• davidak

    Ahoj. Dneska mi konečně přišla MX Comp 04, je skoro nová, (už jsem tedy beze studu zveřejnil foto svýho biku:)). Mám ale problém s nastavením vzduchu- nemám manuál a nevim jakej tlak..Vidle se mi pořád zdá moc měkká. Taky uplně nerozumim jednotkám na pumpičce- je to manitou a jsou tam nějaký kg/cm2 a psi. Poradili byste mi někdo, kolik tam mám natlakovat? Mám i s oblečením 80 kg. Jo, taky je tam ještě původní olej a rozdělanou jsem jí neměl, takže žádný nastavování tlumení. Pomozte prosím, chtěl bych jezdit..Dík.

    0 0
    • blue  

      experimentuj, ne? foukej a upostej, dokud nebudes spokojenej… to je preci to nejjednodussi a nejspolehlivejsi, co muzes delat

      0 0
    • TinkTink  

      www.marzocchi.com – tam si stahni manual (mel jsi ho dostat, ne?)…

      Udaje na foukani u marusek se udavaj v psi – je to jednotka tlaku, presne nevim ten rozmer, ale to nicemu nevadi, protoze na te pumpe ten rozmer mas…

      Kdyby jsi nemel tudle nizkozdvihovou vidlici, tak bych ti poradil :)

      0 0
      • davidak  

        Vona není nová, koupil jsem jí trochu starší, ale je bez jedinýho škrábnutí, byla za 3500. Tak jsem ji přece bral. Jinak bych si taky koupil 105mm, jako máš ty..:) Zejtra budu foukat a foukat…

        0 0
        • TinkTink  

          Skoda ze mas 04, kdyby to byla 03, tak by se mela dat zvednout o tech 20mm…ja budu svoji 04 zvysovat na 120…akorat jeste musim koupit olej :)

          Jooo…kde jsou ty doby, kdy 100mm byl sen :o)

          0 0
          • Karaya  

            Ty dokážeš ze 100mm Mx Comp udelat 120mm??? Jak?

            0 0
            • TinkTink  

              Ano – kovar ma pravdu.

              podivej se do VELO 7/8 2004 – strana 109 – je tam rozdelana marzocchi…sam uz pochopis, co se ma vyhodit…

              0 0
              •  

                hmmmmmmmmmmmmmm to mě zajímá

                0 0
              • Smazaný účet  

                Cifix, tak jak to je? Jde mx comp air 03 zvednout nebo ne? Už se to x-krát probíralo, já vim, ale někdo zas tvrdil že ty sety už nejsou… jde to nějak jednoduše podomácku? Budu se muset podivat do toho vela a do manuálu…

                0 0
                • TinkTink  

                  Rad bych to rekl, ale vim jenom to, ze zvednout se da 04…o 03 nic nevim

                  to rozeber a uvidis

                  ja hodlam napsat jak jsem predelal svoji na 120 :)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak teď jsi mě zmát úplně… Skoda ze mas 04, kdyby to byla 03, tak by se mela dat zvednout o tech 20mm //vim jenom to, ze zvednout se da 04…o 03 nic nevim // :o))

                    0 0
                    • hanz  

                      jo tak to se upsal a je to takle 04 jde ze 105 na 120 v pohodě 03 nevíme

                      0 0
                      • TinkTink  

                        Takze…panove.

                        Ja uz mam svoji vidlici predelanou na 120mm.

                        Bylo to az nechutne primitivni – kdybych vedel, ze to je tak nachystany z tovarny, tak jsem to udelal uz davno – diky Kovari :)

                        Postup je asi takovyto :)

                        1. vypustim vzduch
                        2. odsroubuju vrchni zatky
                        3. vyliju olej
                        4. odsroubuju matky dole na vidli
                        5. rozdelam vidlici – vnitrni nohy vysunu z vnejsich
                        6. prava noha je jiz z vyroby na 120mm zdvihu nastavena takze staci udelat levou :) – oddelam segrovku na leve noze
                        7. vysunu komplet plunzr
                        8. sundam duralovy bazmek z konce plunzru – u zavitu – ma velmi malou vysku zavitu, proto funguje jeho sundavani docela zabavne :) – pochopite az uvidite
                        9. vysunu z plunzru duralovy valec – z jeho vnitrni casti vysunu plastovy valecek a ten si schovam kdyby neco, dural vratim zpatky – vyzkousim jestli pruzina do nej jde jednoduse, pokud ne, musim vybrousit vnitrni stranu, aby pruzina necvakala a neuvolnovala do oleje duralove piliny
                        10. cely plunzr vratim do nohy a vratim segrovku
                        11. zasunu vnitrni nohy do okapanych a vycistenych vnejsich nohou.
                        12. vratim matice na spodni cast nohou
                        13. naliju olej
                        14. zasroubuju zatky
                        15. nafoukam
                        16. mam 120mm a muzu jezdit

