• Doprdelepráce

    Nové Shimano Zee nefungují. Páčky jsou houbovité a do smyku to nedáš ani náhodou. Servis v místě bydliště neví co s tím. Odvzdušněno,výměna kotoučů,desek a nic. Kdo má zkušenost? Nebo aspoň kam to dát do servisu. Do Japonska?

    0 0
    • Vilém  

      Zadna zaludnost v odvzdusnovani techto brzd neni. Pokud je paka houbovita tak zrejme dobre odvzdusneny nejsou.

      0 0
      • kubad  

        přesně

        0 0
      • kyl  

        Před zkrácení, mi zadní brzda fungovala dobře(pominu sekání písku,občasné).Po zkrácení byla páka houbovitá a brzda jen tak nějak přibržďovala.Nedalo se s tím nijak domluvit,rozebral jsem jak páku,tak třmen,tlačil novou kapalinu,odvzduš­ňoval furt dokola a nic.Vše to dělal trn(zmetek z výroby),dírka byla skoro neprůchozí ale kapalina protlačit šla.Dal jsem jinej a hned to fungovalo po naplnění jak má.

        Možná ma stejný problém.

        0 0
        • Doprdelepráce  

          Stejnej problém. Měl jsem to na zkrácení hadic. Popiš mi to prosím co to bylo. Nějak tomu tm nerozumím.

          0 0
            • Doprdelepráce  

              Jo TRN . Dík moc. Taky mě už napadlo jen neprůchodný bowdeny ale toto ne .

              0 0
              • kyl  

                Zkrátil jsem přední,nic jsem neodvdušňoval a brzda krásně fungovala.Zadní jsem udělal stejně a páka jak z gumy.Ten trn byl asi nedovrtaný z výroby nebo tak něco,dírka tam byla ale asi jen tak poloviční jako na na začátku.Tenká jehla šla zasunout asi do 3/4,dál ne.

                0 0
                • goofy  

                  A nenapadlo tě třeba, že se to mohlo při zkracování zavzdušnit?

                  0 0
                  • kyl  

                    A jak?dolů se vzduch nedostane a v páce nevadí,pokud kolo neotočíš a nepromačkáš páku.

                    0 0
                    • kubad  

                      věř že dostane

                      0 0
                      • kyl  

                        Dolů ne.

                        0 0
                        • kubad  

                          vzduch se do systemu zkracováním dostane, a pak si už putuje jak se mu zachce :D

                          zkrátit bez odvzdušnění jde, většinou to funguje, ale časem se to na brzd projeví a je gumovější, takže stejně je potřeba ji odvzdušnit, potvrzeno na desítkách brzd.

                          0 0
                          • kyl  

                            Tak mě to jde zkrátit bez odvzdušnění a to jak Shimano tak Avid Elixir R.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              No…ale to je za cenu extremniho mrcaseni se s brzdou…lepsi je pred zkracenim otevit expanzku, na trem nasadit strikacku s mediem, povolit odvzdusnovak (tim vytahnes vzduch ze sroubku), strihnout hadici, pokratit a natlacit od trmenu nove medium-vyfouknes bublinky z hadice a spoje.

                              0 0
                              • kyl  

                                Proč?Natočím si páku tak aby šla trochu nahoru a nic z ní nevyteklo.Vyš­roubuju hadičku,zacpu dírku v trnu,zkrátím na délku,tu trochu co je v odřezku kápnu do páky.Nacpu novej trn,dám olivu,vrazím to do páky a utáhnu,něco málo se vytlačí kolem závitu,to utřu,srovnám páku a mám hotovo.

                                0 0
        • Doprdelepráce  

          Díky moc,

          0 0
    • praivo  

      Zkontroluj, jestli netečou páky okolo těsnění nádržky (pod plastovým krytem) nebo přes olivy.

      0 0
    • tonik666  

      Zni to jako zamastene desky. Nebo nezajete, zajeti trva par km.

      0 0
      • Doprdelepráce  

        Měl jsem je tam dost dlouho. Kotouče to vyhřálo za tu dobu do tmava jak se to snažilo brzdit.

