All in multitool aneb multiklíč do středové osy

85 nepřečtených
  • psedma

    https://www.allinmultitool.co.uk/

    tak co říkáte na tento geniální nápad italského učitele? měl to už něko v ruce? jasný, cena obrovská, škoda, že chybí nýtovačka, ale další super nápad jak využít každou „dutinu“ v kole… existuje nějaké podobné využití středové osy?

    0 0
    • Smazaný účet  

      Nápad využít prostor duté osy ať už třeba pro baterku powermetru nebo cokoli jiného se mi líbí. Ideálně by to mělo mít těžiště v ose… Absence nýtovače bohužel znamená nutnost vést s sebou ještě někde nýtovač, což už proti multitoolu není takový rozdíl. Je to tedy zatím polovičaté.

      0 0
      • mr.antik  

        přesně tak… hromadku inbusů nebo bitů můžeš dát kamkoliv, šikovnej nejtovač je problém

        0 0
        • Kire  

          Jak se to vezme, já od něho čekám max. roznýtování, abych mohl použít spojku. Čili stačí i něco malého.

          0 0
          • pepek  

            Tak. Vozil jsem jeden, vyoperovaný z multiklíče Olpram za 86,–. Byl malý tak akorát.

            0 0
            • Kire  

              +1

              A projít kolo a pořídit jen to, co opravdu potřebuji. Dostaví se váhová a prostorová úspora, o použitelnosti např. klas. inbusu oproti parodii na multiklíči ani nemluvě.

              0 0
              • pepek  

                Ovšem ten wow efekt multiklíče 4 inbusy, svázané gumičkou nepřekonají. Dokud není potřeba něco povolit/utáhnout, někde kde se s multikulti ani neotočíš.

                0 0
                • mr.antik  

                  mně by jako ideální přišla nějaký lehoučký L z hliniku, zploštělé jako montpáka a do toho standardní bity. Plus malý nýtovač, asi by se to vešlo i do osy…

                  0 0
                  • Kire  

                    Ale kam s duší, pokud ji někdo vozí? Mám bezduše, ale pro sichr beru i duši.

                    Vše sbalím do kompaktního balíčku, uzavřu do igelitu a mohu to dát do batohu, dresu, podsedlovky, bidonu, …

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Duši dávám do rámu, pod košík.

                      0 0
                      • Rockodendronus  

                        No jo, ale kdo má dneska na kole košík… já ho mám jen na kole na nákupy, a tam zase nevozím duši.

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Na závody to vozí lidí dost. Taktže si řikám, že když je to dobrý na závody, musí to být dobrý i na pohodový výlety…

                          0 0
                          • IndyCZ  

                            Tipuju, že myslel košík na nosič, když zmiňoval nákupní kolo :-)

                            0 0
                            • mr.antik  

                              To by zas nějak nekorespondovalo s tím „do rámu“ tak nevim jak to myslel :-)

                              0 0
                    • Smazaný účet  

                      Izolepou pod sedlo

                      0 0
                      • Kire  

                        To u mne neprojde. Duše bude od bláta, prachu, navíc hledej za tmy v kose konec izolepy.

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Tak ji omotej balicí folií… Jestli za tmy v kose najdeš duši a nářadí v baťohu a dokážeš duši vyměnit, tak najít konec izolepy musíš najít taky. Případně můžeš použít pásku na suchej zip nebo jiný řešení.

                          0 0
              • kyl  

                Tak,na bajka mám v kusu hadru jen to co potřebuju a když náhodou vytáhnu silničku,beru si co mám na obrázku.

                0 0
          • mr.antik  

            no jasně ale tady neni žádný

            0 0
        • Prochna  

          Jako nýtovač se dá použít tohle víčko od Specialized . Mám to a je to super nápad, naštěstí jsem neměl ještě příležitost to otestovat.

          0 0
          • pepek  

            možná po otestování už tak super nebude, páka je dost krátká a závit nevypadá příliš jemný.

            0 0
            • lidumil  

              A navíc ta cena :-( Já neroznýtoval řetěz ani nýtováčkem na multi od CB, takže vozím solo nýtováček.

              0 0
        • Smazaný účet  

          Jako pidinytovacku vozim Pedalsport:

          http://www.bikestore.cz/…ac-12879.htm

          Odnytovat pokrouceny clanek s tim jde trochu ztuha, ale staci to.

