• Tomin

    Moc moc moc prosím, jestli by se našel někdo ze Severní Moravy kdo vlastní tohle kolo.Mám jej ve hledáčku a chtěl bych ho zkusit.Takže pokud by se našla nějaká dobrá ochotná duše a umožnila mi projet se na něm,bylo by to super.

    0 0
      • Tomin  

        Tak RADO77 už jsem kontaktoval,zatím bez odpovědi.A ten druhý Canyon je na mě moooc malý.Jsem na hraně mezi M a L,spíš L.Ale toho budu kontaktovat taky.Díky

        0 0
      • Tomin  

        BTW,jak se tobě fungovalo s ESkem?

        0 0
        • TheIF  

          Jo v klidu byla to raketa ze kterou se dal hoblovat i asfalt (lock přifouknout pláště…) nalítal jsme na tom přes 5000km jen postupně jak jsme se přestal bát to posílat z kopcu dolu čím dal větší rychlosti tak začalo být těch 130mm + chrtí geometrie málo Včera jsme na něm zase jel a je to neskutěčný rozdíl proti Torque jako by to Esko mělo spíš poloviční zdvih a ne jen o 30mm mín…

          Problémy byli jen:

          • prsakl zadní kotouč (nejspíš vada materialu) někdy vibrovali – to dělali nejspíš ty polygony
          • tlumič měl malou vůli (když jsem nadzved kolo za sedlo) prej normálka, vymačkané očko tlumiče, ale nezvětšovalo se to a Pearl chodil suprově v celým zdvihu i když tu MlokCZ tvrdil, že ho nadoraz nikdy nedostal… (asik je moc lehkej :-))
          • TALAS 06 byl nějaký divnej, sag min 30mm a stejně to chodilo tak do 3/4…
          • rám u 06 neměl ještě sloping takže důlky v rámovce od říditek
          0 0
          • Tomin  

            Tohle bude(doufám že bude) můj první full,a byl jsem rozhodnutý že to bude XC.Ale když si uvědomím,že už teď na současném bajku se z kopců celkem odvazuju, tak spíše zvažuju to ESko.

            0 0
            • TheIF  

              určitě běž ES vahový rozdíl zanedbatelenej (pro nechrta) a i ES má pno hejblátek – snižovaní zdvihu, lockouty, takže i chrit se na tom dá.

              0 0
              • MlokCZ  

                Přesně tak.

                0 0
              • Tomin  

                Ještě je tu otázka peněz.XC4 vs. ES5 rozdíl 200Eur.A já jezdím tak 30%drsňárny(v rámci možmostí kola) a zbytek lehčí terén…Jestli se mi to vyplatí.Vím,lepší kolo,lepší požitek…O jé,to bude vybírání.Zapomínám na hlavní věc,aby si někdo koupil mého starého bajka..

                0 0
              • vlk  

                Mě už z toho picne. Tak když už se rozhodnu pro přitulku pro Canyona XC-především po tom co jste debatovali v Mlokem v prosinci tak si zase přečtu toto.

                Takže xc 115/100. rebu bych si předělal na 115 a vyladil aby využívala celý chod.Tedy citlivých 115/115.

                ES by mělo tedy o 2,5cm nad každým kolem víc a na rámu je to +370g.

                Nj jenže jestli je opravdu Fox rp23 tlumič o tolik méně progresivní než pearl jak tvrdí Mlok, tak bych při menší váze do 70kg spíše využil více zdvih vzadu u toho xc.Takže vzadu by se to téměř vyrovnalo ve využití zdvihu mezi xc a es. U xc bych viděl výhodu v xc geometrii-především hlavovému úhlu-tedy by nebylo potřeba snižovat vidli do kopce.

                Když bych u xc dal jinou vidli s větším zdvihem vpředu, tak bych se dostal na hlavové úhly odpovídající ES-takže to nemá smysl.

                Tak furt uvažuji, zda by ES mělo nějaký přínos pro nezkušenou bikerku, co nebude hrotit rychlosti a bude „nucena“ jezdit dost do kopce a z kopce pojede nějaké klidnější tempo.

                nezkoušel jste někdo jak xc tak es.je hodně rozdíl ve výšce středu klik od země-přecijen je to holka a je zvyklá na normální kolo a ne na štafle-tak aby při nastavení sedla na xc posez dosáhla dobře na zem.V tom bikeexpertu ty kola u nich člověk musí objednat nebo je mají nakoupeny a je možné na ně sednout.Je to holka, tak snad rám nezničí.