        0 0
        • Lamer  

          Jestli je dobře odvzdušněno (několikrát olej protlačen přes spodní šroub nahoru do trychtýřku, vypuštěno dolu a tak pro jistotu několikrát dokola, v třmenech při tom musí být nasazen 10mm blok a ne destičky, protože umastily, po odvzdušnění kotouče odmastit) a destičky zajetý aspoň v několika km sjezdu, tak bych měl taky podezření na mastný destičky. Ale o zamaštění destiček by měl majitel vědět, většinou se nezamastěj náhodou a ne přední a zadní najednou. Případně můžeš zkusit radu, kterou si před chvilkou dávál k tý fotce vidlice…

          0 0
          • Lamer  

            Jo, teď čtu, odvzdušněno, výměna kotoučů i desek a brzdy zajety. Pak je hodně pravděpodobný, že něco bylo uděláno špatně. A nebo tečou, ale ty bys asi poznal, navíc divný, že by tekly oboje najednou…

            0 0
    • Smazaný účet  

      Hlavně v klidu dýchej !!! :)

      0 0
    • Markony  

      Tenhle problém sem řešil cca měsic na spět , houbovitost zkoušel jsem zkoušel odvzdušnit nepomhlo odstranění – dotahal sem stavěcí šroubek a klid , nebrzdily zajeto a stale nic pomohla jen výměna desek ja koupil brzdy bez chladiče , mam podezření že origo desky byl vyměněny za šmejdy ,nikde nic neteklo , Tohle jsou me zkušenosti s těmito brzdami staré cca měsíc , už slíšim že tohle jsou bláboly .

      0 0
      • Doprdelepráce  

        Taky na zíčkách??? Kámoš má nový XT a říká,že jsou taky gumový než aspoň 2× nezmáčkne páku. Ale potom mu jdou dobře.Tak to neřeší. To mě by sralo. Nový brzdy přes 5000 a to bez kotoučů.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Jako majitel brzd přidám také svoji zkušenost. Brzdy jezdim druhou sezonu. Lepší brzdy jsem nejezdil. Ještě se mi nestalo, ze bych někde něco neubrzdil. Desky mám origo sintry s chladičem a za celou dobu jsem je musel jednou odvzdusnit a to z důvodu, ze byly přes zimu v krabici, než jsem pořídil novy bike.

      0 0
    • MirosPikos  

      Po mých zkušenostech sem je před týdnem montoval bráchovi a v pondělí krátil hadice kámošovi. Lepší brzdy jsem nevozil. Což sice při mým počtu brzd nic nevypovídá, ale rozhodně to nejsou špatný brzdy. Pokaždé origo chlazené desky. Možná bude problém tam.

      0 0
      • kubad  

        pokud je gumová páka je problém jinde.

        0 0
        • MirosPikos  

          No jo, já zapomněl. Mě vždycky buď brzda brzdila a nebo se páka propadla. Gumový věc jsem nikdy neměl na řidítkách :)

          0 0
    • Doprdelepráce  

      Díky za komenty snad mi pomužou.

      0 0
    • Doprdelepráce  

      Tak lidi asi jak psal kyl Olivka a trumpetka vypadá,že je SM-BH59. Aspoň podle barvy materiálu. Zee čka mají brzdové potrubí SM-BH90. Objevil jsem Ameriku ,ale věřím,že to bude jen tou olivkou nebo spíš tou trumpetkou. Dám vědět.Dík všem zůčastněným.

      0 0
      • Vilém  

        Tak pokud ti toto udelali nekde v servise, tak bych si to od nich nechal uvest to patricneho stavu. Pravda neznaly mechanik si s tim hlavu nelame a vrati tam prvni trn co mu padne do ruky a v tomto pripade to byl asi stary s mosaznou barvou.

        0 0
        • Doprdelepráce  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • kyl  

          To je normální.Byl jsem v servise a chtěl trny a olivy na BR-H445.Přijdu domů,vytáhnu hadičku z páky,zkrátím,nar­vu trn a oliva je sakra nějak velká.Volám do servisu a servisák by se do krve hádal že mi prodal to co jsem chtěl.

          0 0
    • mart.p  

      Na Zee jedine Bh 90 sadu jinak ti to nebude brzdit ani omylem. Mam zee uz 3 roky a bez jakychkoliv problemu. Nemenil bych je. Zkraceni a naplneni/ odzvdusneni je na Shimano brzdach nejlehci co muze byt. Nikam bych to nenosil. V techle casech jsou bikeshopy plne ‚expertu‘.

