• cat

    http://www.ceednow.com/…luftdampfer/

    Prvni info o BOS Stoy air je venku. Vypada trochu jako Vivid air nebo CCDB air, takze to bude nejspis chodit perfektne. Kdyztak to muze nekdo z nemciny prelozit:)

    Piste sem zkusenosti s BOS komponenty, na foru tady nic neni a zahranicni ohlasy jsou vic nez kladne.

    0 0
    • goofy  

      Jsem slepy, nebo jsem nenasel vahu? jinak to muze byt dalsi zajimava varianta

      0 0
    • cat  

      Co asi stoji za zminku jsou jehlickova loziska. teflonove pouzdro(?) a nejspis se to bude posilat uz prednastavene na konkretni ram, coz je dobra zprava.

      0 0
      • roud  

        nj ale pokud ti to přednastavení nebude vyhovovat tak copak s tím ? nejsem znalec jen se ptám ?

        0 0
        • cat  

          Nastelujes si to podle sebe. Dela to tak vic firem, pokud se to teda nebude nastavovat zevnitr.

          0 0
          • roud  

            mno právě třeba fox u RP23 má kotel interních nastavení který dělaj jednotlivý charakteristiky tlumiče a který bez zásahu do něj nezměníš jak je to u tohohle nevím jen se ptám abych byl taky moudřejší :O)

            0 0
            • cat  

              No tak kdyz se podivas na ten posledni obrazek, tak na expanzce budou komprese, takze tam asi nebude interne nastavena nejaka „velocity tune“.

              Btw „rebound tune“ jsem nikdy nepochopil proc tam je, jen vim ze otocim cervenym koleckem a utlum se zpomali:)

              0 0
              • goofy  

                Rebound tune je podle me ciste kvuli ramu… Nekde se stejny tlumic na stejnou vahu fouka vic nez jinde, proto posouva rozsah utlumu. Na DHX-u to mam vyresene tak, ze tam je milion kliku, a neni proto zadny Rebound tune :o)

                0 0
                • cat  

                  Aha, ja to mam na Mko a rozsah 8 kliku.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Je to tak, ale má to ještě i další důsledky. Tím myslím, že i v případě, že pro sousední interní nastavení rebound tune je rozsah pro daný rám dostatečný, tak ještě není jisté, že to půjde nastavit ideálně pro ta obě interní nastavení.

                  Už jsem se setkal u sebe, že to tak vždy není. Na jednom svojem rámu při nastavení rebound tune min (nebo nově L-low), tak to jde nastavit ideálně jak je třeba. Vychází to někam do středu rozsahu.

                  Stejný tlumič s rebound tune střed (nebo nově M-medium) rozsahem také stačil. Posunulo se to asi jen o 1–2 clicknutí do více povolené expanze. Potud vše ok. Jenže tu byl jiný problém.

                  Jedna poloha externího nastavení byla ještě málo a ta sousední už byla moc. Při rebound tune střed mnohem rychleji za každé kliknutí narůstalo tlumení a to byl problém.

                  0 0
                  • cat  

                    Jak obcas sleduju tvoje reakce, koukam ze mas na kolo slusny pozadavky. Pokud poznas tak minimalni rozdily, mel bys delat testovaciho jezdce:) Ale to jen tak mimo, dik za vysvetleni.

                    0 0
            • goofy  

              Predstavuji si to treba neco jako Push a jeho nastaveni. Posles k nim tlumak, reknes, jak chces aby se choval, oni naladi a poslou zpatky. Jestli to tak presne funguje i u BOSu ale nevim.

              0 0
      • mr.antik  

        to interní nastavení je jasný, ale přeci jen, občas podle charakteru trati je potřeba aspoň něco málo nastavit i na kopci, klidně inbusem…

        0 0
        • cat  

          vypada to na sestihran a sroubovak..

          0 0
        • Radek Broz  

          Vážně to v praxi řešíš? Já se musim přiznat, že zas takovej závodník teda nejsem.

          0 0
          • kubad  

            jen technická, mělo by vzniknout rozumné české zastoupení od příštího roku.

            tak to snad klapne, na vidlu se chystám, tlumak mě neláká.

