• Danda18

    Zdravím,

    když bych chtěl na kolo Giant Anthem X 29er 4 http://www.giant-bicycles.com/…13802/63335/

    hodit bezdušáky, jaká sada mi bude pasovat?

    Na kupkole jsem našel tyhle dvě sady co by mohli pasovat:

    http://www.kupkolo.cz/…t-xc_z93858/

    http://www.kupkolo.cz/…-race_z5819/

    Obě sady mají v balení tmel + pásku do ráfků, ale proč ta NoTubes má navíc vložku do ráfku s ventilkem, kdežto ta od Caffelatex pouze samotné ventilky? Není ta vložka zbytečná váha navíc? A k čemu tam vůbec je, když to podle CafféLatex jde i bez ní?

    A jakou, popř. úplně jinou by jste mi doporučily?

    Pláště bych bral asi tyhle http://www.kupkolo.cz/…skin_z96728/

    Díky za odpovědi.

    • DoomHammer  

      já ti v tom udělám trochu bordel :)

      asi 2 měsíce zkouším kola konvertovaná na bezduše pomocí pásky Specialized – http://naradi.heureka.cz/…29×23mm-1ks/

      nic se nelepí, jenom se vloží do ráfku

      ventilky mám Café Latex. funguje to skvěle.

      výhoda je, že pokud ti praskne drát, nemusíš odlepovat nalepenou pásku, ale jenom sundáš vloženou.

      lepící řešení je z mého pohledu mrtvé :)

    • W.Muchov  

      podělím se s tebou o mý čerstvý zkušenosti z TL, taky sem řešil jakou sadu na TL použít, nakonec jsem se rozhodl pro ot že zkusím to udělat po svým, mám kola Fulcrum RM 5 s dírkama na autoventilek(8,5mm) a rok jetý pláště Hutchinson Python TLR. Zvolil jsem pásku NoTubes 25mm, mlíko NoTubes a ventilky CafféLatex, který maj redukci na velkou díru na ventilek. Nahodil jsem to standartně páska na vyčistěnej a odmaštěnej ráfek, mlíka jsem nalil lehce přes 90ml(ale něco mi stejně vyprsklo) přímo do pláště, plášt jsem omatlal mýdlovou vodou, foukal jsem kompresorem, ale musel jsem si přidat tlak než se mi to chytlo, od tý doby jsem jednou dofoukával zadní kolo a odjel jsem jeden závod a vše v pohodě, bohužel nemůžu to posoudit z dlouhodobýho hlediska a ani zaručit že to v tvým případě bude fungovat, takže hodně štěstí

    • xshreck  

      O víkendu jsem dělal kamarádovi a kamarádce 2 páry kol, jedny DT X350 a pak ani nevím co to bylo zač. Do obou se dala páska NT (odmastit pořádně, pomoct horkovzduškou). Ventilky jedny american classic červené (vypadají supr :) ) a druhé obyč NT a ještě cosik, co dům dal (fungují i ventilky z duše atd… vyzkoušeno).

      Nafoukáno pumpou, DTčka šly trošku hůř, ale šly :) pláště fast trak jeté. Mléko NT. Bez mýdla či tak něco.

      Jak je tu nahoře ta páska Specialized, vypadá pěkně – co je to zač? Je širší = i na stěnách, kam zapadá patka?

      • Dejv94  

        S těma ventilkama to není dobrý… Sám jsem je měl a už 3 ze 4 zařvali. foto

        • xshreck  

          no tos mě nepotěšil :-/

        • MirosPikos  

          To urazil kamen nebo jak se to stalo?

          • Dejv94  

            Nejspíš. Všechny praskli pod matkou, takže vždy ten kousek vypadl (dotahoval jsem matku pouze rukou). Soudruzi z AC udělali někde chybu, řekl bych že jsou moc tenké stěny a po vyříznutí závitu se to prostě moc zeslabí a za čas namáhání praskne.

      • DoomHammer  

        páska specialized je o něco kratší než běžná páska do ráfku pod duši a proto je i o něco širší – aby se pořádně natáhla a sedla. je potřeba ji nasazovat s trochou síly.

        po roztažení sedne celkem přesně do ráfku, stěny nekryje, jenom dno (u mě na 17mm fulcrumech)

    • Danda18  

      Jsem něco zjišťoval o té Specialized pásce na zahraničních fórech a více lidí psalo, že musí častěji dofukovat. Raději bych dal tedy přednost té pásce od CafféLatex. Celý set kupovat nebudu, jelikož jsem doma našel tmel od CL, sice asi 3 roky starý, ale byl skladován doma, tak předpokládám, že by tomu nic být nemělo (ještě nenačatý)250ml.

