Cannondale AI vs. zadní kolo Mavic bez AI

28 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Když jsem ve vedlejším vlákně popisoval svého Scalpela a jak jsem si postavil (komponenty), bylo mi tam napsáno, že kvůli AI (rámy Cannondale) jsem měl použít i zadní kolo s AI (vyosení o 6 mm) a že když jsem ho nepoužil (Mám tam Mavic Crossmax Ultimate Carbon a bez problémů to funguje), mám vlastně „dvoustopé“ vozidlo (já to chápu tak, že osa zadního kola je posunutá o těch 6 mm vůči ose předního kola). Rozumím tomu (a nerozporuju to), jak ale píšu = funguje to (=nehodlám na tom nic měnit) – jen mi to (zase) vrtá v palici, jestli to může mít nějaké důsledky na jízdní projev (prozatím nic nepozoruju).

    Může nebo je to „zanedbatelné“?

    0 0
    • kandik psi zub  

      tak tys to zjevne zanedbal a nic se nedeje, takze jezdi v miru a pohoda, ne?

      0 0
    • TommyP3  

      Jestli ti nechyta plášť o zadní stavbu tak je to celkem jedno. Nevim jaky je přesně rozdil mezi starym fsi a scalpelem ale mně by to s tufo pláštěm neprošlo, už tak tam hlavně dole moc místa není, natož s vyosenym rafkem.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zajímavé je, že plášť (2,1" Schwalbe) chodí/je přesně uprostředka zadní stavby, není vyosený k jedné straně.

      0 0
      • kubad  

        To bys měl ty vědět co vlastně máš. Pokud je kolo uprostřed tak to máš zázrakem v pořádku

        Nebo rám není AI? To ty s psal že je a že s bral kliky pro něj určené :D s AI

        0 0
        • J1RKA  

          Nekdy mi orijde, zejeto druhej Onuceho ucet :D

          3 1
          • Tomcat  

            Onuce je spíš ghostwriter, nebo spíš ghostwriteři. Ale není jediný .

            Tenhle je spíš z rubriky pacienti, kdy potřebuje v rámci projekce se v něčem nebo někoho utvrzovat.

            0 0
    • halfbikert  

      kámoš jezdil s vyoseným scalpelem o 3 mm asi rok, trochu to bylo vidět, jízdně to nepoznal. Pak se nechal přesvědčit, at to přecentruje a rozdíl taky nepoznal…

      0 0
    • nooski  

      Co mas za kolo? To vyoseni muze byt 3 a ne 6 mm.

      0 0
      • mrozu  

        A nebo 0 mm :D Některý novější Scalpely už konečně ten offset pohřbily.

        0 0
    • Georrge  

      Od té doby, co máš Cannondale tak tady řešíš jeden problém za druhým :D prodej to a kup normální značku :D

      0 0
    • radekhk  

      Jestli máš rám Cannondale Scalpel HT, tak ten má klasickou zadní stavbu bez AI.

      0 0
      • nooski  

        Scalpel HT ma boost roztec a 3mm Ai offset. Poprosim nesirit nepravdy

        0 0
        • boo-beek  

          Aktuální Scalpel HT (představený, myslím, 2021) NEMÁ Ai offset, poprosim nešířit nepravdy ;)

          2 0
          • J1RKA  

            a porad ma retezovou linku 55mm?

            0 0
            • boo-beek  

              Jj:

              "While we’re on the drivetrain, it’s worth drawing attention to the Scalpel HT’s adoption of the new 55mm chainline standard. It turns out this chainline is actually the same as the A.I offset that Cannondale has been using for years. Where things differ however, is the offset at the cassette.

              On a proper A.I bike, like the full suspension Scalpel or the Jekyll, the cassette is offset outwards by a further 3mm to help it line up with the chainring. To compensate, the rim is then dished 3mm back over to the disc brake side.

              On the new Scalpel HT however, Cannondale is no longer using the A.I offset. This means any standard 29er Boost wheel can fit into the back end, without need to re-dish the rim. It was for this reason that I was able to easily swap in the DT Swiss wheelset, and it’s something that will likely appeal to privateer racers."

              0 0
          • nooski  

            Omlouvam se, kaju se, moje chyba. :-) Dekuji za opravu

            0 0
    • Smazaný účet  

      Mám Scalpel HT MY2023, takže vysvětleno, proč mám pneu uprostřed zadní stavby, i když nemám AI zadní kolo, kuju. (Takže vlastně dobře že jsem to při koupi vyignoroval.)

      0 0
      • kubad  

        Jo tady s měl kliku

        Jen ty kliky s AI se moc teda nepovedly. Ale protoze tam mas kazetu z nové sady která je posunuta tak to to po haluzy taky sedí :) linka 55mm

        Prakticky ještě kladky v prehazce a budeš to mít uplne v pořádku

        Nebo tam dej rovnou nové AXS

        0 0
        • Smazaný účet  

          A mám zase technickou otázku: Co je „špatně“ na OEM kladkách XX1 přehazovačky (mechanika, pro 52z)?

          Na předchozím bajku jsem měl taky (mechaniku) XX1 (pro 50z) s OEM kladkama a čtyři roky = 300 výletů, 900 motohodin ty kladky bez problémů vydržely.

          0 0
          • kubad  

            pokud výrobce uvádí kompatibilu s Transmition řetězem tak nic

            0 0
    • Smazaný účet  

      AXS (viz vedlejší vlákno) – NIKDY! A jak píšu, bajk mi funguje, nehodlám už na něm nic měnit/vylepšovat, pouze údržba.

      0 0
      • JakeF  

        Já bych se závěry počkal až na něm najezdíš alespoň tolik, co jsi o něm strávil diskuzemi na netu…

        4 0
    • antuch  

      Prehazoval jsme na svyho scalpela mavicy neorigo a zadni sem si normalne docentroval na stred… To vyoseni je tak maly, ze neni potreba ani prepletat.

      0 0
      • Hrabex1  

        jen takovy dotaz – jakym zpusobem se postupuje opacne, tedy jak udelat z normalni kola vyosene? podle ceho se to centruje?

        0 0
        • kubad  

          posuneš si stolici? dáš podložku do stolice?

          polde toho kolik máš ten ofset

          0 0
          • Hrabex1  

            jo aha s podlozkou 2× vetsi nez offset se to da merit i pravitkem

            0 0
        • JakeF  

          Gumička a pravítko do zadní stavby :D. Desetinky už pak doladíš ve stolici i bez podložek.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.