• ScottAspect

    Dobrý den,

    potřeboval bych se poradit, kvůli doměnce, že mám boční vůli ve vidlici (SR Epixon 26" 100mm vzduch). Myslel jsem, že mám vůli v náboji. Opravdu tam drobná byla, tak jsem doseřídil konusy, ale k mému překvapení bylo i potom možné kolem viklat do stran cca 1/4 cm na každou stranu. Přijdemi, že je vůle ve vidli. Měl jsem velký kotouč 203 mm, se kterým vidle házela při brždění – už jsem ho vyměnil za 180 mm a je klid (řešil jsem to tu před nějakou dobou). Nevím, jestli se tím neoddělaly futra. Zažil jste někdy někdo něco podobného? Na staré pružinovce XCR jsem měl vůli obrovskou, ale do stran jsem nikdy nezaznamenal.

    Raději se ptám zde, než se vrhnu do demontáže nebo spíše nechám prohlédnout (nikdy jsem vzduchovku nerozebíral – mám za sebou jen několik pružinovek).

    Děkuji

    • novas752  

      Rozdíl vzduchovky a pružinovky jako takový je jen ve vnitřku většinou levý nohy (vnitřní). Vnější nohy se kvůli rozdílu vzduch/pružina ničim neliší, stáhnutí vnějších nohou probíhá stejně, akorát si pro sichr vypustíš vzduch.

    • Strakááč  

      Radsi vyfpuknout vzduch a rozebrat klasicky… ale vule do boku je nejaka blbst… napada me jedine vule v pevnej ose ale jestli mas rychloupinak, tak se nedivim to miva vuli casto kdyz se trosku opotrebujou futra protoze se zacne vidle vic kroutit me v zatacce nanataky horaku taky skrta kotouc, jak se zacne kroutit vidle

    • Vilém  

      Koukam dalsi ze serie zahadnych zavad.

      • lukas aka mitro  

        Oteviram pytlik buraku a davam nohy na stul:)

      • ScottAspect  

        Pánové, vždyť sem nemusíte lézt, nikdo vás nenutí. Navíc mi vaše poznámky ani nepomohou, tak si je račte nechat od cesty…

        • Vilém  

          … to vis ze jo:)

          Proste klasicke vlakno v tvem podani. Kdybys aspon udelal nejake video, kde by bylo zretelne jak se to projevuje, protoze z tveho popisu clovek pozna prd, navic kdyz takovy problem, ktery popisujes, muze dost tezko nastat.

          • ScottAspect  

            Vidíte, to kdyby jste býval napsal hned bez té poznámky, tak bychom se hned posunuly, že?

            Snažím se to popsat pochopitelně, ale je to těžké si to někdy představit, to samozřejmě chápu.

            Jak jsem psal. Nesetkal jsem se s tím na žádné vylágrované vidlici, které jsem měl.

            Vše vypadá, jako by byla vůle v náboji. Když kolo chytnu a viklám s ním, tak má po celém obvodu drobnou vůli. Na videu by to vidět nebylo. Protože jsou náby nové, dal jsem na to, že se povolila a je třeba doseřídit. Když jsem viklal s osou, tak žádná nebyla (respektive, taková ta úplně minimální „provozní“ ano). Když kolo otočím, chytnu za jednu nohu vidlice a viklám kolem, mám dojem, že tam vůle není. Nevím v čem to může být, ale nechci něco oddělat (konusy, futra).

            Než do toho začnu hrabat nebo to někomu svěřím, tak se ptám, jestli někdo tohle zažil.

    • danielh  

      203 kotouce na 32mm xc vidle NEPATRI! Ty vidle nejsou delane na takovy krut s takovym kotoucem.

      • Čipera  

        Nehledě na to, že je to dost zbytečný a nevyužitelný.

      • ScottAspect  

        Proto, jsem je vyměnil, teď je klid. Mimo jiné tuším, že nějaké vidle od RockShock poberou 203 mm kotouč. Zarazilo mě však to, že mi přijde, že je vůle je do stran. Náboj kontrolován, doseřízen – tam to není. Hlávko by také bylo cítit i při pohybu dopředu, zadu, kdyby mělo vakl. Je možné aby to bylo v RU? Zkusím dát jiný, ale náby jsou nové, takže by snad neměl být problém.

        • novas752  

          Pokud je naboj serizenej a upinak utazenej tak je to blbost.

          A kde tu vuli vubec citis?

          • ScottAspect  

            Přímo na samotném předním kole – vůle do stran. Normální to určitě není. Všiml jsem si toho při pumpování, kdy jsem si nastavoval pozici ventilku.

            Tu nábu raději ještě zkontroluji. Možná jsem udělal blbost, ale po zapletení kol jsem zjistil, že přední náboj v jednom místě přidrhává a já na něm i tak začal jezdit. Neměl jsem jiný záplet. Býval by ale nešel reklamovat, protože už byl zapletený. Možná, přestože to nechápu, tak tam jsou už od koupi nějaké šmejdské konusy a budu je muset měnit.

            To jen tak naokraj, ale stejně by to nemělo hrát roli, když na ose ta vůle není.

            • pepek  

              tak když ti nevadí přidrhávající konus, tak nějaká vůle ti může být uplně ukradená

              • ScottAspect  

                Opět blbost. Jedno mi to není, ale těžko pošlu na reklamaci přidrhávající, ale už zapletený náboj. Čekal jsem, že budou nové náby jen přetažené, ale že tam bude vadný kónus (nevím, co jiného by to mohlo být, ale bylo tam cítit valení kuliček). Řešil jsem to doseřízením = mírným povolením s tím, že to budu kontrolovat a případně kónusy vyměním.

            • Čipera  

              Nemáš náhodou na mysli, že když zapružíš přihne se kolo k jedné straně nohy vidlice?

            • Strakááč  

              prosim tě, moc tě prosím… moooc..... udělej zkurvený video, kde to bude vidět ať se máme od čeho odpíchnout !!!! a pak se o tom můžem bavit.. a nebo to hoď do servisu když si s tím nevíš rady… jako každej normální člověk, co jezdí na kole a ví o tom kulový a nebo si s tím prostě neví rady… a je to! bože…

              • Strakááč  

                +1

              • Strakááč  

                +1

                :))

              • ScottAspect  

                Video zvládám až zítra. Každý normální člověk využije služeb servisu k tomu, aby mu pomohl vyřešit to, co neumí – a to, co potřebuje více dokurvit.

                Hrajete si tu na pány dokonalé a místo použitelných rad či zkušeností, se od vás dostává jen sarkazmu či alespoň v tomto vlákně. Když nevíte, tak nereagujte, to je stejné. Psal jsem, že jezdím krátce na vzduchovce (před tím jen pružinovky) a nevím prostě, co je tam kde navíc a co by mohlo případně způsobit nějakou tu boční vůli. Já jsem se zeptal úplně normálně právě kvůli tomu, abych se případně servisu vyhnul, kdyby se jednalo o nějakou banalitu.

                Zkusím tam ještě upnout jiný záplet, jestli bude změna.

