• Dub

    Tak jsem si tady pročítal starší příspěvky (http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?…) a vcelku jste se shodli, že Alivio=Deore (nekamenujte mě, píšu skoro) a že Deore=LX. Zajímavý ale je, že většina lidí tady má výbavu Deore a výš..... Otázka zní, zda má smysl kupovat drahý komponenty nebo se smířit s něčím na úrovni Acera/Alivio. Jasně, asi to bude odcházet dřív, ale vzhledem k cenám by to vyšlo levněji. Kdysi jsem měl Authora s výbavou Altus/Acera a taky to řadilo.

    0 0
    • Tommy  

      Tak to teda nevím, nevím. Alivio-Acera, Deore-LX No možná funkcí chvíli,ale rozhodně ne po 1500 km, tam už jsou rozdíly. Ty levnější sady jsou z velké části plastové, či kompozitové a podle toho to vypadá. Ty zase úplně drahé XT,ale hlavně XTR jsou velmi lehké na úkor ne kvality ale trvanlivosti – jsou na závodění, tudíž jdou lehké.Dle mého názoru (možná není správný) je optimální volba pro sportovánía občasný závod sada LX – a nemohou nastat problémy.

      0 0
    • TinkTink  

      Myslim ze 90% zdejsim userum by stacilo Alivio…osmicka ta­ky…

      Imho – Alivio = Deore LX = XT

      samozrejme ze to neni az tak pravda, ale docela to sedi…hlavne u toho Alivia a Deore…

      Jo…kdo potrebuje devitku, kdo nutne musi mit bajka o kilo vetsi…todle je zalezitost filozofie :)))..dyt treba mne by urcite stacilo Alivio nebo Sram 5.0…(tu vozim na druhym bajku, kdyz ho mam…)…ale proc se s tim spokojit, ze jo :)

      0 0
      • mastihuba  

        K tomu bych se přidal. Na jaře jsem dal ze starých věcí dohromady zimáka na STX RC = Alivio, Deore? Ve funkci oproti LX 03 těžko hledám nějaký rozdíl.

        0 0
        • jihra  

          K tomu STX-RC – já jsem koupil před 2 (3 ?) lety z bazaru bajka s STX-RC, něco jsem už na tom najezdil – a šlape to furt fajn, akorát teď jsem tam dal novou kazetu. Mi to tak někdy připadá, že Shimano tu výrobu čím dál víc ojebává a starší řady (srovnatelné) byly z kvalitnéjšího materiálu.

          0 0
          • Man  

            to nie len shimano. to je teraz celosvetovy trend vo vyrobe cohokolvek.

            0 0
    • pucháč  

      Já teda moc znalec nejsem, ale záleží na tom k čemu to člověk chce používat. Pajero je taky lepší, než Twingo…, ale pokud z 90% jezdím sám po městě tak to asi nevyužiju.

      0 0
      • Otto  

        Promluvil skutečný génius… Jo, je to tak.

        0 0
      • jihra  

        Jo ale to potěšení – svézt se Pajerem (na kole s XTR)! Jsou to krásné výrobky a lahodí oku i duši – a o tom to taky je.

        0 0
        • martt  

          Tak konkretne Pajero je pekny kram. Mali sme ho par rokov vo firme az kym sme mu nezavarili motor.

          Je pomale, hlucne, nepohodlne a zerie cez 20 litrov (to bol „usporny“ turbodiesel).

          A ked sme ho raz potrebovali v terene lebo neprisla vetrieska, tak zapadlo a nakoniec nas ta vetrieska vytahovala. Takze Pajero nebrat.

          0 0
          • pali  

            Pajero nechcem ale ,jazdím XT/XTR nižšie sady mi prešli rukami teda bikom a spa? by som už radšej nešiel.Zvykol som som si na spolahlivos? a komfort ovládania.

            0 0
    • mosquito  

      pro normalni denni jezdeni „jentak“ (tj. ne profi zavody) bohate staci levnejsi rady, mam razeni SRAM 7.0, 8 kolco kazetu SRAM za 490kc vzadu a retez Connex 360kc … otec mam Deore s 9 kolcem a tolik radosti s razenim :o/ a nehlede na cenu 9koca kazety Shimano bleee

      0 0
    • Azagthoth  

      Ja jazdim freeride so salterom Deore,radenie mam take to zdvojene,dokopy packa +radenie od Shimana,ten salter je fajn,ale radenie by som bral nejake lepsie,asi XT alebo 9.0,takze Deore sa nerovna Acera/Altus,po­dla mna

      0 0
    • jonti  

      zalezi od toho na aky komponent sa pozeras.

