zajima me jaka se Vam libi lita kola na auto ..
ja ted taky vybiram, tak mi muzete dat nejaky typy ..
bylo by to na Astru G caravan, nejake 15'' v rozumne cene
zajima me jaka se Vam libi lita kola na auto ..
ja ted taky vybiram, tak mi muzete dat nejaky typy ..
bylo by to na Astru G caravan, nejake 15'' v rozumne cene
zatim mam favorita Dezent F
o kus níž píšu, že mi je dneska mají dovézt ;-))
ja mam tohle :) taky astra :D
nebo takhle…
podobne mame na léto na autě taky Ale Bmw je děla hezči :)a taky větši 18" Ale jinak krasny styl kol
Vím, že sháníš jiný, ale při hledání jsem našel naprostou cenovou uchylárnu. www.hummer.cz/…ozu-foto.php?… V rozměru 26' stojí 699 tis. bez DPH a to už mi přijde fakt hodně. :) Jinak v rozměru 15 hlasuju za DEZENT F
jj pod dezenty se podepisuju Jsou vcelku levny a docela kvalitni Vydrži docela hodně co se na nich jezdi( mame je na druhem autě ale zas trošku jiny typ.)
ty dezenty na fotce vypadaji paradne, ale kdyz jsem je videl na valstni oci, tak to zadna velka hitparada neni, ale stejne jsou porad asi nejhezci co jsem videl ..
A na aky rok vyroby astry , aby pasovali kolesa k dizajnu auta. Ci to je taka aku ma femal?
je trochu starsi – 98
Skus pozret tu tuning.autodoplnky.cz/lita-kola/?smid=5456
Ani toto nevyzera zle www.astra-g.cz/gallery.php?…
dneska čekám tyhle kola :))
A jak si to měl se zápisem to velkého technického průkazu na základě typového listu?
Zajímá mě hlavně způsob a údaje které ti pak zapsali do velkýho techničáku.
Jestli i výrobce a model-design kola.
A nebo jen rozměry ráfku a schválený rozměry pneumatik pro tenhle ráfek.
Jestli by si sem nehodil foto typáku a zápisu do techničáku.
Hodně lidí říká, že jin napsali jen rozměry což pak znamená, že můžeš používat i jiný kola se stejnýma rozměrama od jinýho výrobce v kombinaci s pneumatikama který máš pro ten zapsanej ráfek.
Ale pokud tam je jako v mojem případě i zapsanej výrobce a model-design disku, může se prej použít pouze a jenom ráfek kterej máš zapsanej.
Přijde mi to docela protirozumový protože sem si sehnal jiný kola stejných rozměrů , ale prej je tam nemůžu dát, protože je to jinej výrobce. Nikoho nezajímá, že maj ještě větší nosnost než mam u těch zapsanejch.
Vlastně každej co řešil zápis kol do TP sem může prosím hodit fotky typáku a zápisu.
Úřednice asi měla blbý den, ale vypsala tam zbytečné nesmyly dle mě. Je fakt, že kdyby tam vypsali všechny použitelné rozměry kol hned při úvodním zápise, tak bys měl vystaráno, viz můj techničák.
jj. Asi fakt blbej den. Jak to tupě všechno opisovala, tak se jednou i sekla v datumu. O rok.
Co to je za auto?
To jsou origo kola a nebo kola který tam byly zapsaný už při koupi novýho auta?
Fabia II Combi 1.4
A jaký kola si měl na autě od novoty? Je to informace u technických údajů.
Nemáš tam někde taky rozměr disků 6Jx14 ET37 s pneumatikama 185/60 R14 82T?
Tenhle rozměr tam mám uvedený jako základní (tohle vozím jako zimní kola). Na autě byly při koupi kola 195/55 R15. Rozměr disků teď z hlavy nevím, ale jsou to tyhle
Na obrázku jsou original disky Antares 6Jx15 ET43.
To je auto z německa?
Ne ne. Od nás. To jsem jenom tak vygůglil. Byly na autě jako základ v téhle výbavě.
Takže všechny rozměry jsi tam měl zapsaný na autě od nova?
Jo. Napsali to přímo v prodejně tuším.
Tak se jich při nejbližší příležitosti prosintě zeptej jak se jin tam vloudily rozměry disků 6Jx14 ET38 a 6Jx15 ET38.
Tyhle ty dva rozměry totiž v originálu nemaj co dělat.
Pouze 6Jx14 ET37 a 6Jx15 ET43
Tabulka je od mého prodejce abych věděl co je v originál discích povoleno.
Chtěl sem o d nich dobropis na možnost dopsání 6Jx14 ET38 a 6Jx15 ET38. Prej NEEXISTUJE!
No… A třeba po faceliftu upravovali i podběhy například? Myslím, že soudruzi to taky opsali z tabulky.
A ty máš jakej rok?
Moje je po FL a tyhle kola tam vůbec nemam.
Mam typ 5J 1,2HTP 51kW vyroben 7/2013
Písni mi sem nebo na maila prosim tě adresu a telefon na prodejde u kterýho si to auto koupil
Já vím, že je to už asi tvoje hobby, ale jedny papírově správná kola máš, ne? Tak s nima vždy přijedeš na STK a good. Na cestě velký TP nevozíš a policajt neví, jaký kola, dokud mu to taky neřekneš.
Radši bych si je správně obul, než furt řešit milimetry na ráfku.
Tvé chápání problému je ehm, slušně řečeno velice laické.
Zajímám se o to docela hodně a musim říct, že to zas taková sranda neni.
A kdyby si viděl jakej bordel panuje v tejhle republice při zápisu neoriginálních kol do TP tak by si žasnul.
V čr totiž suverénně vítězí kostnatej úřednickej kraken nad zdravým selským rozumem.
A vlastně i u zápisu originálních kol čehož je Goofiho techničák důkazem.
Mně to nepovídej, já svoje kola taky v TP nemám napsaný, přestože jsou origo. Ale nepropadám kvůli tomu panice.
Tak nějak.
Jenže právě když tě někdo sestřelí a jsi jenom poškozenej tak likvidátor hledá. A pokud trefíš na likvidátora kterej má taky to samý auto a trochu tomu rozumí, tak hned pozná, že určitej model kola i když originální škodováckej má jiný rozměry a na tvoje auto vůbec nepatří.
Felix sem možná napíše, že likvidátor ti musí dokázat, že ty kola měly vliv na průběh nehody. Ale bojuj s nim.
A to samé v případě když bys někoho sejmul a zabil-kola s neschváleným rozměrem-auto nezpůsobilé k provozu-jako auto bez technický.
A né ve všech případech se ti povede s autem odject domu, tam ho přezout na schválený kola a pak až ject na prohlídku k likvidátorovi.
Aneb hledat problemy jde nejsou
Aneb nenechat nic náhodě…
Tak to si raději na jaro přezuj na letní, ty náhodo.