                        Toto vse plati pouze pro model 2004, ktery jsem dnes timto obdaril. 2003 nemam zdani. A pouze ze 105mm na 120mm. 85mm bez vymeny plunzru nezmenite – muzete pouze snizit zdvih.

                        Pekny den. :)

                        0 0
                        • davidak  

                          Ach jo, mám 85mm 4 dny a takováhle zpráva o netuningova­telnosti..a snižovat zdvih nebudu:)

                          0 0
                        • speedy gonzales  

                          tinku si normalni?? to nemuzes tak volne sirit,mels napsat vim jak se to dela,objednejte se do poradniku a za 999kc Vam to udelam.je to strasne narocne,takze Vam to nemuzu popsat,jestli nechcete zaplatit tak si na to prijdte sami.

                          ted mas po byznisu

                          0 0
                          • TinkTink  

                            To vis…to ta euforie :o))

                            Plus to, ze ja marzocchi neprodavam, tak do nich nedelam…a nejsem ala milan :)

                            Tedka resim pruziny.:)…

                            0 0
                            • speedy gonzales  

                              kazdopadne jestli sis to jeste nerozmyslel, tak by si to zaslouzilo vlastni thread

                              0 0
                              • TinkTink  

                                No premyslel jsem nad tim a prijde mi to zbytecny…tech threadu je tady kotel…jsem se tim probiral a kdybych i na todle zalozil todle, tak nevim no…todle staci :)

                                0 0
                                • speedy gonzales  

                                  no prave ze tech threadu je tady kotel..ale konecne by tu byl taky nejaky rozumny a uzitecny :-)

                                  no co ale nutit te nemuzu

                                  a jen tak teoreticky.bych rekl ze mx compy 03 i 04 maji stejne vnitrnosti ne?

                                  0 0
                                  • TinkTink  

                                    tedka jsi me donutil se zamyslet a domnivam se, ze vnitrnosti stejne nemaji.

                                    Kamarad ma 03 MX Comp Air…z koloshopu mu dosla 85 a prestavil ji na 105…

                                    0 0
                                    • speedy gonzales  

                                      takze proc by nesla 105ka na 120?

                                      0 0
                                      • TinkTink  

                                        Hele…to je pouze teorie…ale jednoduse…mela marz. v roce 03 verzi MX Comp v jakymkoli provedeni se 120mm? – ja todle nevim…myslim ze ne.

                                        Kdyz ted nejde 85 na 105…tak predpokladam ze 03 nepude 105 na 120…ale to je jenom teorie … plus to ze 03 by bylo o 20mm a 04 je o 15mm…

                                        0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      takže 03 mxc air 85 mm jde na 105??? a je na to potřeba nějakej bazmek, jako nějaký změněný součástky, nebo to de růčo? Dílnu vybavenou mam a zručnej sem. Enom esli to teda de nějak jednoduše.

                                      0 0
                                      • Pá-dlista1  

                                        Tady je videt, ze chybej ty zaklady s tuningem RST vidlic. Kazda vidlice jde „pretaktovat“ snizenim negativnich pruzin, popripade prodlouzenim kompresniho trnu (plunzru), vymenou pruziciho media atd. Tady budou stacit kratsi negativni pruziny nebo snizeni jejich sestavy vyndanim podlozky.

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Že bych to vzal z fleku a předělal i to starý rst? :o)

                                          0 0
                                          • Pá-dlista1  

                                            Ale ma to sva rizika. Musis s rozumem, aby ti ani pri vyuziti negativniho zdvihu nevybehly nohy z pouzder. A kdyz das kratsi a tvrdsi negativni pruziny, nemusi se vidlice chovat uplne optimalne atd. atd. No proste se to chce vyucit na necem levnejsim a nepotrebnym :)

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Tak jako ona mi trůní na skříni a čeká až jí dám na zimáka. (Elastomerka na zimáka nic moc, no, ale ta pevná vidle je zas děsně nízká, bych musel upravovat posed.) Takže zas taková škoda by nebyla.