          0 0
          • jIrI___  

            Já vozím tenhle „multiklíč“ http://www.adroit.cz/…-logic-ce-41.

            Malý, skladný, levný, nejsou tam žádné zbytečnosti navíc, inbusy samostatně, nýtovačka obstojná (jediná v mé domácnosti :) ).

            0 0
            • lidumil  

              No nevím, páka mi přijde dost malá.

              0 0
              • tomxxx  

                Prave kdyz ho rozlozis, nasunes na konec tu nejtovacku, cimz paku zvetsis. Uplne super multiklic…ta nejtovacka je taky dobra, na roznejtovani staci, parkrat sem s ni i nejtoval shimano a v klidu.

                0 0
            • Chlebovnik  

              Tenhle multiklíč by byl dokonalý, kdyby měl navíc ještě torx T-25. Takhle, když ohneš kotouč, můžeš leda tak odšroubovat třmen a přidělat ho k rámu / na řidítka.

              0 0
              • Smazaný účet  

                …nebo si proste na kotouci vymenit sroubky…?

                0 0
                • Chlebovnik  

                  Inbusy má na kotoučích minimum lidí. Torx je v tomhle prostě standard a najdeš ho často i jinde (např. SRAM přehazovačky).

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    pisu „vymenit“…co jini vozi na svych kolech mne nezajima.

                    Na sram prehazovacce jsem zatim torx nepotkal. Potkal jsem ho na pacce ovladani teleskopu na riditkach a taky jsem ho vymenil:)

                    0 0
                    • kyl  

                      Mám je na hazce X.0,jsou kombinované s drážkou na plochý šroubovák.

                      0 0
                    • Chlebovnik  

                      No jo, jenže takhle nikdy nedokážeš pomoct parťákovi nebo někomu, koho potkáš s problémem na cestě. Myslel jsem to tak, že nářadíčko by se mělo přizpůsobovat tomu, co se standardně vozí, ne aby se jezdec přizpůsoboval nářadíčku.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jak pisu, co vozi ostatni, je mi sumak. Naradi si vozim pro sebe, ostatni z jejich nezodpovednosti zachranovat nemusim. Navic pokud by nekdo mel problem, ze by mu upadl kotou bo by poztracel sroubky, tak ponoct se da. Jednat trochu jde torx utahnout imbusem, druhak s sebou mam nahradni imbusove sroubky do kotouce:))))

                        kdyby ses chtel prizpusobit tomu, co se bezne vozi, vozis s sebou 10Kg vercajku:)))

                        0 0
                • tomxxx  

                  Na kotouc se vozi torx kvuli utahovacimu momentu. Imbus by vetsina lidi s prumernejma imbusama zvejkla.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    promin ale shimano udava moment na utahovani kotouce moment 2–4Nm

                    pokud nekdo ozvejka imbus prumernym bitem, pak odepsat torx je pro nej otazka cti:)

                    0 0
                    • Jakobo  

                      Torx je v tomto fakt lepsi. Ten imbus se casem omacka, klic i drazky ve srubu a navic spousta levnych imbusu nema presne tolerance. Torx se chyti i kdyz bude uz fest ozvejkany.

                      0 0
                      • Smazaný účet  
                        1. mam tam nerezovy srouby,
                        2. kotouc sundam kdyz ho menim nebo delam servis naby (mozna jednou za rok)
                        3. kdyz sundam svuj kotouc, sundavam to kvalitnim vercajkem.

                        za Dééé) torxky a podobne vyfikundace se davaji na sroubky jako lehke naznaceni BFU na to ***** nesahej

                        0 0
                        • pepek  

                          a)nerezový jsou blato

                          b)normální franta-biker nechá sundat kotouče za 10 let a to už jsou šroubky zarostlý

                          c)torx je běžný standard

                          0 0
                          • Smazaný účet  
                            1. ale uni to namakane a nejsou casem hnusne jako cerne nebo pozink
                            2. necha sundat = neresi problem vercajku ani ozvejkani…tedy nema problem jak ja
                            3. mimo vzdelane BF a strojarske obory je sroub s hvezdickou neco nepochopitelneho:)
                            0 0
              • jIrI___  

