCZ  

                Tak teď už je to jasnější. Při těchto požadavcích a finančním stropu bych neváhal a objednal Canyona XC4ku. Model pro příští rok bude ±stejný a bez té slevy a ještě na něj budeš muset čekat tak do ledna-března. Pak bych nechal Rebu přehodit na 115mm a případně potunit u Milana (hlavně kvůli snížení progresivity, ale i zlepšení citlivosti). Pokud váháš stále i mezi HT, tak XCčko by mohlo být dostačující (přeci jen bude to pak 115/115, kdyby to bylo jen 100/100, tak už bych do toho nešel) a hlavně ESko je i v nejlevnější variantě přes limit. GC6 je za ty peníze určitě stále dobrá volba, ale je to pořád HT, což si myslím je velká škoda podle toho co píšeš, že budeš jezdit (do HT bych šel pouze ve dvou případech – závody nebo povaha 100% chrt, kterému záleží pouze na tom jaké jezdí průměry a jak to jede a vše ostatní jde stranou).

                Jediná zásadní otázka, zda ti bude Lko XC4ka. Ale pravděpodobně ano (v okolí všichni se stejnou výškou jezdí od Canyonu Lka, dokonce o pár cm menší kamarád jezdí Lko taky – ale s 90mm představcem). Mě bylo už spíš dlouhé (182cm), ale já jsem ta hodně atypická postava (krátký trup a ruce a potřebuju tedy hodně krátké rámy).

                O 1/3 asfaltu na vyjížďkách bych se nebál ani u ESka, natoš u XCčka. Pokud hodíš tlumič na propedal (nebo u ESka 07 Pearl na floodgate), tak je to hodně blízko HT. Zásadní rozdíl, proč to tolik nemusí jet jsou pláště, ale ty jsou nezávislé na tom, jestli to je HT nebo full, tam je na tobě, jaké tam necháš (i když samozřejmě na fullu se vozí skoro vždy aspoň trošku pomalejší lépe držící pláště, aby kolo nebylo příliš limitováno plášti v terénu).

                Kolem těch 40tis. moc velký výběr fullů není, pokud chceš tak pěkné osazení jako má XC4, takže tady to tak složité k rozmýšlení není. U vyšší cenové hranice by to bylo výrazně složitější, tam je nabídka mnohem větší (myšleno, že za stejné ceny, které má Canyon u kol 60tis. a výše je sehnatelno více srovnatelně osazených kol).

                0 0
                • jonti  

                  Mne sa napriklad strasne paci aj grand canyon 9.0, za tu cenu 2400Eur uplne super vybava. Fox X, XTR, DT240, Oro puro. Uz je otazka iba kvalita toho ramu… A lutujem, ze mam relativne novy bike, co este tak 2 roky vydrzi.

                  0 0
                  • myki  

                    A co říkáte na GC 7 Herbstspecial za 1699,– Euro? A pak, že už letos nebudou? V podstatě stejná výbava jako klasický model 2007 GC 9. A já si minulý týden objednal nové kolo, už se mi nechtělo čekat od června. Otázou je jestli ty kola vůbec mají skladem?

                    0 0
                    • TheIF  

                      Já myslím, že mají ale každý z těch kol jen v jednom kusu (u každeho je velikost), takže kdo dřív objedná ten ho bere :-) canyon.com/ou­tlet/liste.html?ty­pe=mixed&speci­al=1

                      0 0
                    • dada  

                      prostě skládačka jako to co sem koupil já…akorát je to za stejnou cenu trošku horší než GC9…moc tu politiku nechápu

                      0 0
                      • dada  

                        teď sem zkouknul celou tu herbstspešl nabídku – dole sou NerveXCéčka a de mi z toho hlava kolem…jakože rámy O8 (i když je to asi stejny jeko letos) a do toho 07 Foxky a XTcko----mix sice fajnovej ale za trochu podivny ceny. a do toho este u verze XC7 tlumic roxshox jinak klasika RP23…zrovna ten XC7 by se dal srovnavat s tim mym XC8PRO ale je o dve kila drazsi…

                        0 0
                • Gamin  

                  Tak jsem byl téměř na 98% rozhodnutý pro XC4ku a následnou úpravu na 115 mm a případně vyladění u Milana1. Pak jsem se ale na poslední chvíli znovu ponořil do historie, a to jsem asi neměl dělat, páč jsem po tom znovu na vážkách. Tímto způsobem si asi jen tak snadno nevyberu :-).