                                              0 0
                                        • TinkTink  

                                          Kazda vidle praveze nejde.

                                          MX Comp Air 85mm 2004 na 105 nedas – to by jsi musel ty kratky 15mm dlouhy negativky vyhodit komplet a uz by jsi tam nemel nic negativniho…

                                          A ja uz taky nedam 140 na MX Compu…pac mam 120 a zkratit nemam kam..

                                          Ale 03 se z 85 na 105 da dat…staci dat ty kratky pruziny…mala investice.

                                          0 0
                                          • Pá-dlista1  

                                            Kazda jde. Ale u nekterych ne o moc:) Nebo je tu dalsi zpusob jak to udelat. Viz vysse. Ale moc tomu honeni za zdvihem ,nejlepe nefunkcnim nerozumim. V Cechach staci na vsechno (XC i nektery DH:) 100mm. Pak uz jde jen o vetsi rychlost smerem dolu. Teda pokud nedavate fakt hrozny prasarny, ale i ty se daj se stovkou zdvihu. Ostatni je jen pohodli :)))

                                            0 0
                                            • McBlacky  

                                              100mm je dost nejen v ČR, málokdo efektivně využije vyšší zdvih.

                                              0 0
                                            • TinkTink  

                                              V Cechach…vy chrti si povidejte co chcete, my pohodari o tom vime svy… :)

                                              A nemyslim ze si nemuzu zachrtit se 120 na predku…budu dokonce citit vetsi zadostiucineni :o)))

                                              0 0
                                          • Air  

                                            mel bych dotaz – jeden znamy by potreboval vedet, jestli by sla snizit MX COMP Air 105 (2004) na 85 mm. Pry nechce tak velky zdvih, protoze to nevyuzije. Je asi jeden z mala kdo jde dnes touhle cestou, ale proti gustu zadny disputat… Slo by to snizit?

                                            0 0
                                            • Pá-dlista1  

                                              Neni nic jednodussiho. At da k negativni pruzine podlozku odpovidajici vysky.

                                              0 0
                                              • Air  

                                                a to je opravdu vse?

                                                0 0
                                                • Pá-dlista1  

                                                  A co jeste? Mozna ubrat olej :)

                                                  0 0
                                                • TinkTink  

                                                  Jo, tady ma pudlista pravdu…to je vse. Samozrejme tam musis dat material, ktery olej nebude naleptavat a nebude se drtit, ani nebude skrabat plunzr…ale to neni takovy problem…

                                                  Snizovani zdvihu…jsem delal jednou v zivote :o)))

                                                  0 0
                                            • davidak  

                                              Mám 85 2004, kterou bych klidne za 105 vymenil..pokud by byla dobra..

                                              0 0
                        • Air  

                          hmm, zajimavy… ses dobrej… a uz jsi to zkousel? jak se ta vidle chova?

                          0 0
                          • hanz  

                            byl jsem u tinka když to doladoval-musí se pohrát s hladinou oleje, jinak se chová stejně jak na 105 akorát je o krapet citlivější

                            víc at napíše tink

                            0 0
                          • TinkTink  

                            No…hanz ma pravdu :)

                            Takze – vidle je citlivejsi, vyuziva vetsi zdvih na stejny nerovnosti…

                            Jinak ma teda hanz pravdu, chce si s tim docela pohrat – oleje to chce hodne presny mnozstvi vychytat… :)

                            Ve vysledku mam 120mm na 1840g…pohoda. :)

                            0 0
                          • TinkTink  

                            Jo…a uz by si to zaslouzilo pridat pruziny…

                            0 0
                            • hanz  

                              to by si zaloužila aj na tech 105, že jo no jo já vím............

                              0 0
                        • blue.sun  

                          No výborně… a nemáš návod i na MX coil 2003???? A? si z toho udělám taky stodvacítku??? Byl by to masakr…

                          0 0
                          • Air  

                            u 2003 prece psal ze nevi jestli to pujde taky by ti to mel dokazat „spolknout“ i ram … a pravdepodobne bys musel urcite menit pruziny

                            0 0
                          • TinkTink  

                            Mam naprosto presny navod.