                Na kotouči mám inbusy, jsem v klidu :-D

                0 0
          • mr.antik  

            Hmotnost pouhých 75g za pětikilo, to si asi dělá někdo srandu. K tomu nářadíčko dalších 100g jseš na solidním těžkým multiklíči od jakékoliv firmy.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak to je mozny, ja mam komplet „naradicko“ naskladane v plastove krabicce…a to vcetne lahvicky s brunoxem na vidli a olejem na retez…a lepenim, a montpakama…a dalsima blbostma. Chybi mi tam kleste:)

              krabicka

              (vozim tu mensi)

              0 0
              • jIrI___  

                Gramař, to se pozná :))

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak krabicka do batuzku a nic neresim:) Vlastne je v batuzku porad, hned vedle tatranky posledni zachrany, ktera se tam uz dva roky drti a opetovne kompaktni na slunicku. Jeste nebylo tak spatne, aby na ni prisla rada:)))

                  0 0
          • Jakobo  

            A zkousel jsi s tim nytovacem uz nytovat nebo jen rozpojit retaz? Prave nevim, jestli je dost mista na zasunuti cepu, jestli nebude vratidlo uz mimo zavit. Roznytovat jde kazdym, ale zanytovat retaz uz kazdy neumi.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Na zanytovani stejne nevozim nahradni cepy, rychlospojka to jisti (mam jich vice)

              0 0
              • Jakobo  

                No dobre, ale treba nektere Shimano maji pin uz nachystany v clanku a ty jej pri montazi jen zasunes. Tak treba v tomto pripade by ten nytovac byl naprd pokud to nezvladne.

                Krome toho ja retezy vetsinou nytuji, pouzivam hlavne Sram. Oddelim 1,5 clanku, pac je retez vetsinou dlouhy a stejny pin zasunu zpet. Retezy vydrzi, ted mam na jednom kole PC 970 uz pres 6000 km, kazeta, vsechno pak poleti. Pokud nevis je jedno, ten nytovac mam doma, ale jeste jsem jej nezkousel.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  No dobre, ale ty vozis nahradni novy retez s nachystanym clankem bezne s sebou na vylety? Na vymenu retezu doma mam pochopitelne dilenskou nytovacku.

                  Stejnym zpusobem, jak pises ty, jsem retezy taky nytoval a nikdy zadny problem nebyl. Nicmene mam prd vykon. Spravny postup je proste jiny.

                  Btw, uz jsem retez „nytoval“ i cepem vyrobenym z nastrelovaciho hrebiku, primerene rozklepanym. „Nytovani“ probihalo podoci dvou kladivka, sutru a pak maticek…ale proc to delat komplikovane, kdyz rychlospojka to resi v minute…

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Jak kdy, ale v drtive vetsine zadny nytovac nevozim, pac jeste se mi nestalo, abych retez roztrhl. Az se mi to stane zacnu to resit. Na nekolikadenni putaky zamozrejmne ano a stejne tak na zavody. Tam ale vozim i rychlospojku a hlavne osvedceny nytovac od SuperB, kterym zanytuju i retez pro singl s uplne vysunutym cepem. Jen jednou se mi stalo, ze retez cely popraskal, ale jeste jsem stihl dojet domu. Novy, asi prekaleny matros. Nekolik clanku bylo popraskanych v ruznych mistech. 9r Shimano HG-51 ci co, dnes uz vozim jen Sram PC, ty vydrzi dyl.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ono to prijde:) Putak je jasny – lepsi nytovacka, hlavne kdyz se jede ve vice lidech.

                      Na zavod – nejaky bezny, ne vicedeni, mi poradna nytovacka prijde jako blbost…nez to opravis, bedna je v prachu tak jak tak…

                      0 0
                      • Jakobo  

                        To jsem si myslel taky, ale nemusi to byt pravda. Predloni jsem jel zavod ve skupine, byl jsem vepredu a za mnou jeden hodil kotrmelec o kamen, 3 za nim spadli pres nej. Rozbita helma, prosekle plaste, roztrhly retaz, narazena noha. Nakonec jsem prijeli na druhe misto. Na prvnim byla nejaka skupina zachranaru co lita s vrtulnikem, ti meli ale stejne velky naskok a ten karambol nevzal vic jak 5 – 10 minut.

