• Corydalis

    Zdravím, potřeboval bych poradit, zda je koupě tohoto kola dobrá volba. Jde mi především o to, jestli to kolo stojí za ty peníze nebo je zbytečně předražené.

    http://www.cannondalebikes.cz/…-one-twenty1

    0 0
    • kravjec  

      nestojí páč nemá Lefty !! :))

      0 0
      • Corydalis  

        Nechci rozbouřit diskuzi, ale leftynu nechci. Toto je nejvyšší model bez ní.

        0 0
        • Azmir  

          To by mě vážně zajímal důvod proč jí nechceš, jenom proto že se ti nelíbí? Pokud nechceš lefty, tak nevidím důvod proč brát canona, za tu cenu bys mohl sehnat klidně možná i fulla v carbonu.

          0 0
          • Corydalis  

            Jednak se mi moc nelíbí a nemám k ní tolik důvěry. I když je to spíš jen předsudek.

            0 0
          • JakeF  

            A ty jsi na ní jel? Funkčně mi teda Fox přišel výrazně jinde, ona taky Lefty je obyčejnej soloair jak Recon :). Jako závodní tlumítko je to super díky váze a tuhosti, ale na náročnější ježdění mimo závody bych taky bral radši Fox.

            0 0
            • Azmir  

              O to nejde, kedo chce fox, koupí si fox, kdo chce lefty tak si koupí ji, ale nechápu na co kupovat canona, což je objektivně dražší značka, když stejně nechcu lefty, což je hl. znak téhle značky, proto jsem psal, že bych se raději poohlídnul jinde v téhle ceně.

              0 0
              • JakeF  

                Upřímně, zrovna RZ jsem nejel, ale třeba u Flashe a Scalpela platí to, že ten rám je fakt skvělej a rozhodně si neplatíš jen za nálepku. Jinak ale v zásadě souhlas, asi bych se taky poohlížel jinde, bez tý Lefty to prostě není Cannon.

                0 0
              • Rubi  

                presne, bez lefty/fatty bych se na cannona taky vykaslal, obzvlaste u vyssich zdvihu

                0 0
              • Corydalis  

                Dražší je, ale beru to tak, že Cannondale považuji za velmi kvalitní kola a ten rám určitě něco vydrží a poskytne ideální funkčnost.

                0 0
                • Azmir  

                  To jestli rám vydrží nebo ne, to bych považoval za zcela individuální a vlbec to nebral podle značky atd, funkčnost každý očekává jinou, někdo chce at mu to žehlí, někdo at se to nehoupe, každý chce něco, každopádně v téhle ceně nabízí dobrá kola každá značka a cannon určitě není jediná a podle mě ani nejlepší volba, ale bude to tvoje budoucí kolo.

                  0 0
                • PatrikL  

                  ohľadom tej funkčnosti by som bol opatrný, myslím že aj nejaký haibike by mohol fungovať s vhodným tlmičom lepšie :) Navyše Rize už bude konečne asi nahradený novým modelom, Trigger, ktorý je očividne niekde úplne inde. Asi aj cenovo :)

                  0 0
            • kesu  

              rozhodně lefty chodi lépe než fox (porovnávám s f32) a je lepší než reba. Mimochodem je lefty rozhodně tužší. Ale co mě na ní imponovalo je citlivost. Není to o byčejnám soloairu ale o válečkovejch drahách místo kluznejch pouzder. Navíc upsidedown konstrukce umožňuje lepší mazání. Bohužel to není nijak extra spolehlivý :(

              0 0
              • JakeF  

                Líp chodí v lehkým terénu, když využíváš tu nízkou citlivost, to je její výhoda určitě, která jde naštěstí eliminovat lehkým přefouknutím :). Jakmile jí trochu nakrmíš, že na Foxu využiješ HS expanzi, tak Lefty prostě ztrácí. Jinak s tou citlivostí uvidíme během pár měsíců, jak to do budoucna bude, když jí přidali stíráky… S tou tuhostí je to pravda, tuhá je úžasně. Jinak já sám měl Lefty už letos jezdit na Flashovi, ale neklaplo to finančně, takže rozhodně nejsem zrovna odpůrce Cannonu :). Ale přijde mi to vidle spíš na nenáročný ježdění s nízkým tlakem a tedy využitím citlivosti nebo na závody, kde jde o váhu a tuhost a houpání se eliminuje vyšším tlakem.