                            Vyhodit a koupit novou…k tomu si kup rovnou i jinej ram.

                            0 0
                            • blue.sun  

                              Blázne… je to nová vidle, sotva najela tisícovku…

                              0 0
                              • McBlacky  

                                jak se to vezme u Pádlisty už by přesluhovala :-)

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  No tisic kilometru jsem se zadnou vidlici fakt nenajel :) Ale na 85mm by mi vydrzela doma roky :) Na vykonostni 4X by se hodila. Ale ja jezdim pro zabavu.

                                  0 0
                          • Air  

                            jinymi slovy, bud rad za to co mas… ted uz se zehlicka coil nedovazi… a nevidel jsem ji uz ani prodavat na zadnem zahranicnim e-shopu…

                            0 0
              • TinkTink  

                Jo…a svym navodem jsem poprel toto sebou uvedeno. Na tom obrazku je akorat tak videt, ze prava noha je na 120 uz nachystana a leva je na 105…

                timto sam sebe vyvracim.

                0 0
        • TinkTink  

          Jo a dobra rada na zaver…

          Nafoukej to dle doporuceni vyrobce a jed na svih…do baglu si hod pumpicku a spojis prijemne s uzitecnym…nejvic toho stejne poznas az pri poradny jizde…

          0 0
          • speedy gonzales  

            podle me foukat podle doporuceni vyrobce je pekna blbost.myslel sem ze to vis :-) bude to jak sutr

            0 0
            •  

              no ehm asi me bude povazovat za magora, blazna, ja sem nehodlal vyhazovat 800 za pumpicku s manometrem jak krava a hledat tam nějakej minidílek a tak to foukám klasikou bez manometru, jelikož sem zatim nesehnal krátkej, všecko se šlauškem a tak by byl pokles tlaku tak 50% :(.

              0 0
            • TinkTink  

              No…ja doufal ze si to prectes a pochopis, ze mu radim tu pumpu vzit sebou…proc bych mu ji asi tak radil, kdyz by to mel nechat tak jak to nafouka? Zkus premyslet..vim ze to pude :o)))

              0 0
              • davidak  

                Tak jo. Ja jen chtel vedet, kolik psi byste mi doporucili. Zejtra vyrazim na bike. Uz se tesim. Skoda jen, ze to nejde na tech 105..

                0 0
                • aku  

                  Sel jsem na to vedecky. Dal jsem si na kluzak stahovaci elektrikarsky pasek, do batohu pumpu a vyjel do Beskyd. No a pri jizde pres koreny a diry jsem prifoukaval tak, abych se pri nejvetsim narazu (hodne subjektivne mereno), ktery jsem byl schopen absolvovat dostal na doraz. Pri mych 90kg to dela asi ±40psi(ono to deleni na indianske pumpe neni z nejdetailnej­sich). No a kdych chci litat po asfaltu tak si prifouknu.

                  0 0
                  • speedy gonzales  

                    tak s tim mam uz taky bohuzel zkusenost.prisel jsem o original marzocchi pumpu a nezbyva mi nez pouzivat kamosovu na manitou.to je docela porod. a kdyz videl kolik foukam tak nechapal.

                    a jeste k tomu tlaku ja jsem o nejakych 14kg lehci,ale proste to chce zkouset.docela dlouho jsem jezdil hodne natvrdo.ale ted uz bych tak nevyjel.

                    0 0
                    • davidak  

                      Prosimvás, mohli byste mi napsat, čim mám po jízdě namazat těsnící kroužky a nohy? Čet jsem tady všude, jak je to důležitý, ale nevim čim, kde to maj a kolik ten olejík stojí. Dík.D.

                      0 0
                      • aku  

                        Koupil jsem na pumpe sprej na kterem bylo napsano: Vysoky obsah silikonu :)

                        0 0
                      • speedy gonzales  

                        ja bych to jako „strasne dulezity“ nepojmenoval normalne otrit to jo, strikam vyjimecne

                        0 0
              • speedy gonzales  

                no je pekne ze mu radis aby vzal pumpu sebou ale nejak jsi svou myslenku nedotahl do konce.coz je smutne…

                ja radim nizsi tlak nez udava vyrobce-coz je uz vskutku.jak jiste uznas, cenna rada. osobne foukam tak kolem 2baru,vim ze kolega chce psi,ale nejsem si ted vubec jisty,nejaky vnitrni hlas mi rika ze to muze byt kolem 25psi.doufam ze sem se trefil aspon radove

                0 0
                • aku  

                  jinak www.prevod.cz per square inch, tíhová libra na čtverečný palec 1 bar = 14.5038 psi

                  0 0
                • TinkTink  

                  Neni debil, musi pochopit k cemu tu pumpu…ne?