      Ak kupis bicykel komplet Alivio a komplet Deore, rozdiel tam ucitis, podobne aj medzi LX-Deore ci LX-XT. U vacsiny komponentov su tie zmeny ale po skokoch, teda nie kazda vyssia sada je o nieco lepsia ako ta nizsia, napriklad u saltra ci presmykaca, a vlastne asi vsetkom. Teda ak kupujes komponent, treba sa pozriet ci sa tie vyssie sady nejako viac lisia, a ak bike tak kupit to najlepsie co vyuzijes a mozes si dovolit

      0 0
    • Orbis  

      No není nutný pro bajkera, aby měl komplet XTr nebo XT(i když ho sám mam). Stačí Deore nebo LX. nebo alivio pro turistu. Rozdíl v řazení mezi Deore-LX-XT(03) nepoznáš pokud jsou nové, ale po takovejch 1500–2000 je to fakt rozdíl! U Deorečka se pomalu začnou objevovat vůle, u Lx nebudou ani po 3000 a u Xt ani po 7000 (XT a Deore mám odzkoušeno Lx ne, ale říkal to kamarád). Takžw si myslím že se vyplatí kkoupit dražší vě, protože vydrží dýl a bude řadit kavalitněji a bude bezúdržbovější:)

      0 0
      • pitelboy  

        ja mam takovej dojem ze XTR je sice drasi, lehci ale rozhodne je min odolny !! Ja mam cele razeni komplet XT njeto cca 10000km a je o hodne min dojebany (skoro vubec) nez kamosovo komplet XTR kery ma 4–5000km. A tomu kolu davam daleko vetsi kour nez ON !!!

        Ne nadarmo ma šamano na strankach napsano XT (mtb hard core) – XTR (profi RACE) – saint (heavy duty)

        sice je „hezky“ mit na kole neco XTR, ale ja bych snad nic ani nechtel !! radsi si dam na kolo vse SAINT nez XTR sadu !!! jo jezdim XC, marotony a hlavne pro radost !!!

        0 0
        • Meesha  

          Spravne. Zalezi, jak s tim budes jezdit. Pokud si prase, tak chapu, ze das radsi Saint nez XTR, protoze kdyz to pak posles mezi stromy, tak ti toho ze Saintu zbyde vic nez z XTR. Osobne mi XTR maximalne vyhovuje – vahou i funkci, este mit ty penize, ale asi to do toho vrazim…

          0 0
          • pitelboy  

            ale ja nemyslel jen proti narazu apod. ale i mechanicky se vic jebe ! proste pouzivanim vydrzi xtr min nez XT

            0 0
            • Meesha  

              :-))

              0 0
            • Meesha  

              Nejsi bracha nebo nejakej pribuznej s Lemplem? :-)

              0 0
              • Orbis  

                No já taky nemluvil o XTR ale XT. Jo a mam takovej pocit, že když to dobře udržuješ, tak to XTR taky vydrží dlouho i když zaručeně mín než XT nebo Saint, ale vydrží! Já jezdim na komplet XT (03+04) a vydrží dost a nejezdim pro radost, ale i pro výkon!:)

                0 0
                • Otto  

                  Jak může nyní někdo tušit, kolik vydrží Saint… Podle nápisu?

                  0 0
                  • Orbis  

                    Protože to je na freeride a v americe to lidi kupujou jako divý teda podle netu a hodně si to chválí:)

                    0 0
            • MARIN  

              Covece uz jsi vubec nekdy neco z XTR sady jezdil, ze tady rozdavaz moudrosti ?

              0 0
        • TinkTink  

          Hmm…hele..ja mam treba predni nabu XTR…sem k ni prisel tak, ze jsem shanel 9.0 a todle se naskytlo :o))…tak jsem si to vzal…za nakej asi rok? se na to nesahlo a naba se porad toci…a nejezdim pomalu :)

          Hele…moh bych te o neco pozadat? Nepouzivej vsude ty zasrany vykricniky…vubec nejsou nutny.