      0 0
    • Petronen22  

      :-)))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­)))))))))))))))))))))):-)))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­)))))))))))))):-)))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­)))))))))))):-)))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))))))))))))))))))

      0 0
      • Petronen22  

        stejnej problém jak u novejch xt 8000000000000­000000 :-)

        0 0
        • goofy  

          Tady je problém úplně někde jinde…

          0 0
          • Doprdelepráce  

            Myslíš jako ,že u XTéček je to jiná věc?

            0 0
            • goofy  

              Jo. Určitě to není špatným trnem při montáži.

              0 0
              • kyl  

                Zmenši si dírku v trnu něčím na polovinu,nebo ho zmáčni kleštěma a pak uvidíš že ta brzda nebude fungovat.Bude jen přibržďovat a páku promačkáš až ke gripu.

                0 0
                • goofy  

                  A já něco takového někde tvrdím? Já jen píšu, že problém XT 8000 není v blbém trnu.

                  0 0
            • Petr L2  

              Ano a má to svoje vlákno

              0 0
    • TomPub  

      Tak problem asi vyresen…mam jinou otazku a nechcu zakladat dalsi vlakno.

      Uvazuju, ze svoje XT BR-M785 dam na kolo mladymu a ted laboruju jestli sobe vzit XT BR-M8000 nebo ZEE BR-M640.

      Muze mi nekdo, kdo mam zkusenosti s obouma dat vedet, ktery jsou „lepsi“ a jestli stoji za to si priplatit za ZEEcka? Jsou ty 4 pistky tak znat? Predem dik :)

      0 0
      • goofy  

        M8000 na tom budou výkonem podobně jak M785… Pokud si chceš polepšit, tak určitě Zee. Nevýhoda Zee je, že mají stejně nevzhlednou páku, takže v tom mají M8000 plus. Zase mají zatím docela dost much, i když nové várky už jsou asi ok.

        0 0
        • Vilém  

          Tak potom Sainty, ty maji paku peknou.

          0 0
          • goofy  

            Jo jo. Kdybych teď uvažoval o nových brzdách, tak jsou to Sainty.

            0 0
        • TomPub  

          I nad tou pakou jsem premyslel, ze novy XT ji maji hezkou, koukal jsem i na ty Sainty, ale tam uz budu mit dilema jestli ty penize za to chcu dat…je to uz ranec, kdyz jsem mel predstavu okolo 4k :)

          Bude ten rozdil ve funkci znatelnej?

          0 0
          • Fidži_CZ  

            Pokud funkcí myslíš brzdnou sílu, tak starší XT mají 92, novější 97 a Sainty 116Nm. Takže ano, rozdíl je docela dost.

            0 0
          • scret  

            Sainty jsou samozrejme silnejsi nez XT… ale XT taky nejsou spatny, zalezi na co to mas…

            0 0
            • TomPub  

              z vetsi casti zadna velka divocina, ale obcas do bike parku a objizdim enduro serii

              0 0
              • scret  

                dal bych klidne sainty pokud nehonis gramy… ale osobne bych sel do kombinace saint-zee trmen/paka XT vepredu a vzadu treba komplet XT s chladicem…

                0 0
                • TomPub  

                  Vzhledem k vaze svyho bajku gramy fakt neresim :) Diky za postrehy, ted budu chvilku hledat a cist :)

                  0 0
                  • scret  

                    mam na LV komplet novy XT8000 a vykon maji dostatecny… Osobne se mi chod libi vic se sintr deskama… je takovej s tvrdsim „dorazem“… Na CR ani nepotrebuju moc chladice, ty tam ale mam na organikach…

                    Loni Saalbach, jinak normalni jezdeni od AM po nezavodni EN…

                    0 0
                • Vilém  

                  Ony ty sainty az tak tezky nejsou. Rozdil mezi 785 a saint je nejakych 30g.