                  0 0
                  • speedy gonzales  

                    pumpa-pumpovat-prifouknout???

                    0 0
                  • speedy gonzales  

                    to neukecas :-)

                    0 0
                    • TinkTink  

                      Nedelej si ze me srandu :o))

                      Cim upustis vidlici? Pumpou, pokud ji samozrejme nechces vypustit uplne… :)…pumpa krasne sebere par psi a kdyz zmacknes tlacitko, tak muzes upoustet plynule :o))

                      Nerikej ze to delas jinak :)

                      Prece mu nebudu rikat, aby si dal vidli na polosutr a kdyz mu to nebude sedet, ze z ni ma udelat sutr :o)))

                      0 0
                      • speedy gonzales  

                        znam spoustu lidi kteri by dali za sutr nevim co..haha..nechame toho :-)

                        0 0
                        •  

                          To sou Suntouristi :)

                          0 0
                        • speedy gonzales  

                          treba nestastnemu majiteli skareba a pumpicky na nej,kteremu timto dekuji za jeji pujcovani, nestaci ani stupnice na manometru…

                          0 0
    • guard  

      SAG= ponor vidle pri nasadnuti na bike by mal byt okolo 25% zdvihu vidle. Skus to tak ze das stahovaciu pasku umelohmotnu okolo vnutornej nohy vidle a zatiahni ju na spodu vnutornej nohy tesne pri prachovom tesneni a potom nasadni na bike. Potom zosadni a zmeraj vzdialenost od pasky k prachovke.

      0 0
    •  

      Pro všecky uživatele nízkotlakých vidlic: Čím to foukáte, popř. dá se sehnat manometr s co nejratším šlauškem aby byl únik minimílní, a co s vysokotlakejma pumpama, dá se na tom těch pár psů dobře změřit a nebo je to odhadem?

      0 0
      • aku  

        vidlice mx comp, foukam pumpou manitou

        0 0
      • speedy gonzales  

        vysokotlake-de to ale je to spis nouzovka,kdyz uz vis co potrebujes a jak to ma chodit,rozhodne bych si aspon do zacatku zkusil nekde pujcit nizkotlakou,jinak se ti to bude ladit na tvoje potreby strasne spatne

        0 0
      • munro  

        Foukam Manitou a je to na prd.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Giyo na trinnity.cz – nejlevnější co sem v době kdy sem to kupoval našel. F poho. Únik při odšroubovávání odhaduju tak na max 0,1 baru, když sem jó nešikovnej.

        0 0
    • davidak  

      Tak jsem teď asi hodinu a pul foukal a upoustel a foukal a upoustel. Naladoval jsem tam asi 45 psi. Vidlice má dobrej průběh, ale ani při vyšším tlaku (těch 45psi)se nevrátí úplně nahoru- vždycky zustne asi 7 mm pod maximalnim vysunutim, do tohodle místa jí musim vytáhnout rukou. To tam potom zůstane. A pak stlačim a zase vyleze o ten fous níž. Nevim, čim to může bejt- ještě není moc zajetá, ale tohle by podle mě dělat neměla. Vůbec nerozumim tomu, jak je to s tlumením- je možný že je moc velkej útlum a tu vidlici to prostě nepustí až nahoru. Když jsem tam naládoval kolem 60psi, tak se nahoru dostala. Mám něco udělat s olejem- jinej nebo zvýšit/snížit hladinu nebo to jde seštelovat utlumením? Dík,d.

      0 0
      •  

        hele tadle vidle potřebuje nějakejch 200 Km na záběh, pak to dělat nebude, a hlavně se zjemní chod

        0 0
        • Air  

          ale on ji prece ma starsi, ne? nebo jsi myslel zabeh po vymene oleje?

          0 0
          • davidak  

            No ona je starší, ale asi tak, že jí někdo nasadil na kolo, ujel asi tak 50 km a pak jí sundal. Takže si myslíte, že se to zlepší,až jí zajedu? Tim utlumem a olejem to teda není?

