• metronom

    Ahojte vsichni, chtel bych si udelat conconiho test, ale mam u nej par dotazu:

    1. jezdi se porad, bez zastaveni, nebo muzu zastavit a zapsta vysledky?
    2. Jaka se bere hodnota TF? Nejaka okamzita nebo prumerna?
    3. Muzu pri jezdeni radit?

    Diky za pomoc. To vite poridil sem si pulsmetr a ucim se jezdit jako kdysi kdyz sem vlezl poprve na kolo.

    0 0
    • MARIN  

      Budes potrebovat nekoho kdo ti bude zapisovat hodnoty, zastavovat NE, zapisuje se aktualni TF po kazdem useku, radit by se spis nemelo = nejdriv najit spravny prevod. Jinak jestli nemas trenazer nedokazu si predstavit jak s tebou nekdo bude behat nebo jezdit a zaroven zapisovat udaje :)

      Dostanes z toho priblizny anaerobni prah (kdyz jsem to 2× zkousel vysel mi cca o 2 tepy jinak)ale uz ne aerobni, takze doporucuju zajit k odbornikum (starsi prispevky – vysetreni)

      0 0
      • lubos  

        Hhmm, by me zajimalo co delam spatne, kdyz jsem to zkousel uz 2×, jednou trenazer, jednou rovina a nikdy nic jsem z toho nezjistil. Porad linearni krivka. S tim ne-razenim je podle mne dost od veci, protoze je sakra rozdil, jestli jedes 30km/h nebo 38km/h na temtyz prevode. Dale mi neni jasny, jestli conconiho test pocita s odporem vzduchu, protoze nad 30km/h je ho znat, a to tez na ovalu, tudiz nejake kriveni krivky u vyssich rychlostech je samozrejme.

        0 0
        • Brouk_Pytlik  

          No ale tady nejde o rychlost ale o TF. Jestli pojedeš proti větru tak pojedeš na stejný TF jako rychle po větru přeci :-).

          0 0
          • lubos  

            Ne. Conconiho test rika o zapisovani TF kazdych 400m pri zvyseni o 1km/h. Pak se zanese TF na graf vuci osi z rychlosti. Jestli jedu proti vetri tak to znamena, ze krivka nepojede linearne ale zacne se lamat prave od urciteho bodu, protoze odpor narusta a tim i vykon a tim TF. viz. http://www.bikemaraton.cz/…lanek4-3.htm

            Takze spravne by se nemelo merit rychlost ale vykon. Cili spis ergometr. Sice jsem skousel stacionarni , ale bez uspechu.

            0 0
            • Brouk_Pytlik  

              Jo. to máš nějakou jinou verzi teda, protože pokud si závislej na ujetejch kilometrech, tak potom co pokus to jinej výsledek v závislosti na různých podmínkách. Pokud to ale děláš doma na trenažéru v závislosti na čase nebo rychlosti, tak je to přeci daleko objektivnější.

              0 0
              • lubos  

                No, ale kdyz tvrdi, ze na drahe, nebo ceste to jde taky :( A ten trenazer jsem skousel ale nic moc vysledek :(

                0 0
              • McBlacky  

                zkusím to doma – měnit zatížení ve wattech a sledovat TF, teoreticky by to mělo být stejný, akorát trochu problém jak určit o kolik zvyšovat zátěž abych se neušlapal k smrti a zároveň to bylo dost objektivní. zkusím 20W na 1 minutu.

                0 0
        • MARIN  

          Zkousel jsem to 2× na trenazeru. Po rozjeti jsem nezacinal teda na zadnem klidove TF ale tak nekde kolem 127 a rychlosti 28km/h a koncil nekde na 180 a rychlosti 48km/h vsechno na jeden prevod (kadenci jsem ale nemeril ale odhadem byla tak 125) a jeden stupen zatizeni. Jak uz jsem psal tak ten zlom v obou pripadech prisel opravdu okolo AnP (167)
          Na prevod a zatizeni jsem ale prisel pri prvnim nezdarenem pokusu kdy jsem mel lehky prevod a zatizeni.

          0 0
          • lubos  

            Trenazer mam dost nanic :( … ale u nej jsem vlastne rychlost zvysoval prave kadenci. Ale treba u mne je rozdil v TF pri cca AnP pri kadenci 80 a kadenci 100 asi tak do tech 10 tepu. Realne na biku. Ale je to stejne dost zajimave, kdyz vysledek sedi. Sice nechapu proc, ale kdyz to potvrzuje vice lidi, tak asi to nejak funguje. No, zkusim to nekdy znovu na biku, tentokrat teda budu na stejnem prevodu. Kolikrat jsi si poznamenaval TF ? Vzdy po 1km/h ?

            0 0
            • MARIN  

              Poznamenaval jsem si podle navodu tj. po kazdych 400m a zvyseni rychlosti o 1km/h. Behem testu najeto cca 7,6km a TF jsem jen hlasil sve zapisovacce :)

              0 0
      • Venda  

        řadit by mělo, protože máš držet frekvenci a to bys pak nemoh zvyšovat zátěž.

        0 0
    • Clodman  

      Mohl by mi někdo vysvětlit princip tohodle testu. Dík

      0 0
      • Brouk_Pytlik  

        No to se vyhodnocuje výše TF v závislosti na čase a tim vznikne křifka. Zprvu ineární a později se v jednom bodě zlomí. To znamená, že si právě dosáhl vrcholu – ehm, anaerobního prahu. I když v podstatě je to skoro totéž :-)

        0 0
        • Clodman  

          No našel jsem teď o tom nějaký povídání, píšou tam že se mam minutu rozjet na 6–10km/hoh a pak mam každou minutu zrychlovat o 8 tepů až k dosážení maximální rychlosti a pak že mam pokračovat až na maximální rychlost (vždz? už na ní sem) a nemam brát ohled na časi ani tepy.Takže v tom bodě kde se to zlomí, je ten anaerobní práh??

          0 0
        • Clodman  

          No tak už sem našel jak na to, chtělo to pořádně hledat

          0 0
    • audiac  

      pokud nemas, kdo by ti zapisoval vysledky, tak treba mobil s handsfree a zapnout diktafon, nebo jestli mas primo diktafon, tak si ho pripevni nekam kolem krku…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.