      Tudíž mě stačí dokoupit páska http://www.kupkolo.cz/…mm-8m_z5824/

      ale nějak mě tady matou ty popisky. Objevují se tam snad 3 rozměry. Ale 5 metrů by mělo stačit na dvě 29" kola?

      A pak tyhle ventilky http://www.kupkolo.cz/…-kusy_z5823/ a to by mělo být vše.

      A ještě jeden dotaz. Objevil jsem tyhle pláště http://www.kupkolo.cz/…-2–2_z92290/ a nevím jestli jsou Tubeless Ready? Nějak to tam v popisku nepíšou, ale na to jak jsou drahé by snad být měly?

      Nebo by jste raději doporučily nějaké Schwalbe? nebo jiné pláště?

      • racerRUZA  

        Nejsou, TLR jsou podle Continental stránek pouze ve verzi Protection. Ale myslím si, že by to mohlo jít.

      • ememem1  

        na konverziu su vhodnejsie tieto ventilky http://www.kupkolo.cz/…-kus_z90416/ ked ich nemaju skus inde. tie ust ventilky nie su celkom ono, aspon ja som s tym mal problem na silnicke.

      • p@X  

        Imho, pokud máš obyč. ráf, potřebuješ i gumovou pásku…

        • p@X  

          La pardon, mám zkušenost jen s NT páskama.

          • Danda18  

            Tak jak tedy? Měl jsem zato, že k CL pásce už gumovou vložku nepotřebuji. Jenom, že do ní udělám díru pro ventilek a hodím ho tam samostatně.

            Ráfek mám Giant S-XC29 2, pravděpodobně obyčejný.

      • mirabike  

        ta Caffe páska je naprd (alespoň moje zlušenost) je vyztužená a nepoddajná, při lepení se lehce krabatí, pak se pod ní dostává tmel a přestává 100% těsnit, navíc tmel natýká do dutiny ráfku a je tam navěky… NT žlutá páska je prostě nejlepší..

      • Lucase  

        Těch 5m pásky vychází na dva páry kol 29".

        • nitraq  

          5 metrů pásky na dva páry 29? Když jeden 29 ráfek má obvod 1.95 m?

          • Lucase  

            Měl jsem 5m CL pásku a udělal jsem s tím 2kola + 1× oprava zadního + poslední oprava už nevyšla celá, protože jsem dával velkou rezervu u těch 3 předešlých. Jestli je to teoreticky možné nebo je mi jedno. Já si to ozkoušel prakticky :) Na 3kola to vyjde určitě.

          • Lucase  

            Sorry moje chyba. Bylo to 8m :)

    • Danda18  

      Teď jsem objevil tyhle galusky. http://www.kupkolo.cz/…h-ht_z96885/

      Snažil jsem se o nich něco zjistit, ale může mi někdo k tomu říci více?

      Jak to funguje? Šli by na moje kolo bez problému? A vyplatí se?

      Zatím z toho co jsem pochopil se ke galuskám nedává duše, jelikož jsou v celku utěsněné. Jenom vyhodím teď duši + plášť, nahodím tuhle galusku a bude to fungovat?

      Díky za odpovědi

      • p@X  

        Potřebuješ speciální ráfek na který se galda lepí…

    • Danda18  

      Dnes mi přišly pláště. Dopředu jsem vzal Rocket Ron 2,25 a dozadu Thunder Burt 2,1, ale za nic je nemůžu nahodit.

      Byl jsem i na benzince na kompresoru, ale s pláštěm to ani nehne, kdežto původní drátový zapadl hned doma na kompresoru, ale poté pomalu unikal.

      Někdo nějaké rady?

      • whom  

        Zkus nahodit klasicky s duší, nafoukat až zaskočí. Chvilku pojezdit. Pak sundat jen jednu stranu, duši vyndat, dát ventilek, zkusit nafoukat… (na sundání jedný strany opatrně s montpákou, ale např ralfy i rony takhle šly).

        Nebo – nahodit s duší, týden pojezdit, pak duši vyndat a mělo by to jít v pohodě.

        Osobně – contiky šly napoprvé kompresorem na pumpě, vlaštovky výše popsaným způsobem

      • whom  

        Samozřejmě po vyndání duše nezapomenout nalejt „mlíko“ :o)

        • Danda18  

          S duší jsem to zkoušel, ale když jsem jí sundal, tak to bylo úplně nastejno a týden se mi to rozjíždět s duší nechce.

      • jIrI___  

        Jestli máš UST ráfky, tak patky ze 2/3 nahoď do drážky montpákou a pak to není problém nafoukat ani malou pumpou. Jen to umístění patky chce trochu cviku :)

        • lukas aka mitro  
          • nezapomenout pred foukanim vysroubovat ventilek.
          • Danda18  

            Jo díky, ani jsem nevěděl, že ten ventilek se dá takhle rozebrat :) Teď to šlo nafouknout na první pokus. Nalil jsem tmel a hned se prozradila jedna malá dírečka z boku pláště. Trošku to CL tmelu trvalo než jí zadělal, ale zvládl to.