            0 0
            •  

              jo, mělo by, kamarádovi to taky nová dělala, a teď už nedělá

              0 0
      • Smazaný účet  

        Kurňa, stáhni si ten manuál od marzocchi, ne? Aspoň se dovíš jak je to s tlumenim.

        0 0
      • kovar  

        to si jen hraješ s negativní pružinou, čím větší tlak, tím je více stlačená a tím pádem nohy více vysunuté. Atd…

        0 0
    • davidak  

      Tak jsem se byl dneska pořádně projet. Pořád se ještě úplně nevrací a na drobnejch nerovnostech trochu klepe. Vim, že se to tu už probíralo, všechno jsem čet. Vydedukoval jsem z toho, že tam je buď málo oleje(co nejdřím rozdělám) anebo něco s neg. pružinou. Ale jinak jsem s ní moc spokojenej, podle toho, jak jsem čet, že nežehlí, jsem byl moc překvapenej. Brácha má Skareb comp s pružinou a o moc lepší to není.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        No jo. Nezehli…, ale tady jses v Žitný. Teda nezehli na Marzocchi, ale kam se na ni hrabou ostatni pruzinovky. Tak to uz jsem s tim rektalnim alpinismem pro Marzocchi prehnal, co? :)))

        0 0
        • davidak  

          Mně to nevadí..Pádlisto, ty tu jseš snad 24h denně, né? To na mě už ta?ka hrozí prstem,abych se odpojil, že máme jen 300 volnejch minut na měsíc…:))))

          0 0
          • speedy gonzales  

            padlista neni normalne jedna osoba,to nejde zvladnout, malokdo to vi, ale je to firma na vtipne odpovedi, kde pracuje 58 neskutecne kreativnich lidi (+2uklizecky) na 2 smeny plus nekrestanske prescasy aby nas mohl permanentne oblazovat…

            0 0
    • davidak  

      Tak jsem tu zas. Vidlici už jsem vyladil, dal jsem tam hustější olej, chodí jako po másle ale.. když jí stlačim zhruba do poloviny zdvihu a nechám vracet zpátky, tak v ní něco klape. Takovej divnej zvuk, není kovovej(asi kuli oleji) přirovnal bych to k jemnýmu ?uknutí dvou dřivek, ale ty tam snad nejsou:) Měl jsem jí sundanou z kola a tlačil na nohy, takže žádná hlava nebo sloupek. Co to je?

      0 0
      • bafuna  

        no to se asi tím hustším olejem přeměnilo ono čvachtání na ?ukání… :-)

        0 0
        • davidak  

          Nazdar! Jsem tu jen na momentík, ale už ta?ku ukecávám na adsl..

          0 0
          • Air  

            tfuj… wi-fi! koukni u vas v liberci na firmy, co poskytujou wifi pripojeni. Je to levnejsi a neni to telecom…

            0 0
            • davidak  

              no jo, jenže ta počáteční investice, a pak pokrytí. samozřejmě už jsem se o to taky zajímal, ale zatim www.lbcfree.net neodepsali na mail, respektive ani nějak na tu jejich adresu nedošel. jinak o wifi moc nevim, ale jeden vysílač je v dohledu cca 500m. nevim, jestli to stačí. samozřejmě že telecomu cpát peníze nechci, ale taky chci co nejdřív beztrestně vysedávat na b-f..

              0 0
              • Air  

                tak jim napis znovu a nebo nejlip zavolej. smluv si s nima schuzku at ti vsechno vysvetli a urcite najdes hodne potrebnych info na netu. jinak zkus nejaky tyhle adresy http://www.czfree.net/home/index.php www.klimnet.org tam neco o tom najdes. Na ten vysilac musis mit primou viditelnost – ze strechy tvyho baraku (resp. z mista kde bys mel umistenou antenu) musi byt prima viditelnost na ten vysilac. Jestli je, tak ¨myslim neni problem. A myslim ze pocatecni investice bude podobna… ale u wifi siti mas takovou, rekl bych, vetsi jistotu, ze rychlost a kvalita site bude v budoucnu rust a to porad pri mnohem mensich penezich nez u telecomu. My treba mame 192 kb/s (sdilenou ve trech lidech) za 350 mesicne… a to jsme na vesnici… v panelacich to vyjde jeste levneji… pocatecni investice je asi 3000 kc. Moc o tom ale taky nevim, zkus pohledat na tech serverech. Urcite tam najdes odpovedi na tve otazky.