Je to ročník 2009. Kupoval to tatík prakticky přesně před 6 lety v Auto Dubina v Ostravě. Já to pak bral od něho. Když se podíváš na tu tabulku, tak se to týká modelů od MR 2011, takže se tam třeba fakt něco změnilo. Nebo možná udělal někdo překlep. Každopádně to neřeším a jiné kola než mám ani vozit nebudu.
No. S informacema od tebe půjdu schválně za prodejcem škodovky tady u nás a nejdřív se ho zeptam jaký kola na to můžou bejt a pak na něj vystartuju s tim tvojim techničákem aby mi vysvětlil ty bludy co tam máš napsaný..
Rozměry disků na F1 a F2 sem docela dost zjištoval a to tam prostě nemá bejt. F2 před a po FL má kola úplně stejný.
moc to řešíš. Dej si raději pivo a panáka a budeš mít klid. Nechápu proč ta komedie, když kola už dávno máš. Velký techničák ti stejně nikdo nekontroluje.
V případě větší nehody se zraněním nebo usmrcením policajti najdou všechno.
Jasný, že když někoho zabiješ s autem, tak si už tak v dost velkým průseru, ale proč si ještě nechat přitížit, že si měl na autě neschválený kola=auto nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.
Vždyť kola schválená máš, tak co řešíš. Já taky kola chválená mám, tak nevím, kde hledáš problém. jediné, co policajty bude zajímat je velký techničák. Určitě nebudou volat do továrny, jestli tam náhodou není chyba. Nemluvě o tom, že mám kola, se kterými to vyjelo z fabriky, těch aut se prodaly možná tisíce a tam dle mě vědí, co tam mají montovat, protože to oni doporučují. ;-)
Protože sem se do toho nějak zamotal.
Původně mi šlo o to aby mi lidi posílali jak mají dodatečně zapsaný neoriginální kola.
Na krátké FII 2009 taky máme možnost 6Jx14 ET38 a 6Jx15 ET38.
U FL FII 2011 už v TP nejsou.
Jinak podběhy vypadají u FL jinak pouze přední, kde je větší díra vpředu (asi kvůli brzdám?).
Neřešil bych to.
No vida ;-)
Ale stejně máme kola z OI na té FL FII nahozené a ničemu to nevadí.
Konečně další Fabiatik.
Tak už mam jednu věc pořešenou.
Takže to sou rozměry co si měl na autě od nova?
Ty rozměry tam byly vypsané všechny jako alternativa pro tohle auto. Od nova tam byly ty Antares 6Jx15 ET43 s gumama 195×55 R15. Zimní vozím 6Jx14 ET37 s gumama 185/60 R14.
co je rozumná cena??
My šli po co nejnižší a vzali jsem Enzo O – 2 tis za kus, nic levnějšího nebylo, ale i tak jsou moc hezký, akorát tvrdý, proti plechům je to znát…
jinak co jsem hledal tak opravdu nejnižší ceny jsou na nejlevnejsipneu.cz ale třeba jsem hledal blbě :)
ještě jsem uvažoval o těhdle: www.e-pneumatiky.cz/…enzo_h-v.jpg
bohužel pro naše auto v daném rozměru nebyly dostupné ty Dezent F co sis vybral…jinak bych asi koupil taky tyhle…
kola se daji sehnat i po bazarech, pred mesicem jsem tam nasel nadherny 15' i s 60% pneu na naseho kombika za 10t .. je to oziveni – to jo, nekdo by mel vyhrady ze sirsi pneu auto zpomaluje pripadne zvetsuje spotrebu, kazdopadne za narcisticky efekt a vetsi stabilitu auta ve vyssich rychlostech se investice urcite vyplati :)
já jsem byl bohužel omezený tím, že máme skoro nejetý letní gumy rozměru 15, jinak bych vzel 100% 16 abych si to ještě víc užil a pohonil si ego…no ale co…tohle je zase pohodlnější :)
2500 za kus .. max 2600,–
a to nejlevnejsipneu.cz je asi opravdu nejlevnejsi ..
to máš stejný limit jak jsme měl já…myslím že na novou astu ty dezent sednou – náš Focus je takový celý tlustý kulatý, tak proto jsem vzali i plnější kola…ale astra je celá ostřejší, tak tam to sedne určitě líp :)
zkus si vybrat tvar podle konfigurátoru alu kol třeba na www.pneuexpert.cz/ nebo jinde, ale Dezent F jsou super volba ;-)
na pneuexpert není nic moc, jsem to našel ještě jidne – taky český stránky a tam byl mnohem lepší…ale teď si nemůžu vzpomenout, zkusím najít......
už to mám :)
Osobně považuji dokupování „litých“ kol na běžný auto za vyhazování peněz. Stejně ty kola za měsíc odřeš o obrubník.
ja ne
Kdyz neumis parkovat tak to je tezky :-)
ja považuju zase nákup originálních kol při pořizování auta za vahazování peněz :)
Vyjde to dráž a navíc ty plechy za které to vyměníš ti už nedodají ;o)
Asi neumím jezdit, když jsem za 9 let ani jednou neodřel kola…Naopak mi příjde vyhazování peněz za přezouvání v pneuservisu každý jaro a podzim, takhle mám dvoje kola a přehazuju si je doma.
A nebude někdo ze svojí Fabie2 dávat pryč 14" litý kola a kupovat nějaký jiný větší?
A pak by nevěděl co s těma 14" litákama?
Já bych věděl co s nima. :)
Nejlépe model ATIK 6Jx14 ET37 5×100 a nebo model FUN 5Jx14 ET35.
Sleduj e-shop Škodovky, občas mají akce. Já v jedné takové koupil 17" za 2,5k kus.
To jo no. Ale ty modely co chci maj v takovej „akci“, že jsou zlevněný z 2700 na 2500. :)
Nehledě na to, že chci z ekonomických důvodů stejnej palcovej rozměr jako mam na zimákách.
Proc stejnej rozmer, kdyz budes mit stejen dvoje kola?
Kvůli pozdější úspory za pneu asi…
žádnou nevidím.. stejně bude kupovat 2 sady..
Škodovka má větší liťáky na Fábii v atyp rozměrech gum, které pak stojí klidně 2× tolik. Například 195×55 R15 co mám na autě já.
Naprostý souhlas. Původně jsem uvažoval o 16" i na zimu, ale rozdíl mezi 215/45 R16 a 185/60 R16 je celkem propastný (3,5tis. vs 1.8tis.), což mne vyléčilo a na léto budou 16 (185 letní vypadají směšně) a na zimu 15 (sice vypadají směšně, ale snese se to).
A nevíš o někom kdo by dával pryč 14" liťáky z Fabie2?
auto.bazos.cz/pneumatiky/?hledat=alu+kola+%C5%A1koda+fabia&rubriky=auto&hlokalita=&humkreis=25&cenaod=&cenado=&kitx=ano
Mi to nejde otevřít.
A jestli tam ten inzerát byl, tak stejně pochybuji, že by unikl mé pozornosti.