                Díky za jakoukoliv radu.

                PS:Ještě, že jsme se rozhodli počkat na modely 2008 :), kdyby tak aspoñ někde byly obrázky už těch připravovaných.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Využití zdvihu nebude určitě stejné ani při o něco větší progresivitě Pearlu, pořád bude rozdíl tak 2cm (pokud nebude jezdit vůbec nic drsnějšího, tak ani na XCčku nedá celý zdvih, možná tak na AMS 125ce by měla šanci).

                  ESko je pocitově mnohem pohodlnější než XCčko, při menších překážkách (řekněme když jde stavba do poloviny nebo nepatrně přes polovinu zdvihu) je rozdíl obrovský a to je právě to, co bude při méně agresivní jízdě 95% jízdy. Teď jsem jen na chvilku sednul po sobě na XCčko, ESko i můj Cube AMS 125ku a XCčko je prostě mnohem chrtější kolo (a už byla vidle na XCčku na 115mm, ale ne se sníženou progresivitou). ESku se díky malé progresivitě může rovnat právě leda AMS 125ka, která má o 1cm více zdvihu a proti XCčku ještě výrazně menší progresivitu.

                  Výjezdy na ESku se sníženým Talasem mi přijdou taky výrazně lepší než na XCčku na 115mm vidlici.

                  Výška středu je na XCčku, ESku i mojem Cubu hodně podobná, tedy spíše nižší a na velkých překážkách rychle po sobě jdoucích je třeba trošku hlídat pedály, aby neškrtaly o zem.

                  Navíc ESko má lépe udělaný rám se sníženou horní rámovou trubkou, takže pocitově je skoro menší než XCčko. Obava ze štaflí tedy není na místě, tady bych se bál u XCčka skoro více (mám tu teď v Jeseníkách na přímé porovnání XCčku i ESko v Lku).

                  Já bych šel určitě do ESka.

                  0 0
                  • vlk  

                    Díky za info. No uvidíme. Já osobně už mám docela hrůzu 140/140. To jsem zvědav, kde ty zdvihy nakonec skončí. Uvidíme ještě, co se objeví za levnější fully do konce roku a případně jako nové modely 08. Moc na to nespěcháme. U Canyonu maj stejně každý rok ceny stejný.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Zkus si projet trošku víc kol na vyšším zdvihu a uvidíš. Narůstající zdvih není žádný problém ani na pohodovou jízdu bez drsnějších terénů. Problém od určitého zdvihu vidím jinde a nesouvisí přímo se zdvihem ale s tím, kam jsou kola výrobcem směrována a to masivností/váhou rámu, osazením komponent, průběhy. Od 150mm výše na pohodovou jízdu lehčím terénem vidím následující problémy, které mě osobně už taky vadí a proto zatím nejdu do vyššího zdvihu:

                      • téměř na všech kolech vysoká progresivita zadní stavby + tlumiče dohromady, což pak pro neagresivní pojetí nemá smysl, protože zbyde akorát nevyužitý zdvih. Samozřejmě tu jsou výjímky jako třeba Torque, kde je zadní stavba lehce degresivní (i když jen na konci zdvihu). Pak to samozřejmě může řešit lineární pružinový tlumič, to ale přináší spoustu další vlastností jako shánění přesné pružiny, váhu…
                      • neexistují v lehkém XC provedení, které mě na mojí jízdu stačí a těžší robusnější kolo nepotřebuju
                      • osazení kol bývá už do freeridu/endura, což opět nepotřebuju a jít cestou super lehce osazeného Nomada je cenově trošku někde jinde
                      • velmi omezený výběr vhodných vidlic, protože na XC ježdění s hodně výjezdy bych nechtěl vidlici bez snížení zdvihu a k tomu chci citlivou vidlici, tady je výběr hodně úzký
                      0 0
                  • Tomin  

                    A jak se oba modely chovají při jízdě po menších nerovnostech,myslím nějaké zpevněné polní,lesní cesty,silnice…JE to sice nuda ale i tam se jezdí…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Silnice, tam není moc co popisovat, obě kola jdou přepnout do režimu, že se vůbec nehoupou, takže pak už je to záležitost především plášťů, případně trošku ještě hmotnosti. Tady bych ocenil Pearl, přišel mi rozsah a možnosti a chování v režimu floodgate o malinko lepší než propedal.

