• filous

    Zdar…mam otazecku, když výběru boost rám(27.5), je dobrej nápad tam cpát neplusovy kola 27.5(který mám)? Samozrejme bych musel dát redukci ze 142 na 148, ale kazeta bude mit pořád ne boost pozici. S klikama XT 785 taky asi neuspeju co, bude to bourat do zadní stavby? Díky.

    0 0
    • vencacampa  

      Kliky o zadni stavbu chytat nebudou. Take jsem mel namontovane ne-boost kliky na boost ramu. Nebyl problem.

      0 0
    • Čuli  

      Boost kliky maj jen jinou řetezovou linku (je dál od rámu)

      0 0
      • filous  

        Jj to je mi jasný…tzn, že na boost rám dam ne-boost kliky, ale jen s menším převodníkem, jelikož ten bude v kolizi se zadní stavbou…je tak?

        0 0
        • kubad  

          kolize je otázka, každopádně řetězová linka může být problém

          0 0
        • Atilla  

          Když dáš normální kola a normální kliky na boost rám, tak by ti měla řetězovka sedět. Taky do toho půjdu a doufám, že bude místo na převodník :) řetězovku by mělo jít doladit právě adaptérem- přeci jenom je to jen kousek hliníku

          0 0
          • antuch  

            To neni uplne pravda… Pokud das dozadu redukci na levou stranu k brzde, tak je kazeta posunuta o 3 mm doprava oproti neboostu. Navic je potreba docentrovat kolo.

            Abys mel stejnou retezovou linku s pouzitim neboost klik, tak bys musel mit zadni kolo v ramu a na kazde strane mit 3 mm adapter. Pak je linka neboost a neboost.

            0 0
            • tomxxx  

              Já vozil neboost kolo chvíli v boost rámu. Jen sem to podložil na obous stranach (na jedny 4 na druhý 2mm) na ten milimetr kola šejdrem sem se vykašlal, trochu podložil kotouč a fungovalo to jako nouzovka. Na dlouhodobý ježdění bych se vyprd a prepletl kolo.

              0 0
    • Tehu  

      takze kdyz se vetru, tak obyc 27,5ky kola do boost ramu dam? S tim ze pouziji nejakou redukci ze 142 na 148 a vepredu z 100 na 110 ?

      100to110

      142to148

      kam se to sroubuje? to jako pod kotouc(dle sestidiry)?

      0 0
      • kubad  

        teoreticky jo, prakticky je to prasárna a můžeš si naběhnout na spoustu problémů, a pravděpodobně přecentrování kola na střed

        0 0
        • Marskatin  

          u přední vidlice s tím postovaným 100% přecentrovat.

          musí to mít 5mm na každé straně + podložku pod kotouč

          něco takového

          u toho druhého lze zvolit možnost two sided 3mm centered ten by měl být ok

          0 0
        • Tehu  

          jo prasarna… to si prave rikam. Nedovedu si predstavit ze se to proste nahnaca k jedne strane :-D

          0 0
          • Atilla  

            Tak to stačí vystředit na střed 3mm podpoložkou z každé strany. Nebo si nechat stočit tyčku a nařezat dle potřeby

            0 0
            • filous  

              Ok, to znamena ze se dvema podlozkama kazeta bude v klasicky boost pozici nebo bude pořád moc uprostřed? Pak se asi musí udělat i ta redukce pod kotouč…taky vypodlozit o 3mm aby to sedělo, je tak? A vůbec nechceš si už toho Primala plus postavit, abych se poučil?

              0 0
              • Atilla  

                včera jsem objednal NS Bikes ECCENTRIC DJAMBO EVO ALU 29"/27.5"+ 2017, takže již brzy

                0 0
                • filous  

                  Paráda…jsem zvedavej. Dnes jsem zas čuměl po Ragley piglet, ale je to asi těžko *****…ale zas 2016 za pár korun. No uvidíme.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Tak to jezdi. Nakonec mám normální slx kliky, 1× 6mm podložku na ose u kotouče a dneska dobastlim 6mm podložku pod kotouč. Řetězová linka tak vyšla ideálně. Uz jsem na tom par km najel( sice bez zadní brzdy) a nemyslím si, že by měl být nějaký problém. I kolo vyšlo skoro na střed, jen az si sedne, tak ho lehce stáhnu ke kotouči .

                    0 0
                    • filous  

                      Paráda…to zní parádně, akorát těch 6mm kolo bokem mi přijde trošku úlet, respektive já bych ho 6mm měl. Nevím jestli by to šlo precentrovat. Jak máš velkej převodník? 6mm podložka pod kotouč…máš center lock nebo 6 šroubů…taky to budu muset nějak vymyslet…pošli foto až bude. Dikes

                      0 0
                      • Atilla  

                        6 šroubů. Zatím tam mám podložky ze starých kotoučů. Čekám na Alu adapter. Asi by to šlo i na 2×3mm nebo 2+4mm, ale mě takhle vyšla řetězová linka i kolo na střed. Převodník 32z bez podložky, víc se do rámu nevleze i když možná 34z v oválu.. uvidím jestli se vleze.

                        Až rozkopu ráfky, tak to možná zapletu na boost nábě, ale nechám normální kliky, páč si myslím, že by řetězovka neseděla úplně. Koupil jsem nové záplety za 1600,– takže nebylo o čem.

                        0 0
            • Tina  

              Ešte musíš vložiť 3mm podložku pod kotúč brzdy. No a samozrejme budeš potrebovať dlhšiu pevnú osu (ale tú asi dostaneš s rámom.

              0 0
              • antuch  

                A taky je peknej opruz mit podlozky z obou stran… Dat tam pak kolo muze byt pro nekoho vyssi divci

                0 0
                • tomxxx  

                  Podložky si decentně chytis vterinakem, aby chvilku držely, než to dáš to rámu a zároveň si nepoblil náboj lepidlem.

                  0 0
          • tom xtr  

            Kombinuju takhle z nějakých důvodů boost + neboost kola na boost rámu přes 2 roky, ne že by to byla přednost, ale jde to a nemám s tím problém (i když teda ty neboost kola nepoužívám příliš často).

            V předu symetrický podložky 3mm z každý strany, nemusíš přeplítat neboost kolo, s trochou cviku kolo nasadíš bez problémů, u toho předního ani nemusím nějak hýbat s doladěním kotouče.

            U zadního nakonec jen 3mm podložka na straně kotouče + podložka pod kotouč. Na straně hazky není nic, řetězová linka se nemění při změně kol boost – neboost a hazku není třeba znovu seřizovat. Je ale třeba neboost kolo přecentrovat (vyosit méně než při 6mm jednostranné podložce na straně kotouče, tzn. měla by stačit původní délka drátů). Ty 3 mm rozdílu v rozvoru rám (karbon) snese.

            0 0
    • blaza84  

      Jen taková otázka – kam rozměr boost směřuje? Je to modernější rozměr, který by měl nahrazovat ty současné, nebo je to paralelní alternativa pro pluskový pláště?

      0 0
      • jonti  

        Nahrada, krome lepsi pruchodnosti to to u 29er fullu umozni kratsi zadni stavbu a pevnejsi zaplety.

        0 0
    • Libas  

      Měl bych opačný dotaz, půjde dát zadní boost náboj pro osu 148×12 mm do klasickýho rámu na osu 142×12 mm? Díky

      0 0
      • novas752  

        Ne, nepůjde.

        0 0
      • mr.garisson  

        Pilník to spraví. :) Ne vážně, tělo náboje je širší, proto by ti třebas v případě DT swiss nepomohly ani jiné zátky. Obráceně to funguje, existují adaptéry, jen nebudeš mít „výhody“ onoho o chlup tužšího výpletu.

        0 0
      • Tina  

        Vozila som 148mm Boost zadné kolo na 142mm karbonovém ráme celú minulú sezónu. Bez problémov. Sú to iba 3mm na každej strane. Zadná stavba má cca 430 – 440mm. Na tej dĺžke to nie je pre karbón žiadny problém.

        0 0
        • Libas  

          Dík za příspěvek, byl jsem si to ověřit na svém krbonovém HT s délkou zadní stavby 430 mm a šlo to bez problému nasadit (jen je krátká osa). Otázka je jestli to tak půjde i na hliníkovém rámu. Třeba to tak někdo jezdí a podělí se.

          0 0
    • theking132465798  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • andy97  

      Ahoj, sháním kliky boost Shimano na 1×12 ale nějak je nemůžu je najít nebo jak se označují?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.