• mosquito

    // tim krycim plastem myslim takove to plastove kolecko mezi kazetou a spicema // jake mate zkusenosti s jizdou bez nej … nedavno mi rupnul tak jsem ho vyhodil – mam si tam dat novej nebo je tam v praxi celkem zbytecnej ? nezda se mi totiz ze by tam ten retez mohl skocit… do kopce jedu pomalu a z kopce je na tezkym prevodu

    0 0
    • Daf  

      Kdyz mas dobre serizenou prehazku retez tam nepada. Ja bez nej jezdim vlastne porad. Jsou to zbytecny gramy :)

      0 0
    • Matts.  

      Ten kryt je úplne nahovno, re?az aby nešla do špicov vyladíš aretačnou skrutkou na prehadzovači. Na tom kryte sa drží akurát bordel.

      0 0
    • Martin  

      Je to nahovno. Akorát dělá hluk a drží se na něm bordel. Ulámat, vyhodit!!!

      0 0
    • mosquito  

      taky jsem si to myslel .. dik za vas cas a potvrzeni nadbytecnosti :)

      0 0
    • McBlacky  

      to už se dnaska na kola snad ani nedává ne?

      0 0
    • jihra  

      Je pravdou, že u dobře seřízené přehazovačky by řetěz mezi velký pastorek a špice neměl spadnout. Alespoň donedávna jsem si to myslel. No ale nedávno jsem to rozpálil na malém pastorku z kopce po lesní cestě, pak jsem dole uviděl jen úzký klikatý průjezd kolem lesácké závory a navíc do kopce, takže jsem rychle přeřazoval na největší pastorek (vždy přes 3 pastorky najednou) no a co se nestalo – jelikož jsem řadil z kopce bez záběru a najednou přes více pastorků, tak šel řetěz přes pastorky hodně sešikma a skočil až za velký pastorek mezi pastorek a špice. To jsem ovšem bohužel zaregistroval až jsem zabral v kopci. Špice naštěstí v tu chvíli vydržely, protože jsem okamžitě zastavil, ale doma jsem je na straně kazety musel všechny vyměnit, řetěz je skoro přestřihnul. Kdybych měl ten plastový kryt špic, tak by špice zůstaly nepoškozené – to mám ověřeno u kol zákazníků. Ovšem řekněme si to otevřeně – na našich bikách by ten plastový kryt vypadal dost mastňácky (jak říkáme my čundráci). Takže krytu 3× fuj!

      0 0
      • TinkTink  

        No ja nevim…mne tam sem tam retez zaleti, ale DTcka 2.0 championi jsou v pohode a nic se jim nestava…teda poskrabany jsou…ale nic vic…

        Zakaznici – ideal kdyz ho tam nemaj, ne? :o)))

        0 0
        • jihra  

          Jo, ideální jsou zákazníci, kteří mají blbě nastavený horní doraz přehazky a plastový kryt tam nemají.

          0 0
      • náčelník  

        Vyrábějí se i z karbonu :)

        0 0
    • Volf  

      Ten kryt je to první co bych z kola sundal. Připadá mi to stejný, jako kryt na převodnících.

      0 0
      • McBlacky  

        nejlepší je kryt na celej řetěz, žádný polovičatý řešení :-)

        0 0
      •  

        no ja myslim ze by to nebylo to prvni co bys sundal, jednak prvni by byl kryt na prevodnicich a jednak bys musel sundat kazetu, a to by se ti urcite kvuli kusu plastu asi nechtelo ne,

        0 0
        • Volf  

          Kazetu bych sundal i kdyby to trvalo dvakrát tak dlouho, než to trvá jen abych nemusel jezdit s tím plastem.

          0 0
    • Lister  

      Tak já ho tam momentálně nemám, ale jen proto, že jsem ho tam zapomněl strčit při posledním stahování kazety. Od té doby mi tam jednou řetěz skočil( doraz je nastavený dobře). Naštěstí to bylo v pomalé rychlosti, tak se nic nestalo. Až budu příště sundávat kazetu, tak ho tam vrátím, protože mi to za to nestojí. A když mi někdo bude tvrdit, že kvůli tomu nejsem pořádnej drsnej bajker tak ho klidně pošlu k šípku.

      0 0
      • jihra  

        Když se někdo stydí, že má na biku ten plastový kryt špic, tak mne teď napadlo, že není nic snažšího, než zmenšit průměr toho krytu tak, aby byl menší než největší pastorek kazety a pak nebude kryt přes kazetu vidět (pouze z druhé strany přes špice). Při zapadnutí řetězu mezi kazetu a špice se špice zničí vždy až těsně u náboje, protože tam je nejužší místo. Takže i plastový kryt s malým průměrem splní svůj účel a kolo nebude vypadat tak blbě. Já osobně ten kryt taky nevozím, ale s tím zmenšeným průměrem .....

