• zirecek

    Doporucite 520 (1k) nebo 540 (1,7k)? Jde mi predevsim o vydrz stycnych ploch s kufrem a funkcnost obecne. Diky za Vase postrehy.

    0 0
    • enjoy  

      ja jsem koupil M540 vlastne jenom proto ze se mi libi jejich osa vic nez uz M520 a taky proto,ze mi tech penez navic nebylo lito.to jsem ti pomohl co:-)

      0 0
    • McBlacky  

      já si myslím, že jsou stejný co se konstrukce mechanismu upínání týče. Rozdíl je v osičce a možná ložiscích…

      0 0
      • Pekáček  

        Myslíš že by se jim to vyplatilo? Dělat výrazně lepší ložiska do 540 v rámci „stejné“ řady 5XX? Odešly taky někomu ložiska v 520? Mě ne, zato v Ritchey V3 Comp brzo a ještě praskla osa.

        0 0
        • McBlacky  

          no minimálně to blíž klice musí být u 540 kluzné, zatímco u 520 bude na 100% obyč…

          0 0
          • Pekáček  

            Už jsi někdy rozebral pedály Shimano s takovou maticí u osy? Jedno jestli plastovou či kovovou.

            0 0
            • McBlacky  

              ted nevím co myslíš, ale ty 505ky: vyloupneš tu plastovou záslepku, povolíš matici uvnitř a za ní je pak nějaká podložka a ložísko, pak tělo a na konci zase ložisko a přes něj taková gumová krytka-přes ní se dostává dovnitř voda-. alespon myslím že je to tak, naposled jsem to dělal v zimě. U authorů, odšroubuješ kdytku a vevnitř je taky matka, ty jsem ještě nerozebíral, jen prsknu in vazelínu a vyčistím osičku pod kluzným l. a nastříknu WD, když totiž sundáš tu krytku tak se pedál posunuje to osičce cca 5mm… tohle jsi měl na mysli nebo něco jinýho? jinak ty authory jsem měl tozebraný do last šroubku ty vršky, potřeboval jsem tam něco zavařit, co jsem urazil (thx to Ječnák).

              0 0
              • Pekáček  
                1. podle mě Shimano kluzná ložiska nepoužívá (naštěstí)
                2. 520 a 540 nemaj záslepku, osu vytáhneš i s ložiskem (komplet) po uvolnění matice co je plastová či kovová na straně osy. Do díry nacpeš čistou vazelínu a jak to tam dáš zpět, vytlačí ven tu špinavou z ložisek. Ono to ložisko má tvar válce, na krajích kuličky (Dura-Ace 94 měly ještě uprostřed válečky).
                0 0
                • McBlacky  
                  1. určitě jsi si 100% jistej?
                  2. já jsem psal o 505, s 520 a 540 nemám osobní expu, ale ono toho moc novýho vevnitř vymyslet nejde :-)
                  0 0
                  • Pekáček  
                    1. na ještě se mi je nepodařilo najít. Tobě jo?
                    2. „no minimálně to blíž klice musí být u 540 kluzné, zatímco u 520 bude na 100% obyč…“ 505 taky kluzný nemá. Podle mě je kluzný ložisko v pedálech jeden velkej omyl. Umí se jen viklat a pískat. (já vím, šlehače, ale ty se viklaj)
                    0 0
                    • McBlacky  

                      no usuzuju z toho tvaru tý osky, když se to zužuje, tak tam nenarveš normální ložisko, nebo jo? moje vzdělání je maličko jiný obor než strojařina, tak sorry, jestli je to na první pohled debilní tvrzení pro odborníky. 505 ne protože vypadá jako 520 (oska) :-)

                      0 0
                    • McBlacky  

                      jestli jsi ale měl ty 540 rozebraný a nebylo tam, tak mě tady dál neztrapňuj a napiš to rovnou jak to vypadá inside :-)

                      0 0
                      • Pekáček  

                        Neměl. Se přiznám hned. Ale u Shimana bych kluzný nečekal ani ve snu! 515, 536, atd, vše má kuličky. Taky je to jaksi na pohled jiné kvůli řešení té matice … a image :o)

                        0 0
                • Vymi  

                  mam docela problem v levem pedalu 520 se mi udelala vule da se tomu tak rikat ale znatelna az kdyz slapu… takove lupnuti se vzdy ozve jako by volna osa ale ta je spravne a citove dotahla a jeste vse nove namazane vazelinou… nevim nevim… maji najeto tak 700 Km… reklamace ani po oprave nepomohlo… pravej v poho… nic nechybi.. :-((((

                  0 0
                  • kovar  

                    to je normální u tohoto typu nášlapného systému, nějaká nesymetrie se vždy vloudí, časem ti budou lupat oba

                    0 0
                  • Zerocool  

                    mám přesně ten samý problém, je to takové cvaknuti při určitém způsobu šlapání, myslel jsem, že jde z klik, ale vše je dobře utaženo, pedály jsou taky utažené, tak nevím co to může být????