    • Danda18  

      Tak už mám úspěšně nasazené oba bezdušáky. Vpředu teda Rocket Ron 2,25 a vzadu Thunder Burt 2,1 SS. Nechal jsem se inspirovat tady http://www.schwalbe.com/…ng-pair.html

      Lepení pásky do ráfku bylo v pohodě, ale nejhorší bylo to nafouknout bez duše. Jak ty pláště jsou z krabice křivé, tak to prostě šlo těžko.

      Zatím vzduch nikde neuniká (snad ani nebude) a kolo shodilo asi 0,5kg (přesně nevím, jelikož tak přesnou váhu nemám)

      Zbytek odpoledne jsme dělali na bráchově kole a při lepení pásky na poslední čtvrté kolo, ten zmetek páska nevyšla asi o 15cm a kvůli tomu musíme kupovat novou celou pásku. Taky by jí mohli vyrábět o kousek delší. U něho se plášť zatím nahodit nepodařilo. Přes noc je nechá rozležet nafouklé na duši a zítra snad půjdou.

      Ještě jsem to dnes ani nebyl projet, protože to byl fakt celý den práce a už toho mám dost.

      Snad, když jsem na to vynaložit ty peníze a ten čas, to bude stát za to. A jsem zvědav na výdrž toho Thunder Burtu. Když jsem viděl ten mini vzorek jsem se trochu zděsil :)

      • whom  

        No, nechci ti brát iluze. Při mých začátcích s bezdušema jsem po zakoupení Red Metal 1 (bezdušové ráfky) + TLR Continental XKing nechtěl čekat na NoTubes tmel a použil CafeLattex (měli ho u nás v obchodě). Na silnici to jakžtakž drželo, ale jak jsem vjel do terénu a pláště začaly trošku „pracovat“, lezl ten CafeLattex kdejakou maličkou dírkou v bocích pláště, dělaly se tam z toho a prachu takový „choroše“ a během 60 km výletu jsem asi pětkrát dofukoval, až jsem se na!ral a dozadu dal náhradní duši (a předek foukal dál – víc duší nebylo).

        Po výměně za NoTubes tmel naprosto bez problémů.

        Podle zkušeností tady ve starších vláknech jsem nebyl jedinej. Takže hodně štěstí a časem poreferuj.

        A z kama jsi, na jedno kolo mi CL páska zbývá…

        • Danda18  

          Já jsem se právě dlouho rozhodoval jestli tmel NoTubes nebo CaffeLatex, ale přišlo mi, že lidi nejsou spokojeni ani s jedním. NT prý dělá v pláštích hodně žmolky bordelu.

          Ale není nad osobní zkušenost a když bude CL stát za prd, tak přejít můžu vždycky, jen to bude zas stát více peněz a práce navíc.

          Jsem z okolí Hradce Králové. Město mám když tak psáno i v profilu.

          • whom  

            Tzv. ježek se mi udělal jednou. Nalil jsem nový mlíko před zimou, za zimu jel asi třikrát, na jaře tam byl (pořádnej). bylo to slyšet, jak se tam válí. Jinak nikdy nic. Ale je pravda, že jezdím skoro denně a poměrně hodně (do práce a zpátky 130 km).

    • blevil  

      Přiživím se na vlákně…přehazoval jsem bráchovi nový plášť Nobby Nic, ráfky XT, nový caffe latex mlíko…bohužel dva dny po nahození neustále utíkalo…kolo bylo mezítím projeto 60km..zvláštní bylo, že se mlíko dostávalo do vnějšího obalu pláště a unikalo i dírkama v ráfku, jelikož nedokázalo zatěsnit ani takový mikro-spáry mezi těsnením ventilku a ráfkem…po dvou dnech mi tedy bratr kolo vrátil, místo mlíka jeden velký ježek a v plášti jen zbytková „voda“ z mlíka…takže Caffe latex velký zklamání, s tím jejich „napěňováním“..už jen klasika Notubes mlíko…

      přiložené foto hrudka po dvou dnech od aplikace..je to roztrhaný, v plášti to bylo jako jeden kus…

      • bluma  

        Dokola a dokola. O tom, že CL je naprd se psalo už pár let zpět. Sám si taky pamatuju, jak jsem ho koupil na doporučení od jednoho místního prodejce a pak tancoval kolem nahozených kol, které se ne a ne zatěsnit.

        NoTubes zase dělá ježky. Mě se osvědčil mix CL a NoTubes 1:1. Nápad vznikl ze zoufalství, protože mi bylo líto CL vylít. Díry to zalepí a ježky nedělá.

