• Doktorzet

    Zdravím, pomalu se poohlížím po nových brzdových špalcích na brzdy sora. Chci se zeptat jak brzdějí tyto špalky http://www.kupkolo.cz/…2207_z95048/ ? Jsou dobré nebo ne ? Nějaká alternativa ? Preferuji špalky s patkou. Díky

    0 0
    • mr.nikdo  

      Ale jo, lepsi nez Sora.

      0 0
      • scota  

        Koolstop

        0 0
        • mr.nikdo  

          Stejne bude muset koupit tyhle a pak klidne gumicky Koolstop.

          Mam ty neCNC (stribrne) a celkem brzdi. Proti zakladnimu Shimanu jsou to dudy v ruce.

          0 0
          • Vilém  

            Ono taky zalezi jaky dudy clovek v ruce ma. Pocit se muze dost lisit.

            0 0
            • mr.nikdo  

              Prijimam. Ale stejna kola, stejne plaste, stejne dudy – Shimano spalky (zakladni) vs. Force – poznas to.

              0 0
            • Jason Voorhees  

              Mám nejradši velikost 3–4, mam velký dlaně.

              0 0
    • Peslezedirou  

      Mně přišlo, že tyhle špalky brzdí stejně, jako levné špalky shimano…

      Raději bych vzal tří barevné BBB.

      0 0
    • Doktorzet  

      Nebo myslíte , že by byly lepší tyhle ? http://www.kupkolo.cz/…8080_z90819/

      0 0
      • McBlacky  

        škoda že nejsi z Prahy, Ultegry se mi tady válej nový

        0 0
      • Vilém  

        Original shimano spalky za moc nestoji, chytaji spony, zerou rafky.

        Takze ideal koupit co nejlevnejsi spalky s botkama a do tech potom nejaky lepsi spaliky.

        0 0
      • Doktorzet  

        No ono to stejně vypadá že koupím ty force, a po tom co je sjedu tak koupím nějaký kool stopy ;) Díky všem ;)

        0 0
    • Doktorzet  

      Ještě mě napadlo jestli má cenu kupovat tyto špalíky ? Nebo jsou to vyhozený peníze? http://www.kupkolo.cz/…42210_z2266/

      0 0
      • jecnak  

        Treba na Favorita. Budou tak nejak odpovidat charakteru kola.

        0 0
    • siafu  

      V dohledné době asi budu brát nějaké věci z koloshopu, takže chci přihodit i nějaké špalky… jsou lepší Koolstopy (losos) nebo SwisStopy – konkrétně SwissStop Race Flash Pro Green?

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Moje zkušenost je taková, že SwissStop Flash na ráfcích Mavic SL a SE nebrzdí za sucha dobře a za mokra už vůbec, KoolStop Dual Compound (losos&černá) minimálně za sucha brzdí bez problémů velmi dobře, za mokra jsem s nimi ještě nejel. Čistě lososové mám pro jistotu v záloze.

        0 0
        • DaD  

          Čisté losos asi nejlepší botky co jsem vozil. Brzdí skvěle a ráfky jsou v pohodě.

          0 0
      • mrozu  

        Ty swisstopy mám a jsou super, nechytaj špony, nežerou ráfky a s brzdným účinkem jsem spokojen, možná je jen potřeba trochu větší síla k brždění. Jediný, s čím jsem měl problém bylo, dostat je do 105 čelistí, musel jsem je obrousit.

        0 0
    • Doktorzet  

      Ahoj, potřebuji nové špalky na karbon ráfky. Má cenu kupovat obyčejné korkové force? Bude to brzdit a nezežere mě to ráfky? Nebo se vyplatí jít třeba do https://www.kupkolo.cz/…erna_z92704/

      Díky

      0 0
      • Coural  

        https://www.kupkolo.cz/…luta_z91683/

        Brzdí i na mokru, rychle odcházejí a mažou ráfek, ale za to bezpečné brždění v dešti, se to vyplatí..

        0 0
        • Doktorzet  

          No popis mají u všech špalků stejný. Tak nevím jaký je mezi nimi rozdíl

          0 0
          • Radovan84  

            Prohlédni si ty obrázky.Je tam nějaký graf účinnosti za určitých podmínek.

            Jinak já stále jezdím korek ale pokud to nějak poškozuje ráfek tak asi pujdu taky do těch Swiss stop.Ale ta cena je trochu zhovadilost.

            0 0
            • Reggie  

              Mám ty Black Princy ve předu a oproti korku trochu více žerou ráfek. Brzdí ale daleko lépe. Když jsem je kupoval, tak jsem nechápal ten žvást špičkový výkon za sucha a ještě lepší za mokra ale je to tak.