                    0 0
                    • pos3k  

                      tafnul si do cerneho..toto je znamy fakt o sh 520, nekomu necavaka, vetsine cvaka :) nekdo to resi nekdo to neresi… bohuzel nemam presny prispevek, zkus nastrelit do hledani…cvakajici pedal + 520 atd

                      0 0
    • Twisp  

      Mozna ti usnadnim volbu. Na www.kupkolo.cz je maji 540 za 1450,–.

      0 0
      • zirecek  

        Teď jsem tam kukal. Vypada to zajímavě, i o to více, že dodací lhůta je taky solidní… .

        0 0
    • Daf  

      Nahodou jsem mel 520 i 540 roze­brany. Vnitrnosti jsou uplne stejne. Uvnitr je jedno siroke stelovaci lozisko a kluzne pouzdro. V pedalech se po case udela vule da se na chvili odstranit sestelovanim toho loziska, ale je to opravdu jen docasne. Ale i tak ty pedaly jsou dobre. Jedinej duvod proc jit do M540 je hmotnost a taky moznost je rozdelat. Rozdelavaji se podstatne lepe nez M520 s tou zubatou matici.

      0 0
      • zirecek  

        Rozhodnuto, M520 bez adapteru na velotrade za 899,– + 80,– postovne. M540 se mi libily vice, ale nazory a cena rozhodla. Diky, :-).

        0 0
        • McBlacky  

          nevim jestli to platí ještě ted, ale když platíš převodem, tak poštovný od na velotrade je jen 20kč…

          0 0
          • zirecek  

            platí, ale já to beru dobírkou. Převodem je to na mě moc komplikované…

            0 0
        • Glum  

          Na Bikestore 520 za 690,–

          0 0
          • Glum  

            uaa, teď koukám teprve na datum, kdo to tu resuscitoval? Ale aspoň je vidět jak příznivě se ty ceny snižují :-)

            0 0
      • Pekáček  

        Probůh zas to kluzné pouzdro!

        0 0
        • kovar  

          akorát že to „kluzné pouzdro“ má z každé strany 1 konusové ložisko, čili na jeden pedál připadají dvě ložiska.

          0 0
          • Pekáček  

            Ano, dvě kónusová ložiska a žádné kluzné. Ale v tom válečku je takovej kroužeček, mezi těma kónusovejma ložiskama. Musel bych to vidět v reálu z čeho to je.

            0 0
            • Daf  

              Jetam takovej uzkej valecek cca 1cm sirokej a z kazde strany ma konus a kulicky. Tohle cele je umisteno bohuzel na krajni strane pedalu. Na te strane co je bliz ke klice je kliuzne pouzdro. Kdyz je ta cartridge dobre sestelovana neni tam poznat vule. Jenze protoze je pouze na vnejsi strane pedalu tak se tam vule vzdycky rychle udela.

              0 0
              • Pekáček  

                To co pokladas za kluzne pouzdro je kovove a nebo plastove? Podle ne to neni kluzne lozisko. Nechces dat fotku do „FOTO“ tady na B-F?

                0 0
                • Daf  

                  Rozebirat pedal kvuli fotce se mi nechce. To kluzne lozisko je spis takove teflonove. Koukni sem http://www.shimano-europe.com/…/PD-M959.pdf snad to bude jasnejsi i kdyz to jsou M959. Je to nakreslene trochu v nepomeru, takze to vypada skoro jako by ty loziska byly pres celej pedal ale je jen na vnejsi strane pedalu. To kluzne pouzdro je v te hlinikove upevnovaci matici.

                  0 0
                  • Pekáček  

                    Nejakej navlek na ose mely i 535tky, jestli tam neni jen proto, ze v extremnim zaberu se to cele krapet krouti a tak nechti aby sle primo osa na matici. Za provozu se to posle netre. U 520tek se ta plastova „matice“ po demontazi osy z tela pedalu normalne pohybuje ve smeru kolmem na osu, jestli tam je nejaky kluzny pouzdro, je fest volny :o) A 520 + 540 maj loziska stejny. Uz jsem psal, ze Dura-ace 94 mely mezi tema kulickama uvnitr valecky.