To poslední 2 měsíce prolejzám se zadáváním různých klíčových slov.
A zas taková sranda to není, když si ještě do toho hlídám hloubku ET zálisu, kterej aby mi přesně hrál s rozměry udávanými ve velkým TP.
Odmaz si retezce „%C2%AD“ a bude ti fungovat.
Asi mam nějakej divnej počítač. Furt nic.
Stejně to bude nějakej chytrolín, kterej v inzerátu píše, že to je 5×100 a tim pádem pasující na hodně koncernových aut.
Na slovo pasuje jsem alergickej! Pasovat může konstrukčně, ale NE papírově!
Tak si proste vlez na auto.bazos.cz a tam napis do vyhledavani „alu kola skoda fabia“ a dostanes se na stejne misto kam smeruje odkaz:)
EDIT:
Pardon, jeste prepnout na rubriku Pneumatiky, kola.
Ohledne rozmeru si to musis overit sam, zda je to to, co mas psano v TP.
Rozměry ráfků mam už půl roku navrčený tak, že když mě vzbudíš ve dvě ráno, tak Ti je vyjmenuju. :)
Zajímám se i o zapsání jiných kol do TP docela aktivně, že bych mohl dávat školení. :)
Ono konstrukčně není problém ET37 a ET43 na Fabie 1 a 2 zaměnit. Je tam dost rozmezí místa odkud kam.
Ale při nehodě-likvidátorovi kterej to zná je docela problém.
Jelikož má Room, Fab 1a2, Rapid identický těhlice a stejnou konstrukci náprav, tak to tam jde.
Ale každý z nich má záměrně jiný ET, i o pár milimetrů.
Záměr Škodovky je ten. aby si prostě lidi museli kupovat na každý auto spešl kola a né si prostě třeba svoje starý 16" litáčky ze starý prodaný F1 dát na Rapida.
neres hlouposti.. pokud potrebujes sehnat kola.. tak res prumer a priblizny ET ± 10mm vetsinou nema vli.. standartni mezery do blatniku ven jsou 30–40mm … sirku rafku nikdo nikdy neresi pokud dorzis prumer a rozmer pneumatiky tak nikoho nic jineho zajimat nebude… a tobe to taky nicemu nevadi… varianta je i o 2 mm mensi bolt pattern tzn. ze das i 5×110 na 5×112 a opacne.. resi se to sroubem s plovouci hlavou… a da se i vyvlozkovat nebo presoustruzit stredici otvor… nehledej v tom zadnou vedu
O něco nižší (?) ET, prostě kolo vysunuté o pár mm víc z podběhu, se nám na autě projevilo podstatně vyšším zafláganím boků auta :D
od doby co jsou zástěrky příplatkový to může být argument ;-)
Od doby co pojištovny prolobovaly že zástěrky bejt nemusí.
=Pojištění čelního skla.
No to sice jo. Ale bez tipovýho listu na tom autě nemaj co dělat. Pochopitelně je mít ještě zapsaný ve velkým TP.
Třeba v případě když ti někde skočí malý dítě pod auto a ty ho zabiješ. Auto jde na expertýzu kde ho rozeberou a hledaj.
Pokud se srážce nedalo zabránit-v mém případě bych měl záznam z autokamery, není to tak špatný když budu mít na autě schválený kola.
V případě neschválených kol(auto nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích)- je to jako kdybys chlastal.
A to ti nakukal zase kdo?
A né snad? Prostě na autě používáš neschválená kola.
Známej dopravák a taky jeden chlapík kterej vyšetřuje dopravní nehody(nehodář).
Člověk by nevěřil kolik maj policajti specializací.
Ten stejnej dopravák, co nebyl schopen nijak doložit ten blábol o gumách výše?
Jedem od nás ze vsi.
V případě odpovědnosti při zavinění dopravní nehody (povinné ručení) je to blbost, pokud ovšem jiný ET nebude v příčinné souvislosti se vznikem nehody (resp. samotnou příčinou) i tak pojišťovna ale zaplatí a bude vymáhat. Samotná trestněprávní odpovědnost řidiče je pak možná taky, ale zase by ta kola musela být příčinou nehody.
V případě třeba havarijního pojištění bude záležet na obsahu smluvních ujednání, resp. výlukách v pojistných podmínkách a teoreticky lze připustit, že pokud by auto bylo z důvodu jinýho ET nezpůsobilé nebo neschválené pro provoz na pozemních komunikacích, tak pojišťovna nemusí plnit.
No. Ale jak dokážou, že za to můžou, nemůžou kola?
Nebo onehdá když do mého STOJÍCÍHO auta na parkovišti supermarketu nacouval s koulí nějakej důchodce.
Likvidátor se koukal i na hloubku vzorku pneumatik. (vzorek v pořádku)
Co tim sledoval? Vždyt jsem přece stál a kola se škodní událostí vůbec nesouvisela.
Co tím v takovém případě sledoval? Když ti tímhle způsobem viník poškodí gumu a ty za ni budeš nárokovat náhradu, uplatní ti na ni odpočet na opotřebení, pokud bude sjetá.
To bylo „jenom“ přimáčknutí kde to schytal pouze blatník.
Netlačil mě přez půl parkoviště.
I u čelního skla si zapíše hloubku vzorku. Je to tak nastavený, kdyby náhodou, tak ať ten údaj prostě pojišťovna má.
To je úplně jedno, on prostě má formulář, do kterého zaznamenává všechno. Pokud by se jim nechala volná ruka v úsudku, co mají nebo nemají zapsat, bylo by zde nebezpečí opomenutí nebo dokonce úmyslného nezaznamenání nějakých věcí, při takovém molochu navíc blbě hlídatelné, tak je lepší to řešit takhle.
A jak je to třeba v tomto případě:
Mám zapsaný ve velkým techničáku další kola.
Je tam rozměr disků, jich výrobce-značka a model disku.
+Schválený rozměry pneumatik pro tento disk.
Sehnal jsem si ale jiný disky(maj KBA i TUV zkoušky, žádný čínský mrdky)se stejnýma rozměrama jako ty co mam zapsaný v techničáku. Jenže je to jinej výrobce. Konstrukčně a podle selského rozumu neni problem je tam dát. Jsou momologovaný jen na Fabia1, ale já mám F2. Sice neni problem nechat je homologovat na F2, ale za 3000, což potom cena kol+homologace vyjde jako kola který bych sehnal s typovým listem a bez starostí se zápisem.
A podle ministerstva dopravy tam musim mít jenom ty kola který mam zapsaný-musim dodržet značku i model disku.
Co mi můžou v případě nehody udělat když bych tam měl tyhle disky? Je možné se proti rozhodnutí likvidátora odvolat a ject na homologaci, která by potvrdila že tam ty kola taky můžou bejt?
Nebo prostě zkráceně, nehodu bych sice prodělal na neschválených kolech, ale homologační zkoušky by prokázaly, že sou ty kola vlastně v pohodě a korát v moment škodní události nebyla schválená.