            0 0
          • mr.antik  

            tak já vůbec nejsem závodník, ale občas odskok přitáhnu, povolim. Jen základní věci – odskok, komprese.

            0 0
          • Manas  

            Ja to nenastavoval snad nikdy :-D

            0 0
          • Jenda  

            ja teda ted musel povolit rebound jak na tlumici tak na vidli a mirne dofouknout tlumic – v lete jezdim vetsinou ve 30C a ted najednou 5C ale to je tak vsechno :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Dělám to samé. Ideální by bylo ale lehce snížit na zimu i kompresi (kdyby to šlo externě) na tlumiči kde má velocity tune M a přes teplejší část roku je to přesně jak to chci.

              0 0
    • baboon  

      Zdá se mi to, nebo ta pozice ventilku umožňuje při sagu foukat negativku?:) Skoro to vypadá, že při nulovém sagu by to člověk foukal pod pístnici a při zatížení nad ní..Ale to je asi blbost, co..

      0 0
    • Smazaný účet  

      Znovu moje obligátní věta: má ta deville hs expanzi?

      A ještě něco – neprodávají bose flowbikes nebo jak se jmenují?

      0 0
      • mr.antik  

        já věřim že ji má…

        http://www.youtube.com/watch…

        0 0
      • logoman  

        Neni to i jedno? Vsude pisou o paradnim chodu coz je to hlavni …

        0 0
        • cat  

          Jenom spojeni 34 mm nohy a 170 mm zdvih ve me nebudi duveru.

          0 0
          • logoman  

            Mne se spis dost nelibi vzhled (a to jako hodne). Pak, ze je z Francie :| + cena a ty 34 nohy taky nevzbuzuji duveru, mit hodne penez tak si vyberu marzocchci 55/66 rc3 ti, ktere vzhledove taky nejsou zadna hitparada, ale verim, ze citlivost je jeste o kapku lepsi :)

            0 0
            • cat  

              55 ti bych taky chtel, ale par veci me vadi. Hmotnost, dela se uz jen ve 170 mm a moje predchozi zkusenost s 55ETA, i kdyz ted pisou, ze jsou to jiny vidle, vychazejici ze Z FR

              0 0
          • mr.antik  

            To je prostě trend, AMko na vysokým zdvihu.

            Pamatuju, jak v době dvoukorunek začala 66,a jak všichni řikali že se to zlomí :-))

            0 0
            • cat  

              no o lamani mi az tak nejde, jako o tuhost, ale co ja vim, muzem tady diskutovat donekonecna, dokud se neprihlasi nekdo kdo ji ma…trebaa Dijck:)

              0 0
              • Dijck  

                Nevidim rozdiel v tuhosti oproti 36 180 rc2 van… vraj by mala byt vsak este tuhsia..

                0 0
                • mr.antik  

                  však taky kolika kg na ni působíš :-)

                  0 0
                • kubad  

                  tady nějaké měření, Boss není Tapered trochu to zhoršuje výsledky

                  0 0
                  • deekay  

                    Koukam ta BOSka ma podobnej styl prubehu jako zadni stavba 301ky s DTckem. do pulky malo progrese a pak se to zacne zvedat. To mi sedi vic nez trebas gianty co litaj furt semtam skrz zdvih.

                    Normalne uz z tech vidlic nespim :D

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Já bych podle obrázku řekl, že ta prudce se zvedající křivka je právě zapnutej ten jejich TRC systém.

                      0 0
                      • kubad  

                        jj to je to jejích kurvítko nekurvítko :D

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Jinak by mě zajímalo, jeslti nemají náhodou prohozený grafy u lyrika a talase, protože ten lyrik začíná nějak moc vysoko – vypadá to na velký odtrh…

                          Jinak ten průběh Bose je paráda – vypadá že není moc progresivní což na moje nenáročné ježdění bez skoků by bylo super.

                          0 0
                          • deekay  

                            nojo uz sem si precet popisky…

                            chce to zkusit, ale neni kde :(

                            ja spis postupne zjistuju, ze mnohem vic, nez treba trochu mensi citlivost vidle mi vadi, kdyz se vidlice pri brzdeni nebo pri ostre zatacce zanori moc do zdvihu.