                • Vilém  

                  Sakra a jak ma nekdo vedet, kdyz to nedokazes popsat a vubec netusis jak co funguje? Co ti jako lidi maji poradit? Telefon, abys to natocil, taky nemas a mozna budes mit az zitra. Uplne stejne to bylo v jakemkoli tvem vlakne a stejne se z toho nepoucis.

                  • Strakááč  

                    Taky nechapu, chce neco resit ale sam tu jen hada s nama protoze asi na to nevidi a jde jen po hmatu, nebo ja fakt uz nevim :D

                  • ScottAspect  

                    Telefon mám :-) Kolo teď u sebe nemám. Mě zase přijde, že ten popis vždy napíši, ale nevím, co tam ještě navíc chcete – bavíme-li se tedy jen o popisu. Ne o případném videu. Dále mi přijde, že vás prostě „irituje“, když se někdo ptá. Opravdu vím velice dobře, jak a co funguje. Naopak sám jsem hned napsal, že vzduchovou vidlici neznám (myšleno obsahově, ne principiálně) Mám ji krátce a zatím jsem ji nerozebíral kvůli čištění, mazání.

                    • novas752  

                      Už jsem psal, že rozdíl vzduch nebo pružina nemůže žádnou vůli do stran způsobit. V pružinový vidlici máš pozitivní a negativní pružinu, ve vzduchový máš buď jednu nebo obě tyhle pružiny nahrazený vzduchem a vnitřní část vzduchový nohy je utěsněná + nahoře (a případně i dole) je ventilek.

                      Vnější konstrukce vidlice (vnější nohy s futrama a guferama co kloužou po vnitřních nohách) je pořád stejná.

                      Vůle ve futrech v předozadnim směru je docela obvyklá závada, ale vůle zprava doleva, to jsem ještě neviděl snad ani u „vidlic“ na kolech z Kauflandu. Tam ani nemáš síly, která by takovou vůli dlouhodobým působením vytvořila (brzdění dělá vůli předozadní resp. v krutu vidlice, ale ne do stran).

                      Zkus strčit prsty mezi podkovu a vnitřní nohy vidlice a zkus vyvolat ten vakl – musel bys v prstech cítit jak se vnější a vnitřní nohy vůči sobě pohybujou do stran.

                      • Světloslav  

                        no konečně inteligentní návod jak to otestovat :-)

                      • ScottAspect  

                        Minimálně jsou snad kovová, kdežto u pružiny plastová.

                        Říkám. Také se mi to nezdá, protože, přesně jak píšete, taková síla tam snad nemohla nikdy vzniknout :-)

                        Zkusím si pohrát s tím vaklem.

                        Teď trochu mimo. Máte někdo osvědčený kšeft na kónusy? Tak nějak tuším, že budu muset koupit do přední náby (XT 756).

                        • novas752  

                          Pruzinovy RockShoxy maj taky kovovy futra.

                          A treba vzduchova XCR Air je krome ty pruziny s pruzinovou XCR totozna, takze i vzduchova ma futra plastovy.

                          Snad jen velo Hanak by to mohl mit, jinak zahranici a hledat pod kodem dilu, ktery najdes v rozkresu te naby na si.shimano.com

                        • lukas aka mitro  

                          „futra“ jsou v cyklovidlich vzdy plastova nebo kluznych plastem potazena (teflon-hlinik). Kovova neee…

                          • Strakááč  

                            tak tak.. kdyby byli kovový, tak je to hned vydřený

                          • ScottAspect  

                            Myslel jsem právě, že jsou hliníková.

                            Hliník je umělá hmota, jo?

                            • Strakááč  

                              hlinákové bejt můžou, ale určitě nekloužou po hliníku ale jak píše, po nějakým plastu nebo teflonu…

                              • kyl  

                                Tohle by bylo ve vidlici ideální z důvodů lepšího mazaní.

                                http://tempwebmiumusersrecovery.blob.core.windows.net/…pozitpom.jpg

                                • Strakááč  

                                  Ani ne, drzel by se tam bordel to by chtelo tam mit jen jednu „rejhu“ kterou by se lehce natahoval olej nad futra :)

                                  • lukas aka mitro  

                                    Prdlacky…

                                    RS tyhle furtra delal (dela?) treba do Sida…olej se po chvili natahne sam…

                                    • pepek  

                                      Sám se nenatáhne, když vidlu necháš přes noc hore kktom, tak pak jede rozhodně lépe, což ovšem ke konci vyjížďky už není pravda. Mazací drážky a jeden zápich, kousek pod horní hranou, mazání objektivně zlepší

                                      • lukas aka mitro  

                                        S tim prvnim souhlasim…s tim samo(ne)nataze­nim..zalezi kolik oleje tam je a jak moc vidle pracuje…

                                        • Strakááč  

                                          Tak tak me staci zaskakat parkrat a tlumi nadherne jak se olej natahne :)

                                          • Zdyn  

                                            Ale tlumení nemá moc společného s mazáním pouzder.

                                            • Strakááč  

                                              Ja myslel, jakoze se mazaci olej natahne do tlumici patrony a pak je z toho ta pevna jak psal lukas.. tzn ze to krasne tlumi :))

                                        • pepek  

                                          oleje je tam homeopatické množství, jak je dnes moderní. A o moc víc tam nedáš, ani kdyby ses . . .

                                          • RomanH  

                                            Tak das, ale udelas z toho pevnou

                                          • lukas aka mitro  

                                            Tak ted jeste muzem diskutovat kolik oleje tam zustane po tom, co „vsechno stece a chodi to nasucho“ bo kapilarni jevy…

                                        • kyl  

                                          Pokud chodí v celém rozsahu,olej se tam natáhne.Ono by stačilo kdyby v každé vnější noze bylo něco jako trubička ve stěně,s dírkou u spodu nohy a druhou nad horním futrem.Futra by musely být min s jednou podélnou drážkou pro odtok oleje dolů.Pružením by se tou trubičkou olej vytlačoval nahoru a přes futra stékal zas dolů.Mazalo by to pořád parádně.

                                          • pepek  

                                            No. Ale drážka a zápich taky hodně pomůže. Proč myslíš, že to fox dělá(l)?

                                            • kyl  

                                              Já vím ale když ta vidlice pořádně nepracuje,tak nemaže.Tu by to mazalo už při mírném propružení.Vždy by se pár kapek oleje vytlačilo do prostoru mezí stírák a futra.

                                          • lukas aka mitro  

                                            Tak vidli vrtni a natahni trubicku venkem:)

                                            • pepek  

                                              nebo tam dát takovou tu mačkací bublinu, jak bývají na walbru a přečerpávat to za jízdy.

                                            • kyl  

                                              Nad tím už jsem přemýšlel ale potřeboval bych železnou trubičku a hodně slabou,venkem tak max.3mm a nějak ji na konci ohnout o 90°.Na jedné vidlici jsem těsně pod spodním futrem udělal 2mm dírku(na obou nohou).Chod vidlice se zlepšil,nestlačoval se už vzduch v prostoru vnějších nohou.