        Pak mám ještě dobrou zkušenost s Zero Flats. Smrdí stejně jako NoTubes, ale ježky nedělá.

        • mr.nikdo  

          Ale stejne to chce casem dolit jen No Tubes do plaste, protoze z me zkusenosti No Tubes se z te smesky vycleni/vypotrebuje drive. Takze mas porad tmel, ale uz je to jen voda.

          • bluma  

            To asi jo. Ale teď stejně už používám jen ten Zero Flats a je bez problémů.

            • mr.nikdo  

              By Ti Stana mohl vypravet, jak se mi smal… Kdyz se dira ne a ne zalepit, zrala nas hovada u Olsovca na cervene :-D.

              Ale jak jsem psal, FRM NEJ!

              To pak za 3 roky muzu taky vyzkouset, az mi dojde NoTubes :D

        • jIrI___  

          +1 za Zeroflats. Po nekonečných probléméch s ježky a nefunkčním NoTubes jsem vyzkoušel Zeroflats a zatím žádné problémy. Jen je holt o něco dražší než CL nebo NT.

          • Dejv94  

            Chystam se zkusit OKO Puncture tire free off road. Zkoušel někdo tmely určené primárně na motorky/čtyřkolky? Cena 420,– za 1250ml mě celkem láká to zkusit.

            http://www.ctyrkolky-hombrac.cz/…ee-off-road/

            • vana.i  

              Vozím přes rok a budu vozit i nadále.

              1. Rozhodně se nekazí – flaška mi stojí na stole dlouho a zcela

              beze změn

              1. Utěsňuje – co jsem nafoukal a projel, už neuchází (Michelin Wild

              Rocker) nebo dofukuju max. jednou týdně (Wild Gripper Adv.)

              1. Lepí – po prvotních pokusech (viz bod 4.) jsem se zacelováním celkem

              spokojený – 4mm řezance ještě pobere (někdy, někdy jsem potřeboval kousek hadříku nacpat do díry zevnitř, ale to nevadí, umím nahazovat i v lese, heč!)

              1. Cenově nepřekonatelný, neb 1,25 litru za cenu 420 kč, dobrava i 50kč

              do vybraných servisů a hlavně JE POTŘEBA ŘEDIT VODOU – ve flašce je příliš hustý, do pláště ředím až 1:1

              Na druhou stranu, při snaze o nalezení alternativní pásky jsem ještě nebyl úspěšný – odlepila se mi Gorila i malířská voděodolná.

              • Dejv94  

                Ředit vodou?

                Jinak s tou páskou, z nouze jsem zkusil zalepit ráfek obyč průhlednou kancelářskou páskou (v několika vrstvách) a ono to už drží víc jak půl roku. Jen díru na ventilek jsem musel vytavit nahřátým šídlem, když ju „prorazíš“, páska praskne a můžeš začít znova.

                • vana.i  

                  V návodu píšou, že je to vodný roztok. Původní konzistence je kašovitá, nikam se nedostane. Tak jsem to poředil (poprvé v lese z potoka, už jsem nevěděl, co) a zázrak, jedeme.

                  Ředění je nutné, v kelímku tak, aby se ti to líbilo.

                  • Dejv94  

                    Fajn, takže za 420,– máš cca 2 litry tmelu. Jdu do toho, uvidíme co to udělá.

              • MirosPikos  

                Tuhle pásku si zkoušel? Já budu nahazovat na tažným kole možná dneska :) Tak mohu poreferovat. Ale jsou jiní, kteří jí spokojeně užívají a srovnávají s NoTubes. Jen, že je snad tenčí, což by vyřešily dvě vrstvy.

                http://www.hanak-trade.cz/…-p-1665.html

                • vana.i  

                  Tu jsem ještě nezkoušel, očekávám to v nejbližší době. (Po zkouškách Gorilla tape mám takové tušení, že OKO Puncture by mohlo rozpouštět některá lepidla)

          • ememem1  

            Some brands use Kevlar beads so thin that they don’t permit assembly without inner tube: they could unseat during use. VERY DANGEROUS! See our “disclaimer”.

            The brands that we have tested here with ZEROFLATS

            SCHWALBE

            CONTINENTAL

            KENDA

            We DO NOT recommend:

            PANARACER

            HUTCHINSON

            MICHELIN

            IRC (with the exception of the IRC Serac 2.1)

            dost divne, co je to „Kevlar beads“ ???

        • hary jablonec  

          používám CL a přední kolo rok v poho. Zadní po půl roce sem každý 2–3 den dofukova. Bylo mi to divný, sundám plášť a v něm po celém obvodu zaschlá zvulkanizovaná vrstva. Sundám přední a v něm něco mlíku se podobající, ale v tekutém stavu.