                  0 0
                • Mr.Duck  

                  Tohle mi prijde jako hrozna blbost. Sice vzadu nepotrebujes nejvyssi maximalni vykon te brzdy, ale zas v delsim sjezdu ocenis celkove vetsi ucinnost mensi namahou ruky a tudiz mensi unavou/bolesti. A k tomu lepsi odolnost proti prehrati se vzadu taky hodi vic nez vepredu, pokud se bavime o jizde v terenu.

                  0 0
    • bullpit  

      Zee-čka (metalický destičky s chladičema) mám na sjezďáku a pravidelně mi po nějaký době neježdění brzdy přestanou fungovat.

      Když jsem na to přišel poprvé, tak jsem myslel, že jsou zavzdušněný. Odvzdušnil jsem, ale to nepomohlo. Obrousil jsem destičky (i když na 100% byly čistý, ničím nepotřísněný), lehounce obrousil a vyčistil kotouč. Ale ani to skoro nepomohlo.

      Poslední pokus bylo rozbrždění na kopci.První jízda, prvních pár desítek metrů na brzdách co to šlo a najednou se výkon začal rapidně zlepšovat. Dole už bylo vše ok a brzda fungovala jak má. Ale po rovině to předtím rozbrzdit nešlo, až kopec a řádná dávka brždění pomohla.

      Kolo mám v bytě na chodbě. Pročítal jsem nějaký fóra a najde se dost lidí s podobným problémem. „Garážovaný“ zee-čka (i nějaký jiný shimana) ztrácejí brzdný účinek po určitý době nepoužívání. Páka pocitově na stlačení funguje jak má, ale kolo nebrzdí. Někdo to přičítá jakési oxidaci, nebo korozi materiálu destiček. Mám už doma připravený organický desky, jsem zvědavej, jestli to bud stejný.

      0 0
      • Doprdelepráce  

        Děkuji za tento příspěvek. Zkusím tam dát jiné (neoriginální organický desky) a i s těma originál metal deskama jim zatopit z kopce. Jak radíš. Uvidíme. Ale brzdy 5000+ Kč a 4 písky mám prosit aby brzdily? Já osobně už jsem z toho na prášky.

        0 0
    • Lamer  

      Jak to dopadlo? Podarilo se to opravit, nebo se povedlo zajet desticky?

      0 0
      • Doprdelepráce  

        Zatím nebrzdí.Vyměnil jsem trumpetky dal nový olej, odvdušnil. Tak ještě plánuji neoriginální organický desky.

        0 0
        • Atilla  

          Doporučuji namontovat nádržku s minerálem na brzdy a pořádně pomačkat páku, fakt pořádně, potom poklepat hadice s třmenem a klidně nechat pár hodin s přidělanou nádržkou a pak znovu pomačkat páku. Vetšinou je problém v páce. Šroub na třmenu nechat utažený.

          0 0
          • Doprdelepráce  

            Taky zkusím. Dík. Nechám to přes noc s gumou na páce. Takhle jsem kdysi zprovoznil brzdu na MZtě.

            0 0
    • Doprdelepráce  

      Tak sice po delší době,ale přece. Odvzdušnění doma a páka se hryzne hned na kraji. Destičky Shimano polymer ale bez chladiče. Myslím si,že je to už v pohodě,ikdyž jak je zmíněno v příspěvku výše jak je nechám delší dobu nejetý tak se to zase zhoršilo.

      0 0
      • Doprdelepráce  

        Tak nebrzdí a zase mi to spálilo zadní kotouč. V předu to má snahu brzdit a kotouč nepálit.

        0 0
        • Breakpain  

          Spalilo jako ze Ti to pribrzduje? Pokud ne, tak je to Tvym „umem“ a brzdy zato nemuzou.

          0 0
      • Vilém  

        Neco podobnyho mi delaji sainty,kdyz kolo vesim nastojato.Jak je necham chvili viset,tak se asi zamasti desky,kolo pri brzdeni jen kvici a klidne si dovedu predstavit,ze se v takovem stavu da zapect kotouc do cerna.

        0 0
    • Markony  

      Jak spálil foto by nebylo ?