                0 0
                • davidak  

                  Dík moc, už mám od Kolomba kontakt na správce. Info už si nějak najdu.

                  0 0
                • Air  

                  jo a jen dodam, aby nekdo nerikal ze to mame pomaly, ze jsme to tady ted nove spustili… a az se splati investice do APcek a dalsiho hardwaru, tak se budou samozrejme prikupovat vyssi rychlosti (v planu je nesdilena 256 kb/s)… ted ale jsou plne ruce prace s napojovanim lidi, protoze to jede teprve 3 mesice a staraj se o to asi 4 lidi… jinak to nase mestecko ma asi 4500 lidi… a Klimnet funguje jen tady. Dokonce se uz i nase ZS vykaslala na slavny „Internet do skol“ a pripojila se na wifinu taky…

                  0 0
    • davidak  

      Tak jsem to konečně vyladil, ubral jsem trochu oleje a vidle se vrací až nahoru, pěkně to v ní přitom šplouchá. Tak to snad už bude dobrý. Jenom otázka- když je míň oleje, je větší pravděpodobnost, že to bude chodit nadoraz resp. co přesně ovlivňuje výška hladiny oleje?

      0 0
      • Smazaný účet  

        progresivitu kroku, a tím pádem i doraz. méně oleje = pomaleji narůstající tlak, lineárnější chod, více oleje naopak – tlak roste rychleji, tzn. větší progresivita.

        0 0
        • davidak  

          tzn- když olej přidám, tak při stejnym tlaku bude křivka kroku jakoby kvadratická- ke konci bude potřeba mnohem víc síly ke stlačení? Asi to tak bude, protože při hladině cca 5cm pod posledním závitem se i při 50psi dostanu nadoraz(musim se do toho teda fakt surově opřít- když jedu a házim řidítkama, mám 80kg). Asi vyměnim olej, je tam ještě ten od výroby. S tou hladinou vs. viskozitou vs. tlakem si zatim nevim moc rady, budu si muset ještě dlooouuuho hrát s pumpičkou a 21 klíčem…:)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jen si hraj. Taky sem si hrál. I s rovnicema. Ano, ta křivka bude jakoby víc kvadratická. Vzduch má méně místa, při stejném kroku vidlice bude tedy více stlačen. Já mám na 76 kg 30 psů a hladinu mám asi 30 nebo 35 mm pod okrajem nohy při plným stlačení. A je to akorát. 50 mm pod už je možná docela málo, to bych možná přidal oleje, zvýšením tlaku z toho uděláš pevnou vidli.

            0 0
            • davidak  

              A jakej používáš olej? Všichni mluví o 7,5 tak do toho asi pujdu. Ještě ale nějakej musim sehnat, zatim jsem byl jen v jednom MOTOkrámě, tam mi nabízeli litrovku Silkolene asi za 350,–fuj.

              0 0
              • RomanH  

                No original Marzocchi stoji stejne, je ho tam ale jen pul litru :o)

                0 0
              • Smazaný účet  

                Já sem eště neměnil. Chystal jsem se o víkendu že se podivám dovnitř, ale nemůžu najít nástavec na ráčnu, abych sundal ty víčka…

                0 0
      • kovar  

        ale pozor, příliš málo oleje ⇒ nejenom, že vidle může často chodit na doraz, ale i více se napěňuje olej a tlumení pak stojí za starou belu a to ani raději ani neuvažuju možnost toho, že plunžř by nebyl zaplaven

        0 0
        • davidak  

          NO to už jsem taky zjistil. Olej hnusně zpěnil tak, že nebylo možný vypustit vzduch bez vystřikování oleje. Hele, já tu vidli znám jen tak s oddělanejma zátkama, hloub ne, co je přesně ten plunžr? To je ta…„jednotka“­..která zajiš?uje tlumení-ten propouštěcí mechanismus? Co by se mu stalo bez oleje- to by akorát prostě netlumilo, ne?

          0 0
          • kovar  

            jo, plunžr je takový proděravělý píst, díky němuž (a nejenom díky jemuž) to tlumí. Také to celé drží pohromadě. A je na něm nasazena negativní pružina. A kdyby tam nebyl olej, tak by to netlumilo a nemazalo se to. U pružinovek se o plunžr může opírat hlavní pružina

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.