    • chrobák21  

      Zdar, poradil by mi nekdo jak sirokou pasku lepit do rafku WtbFrequency i19, vnitrni sirka 19mm, vnejsi asi25mm.Diky, zatim jsem to nevycetl.

    • kadett  

      Kolik g se dá přechodem na bezduše ušetřit? Je to vhodný řešení i na enduro?Předělával bych ráfky DT Swiss 465 D a pláště mám Schwalbe nobby nic

      • mr.nikdo  

        Zalezi co chces a kolik tam das mlika. Zavodnik da mene. Ja davam kotel a jsem cely rok v klidu.

        Dulezitejsi je: Pichnes a nevis o tom. Moznost nizsiho tlaku – lepsi grip.

      • jIrI___  

        Ta hmotnost je ± stejná, hlavní přednosti napsal mr.nikdo.

      • Mr.Duck  

        Ja davam kolem 60ml na DH i XC. Cemuz by jako asi kdekdo rikal Enduro. Plaste vozim stejny jak s dusema, cili se tim naka vaha usetri, ale to asi neni ten nejpodstatnejsi prinos. Hlavne sem resil jeden defekt za rok, a to kdyz sem vzal XC kolo na DH :) S dusema sem resil defekty cca jednou dvakrat tydne. Jezdim jako dement no.

    • DoomHammer  

      Jsem nasraný jak Amidor… CL fakt nebrat, málem jsem se z toho osypal!

      Vůbec nefunguje!

      zážitek 1 – gravel bike, pláště Specialized TriggerPro TLR: čerstvě nalitý tmel; defekt pro průjezdu staveništěm, klasické píchnutí o kamínek, malá dírka. Únik tlaku zpozorován po 500 m, v místě defektu dosud vycházely bublinky. Dofoukáno (pumpa se šlauškem), další únik tlaku po cca 5 km, stejné místo, pořád bublalo. Po dalších dvou dofouknutích dojeto s duší!

      zážitek 2 – opět čerstvý tmel, XC kolo, plášť Conti RaceKing ProTection; nejprve velmi dlouho trvalo zatěsnění spoje ventilek – páska (obé Specialized), neustále vycházely bubliny. Nakonec se to „nějak“ zastěsnilo. Defekt malá dírka na boku pláště, což by podle slov výrobce měl tmel skvěle pobrat. Opět dlouho vycházely bubliny, pokles tlaku byl výrazný. Při dofukování (pumpa bez šlaušku) se porušila těsnost spoje ventilek – páska a ruční pumpou nebylo možno vůbec dofoukat. Dojeto s duší.

      Tohle se mi s jinými tmely nestalo.

      Pokud rádi tlačíte nebo řešíte defekty, potom je tento výrobek přesně pro vás. Pokud ale raději jezdíte, poohlédněte se po jiném tmelu!

      Už nikdy víc!

      • Radek Broz  

        Mně Cafe funguje mnohem líp než Notubes.

        • matbiker  

          X let s CL nemam sebemensi problem. Ani pri nahazovani a utesnovani novych plastu, ani pri defektech.

        • gerrard  

          Taky jsem zacal s CL. Kdyz nepobral defekt, tak jsem dal dolu plast a mrkl se co je spatne. Uvnitr plaste struktura pavucin z latexu jak z vetrelce, to cele asi 2 mesice po nahozeni. Druhy plast to same. Po pul hodine cisteni nalit NT a od te doby zadny problem.

          • File12  

            To samý mi dělal ZERO FLATS nebo jak se to jmenovalo. Úplně k hovnu. Zlatý ježci z NoTubes.

            • RomanH  

              Nestras. Zero Flats ted zkousim na doporuceni Mloka a kamarada. Pri instalaci jsem mel pocit, ze lepi / zasycha prakticky okamzite (NT jsem pouzival i na zvenci na bok plaste pro lepsi usazeni patek, u ZF to moc neslo).

              • MlokCZ  

                Po roce a kousek u Zero flats stále zůstávám a hodnotím pořád jako lepší než NoTubes (obyč verze, race verzi NoTubes jsem ještě neměl).

                Ježek zatím nikdy žádný, pavučiny jak z vetřelce také nikdy žádné.

                A defekt mi jak už jsem psal dříve pobral i větší než NoTubes, i když to nebylo úplně fér srovnání. NoTubes byl z pláště, ale zase to byl pár dní nahozený nový plášť a vizuálně byl ten tmel jako nový. A ten to nedal vůbec a následně dolitých 40ml Zero flats z lahvičky to dalo v pohodě.

                Chtěl jsem testnout ještě ten syntetický Tune tmel, ale stále není dostupný a dostupnost v celé EU bylo už po několikáte odsunuta na neurčito.

                Takže jsem aktuálně bral další láhev osvědčeného Zero flats.