          0 0
          • Jogador  

            A mě se nelíbí pojem " vyjebaný", máme mnohem hezčí slova…:)

            0 0
          • Daum  

            Jojo, ty vykrickniky jsou na me trochu moc. To uz radsi trojtecku… :)

            0 0
          • pavelr  

            Já mám přední nábu Parallax, má najeto přes 18000 a taky se pořád točí. Na druhou stranu jsem si na jaře koupil přehazovačku alivio a po 1000km je na ní vakl, jak u STX po 10000km. Jestli to sní půjde takhle rychle z kopce, tak bude po 2000km mrtvá. Abych to shrnul, bohatě by mi na kole stačilo osmikolo, ale výrobci (Shimano) tlačí zákazníky do devítky. Takže mám kolo osazeno LXem a jsem spokojený. Řazení Deore a níž bych si na kolo, který najezdí ročně přes 3000km, asi nekoupil. Nejsem zase tak bohatý, abych si …

            0 0
            • MartinXC  

              S tou 8mičkou (a na silnici s 9tkou) souhlasím, taky by mi stačila. A životnost – vypozoroval jsem, že čím novější rokem výroby, tím kratší životnost… Jo, byznys je byznys. Chceme nižší ceny, celkově zaplatíme víc :-(

              0 0
    • lubos  

      Zalezi na sade, konkretnim vyrobku, modelu a roku vyroby. Dale pak zalezi na vkusu a jestli jde o vahu nebo ne.

      0 0
    • Lister  

      Pokud nejezdíš moc stačí deore nebo sram 5. Já mám na deorečku asi 10000 a vše je pořád původní i přesmyk topswing, sice má vůli ale pořád řadí. Kliky bohatě stačí deore na čtyřhran. tuhost je slušná a cena více než lákavá. Navíc když jedu hodně po kamenech tak už proklínám i tyhle kliky, že by mohly být mekčí, a? to tak nekope. Myslím, že prakticky všem by stačilo to LX nebo sram 7. Dvě tři sezony vydrží a pak už má většina lidí silné nutkání koupit něco nového, i kdyby to běželo naprosto bazproblémově.

      0 0
    • senožrout  

      No tak je jasná, že vyšší sady jsou líp konstruovaný i vyrobený. LX-XT jsou mnohem líp těsněný, mají leštěný nebo fluorizovaný kluzný plochy. Když je to nový, tak to nepoznáš. Když to má něco za sebou, tak rozdíl je patrnej. V blátě, mokru atd je rozdíl znatelnej. XTR mám jen přehazku a je v pohodě. No a velkej rozdíl je v servisovatel­nosti. Já mám XT/XTR moje kočka Alivio/Altus, či jakou potvoru. Zatímco já svoje rozeberu, vyčistím a namažu jednou za rok ze zvyku. Její každou chvíli. A každou chvíli jí něco seřizuju. Prostě to seřídíš, ujede pár kiláků a zachvíli to blbě řadí atd. Svýho se skoro nedotknu. Asi bude brzo dědit… Pod LX s XT přehazkou bych nešel. U Sramu mi ten rozdíl mezi X7 a X9 tak velkej nepřijde.

      0 0
      • McBlacky  

        přesně tak, letos z nouze jezdím stx, deore, alivio kombinaci, dá se, i závodit se s tím dá, ale pořád se v tom hrabu, aby to fungovalo. Dřív jsem vozil LX a to jsem seřizoval minimálně…

        0 0
      • Honzis  

        Pánové, hlavně záleží na stylu používání – můj Altus 2003 šaltr má za sebou 11400km a naprosto v poho! Teď nedávno jsem ho trošku zrepasoval a vzhůru dál! Je fakt, že jezdim většinou asflat, sem tam lesní/polní cesty. Jinak na crossu s deore + LX rozdíl ve funkčnosti skoro nevidím, spíš náby jsou kvalitnější – takové XT už musí držet hafo desítek tisíc km!!! Na bikových maratonech je možno klidně oddělat cokoliv a poměrně rychle. Pod LX nejít znamená tak 25–30táců …

        0 0
        • enjoy  

          no ona osmyscka radi tak nejak jisteji,jsou tam vetsi mezery,takze to neni takovy problem jako u devitky.mam XTcko devitku a kdyz mam nekdy dost a s razenim se neparu tak tam proste neco zaradim a vubec se nezabyvam tim jestli to spravne preradi nebo jestli to bude rachtat.proste neni problem.neverim ze by se altus choval stejne.jezdil jsem chvili altuse a byl prekvapive dobrej(razeni alivio,to uz tak vesely nebylo),jenze byl uplne novej.