                            Ted s dualairem to muzu krasne ruzne testovat, na nove vidli dualair nebude, takze budeu odkazanej na nastaveni vyrobce+pripadne potocit si trochu na kurvitku (LSC)

                            RVL mam ted neupravenou a jen kvuli citlivosti bych ji upravovat nedal, bude to urcite jeste lepsi, ale i tendle stav mi vyhovuje.

                            U BOSe mi vadi, ze uz se to neda moc vnitrne poladit, pokud cloveku nebude neco sedet, to treba u Lyrika jde, pac je to skladacka. Otazka jestli to zase u BOSky bude treba.

                            Davide na kdy ji planujes? :D At vime vic :D

                            0 0
                            • kubad  

                              do konce března chci mít kolo připravené na sezonu zatím taky zvažuju varianty

                              0 0
                              • deekay  

                                Prave. Hlavne navyber toho moc neni.

                                Jinak zatim testovani s mezikrouzkem vypada slibne, muzu vozit konecne normalni sag, predtim sem vozil nizsi kvuli geo, coz pak ve vysledku pri jizde do kopce v sede znamenalo ze sag se blizil v terenu nekde nule. Tohle je poreseno a geo mi vyhovuje. Jeste je to u me na hranici, kdy je hlavovej uhel tak velkej, ze se to da krasne polozit a zariznout to zatacky a nezavira se to a nadruhou stranu ne zase takovej, aby clovek lovil pri pomale jizde nulovou polohu.

                                Jinak osobne pro sebe nastavuju sagy pri stani v pedalech, tak abych mel teziste uprostred a nemusel se opirat rukama o riditka. Kdyz to nastavim v sede, tak mi to pak pri jizde nevyhovuje.

                                0 0
                  • deekay  

                    Tak jsem jeste koukal na naky mereni tuhosti:

                    http://images.mountainbike-magazin.de/…nblatt.2.htm

                    tady sice neni BOSka, ale je tam jak fox, tak lyrik, co jsou i v tomdle testu s BOSem a hodnoty jim vychazeji trochu nizsi, nez u tohodle testu s BOSem.

                    A tak nejkak kdyz to vemu kolem a kolem mi prijde, ze si oproti RVL zrovna dvakrat co do tuhosti nepomuzu…

                    BOS je tuhosti skoro na urovni tech lepsich 150/32 vidlic.

                    0 0
                    • kubad  

                      jj tam moc velký rozdíl proti RVL Tapered s 20mm maxle nebude, pokud bys to chtěl výrazně zlepšit tak 36mm nohy

                      0 0
                    • Atilla  

                      To mi zase neříkej, že tě ta tuhost vidlice nějak zásadně omezuje u AM kola. Tuhost poznám spíše v krizovkách například při dopadu na skoku kdy nejsem úplně srovnaný, nebo když mě to vyplivne někam kam nechci, max. v hodně rozsekaných pasážích kde bude mít tvoje kolo stejně dost problémů to pobrat. Můj osobní názor.

                      0 0
                      • Vegan  

                        Tuhost si prave myslim, ze poznas vic kdyz mas horsi techniku ( coz pozoruji sam na sobe ) proste spatne dopady i u pidi skoku je pro vidlici co do tuhosti vice nez lecjake velke polety s dobrou technikou jezdce. A narocnost na tuhost take roste s vahou jezdce.

                        0 0
                      • deekay  

                        No reknu to, jak to je. Rozhodne neomezuje.

                        To co jezdim bych moh klidne jezdit na HTcku. (Akorat bych vic padal a vic by me ta jizda bolela)

                        Ale po svezeni na bajkach s 36 vidlema ten rozdil proste i subjektivne je. Ono uplne staci kdyz se do vidle zapru na miste a je videt jak se to krouti.

                        Takze jak rikam, rozhodne me neomezuje, ale vadi mi to :)

                        Stejne tak je spousta lidi, ktery by na todle jezdeni vpredu dvoutac s RR a napinak, nebo si to treba uzivaj na 100mm forbecu a 660 rodlech.

                        me proste sedi sirsi riditka, kratsi predstavec a polozenejsi vidle i na to „XC“ co jezdim. A vim, ze kdyz s timdle vlitnu do naky diry, nebo me nakopne nakej skocek, tkerej nebude videt, pac pojedu v terenu kde to neznam, tak ten bike hodne odpusti a bude mnohem mensi sance, ze ulehnu, nez na XC setupu.