      0 0
    • scoty  

      Taky záleží na způsobu provedení celkového odvzdušnění, výměny oleje. Podle mně většina nažene spodem olej nahoru do nádobky nahoře párkrát zatahá za páčku a zdar…

      0 0
    • Petronen22  

      Tak už si to spravil? Zase je tu pauza nějaká ;-)

      0 0
    • Atilla  

      Zdar,

      mám problém se zadní brzdou saint. Občas začne páka úplně propadat, odvzdušnění nepomohlo, tak jsem komplet rozdělal a vyčistil třmen. Po rozdělání během 2 dní nalítaly asi 12tis výškových metrů bez problémů, ale teď to začalo dělat zase i když v menší míře. Kde je spíš problém? Třmeny jsou staré asi 7 let(BR-M810) a páky kolem 3roků (BR-M820) Hadice mám godridge

      Asi zkusím prohodit páku a z SLXa uvidím co to udělá. Problém je, že tady na těch kopečkách se brzda pořádně nezahřeje a abych pak nekoukal někde v bikeparku až zase začne blbnout. Dík

      0 0
    • Derwen  

      Čau, mám problém s přední Zee brzdou. Začala zlobit během ježdění – záběr moc blízko řídítek, víceméně vyřešil posun páky od řídítek. Doma odvzdušňuji, roztlačím pístky a nyní při zmáčknutí pístky malinko vyjedou a zase zajedou, neposouvají se kontinuálně při dalším mačkání ke kotouči. Takže nebrzdí, ani se nedotknou desky kotouče. Při odvzdušňování téměř nešel protlačit olej ze třmenu do páky a pak při mačkání „do sáčku“ vždy olej do hadičky jen vyjel a při povolení páky zase zajel zpět do třmenu. Brzdy mají cca 1,5 roku, nicméně posílat zpět do Německa se to nechce. Netušíte co s tím? Díky.

      0 0
      • MatS  

        To jako kdyz das na paku kalisek s olejem a povolis odvzdusnovak, tak to samo netece z trmenu do „pytliku“? Pokud ne a mas vyndanou tu ucpavaci tycku v kalisku, tak je nekde neco spatne. Asi je nekde nejaky bordel, ktery neco ucpal. Nezbude, nez rozpojit hadici, komplet vypustit a zkontrolovat. Jaky olej si pouzil?

        0 0
        • Derwen  

          Je to tak jak píšeš. Po zmáčknutí páky olej dolů jde, ale po povolení páky jde zpět. Olej origo Shimano…

          0 0
          • Vilém  

            On ae ptal na neco trochu jineho. Mas pri tom co popisujes otevrenou expanzku? Pokud ano, tak by po otevreni odvzdusnovaku olej vytikat samospadem, bez mackani paky.

            0 0
          • allrose  

            Normálně vyměn olej v páce (tam jsem měl „gumovýho“ červa a větší bordel) a olej v třmenu stříkačkama ,v hadici bordel je minimální..nebo to propláchni celé a máš klid..

            0 0
      • Mr.Duck  

        Narazil jsem tady na tohle a koukám že to tu není vyřešené.

        Myslím že to je ucpaný kanálek mezi MC a expanzkou. Na MC pístku (v páce) jsou dvě těsnění mezi které se zvenku dostává bordel a ten se více méně nedá vypláchnout při výměně kapaliny. Když se tam toho nahromadí moc, může se to otírat o ten kanálek dokud se neucpe. Je to problém většiny brzd, hlavně když je páka zvenku mastná třeba po odvzdušnění když něco ukápne.

        Opravit se to dá rozebráním páky, vyčištěním všeho a hlavně pístku mezi těsněními a brzdy by měly být jak nové.

        0 0
    • Derwen  

      Aj, tak nevytíká. Ano, při odvzdušňování mám otevřenou expanzku s kalíškem a v ní olej, pracuji takto

      EDIT: špatně zařazeno, sorry…

      EDIT 2: teď mi dochází, že bez zamáčknuté páky nevím, vždy jsem ji měl přikurtovanou ke gripu a až pak povoval šroub na třmenu

      0 0
      • Breakpain  

        když to děláš takhle, musíš páku zmáčknout – a samozřejěm, když ji pustíš, olej zajede zpět ;) … zmáčkneš páku, olej vyjede a utáhneš šrooub – pustíš páku a olej si to nacucne z kalíšu. Pak zase povolíš dole šrou a zmáčkneš páku atd …

        0 0
        • goofy  

          Šroubovat není třeba. Olej si to nacucne tak jako tak, jen je třeba chvilku počkat. Základ je tam dole mít stříkačku a ne ten sáček. Teď jsem odvzdušňoval oboje Sainty a trvalo to trošku déle, než předchozí XT (asi díky větším třmenům a větší šanci, že se někde bublinka schová), ale podařilo se v pohodě. Protahuji střídavě z vrchu a zespodu s napojeným kalíškem a stříkačkou.