                Jen tedy ten velký pach amonikau zrovna nemusím, toho tam je v Zero flats dost (to ale asi také bude důvod, proč méně ježkuje).

                Bál jsem se pak trochu ráfku a reakce na amoniak – UST ráfky bez pásky a místa, kde je trochu poškozená anodizace u sváru a ventilku.

                Novější Cmaxy XLka jsem pro jistotu máznul lakem na nechty na ta probelmatická místa. U starších Fulcrumů jsem na to ale kašlal a po roce a něco žádná viditelná reakce v místech poškozené anodizace není.

                Fotky sežraných UST ráfků co se dají na zahraničních fórech dohledat tak nebudou nejspíš vůbec od tmelu a amoniaku a nejspíš to bude prostě při častém kontaktu s vodou.

                • DoomHammer  

                  NT Race taky pěkně smrdí, jak Sidol nebo podobné věci.

                • 01carbon  

                  „následně dolitých 40ml Zero flats“ – to jako že jsi do NT dolil ZF a ono to fungovalo? Že jdou NT a NT Race kombinovat jsem si ověřoval.

                  • MlokCZ  

                    Jestli jdou namíchat a bude to funkční netuším. Já ale nic nemíchal. O všechen NT tmel z pláště jsem dírou postupně přišel (nejdřív volně stříkal tmel, pak pokusy díra dolu, ucpávat jestli se to nechytí a nechytilo až bylo zcela po tmelu) a až když tam žádný nebyl, tak jsem doléval nový Zero flats přes ventilek z lahvičky co vozím na vyjížďky.

                    Jinak NoTubes a Zeroflats jsou poměrně podobné, tam bych s mícháním problém neviděl. NoTubes by i trochu více přidaného amonikau ze Zero flats mohlo jedině prospět.

                  • MnemonicJ  

                    někdo tu psal, že záměrně kombinuje NT a CL v poměru 1:1, takže to míchání různých tmelů pravděpodobně problémy nezpůsobuje

                • scret  

                  ad jezkovateni – od ty doby, co vozim prevazne Maxxisy, WTB apod. tak zadnyho jezka nemam…

                • File12  

                  Skoda ze sem to nevyfotil. Ten smrad je hroznej ale pokud by to fungovalo proc ne. Ale opravdu po 2 mesiisich sem tam mel pavuciny.

              • Paja  

                ZF – zatesneni novyho plaste o.k., ale s tim jsem nemel problem ani u NT.

                Trochu rozporuplny pocit mam ale z toho, ze po cca 3 mesicich bezproblemove funkce mi v dirkach, ktere obcas zustanou v bocich plaste po vstricich prestal tmel tesnit – po dofouknuti na provozni tlak vzdycky vybublalo trochu tmelu a dirku tak nejak zalepilo nicmene to zatesneni nebylo 100% a druhej den se to muselo dofouknout zas. S NT se mi toto po uvodnim zatesneni nikdy nestalo.

                Zaludne na tom je, ze tmelu v plasti splouchalo celkem dost, ale zrejme uz nefunkcniho, protoze po vyliti stareho a doliti noveho uz vse tesni jak ma.

                S NT se mi nestavalo, ze by mi v plasti zustal nefunkcni tmel, oproti ZF zrejme rychleji samovolne vysycha, takze spis driv prestal „splouchat“ nez ze by v plasti zustal nefunkcni tmel, coz se ale asi stavalo tem, kteri meli problem s jezky u NT…

                Jinak zatim po 4 mesicich ZF bez problemu – bud jsem zadnej defekt nemel nebo to tmel vsechno zatesnil.

                • MlokCZ  

                  Co vozíš za pláště, že mají tak děravé boky? TLE (a dříve snake skin Schwalbe), tam jsem neměl problém s boky nikdy, tedy těsnily v 95% případů i bez tmelu, natož, aby mohlo už dřívější zatěsnění povolit.

                  Takže tohle chování nemohu na mnou ježděných pláštích nijak posoudit pro oba tmely.

                  U protection Contíků, ty se někdy chvíli zatěsňují a to mi šlo o trochu rychleji se Zero flats než NoTubes. A problém postupného netěsnění patek u protection Contíků jsem měl u obou tmelů úplně stejný (to dělají ty patky a ne tmel) a po dolití tmelu to vždy hned přestalo (u obou tmelů). A bylo to vždy opravdu patkami, koukal jsem na to pod vodou (vždy patky po celém obvodu pouštěli pár bublinek).

                  Nefunkční tmel v plášti jsem měl u NoTubes vždy ještě dříve než u Zero flats. Ježky jsem většinou u NoTubes nemíval (pamatuju snad jednou jeden větší u protection Contíků a jinak nic).