                  Inklinuji stále více k FS a vzhledem k tomu, že to bude přechod z HT, tak i oněch 115/115 pro mě bude výrazný skok kupředu a myslím, že pro mě i v podstatě dostačující.

                  ALE.

                  Jak jsem tak vyčetl, mnozí doporučují, na základě vlastní zkušenosti, tuto hranici přeskočit a jít rovnou výše. Já už mám dobu, kdy mě ještě zajímali rychlosti dávno za sebou, spíš mi jde o to ono „užívání si“ a komfort. Ten strop 40.000,–Kč není nutně dogmatický a asi bych mohl jít lehce přes, i když ne moc, už takhle doma brblají ;-).

                  Takže teď spíše řeším jestli XC4 nebo ES5, která je nyní dostupná ve slevě právě za oněch cca 40.000,–Kč. Nebo např. z jiného ranku Ghost ASX 5100, který by se možná ještě dal také sehnat a byl by taky do toho limitu (a zřejmě i o několik tis. méně) a kterého si tu také mnozí pochvalují. Nebo ouplně něco jiného?? Chjo, těžké rozhodování. :-o)

                  Na druhou stranu je tu taky dilema a názor, který tu rovněž zazněl a stojí myslím za zvážení typu: „jestli to není jako s kanónem na vrabce“, když jsem doteď v relativním klidu vydržel na HT :-D

                  0 0
                  • Dvain  

                    Jit (jet) s Canyonem na vrabce se bat nemusis, tzn. s FS to tak nefunguje. Je to podobne, jako kdyz nekdo preseda na SPD. Nejdriv neduvera a pak uz by nemenil. A jelikoz pises, ze Ti jde spis o uzivani a komfort, tak uz HT neres a kup si poradnyho fulla. Mne treba Nerve XC bohate staci, protoze mam rad rychlost a pohodli. ESko nemuzu soudit, nejel jsem na nem. Jestli to treba neni moc velka houpacka, to Ti musi napsat nekdo, kdo ho ma. Kazdopadne si vyber rychle, nebo si pockej na 2008.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      ESko proti XCčku není velká houpačka vůbec. Ono ESko jede téměř stejně tak dobře jako XCčko. Větší rozdíl než ten zdvih dělá už spíš hmotnost.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    ES5ka je za tu slevovou cenu super kolo, pokud tedy můžeš překročit 40tis., tak bych šel raději do ESka. V postatě jediná zásadnější nevýhoda ESka proti XCčku je váha, ale ani tady není rozdíl nijak hrozný. On není rozdíl mezi ESkem a XCčkem až tak velký, teď myslím ohledně chodu zadní stavby. Je to dané tlumičem, kde ten Pearl je progresivnější než RP23 a XCčko má s RP23 lepší využití zdvihu. Samořejmě rozdíl tam pořád je, ale bral bych to spíš jako 115mm x 130mm. Ono to ale není jen o celkovém zdvihu, v první polovině až dvou třetinách zdvihu je ESko výrazně větší žehlička než XCčko a tam je využíváno kolo nejvíc. Větší rozdíl je ale Talas 07 oproti Rebě. Až upravená Reba má cca srovnatelnou progresivitu jako Talas, takže před úpravou tu je naopak rozdíl ještě větší než jen těch 25mm (a to už počítám s přehozením zdvihu).