          0 0
    • Weiny  

      Ahojky. Dnes jsem tyto brzdy pořídil na e-bike a velké zklamání. Před i po zkrácení, a stejně tak po odvzdušnění jsou brzdy neskutečně měkké, zabírají až 2cm od řidítek a když zmáčknu pořádně, gripů se dotknu… Předchozí BR-M6000 měly úplně jiný dokonalý zátah, již někdy kolem 3cm od gripu a krásně se dávkovaly, tohle Zee bláto jsem nepochopil :-(

      Chtěl jsem si pomoct 4-pístky a místo toho jsem kolo degradoval. Nedá se to dávkování nějak nastavit? Jak to zabírá/dávkuje Vám?

      Díkes.

      0 0
      • MichaelSimek  

        To zni jako ze jsou furt zavzdusneny

        0 0
      • Nutribird  

        Zee jsou super a určitě to máš špatně odvzdušněné. Chod páky se seřizuje šroubem na páce akorát musíš použít imbus. XT mají štelovací matku na páce.

        0 0
      • danielh  

        Porad zavzdusnene.

        0 0
      • Ice601  

        Zavzdušněné. Pořádně odvzdušnit, pak bude chod hezky krátký a tuhý.

        0 0
        • Weiny  

          Nepomohlo. Ráno jsem kvůli tomu vstal o hodinu dřív a odvzdušnil opět, protahoval jsem to ze třmenu stříkačkou do nádobky na páce, a pak zase zpět, po bublině ani památka. Problém bude jinde, protože když mám ve třmenu tu žlutou vložku, po odvzdušnění je to tuhé naprosto parádně a páka nemá vlastně skoro žádný chod. Nasadím origo chlazené desky a propadne se to. Pokud nastavím páky na svou obvyklou výšku chodu, zabírají 2cm od gripu a je to houba. Destičky kupovat nové do nových brzd se mi nechce, navíc nemám jistotu, že se to něco vyřeší.

          Kdybych nezkrátil hadice, tak je vrátím. Měl jsem přidat pár stovek a vzít BR-M8020, tohle je začarovaný kruh :-(

          0 0
          • Smazaný účet  

            Destičky kupovat nové do nových brzd se mi nechce, máš pravdu, tohle je začarovaný kruh. Tak to odvzdušni na ty sjetý desky a ne na žlutý bazmek.

            0 0
            • abel  

              přesně tak, VŽDY odvzdušnuju na kombinaci konkrétních destiček a kotouče. žlutej bazmek je jen univerzální nástroj.

              0 0
          • Ice601  

            co znamená: „protahoval jsem to ze třmenu stříkačkou do nádobky na páce, a pak zase zpět“.

            0 0
            • scoty  

              Přesně, jestli si tam nenacucnul vzduch.. :)

              Ale to by měl měkký i na žlutých vložkách…

              0 0
            • Weiny  

              Zase zpět znamená, že jsem pak mačkal páku a ta vytláčela kapalinu zpět do stříkačky.

              Jediné co mě napadá, nemám páku před odvzdušněním imbusem dát do polohy „co nejvíc otevřeno“?

              0 0
              • Smazaný účet  

                .

                0 0
              • Ice601  

                Když posuneš páku, tak měníš jen mechanicky vzdálenost od řidítek, nic s vnitřnostma se neděje. Někde v procesu je cbyba. Já mám taky zeečka a problém s nimi nemám.

                Možná bych zkusil dát rozpěrný bazmek do třmenů, nahoru kalíšek – páku dát narovno, protlačit olej a poklepávat třmen a celé vedení. pak utáhnout dolní šroub na třmenu. vytáhnout žlutý bazmek z třmenu, dát desky, nasadit kolo, párkrát zapumpovat brzdovou páčkou, pak teprve oddělat kalíšek, zašroubovat expanzku a vrátit páku do původní polohy.