                                              • lukas aka mitro  

                                                Vzduch by se tam pochopitelne stlacoval a trubicka muze byt i Cu co se normalne prodava..

                                              • pepek  

                                                trubičku?

                                              • lukas aka mitro  

                                                ale toho stlacovani vzduchu se nezbavis…

                                                • kyl  

                                                  To bych právě využil k tomu tlačení oleje nahoru.

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Jo..to by slo…

                                                  • Vilém  

                                                    Nechce se mi nad tim moc dumat, ale fungovalo by to, kdyz je nahore, nad futrem, stejnej tlak?

                                                  • kyl  

                                                    Tam je stálý tlak,max.se maličko zvedne co projde kolem vnitřní nohy a futra když jde vidlice do zdvihu.Tlak co se mění během pružení ve vnějších nohou je daleko výraznější.Samo že by to chtělo otestovat.To by pak k opravdovému mazání stačil i ten plivanec(15ml) co se běžně dává.

                                                    Vnější nohy jsou tlakový odlitek a při dnešních možnostech lití,by určitě nebyl problém,aby přímo ve stěně byl dlouhý kanálek až nad horní futro.

                                                  • Strakááč  

                                                    ten plivanec ale bohatě stačí k mazání :) on se ten olej pořád rozstřikuje a stačí ho málo na to aby byl schopnej namazat futra a aby byl chod jemnej

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Prave ze pokud to nefuni kolem futra, tak pri narazu bude dole trochu vetsi tlak a pod guferem trochu mensi…mohlo by to stacit. Mozna je nacase doprasit nejakou vidlici…ale moje stara tora je snad nejcitlivejsi vidle, kterou jsem kdy vozil…:)

                                                  • Strakááč  

                                                    a na co to je to dobrý ? stačí ti k tomu terén a párkrát dostat vidlu do zdvihu 70% a máš rozchlístanej olej všude a natáhne se snadno i nad futra

                                                  • kyl  

                                                    Měl jsem vidlici RST Omega SL,pružinová s jednoduchým tlumičem se zamykáním.Funkce nic moc.Předělal jsem ji na vzduch.Vyrobil nový tlumič a nové zamykání páčkou z řidítek.Porad byla mazaná vazelínou ale chod se výrazně zlepšil.Pak jsem do vyfouklé a stlačené vidlice nalil tolik oleje co se vlezlo a ta vidlice se tak rozchodila,že jsem při stejném tlaku jaký jsem měl před nalitím oleje,chodil pořád nadoraz.

                • Strakááč  

                  Hele pokud nejsi uplne blbej tak vidis jestli je vule ve vypletu, vidli, hlavku.. nerikej mi ze ne.. jinak rady muzem jen tipovat.. ja treba takovyhle problemy vzdycky ale uuuplne vzdycky vyresil sam.. a nepotreboval jsem poradit.. jen nejaky veci, jak odstranit tu chybu, vadu atd ale vedel jsem cim to bylo… to clovek zjisti sám, kdyz se snazi.. jinak v servisu tem mechanikum proslo rukama plno veci tak jsem myslel ze kdyz to oni uvidi a uciti, tak ti pomuzou mnohem vic jak my tady, protoze hadame poslepu… chapes ne ? Ja se ostatnim nedivim ze maj s tebou problem.. chces resit nejakou vec aniz by ses sam vic snazil a zjistil to.. a ani video si nepripravi…

                  • Infidel  

                    Přesně tak! Navíc psal čtvrt centimetru!! To vidí i debil…

                    • ScottAspect  

                      Tolik to asi není. Kolo momentálně nemám u sebe, takže jsem to spíše nastřelil, ale není to podstatný údaj. Je tam prostě vakl…

                      • Vilém  

                        A kde je proste vakl? To jsi stale nijak neupresnil. Pokud by byl vakl v pouzdrech, tak by to bylo jasne zretelne i pri predozadnim pohybu, ne jen pri stranovem.

                    • Světloslav  

                      no tak „čtvrt“ centimetru-takhle mně pruží výplet na obě strany, když ho zkouším rukou (cca 10 kg zátěže?) :-)

                  • ScottAspect  

                    Já jsem se ptal předevsím na tu možnost, jestli by to mohlo být ve futrech ⇒ boční vůle.

                    Já se nehádám, jen nechápu, proč sem píšete ty idiocké poznámky okolo, abyste dokázali, že vy tomu fakt rozumíte. Vy se ostatním nedivíte? Dobře, Váš postoj, ale minimálně, což byste mohl uznat, tak by to mohlo mít přívětivější formu. Já se tu zeptám úplně normálně, možná někdy hodně polopaticky :-) a hned je oheň na střeše. Proč? To vůbec není nutné. Nevím, jak detailnější popis mám napsat.

                    Já se tomu zatím divím podobně, jako vy tady. Minimálně čumím jak vejr na to, že by mohla mít vidle vakl jen do stran. Jak jsem psal, tak je mi to také divné, protože i vidlice s vybroušenými futry po několika tisících km, mi tohle nedělala.

                    Přijde mi ten vakl ve vidli.

                    Psal jsem, že video udělám, ale stíhám to zítra, pak ho někam upnu.

                    • Infidel  

                      Jde o to, že máš vůli jak kráva někde na uložení předního kola a ptáš se na fóru, kde by to jako mohlo být :-) fakt divný…

                      • ScottAspect  

                        Dobrá tak znova. Souvisí to s novou vidlí, která je však vzduchová. Ptal jsem se zatím teoreticky, jestli by to vůbec v těch futrech být kvůli tomu, že nevím, jak je přesně řešena uvnitř. Pak jsem se ptal, jestli to tu někdo zažil na svém kole, mít boční vůli ve vidlici.

                        Jak se dostanu ke kolu, tak ještě zkusím jiný RU, záplet a zaměřit se na předozadní vůli vidlice.

                        • Strakááč  

                          jaku blbejch na dvorku a pořád dokola… já ale nevím jak jinak ti mám naznačit, že to mi prostě nepoznáme… kdybys věděl jestli to jde aspoň od výpletu, vidle, hlávka… to poznáš kde ne ? jestli se hejbe celej výplet, i náha jen lehonce.. tak to bude střídáním se zaníždění jedný nohy víc a druhý míň… někdo tomu říká tuhost vidlice, která se řeší pevnou osou.. ty máš RU tzn, že nezajíždí obě hony zplně stejně.. může jedna strana zajíždět třeba o 1mm víc.. než druhá když do ní budeš trošku tlačit z boku… třeba v zatáčce se to projevuje drhnutím kotouče, což mám i já u 160mm kotouče… a projevuje se to u citlivějších vidlic víc.. :) jinak to může bejt ještě „měkkej výplet“. ale jestli to má uplně vakl že zatlačíš do výpletu z boku a má to jakoby cítitelnou vůli, tak může bejt klidně naprasklej krk, můžeš mít ložiska v nábě moc povolený ikdyž se to třeba nezdá tak u konusů když je to lehce nedotažený, tak to má jakoby vaklík taky.. ale teď vidíš, že to prostě těžko můžem odhadnout, proto pro příště..... mít připravený video.. a mít to pořádně prokouknutý abys věděl odkud to asi vychází…

                          já bych to tipoval na nedotaženej konus, protože když zadíl utažení konusů tak se musí točit kolo s co nejmenším odporem a zároveň když s ním zamelu do boku tak nesmím slyšet kvedlání, takže asi tak…

                          • ScottAspect  

                            Jasně, jak jsem psal. Kolo budu mít zítra, tak zkusím rezervní záplet, co to udělá. To drhnutí kotouče mi dělá také, ale dělalo i na staré vidli.