                    0 0
                    • Daf  

                      Muze to byt tak jak pises. Ano ten pedal se krouti a v te stelovatelne cartridgi se proto udela dost rychle vule. Jinak na tom obrazku to tak nevypada, ale ty drahy tech kulicek jsou od sebe vzdaleny tak 1cm.

                      0 0
                      • Pekáček  

                        Ritchey V3 Comp má ložiska na stranách pedálu daleko od sebe a vůli chytá pořád. Za dobu co mám PD-M520 jsem na ně nesáhl, u V3 Comp už by to bylo na trojí seřizování. A jednou mě doslova zůstal kónus s kouskem osy v ruce. Po roce už mě neudrží (novej) kufr v zámku. V pedálech zlatý Šimáno! (V3 Comp – 2300kč, PD-M520 1000kč)

                        0 0
                        • Daf  

                          Stejne nejlepsi drzaky jsou shimana M535 jen je uz nevyrabej. Podle me maji vubec nejlip udelanej vnitrek skoda ze uz to takhle shimano nedela.

                          0 0
                          • Pekáček  

                            M535 mi radeji ani nepripominej! :o) Mel jsem je na silnicnim (!) zimaku a dostala se mi do nich voda, to mi prijde M520 daleko lepsi (osa i telo).

                            0 0
                            • Bulda  

                              ja je mam doted, jen sem z nich opiloval tu klec, takze ted vypadaj jako 515, nejlepsi pedaly na svete, vuli seridis v poho, loziska sou schovany tak hluboko v tele pedalu (souose pod zamkem, takze navic idealni rozlozeni tlaku na obe loziska) za takovou plastovou vlozkou, takze se tam voda nema jak dostat (pravda, to gumovy tesneni sem dal jiny – z Ritchey V2, ktery mely lozisko hned na kraji a taky hned vyrezlo), zkousel sem ty ritchey a slehace kvuli vaze, ale nakonec sem skoncil, kde sem zacal, nejni nad ne .....omluv se :))))

                              0 0
                            • martt  

                              odpovedam sice na dva roky stary prispevok ale podla mojej skusenosti su pedale 535 (teda model stary asi 10 rokov) prakticky neznicitelne.

                              0 0
                        • JIRA  

                          Taky jdu vyzkoušet SHI 540 jelikož o víkendu se mi rozpadl pravý pedál RITCHEY COMP. :( Za 4 roky je to podruhý.........a na to jak málo jezdím mne to štve.

                          0 0
                        • Lada1  

                          mam V3 Pro, WCS a lozisko je pouze jedno ! Jednou jsem menil v jednom pedalu (protoze chytl ranu). Vymena stala ca 300Kc. Ikdyz jsem ultra shimanista, tak kdybych kupoval pedaly tak koupim asi Ritchey. To nejdulezitejsi pro me je moznost „kosmickeho“ nastaveni – kdy nohu vyndavam slabym trhnutim bez jakekoliv rotace. To se mi hodnekrat osvedcilo pri padech pres predni kolo, kdy jsem proste kolo/riditka prebehl

                          0 0
                  • vlk  

                    jak tak koukám na obr tak jsou tam prostě dvě klasická kuličková ložiska.

                    0 0
      • vlk  

        kur.. zase kluzná pouzdra.To jsem se teda zase doběh.Koupil jsem ty 520.ještě že jsem se v poslední chvíli při koupi zpamatoval a nebral ty 540

        0 0
    • pegal  

      Ja bych vzal Time http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… je lehci

      nebo jestli ti neni lito penez tak toto http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…

      0 0
      • MARIN  

        Myslim ze ty pedaly uz si davno vybral :)

        0 0
        • pegal  

          No jo. ted koukam na datum. :) Tak stane se.

          Je to pro ostatni kteri maji podobny problem. ;)

          0 0
    • pajasimi  

      tak jsem sehnal m540 za 1100,– na kupkolo.cz

      0 0
    • Veeteck  

      Jenom takova trivialni otazky… Na jakou stranu se povoluje M540? Po nebo proti smeru jizdy?

      0 0
      • Tleskač  

        Povoluje se proti směru jízdy. Teda doufám.

        0 0
        • Bulda  

          to zalezi, jestli nasadis klic shora, nebo sdola a kdyz povolis o pul otacky, tak ...... viz cimrmani: a na sever …a na jih :))))) vetsinou se na pripady rotacniho pohybu pouziva cifernik (hodinove rucicky, viz pode mnou, :))) levy pedal-levy zavit tj. povoluje se po smeru rucicek

          0 0
      • PePu  

        Na levém pedálu bude s velkou pravděpodobností levý závit (povolení ve směru hodin. ručiček-při pohledu z levé strany kola) a na pravém pravý závit (povolení proti směru hod. ruč.). Tedy pokud ses ptal povolení pedálu v klice.