          0 0
      • Jenda  

        no zrovan s tim bahne bych tak uplne nesouhlasil:-) protoze kdyz je opravdu Bahno tak nefunguje stejne nic a u levnejsich sad ti pak neni lito prehodit kopnutim do saltru nebo vyndavat zasukovanej retez kovovou montpakou:-)

        0 0
      • senožrout  

        No, je jasný, že čím vyšší sada, tím menší, rozuměj přesnější výrobní tolerance a náročnější opracování. U těch levnějch komponentů mi to přijde tak, že je obchodní politikou výrobců, že prachy, který z tebe nedostanou za dražší součástku pak z tebe dostávají postupně na servisech a náhradních dílech. A ono to tak z vlastní zkušenosti i vychází. Podle mne 100 procentně funkční výbava je LX s XT přehazovačkou. Když si stáhneš z netu shimana konstrukční listy kde je vše rozkreslený a popsaný s kusovníky, tak tam najdeš i detaily. A v čem se jednotlivé sady liší do šroubku. Cokoliv je nad LX/XT má důvod třeba pro závodníky (XTR-váhu) nebo je to jak říká moje kočka :-) " prodlouženej pinďour pmajitele" :-). Ale proč ne, že?…

        0 0
    • vlk  

      z vlastních zkušeností přehazovačky deore 03 a lx 03 mi přijdou jako stejné co se týká funkčnosti- a to i po zaježdění.Ale xt04 je zcela jiné kafe-tgo se nedá s lx srovnávat.Co se týká řadícího mechanismu tak mi připadá alivio dokonce lepší než deore.lx jsem nezkoušel.A u přes­myků je deore mnohem horší než lx které bych zase přirovnal xt.To jsou mé zkušenosti.

      0 0
    • Sonic  

      Docela se divím, že Shimano, Sram a jiné dělají top sady. Všichni si koupíme Alivio a budeme spokojený jak jsme nad těma gigantama vyzráli.

      0 0
      • wroum  

        mas pravdu ale uvedom si ze dulezitejsi byva CHCI nez POTRBUJU. xtr nikdo nepotrebuje (krome profiku) ale CHCE ho maraky lidi a ty si ho koupej. takze spouste lidi by stacilo deore treba, ale maj xtr. kdyby bylo neco vys nez xtr, urcite by se to dobre prodavalo a o to prece jde.

        0 0
        • MF  

          A podla coho sa pozna co mi staci? Kamarat ma na to hlasku „To nevyuzijes“. By ma zaujimalo kedy nastava ten okamih „Tak to vyuzijes“. Ked to rozfasirujem za rok? Alebo ked s tym v klude a bez vacsich starosti jazdim 5 rokov a robi mi to radost ?

          0 0
          • wroum  

            to si musis urcit sam co ti staci. nebo musi stacit. ja treba vim ze by mi stacilo i to LX, ale mam komplet XT. 5 let muzes jezdit s aliviem taky, zalezi na tom jak, kde, kolik najezdis. znamej ma vzdy kolo na deore a bohate mu to staci – vydrzi mu to a jezdi opravdu hodne. ale znam i takovyho ****** kterymu by stacilo kolo ze supermarketu, ale on ma kolo (fulla) na komplet XTR a ujede na nem asi 40 km za rok – po asfaltu podel vltavy a zpet.

            jo a radost mi dela funkcni komponent a ne napis na nem. XT prehazka funguje stejne jako XTR, vazi par gramu navic a vydrzela mi dele nez XTR a to stoji polovinu.

            0 0
            • MF  

              Ano s tym sa da suhlasit, ale najst tu hranicu je dost tazke. Ja som napr. pred 2 mesiacmi odpisal zadny naboj (STX) a nahradil som ho Acerou. Funguje v pohode, ale neskutocne to cvaka. Cize funkcne postacuje a do buduceho roku na beton vydrzi, ale neni to ono. Myslim, ze pri vybere suciastok clovek berie aj to co je jeho srdcu blizke a dopraje si obcas dajaky luxus v podobe XT/XTR. Teraz mam noveho fulla a netvrdim ze ho „vyuzijem“, ale mam z neho radost a to je to podstatne. Mozno by mi stacil aj o triedu nizsi a polovicu lacnejsi.