                  Stejně jdu ale už delší dobu cestou lahvičku tmelu sebou a do pláště doplňovat méně, protože dříve nebo později tam stejně vznikne nefunkční tmavá sr.čka, ať se použije jakýkoliv tmel. A pak i po dolnění nového (bez vylití a vyčištění) udělá znovu velmi rychle zase tmavou sr.čku.

                  A vysychání pozoruju stejně, NoTubes vysychal rychleji. Proto jsem nakonec ani zatím nezačal používat Orange seal, kterého tu mám jednu půllitrovku pořád připravenou. Ten prý sice funguje výborně, ale také hodně rychle vysychá.

                  A ještě jedna věc. Při doplňování stříkačkou (20ml velkou) Zero flats vždy v pohodě. NoTubes (i obyč verze) občas stříkačku ucpala, jak se v něm více srážejí kousky (nemusí to být hned ježek, ale malé kousky mi dělal vždy).

                  • KAITEN  

                    tak ja mam nejlepsi zkusenost s doc blue

                  • Paja  

                    Byl to performance Schwalbe, jestli to maji SS verze vyreseny lip nevim, spis bych rekl, ze je to zalezitost danyho kusu. Pamatuju si, ze uz jsem se jednou divil (u plaste nahozenyho na zkousku bez tmelu) jak je na boku deravej – fucelo to nekolika dirkama (uz si ale nepamatuju co to bylo za gumu) nicmene NT to ucpal okamzite a po celou zivotnost plaste s tim problem nebyl.

                  • Honza03  

                    Hmm no mě právě překvapil ten RACEový NoTubes, po tři-čtvrtě roce mě zalepil díru kterou sem myslel že by nedal ani novej klasickej, žádnou degradaci kromě houstnutí a velkému úbytku tekutiny sem tady nepozoroval, navíc zalepil všechny díry a že sem jich měl vzadu přes 30.

            • jIrI___  

              To je zajímavé. Já z nasranosti kvůli ježkům už dávno přešel na Zero Flats a z mého pohledu je to to nejlepší, co jsem vozil, a zatím nemám důvod měnit

      • DoomHammer  

        Tak nevím jestli mám blbou šarži mlíka nebo co…

        Dal jsem tomu ještě jednu šanci. Výjezd a defekt, nějaký hřebík nebo podobná věc, cca 2–3 mm v průměru. Čili to, co by mělo mlíko v pohodě pobrat, podle prezentačních videí. Takže jsem milý hřebík vyndal, mlíko chrstalo proudem a nezalepilo nic, dokud jsem zas hřebík nedal zpět.

        Jako bonus se opět porušila těsnost spoje páska-ventilek, při foukání mi šly od ventilku bubliny tmelu.

        CL letí do hajzlu.

        • vojtechposmourny  

          Osvědčený recept. Protřepat a za stálého míchání vylejt do hajzlu :-)

          • DoomHammer  

            Na gravelu už mám NT Race a funguje parádně. Spoj ventilku a pásky (ráfek Mavic XC 821) zatěsněný okamžitě, zkoušel jsem cloumat ventilkem a drží perfektně.

          • scret  

            *1:))

        • beranek666  

          S CL mám podobné zkusenosti

        • jIrI___  

          Taky jsem kdysi tuhle CL břečku zkoušel vozit, zkušenosti stejné jako v tvém případě. To mlíko má špatnou šarži od vydání na trh až doposud.

      • DoomHammer  

        Zajímavé, když jsem vyndal hřebík z pneumatiky naplněné CL, tak mi to vychrstalo na zem a nepobralo to nic :)

        • Radek Broz  

          Jak píšu výše – mně to funguje líp než NoTubes a test mi dal za pravdu. Ale ani jedno nefunguje úplně stoprocentně.

          • ememem1  

            to je test jak za korunu pica, ziztili ze vsetky viac menej spolahlivo zalepia klasicku dieru ale bocne rezy resp. prierazy len obmezdene.

            • Radek Broz  

              No ale pořád mi přijde o něco lepší test „vezmu 4 sealanty a udělám 4 stejný díry a uvidim“ než „na biku vlastně už ani nejezdím – jen tak po cetičkách na gravelu, nepíchnu, jak je rok dlouhej, ale myslím, že jak jsem před lety měl C-L, že to bylo na hovno a určitě je to furt stejný“ :)

              • MlokCZ  

                Ono se to blbě testuje, aby byl test k něčemu dobrý.

                Jedna věc je když se udělá test u nové aplikovaného tmelu a druhá když je to po delší době co je v plášti. Třeba Orange Seal vůbec nevydrží, takže je dost k ničemu, že pár dní funguje skvěle.

                A také to bude podle mě závislé na použitých pláštích dle toho kolik mají materiálu.

        • beranek666  

          moje slova, cafe latex je napiču, nezalepí skoro nic

          • TeryPV  

            Bys chtěl piču lepit cafe latexem? To já bych to teda dělal jinak :D

      • peky  

        Já už druhým rokem jezdím na Joe's super sealant a dobrý. Nemám jediný problém.

