• stambyCZ

    Ahoj, máte někdo zkušenosti s těmito brzdami ?

    Poraďte prosím, jaká varianta průměru kotoučů bude vhodnější pro jezdce s 95kg váhy se zaměřením na XC marathony (jen na rekreační úrovni). Díky

    Anketa: Jaký průměr kotoučů pro jezdce s 95kg váhy na XC

    1x
    3%
    38x
    97%
    0 0
    • kubad  

      a možná by stačila i varianta 160/160 kterou neuvádíš :D

      0 0
      • stambyCZ  

        Díky. To je fakt 160/160 mi nějak vypadla :-)

        0 0
      • MirosPikos  

        Taky bych se přikláněl k variantě 160/160 nebo dokonce 160/140 protože zadní kolo při XC stejně víc nepotřebuje.

        Z vlastní zkušenosti vím, že 185mm vepředu je zbytečný, akorát je to náchylnější, že člověk někde trefí kamen nebo větev. To je i důvod, proč bych si dokázal vzadu představit 140mm

        0 0
        • jIrI___  

          Na 95 kg 180 mm kotouč vepředu imho není zbytečný.

          0 0
        • Kosta  

          na druhou stranu zabrzdit dole pod kopcem jinak než o strom je taky lákavá varianta ;)

          0 0
        • pepek  

          Hmm, já mám 180/160 a stačí to sotva na turistiku.

          0 0
        • La Piér  

          Já vážím stejně jako autor vlákna a 160mm kotouče bych na bajku rozhodně nechtěl. Bez rozmyslu bych bral 185mm. On ten centimetr a něco, o který je 185mm kotouč blíž povrchu, zase tak dramatický rozdíl v náchylnosti na poškození kameny nebo klacky neudělá. A brzdí to o dost líp.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Vozím 183/183 a je to podle mě ideální. Míň bych rozhodně nechtěl ani na cyklostezky :0) Váhový rozdíl oproti 160/160 nebude extrémní, takže bych volil takhle.

          0 0
          • kyl  

            Taky jsem měl 185/185 ale vzadu nešlo skoro ani přibrzdit,kolo se blokovalo a dělalo to kravál.Dal jsem 140 a stačí to.

            0 0
            • xshreck  

              140 bych nejradši dal taky, co jsem jezdil 180 tak ze začátku pohoda. Jen jsem se naučil brzdit, dala se 160 a pořád to je silné až až

              0 0
              • Smazaný účet  

                Hmm..mam vzadu 203 a taky mi to brzdi hezky a bez pocitu, ze by s emi klo nejak blokovalo kdyz nechcu…

                0 0
                • Gorgov  

                  Presne, staci mit treba zmasteny desky :)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    tak zamasteno nemam, to vim zcela jiste. S mastnyma deskama na kotouci nezalezi, proste to nebrzdi:) Jsem spokojeny s tim, ze mi staci jednim prstem lechtat brzdovou paku a kolo brzdi jak ma:)

                    0 0
        • MirosPikos  

          Budu si muset zkusit jak moc je to velkej rozdíl 160 a 185 kotouče. Asi budu překvapenej, když vás tak čtu…

          0 0
          • jonti  

            Rozdíl v brzdné síle je prěsně 185/160. To není moc.

            Jak se už píše nahoře, problém u dobrých brzd není aktuální maximální brzdná síla, ta je dostatečná, ale chlazení.

            A právě tam rozdíl kdy upečeš brzdy může být diametrálně odlišný.

            Jako příklad, když výkon brzdy je 100W, se 160mm kotoučem se chladí 80W a 185mm 90W, tak trvá dvakrát delší dobu než ho upečeš.

            0 0
            • La Piér  

              Tzn. 185mm kotouč brzdí celkově výrazně lépe, protože se jen tak neupeče… A o to jde.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Asi není důležité že lépe (brzdíš pořád stejně, jen můžeš vyvíjet menší sílu na páku), ale déle furt stejně a to se počítá :0)

                0 0
        • marios  

          Já teda vozím ty x0 160/140, i na Saltz, kde jsou dlouhý sjezdy v poho, mám ale pod 80kg

          0 0
    • Mark-H14  

      Omlouvám se, že se trochu přiživím na tématu.

      Pro 52kg vážící rekreační bikerku by u brzd Avid Elixir 5 tedy asi také určitě stačily 160/140? Oproti seriovým 185/160.