Jestli jsem to dobře řekl.
podstatný je rozměr kol + ET a rozměr pneumatik pokud je vše s homologační značkou a shoduje se s rozměrem v techničáku tak kua proč někde pořád hledáš problém.
nikoho nemusí zajímat kdo kola vyrábí samo musí mít homologační značku, to bys pak nemohl dát žarovku od jiného výrobce než je předepsané?
někdy to chce i myslet !!!
Tak snadný to nejni.
Pokud to bereš selským rozumem, tak máš pravdu. Ale zákony mluví jinak.
v tom případě bacha na výrobce pneu, abys nedal od jiného výrobce mohl bys mít problém
Pneumatiky jsou pouze podle rozměru.
kola taky
Disky ne e. Teda pokud máš na autě zapsaný další kola na základě typovýho listu a nemáš tam značku a model disku, věz, že úředník kterej ti to tam zapisoval byl lempl.
Správně tam má bejt i tohle. Já si taky myslel, že mi to zapíšou jen jako holý rozměry, ale ejhle, u nás na magistrátu jsou pedanti.
A nejhustčí je, že těm lidem kterým to zapsali bez značky a modelu to už nikdo nemá právo dopsat a můžou si vozit cokoliv tohoto rozměru bez ohledu na výrobce disku. Pochopitelně to musí bejt kola s německýma zkouškama TUV.
sorry ale tohle je kokotina na entou
mám tu něklik techniučáků od firemních aut a v žádněm není výrobce kol. myslím že ti z toho jebe
Jenže jemu tam nějaká husa za přepážkou bez přemýšlení zapsala kromě rozměrů i výrobce a model kol… :-D
Bohužel ta husa to napsala tak jak se to má napsat.
Nedávno tu někdo v diskuzi dával scan technicaku jeho auta, kde měl předepsané i výrobce pneumatik! Jednalo se o bmw
To určitě bylo kvůli runflatům, ne?
to je ale kvuli spešl pneumatikám – dojezdové runflaty
Aha, tak to už si nevybavuju.
ja ti rozumim ale uplne narovinu… ses si jistej ze jis to co opravdu jist muzes? ze mas na sobe obleceni co opravdu prodejce mohl prodat a clovek obleknout? jsi si jisty ze kazdy el. spotrebic co mas doma mohl byt prodavan v CR? … proste uz zachazis do extremi roviny.. zbytecne si s tim delas hlavu
Ale když sežereš jinej rohlík než si mislel než sežereš a posereš se s toho, tak tě nikdo nebude stíhat že ten smrad je z jinýho rohlíku.
Zavrtejte se do zákonů jak to je.
Ono se vám to snadno povídá, když o tom víte kulový.
Docela by mě zajímalo, jak dlouho tohle ještě dokážeš řešit. :0)
No. Nevim.
Dokud nenajdu nějakou kličku v zákoně jak tenhle debilní protirozumovej zákon obejít a dam si je na auto.
Nebo do tý doby než ty kola přibiju někomu na jehož auto jsou homologovaný- Fabia1 Octavia1 Golf4 Bora :)
Ze začátku jsem u FII taky řešil kola s jiným ET, zápis do velkého TP a podobný kraviny a nakonec jsem je na autě měl 4 roky a svět se taky točí dál. ;0)
delas si z toho zbytecnou frasku
Nech ho, já se dobře bavím. :0)
ok
tak mě pouč,
ok
tak mě pouč,
Podle vyhlášky se při zápisu dalšího rozměru kol do VTP na základě typového listu musí být ve VTP uveden výrobce disku, model disku, rozměry disku, schválené pneumatiky pro tento disk, typ vozidla-tovární kod. Kola musí mít atest TUV a KBA. A smíš tedy použít pouze tyto disky.
Pokud je úředník bordelář a nenapíše tam značku a model kola, můžeš tam dát co chceš se stejnýma rozměrama a co má TUV a KBA.
Pokud máš ale od výrobce při koupi nového auta udány rozměry disků všeobecně, můžeš tam dát taky cokoliv, co má sice TUV a KBA, ale nemusí to mít typovej list ve kterém se udává schválení pro tvoje auto.
Práší se mi doma na kola který maj TUV a KBA, jenže od jinýho výrobce a bez schválení pro moje auto. Disky mají dokonce větší nosnost než ty zapsané a jsou schválený pro mnohem těžší a silnější auta.
Ale prostě si je tam dát nemůžu.
Postavený na hlavu.
to máš blbé teda :D
už to chápu, tady jde o rozměr kol který dopisuješ na základě individuelního schválení kol výrobcem ráfku, a tam samo uřednice výrobce musí napsat.
A neřešil bych to tak moc, kdybych na těch ráfkách chtěl vozit gumy které jsou pro tuto šířku disku obvyklé.
Jenže chci vozit šířkovou kombinaci disk/guma která není tak úplně běžná, ale právě ty kola který mam na základě toho typovýho listu tu kombinaci disku a gumy umožnují.
Ta kombinace je docela bijící do očí, tak právě z důvodu kdyby pojištovák začal štourat, tak abych měl nějakou papírovou oporu.
Původní disky které mam zapsané a u nichš je napsaná ta prokletá značka jsem už právě poslal do světa a mam jenom ty druhý se stejnýma rozměrama, ale od jinýho výrobce.
Peklo, totok. Původně to mělo být auto bez klimy a se švihadly a jak se to najednou zkomplikovalo.
osobne si nemyslím že by někdo dohledával výrobce alu kol, pokud sedí rozměr, ale to už je tvůj boj
Tak si kup standart gumy na ty ráfky, nebo sis měl koupit origo disky a asi by tě to vyšlo 2× levněji. Sice by ti to asi provrtalo koleno, ale zase by sis nemusel teď vrtat palici…
Pokud máš takové znalosti zákonů, tak víš co je třeba a tak se zachovej.
.
Zimáky který se budou blížit ke čtyřem milimetrům si nechat dát na letní ráfky a na nich je domrdlat.
A na zimáky zas koupit nový zimní gumy.
Zimáky stejně po pár letech ztrácí svoje vlastnosti tak je dojezdit v létě.
A v létě nenajezdim taky moc a ani způsobem na doraz přilnavosti.
Pro těch mejch pekelných 10000km za rok naježděnejch kolem komíma to stačí.
Imho zimní gumy na autě musí mít stále min. 4 mm a je uplně jedno, jestli je to v létě nebo v zimě…
Nehledě na to, že při mokru v létě na sjetých zimácích je to výrazně o držku.
A můžes prosím svou tezi o povinném minimálním vzorku 4mm na zimácích i v létě něčím doložit?
Nemůže, protože je to blbost.
Mě to přijde taky jako ehm, nepravda.
A ještě jedna otázka na zimáky v létě.
Jak je to s tim, když bych vozil na autě na kolech přední nápravy letní a na zadní nápravě zimní kola pochopitelně se vzorkem 1,6mm+?
Někdo taky někde říkal, že se to nesmí.
