• Goldberry

    Ráda bych poprosila o radu – zjistila jsem, že mám na kole bezdušové pláště. Ač jsem loni projezdila celé léto, nepíchla jsem, tudíž jsem to nijak neřešila, patřím k tomu druhu rekreačních cyklistů, kteří rozlišují kola podle barvy.. Dozvěděla jsem se, že v případě nějakého defektu nejde pláště zalepit a nafouknout normální pumpičkou, což mě poněkud děsí a uvažuju o tom, zda nepřezout na nějaký tradičnější systém s duší..

    Našel by se tu prosím někdo trpělivý, který by mi objasnil, co to vlastně na svém kole mám, a hlavně, jaké jsou moje možnost, když uprostřed lesa píchnu, kromě toho sednout si na pařez a usedavě plakat :-)?

    Pokoušela jsem se hledat tady na fóru i trochu googlit, ale vše, co na mě vypadlo, už předpokládalo alespoň elementární znalost co ta věc je zač.

     

    0 0
    • MlokCZ  

      V terénu při defektu se u UST plášťů (který nezacelí tmel, pokud tedy vůbec tmel v nich vozíš) vkládá na dojetí duše a v tu chvíli se to tedy neliší od klasiky, takže se není čeho bát (jen to chce duši vozit).

      A pak samozřejmě lze používat do UST plášťů tmel, který menší defekty zacelí, takže k problému ani nedojde (o tmelu a UST tu toho je v historii mraky).

      0 0
    • DAWE25  

      Jak píše Mlok. Buď v nich máš tmel, který ti malou dirku sám zalepí a nebo musíš při defektu vložt do ráfku duši a jezdit s klasikou dokud doma zase plášť na UST nespravíš a nebudeš zase dál jezdit UST. Kdyžtak se ozvi na icq nebo maila a pokecáme o tom. zas tak často na BF nejsem.

      0 0
    • heretik  

      Nejdřív si zjisti, jestli v těch pláštích nemáš duši – může to znít jako protimluv, ale už jsem viděl sériově prodávat spoustu kol s UST ráfky a/nebo plášti, v kterých ale byla normálně duše – sice je to skoro nesmrtelný, ale taky zbytečně těžký.

      Dál se připrav na to, že bezdušový pláště jdou z bezdušových ráfků obvykle pěkně blbě – doporučuju na to kovový montpáky, ani slušný plastový to leckdy nevydržej – a pak ti zbyde jen to sednutí na pařez :-)

      Jinak doporučuju, pokud tě UST systém děsí, to normálně sundat – aspoň zjistíš, jestli a jak snadno to jde, jestli je vevnitř duše a tak. Pláště uložíš někam do kouta, dáš tam normální pláště, co z těch ráfků půjdou dobře sundat, dáš tam duši a budeš jezdit s pocitem, že si defekt opravíš sama (za předpokladu, že zvládneš vyměnit duši).

      0 0
      • kubad  

        jeste se me nestalo abych UST pneu nesundal rukou. Ale hlavne vyrobci doslova zakazuji pouzivat kovove montpaky riziko poskozeni patky plaste a rafku. Takze opravdu dobra rada :-(

        0 0
        • Marccoo  

          ty musíš mít páru! :)  sundat to jde rukou,akorát při nandávání muším použít jednu páku.Jinak bych chtěl vidět heretika ráfky. :))) To muší být fajnovka!

          0 0
          • kubad  

            nahazovani novych je nekdy tezsi souhlas obcas sem musel plastove montpaky pouzit :-)

            0 0
      • jecnak  

        Neco delas spatne, protoze montazi i demontaz UST plaste z UST rafku jde bez problemu bez naradi.

        0 0
    • Hynas  

      Já jako trpělivý bych se našel, dokonce jako vlastník bezdušového systému jsem ochoten a schopen setkání tváří v tvář a probrání problematiky z úst do úst…ale jsem z Ostravy, takže ti budou muset stačit výše zmíněné rady kolegů. :o)))

      0 0
    • GaGy  

      Já osobně ralpha a do předu nobby nic

      0 0
    • blaf  

      Zkousel jste nekdo vozit bez duse Rubena Scylla Racing Pro (ne tubeless supra)? JSou s tim nejake problemy?