                        0 0
            • brkoslav  

              Mám tuhle malou nýtovacku tak 15 let a nytovat se s ní s trochou snahy dá. Oproti ty hrůze, která tu je taky na fotce, tahle drží a nedeformuje se. Vozil jsem ji dávno v době, kdy jsem o rychlospojkach nikdy neslyšel. Ale aktuálních 500 mi přijde teda dost.

              0 0
    • Sunshine 29  

      Neskutečná blbost… třeba do análu se to vejde taky :)

      0 0
    • Jozev*  

      Jiné využití středové osy je například toto:

      http://www.dragonworks.cz/

      0 0
      • kyl  

        Tak tohle je dost dobrý napad.Neco takového si vyrobíme.

        0 0
      • puka  

        Mě by zajímalo, jestli je ta část, která přichází s klikou do kontaktu, nějak ochráněná nebo má uvnitř ložisko. Nechtěl bych točit klikama a poškodit si je stojanem.

        0 0
        • Jozev*  

          Nemyslím si, že se ta část otáčí ale je tam redukce, co vím.

          0 0
          • Jozev*  

            http://dolekop.com/…redovou-osou

            „Různé kliky mají různé vnitřní průměry středové osy, ale i na to výrobce myslel, součástí balení jsou tři výměnné silonové vložky, takže stojan je kompatibilní s mnoha klikami na trhu. Vložky jsou na stojanu zajištěny šroubovací kuličkou, takže při nasazování či sundávání kola ze stojanu nehrozí poškrábání. Otáčení klikami, ač se jedná o obyčejné kluzné ložisko, jde velmi zlehka, což dokazuje video níže – točím jedním prstem.“

            0 0
        • kyl  

          Stačila by tenkostěnná plastová,nasunutá na ten držák.

          0 0
        • Smazaný účet  

          …poskodit? Tyvole, to neni misto trenazeru:)))

          0 0
          • puka  

            To ne, ale dřít to taky nechceš, když třeba ladíš přehazovačku. :D

            Něco takového bych si koupil, ale kolo opřené o zeď zabírá méně místa.

            0 0
            • Smazaný účet  

              To lazeni prehazovacky je asi nejaka nemoc, se mi zda. Porovnam patku, zhruba to nastavim a vyjedu ven…pakrat to proslapnu a pripadne hned na razeni rukou dosteluju…neni co resit:)

              0 0
              • puka  

                Každý to ladí jinak. Třeba na dorazech potřebuješ vidět, jestli ti ten řetěz nenabíhá na druhé kolečko, což za jízdy při šlapání těžko zjistíš.

                0 0
              • pepek  

                za jízdy došteluju. . . . ale na to musíš vědět, jak se chová ten závit při otáčení, že. A to většina populace neví. A když nemůžeš za jízdy držet tablet s ivelo, abys to udělal podle předpisu, tak jak to uděláš, he? (Třeba kamarád Ing. strojař před lety dával kvuli laDění přehazky kolo do servisu)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nemusis vedet nic…proste tocit a vyhodnocujes lepsi/horsi…pak hodis krajni prevod a podle zvuku vyhodnotis jak se ti to povedlo..popripade se odeberez smer servis…(pokud pretocis tak, ze ho tam nedostanes/retez skoci mimo):)

                  0 0
                  • puka  

                    Nejprve to musíš přetočit na jednu stranu a potom jen jedeš na druhou, dokud nenajdeš ten „sweet spot“ :D

                    0 0
      • puka  

        Za litra? Wau. Já vozím toto levné a stačí to. Je to šroubovák + a -, 6 imbusů a jeden torx. Používám to přes rok a je to asi nejužitečnější produkt, co olpran vymyslel. Dále vozím trošku elektrikářské izolepy a každodenní pomůcky (mobil, klíče, případně sluchátka a penženka). Na mých pár kilo asi nemám šanci rozdrbat řetěz. Na delší cesty se mi hodí nýtovačka a speedlink.

        0 0
        • IndyCZ  

          Tak ony jsou dost velké rozdíly v kvalitě materiálu a zpracování.. :-) Ale já mám taky multiklíč tak za 4 stovky s nýtovačem. Na základní opravy na dojezd to stačí, nýtovač jsem už taky párkrát použil, doma pak spravuju normálním nářadím.

          0 0
        • doubleingram  

          Litr za kvalitní lehký multiklíč mi přijde adekvátní. Obdobný trochu levnější má Lezyne, ten bude na druhé kolo.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.