    • kyl  

      Nemáš ruplou korunku?

    • Zdyn  

      Tak kde máš tu vůli přeci ujistíš celkem snadno. Chytni jednou rukou vidlici za vnější nohu a druhou kolo za ráfk (plášť) a kolem zamel. Pokud bude vůle v náboji (uložení osy), tak bude cítit. Tím eliminuješ případnou vůli ve vidlici. Dál pak můžeš jednu ruku přendat na vnitřní nohu vidlice a opět zkusit. Když teď vůle bude cítit, tak to budou ty pouzdra. Není to moc pravděpodobné, ale také ne nemožné.

      • ScottAspect  

        To je přesně ono (myslel jsem, že jsem to napsal). Zkoušel jsem to,co popisujete a ta vůle tam nebyla, takže to bude někde ve vidli nebo hlaváku.

        • lukas aka mitro  

          Musis zkusit i jine nadrazi.

        • Strakááč  

          a nemáš málo dotažený hlávko ? ty jsi takovej vocas, že by to klidně bejt mohlo.. to musíš sám vidět a představit si kde se to hejbe ne ? snad… :D

      • ScottAspect  

        Nevím, co udělaly ty 203 kotouče. Pak jsem moc na přední nebrzdil, když to házelo a vyměnil za 180. Při brždění teď není žádný problém.

    • Světloslav  

      a nemůže být vymačkané uložení u misek ložisek hlavového složení?…teda odpruženou vidlici nemám, ale i s tímhle jsem se setkal-perfektně vše seřízeno, ale kroužek (spodní – u vidlice) ložiska hlav složení byl větší a měl vakl .

      …pak mě napadla nesouosost patek přední vidle…

      ale jen střílím „od boku“-nejsem takový odborník jako ti staří mazáci zde :-)

      • beranek666  

        Tady bych to viděl na problém v rukách

      • tigermoth  

        To by mu lítalo i předozadně, povídá že do boku, to bude zas další bermudský trojúhelník.

        • Světloslav  

          to je pravda…to sem poznal při brždění přední brzdou a při přejíždění děr…ale pokud bych měl takový problém-prošel bych si všechna ložiska na přední vidli včetně vyrovnání patek..

      • novas752  

        Nebo křivě nalisovaný misky hlávka nebo kroužek na vidlici.

        • beranek666  

          nebo nasrané v rukách

          • ScottAspect  

            :D fakt už nevím, co na tento dementní příspěvek napsat. Asi nic :D

            • Světloslav  

              tak pochop, že jsou tady starý cyklistický mazáci..noo.. :-)

              a prostě si tě tak trochu dobírají a přitom jsou tady proto, protože je to samotný zajímá a chtějí být užteční nějakou radou ! jako třeba já- odpruženou vidli nemám , ale rozhodně jsem zvědavý , čím to je!?

              • Strakááč  

                o žádný cyklistický mazáky tu nejde.. spíš o servisový mazáky.. :D a očividně netuší odkud se vakl bere.. jak jsem už psal, můžou to bejt v pohodě nedotažený kónusy

              • ScottAspect  

                O to nejde. Kdyby stáli nademnou a čuměli, jak to dělám a pak hodnotili, tak OK, ale oni sedí u posraného kompu, nemohou posoudit nic objektivně, ale mají závěry jasné a jasou chytřejší než i-Velo…Proto mohu jen konstatovat, že je to prostě ubohé.

                • Vilém  

                  Zes to konecne natocil, abychom to meli stejne, jako bychom stali nad tebou. Takze byt na tvem miste, tak bych pomlcel.

                  • ScottAspect  

                    Není třeba. Je to někde v hlaváku – rozebrání se nevyhnu.

                    Nepomlčím. Chování některých z vás zde je prostě nepatřičné a to především zbytečně. O tom si myslete, co chcete.

                • adam1  

                  Kup si pevnou carbonku a nemusíš řešit servis :).

          • Strakááč  

            jo, to bude ono když kouknu na těch ostatních tisíc vláken :D

            • ScottAspect  

              Opět bez komentáře. Snad jen, chtěl bych vidět Vás, jak si servisujete. Psát takovéto příspěvky bych uměl také.

              • novas752  

                Tak piš ne? :)

                Vakl ve vidlici do stran tu zřejmě ještě nikdo nikdy neviděl, (a to rukama místních přispěvatelů už nějaká ta vidlice prošla). Takže problém bude s velkou pravděpodobností někde jinde – povolenej výplet, povolenej nebo zničenej náboj (vydřený konusy, prasklá osa), prasklá podkova nebo korunka, jinak poškozená vidlice (vyběhlý gufero, vyběhlý futro, naprasklý nebo prasklý futro). To je tak vše, co může na přednim kole způsobit vakl pouze resp. hlavně do stran.

                • ScottAspect  

                  Nemám to zapotřebí.

                  Jak jsem několikrát psal. Také mi to přišlo divné, proto jsem se ptal tady. Také to není má první vidle. Neprošlo mi jich pod rukama sice tolik, ale nesetkal jsem se s tím.

              • Strakááč  

                já si servisuju kompletně všechno sám, a je mi 19. Do servisu jsem se ještě nikdy nedostal.. problém bych nehledal v nás… ale v tobě.

                Nejsi prostě schopnej natočit video, který by nám pomohlo vyřešit tvou situaci.. Ty vlastně chceš radu po nás, který jsme „slepý“ a máme poradit podle tvojeho „vyprávění“… A pak přijde s tím, že to dělá hlávko… :D aha ono se to nehejbe dopředu dozadu ale do boku joo.. a bude to hlávkem, to je dost směšný… by mě zajímalo, jak jsi to dokázal :D :D

                rád bych za tebou přijel, okouknul to a poradil, podle tohp jak se to chová, co by to mohlo bejt případně pomohl vyservisovat, vyřešit to, vymyslet to odkud se to bere…

                Jinak… hlávko jsi jako dotáhnul a už tam ten vakl opravdu nejni ?

                k FOTO:

                první fotka – přestříkání klik a vidlice (z bílý na černou), takovej estetickej servis…

                poslední fotka – zakrácení hadičky, naplnění a pak odvzdušnění…

                předposlední fotky – to.. to bylo kompletně rozebraný na díly plus vidle do šroubku ,kvuli přestříkání

                třetí a čtvrtá fotka – výměna gufer a oleje

                pátá fotka – střeva vidle bez vnitřních nohou

                šestá fotka – kontrola, přemazání zadní náby (pak i přední)

                • ScottAspect  

                  Až na to, že jsem nepřestříkával žádné komponenty a servisoval jen pružinovky, tak neděláte nic navíc, než já.