              0 0
      • Nikdo  

        Mas pravdu, ja to tak udelal (u prehazovacky), jsem spokojeny a gigantum se smeju :o) Akorat razeni mam Acera a asi ho casem vymenim za Alivko + nejake solidni brzdove paky, ne ze by tohle nefungovalo, ale ergonomie je horsi. Hlavne, kdyz se projedu v nejakem hnusnouckem lepivem blaticku tak si rikam, jeste, ze nemam XTR to bych tech plakal …

        0 0
        • Sonic  

          Tak příští rok si koupíme všichni elestomerový vidle. Jen by mě zajímalo kolik nejezdíš v lese a po jakých cestách?

          0 0
          • Nikdo  

            Mas pravdu mam MTB kratce, mel bych drzet hubu, ale neda mi to. Nevim proc by prehazka Alivio nemela dobre radit a proc by nemela vydrzet jizdu v lese ? Na fanousi mam prehazku z nejlevnejsi rady TY (je na nich napis SIS) a radi ja diva (jeta druhym rokem, najeto kolem 5000), tuhle se opravar v servisu divil jak to pekne funguje :o) A to akorat obcas voskrabnu klacikem nejhorsi spinu a prostriknu WDckem, serizuju akorat koleckem na bowdenu, kdyz se vytahne lanko (coz spousta lidi nedela a pak nadavaji). Tim jsem nechtel nikoho presvedcovat aby si dal na bika TY, je to jen 6/7 kolecko a to na jizdu v terenu moc neni, jen jsem chtel poukazat, ze i ty levnejsi veci kdyz jsou serizene a namazene funguji jak maji.

            0 0
            • Sonic  

              Těžko se něco posuzuje na dálku. Jsem si jist tím, že na můj styl jízdy by Alivio bylo vyvaklený po pár km. Důležitý bude když budeme jezdit tak jak nás baví a že o tom nebudeme jenom kecat.

              0 0
              • Nikdo  

                Tak to musis jezdit jako pekny cunik ;o) Je pravda, ze 9-ti kolo ma vyhodu v mensich rozdilech mezi kolecky takze to nedela takove razy pri prehazovani pod zatizenim, ale ani to 8 kolo neni spatny, pro nezavodnika … Mne se na tom libi hlavne cena, nemusim moc resit udrzbu, menit retezy, ani upet kdyz mi do prehazky litaj kameny – no co kdyz se to pokadi koupim novou a jede se dal. Jinak samozrejmne kazdemu co jeho jest, pokud bych zavodil tak si tam dam neco lepsiho.

                0 0
                • Sonic  

                  Mám rád technické sjezdíky. Kamení, keřeny a stružky to je moje. Nikde není psáno, že závodím, jen si na kole užívám.

                  0 0
                  • Nikdo  

                    Tak to jsem na tom podobne, radsi si dam sjezdik z Klete nebo si treba jen zablbnu v lese za vesnici :o) nez abych najizdel km. Vlastne pri sjezdu je mi jedno co mam za pohony system, pac se snazim spis brzdit (a na to se brzd. paky Acera co zatim vozim moc neosvedcili, jsou delane spis na brzdeni celou rukou nez 1/2 prsty). Akorat mi vadi mlaceni retezu, kdyz skacu pres kameny, mam neopren na vidlici, ale jak ten retez lita v presmykaci (nebo kde) tak to vydava skarede zvuky.

                    0 0
                    • Sonic  

                      Na Kleti jsem nikdy nebyl, ale Hvozd nebo zjezd z Luže je dost výživnej. No vlastně i v okolí Ještědu se dá dobře jezdit. Jenom ty Jizerky jsou dost trapný.

                      0 0
    • Tomcat  

      To jak si položil otázku je docela zavádějící protože jedna věc sou drahý komponenty, druhá vyšší sady . Protože to není přímá úměra.

      Drahý komponenty sou Tune ,Paulcomponents , Altek, “rolhof“, spodek špičky je XTR atd… Vono je už zavádějící to, že děláme rovnáse mezi nemám na to a tím, že to je drahý. Jenže příklad pokud nemám zrovna prachy na Deore neznamená, že je drahý protože není na konci řady .