                0 0
              • Breakpain  

                Samozrejme … je to v manualu pro odvzdusneni, jezkovi voci :). – co nejdal od gripu

                0 0
              • Nutribird  

                No a to je ono. Tlačit stříkačkou do kelíšku, klidně i několikrát, vždy trochu potáhnout zpět než začneš tlačit abys tam nenatlačil vzduch, ten tak dostaneš do stříkačky. Potom dotáhnout matku sundat stříkačku a mačkat páku s nasazeným kalíškem do zblbnutí, přitom poklepávat šroubovákem od třmenu postupně k páce. Samozřejmě celý systém musí směřovat vzhůru ke kalíšku. Prvně to udělej na ten žlutý bazmek. Pokud to nebude ok, nasadit desky, kotouč a pouze s nasazeným kalíškem s olejem zase pumpovat pákou do zblbnutí. Musí to být ok. Pokud by byla špatná jedna brzda, beru , múže být vadná. Obě neexistuje, je to rukama.

                0 0
                • mirorek2  

                  u Shimano brzd to vždy sedí na žlutý bazmek + nové desky. Když to přeplníš s novýma deskama, pak je problém…

                  Edit: souhlas, ruce jsou tam problém

                  0 0
      • wilda81  

        Jak fungují brzdy usuzujes jen z pomackani? Zkus je napřed projet. Já měl zee několikrát a jsou to skvělé brzdy.

        0 0
        • Weiny  

          Projet jsem se byl, desky je potřeba zajet, takže to brzdilo o ničem, a ještě k tomu ten podivný chod, no mám podezření na nějakou vadu z výroby. Předchozí BR-M6000 nepotřebovaly odvzdušnit ani po zkrácení hadic a od první chvíle se chovaly jak mají, nádherný pevný chod a jisté dávkování. Kdybych to neměl s čím srovnat, tak neřeknu.

          0 0
          • benobiker  

            Po odvzdušnění nechej kalíšek s kapalinou v expanzce, do třmenů dej desky, vrať tam kolo s kotoučem a párkrát páčkou s nasazeným kalíškem zapumpuj, krok by se měl zkrátit. Jestli není dostatečně krátký, vyndej kolo s kotoučem a máčkni páčku (furt s nasazeným kalíškem) až ke gripu, stačí jednou, max dvakrát, vrať kolo s kotoučem zpět a zkontroluj krok, teď by měl být zaručeně kratší.

            0 0
            • Weiny  

              Díky chlapi, zkusím ještě tedy jedno kolo odvzdušnění, s tím že tam ve finále dám desky. Případně promáčknu brzdy na prázdno, ale čekal jsem od Zééček více, a méně trápení :-)

              0 0
              • mirorek2  

                Co víc si čekal? Že je nemusíš odvzdušnit? Jsou to naprosto pohodové brzdy, chodí léta pořád perfektně skoro bez servisu.

                0 0
                • Weiny  

                  Čekal jsem, že když nasadím nové brzdy, budou bez jakýchkoli úprav fungovat aspoň jako předchozí, o půlku lacinější. Nefungují, a mé snahy o odvzdušnění tomu nepomohly, a proto mě zatím zklamaly. Vzal jsem je jen skrze místní ódy na jejich dokonalost ;-)

                  0 0
                  • goofy  

                    Brzdy jsou v pohodě jenom budou blbě odvzdušněné. :-) Díky 4 pístku je podle mě trochu složitější je odvzdušnit, ale pak jsou myslím dostatečně tvrdé. Taky mi trvalo u zadní Saint docela dlouho, než jsem nakonec vyhnal všechny bubliny. Jestli chápu správně, tak máš nové brzdy včetně nových desek.

                    Takže mě se osvědčilo: nasadit kalíšek, nasadit stříkačku zespoda. Protlačit kapalinu spodem, poklepat po hadici a hlavně po třmenu, nechat ustát bublinky v kalíšku, a protlačit zase dospod do stříkačky. Mezi tím stále poklepávat. Tak to udělat párkrát a skončit tak, že je kapalina v kalíšku. Poté zavřít šroub na třmenu a ještě promačkat. Měly by vyletět poslední bublinky co jsou v páce, pokud tam nějaké zůstaly. Páka by měla být tvrdá. Pokud ne, tak je tam ještě někde vzduch, a třeba postup opakovat.