                0 0
                • MlokCZ  

                  HS expanze na 100mm zdvihu je téměř nevýznamná. O nějaké velké výhodě díky ní nemůže být u tohoto zdvihu vůbec řeč.

                  A i na vyšším zdvihu, kde je HS expanze už větším přínosem, tak průběh + citlivost je mnohem důležitější.

                  U lefty jde především o to, že citlivost se nevytrácí jako u klasických vidlic kroucením nohou.

                  A ten „jenom“ soloair řeší problém nevhodné negativky u Foxky pro těžší a lehčí jezdce.

                  PS: Talas i přes HS expanzi v terénu prohrává rozdílem třídy s RVL s DPC bez HS expanze (HS expanze časem také bude, zatím to mám kvůli problému expanzního dorazu bez HS expanze).

                  A jak ten Talas byl upravený, tak na tom byl s citlivostí podobně jako F-kové Foxy v originále (a to pro mě ještě u Fkových Foxek negativka celkem sedí).

                  0 0
            • maajkee  

              ona taky Lefty je obyčejnej soloair jak Recon

              Někdy si prosimtě rozeber Recona a rozeber si Lefty a pak už nikdy nenapíšeš takovou blbost jakože Lefty je stejná jako Recon ;)

              0 0
              • JakeF  

                Spojený vzduchový komory, absence HS expanze, tzn systém stejnej, jako u Reconu :). Možná má lepší tlumení, ale při jízdě jsem to teda nepoznal a při rozebrání bych to nepoznal už vůbec ;-). Že chodí na ložiskovejch drahách samozřejmě vím a jediná její výhoda je vysoká citlivost, ale podobnou dělal Fox na svých vidlicích taky, pak odtrh cíleně zvedli, aby omezili houpání. Cannon k tomu kroku přistoupil letos, ty stíráky odtrh zrovna nezlepší, tak jsem zvědav, čím se ten „lepší chod“ bude obhajovat potom. Tuhostí počítám, nic jinýho už nezbyde :). Ale že to vůbec píšu sem, kde je nejlepší vidle Epicon TT podle hesla „čím nižší odtrh, tím víc vidle“ :).

                0 0
                • Corydalis  

                  A jak je na tom lefty s tuhostí v porovnání s vidlicí fox, co je na tom kole? Mně lefty připadá trochu vachrlatě, když je přední kolo připojeno pouze k jedné noze. Bál bych se, že po nějaké době se na tom spoji může udělat vakl. Ale je to jen postřeh laika.

                  0 0
                  • maajkee  

                    To je opravdu jen postřeh laika, Lefty je daleko daleko tužší vidlice včetně uchycení předního kola.

                    0 0
                  • PatrikL  

                    Keby má tá fox pevnú os, tak by to nebol až taký rozdiel.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ani ne. Ve 100–120mm kategorii je Lefty dle měření o třídu jinde než Foxky/RS s tapered krkem + 15mm osou.

                      0 0
                      • PatrikL  

                        Recon s 20mm osou a 1.5" krkom / Lefty XLR (29" verzie) tam ani neviem povedať ktorá by bola tuhšia pri brzdení :) Ani F29 RL Evolution 15mm a overdrive 2 ståpik nebola tuhosťou nejaká tragická, že by to hneď udrelo do očí…

                        0 0
                  • JakeF  

                    Já je jezdil ve 100mm a Lefty je výrazně tužší a s výdrží uchycení nevím o žádných problémech. Ale u 120mm je to už otázka na někoho, kdo to zkoušel v poslední době, u Lefty vyšších zdvihů už ta tuhost tak výrazná není, navíc u Foxu zase bude hrát roli Tapered hlava a pevná osa, který obě tuhosti pomáhaj, takže rozdíl nebude až tak výraznej, jako u mýho srovnání. To uchycení předního kola má hlavní nevýhodu v jeho sundavání a sám se bojím toho, že mě to bude otravovat, když kolo skládám do auta skoro každej víkend…

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                • MlokCZ  

                  Když nechceš připustit, že co nejlepší citlivost vidlice je základní předpoklad, aby dobře fungovala v náročném terénu (a vůbec ani tak nejde o nějaké žehlení mini nerovností), tak to je pak těžké.