        0 0
        • PePu  

          …ještě dodatek-pro pravý pedál to platí samozřejmě při pohledu z pravé strany kola.

          0 0
      • zirecek  

        pravý utahovat doprava levý utahovat doleva Snad jsem to nepřehodil, :-)).

        0 0
    • quellen  

      Zkoušel jsem u M520 vytáhnut osu, abych mohl promazat. Nemaje originálního shimano klíče, chtěl jsem to plastový ozubený kolečko povolit normálně ve svěráku. Šlo to ale jen pár otáček a dál ani ťuk. Zjistil jsem, že samotná osa se vůbec nepohne a povolováním plastového kolečka se jen „vyžvejkne“ to těsnění, který je mezi ním a osou. Se samotnou osou už pak jde i dost těžko otáčet. Když kolečko utáhnu je to zase dobrý. Já ale tu osu potřebuju vytáhnout! Můžete mi někdo poradit, jak jste to dělali?

      0 0
      • pepek  

        Už se to tady řešilo, taky jsem nechtěl být na to surový, ale na radu soudruha z BF jsem zabral víc, než obvykle a šlo to. Jinak bych trochu nahřál konec pedálu (ne moc-tak na 100 st) a pak to musí jít hladce, bo je tam ocelový futro zasunutý v hliníku. Plastovou matičku (šroub) jsem povoloval sikama, řádně obalenýma hadrem.

        0 0
        • quellen  

          A co to těsnění? Mám strach, abych ho nezlikvidoval. Už takhle v jednom místě vylejzá a bojím se, že když budu povolovat dál, přestřihnu ho.

          0 0
          • pepek  

            No to sem měl strach taky, tak to trochu na konci nahřej (bez záruky:-)

            0 0
            • quellen  

              Dík. Zítra zkusím a pak dám vědět, jak to dopadlo.

              0 0
            • quellen  

              Nemáte s touto akcí zkušenosti ještě někdo další? Přece jen se mi nechce ten pedál odpravit.

              0 0
              • quellen  

                Tak nakonec jsem se odhodlal: sikovky, hadr a brutální síla pedál přemohly. Jen ty plastový zuby dostaly trochu zabrat, jinak v pohodě…

                0 0
                • pepek  
                  No jo nesmíš to nechat protočit, zapomněl jsem to napsat.
                  0 0
    • homat  

      Nejzásadnější rozdíl máš v systému vypínání kufru. 540 umožňují po dokoupení kufru jako má XTR vypínání všemi směry. 520 to neumí.

      0 0
    • Omen  

      mechanicky jsou stejné akorát 540 mají cnc osu jde jen o vzhled

      0 0
    • Blade  

      Což takhle x-bikes.cz? Ceny 650/1090

      0 0
    • yellow  

      potřeboval sem předělat M520 ze starýho biku na nový a za boha živýho sem to nemohl sundat z pák tak se dnes vypravil do kamennýho protože se mě nechce čekat ani jeden den navíc a hodně pěkně se mě to všechno vyplatilo, M520 na netu normálně za 700 sem koupil za 975,– (nedočkavost je pěkně blbá vlastnost) a aby toho nebylo málo tak sem vzápětí na tom novým spdéčku serval oba imbusový šroubky tzn. pedál v hajz… nakones sem tam po 2 hodinách narval šroubky z toho starýho ale furt mě dva chybí. Dá se to něčím nahradit?? ani nevíte jakej je to pocit, koupit něco za litr a pak to moct vyhodit díky vlastní blbosti:-((((

      0 0
      • yellow  

        su jelito, ne z pák ale z klik samozřejmě:-(((( proboha co je to dnes za den

        0 0
        • pepek  

          No nepotěším Tě, ty 520-tky jsou aji za 590 kč :-(

          0 0
    • kolobrnda  

      mam M540 a dobry. koupil jsem je na kupkolo za 1067,– kc. jediny – je ot ze je tam strasnej vakl do stran, tak jsem si objednal jeste novy kufry, ktery maj od shimana vakl co nejmensi. velga jsem mel pouze 5 mesicu a totalne jsem je odrovnal…bohuzel i boty :-(( ted jsem si koupil strevicky od NW za 2600 a zatim dobry…