                        Jinak jak pise Vegan – technika obecne je potreba – a kdyz nemam techniku jezdce, musim doplnit technikou bajku :D

                        0 0
                      • Kubiczech  

                        Dneska už pozná tuhost čehokoli i šedesátikilový víkendový jezdec a výrobci toho hezky využívají (třeba Giantí xtý průměr hlav jejich rámů vylepšující tuhost o 12,365%). Místy nevím, jestli se smát nebo závidět tyhle rozlišovací schopnosti. (:

                        0 0
                        • deekay  

                          Nezavid, pac pak to stoji penize :D

                          A v plne polni mam 85–87kg, tak to uz takova musi vaha neni :)

                          Tuhost je znat hlavne kdyz presednes z toho lepsiho na horsi ;)

                          0 0
                          • Kubiczech  

                            Já nenarážel vůbec na tebe, spíš obecně. Naopak to tvoje vysvětlení celkem chápu.

                            Ohledně toho přesednutí – 100kg vs. Reba s QR / 100kg vs. Lyrik. A výsledek? Sice je to srovnání napříč kategoriemi, ale nepoznám nic. (: Holt mrzák. (:

                            0 0
                      • KRAJIC  

                        Tak, tak krizovky. Po dlouhých letech ježdění se 150 vidlí na RU jsem přesedlal na 150 20mm pevnou osu a při hrubém nezvládnutí jsem si byl jistý že jdu z kola ven a ono ne. Dělá to zkurveně moc.

                        0 0
                        • Atilla  

                          Mě taky už totem 2× určo zachránil před jistou tlamou svojí tuhostí, ale to bylo na velkých a hlavně přelítlích skokách(to je moje specialita). Ale při AM ježdění si nejsem jist jestli to tak využiješ. Na Enduru to chápu to je prostě skoro dh, akorát si to šlápneš sám.

                          Nevím jak je to s tuhostí RVL, dělal jsem teď jenom servis, ale je pravda, že mohutností namá na mou starou MZ s 32mm nohama ani náhodou. A u ní jsem nepozoroval že by mě nějak omezovala na transferech nebo v rozmácených klopkách.

                          0 0
                          • KRAJIC  

                            Co úd, sezóna s otazníkem nebo ses zhojil?

                            0 0
                            • Atilla  

                              Předevčírem jsem si pujčil kamošovo HT a dal si po práci 10km, noha v klidu. Sice cítím otřesy a na nějaké velké blbnutí to ješte není, ale hned jak budu mit kolo hotové začnu najíždet km a do května budu v klidu. Jinak mám ubytování u kamaráda z Ostravy, takže bych se mohl dostavit na výměný pobyt.

                              0 0
                              • KRAJIC  

                                Tak určitě, mohli bychom dát Beskyd trip nebo pojezdit skoky v mém okolí. Nebo obojí, pokud bys to měl na víkend. Předpokládám že se bavíme o jaru až podzimu.

                                0 0
                          • Smazaný účet  

                            Kdyz vedle sebe postavim RVL a Domaina tak mam pocit, ze RVL se musi polamat pri sjeti z patniku:D Ale i tak na ni budu letos jezdit:)

                            0 0
                            • Atilla  

                              A když na tom jedeš?

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Jeste jsme nejel…ale ja se blble citim i kdzy jedu na uzkych gumach..asi nejaky pojebany mysleni:)

                                0 0
                            • KRAJIC  

                              Už víš cos to koupil za kurvu nebo stále plaveš v moři alernativ?

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Vidle je od vanoc je doma…ale ja jedu dom az 29.3…pak se musim domluvit na vyzvednuti ramu-osobne si tam pojedu pokecat, tak uvidim. Taky snad prijde rec na tu osu.

                                Behem brezna to musim poskladat. Mezitim se budu plouzit na HTcku. Mezitim jeste poskladat fulla pro pritelku a pomoct kamosoj se skladanim noveho Bandita DH:)

                                0 0
              • gazman  

                No a to taky ještě pořád nic neřeší, protože se může jednat jen o jeho pocity ovlivněné tím, že za ní zaplatil, nebo poznatky z jakéhosi testu, který pro změnu zaplatil někdo jiný. Není nad vlastní zkušenost.