      0 0
      • blaf  

        a jeste by mne zajimalo Maxxis Ikon

        0 0
        • Kubiczech  

          Jaké problémy čekáš?

          Ikony jsem bezduší vozil a vše v pořádku. Verze bez ochrany boků ale chtějí širší ráfek.

          0 0
          • blaf  

            V podstate mi jde o to jestli jdou v pohode nahodit (mam WTB i19 tak to by asi nemel byt problem, i kdyz NN mi museli nahodit v penuservisu) a jestli nejsou problemy s utesnenim.

            0 0
            • Kubiczech  

              Jestli vezmeš ty tubeless ready provedení, tak to půjde jistě v pohodě. Na klasiku jsem šel kompresorem, takže nemohu soudit, jestli by to šlo u pumpou. Když je nahodíš, tak těsní výborně.

              Na i19 (pokud to označení značí vnitřní šíři) ber verzi s ochranou boku, bez ní se to nepěkně žvýká.

              0 0
    • Martin  

      asi jsem něco posral…

      Conti Cyclocross Speed + ZTR Rapid + pásky Specialized 2Bliss

      foukám, foukám, najednou na 4 barech rana jak kráva a plášť vyletěl z patek. před tímhle výbuchem šel krásně nahodit dílenskou pumpou, po výbuchu ani omylem. znamená to, že se vytahaly patky a už ho jako bezdušový nenasadím?

      a dá se po téhle šlupce plášti věřit, nebo ho raději vozit s duší?

      0 0
      • kubad  

        s duší asi držet bude. ale myslím že je poškozená patka pláště a bude házet kráva :(

        0 0
        • Martin  

          tak to kupodivu naskočilo i bez duše a bez mlíka. napřed jsem plášť nahodil s duší, pak duši vyndal a nafoukal to. snad to znovu nebouchne :D jdu pro mlíko.

          0 0
          • -b-n-x-  

            tak potom dej vedet :-)

            0 0
          • kubad  

            Mě to za posledních ca15 let co sou bezduse bouchlo tak 5× a vždy pneu v hajzlu

            Tak hodně štěstí, doporučují kolo s mlikem nenechává v obývají, blbe se ta sracka čistí :)

            0 0
            • Martin  

              dneska bude spát ve vaně :)

              0 0
              • Slavoš  

                Radši bych ho zakryl , ať nemaluješ v koupelně .

                :-)

                0 0
                • Martin  

                  stejně ji budu na jaře rekonstruovat :)

                  3,5 baru snad nebouchne. zatím drží. akorát se mi pokazil tlakoměr, tak nevím jak dobře drží :)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    A vlastne ani tech 3,5bar neni uplne jistych:)

                    0 0
                    • Martin  

                      měřák na pumpě mi ukazuje plus mínus přesně… ale mám ještě digitální od BBB a ten mi včera začal ukazovat nesmysly

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        To jako kdyz je v gume vyssi tlak nez okolni, tak ukaze plus a kdyz je v ni nizsi, tak minus? No jako hezky, ale k cemu to je?:)))))

                        0 0
                        • Martin  

                          to je měřáková vyšší dívčí, neasi

                          0 0
                        • -b-n-x-  

                          To je teprve nedavny objev. Vyuziti negativniho tlaku v bezdusich. Pockej pristi rok to spolu s bezzadni brzdou pofrci :-)))

                          0 0
                          • Martin  

                            no dobře, kočka je venku z pytle, prolátl jsem to. podílím se na prototypování desaxových bezplášťáků na rok 2017

                            0 0
    • kam  

      Raduj se, že máš bezdušáky. Stav se v servisu a nech si dolít tmel. Malé defekty, kterých je 99 % se zalepí samy. Snad jen na vícedenní dovolenou bych bral do batohu duši.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.