                    0 0
                    • Vilém  

                      …a k tomu jeste zalezi jak je vedena zadni hadice, jak je umisteny zadni trmen. Proste tech cinitelu, ktere to muzou ovlivnit, je tam povicero.

                      0 0
                      • goofy  

                        No to je jasné. Nejlépe sundat z kola, ale hlavně aby nebyl na zadní hadici nějaký oblouk „do kopce“, protože pak se to zase komplikuje.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Jak rikas. Otazka je, jestli si tyto „drobnosti“, ktere muzou odvzdusneni komplikovat, uvedomuje tazatel.

                          0 0
                      • Weiny  

                        No zadní třmen mám na kole, a do kopečka je, tak jak třeba tady Přední do kopce není a výsledek stejný. Uvidím dnes.

                        0 0
                        • Nutribird  

                          Problém je v rukou, taky jsem to dělal blbě. Až na to přijdeš, bude to minutová záležitost, která se bude v budoucnu moc hodit. Desky se sjíždí a chod páky se mění.

                          0 0
          • Breakpain  

            Z toho co ctu, odvzdusnil si je blbe.

            To, ze brzda po zkraceni hadice je / neni treba odvzdusnit je o stesti, nerika to nic o kvalite brzdy ;)…

            Shimana obecne houby tak trochu jsou, ale spis na sucho, za jizdy to pozoruju az v BP… Mno a soudy bych vynasel, az zajedes desky/kotouce. Zkus desky polit vodou a trit o sebe – nebudes je pak tak dlouho zajizdet ;)…

            Osobne Shimana preferuju hlavne kvuli servisu ;)…

            0 0
            • mirorek2  

              No jo, ale ty si je umíš odvzdušnit :-)

              Být uživatelem, zkusil bych staré avidy, na těch se to člověk opravdu naučí :D

              0 0
              • RttB  

                „No jo, ale ty si je umíš odvzdušnit“

                … a co je na tom těžkého? Podívat se na video, koupit za 90 kč ten kalíšek a stříkačku a je to za pár minut hotové.

                Jestli tohle někdo nedokáže, tak ať ani nešpekuluje co s tím je a kolo dá rovnou do servisu.

                0 0
            • Tulipanek666  

              +11111

              0 0
          • wilda81  

            Sice srovnáváš, ale s dvoupístkem. Z mých zkušeností je pocit na páce i dávkovatelnost dost rozdílná mezi dvou a čtyřpístkem.

            0 0
        • Tulipanek666  

          +1 Take si nemohu stezovat na moje Zeecka z bazaru. Za ty maly prachy co jsem za ne dal to byl ultimatni kup. Proste kup to nebo vymri XD

          0 0
          • Doprdelepráce  

            Tak už brzdím. Odvzdušňení jen průtokem samospádem,ale bez špalíku jsem nechal vyjet pístky co bylo možno ,páku co nejvíc povolit. Zavřít odvzdušňovák a mačkat a mačkat páku ve všech polohách chodu a bublinky lezly nahoru. Nechal jsem to celej den otevřený a pokaždý,když jsem šel kolem tak klepat do třmenu a hadiček až po dlouhý době bylo po bublinkách. :) Po dvou letech zoufalství a páleníkotoučů jsou to kotvy. A to jsem myslel,že shimana umím odvzdušňovat.

            0 0
            • Doprdelepráce  

              Ty pístky jsem nechal vyjet ,že každý z nich lezl ze třmenu ± 3mm dál ne aby náhodou nevystřelily.Sa­mozřejmě,že samospádem znamená,že sundám třmen aby hadice byla bez zatáček a oblouků,které by zabraňovaly bublinkám postupovat nahoru. A nakonec ještě pár bublinek vyjelo,když pootočíte z celou pumpou i s kalíškem oleje a promačkáte ve více polohách na řídítkách.

              0 0
              • Breakpain  

                … vlastně jsi popsal postup, jak se to má standardně dělat ;) … až na ty pístky, ale to už je na uvážení každého

                0 0
    • Markony  

      Moje zkušenosti nový třmen je docela drahý .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.