        0 0
    • dor  

      Prosím neporadíte, jak se té plastové věci říká? Dnes jsem si všimla, že je tahleta ochrana řetězu prasklá a olámaná na synově kole (vel. 20). Chci kolo prodat, tak bych to chtěla nechat spravit – ale nevím, jak tu věc nazvat :-) Chtěla jsem se podívat, zda je to normálně dostupná součástka a kolik cca stojí, ať vím.

      0 0
      • Smazaný účet  

        viz reakce v tomto vlákně výše – z praktického hlediska je to vlastně na nic, bez toho kolo vypadá i líp = vyhodit a už tam nedávat

        0 0
      • nomecz  

        http://www.bikeprodejna.cz/…-pod-kazety/

        ale je to věc k ničemu nedávej to tam

        0 0
      • novas752  

        A ty to kolo chces prodat co nejlevneji? Kdyz to tam je, hodnotu kola to akorat snizi. Vypada to blbe, casem to rozpraska.

        Muzes obehnout par servisu, z tovaren jsou tim osazena temer vsechna kola a vetsinou se to vyhazuje vcetne odrazek apod.

        Akorat je potreba ohlidat si velikost.

        0 0
      • Patar  

        ZPRÁVY?

        30.9. .............­.............­.....1X

        2. 9. …dbes,,,,,,,,­,,,,,,,,,,,2×

        0 0
    • Georrge  

      Sice jsem taky názoru, že s dobře seřízeným dorazem přehazovačky a rozumným používáním není moc reálné, aby řetěz přepadl, ale úplně vyloučené to asi není, takže nějaký smysl chránič dává…

      S příchodem velkých zadních pastorků si ale říkám, jestli by to nemohla vyřešit konstrukce kazety. Jednoduše řečeno by se přidal další pastorek, který by se tím víc přiblížil k drátům a vyplnil tak mezeru, která tam vzniká, viz obrázky. Tím by neměl řetěz kam přepadávat, dřív by se zastavil o dráty. Ale možná by to takhle nefungovalo, kdo ví :)

      0 0
      • novas752  

        Tak on se o ty draty retez stejne zastavi kdyz uz tam cistou nahodou spadne (me se to uz tak 4 roky nestalo). Akorat je vic nebo min nahlodne.

        0 0
        • Georrge  

          To jo, on se o ně zastaví, ale až kdy zapadne do té mezery, ten systém co jsem zmínil by tu mezeru eliminoval, takže by řetěz neměl kam zapadnout. A největší ******* vzniká, když se právě v té mezeře řetěz zaklíní a ty nedejbože zabereš. Všichni asi víme, jak těžké je vydolovat zaklíněný řetěz.

          0 0
          • Smazaný účet  

            to se ale stává zhruba stejně často, jako mýtické skřípnutí penisu při sexu…

            :-)

            0 0
            • Georrge  

              Ale i tomu raději předejdeš, než aby se ti to stalo, byď příležitostně :)

              0 0
      • Patar  

        Tím by se výplet nezachránil před poškozením. Počátkem devadesátých let SACHS vyráběl zívitová 7 dmi a 8-mikola s kryty značně perforovanéými, které byly součástí sestavy, a otáčely se s pastorky. a ne s pevným nábojem.U tohotu systému nemohlo docházet k zaseknutí řetězu. Jejich hmotmost by byla v dnešní době neúnosná.

        0 0
        • Georrge  

          Možná by se neochránil před poškozením (trošičku ošoupané od řetězu), ale ochránil by se před zničením. Řetěz by totiž k výpletu nebyl přitlačován takovou silou, jako když se zaklíní v mezeře, takže jeho protočení by nezničilo výplet. Navíc jak už bylo psáno, taková situace se zas tak často nestává, takže když by se jednou za dlouhou dobu trošku opřel o výplet, možná by ho ani viditelně nepodřel. Zato když ti jednou za dlouhou dobu zahučí do mezery, tak to ten výplet nemusí přežít.

          0 0
          • Patar  

            Máš přavdu , ale i mírně škrábnutý drát jednou vlivem vrubu praskne. A čím je výplet řidší , tím dříve.

            0 0
      • Ondraj  

        Přesně na tohle řešení jsem taky myslel, viz. můj dnešní příspěvek ohledně problému.

        Nějaké řešení, které je spojené s kazetou a ne s výpletem.

        0 0
    • Ondraj  

      Kdysi se mi dostal řetěz mezi kazetu a výplet, nadělalo to slušnou paseku, tak to od té doby na kolech nechávám z praktického hlediska. Dnes jsou ale třeba stále větší chrániče a narazil jsem teď na zásadní problém.

      Chránič viz. foto způsobuje destrukci výpletu. Kvůli neustálým malým posunům v kombinaci s prachem stačil po obvodu na styčných místech s plochým výpletem za cca rok ubrousit nemalou část drátů vzhledem k jejich tloušťce. Tohle tam vozit tak 2–3 roky, tak jsou dráty poloviční.

      Tak buď chránič, který by byl spojen spíš s kazetou a nedotýkal se výpletu, nebo ten, který se nezachytává za dráty.

      Dejte na to pozor.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.