      0 0
    • toram  

      já mam 90kg..jezdil jsem 185/160 a brdilo to dostatečně.. ale protože jsem chtěl ulechčit vidlici tak jsem dal dopředu 160 a ten už se nekousne… ale mě stačí i tohle..

      0 0
      • kubad  

        výkonem stačit bude, otázka je co jezdí jestli se mu nebude hřát v dlouhých kopcích

        0 0
        • ClAyD  

          Tak vzít XTčka bo XTRka s chladičema a je to.

          0 0
          • BigKarel2  

            vzít XTčka protože XTRka…když už to používáš, měl bys vědět co to znamená :D :D

            0 0
            • ClAyD  

              bo = nebo (mám půlku rodiny v Havířově)

              0 0
              • jIrI___  

                Divná rodina… :)

                „(místně, na ostravsku a ve Slezsku) neboť[1]

                Nešel jsem tam, bo pršelo. – důvodový vztah[1]“

                0 0
              • Azmir  

                bo = protože a jestli míníš uživat nějaké pražské zkomoleniny že bo = nebo tak to teda ne !! :o)))

                0 0
                • ClAyD  

                  „Zvední to!“

                  „Bo co?“

                  „Bo hovno!“

                  0 0
                  • Azmir  

                    Hele ty jsi prostě čecháček a můžeš mít rodinu kde chceš a tohle prostě nepochopíš :)), mýlíš se a je to tak.

                    0 0
                    • blaf  

                      hele klidek, cechacci nejaky bo zkomoleniny vubec nepouzivaj ;)

                      0 0
                • Breakpain  

                  Souhlasím, a už se to naučte kua používat, bo vím jistě, co to znamená, bo su z Moravy hergot ;).

                  0 0
              • BigKarel2  

                Se uvědom…a že máš famílii v Havířově očividně nic neznamená… :D

                0 0
              • Gorgov  

                Řikám, že tam sou divný lidi, komolej i zkomoleniny :)

                0 0
              • Smazaný účet  

                Mas to blbe bo to neznamena nebo, ale protoze. Bo bagr…

                0 0
              • M@C  

                Jo, kamoska z Havirova to taky porad rika stejne spatne a mysli si ze bo = nebo, kdyz ve skutecnosti to je protoze, my z Tesinska to vime lepe :-p

                0 0
    • Kubiczech  

      160/140mm tě na českých maratonech ubrzdí. Vyzkoušeno na stejných brzdách metrákem živé váhy. Stejně bych ale dozadu šoupnul 160ku.

      0 0
    • metr-x  

      Jenom rychlý dotaz,

      Neválí se někomu doma nejlépe černé objímky kompatibilní s těmito brzdami? U Žitného jsem nepochodil a Matchmakery nepotřebuju.

      0 0
    • epsilon  

      maly dotaz .. jaky je rozdil mezi X.0 a elixir 9 krom dvou litru ??

      0 0
    • epsilon  

      Svezu se na tomhle topicu ..

      … mam iks nuly brzdy (X.0 :D) a potrebuju nove kotouce, vybrane mam AVID SHX nebo HOPE Floating … ktere budou vhodnejsi??

      0 0
      • JakeF  

        XTR samozřejmě :D.

        0 0
        • Kubiczech  

          V konkurenci s Hope bych volil stejně. Ty Avidy jsem ale nezkoušel.

          Nebo Siccc? (:

          0 0
          • Georrge  

            cjé, hope už neletí?:)

            0 0
            • JakeF  

              Nee, teď letí Siccc, koukej je hned koupit, potřebuju někoho, kdo je vyzkouší :D. I když mně to nakonec nejspíš padá, závodní kola budou nejspíš na CL, tak dám zase XTRka, cpát tam 6dírový karbonový kotouče přes redukci by byla lehce prasárna :D.

              0 0
              • Kubiczech  

                Taky čekám až to někdo ozkouší. Vzhledem k tomu, že teď vyrábí tu první várku, tak to bude asi chvilku trvat.

                0 0
            • Kubiczech  

              Asi letí, ale já s nima mám trošku smůlu. Uvidím až zase vytáhnu kolo.

              0 0
        • epsilon  

          Neco takoveho sem cekal :D :D

          0 0
      • Smazaný účet  
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.