Proč by se to nesmělo?
To právě nevim. Ale říkal to jeden mechanik v autorizáku a nezávisle na něm i jeden policajt dopravák.
To by mě zajímalo zdůvodnění.
No mě taky.
Nevím, zda se to smí, ale je to pokus o sebevraždu. Vyzkoušeno.
Takhle to dělam u svojeho starýho pracovního auta a ještě mě to nevypeklo.
ale až tě to vypeče, tak už bude pozdě…
A co přesně by ho na tom mělo vypéct?
Třeba že by mi v zatáčce předběhly zadní kola ty přední?
třeba pepek přiblíží, proč je to na sebevraždu, ja spíš chtěl poukázat na ten přístup k tomu :)
to je jednoduchy.. za normalnich okolnosti a normalni rozumne jizdy na podzim, jare , lete suchu nebo mokru je to asi sumak.. v zime ve srackach a na snehu je to sebevrazda.. protoze kazdy kolo se chova jinak a je to neriditelny v krizovce.. ktera na snehu a ledu prijde kdykoli.. a je jednu jakou mas kombinaci… kdyz se pusti zadek des do hodin.. kdyz se pusti predek jdes po tecne ven.. neudelas s tim nic… zima = vsechny pneu stejny
jo tohle je mi jasné, ale Pavka se výše ptal na to léto ;)
jo tak.. sem blbě četl…
mám za to že:
přední a zadní náprava může být obuta do různých typů pneumatik za předpokladu, že jsou obě sady stejného typu tj letní nebo zimní, stejného rozměru a stejného rychlostního indexu… pak je to jedno. jinak ne… a ani nejde mít byť stejné pneu od jiného výrobce na jednotlivých kolech.. tzn náprava musí být vždy obutá do shodných pneu.
Jak už někdo napsal, zimáky v létě na vodě prostě nedrží a navíc jdou do smyku nějak víc nekontrolovaně (asi se ty figury ohnou a pak najednou ustřelí). Takže jedeš, jseš zvyklý, že auto je neutrální, nebo lehce nedotáčivé a najednou tam máš přetáčivý smyk jak prase. To trochu překvapí.
Tak občas mi prdelka ujela, ale nic co by se nedalo zvládnut.
Spíš na místě kde vim, že když tomu naložim, tak nemam do čeho narazit.
A je to aspoň prča. :)
prave v tyhle kombinaci je ten pruser ze kazda naprava ma jinej limit a a je pruser kdyz jedna drzi a druha je uz za limitem…
Se tu bavíte jako kdyby jste hledali nejoptimálnější obutí pro WRC a nebo Formuli 1. :)
Tohle je auto na každodenní pohodový ježdění do práce.
promi.. az pojedes normalne rozume kde to neznas a i na 50 dostanes aquaplaning na jednu napravu a posles to dozdi tak se budeme bavit co je lepsi a co horsi… nejsem zastancem zadnyho bezmyslenkovityho dodrzovani vsech picovin co si kdejakej chorej mozek vysnil a jen diky moci to mohl vydat… ale mam se rad… takze takovyhle picoviny delat neminim a obhajovat je taky ne
Jestli tě to uklidní tak díky tomu, že do práce jezdim pořád stejnou trasou tak znam každou louži a díru jménem.
Na tej trase mě těžko něco překvapí.
ok.. dobre pro tebe :-) kazdopadne preju aby te to nikdy nevypeklo az budes muset jet jinam… ja osobne bych to neriskova ac jezdim taky porad stejnou cestou.. tak nikdy nevis
Tak dík. Ale uznej, že když cena nové sady pneumatik převyšuje cenu auta už fakt nemá význam řešit že má v létě na zadní nápravě zimní pneumatiky.
Je to takovej pracovní dříč, městskej otloukánek a tank do zasolených silnic.
Jako leštěnku mam fabii.
moje Ackova Omega 2.6 Dual Ram z roku 91 s najezdem 370tis me stala 4 tisice, mel jsem na ni zimaky za Nokian WRG2 225/45/ZR17 ktery asi tak 3× prevysovaly cenu auta… ja sem se totiz v zime nechtel nekde rozpulit o sloup.. kazdej ma jiny priority… a navic na takhle malej pekac se novy nebo zanovni gumy daji koupit tak za 3 tisice…
O této kombinaci (P letní/Z zimní) se bavíme v případě jízdy v létě.
ty si rikal ze se ti nevyplati kupovat kola drazsi nez auto.. ja ti jen pisu ze ja mel radsi moje zdravi a koupil jsem si gumy poradny
+1
na takovou šunku koupíš gumy na letní dojetí i za litr na všechny kola vzorek 2–4mm letní nebo 4–5mm zimní.
Osobně se takhle starých zbavuju, než platit za recyklaci. Vždycky si pro to někdo za 600–800kč přijel (14")
post na TJK – řazení u kraje :/
Tak pokud kupíš nový gumy, tak máš nárok dát prdejci bezplatně stejnej počet ojetejch gum k recyklaci.
Jinak zas tak blbej nejsem abych si kupoval bazarový gumy.
A tuplem né u zimáků, u těch chci mít jistotu, že jsou čerstvě vyrobený a nikdo s nima nedělal nějaký bejkárny.
jezis.. podivam se na stav, jestli jsou rovnomerne sjete a jakou maji DOTku.. to ti rekne vsechno co potrebujes… co vic bys chtel zjistovat?…to neni zadna raketova veda…
Mi tu tlučeš do hlavy nevhodnost zimáku na léto ale při tom v klidu koupíš ojetý gumy. :)
promin ale musim.. ses proste jantar… co ti na to mam rict… co je jako sptnyho na gumach s 7mm vzorkem 1 sezonu jetejch s rok a pul starou dotkou?… btw… jeste te upozornim ze hafo levnejch obchodu ale i pneuservisu prodava klidne 2 roky stray zasoby gum.. protoze ani dneska neni moc lidi ktery tu DOTku umej najit, rozklicovat ji natoz aby vubec vedeli co to je… sory ale resis od zacatku blbosti ..
asi bude třeba alincebův strejda aby vás rozsoudil
nebude… už mi volal a prej mám pravdu já.. jako vždycky
Pravdu má ten, kdo přežije tu divočinu na silnicích a dojede do cíle.
A jak říká tisíckrát řečná pravda:
Když někdo jezdí jako magor, tak ho žádný gumy ani elektronika na silnici neudrží.
A o sobě si troufám říci, že se mam docela rád a podle toho jezdim.