      0 0
    • Jarry  

      Shimano XT PD-M770 model 08 za 1570,– na Bikesportu www.bikesport.cz/detail.php?…

      0 0
    • grafik  

      vy co chcete radit zireckovi, podivejte se nejprve na datum zalozeni jeho threadu

      0 0
      • Pekáček  

        Ale od té doby jsme chytřejší :o)

        0 0
        • Miky  

          Díkec, tak už jsem taky chytřejší Top model má větší kuličky (14ks na 1 ložisko) a 540 a 520 má jen 13ks v jednom ložisku a drobná změna je i na dorahovací matce XTR nemá závit až do konce, ale účel? možná lepší tesnění? Nebo se pletu a je to jen optický klam?

          0 0
    • Lister  

      OBNOVA THREADU.

      Cena 540 klesla tak, že začínají být prakticky neodolatelné. Tak bych se rád zeptal jestli někdo nemá srovnání v odolnosti osy oproti 520. Potřebuju co nejodolnější, která mi určitě neuhne. Jsem zjistil že můj levý pedál jde trošku šejdrem (nejsou to shimana) a že to velmi pravděpodobně bude ta věc, která mi způsobuje bolesti v levém koleni. Tak kupuji nové, ale nerad bych dopadl stejně.

      0 0
      • Zerocool  

        normální pedály za super cenu, ale zázrak nečekej, zdá se, že chytají dost vakl, ale aspoň necvakají:)

        0 0
        • Lister  

          větší vakl než 520 ??

          0 0
          • Zerocool  

            vůbec to neřeš, pokud chceš připlatit, tak připlať a kup 540

            0 0
            • Lister  

              mně jde hlavně o to, aby ta subtilněji vypadající oska nebyla také méně odolná.

              0 0
              • jecnak  

                Subtilnejsi neni, jen se neskryva v plastu. Neni tam velky rozdil v nejuzsim miste osky.

                0 0
              • Zerocool  

                neřeš je to spotřebák, odejdou tak odejdou

                0 0
                • Lister  

                  jasně když po 6tis odejdou tak pohoda, ale když po pár skočkách ohnu osu, tak je to celkem k ničemu…

                  0 0
          • chodec  

            opakuji po několikáté, ale opakování matka moudrosti :-))

            520 a 540 jsou v částech, které pracují téměř identické – prakticky stejná osa (v těch kritických částech u ložiska), stejná ložiska i jejich štělování, stejný způsob uložení ložiska v těle pedálu. Jediné v čem jsou jiné je jiná matka držící tělo na ložisku (u 520 tlustý plast na spešl klíč, u 540 kovová matka s těsněním na 17tku plochý klíč = výhoda při častějším servisu pro 540 a trochu jiné (tlustší tělo) na 520. Mechanika, chod i výdrž by tedy měly být prakticky stejné, rozdíl je ve váze a servisovatelnosti, ale ani v jednom není drastický.

            vakl můžou chytnout, ale s obyčejnými plochými klíči 17, 10, 7 by měl být průměrně šikovný člověk schopen ji vymezit – po prvním vymezení pak již drží poměrně dlouho – (mě chytají vakl tak po 200 km, po nastavení mi od té doby drží už pár tisíc beze změny. Já volím 540

            0 0
      • mastihuba  

        u 540 vidim jako plus kovový tělo toho dutýho šroubu co drží osu v pedálu. Ten plast u 520 je na povolování blickama děs. Funčně respektive nefunkčně mi to přijde podobný. Zlatý starý 535.

        sem je koupil letos v červenci a po 14dnech vakl a lupání, tak sem je vyčistil a namazal a už lupou zase. Cena ok. Ale osobně jsem v tomto směru s SH skončil :) Kolega včil zkouší BBB a zatim oK, ale příště asi Taimy.

         
        0 0
      • kubus  

        Cena 540 klesla velmi zajímavě: http://www.cykloworld.eu/…aly-pd-m540/

        Jinak za velkej plus 540 považuju hlavně to, že na jeich rozebrání nepotřebuješ ten plastovej tisícihrannej bazmek ale stačí ti myslím 17 klíč. Jistě jde to rozdělat i kleštěma, ale…

        0 0
    • Wojtek  

      hoj,potřebuju poradit,mam nové 540ky a hned po první vyjižďce se mi udělal celkem velkej vakl,tak sem skoušel povolit tu matku  17 klíčem,a klíč se mi protočil ,a poškodil matku,,a 16 tam nejde nasadit,

      jakto že to?
      je tam normální závit?skoušl sem na obje strany a nic

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.