                      A jakmile dojde na nějaké nerovnosti menší, tak platí to co pro střední, rozdíl v Canyonech je docela znát (i když na těch nejmenších nerovnostech už méně než na středních). Geometrií se pak XCčko po zvýšení na 115mm na vidlici už dost přiblíží ESku, takže tam je rozdíl dost malý (tím myslím hlavně úhly a to především hlavový, rozdíl bude ve výšce řídítek, ty jsou na ESku stále výše a pokud by chtěl někdo nějaký extrachrtí posez s řídítky super nízko, tak to na ESko půjde špatně, to se ovšem k tomu kolo stejně vůbec nehodí).

                      0 0
                      • Tomin  

                        Takže pořád to vše mluví pro ES.Protože pomalejší jízda na silnici se dá přežít,a aspoň se člověk tolik neunaví pří cestě do hor,v mém případě vzdálenost 30km..:-).Takže se vyplatí připlatit těch cca 6k,rozdíl ES5 proti XC4

                        0 0
                      • Tomin  

                        Je super že se má člověk kde zeptat a ještě lepší je že jsou lidi ochotní poradit…

                        0 0
                • TheIF  

                  Posledně new modeli ukazali myslím až v listopadu/pro­sinci na www.mtb-news.de/…mdisplay.php?…

                  0 0
                • dav33  

                  máš v okolí xc i es , tak se ti divím , že nepísneš. viz odpověď tominovi níž.....

                  0 0
            • dav33  

              zeptej se Jirky*** , jak jsem ti psal, zkoušel obě a vybral ESko, myslím, že chybu neudělal.

              0 0
          • MlokCZ  

            To s tím chodem v celém rozsahu moc nechápu, jak se ti to mohlo dařit. Ale já testoval model 07, model 06 ESka jsem nejel. Takže tam může být možná rozdíl, i když stavba je téměř stejná, tam asi ne. A že by předělaly tlumič? Nebo je možný, že jsi provozoval mnohem drsnější věci než já při testu. I když zase jsem zkoušel i výrazně menší tlak (od 70 psi, na kterých jsem měl sag tak akorát až k 50 psi, kdy už jsem měl sag hrozně velký). Oproti tomu u Talasu 07 s progresivitou problém nemám.

            0 0
            • TheIF  

              Nj měl jsme to fouklý na 100PSI a fakt to chodilo na doraz (nebo skoro na doraz) ta gumička byla vždy po nějakým sjezdiku uplně dole a neřek bych že se tam dostala otřesama párkrát jsem na to koukal v rámci možností a chodilo to až dolů Mě napadlo jestli to není velikosti rámu, vy vozíte krátký chrtí rámy a moje 22" byl náklaďák to je potom těžiště více vzadu a proto tlumak lítal jak steklej a vidla nevidlovala :-)

              PS: jsem zvědav na vanilku – teď chodí luxusně, ale sag je RACE 20mm a já chci spíš ENDURO 40mm, tak tam šoupnu měkčí pružinu, kterou jsem konečně sehnal (Trinnity) sice za ni dám dvojnásobek ceny ale lepší než čekat do ledna 2008 – Cyklošvec,Slovkolex

              0 0
              • MlokCZ  

                Ta gumička někdy moc rozhodující není. Teď v Jeseníkách tu jsou dva lidi se mnou na Canyonu a na tom ESku drží gumička dobře a ukazuje reálný zdvih, na druhém Canyonu ne, tam sjíždí a je na maximu vždy i když nepřišla extra rána (nebo dokonce někdy i spadne až za maximální zdvih nebo úplně). Tím neříkám, že to je tvůj případ a že ti ESko nemohlo chodit k dorazu. Fakt netuším, jak je na tom 06 model. A velikostí rámu to spíše také nebylo, testoval jsem ESko v Lku s 9cm představcem, takže taky spíš větší rám (i když s tím představcem by mi byl ok).

                0 0
                • karel*2  

                  Jen k využitému zdvihu na ES – vzadu mám cca 40 psi, tlumič zdá se chodí v celém rozsahu, vpředu taky cca 40 psi, zůstává mi ale stále cca 12–15mm zdvihu nevyužito (mám ale jen cca 65kg i s batůžkem :-), sag u obou cca 35%) Jinak k původnímu dotazu – dle mého názoru na delší, rychlé, technicky nenáročné trasy a XC závody zřejmě XC, na trošku náročnější terén a ježdění pro radost určitě ES nebo ESX.