                    Pak je tu rozdíl v geometrii, ESko má menší hlavový úhel i než XCčko s Rebou na 115mm. Mě ta geometrie ESka přijde na pohodové ježdění lepší, ale tohle může vidět každý jinak.

                    Ghost ASX je méně progresivní jak ESko (a to jak zadní stavba, tak tlumič) a tedy i když má o 10mm méně, tak je to zcela srovnatelné s ESkem. Ale za ty prachy je ESko osazené lépe a to především základ kola a co asi jen tak nebudeš měnit a to vidlice a tlumič.

                    0 0
                    • dada  

                      pitrs ted predlal z XC na ES a musim rict teda jako pekny ale brutalne kratky!

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tohle moc nechápu, vždyť některé velikosti ESek jsou dokonce o pár mm delší než XCčka, až na XLko, to je delší u XCčka. Mě tedy Lko ESko oproti XCčko také Lku kratší vůbec nepřišlo.

                        Je tam ale jiný rozdíl. ESko má výrazně výše řídítka (obzvlášť v případě, že je na XCčku vidle na 100mm), možná to dělalo dojem, že je pak kratší. To je ale možné dohnat a řídítka snížit třeba otočením představce.

                        0 0
                        • dada  

                          jde o lko…ale na technický ježdění ok…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Každému sedí jiná délka, to je jasné, nejde mi o to jestli je ESko moc dlouhé nebo krátké (to musí každý posoudit vůči svojim rozměrům a požadavkům), ale jde mi o to, že se mi zdá nemožné, aby ESko bylo výrazně kratší než XCčko.

                            Já ty kola snad zase na nějaké bikové akci přeměřím (teď s náma v partě jezdí pořád jak XCčko, tak ESko a obě v Lku), jestli geometrie na webu nekecá. Lko ESko má 610mm virtuální horní rámovou trubku a XCčko ji má 605mm). Mě při testování obou přišlo, že to odpovídá těm rozměrům, co udávají.

                            0 0
                            • dada  

                              no ja tomu nerozumim uz vubec jen mi to tak prislo opticky, ale ze je to kratsi rikal nas FS guru kuba tak to musi bejt pravda :)

                              0 0
                  • MlokCZ  

                    Ať už ale vemeš XCčko nebo ESko, tak bych byl hodně rychlej nebo už nebude nic. Nebo případně počkat na Canyona AMko 08, zas až taková sleva na současné modely tam není. AMko bude to samé, co letošní ESko. ESko 08 pak bude místo ESxka. Pouze změny v názvech. AMko 08 se dle obrázků (přesné specifikace ještě nejsou) bude lišit tlumičem a bude tam Fox tlumič. Myslím, že pak bude ESko ještě lepší než teď, hlavně to zlepší tu přílišnou progresivitu a zlepší využití zdvihu.

                    0 0
                    • Gamin  

                      Díky tobě i všem za poskytnuté info a názory. Pro dnešek toho dumání už nechám, vyspím se na to a zítra se asi definitivně rozhodnu. Bude to „souboj“ mezi XC4 x ES5 x AMkem08. Ještě jednou díky, a švihu zdar.

                      0 0
                      • esorimmer  

                        No, on ten rozdil 12.5kg XC4 (velmi slusny) a 14kg u ES musi byt poradne znat…

                        A ani u drazsich verzi to neleze moc dolu. Na 2008 podle vseho planuji odlehcovani vsech AM/XC modelu.