Já jsem s touhle kombinací – vpředu letní, vzadu zimní – najezdil s minulým autem po Evropě několik desítek tisíc km, aniž by se mi sebeméně projevilo něco takového. K té kombinaci jsem přišel tak, že zákazník nechal v servisu na vyhození sadu zimních gum, kde přední měly 3mm a zadní 5mm – s tím, že prostě nechce ani ty 5mm, ať si s nimi děláme co chceme. Tak jsem si je dal na zimu na zadek a pak je tam nechal, že se přes léto dojezdí. Nedojezdily, vzadu se kupodivu moc nesjížděly ani v létě, takže nakonec daly dvě léta. A stejně tak na nich v létě zadek nikam neujížděl ani nešel do smyku. Tak nevím, možná je to tím, že vlastně vůbec neumím řídit. I když v tom případě bych se na nich vysekal ještě před garáží, podle toho, jak to líčíte. A nebo jsou to prostě jen kecy a vzadu to zdaleka není takový problém jako vpředu, kde podstatně víc záleží na gumě to, jak auto brzdí a drží stopu.
A ty makáš někde v pneuservisu?
Ne.
Tak nic.
hele me je to jedno.. at si kazdej jezdi na cem chce.. ja vim co auto dela na zimnich a na letnich a ja osobne bych pul na pul nikdy nejezdil
Jo tak přesně takhle jsem to měl Citr. Evasion.
Dvě zimy a dvě léta. Bez problémů. Najeto v létě v zimě cca 35 000 km ročně.
Budu to mít od tohoto roku na krabici stejně, zimáky mají teď 6,5mm, jsou na zimu na předku, na jaře půjdou na zadek a uvidíme, jak dlouho tam vydrží, podle mě léto, další zimu a další léto dají, krabice najede ročně tak 15tis.
Záleží, jak moc „katolicky“ (jak by řekl pepek) jezdíš. Někdo jezdí z Brna na Olomouc po dálnici, někdo přes Drahany (a chce si to užít) ;) Já bych si toho taky všiml jen při nějaké nestandardní situaci, protože jezdím dost opatrně a pomalu. Nicméně čas od času se tomu člověk nevyhne, tak proč zbytečně pokoušet osud.
Jo ještě jsem zapomněl říct, že mam na to autě kde vozim letní vpředu a zimní vzadu nějakej rozbitej regulátor brzdný síly a mam komplet vyndaný zadní sedadla který autu ubraly na zadku nějakejch 25–30kilo.
Tak proto mi to taky občas šmejkne při brždění a ulítne zadek v zatáčce.
Jo, tak to zní rozumné.
Rozumě nevim, ale finančně jo.
Jak tu již někdo řekl, zimáky v létě taky nejsou žádná pecka.
a proč je z ekonomických důvodů nedojezdíš na zimních kolech?? Ušetříš za přezutí..
To sice jo, ale i tak považuju letňáky za zbytečnost.
Dokud nebudeš potřebovat za mokra rychle zastavit, nebo zatočit.
kazdy svyho osudu strujce…pokud netrefi auto v protismeru…
Tak snad zimáky by měly na mokru fungovat trochu líp ne?
Ale do zatáček stejně jezdim pomalejc a nevrhám se do nich jako kdybych to auto ukrad. Ale jezdim na pohodu relax.
Na takovýhle divočiny mam starý twingo. To opravdu nešetřim. Chci ho co nejvíc ujezdit než mi zkončí technická a než to schnije.
Ne. na mokru jsou na tom hůř.
protoze zimaky jsou delane tak, aby se zakusovaly do ujeteho snehu. Drazky nejsou oprimalizovane pro odvod vody z kontaktnich ploch dezenu…
To se mi moc nezdá. Vždyť na sněhu moc nenajezdíš a většinou to je v zimě o mokrý silnici. Ten vzorek musí být optimalizovaný i pro odvod vody.
Najdi si libovolny srovnavaci test letnich a zimnich :) „Zimaky“ jsou vlastne oznacene M+S, tedy „Mud and Snow“. Vzorek se musi tedy hlavne dobre „zakusovat“, dobry odvod vody je az na druhem miste. Na rozdil od letnich pneu. Na mokru jsou lepsi letnaky, i v zime.
kdyz musis udelat vzorek co ma zvladnout ziu a snih.. tak ho primarne udelas na zimu a snih a az pak resis vodu :-) oboji tam nedostanes.. v lete resis grip a vodu… to je jednodussi.
Ten vzorek je optimalizovaný primárně pro odvod (samočištění) sněhu a bláta, proto to označení Mud and Snow. Vody dokáže pobrat taky dost, ale celkově to chování na vodě není lepší než u letní.
na dezenu zimaku je kupa malych drazek, ktere umoznuji tem malym figuram „vyklopit se“ a zabrat hranou…tyhle drazky ale moc vody neodvedou…Pochopitelne jsou zimni gumy ktere lepe zvladaji brecku/vodu a ktere umi lepe na snehu…ale troufam si tvrdit, ze v porovnani letni a zimni gumy (podobne tridy) na vode na tom budou lepe letni gumy..
to nemusis… tim si muzes byt jist a je to holy fakt… uz jen diky lamelam je tuhost dezenu nizsi a to samo lehce zhorsuje prilnavost na suchy vozvce a zvysuje valive odpory
Tak já netvrdím, že na vodě budou lepší zimní gumy.
Jen jsem polemizoval s myšlenkou, že v zimě většina lidí najezdí sníh/voda tak 20/80. Tudíž předpokládám, že výrobci samozřejmě vyrobí gumu, která bude mít záběrové vlastnosti na sněhu, ale musí mít i nějak vyřešený odvod vody…
No, tka to se muzem posunout do roviny, kdy do mesta staci celorocne letnaky, protoze povetsinou byva mokro nebo sucho…a kdyz jsou sracky tak nevyjizdet…
Tak to už je úplně jiná rovina :-)
To já samozřejmě vím ;-)
to jako ze jenom rozsiruju tvou odpoved;) Nahodou se zrovna nesnazim poucovat:)
Tak to pak jo :-)
+1, při malém nájezdu km je zbytečně zimní gumy vůbec sundávat.
minimalne by mne srala vyssi spotreba.
pokud nekdo jezdi malo.. myslim fakt malo.. tak je to fakt jedno.. ten 0,5l navic neni stezejni… gumy daji tak 3 sezony a pak je vyhodi…
No. 10–15 tis ročně.
To už není zas tak málo, takovej docela průměr na míň jezdícího člověka, ale jen jednou tejdně do superhyper to není.
ak to uz je realne na 2 sady protoze po 2 zime sou ty kola KO a leto sice dojezdi a lez 3 zimu fakt nedaji
Zimní Kumha na twingu mi vydrží 3 zimy. A to jim dávám pěkně ochutnat.
ale ty kola nejezdi cely leto… za 2 zimy a 2 letni sezony jsou ty gumy na 3 zimu nepouzitelny… budou tvrdy jako sutr a sjety
Tak to už je na dvoje kola.
No…ja nevim, zda jsem zacal jezdit nejak jinak, ale co mam zimaky, tak spotreba vyskocila o skoro litr…ale mozna jenom specham, bo sem desne byzy voe…
realne oproti letnim 17" 215/55 na kvalitni goodyear gume pri prechodu na zimni 18" 225/45 spis obyc guma.. cca 0,5l nahoru.. stejne trasy, stejny jizdni styl.