                  Nevím, co je dle Vás směšné. V dotazu nestojí nic jako „Vyřešte to za mě“ nebo „Řekněte mi, kde je problém“. Jestli jste to četl, tak se vlastně ptám, je-li možné, aby byl boční vakl ve vidli. Sám tam píši, že jsem se s tím nesetkal. Takže na co zase narážíte? Čtěte, pak nebude nutné, aby ta vlákna měla mnoho desítek příspěvků – což není jen na Vás.

                  Musím poděkovat „novas752“, který komunikuje inteligentně. Navíc narazil na ten krk vidle, což mě přimělo sundat to víčko a vlastně už s jistotou zjistit, že problém je tady. Byl jsem přesvědčený, že je ideálně zkrácený a nebyl.

                  Sám jsem přiznal, že je to má blbost. Vakl se ale neprojevil hned, proto jsem si toho nevšiml a sázel nejprve na nábu a pak vidli. Je opravdu minimální, ale snad se nedokurvilo hlávko ⇒ zjistím. Než budu pilovat, strčím tam podložku a zkusím, abych si byl jistý, že je to ono i přestože je to evidentní.

                  • Strakááč  

                    njn když jsi jouda a máš dlouhej krk.. ale nechápu, že se vůle neprojevovala i v předozadním vaklu ? prostě příště to videa a tečka, bez toho můžeš prostě jen hádat… ty se ptáš na to jeslti je možný mít vakl ve vidlici z boku.. ale tím dáváš i najevo že máš nějakej vakl do boku a chceš ho vyřešit.. já rád pomůžu… jen tady vidíš, že to může bejt tisíc věcí a abychom ti mohli poradit blíž… tak natočíš video, díky kterýmu ti můžem pomoct blíž, teda pokud by na něm bylo něco viditelnýho.. a uplně nejlepší je než sem jít se zeptat jít to okouknout.. co nejvíc různýma pohybama vaklání zjistit kde je vůle.. a pak se jít v tom trošku pohrabat než tu zakládat vlákno a řešit to tu tejden..

                    • ScottAspect  

                      Ta vůle je skutečně minimální, ale jsem perfekcionista. Být tam nemá žádná vůle. Nevšiml jsem si toho, právě jak je malá. Jde cítit, když se kolem viklá do stran. Ale hlavně, že vím, kde je problém. Teď už je to práce na chvíli. Na tom videu by to prostě vidět nebylo. Už vidím rejpali, co by hned začali psát, že je to v pořádku, ať jezdím a neřeším píčoviny.

                      Přiznám se, že při založení tohoto vlákna jsem kolo neměl u sebe. Chtěl jsem si zmapovat pouze teoreticky, jestli by to ta vidle mohla být s tím, že až se k němu dostanu, tak zkusím všechny možnosti.

                      • Vilém  

                        Vule je skutecne minimalni, cca 1/4 cm na kazdou stranu.

                        • ScottAspect  

                          Dobře, tak jsem to přehnal. Je fakt malinká.

                          Když jste sem ještě zavítal, tak bych se Vás na něco optal.

                          Zaujal mě Váš postup na seřízení kónusů, který jsem četl v nějakém jiném vlákně, nevím už kterém. Není mi tam jasná jedna věc. Když si to stáhnete upínákem mimo patky, tak Vám dosedne z obou stran na kontra matky, ne? Jak pak hýbete s nimi hýbete?

                          • novas752  

                            Upínák mimo rám/vidlici dosedne na tu závitovou osu, na kontramatky rozhodně ne.

                          • allrose  

                            Jako sory,ale měl jsem stejný zásek s blbě zkráceným krkem a když jsem nacpal hlavové slušnou vrstvou vazelíny..což se po sestavení neprojevilo,ale při návratu z trajlu už ano,tak jsem cítil jasně vakl předozadní,ne boční

                            Stačilo šáhnout na stíráky a zalomcovat..nic,na hlavové a bylo jasno…

                            Prostě chybama se človek učí a jedinej kdo tu prskal na všechny strany jsi byl ty…ale hlavní je,že jsi to našel a o to tu jde…

                            • ScottAspect  

                              Jasně. Nahoře jsem psal, že jsem zjistil, že to bylo v hlaváku. Jak píšete, chybami se učí.

                              Já neprskal, jen se bránil. Kdyby komunikovali inteligentně (nerejpali a nenaráželi), nebyl by důvod a vlákno by bylo poloviční. Ale ne třeba to řešit. Nikoho vychovávat nemohu. Poukazují tak především na svoji inteligenci a charakter – jejich ostuda, jejich vizitka.

                          • Vilém  

                            Koukni na stranky Parktool, bod c.9. Jen tu patku ramu nahradim matici myslim M12. Na druhe strane se matice upinaku opre o osu naboje a konus s kontramatkou je pristupny a je mozno ho seridit. Upinak necham utazeny tak, jak jej dotahuju na kole. Po resireni je dobre, pro kontrolu, dat M12 matice ma oba konce osy a stahnout upinakem, tak jako stahujes na kole. Pak jsem pekne poznat, zda pri stazenem upinaku osa nedrhne, nebo nema vuli. To na kole v ramu nepoznas.

        • ScottAspect  

          Misky jsou původní. Na původní vidlici nic takového nebylo. S kroužkem jsem si dal záležet. Nehledě na to, že jsem byl kvůli nalisování ježka v kšeftu u chasníka, který dělá jen odpružení a kroužek kontroloval.

          Zkoušel jsem viklat a nové poznatky jsou takové, že na náboji to není. Chytil jsem vnější nohy, viklal kolem, pak kluzáky, opět viklal kolem a nic. Pak jsem chytil představec, zaviklal a vůle zase byla cítit. Je to v hlávku. Zkoušel jsem ho dotáhnout, ale nepomohlo. Asi mi nezbyde nic jiného, než sundat vidlici a překontrolovat hlávko.

          • novas752  

            A máš krk vidlice správně zkrácenej? Tzn aby končil zhruba 3–4 mm pod okrajem představece, nebo poslední podložky nad představcem. Kdyby to bylo delší, mohlo by se stát, že víčko dosedne na konec krku a tudíž nedotáhne dostatečně hlavu.

            • ScottAspect  

              To mám. Po řezu jsem ho ještě přesně dopilovával do roviny a ještě o pár mm. Když ho přitáhnu a nechám povolený představec, tak je hlávko stažené.

            • ScottAspect  

              Tak jste na to kápl. Krk je skutečně moc dlouhý. To jsem tedy pěkně posral, to uznávám. Předpokládám, že hlávko je na odpis, ale to zjistím, až sundám vidli na zkrácení.

              Po namontování vidle tam vakl nebyl. Muselo to sednout (kroužek na vidli nebo nevím) a já si toho nevšiml, protože to při jízdě nebylo cítit. Sundal jsem víčko a dokonce je odřené zespoda, takže je to jak píšete – dosedlo na krk a další dotažení ho akorát kurvilo.