                        Stejne mam pocit, ze spousta lidi by brala ten Spectral (co se charakteristik tyce), ale ta cena za karbonovej ram je zabijacka…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Co se týče charakteristiky, tak Spectral a XC jsou téměř stejná kola, těch pár mm zdvihu není žádný rozdíl a tlumič je stejný. Pro 08 bude pak i AMko (přejmenované ESko) hodně podobné, když taky dostane Fox tlumič (ale tady už je těch mm navíc více, takže rozdíl bude o něco větší). Mě by tedy na Spectralu nic nelákalo, těch pár gramů dolu za ty prachy navíc…

                          Nové AMko může být odhlečené docela dost, pokud se současně s přechodem na RP23 tlumič (to už pár gramů dolu je) rozhodnout osazovat více do XC (tedy tím myslím hlavně třeba kola). Pak tedy odlehčené bude, ale zase bude více posunuté do XC. Rám podle mě lehčí nebude (a pokud ano, tak to bude 50–100g maximálně, to je zanedbatelné).

                          1,5kg rozdílu už znát je, ale zase to není nic tragického. Také se musí vzít do úvahy, že třeba jen 200g rozdílu jsou pláště (a ty může každý jezdit pak jaké chce na obou těch kolech).

                          0 0
                          • esorimmer  

                            No mel jsem na mysli spis mirne mensi hlavovy uhel, vetsi sloping, par mm vzadu navic na RP23 a vpredu Talas.

                            Co se tyce chodu zadni stavby, tak to moc neumim posoudit – co dela tlumic a co vlastni geometrie a pouzity material. Kupovat treba Linkage se mi kvuli tomu nechce – a navic pak jeste knihovnu parametru kol, co by si clovek chtel porovnat.

                            Samozrejme to je pak problem, kdyz si to clovek chce odzkouset – spatne se to oddeluje. Treba takovej SJ – fajnovy kolo, ale kdyz to clovek otevre uplne, tak je to solidni houpacka. Navic mi prijde, ze ten tlumic je takovej „tupej“ – ale odhadnout, jestli by jiny kolo podobne staveny s jinym tlumicem melo jiny chovani, to uz je celkem problem…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Mě osobně přijde, že XCčku stejně sedne lépe 115mm vidle (a to nejen kvůli chodu ale právě kvůli geometrii) a pak je právě geometrii vlastně totožná se Spectralem. Ten malinko větší sloping je dobrý, tohle je pak nejlepší na ESku, tam je ještě výraznější. Testy včetně tlumiče mám zatím pořád na stránkách: data.mlok.net/ Tam jsou všechny Canyony (každý v jiném testu), takže lze porovnat přesný průběh kompletu s tlumičem. Canyon se při šlapání pohupuje méně než Stump., přitom bych řekl, že rozhodně nežehlí hůře, možná dokonce spíš lépe.

                              U Linkage je db přístupná zdarma, ale samozřejmě tam není všechno. V tuhle chvíli cca 350 modelů. V plné verzi (a i ta plná verze stojí pár korun), když pak někoho zajímá kolo, co tam není, tak si model může vytvořit sám, není to nijak zvlášť pracné. A teď nevím jistě, ale někteří to tu psali, ta knihovna kol je přístupná i s demo verze Linkage zdarma (jen tam stále budou ty omezení demo verze, takže se tam neuvidí všechno). Mě spíš u Linkage štve, že poslední dobou čím dál víc modelů v DB je read only, takže si s nime nelze hrát (měnit je) a ukládat je lokálně.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Moje AMS 125ka se pohupuje při otevřeném tlumiči také nepatrně více než Canyon ESko, ale zase nepatrně méně než Stump., tak akorát něco mezi. A že by mě to nějak vadilo se říct nedá.

                                0 0
                              • esorimmer  

                                Ty sice vypadaji hezky, ale jsou nemecky takze to cist je v mym pripade na delsi rozmejsleni nad kazdym tretim slovem (navic nemam technickej slovnik, ale jenom normalni). No ale budou dlouhe zimni vecery… ;)

                                Kdyz jsem tam prolitnul ty grafy, co prosimte merej v ty tabulce „EFFIZIENZ DER FAHRWERKE“? Zatim z toho chapu jenom, ze zaporny asi neny topry a kolem nuly topry. Ale kladny? A jak si interpretovat ty cisla pro prevodniky?