              0 0
            • Doktorzet  

              Cena je šílená, ale pokud by to prodloužilo životnost ráfků tak proč ne, ale jestli žerou víc ráfek tak to je dost blbý. Teď mám originální korkové(ale jsou černé jako guma) od výrobce kol a při větším brzdění smrdí a divně se připalují.Za mokra to skoro nebrzdí. Pokud by byl obyčejný korek lepší tak do něj půjdu.

              0 0
    • Mark-H14  

      Nějaký tip na brzdové špalky na AL ráfek? Brzdy Sram Force, ráfky FR Zero. Teď tam mám nějaké Swiss Stopy, ale třeba je něco lepšího?

      http://www.kolokram.cz/…pro-bxp.html

      0 0
      • Smazaný účet  

        přesně tyto jsem dnes obdržel z Kolokrámu a namontoval je, počasí ale nedovolí je vyzkoušet, leda v dešti a to se mě zrovna nechce, až jindy. Před dvěma roky, po prodeji karbonových kol, mě zbyla sada žlutých Sswiss stopů, dal jsem je na hliníkové ráfky Mavic Ksyrium Elite a brzdění s nimi bylo naprosto bez problémů, hlavně se nezanášely jako původní od Mavicu. Ty mám na druhé silničce a po dešti musím vyškrabávat hliník.

        0 0
        • duk  

          U žlutejch Swissstop snad dokonce píšou, že je doporučujou, když střídáš hliník a karbon a nechceš prohazovat špalky.

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Ty mám vepředu, jsou dobré až výborné, vzadu mám čistý losos. Ale stejně mi přijdou nové setové Shimano lepší.

          0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Tyhle Flash PRO třeba na tvrdé Mavic ráfky nic moc, ty dvoubarevné KOOL Stop podle Delkima jsou lepší.

        0 0
    • Mark-H14  

      Díky za rady.

      A na karbonové ráfky byste doporučili co?

      Jednu dobu se říkalo, že nejlepší jsou žluté Swiss Stop, pak jsem na doporučení koupil červené korkové Corimy, které mne nenadchly, slyšel jsme teď také o nějakých šedých Zippech a na e-shopech mne zaujaly od Swiss Stopu ty Black Prince, ale už jsem se nedočetl jaký je třeba rozdíl mezi verzí Race PRO a Flash EVO. Nicméně zajímavý je i Black Prince i údaj o zahřívání viz. foto. To by u plášťových karbon ráfků mělo opodstatnění.

      0 0
      • nooski  

        Moje srovnání špalků s Borama 2014:

        Swissstop black prince: brzdí OK, mají tendenci se lepit při delším brždění, vydrží celkem dlouho

        Levný korek: brzdí OK, nelepí se, při delším brždění se pálí, mizí před očima

        Originál červené Campa: brzdí faktasticky, při zahřátí kvičí, drží dlouho – na Bory rozhodně nejlepší špalky a brzdí lépe, než všechna hliníková kola, která mám.

        0 0
        • Reggie  

          ten levný korek se fakt nevyplatí. Moc to nebrzdí a je to hned pryč. Black Princy mám na předním už tak 10000 km a jsou jak nové. Při delším brzdění mají tendenci lehce pískat.

          0 0
        • ms82  

          Musim potvrdit. Mam zlute Swissstop na Mavic Cosmic a me to zastavi, ale zadne agresivni brzdeni to neni. Hodne se zapekaji, nasledne piskaji. Za mokra to nedela vubec nic (presneji nebrzdi). Na jedny jsem najel asi 30 tisic, ale zadne sjezdy v Alpach, nebo zavody.

          Nove mam Bora spalky na jejich kolech s AC3 (drazky) a to fakt brzdi. Mockrat jsem na tom nebyl, ale rozdil je markantni. Zda se, ze spaliky rychleji mizi a prasi se z toho (z cervenych spaliku sedy prach). K vydrzi kol ci spaliku budu moct neco rict tak za rok dva. Do mokra to dobrovolne brat nebudu.

          0 0
          • Petr Ch  

            Taky teď na letňákovi vozím Bory s brzdnou plochou AC 3/Campa špalky a opravdu ve srovnání – bez drážek – rychleji ubývají. Jinak karbony přes léto vozím nepřetržitě od roku 2003 a co se týče špalků, tak jedině červené Campy. Za sebe je mohu jen a jen doporučit.

            0 0
            • nooski  

              Nejde špalky doporučit obecně. Červené Campy na borách byly suprovní. Na zippech bída.

              0 0
              • Petr Ch  

                Jsem shodou okolností karbonové Zippy/špalky Campa dvě sezony vozil. Konkrétně verzi 303 galuska, modelový rok 2015. Měl jsem tam tenkrát chvíli též černé Swissy, ale zcela nezaujatě z vlastní zkušenosti říkám, že Campy byly lepší a se Zippy si bez problémů rozuměly.

                0 0
      • Orbicek  

        Ty jednotlivé typy black princů se liší podle toho jestli jsou do campa nebo shimano botek, plus je jedna verze pro extra široká kola-spalek je uzsi. Směs je ale u všech stejně.

        Na mojich metronech brzdily za sucha solidne, ale dost kvicely když se zahraly. Teď mám bory s cervenyma campa spalkama brzdění o třídu lepší, nepiskaji, spíš trochu hučí. Ale ty bory maji speciálně upravenou brzdnou plochu

        J9nak u karbonu výrobci většinou přímo předepisují spalky, použití jiných se bere jako jako porušení záručních podminek

        0 0
        • rk1  

          Čau, máš brzdy Shimano? Pokud jo, jaké ty Campa špalky přesně máš?

          0 0
    • Sodoma  

      Jezdíte někdo s těmito BBB TechStop BBS-26HP?

      0 0
    • Pijer  

      Sklouznu se ve vlákně.....

      Doba pokročila tak jsem se chtěl zeptat zkušených silničářů, jestli náhodou už neexistují univerzální špalky na hlínu i karbon. Na dvou kolech budu na závody měnit tréninkové hlíny za karbonová kola, tak bych si to časté přehazování rád co nejvíc usnadnil ;-)

      0 0
      • jecnak  

        Karbon spalky na hline brzdi slusne, problem je, ze se do nich zapichaj duralove spony z rafku a ty pak nici karbon rafek. Bohuzel univerzalni pravidlo.

        0 0
        • Pijer  

          Díky, čekal jsem na zázrak a tohle tak úplně slyšet nechtěl :-)

          0 0
          • gemini  

            Zázrak se jmenuje kotouče, ale to jsi už vůbec nechtěl slyšet…:-)

            0 0
            • Pijer  

              Tam mám hlavně problém v nepodpoře týmů během závodů mládežnických kategorií – nejsou rezervní záplety a těch možných variant (osy, průměry kotoučů) je tolik, že asi hned tak ani nebudou.

              U klasiky je to snazší, rychloupínák a kazeta odpovídající kategorii.

              0 0
              • Petr Ch  

                Je to, jak píše Ječňák. Špalky na karbon můžeš na hliník použít, ale zpět na karbonový ráfek bych je též nedával. Stačí měnit pouze špalky v botkách. Ze začátku nebude ten druhý neseřízený pár (na hliníku) přesně dosedat, po chvíli se ale „vytvaruje“ podle ráfku.

                0 0
    • ropman  

      na starší výletní silničku mám obyč špalky Force a podle mé logiky bych je nasadil opačně, než je na nich uvedeno.Při brzdění bych chtěl, aby mi kolo tlačilo bordel ven z drážek a ne z krajů dovnitř, kde nemá kam utéct, podobně jako odvádí pneumatika auta vodu ze středu ven. Prostě bych to montoval šipkou drážky / výřezu PROTI směru otáčení kola. Byl by někdo schopen mi zdůvodnit, proč to chtějí nasadit takto? :)

      0 0
      • Platypus2  

        No asi to bude brzdit stejně ať to dáš tak nebo tak, drážky se ucpou bordelem vždycky.

        0 0
      • Petr Ch  

        Mám přímo s těmito špalky zkušenost a též jsem se nad tím zamýšlel. Tvá logika je správná, mám je na zimákovi nasazené dlouhodobě opačně. Nevím, proč to mají označené obráceně.

        0 0
      • ropman  

        tak tyhle už to mají označené logicky správně, měly by to být Pro-T, ty předchozí výše asi Force.

        0 0
    • rk1  

      Zdravím, půjdou špalky Campagnolo BO500X1 do Shimano Ultegra brzd? Někde se píše, že ano a naopak. Nebo nějaká jiná alternativa pro kola Campagnolo Bora One? (Žluté swiss stop nechci)

      0 0
      • nooski  

        X je na Shimano. Original od Campy brzdi na Borach nejlip, za me zdaleka nejlepsi brzdny vykon na rafkovych karbonech.

        1 0
      • Petr Ch  

        Kompatibilitu již popsal správně nooski. Já se k tomu chci vyjádřit hlavně z důvodu, aby jsi se nepouštěl do žádných experimentů a používal jen Kampa špalky, kód kterých zde sám uvádíš.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.