              • lukas aka mitro  

                Pro otestovani nemusis rezat krk, staci jenom pridat podlozku..

              • Strakááč  

                proč bys zkurvil hlávko ?? to bys zkurvil pokud bys na tom jezdil něco tvrdšího..

                • ScottAspect  

                  Jak to mělo vakl, tak to dostávalo nárazy. Kuličky mohly vymlátit dráhy.

          • slavekRM  

            Zkus popsat, jak utahuješ hlávko.

            • ScottAspect  

              Imbus připravím do šroubu ježka a přitahují. Do toho si předozadním pohybem hýbu se zabržděný kolem. Jak stáhnu hlávko bez vaklu, přitáhnu šrouby na představci. Takto jsem zatím stahoval všechna hlávka, co jsem dělal a bez problému.

              • slavekRM  

                Jo, to je ok. Ptal jsem se proto, že jsou i takoví co utahují hlavko, aniž by povolili představec a diví se, že to nepomáhá.

    • lukas aka mitro  

      Neni ta pozorovana vychylka zpusobena deformaci plaste?

    • onuce  

      Já mám zase přední kolo ve vidlici mimo střed, prostě asi o dva cm blíže k jedné noze. Nevím, zda je chyba ve výpletu… Jinak pevná osa. Je to na závadu? Děkuji.

      • Vilém  

        No 2 cm to asi nebudou.Zkus nasadit kolo naopak,mezera bude pravdepodobne na opacne strane.Pokud ano,tak to nech docentrovat na stred.

        • onuce  

          Dobrý nápad, zkusím. Ale v prodejně mi to centroval nějaký zkušený pán, protože jeho mladý kolega mi to v rámci garanční prohlídky vycentroval tak, že kola házela i na výšku, nejen do strany. Kdybych tam přišel potřetí, jistě by mě umlátili.

        • onuce  

          Vyzkoušeno, je to tak. Nevím, kolik by takové docentrování stálo, a jestli to vůbec vadí. Zda to není běžný jev.

          • Strakááč  

            jen to někdo blbě vyplet :D podle toho na co to kolo je, bys to snad zvládnul i sám :D zkus jednu stranu drátů povolit a u každýho stejně, dal bych dvě otočky niplem kolem dokola na jednej straně a na druhej stejnej počet otoček a ono se ti to o něco pohne.. buď neřešit a jezdit, nebo udělat jak píšu a nebo do dát do servisu, neměli by za to chcít žádný těžký prachy podle mě..

            • onuce  

              Tak asi ano, k nějakému pletaři, sám si netrouf u. Nevím, jak správně napnout. Jen se mi to nechce extra zas někam tahat, počkám až s výměnou řetězu, to si také nedělám sám.

            • onuce  

              Ale vlastně dvě otočky ubrat a na druhé straně přidat… To by měl zůstat napnutí stejné, teoreticky. Zas aby jedna strana nepíchala duši a druhá se nevyškubávala ze závitů. Sundat plášť, no jo! Tedy až píchnu, tak toho využiji.

              • Strakááč  

                dvě otočky ti zas o tolik ten závit neubyde na žádnej straně :D zvlášť na kole který máš :D jinak samozřejmě že by napnutí němo zůstat stejně při nejmenším to zksuíš ještě docentrovat stačí si s tím pohrát a myslet.. :D když bys to nezvládnul, tak servis.. nebo kdyby ty otočky byly ještě málo, tak ještě jednu na stejnej způsob a klidně další dokud to nebude fajn pro oči :D

                já si s centrováním začil dost dlouhý cvíle, kdy jsem nevěděl co s tím.. podařilo se, nějak to udělat a od tý doby to nedocentrovávám jak pošuk, protože to nemá cenu zachvilku tam bude zas osma, takže jen kontroluju napnutí drátů, všechny volný dotáhnu a utahuju, aby byli všechny tak nějak stejně napnutý aniž bych řešil osmu ráfku, která je třeba 2–3mm do stran a 1*2mm vejškově

                • onuce  

                  Děkuji. Tedy ale takové házení by mi již asi vadilo.

                  • Strakááč  

                    mě to taky vadilo, ale je to na dirtu, a to kdybych pořád řešil, tak mě mrdne protože bych to dělal pomalu po každým ježdění :D na horáku atd, to docentruješ a máš klid nějakej čas :D kdybys viděl jak to maj na BMX, jak jim to háže a jak maj dráty někteří povolený, a utahujou si to sikovkama a prostě neřeší to.. tak to jsem na tom oproti nim ještě moc dobře.. :D

                • Zdyn  

                  Tk když dáš na jední strane + 2 otáčky a na druhé straně – 2 otáčky, tak se to ráfek šoupne do boku dobře o 1cm (záleží na napnutí drátů).

                  • onuce  

                    To zní nadějně.

                  • Strakááč  

                    No jasny :) nejdriv ale povolit, pak pritahnout :))

                    • Vilém  

                      Proc?

                      • Strakááč  

                        Zbytecny si okurvit ten ctyrhran na niplu ne ? Ale nic se s tim zas tolik dokurvit neda :)

                        • Vilém  

                          A cim si ho jako okurvis? Zbytku komentu nerozumim.

                          Jen se optam, kolik jsi toho napletl, ze tu tak zasvecene radis?

                          • Strakááč  

                            Nevypletl jsem nic ale uz jsem si vyplety prerovnaval jen ten postup min opotrebovava hlinikovy niple nez kdyz to udelas naopak…

    • lukas aka mitro  

      Tak uz mas kolo?

    • Jakobo  

      Nejlip bys udelal, kdybys tu svoji plecku hodil na bazar nebo nekomu daroval a poridil si poradne kolo. Toto je zacarovany kolotoc, ze ktereho se nedostanes. V tvem pripade neco jednoducheho, nejlip s pevnou vidlici, komponenty stredni tridy. Takhle misto jezdneni furt jen opravujes. Nech si kolem 25 tacu postavit neco na hline s pevnou vidlici, kotoucema a mas na 10 let klid, jen obcas kolo hodis do servisu na serizeni, vymenu retezu a plastu.

      • adam1  

        1* ,apropo kolegovi šlohli kolo ,smrdí korunou – nemáte někdo starou 26 ,která vám zabírá místo?jakákoliv,za lepši flašku?

        Dík

        a

      • ScottAspect  

        To kolo je v pořádku a jezdí se mi na něm skvěle. Tohle jsem si posral sám, že jsem to málo zkrátil, jinak je vše v pořádku. Zkusím tam dát tu podložku a případně zkrátím krk.

        Vždycky jednou přijde ten čas, kdy se to začne srát. Má to něco najeto a ten čas nastal. Neznamená to přeci, že se toho zbavím. Pojem „plečka“ je proto relativní.

      • Cemik  

        výměnu plášťů :D :D

        • ScottAspect  

          Jako vážně nebo je to prdel? :-) Mám RocketRony. Na házení do stran jsem si už u Schwalbe zvykl.

          • Cemik  

            Spatne zarazeno, reaguju na vymenu plastu v servise.