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Já německy také vůbec neumím (velká škoda že to není anglicky), tak s tím bojuju úplně stejně. Průběhy v grafek jsou naštěstí jasné i bez němčiny a to je, co mi zajímá nejvíce.

                                  Tabulka „EFFIZIENZ DER FAHRWERKE“ mi je jasná zatím jen trochu. Podrobně popsaná metodika je zde: www.bike-magazin.de/…l//show.php3?… Zatím jsem pochopil, že je to přesně měřený údaj, který počítá jejich speciální software a to pro tři různé převody (každý pro jiný převodník). Výsledné číslo by měla být hodnota odpovídajcí zpětnému rázo do pedálů během předem definovaného chodu zadní stavby. Čím větší absolutní hodnota záporného čísla, tím větší zpětné kopnutí do pedálů, při kladném čísle by to mělo být naopak dokonce kopnutí ve směru šlapání. V každém případě za ideální pro šlapání považují hodnotu nula, aby nebylo ovlivňováno vůbec. Stručně to chápu jako efektivnost zadní stavby při pružení, tedy ztráty energie způsobené chodem zadní stavby. Škoda, že u té metodiky není ten obrázek větší, třeba by to bylo jasnější více. Možná to chápu špatně a někdo umí dobře německy a pochopí to lépe, tak prosím sem s přesným vysvětlením.

                                  No a pokud mě zajímá něco konkrétního více, tak se to snažím přelouskat.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    A pak tam v metodice i sami píšou, že se nemá moc koukat na celkové hodnocení, ale každý si má vybrat to důležité pro něj a porovnat. K tomu tam mají názorný příklad, že v celkového hodnocení mají i počet košíků na láhev a jejich přístupnost (kde za smysluplné považují pouze ty uvnitř hlavního trojúhelníku) a že pokud někdo jezdí pořád s camelem a bez láhví, že ho takové hodnocení nemusí vůbec zajímat a přitom, že to celkový výsledné hodnocení ovlivní.

                                    Což je samozřejmě jasné a já to tak dělám vždy u všech testů.

                                    0 0
                          • esorimmer  

                            Co vlastne dela tu vahu na tom AM oproti XC, kdyz ne ram? Koukal jsem na vidlici, tam je to neco jako 100g, vetsina osazeni mi prijde vicemene stejna a ze by tech 1.5kg udelali na rafcich a plastich, to se mi nejak nezda…

                            Koukal jsem do tech recenzi, ze i to Cube Stereo ma bez 1/4kg pomalu 14kg…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              To je pro Stereo 06, úplně jinak osazené a i něco zhubnul rám od té doby. Pro 07 bylo testováno Stereo v XTR výbavě a mělo včetně pedálu 12,5kg naváženo. Pro 08 je ještě o něco lehčí (pro XTR je na webu 11,5kg bez pedálů), na těch 12,5kg odhaduju, že se dostanu s K24 variantou naprosto bez problémů (uvedeno má 12,2kg i s pedály). U Cubu poměrně slušně odpovídají uvedené jejich váhy. Ve velikosti M jsem měl vždy jen o cca 100g více než uváděli. Takže můžeš mrknout i na váhy pro modely 08 na web.

                              Zkusím odhadnout, kde všude budou zásadní rozdíly váhy mezi ESkem a XCčkem. O AMku 08 těžko říct, nevíme, kolik bude vážit (určitě to bude méně než letošní ESko).A budu teď konkrétně srovnávat XC4 a ES5.

                              • cca 250g rám
                              • cca 150g tlumič (z hlavy nevim přesné váhy RP23 a Pearlu)
                              • vidlice 200g
                              • brzdy: J5 jsou těžší + současně ještě větší kotouče, netuším přesný rozdíl, ale zrovna úplně málo to nebude
                              • pláště nějakých 200g
                              • představec, řídítka
                              • kola
                              • kliky

                              To je prostě tu 100g, tam 100g a ono to se to rychle nasčítá.

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.