Málokdo ale přechází na širší zimáky :-)
Letní 225/45 R17 – Dunlop Sportmaxx, zimní 195/65 R15 – Dunlop Winter Sport 4D a spotřeba prakticky stejná.
To je sice všechno hezký, ale nějak jsme odbočili od prvotního témata. Jestli někdo nemá doma nějaký fajný 14" liťáčky.
tak to sou primarne letni kola ke kterym sem sehnal zamovni zimaky za hubicku, vice mene 17 prodam a na zimu poridim 16" a ty 18" prezuju na letni… tohle bylo jen ze to zrovno vyslo takhle… navic jsem kola upravoval tak jsem je chtel vyzkouset
No já to mám mezi zimáky a letňáky ± stejné, ale letňáky mám širší a 15, zimáky užší a 14…
Celý minulý rok jsem jedenkrát týdně jezdil Rožnov – Havířov a rozdíl na zimních gumách byl 0,3 – 0,5 l/100 km, takže nula nula nic. Šířka i průměr pneumatik v zimě i létě stejný, nejmenší možný aby se do kol vešly brzdy :))
Tak je to jasny, stal se ze mne zavodnik:D Kurvadrat…
tak to může udělat jen ta větší zima a ne zimáky
delsi doba ohrati motoru mne taky napadla…no, uvidim pri dalsim tankovani, ale trochu se otho bojim, bo rucice uz moc nezbyva a najezd jeste neprokrocil 400Km…
pres leto byla spotreba 6.4l a ted (1000Km, dvoje tankovani) to je 7.45…chmmm:(
počítání spotřeby značně snižuje fun-faktor
jo…(
To máš furt tu starou Fábku? Kdy bude lesník? :)
Tak tak. Aby se vešly brzdy. :)
Sice 16"kola by byly pecka, ale tahle sranda něco stojí, hlavně ty gumy.
A neznáš někoho kdo má na Fabii2 6Jx14 ET35?
Tzn, že se mu ET zális liší oproti předepsaným ET37 o 2mm o které to kolo kouká ven z auta?
Je to v pohodě a nedře mu to v podběhách a nebo o blatníky?
Já mám na F2 15" kola z OI, tedy koukají o 5mm ven a vše bez problémů.
ET 38?
Jj… Na FIII bych dokonce ani nic neporušoval, protože ET38 je pro 15" kola přímo v TP.
Ale u ET35 by to bylo ještě o 3mm víc ven právě.
Dyť na tom bazošu máš 4 originál sady na Fobii jen na první stránce, tak co furt vymýšlíš?
uz sem ti to tu jednou psal… v serii ma ma kzdy auto kola utopeny oproti vnitrni hrane lemu blatniku tak 3 – 3,5cm.. rozdil 5 nebo 10 mm je uplnej sumak… tak neres nesmysly a kup cokoli co ma ET od 40 do 30 a mas to uplne v klidu
U kol s ET33 už na schopech píšou že je nutná úprava blatníků.
tak oni se samo sichrujou.. pokud je to stejna sirka nebo jen rozdil pul palce je to jedno…
Udelej tohle.. vem tycku a opri ji o celni hranu kola tak aby derzela rovinu a pak si praviitkem zmer vzdelenost te tycky k vnitrni hrane lemu blatniku.. pak poznas kolik tam mas mist.. nezapomen ze meris zadni hranu tycky (tu hranu kterou opres o kolo)
Ale ještě ber v potaz pohyb a pozici kola při propružení kterou udává kinematika-vedení spodního ramena a vspěry McPherson.
u pevny zadni napravy to jde furtr rovne a u miltilinku s ramenem vzdycky po nejaky kruznici dovnitr
tos neměl psát, teď bude Pavka zase týden hledat multilink
na fabii možná i dýl :)
Zas tak blbej nejsem. Doučoval sem na nástavbě lidi na konstrukci vozidel.
Moje specialita byla hlavně druhy, použití, výhody a nevýhody různých typů náprav.
ale s jakou šířkou ráfku a pneu?
Šroubuje mi to tak, že když tam něco dam, tak aby mi to nezrušilo podběhy. Prostě na jistotu.
viz muj post vys.. zmer a vis presne jak to mas.. fabia nema tlustej vnitrn pertl takze te zajima jen vnitrni hrana lemu a na 90 procent tam budes ted mit tak 30+mm mista
To si právě nemyslím, že by koukaly ještě o další 3mm víc ven, než moje 15tky.
Celý vtip je podle mne v tom, že ta kola jsou jinak široká. Pokud máš 16" kola, tak mají osu kola jinde, než 15" a 14" kola. Aby kola koukala pořád stejně ven u všech rozměrů, tak se musí hýbat s ET. Moje teorie tedy je, že jak 16", tak 15 i 14" koukají i s jiným ET pořád stejně ven. Možná se ale pletu.
tak sirka je logicky druhy vliv… ET se pocita vzdy od stredu kola k dosedaci plose disku… tzn. ze sirka disku ma primy vliv na to jak moc to kolo pujde ven… pokud mas na kole shodne ET ale jedno kolo je sirsi o 1 palec tak kolo bude ve vysledku o pul palce ven
Takže když má FIII 6Jx15 ET38 a 7Jx16 ET46, tak budou koukat ven úplně stejně, je to pravda?
EDIT: tak ne, podle http://www.e-pneu.cz/rozmery_alu.php… to vypadá, že 16" kola budou o 5mm koukat ven.
no vidiš jaks to našel prostě ET a šířka ráfku se musí vždy zohlednit.
pak ještě i šířka gumy trochu
diky sirce + 12,7mm ven a diky ET – 8 mm dovnitr.. vysledek +5mm ven
To je jedině dobře. :0)
No třeba se hlavně dívat i na šířku ráfku/gumy. Na jenom průměr ráfku. ;-)
et je jedna věc, ale do toho se samo motá šířka ráfku a i šířka gumy, jinak bych +/- 5mm na ET neřešil
tohle se řeší až když se dávají výrazně širší gumy a ráfky pak už je potřeba to hlídat a počítat
Z ekonomických důvodů je lepší nesmyslné hliníky na HP vůbec nekupovat…
:DDD
Co je na tom k smíchu? Já to myslím vážně :P
já vím.. :DD
Ale tak aby to aspoň trochu vypadalo v létě.
Když mé nějaký šestnáctkový šestiapůlpalcový salámy tak aspoň nějaký decentní litý uzký čtrnáctky.
nedávno jsi vyžadoval auto se švihadly a bez klimy :-)
Tak sem si to rozmyslel. Pokrok a lenivost lidí nezastavíš. :)
Klimu to sice má a je i fajn. Ale klidně bych se bez ní obešel.
v tebe jsem vkladal nadeje, ze se postavis proti tem vsem imperialistickejm nesmyslum jako alu kola, klimatizace atd. Vzdyt plechace budou taky jezdit ne?:) a ted…? smutne, smutne, i takovej drzak jako ty podlehnul:(
To je pravda, hliník, takový symbol buržoazie?! To nejsi ani věrný románu Jak se kalila ocel? :P
Jsem dostal na stranické schůzi povolení.