                  0 0
                  • Tomin  

                    No závody nejezdím.Jen Drtiče,a to je jízda pro radost..:-).A když si jdu zajezdit tak nějaké singltreky a výjezdy a sjezdy.A sem tam samozřejmě silnice,to je prostě nutné zlo.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak tohle by sedělo s tím, co jsem testoval. Testoval jsem nalehko, tzn. cca 68–69kg, co teď mám. Možná jsem měl zkusit ještě i 40–45psi, ale už při 50psi mi sag přišel moc velký. Pak už začínáš na 5cm sagu a chodí ti to maximálně 9cm, což je ve výsledku méně než mi chodí AMS 125ka, kde mám sag 3cm a chodím na celých 12,5cm tedy 9,5cm reálného chodu. Přes 30% sagu se mi zdá už příliš, já mám rád kolem 25%.

                    Na Talasu teď když jezdím 50psi, tak taky nechodí na celý zdvih pořád, většinou kolem 12–12,5cm běžně pořád, ale přes 13,5cm už jsem ho dostal několikrát. Když jsem zkoušel chvíli 45psi, tak jsem ho narval jednou na doraz. Na ten tlak máš na Talasu docela velký sag, to máš asi docela dlouhý představec? Já jsem ani při 45psi nepřekročil sag 4cm (tzn. nepřekročil 30%).

                    K ESxku bych dodal, že se mi nelíbí vůbec kombinace pružinové vidlice s lineárním průběhem a zadní stavby s poměrně dost progresivním.

                    0 0
    • Tomin  

      Tož tak furt pátrám a bádám a teď jsem si někde přečetl že Canyony nemají moc dobré zpracování.Může to někdo potvrdit nebo vyvrátit?Tyhle kola mají dle mně parádní výbavu a jsou za dobré ceny,a jak to tak bývá,někde se šetřit musí…

      0 0
      • TheIF  

        Si piš stejně jako 99,99% značekám jim vaří rámy nějací rakosníci v chýších a pak to jen v německu smontují nějací turci… Takže když věříš jen těm českým ručičkám tak si kup nějaký Rbéé a máš po problému.

        0 0
        • Tomin  

          :-)))To si napsal úplně parádně,jsem se nasmál.Vystihl si to přesně. To je tak vždycky,pro něco se nadchnu,pak se zeptám jednoho,pak druhého,každý řekne něco,a najednou už nejsem tak odhodlaný a už hledám všude možně něco a asi už to moc řeším. CHCI ES!!.Snad se mi rýsuje prodej mého kola takže peňažky asi budou.Churááá

          0 0
    • Jirka***2  

      čau , moc na bf teď čas nemám, ale canyona ES5 v Mku bych pučit na kousek projetí mohl, nevím co se tu už napsalo, nemám čas to číst, ale asi nic nového – vše bys měl najít ve starších threadech, kde i já podrobně píšu o tomto kole – stručně… že CANYON ES JE SUPER!!! a to platí dál. zkráceně – pokud nechceš jezdit závody , vůbec neváhej a jdi do ES, taky jsem váhal mezi ES a XC a volba to byla nadmíru šťastná, ESko je prostě pohodové a vůbec se nemusíš 140 mm bát, taky jsem měl strach o váhu, ale i to není problém, do kopce šplhá ESko naprosto výborně díky talasu /zdvihy lze při opatrnosti měnit za jízdy/ a tak do krpálu hodíš zdvih 100mm a paráda, z kopce zase mrskneš 140 a frčíš, mně se na něm daří vyjíždět v mnohem větší pohodě i kopce na kterých jsem se s HT trápil, no a z kopce je to samo taky poho , jinak mám tel 739 251 845, tak když chceš-li zkusit , můžeš přijet

      0 0
    • Tomin  

      Nemáte někdo náhodou vypozorované o kolik cca bývají nové modely od Canyonu dražší?

      0 0
      • vlk  

        A proč by měli být dražší.Osobně si myslím, že ceny budou srovnatelné s letošními.

        0 0
        • Tomin  

          Nevím,ceny kol nesleduju,tak se ptám.

          0 0
          • Dave.6  

            jj canyon sleduju nejakou dobu, je to kolo mych snu.. a modely stoji + – to same jen ty stare vetsinou slevni… a prave ze nekdy i o dost (i kdyz letos jim jich moc nezbylo) mozna se ty slevy pristirok uz budou tykat i me… :) I kdyz HT zatim slouzi a zada si nestezuji :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.