                  Co se týká kurvítka od komprese u Foxu, tak sami rychle zjistili, že tenhle krok byl dost mimo a všechny novější vidlice už mají kompresi zase výrazně nižší a při minimálním nastavení je už znatelná jen minimálně (z původního rozsahu 5–15kg navíc k odtrhu brzo přešli na 2–10kg).

                  A pak následně přijdou s kashima povrchovkou u které všude píšou jak je to skvělé, že to zlepší citlivost (kterou předtím sami pokazili). Některé kroky u Foxu jsou opravdu zvláštní.

                  Navíc u nového řešení CTD u Foxu se zatím zdá, že ten otevřený režím už zase citlivost ****** nebude vůbec (zatím jsem z řezu tlumiče a popisu to tak pochopil, uvidíme v praxi).

                  A je zajímavé, že tak jasně poznáš vliv HS expanze u 100mm a přitom rozdílné konstrukce pružící části s rozdílným průběhem (což má na chování vidlice mnohem větší vliv) už ne.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Vidíš, mně třeba v poslední době velmi vyhovuje Terralogic… Úplně ideální by bylo, aby byl do sjezdů vypínatelnej a klidně s citlivostí kolem 5kg, ale na rovinách a hlavně ve výjezdech, bych tak citlivou vidli prostě nesnes a lock to řeší jen v některejch situacích. Ale zase na pohodový ježdění a sjezdy mám radši RLko.

                    Kroky Foxu taky občas nechápu, ale na ten jejich novej systém jsem zvědavej, vypadá nadějně. Spíš jsem to ale napsal kvůli tomu, že Lefty bude mít na další roky tu citlivost taky nižší (otázka je o kolik), takže tahle výhoda proti Foxu už bude dost odpadat.

                    Co se týče toho, jestli to teda je nebo není HS expanze, tak samozřejmě nepoznám, jestli to je právě ní, ale když mi v těžším terénu přijde, že líp funguje míň citlivá a míň tuhá vidle, tak to připisuju především lepšímu tlumení a tedy i HS expanzi.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Chápu, že třeba na závody může být teralogic super. To je ale o tom vše přizpůsobit maximálnímu výkonu a přitom do sjezdů ponechat jakž takž fungující vidlici.

                      Lépe fungující vidlice při větších ztrátách při silovém šlapání ze sedla závod nevyhraje, to je jasné.

                      Foxka v originále zase tak necitlivá není (když to není Talas v originále), takže rozíl v citlivosti oproti Lefty není tak velký.

                      Na 100mm zdvihu při menších rozdílech citlivosti bude největší vliv na celkový dojem mít průběh. A ten má Fková Foxka pro 70–75kg jezdce hodně slušný (tam je negativka přesně akokrát, takže i počátek zdvihu je velmi dobrý).

                      Při testu na různých kolech do toho vstupují velmi i vlivu jako geometrie.

                      Já měl při testování HS expanze (a nejen HS expanze ale i dalších vlivů jako třeba průběh, citlivost, atd.) to štěstí, že to bylo vždy na tom stejném kole na který jsem zvyklý a které má pro mě dobrou geometrii.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      U Lefty samozřejmě může dojít pro nové ročníku k výraznému zhoršení. To bych ale hodnotil až časem až něco vyzkouším (aspoň krátce u Lefty, tu dlouhodobě určitě jezdit nebudu).

                      0 0
          • Corydalis  

            A víš o nějakém karbonovém fullu za ty peníze?

            0 0
        • kravjec  

          CD bez Lefty není CD neděláš dobře, před ní jsem měl FOXku a ta na Lefty nemá a teď se na mně sesype spousta odpůrců :)

          0 0
          • Rubi  

            lefty jsem nejezdil, ale fox neni top…

            0 0
            • kravjec  

              to taky netvrdím

              0 0
              • Rubi  

                nic nerikam, to bylo spis na to ze se tolik odpurcu na tebe nesesype

                0 0
                • kravjec  

                  jo ok já jen že spousta lidí vedle lefty ani nestála natož na ní jela ale první co začnou vykřikovat je že to je hnusný a nefunkční

                  0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.