• sTevve

    nazdar, koupil sem si nově vidlici Manitou Stance Flow pružina olej, předtim sem vozil jenom Marzocchi MZ comp s elastomerama. O tu bejvalou sem se nijak extra nestaral, protože to byl stejně krám, vnitřní nohy sem vobčas mazal vazelínou a to bylo tak všechno. Tu Stancku bych ale nechtěl nějak voddělat. Má olejovou lázeň s těsněním Evil Genius. Na nohy se mi při ježdění samozřejmě chytá prach. Kámoš mi říkal, ať ten olej s prachem z tý vidle nestírám, že ten volej se zas vrací z5. Co děláte vy? Mažete navíc silikonovym olejem nebo to stíráte jako já a časem vyměníte olej? A děláte při mytí nebo tak ještě nějakou jinou údržbu tý vidlice? Dík, čus sTevve

    0 0
    • dieegoo  

      Po každý vyjíždě hadrem otřu nohy, stříknu silikoňák, propruží a otřu zbývající olej. Olej sem zatím neměnil, čekám až bude hnusně :)

      0 0
    • Lišák  

      Dělej to, jak píše dieegoo a bude to v pořádku.

      0 0
      • Vašur  

        Pod to se taky podepíšu. A neplatí to jen pro Manitou

        0 0
        • sTevve  

          Hej pánové. psal jsem ještě na progresscycle a tam teda říkali že v žádnym případě nepoužívat silikoňák ani tefloňák. Stačí otírat prach a čas od času obrátit vidli ať olej steče na gufera.

          0 0
          • pos3k  

            my co si precteme manual ke sve vidlici, si klidne ten silikonak strikneme..kdyz to tam pisou :-)

            0 0
            • scret  

              tak tak:) strikam tam silikon uz pekne dlouho a jeste ani na jednom Manitucku to nic neudelalo,teda nic spatnyho samozrejme:)

              0 0
          • Sakullic  

            Nejlepší na mazání vidle je skutečně ji otočit – logicky tam nateče olej z lázně, těsnění je možné mazat jakýmkoli olejem, nejlépe plně syntetickým olejem – stejným, jako je uvnitř vidle. Motorový nebo převodový, těsnění musí oba druhy vydržet bez problémů. Silikon je vzhledem k těsnění určitě bez problémů, jenom se ho stopy dostanou dovnitř do olejové lázně, což může změnit trochu „smáčivost“ vnitřních dílů vidlice, tj. teoreticky zhoršit mazání vnitřních dílů – např. horních pouzder, kde je toho oleje logicky méně. L.

            0 0
            • multib  

              Je to blbost s tím olejem. Obyč olej je agresívní a rozežere gufera a všechny gumové části. Musí být silikon!

              0 0
              • scret  

                proc je to blbost???

                0 0
                • multib  

                  Čteš jen půl věty??!!??

                  0 0
                  • scret  

                    ne,reaguju na cely tvuj prispevek a nejak jsem nepochopil proc by to melo vadit? Teda jestlis nemyslel treba olej na fritovani?:)

                    0 0
              • goofy  

                Ja trosku rozvedu, to co uz tu nacal Scret. Takze kdyz je obyc olej agresivni, a rozezere gufera, jakto ze je primo v manualu napsano, ze do lazne Evil Genius se ma lit motorovy olej, a timpadem jsou gufera tim olejem porad smacena? Muzes mi rict, jak potom ty gufera rozeziraji? Please read manual, before typing.

                0 0
                • scret  

                  diky,jsem rad ze to takhle polopaticky rozvedl nekdo za me!:)))

                  0 0
                  • multib  

                    Nevím, jak motorový, ale výrobci vidlic doporučují silikon a nedávat obyč a sám jsi tu napsal, že dáváš silikon, tak co jsi najednou obrátil??

                    0 0
                    • milan1  

                      Tohle není citace manuálu, je to prosté vysvětlení které platí a uvádím ho vyloženě v sekci pro začátečníky. „Běžná údržba po jízdě spočívá v pečlivém očištění a nastříkání horních nohou silikonovým olejem. to je proto, že vnější břit stíracího těsnění, který stírá nečistoty z nohou není mazán. Mazivo z vidlice k němu neproniká ( a když proniká, tak je vnitřní břit nefunkční) a protože při správné funkci běhá horní břit nasucho, je třeba ho vhodným způsobem přimazávat. A to je právě ono a silikonový oelj je velmi vhodný.“ Doplním, silikonový olej je proto, že má nejlepší kluzné vlastnosti pro kombinaci guma-kov, nebo plast-kov.

                      0 0
    • scret  

      rekni kamosovi ze je pekna „veprovka“:) ikdyz takhle originalni nazor na udrzbu jsem jeste neslysel:))

      Idealni je po kazde vyjizdce setrit vnitr. nohy cistym hadrem a tak po kazde 2. vyjizdce striknout silikonovym olejem a nechat pres noc „zatahnout“ a rano setrit prebytek… a cas od casu vidli rozebrat,vycistit a namazat Evil G. a tak jednou rocne vymenit tlumici olej v prave noze…

      0 0
    • panaczek  

      kapu tam olej na retez, pedros extra dry, funguje to lip nez ridky spreje…

      0 0
      • panaczek  

        primo z Foxu mi ovsem psali: nekapat nic, jen utirat hadrem. ale samozrejme, oni vedi prd…:)

        0 0
        • Gorgov  

          foxku mazat nemusis, chcije z ni olej tak, ze sucha teda rozhodne neni…

          0 0
          • panaczek  

            ja vim…, ale ja sem asi jedinej, komu z ni olej netece. po namazani je rozdil v chodu znat

            0 0
          • scret  

            Foxy chcijou??a ja myslel ze jsou to „dokonaly“ vidle?:))))

            0 0
            • panaczek  

              chcijou je prehnany, nechavaj na kluzacich olejovy stopy, jsou tak proste delany, volnejsi tesneni. vetsi problem je v tom, ze nejdou do plnyho zdvihu. dostat 100mm vidlici nafoukanou primerene na tvou vahu na doraz je nemozne. 100 mm vidlice ma vyuzitelny chod 85 mm. zacatek chodu je ale skvele zehlici, a to je pro me dulezitejsi

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.