                0 0
                • deekay  

                  +1

                  bohuzel kupovat, nasledne vyzkouset a pak prodavat veci je zkusenost docela draze nabyta :)

                  0 0
                  • gazman  

                    No, nebo koupit a pak si vsugerovat, že je to super a být spokojen:-))) Hodně lidí to tak dělá.

                    0 0
                    • Dijck  

                      Vlastnil som uz celkom dost top vidlic aby som vedel porovnat, a BOS deville je jednoznacne najlepsia..ale ako vravis, treba to skusit..

                      0 0
                      • kubad  

                        ani nevíš jak mě tohle potěšilo :D

                        0 0
                        • Dijck  

                          Tak pri tej vahe spravit tak dobru vidlu…nechapem ako to ti Francuzi robia..tiez som tomu najprv nedoveroval, ale presvedcil som sa. Su reporty, ze je aj spolahliva pri dlhsom uzivani…tak dufam, ze to plati:)

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          Takze epikon pujde pryc?:)

                          0 0
                          • kubad  

                            no neumí 160mm a věřím že BOSS bude chodit stejně dobře :D

                            0 0
                            • Atilla  

                              Jestli to chodí jako bratrova N´dee, tak to bude rozhodně lepší než epikon.

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              Dival jsme s ena web ale nenasel jsme nic o ryhcle expanzi…snizovani se asi taky nekona, co?

                              0 0
                              • kubad  

                                o rychlé expanzi nikde nic nepíšou, ale to není ani u DT co mám teď na kole a je tam, myslím že by to Dijck zaregistroval že tam není, a snižování bohužel, jen ten jejich systém přitvrzení

                                0 0
                      • gazman  

                        To věřím. Myslel jsem to obecně.

                        0 0
                  • Georrge  

                    zeptej se majkeeho jak to dela, ten pry na tom moc neztraci :D

                    0 0
                    • deekay  

                      majkee ma VO ceny, zadruhe kupuje lowend veci an tech se tolik netrati :D

                      0 0
        • Smazaný účet  

          Parádní chod na tomhle zdvihu nemůže být bez HS expanze. To se na mě nezlob.

          0 0
          • kubad  

            psal sem jim dotaz na možnost koupě + HS, odpověď byl odkaz na neexistující české zastoupení, znovu sem se ptal na nějaké technické info + HS – bez odpovědi 14 dní :-(

            nevím co si o takovém přístupu myslet!!!

            (pracně sem dotaz nechal přeložit do Francouzštiny)

            0 0
      • cat  

        Ma ji.

        0 0
    • cat  

      http://forums.mtbr.com/…7567498.html#…

      Tady je vlakno na MTBR, kdyby si chtel nekdo procitat. Podle reakci to vypada jako zaplaceny:)

      0 0
    • cat  

      Tak ted uz oficialne: BOS Void:„http://w­ww.endurotribe­.com/en/2012/02/bos-void-lamortisseur-a-air-pour-gros-velos/#toparticle“

      519g

      Hi-lo komprese, jednoduchy rebound

      Doraz vypada, ze je taky resen pres vzduchovou pruzinu, ale presne jsem to nepochopil:)

      Delky 222,240,267, doufam, ze udelaji i 216!

      0 0
    • logoman  

      Jak je to u nich se servisem? Je potreba posilat do nemecka? Je servis drahej?

      0 0
      • prodám  

        uděláš doma jako každou vidli, pošleš až bude problem, nebo vakl

        0 0
        • logoman  

          Zda se mi, ze jsem nekde cetl ze udajne ani nejde rozdelat a je potreba specialni naradi.

          Nasel jsem jednu za zajimaou cenu, ale ma vakl tak me zajima zda se to u nas da servisovat.

          0 0
          • gazman  

            Rozebrat a složit se dá všechno, special vercajk si vyrobíš, jak je to ale s náhradními díly, třeba právě takové origo futra by se nahrazovaly dost špatně, i když unreal to není.

            0 0
    • wilda81  

      Jezdí tu někdo dlouhodoběji BOS Void nebo Stoy a mohl zhodnotit funkci+spolehlivost proti konkurenci?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.