      Tak dál, spíš tvou otázku vidím jako … pokud si koupím dražší vyšší sadu vydrží dýl?..... ne nevydrží tak abysto nějak hodně vnímal, Je to blbý ,ale je snaha z toho udělat u RS Suntour, Shimano ,SRAM spotřební zboží. Takže není v zájmu výrobce aby ti to vydrželo dlouho potřebujou aby si koupil novou. Zaplatíš si vzhled, hmotnost image ,ale trvanlivost podle mně ne.

      0 0
      • Sonic  

        Souhlasím se vzhledem a váhou.Díky použitým technologiím je menší pravděpodobnost nižší trvanlivosti. Nemluvím o tom když někdo urve šaltr, ale horším těsnění… Můj horní přízpěvek byla ironie. Máš pravdu, že XTR cenově vždy není nejdražší, ale porovnávali jsme jednoho výrobce a to Shimano. Mám taky XT a sram 9 a určitě by mi stačilo i LX, ale proč LX když na to mám :-)

        0 0
        • Tommy  

          Rozumný postřeh, proč si přidělávat problémy typu – proč to vrže, rachtá a já ještě nevím co. Přeci chci aby to řadilo a brzdilo a abych nebyl výzkumník a pořád něco upravoval :-)) Prostě-podle peněženky nebo co komu stačí…

          0 0
        • senožrout  

          …To je ono, jak jsem psal výše. …prodlouženej pinďour majitele… :-).

          0 0
    • SELMIRA  

      Mno, já nešetřila na rámu, na vidli a na sedle a jinač…si teda myslim, že Deore, maximálně LX je dost dobrá volba. a dyž se to potento, taxi můžu koupit nový a netrpim jak zvírze. :o))

      0 0
    • MartinXC  

      Řekl bych že Alivko 8-mička je životností i funkcí docela OK i na běžné maratonské závodění, pokud se dají jiné placky a dává se pozor na opotřebení řetězu. Řekl bych, (podle mech.provedení) že vydrží víc než Deore či LX.

      Nicméně jsem do biku fanda a tak mám něco jiného.

      Zkušenost mám ve srovnání (r.v. 2000–2003) třeba:

      • šaltru XTR, XT a LX: LX chodí divně, škube řetězem při přeřazení; XT chodí prakticky stejně hladce jako XTR, XTR je trochu tvrdší, ostřejší; opotřebení nepozoruju na žádném z nich
      • smyku XT, LX, Deore: XT chodí přesně, stejně jako LX, LX ale chytne vakl dřív o cca 1/3 času (ale funguje !); Deorko je nepřesné, zůstává viset v krajních polohách a řetěz o něj škrtá.
      • brzd.páky LX a XT: XT jsou tvrdší, nepruží tolik, ale mají ostřejší hranu na uchopení; LX jsou pohodlnější.
      • řazení XT, LX a Deore: Deore nepřesné, nejisté, LX a XT chodí stejně, LX měkčeji, XT je bezůdržbové a umí přeřadit 4 pastorky na jeden zátah, LX se uvnitř víc špiní , pastorku udělá 3, v zimě občas blbne (prokluzuje)
      • pastorky XT, LX, Deore: rozdíl v životnosti cca 1000km – XT 7–8.000, design jiný, náběhy slušné u všech tří
      • řetězy XT, LX, Deore: XT nerez, s LX prakticky stejně životné, Deorko o 20% méně (všechny Shi řetězy jsou dost měkké)
      0 0
      • senožrout  

        No, však Alivko obsahuje součástky, které se dřív jmenovaly STX-RC Jinak k tvému hodnocení v podstatě není co dodat. Souhlas

        0 0
      • lubos  

        gut srovnani, dik za namahu.

        0 0
    • Staenly  

      Ja muzu porovnat jenom saltr Deore 2003 s LX 2004…no jak uz se tady psalo, ze zacatku stejny, ale uz po 1500 km LX radilo o dost lip nez deore (a to sem s deore jezdil jenom lehkej teren, LX dosatava docela zabrat…). LX sem serizoval poprve po 3000km, deore od 1500 pomerne casto…Mozna taky duty deore kliky na octalinku mi pripadaj tuzsi nez normal na ctyrhrannu, ale tento pocit muze byt zkreslenej-duty kliky sou na o hodne lepsim ramu…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.