    • ScottAspect  

      Ještě se vracím k tomuto vláknu, neboť jsem přišel na nový poznatek. Zkrátil jsem si ten krk vidlice. Nyní je hlávko seřizovatelné. Kontroloval jsem ho, jestli není čistě náhodou nějaké ložisko opačně. Ono by se to sice moc neotáčelo, ale jistota je jistota. Při spětné montáži jsem ale zjistil, že ta vůle je na vidlici. I když jsem pro zkoušku hlávko přitáhl, tak tam vakl byl. Pro správné seřízení hlávka jsem v rychlosti nacpal mezi kluzáky a nohy malé korkové špunty od vína, abych cítil jen vůli na hlávku. Přičemž jsem také zjistil, že ta boční vůle, která tedy po vycpání zmizela, opravdu pochází z vidlice.

      Prosím nerozporujte to. Skutečně jsem si s tím hrál dlouho a zkoušel různé způsoby úchopů a viklání k rozeznání. Náboj zkontrolován a doseřízen. Hlavové složení také. Jak jsem vyndal vycpávky (špunty), vůle je opět znatelná.

      • strongpajda  

        a bude konečně to video?

      • Strakááč  

        ty jsi dobrej komediant :D nám tu všem nakecáš jak to bylo hlávkem…

        děláš tu akorát ze sebe blbce… … je to jasný hlávko, pak ne, je to vidlice…

        hele už ti někdo řekl… „prosímtě nehrab se v tom dál a odvez to člověku, který tomu rozumí a má zkušenosti se vším možným, co se týče kol“ ?!?!? já myslím že řekl… Byl jsem to minimálně já.. a tak ti to říkám po druhý… zajeď s tím prostě do servisu.. je to opravdu tak složitá věc ? plno lidí tam běžně svěřujou svoje kola aby to bylo cajk, protože nemaj čas nebo prostor nebo cajk nebo je to moc složitý na servis.. nebo se v tom vůbec nevyznaj a nebo tam dávaj jen něco, zbytek zvládnou doma sami…

        na rovinu.. já jsem si zatím vždycky vystačil sám.. mimo vyplejtání výpletů… ale kdybych potřeboval třeba vymenit futra, vyvložkovat závit v klice, atd… něco, co si doma prostě sám neudělám, tak to někomu svěřím a je klid ne ??

        A video jsi zas neudělal… to je jak u blbejch na dvorku :D :D

        • lukas aka mitro  

          Ono je to vlastne jedno co s kolem tedka ma. Kdo chtel poradit, tak to zkousel v predchozi iteraci. Bohuzel zakladatel vsechny s jejich radama poslal do prdele, takze ted tam muze jit sam…nebo to odvest do servisu…

          • Strakááč  

            asi tak.. buď to dá do servisu, a nebo ať se s tím doma posere… no… né nadarmo se říká… Komu není rady, tomu není pomoci… :)

      • Světloslav  

        takže nakonec jsi vlastně žádné rady zdejších odborníků nepotřebova?! Mno to tedy očekávej reakce odpovídající jejich duševní úrovni (urážky a vulgarity) – jsou to starý cyklistický mazáci a s nima si zahrávat nesmíš! Kdyby mohli rozšlapali by ti výplet ! ha ha ha :-)

      • Světloslav  

        tímhle ses toho hodně naučil-pokus -omyl..to znám! Nemáš se za co stydět-naopak-nevzdal si to a zkusil to sám..a za to palec nahoru!

        Mám respekt před lidma, co neberou kolo jen jako nářadí a spotřební věc, mají k němu osobní vztah a umějí si na něm hodně věcí servisovat..

        PS: jít k servisákovi-profíkovi můžeš vždycky..

        • Strakááč  

          a palec dolu, za to že to tu začal řešit, video aby jsem mu pomohli, na to se vysral.. a s našema dalšíma radama a zkušenostma si vytřel prdel…

          Můj názor je, že to bude určitě nějaká věc, která podle něj funguje jak má, ale přitom doopravdy funguje blbě.. :)

          PS: k servisákovi-profíkovi by měl jít vždycky ..

      • ScottAspect  

        Pro rejpali:

        Ačkoliv vám do toho nic není, tak mám více kol. Řešené kolo navíc na letním bytě, takže se k němu přes týden vůbec nedostanu. Teprve teď jsem měl čas se na to pořádně zaměřit a výsledek je, jak jsem psal v příspěvku výše. Dále šlo o shodu náhod. Byl málo zkrácený krk vidle, takže nešlo hlávķo dostatečně stáhnout. Vidle má zároveň minimální vakl, ovšem projevující se i do strany.

        Dát kolo do servisu? Tak to bych musel být asi úplně mimo. Servisáci kolo jen dojebou. Serou na to z vysoka a je jim jedno, že kolo zruchají – jejich přeci není. Co si sám člověk neudělá, to nemá. Přetažené náboje, hlavová složení atd. Ještě chtějí nemorální peníze. To se raději budu postupně srát ze vším, ale budu mít jistotu, že je to v pořádku.

        Nikoho jsem nikam s radami neposílal. Nijak nepohrdám a nepopírám zkušenostmi zdejších cyklistů. Jediné, na co jsem poukazoval, je forma komunikace řady z vás. Prostě nebudu tolerovat nemístné narážky a vždy na ně budu poukazovat. Chápu, že se vám to nelíbí a přetáčíte to proti mě, ale tím spíše to potvrzujete.

        Určitě některé rady pomohly a i jsem je využil. Teď vím na čem jsem, takže maximálně vezmu vidli ke skutečnému mechanikovi, aby mi minimálně poradil při rozborce.

        • Čipera  

          Tobě musel v minulosti nejakej mechanik opravdu hodně ublížit. Aneb pustím se do toho v čem se nevyznám sám a dojebu to ještě víc. Chudák mechanik kterej to po takovejch rejpalech opravuje.

          • ScottAspect  

            Neublížil, ale je to zase s tím, že ten přístup je prostě špatný. Dříve jsem servisů využíval. Šlo o garanční prohlídky a servis. Tradičně jsem měl na starých nábojích totálně ožvýkané matice, opačně plášť nebo špatně usazené kolo. V jednom servisu mi chtěl mechanik do vidle nastříkat něco s teflonem – naštěstí jsem ujel :D Nejsou to zkušenosti z krátkého období ani jednoho servisu. Je to prostě poznatek, který platí ve všem a řekl bych, že snad vždy.

            Centrování kol dopadlo tak, že se mechanik urazil. Strčil kolo do vidlice, roztočil a ostrým šroubovákem, který měl zrovna v ruce zkoumal, jak je kolo rozhozené. Tak jsem se jen jemně zeptal, jestli se to tak dělá běžně. To, že tam byla vyrytá lajna mu bylo jedno.

            Jinak centr si sám nedělám. Narazil jsem na skutečně poctivého mechanika – stará škola. Jeho výplety jsou perfektní a kolo vám vrátí v pořádku.