Abych mohl zmást třídního nepřítele. :)
tak to potom v poradku:))
Tak sem posehnal tyhle za 5500.
Alustar U-starší nejetej model bez Typáku.
Se zápisem to udělam tak, že seženu typák na Ronal se stejnýma rozměrama a nazdar bazar.
pekny stav! ale cena trosku dost na 14"
Včetně vyřízení starostí se zápisem do TP.
OZ Racing Superturismo. Pro me nadpozemsky kola, ktery z kazdyho auta udelaji AUTO. Jen ta cena no… :)
a hlavně alu kola doporučuje alincebův strejda protože se s nima můžou střihat zatáčky o 15 km rychleji než na plecháčích, a to se vyplatí
Ty jsem měl, ale bohužel jen v 17"
Bych řekl, že těmhle už docela odzvonilo. Teda mimo okruh.
No nevim, ale v rallye je jezdí snad všichni. :)
Rallye spadá do kategorie okruh, i když se jezdí mimo okruh:)
btw. když už to tu je, tak mám navíc 2 sady 17" s roztečema 4×108. Kdyby někdo sháněl, tak mejl.
tak co bych se nepridal zejo :-)
Originál renault laguna III grandtour 17" 5×114.3 včetně letních pneu 215/50/17 Goodyaer energy saver.. DOT 2510 ( od koupě auta, najeto cca 45 tis), vzorek kolem 6mm, přesně lze změřit. kola i pneu TOP stav
cenu nabídněte
kola z auta s píčou jsou neprodejný
dík… moc si mi pomohl.. pánbůh ti to oplatí na dětech. Jen tak dál.. každý tvůj příspěvek má hodnotu zlata!
já si tady nezačal z toho dělat prdel první, třeba alincebův strejdy by je vzal:-)
uz jsem mu psal… a sou malý.. my tady totiž všichni jezdime min. 18" spiš víc… bo styl pi*o ! nejsme žádný lúzři na plechu…
:))
Hlavně nemáte čas jezdit pomalu na malejch kolech, na severu se holt musí business víc fofrovat a není čas brzdit do zatáček.
Tohle tema se me zrovna hodi – mam tu 16 alu kola 5×100 ET 38, o cene jsem ochoten jednat, klidne navrhnete.
Vice info dodam zajemci.
Jako litý 14" na Oktávku, Golfa 3 a nebo Leona?
Spíš bych to tipl na 16" :)
Já už jsem zmagořenej. Sem si tý šestnáctky nevšimnul.
Srry, melo to byt 16", jinak jsou to Ruote Company a vozil jsem na VW Golf 4
Zdarec,
nevíte, jestli je možné sehnat typový list pro originální kola VW, která se na daný typ vozu dokonce dodávají, ale pouze v jiných výkonových verzích?
Konkrétně jde o VW Golf VI Variant 1.6 TDI 77kW a kola jsou 17, název asi Curitiba. V TP mám zapsané pouze kola s 15" a 16" disky.
Díky
Neptal bych se na bikeforu, ale skocil bych do nejblizsiho servisu VW, kdo jinej by ho mel mit?
+1
Servis je nemá. Vystavuje ho importer. Pokud je to pro danej model a motorizaci schválený rozměr tak ho dostaneš (platí pro auta před tzv. klastrovanim kol). Pokud je to rok dva staré auto můžeš mít smůlu.
Tak škodovka i fofkfagn s timhledělaj hrozný drahoty. Lépeřečeno neseženeš.
Maximálně si sehnat stejný neoriginální kola se stejnýma rozměrama a od prodejce sehnat typovej list.
Jo a pak ještě známýho na stk.
Nemáte tip na hezká 16" kola pro Golf VI, a nejlépe i s fotkou na autě? ;)
Na živo to právě vypadá ještě vždycky trochu jinak, tak proto se snažím si co nejvíc ověřit, že se mi pak objednaná kola budou líbit, ale každopádně dík :)
Asi půjdu do kol Dezent TC 16" – viz foto z jednoho DE konfigurátoru https://static3d.felgenshop.de/…932-1300.jpg
Samozřejmě by se mi víc líbily 17", nebo 18", ale protože celkem často jezdím po špatných cestách, a dokonce po polích :D , a to hlavně v souvislosti s cyklistikou, tak bude muset vzhled ustoupit funkci :)
Vybírám si alu kola a dost přemýšlím, jestli cena = kvalita? Jestli čím dražší, tak tím lepší kola? Nebo už je to pak jen o značce a barvě?
Spousta aftermarket kol je z pekne shit slitiny a po sezone budou sisaty jak vejce. Nejlepsi je koupit original, jinak to chce dobre vybrat vyrobce. Cim nizsi profil, tim pecliveji vybirat.
Chcete mi říct, že se prdoávají kola, která se deformují běžnou jízdou? A ta jsou homologovaná? Co bezpečnost těch kol?
Ty kola jsou bezpečná, ale nevydrží tolik – stejně jako levné výplety
Kvalitní kolo trefí díru a nice se neděje, levné kolo může po první díře začít házet, Jezdit se s tím dá, ale pak to nejde pořádně vyvážit nebo to při určitých rychlostech vibruje.
Problém se bude týkat především nejlevnějších a hodně odlehčených kousků
taky asi bude rozdíl jestli koupí designovou 19ku a nízoprofilové gumy a nebo normální 16ku…
ukazu ti originalni 19" na mym sluzebaku co sou sisaty jak vajicka… s dnesnima dirama rozhadrujec cokoli… ja bych volil rozum, 16–17 a vyssi profil kolem 50 podle toho co ma auto v papirech
Jestli to je z koncernu PSA:-D
;))
Úkažu ti moje rovné 22” po 120t.km
:) ja uz sem 2× gumu prorazil… jedes v zime v noci, prsi a proti jedou auta, drzis se v pruhu a najednou rana jak hovado… krasnej zimni 20cm vymol… a cca mesic na to sem rozstreli podobnym spusobem gumu u ridice… je to smula ale na druhou stranu co ceka od nizkoprofilovy 235, ins tuhou bocnici ty kola dostavah hrozne zabrat… liberec a jablonec je sama dira
Podle všeho bych tedy měl mít kola 5 × 110 16", doporučíte mi tedy prosím dobrá kola?
Ještě ti chybí šířka, ET a průměr středu. Pokud to nebude sedět, tak bys sis ty kola měl nechat zapsat do TP.
Pozor si také musíte dávat na to, jestli ta kola která vyberete půjdu k vám zapsat do TP, jinak taková moje menší rada, nebo teda co mě pomohlo s výběrem kol na auto byl konfigurátor na aluapneu .cz , kde si nahrajete fotku svého auta nebo si vyberete ze seznamu a můžete si pak přikládat různá kola na auto a dívat se jak to vypadá.