        Zajímavé je že v testu nevyšel moc dobře, ale nikde jsem nenašel, že ho používá Schwalbe pod svým brendem v černé lahvičce. Takže i Schwalbe mlíko by mělo patřit mezi 6 vyvolených…tomuto testu moc nevěřím

    • okam_z_brna  

      Používám Stan´s No Tubes klasiku a žádnej problém. Respektive na předku jsem ještě defekt neměl, takže netuším. Na zadním kole jsem teď před zimou dal Caffé latex. Nechtěl jsem si kupovat půllitrovku No Tubes na zimu, když bych z ní odlil jen na jedno kolo, tak jsem koupil malou lahvičku CL. Dal jsem tam pořádnou porci, nějakých 100 ml (29, 2×25, Ralph Performance) a plášť to docela zatěsnilo. Každopádně jsem musel dofukovat gumu každej týden. To jsem dával za vinu trošku bastlení s ventilkem a nebo „neumytým rukám“ při lepení pásky do ráfku.

      Včera jsem byl na kole, dneska dojdu do garáže a zadní kolo prázdný. Tak jsem to nafoukal a vyrazil. Po cca 30 minutách jsem to musel otočit domů. Po vložení nafoukanýho kola do vany jsem se nestačil divit „schopnostem“ CL. 1 dírka v plášti o vekosti 1–2mm (ne skutečná díra, ale takový proražení. 1 dírka jak od špendlíku a pak lehké utíkání okolo patek. ABSOLUTNÍ BÍDA. Tmel nic nepobral a to ho tam mám tak měsíc a půl maximálně.

      Resumé: CAFFÉ LATEX UŽ NIKDY!!!

      • plzakj  

        „Nechtěl jsem si kupovat půllitrovku No Tubes na zimu“. To mi pripomina otazku – ma to nejakou trvanlivost? Taky jsem koupil 0,5L. Jak to skladujete?

        • okam_z_brna  

          Já to nechal takhle přes zimu v garáži, nevytápěná, ale mráz tam není. Každopádně po zimě to bylo zatuhlý a na povrchu se udělal škraloup. Ježci naštěstí žádný, ale hodně lidí tady psalo, že jim to po delší době zježkovalo. Tak jsem to nechtěl riskovat.

      • Radus  

        Jezdím CL na dvou kolech a zatím žádný problém vše zatěsnil i odrážení patek při doskoku . Plášť jak maxiss tak šuntové schwalbe tak nevím jak je možné že to jednomu funguje a druhému ne .

        • KAITEN  

          bezne to byva tak, ze je clovek spokojenej dokud nepozna neco lepsiho.

      • okam_z_brna  

        Takže edit: Nalil jsem tam dalších 100ml a už je to v cajku. O kvalitách tmele to však nic nenapovídá, protože dírky to byly fakt malinkatý. Taky jsem měl pomalej defekt, na kterým jsem dojel domů (únik cca 1 bar/ 45 minut). Ještě musím udělat vodní test, jestli to zas neutíká, ale takhle v rozmezí 24 hodin jsem nepozoroval nějaký únik.

        V historii zpráv jsem našel, že jsem zamlíkoval před měsícem. Takže mi fakt nejde do hlavy, jak může 100 ml tmelu vyschnout za měsíc, aby byl nefunkční.

        Když si vezmu, že jsem před sezónou nalil asi 100 ml No Tubes mlíka na předek a stále to v něm šplouchá a CL za měsíc ani prd. Když pominu ekonomickou stránku, tak co měsíc cpát 100 ml do kola je trošku velkej váhovej přírustek.

        • Breakpain  

          To, že NoTubes šplouchá neznamená, že to ještě něco zalepí ;) … Spolehnout se na tmel dá IMHO tak 1–2 měsíce, pak už tomu nevěřím. A pokud CF „zmizel“ … nemohl jsi mít prostě defekty a on lepil?

          CL nepoužívám, jen píšu takovou úvahu …

          • okam_z_brna  

            Za poslední 2 roky jsem měl 3 defekty. A to všechny na zadním kole, kdy jsem pokaždé cvaknul zadní kolo v závodě. Shodou okolností všechny během letošního května a června. Terén jezdím stejnej, pláště taky a tak se mi nechce věřit, že bych během pár švihů (max 10) propíchal zadní gumu tak, že by to všechno šlo ven. Plášť jsem teď důkladně kontroloval a nic tam nebylo. Takže jako jo, teoreticky je to možný, ale nezdá se mi to.

    • romanVfr  

      LC+NT 1:1 a zadny problem, zalepilo toho opravdu hodně http://bosik.rajce.idnes.cz/…_MILES_2015/#…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.