            Rozumíte kam tím mířím? Můžou být kvalitní mechanici, kteří mají zkušenosti, ale prostě na to serou a těch skutečně poctivých je žalostně málo. Z toho vyplívá, že jen to co si na tom kole udělám sám a neplatí to jen pro kolo, tak můžu mít jistotu.

        • Strakááč  

          až na to že si to sám dojebeš ještě hůř :D :D je to jasný… ty jsi ten přetaženej náboj povolil… a asi až moc.. takže vakl je v něm..

          a teď tě prosím.. vem to kolo.. povol rychloupínák… vem si do ruky dva klíče utáhni nábu že půjde otáčet jen maličko ztouž že se nevydrží točil prostě dlouho.. a začni pomaličku povolovat.. dokud se kolo nebude točit zlehka… pak zkus zakvedlat s utaženým kolem ve vidlici jestli se nevaklá, pokud jo zas přitahuj jen o desetinu otáčky třeba… dokud se nedostaneš k tomu, že to nebude vaklat a ani to nebude mít odpor… prostě ti nevěřím, že by byla taková vůle ve vidlici to bys musel mít prdlou podkovu která ti spojuje spodní nohy.. nebo fakt nevim.. tohle s tou nábou co jsme ti řekl, to zkontroluj, udělej.. rada, kterou se se ti naposledy snažím pomoct…

          a jestli to servisák něco dokurvil, tak si sežeň pořádnýho servisáka… to že to jeho kolo nejni, to je dobrá píčovina co jsi řekl, že někdo něco odflákne, to se stává, proto bys měl zkusit jinýho mechanika a hned ze všech nedělat kokoty..

          • ScottAspect  

            Někde daleko nahoře jsem psal, že jsem to s tou nábou zkoušel. Vzal jsem na to starý záplet, který byl přesně tak přetažený, jak píšete. Když jsem seřizoval hlávko, jak jsem psal, tak jsem vycpal prostor mezi kluzáky a nahy, abych eliminoval drobný vakl vidle. Jak to bylo vycpané, tak tam prostě nebyl. Nejsem idiot a vím, co jsem viděl boha. Jak jsem dal pryč tu vycpávku, tak byl zase cítit. Nechápu to, nevím, kde přesně problém je, ale je to ve vidlici.

            • Strakááč  

              podle poslední věty… se s tím buď poser nebo to dej mechanikovi kolikrát to chceš ještě říct ? najdi pořádnáho mechanika a nazdar.. ten ti řekne co s tím máš a nazdar,..

              • ScottAspect  

                Asi to nemá cenu. Vy melete pořád svoje a já zase vím, že jsem pro to zatím udělal max. Výše jsem psal, že mám v plánu vzít vidli k mechanikovi…

                • Strakááč  

                  Jeste ti poradim abys ten plan zrealizoval :)

                  • ScottAspect  

                    Jojo, k tomu dojde :-) Na vzduchovku ještě nemám odvahu.

                    • Strakááč  

                      vůbec se toho neboj.. ale největší problém je, že ty ten vakl nevyřešíš takže by ti bylo rozebírání k prdu.. a když už to tam vezmeš, tak tam vem celý kolo.. mechanik už bude vědít, co s tím je, si myslím.. a třeba se nějak dohodnete ;)

                      • ScottAspect  

                        Jasně, že ji sundavat nebudu. Já to pořád typuji na futra kvůli těm kotoučům, které jsem tam chvíli měl. I když mi ale přijde, že ta vůlu, kterou ta vidle má, je v limitu, protože každá vidle přeci musí mít úplně miniaturní vůli, aby se hýbala.

                        • Strakááč  

                          no.. kotoučem to fakt nebude ale spíš stářím a použitém vidlice a taky horší kvaliou futer (klasickej plast) vůle bejvá ale neměla by bejt až moc velká.. zkus udělat to video.. dá se hodit tuším na rajče rychle a bez nějakýho babrání takže zkus fakt něco natočit :)

                          • ScottAspect  

                            Je nová od jara. Zase tolik jsem jí nenakládal. Myslím velkým kotoučem, kdy to při brždění házelo.

            • konarider1  

              Seš vážně tak …, že v jednom souvětí popřeš sám sebe?

              „Nechápu to, nevím, kde přesně problém je, ale je to ve vidlici.“ :-D Ty seš teda kvalitní komik :-D Zajdi si s tím do nějakého ověřeného servisu, mám takovej pocit, že za chvilku naděláš víc škody než užitku…

              • ScottAspect  

                Jasně, tak po milionté. Asi jste souvětí nepochopil. Problém je někde ve vidlici. Kde však přesně ve vidlici je,zůstává ještě otázkou. Protože jsem rozborku vzduchovky ještě nedělal, tak je to jediná věc, kterou asi provede osvědčený mechanik.

                • strongpajda  

                  vypusť vzduch, povol šrouby na spodních nohách, sundej vnější nohy, pak povol představec, sundej krytku hlávka, vyndej i vnitřní nohy se zbytkem vidlice, dej tam pevnou a problém vyřešen… to snad zvládneš ne?

                  • Strakááč  

                    to nemusí povolovat spodní nohy :D :D

                    • strongpajda  

                      to aby si udělal to „rozborku“ VZDUCHOVKY, o který tady pořád básní:)

                  • ScottAspect  

                    Další z dementních příspěvků… Nechápu, fakt.

                • novas752  

                  Rozborka spodnich nohou vzduchovky se odlisuje tim, ze je celkem dobre si nejprve vypustit vzduch. To je vse, krome obsahu leve vnitrni nohy se od pruzinove nelisi.

                  • ScottAspect  

                    Díky, je mi to jasné, psal jste mi to, ale teď spíše chci, aby někdo mrknul na ta futra a ktomu bude potřebovat celou vidli, tak asi skutečně půjdu poprvé cestou servisu.

    • strongpajda  

      místo abys vzal kolo do Tebou prověřenýho servisu na to čas není, ale máš čas tady reagovat na každej příspěvěk… nechápu…

      jinak tipů co to může bejt je tady dost, stačí zkoušet. A tebou zmiňovaný futra to na 99,9% nebudou…

      CHYTRÝMU NAPOVĚZ, HLOUPÝHO KOPNI…

      • ScottAspect  

        Je to servis na tlumiče, ne klasická cyklistika, kde kolo dojebou.

        Reaguji především na ubohé příspěvky, kde stále někdo naráží a je chytřejší než iVelo, viďte?

        Vaše pořekadlo nesedí. Nic kloudného z Vás nevypadne, stav kola neznáte, ale víte kde je problém. Aha. Kdyby jste napověděl, ale čtu tady jen „vem to do servisu“. Jestli se sami řídíte s tím, jak radíte, tak nejste žádní „cyklisti, mazáci“, jak se tady psalo, do čehož naštěstí nespadám.

        Uzavírám téma, měl jsem to udělat dříve, neboť od začátku je to nekonstruktivní diskuze. Těch 150 příspěvků, kterých tu je, tak řeším spíše nevhodnou komunikaci zdejších „Cyklistů“. Jak jsem psal, vaše vizitka, já se stydět nemusím.

        Cyklistům zdar, rejpalové sežerte se! ;-)

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce