Jak nafouknout galuskovej ventilek?

81 nepřečtených
  • guma

    Kvůli malý díře v ráfku jsem si musel pořídit duši s galuskovým ventilkem. Má se ten šroubovací nesmysl na konci ventilku úplně vyšroubovat a po nafouknutí zase úplně dotáhnout? (Když jsem to zkoušel tak mi při dotahování plno vzduchu uteklo). Dík

    • PePu  

      Ano, uplne vysroubovat a po natlakovani dotahnout. Jeste se doporucuje pred prvnim stouchem pumpou na ventilek poklepnout. Obcas se stane, ze troska utece – asi jsi mel malo nafoukano, protoze tlak v dusi pusobi silou na ten ventilek smerem ven a zajistovaci matici jen aretujes.

      • mastihuba  

        čepičky mi kamarád zahodil do lesa se slovy " Nač to tam máš vole? Zbytečný dva gramy " :))))

        • jonti  

          v podstate mal pravdu, len ich mohol zahodit radsej do kosa. Jediny problem moze byt mozno pri jazdeni v blate.

        • MartinXC  

          Předpokládal bych, že matičky ti vyhodil už někdy dřív, ty jsou těžší :-)

          • J.A.V.  

            Matičky jsem vyhodil z jiného důvodu – když máš defekt při závodě, tak to zdržuje než to vyšroubuješ, navíc v tom stresu.

            • pucháč  

              Ty matičky tam ale podle mě jsou docela důležitý když foukáš ruční pumpou – ten ventilek jinak tančí lambadu a místo zadkem vrtí spolem kov-guma…

              • pucháč  

                SPOJEM…a když je jich víc, vrtí se spolem…

                • J.A.V.  

                  No já to tak vozím už nějakej čas a nemám s tím problém. Dokonce mám na silničku duše který ten závit vůbec nemaj. Při foukání to ze začátku podržím, a pak už to drží samo tlakem. Zatím se mi teda nestalo že by to v tom spoji nějak ruplo, tak a? to tam tancuje třeba pogo :)

            • Blade  

              A nejvetsi prca je urazit ventilek nad tou matickou…To potom ludra nejde stahnout a musi se 5Km domu tlacit pro kleste :-)

          • mastihuba  

            horší je že mu začíná vadit moje odpružená vidlice. :)))

        • mironic  

          No tak to by ti měl zahodit i vidlici, zbytečný kilo navíc…

        • Splinter  

          Myslím, že vím kdo to byl:o))

    • gargamel  

      Přesně tak. Vyšroubovat-nafouknout-zašroubovat, ale při utahování nezamačknout, páč tim to vypouštíš.

      • Seveřan  

        Přidávám ještě jednu zkušenost, když jsem hustil galuskáč venku v divočině, tak se mě povedlo zlomit konec ventilku a duše byla k prdu :-) teď sebou vozím redukci za pouhých 18,– korun českých, výstup galuskový ventilek, vstup moto. Tahle věcička perfektně ochrání tu šroubovací čepičku s osičkou před zlomením. Takže, když človíček hustí a občas s tím zakvrdlá, tak se nic neděje.

        • vlty  

          taky tak, mám to hlavně proto, abych se nemusel dřít doma s pumpou a na benzince to v poho s tou redukcí nafoukám.

          • wroum  

            a neni lepsi mit rovnou autoventilek. ja osobne v nem vidim pouze klady a tak kdyz sem si ted nechal vyplest novy kola a rafky meli jen na galuskac, vzal sem vrtacku a normalne sem tu diru zvetsil, zacistil otrepy a je to. nafoukas to cimkoli (hlavne na benzince) a nemuzes nic ztratit (tech redukci sem driv zapomel a postracel asi 10)

            • pucháč  

              Vy se máte – já na benzince nenafoukám. Nemají tam 110 PSI …

              • notakale  

                Taky tak, vozim sice pumpicku, ale zajimalo by me na kolik to jde nafouknout u benziny a jestli bych s tim pak se silnickou mohl dojet domu aniz bych se bal o poskozeni materialu? A jeste co se tyce moji zkusenosti s foukanim tak vetsina pump ma takove to gumove tesneni co se na to narazi, utahne a fouka se, ale driv jsem mel pumpu s hadickou a s redukci na galuskovy ventilek, ktera se tam sroubovala, a vetsinou tim zasroubovanim se pomalu zasroubovavala i ta hlavicka ventilku ktera ma zustat odsroubovana, toz to me obcas privadelo k silenstvi :)

                • pucháč  

                  Radši bych se spolehnul na tu pumpičku, než se rozčilovat u benzinky a pokud máš pumpu takovou tu dlouhou do rámu, tak tam těch 110 PSI taky narveš, ale doporučuju používat tu pojistnou matičku…

                • zwwak  

                  U pumpy se silnice nedá nafoukat. Většinou kompresor končí někde na 5 barech. To je tak na velmi hodně opatrný dojetí domů. Jednou sem tlačil kolo k pumpě, že ušetřim bombičku, neušetřil jsem nic.

            • Volf  

              Motoventil je ideální. Jen se blbě shání menší šířky duší. Já zase v ráfku díry na ventilek zvětšuju kulatým pilníkem, kterým v tý díře točím dokola. Vrtákem můžěš udělat šestihranný díry.

              • djano  

                Sesthranne diery ? Prevrtal som dost rafkov, ale to sa mi este nepodarilo. Ale pouzivam klasicky ostry 8mm vrtak a pilnikom iba zacistim okraje.

                • Volf  

                  Ty ,, šestihranný díry ,, to dělá ve chvíli, kdy je malej rozdíl mezi původní dírou a novým průměrem. Vrták začne skákat a díra není kulatá.

              • BH  

                ty si delas srandu, ze?Pouziti autoventilku ma nekolik nevyhod, napr.vyssi hmotnost a take nevim jak by se takovy ventilek vyjimal treba v rafku typu „V“,nafoukat také autoventil klasickou ramovkou muze byt horor.Pouziti autoventilu je zakodovano v jeho nazvu,je vhodny na auto a ne na kola-tedy jizdni.Foukani galuskovych ventilku ma nekolik zasad. napr. doma pouzivej velkou tzv, nozni pumpu s manometrem(nozni od toho , ze ji drzis nohou), na kole voz tzv. ramovku, davej bacha aby pri foukani ramovkou byla tato pumpa nasazena rovne a hlavne nezapomen oprit palec o plast, tim udrzujes pumpu na ventilku v rovine, pokud s tim kvedlas, ventilek ohnes a je vymalovano.Pokud to neumis drzet rovne, pouzivej nastavce gal.ventilku.A pred foukanim vzdy nezapomen odpustit vzduch stlacenim ventilku, ten se tim odlepi, ale to uz tu bylo…

                • Pá-dlista1  

                  Jinymi slovy jedina vyhoda galuskoveho ventilku je jeho hmotnost. Tzn. pro gramhonice. Ten kdo vyznava spis pohodli a spolehlivost bude volit autoventilek.

                  • wroum  

                    vyhoda v hmotnosti? proc? to ze je ten ventilek tenci neznamena ze musi byt lehci (navic u autoventilku je vetsi dira v rafku – tzn o asi 1–2 g mensi hmotnost rafku:-). podle me nema ANI JEDNU VYHODU. autoventilek je skoro neznicitelnej, kdekoliv a cimkoliv foukatelnej…a kdyz ti odejde vnitrek ventilku (gumicka) neni problem ji vysroubovat z jakehokoliv auta v okoli… :-)

                    • wroum  

                      ja sem si ted taky nechal zaplist kola kde byly diry na galuskac. vzal sem vrtacku, 8 mm vrtak a za 2 minuty sem nafukoval kompresorem…

                    • Pá-dlista1  

                      Sem nejak nepochopil se snazsim pumpovanim. Autoventilek ma snad vetsi odpor? Akorat u galuskace je horsi manipulace a vicero sroubovani.

                      • BH  

                        taky si myslim ,ze autoventil ma vetsi odpor pri foukani.Jeste bych pridal esteticke hledisko, predstavte si kolo udelany na vahu, neco s XTR a mavic crossmax ci neco podobneho a k tomu autoventilek.Ja osobne bych autoventil na kole nesnesl

                        • mironic  

                          Já na kole nesnesu sedlo, víte kolik váží!?!?!?! Když lehký kolo, tak jedině bez sedla, ventilky bez čepiček a hlavně sjetý pláště, jsou totiž výrazně lehčí, než nový. Taky pomůže odstranit sem tam nějaký ten paprsek a řidítka. Taky vidlice je dost těžká, pryč s ní.....

                        • Gorgov  

                          ja taky ne, ani nahodou

                      • la-da  

                        Jo,autoventilek ma vetsi odpor.Je to zpusobeny tim ze musis pri foukani pretlacovat to pero co ho drzi zavrenej.Galuskovej to pero nema tak se musi zasroubovat tou kuzelkou.Na druhou stranu galuskovej ventilek v pohode vozim bez cepicky pac je stejne zacpanej tou kuzelkou.U au­toventilku bych se bal ze se mi dovnitr dostane nejake svinstvo.Takze v podstate je toho sroubovani u obou ventilku stejne,jen ten galuskovej se lip fouka (u pumpy nefoukam,nez bych vypusteny kolo vlacel nekolik kilometru k pumpe,to ho radsi nafoukam rucni pumpou).

                        • wroum  

                          ja ti nevim, ale u pumpicky i u kompresoru tam mam takovej curacek a ten pri nasazeni pumpicky nebo koncovky kompresoru zmackne prostredek ventilku (tu pruzinku) a s nicim se nepretlacujes protoze je to otevreny…

                          • martt  

                            s normalnou velkou pumpou doma to funguje dobre. S malymi pumpami mam ale s autoventilom casto neskutocne problemy a nepodari sa mi ich nafukat.

                            • wroum  

                              ja mel malou pumpu vela duopist, nejakou crankbrothers a ted mam nejakou BBB asi za 300 a ani s jednou sem nemel problem. jo vlastne mel, asi trikrat sem ulomil u galuskovyho ventilku ten pojistnej srac kdyz sem to sundaval z pumpicky.

                              • martt  

                                ja mam SKS air alpine, galuskovy fuka bez problemov, autovy ani az boha. Mal som aj Vella Duopist, ta mala iba vyvod na galuskovy ventil. Na autovy sa musel nasroubovat medzikus v ktorom sa pokazil spatny ventil a autoventil s nim nesiel nafukat vobec.

                                • wroum  

                                  ja mam ted tuhle a nemam problem a i s duopistem to slo v pohode…asi delate neco blbe.

                                • Paja  

                                  U duopistu se pri zmene galuskovy – autoventil musi preskladat „vnitrnosti“, nic se nepridava. Kazdopadne galuskac se s ni pumpuje lip.

                                  • martt  

                                    ten moj bol asi starsi model (snad 1994???)

                                  • pepek  

                                    Nic nemusíš přeskládávat, to jsou staré ruské byliny, co tady šíříte. Máš redukci, která dovoluje výkyv pumpy bez unikání tlaku a foukání je tak sehr einfach.

                          • la-da  

                            No ja jsem teda parkrat pumpoval autoventilek rucni pumpickou a slo to dost blbe.Asi mam spatnej curacek :-)

          • vlty  

            no hlavní problém je to vom, že duše s autoventilkem se nedělaj extra super special LIGHT :) takže tak. Jinak kámoš taky zvětšoval v nějakým mavicovi díru vrtačkou a v poho jezdí takže je to podle chuti každého soudruha…

            • wroum  

              aha, to me nenapadlo, ja pouzivam duse s napisem „HEAVY DUTY“ – od te doby sem neprocvak

          • Vokrouzek  

            Udělal sem to podebně,jen sem použil pilník a je to Ok :-)

          • ememem  

            tiez som toho nazoru ze je z vyssie uvedenych dovodov a ze galiskovy ventilok je jedna velka cipovina ale co uz ked na ust iny neni…

  • jihra  

    K těm galuskovým ventilkům. Když vyšroubuješ ten váleček na konci ventilku, tak nejprve zatlač na ventilek a trošku vzduchu odfoukni, a? se ventilek „odlepí“, jinak se může stát, že duši nenafoukáš – ventilek se tlakem vzduchu neodlepí. Umělohmotná čepička je na ventilku proto, abys někde neulomil ten vršek ventilku – pak musíš vložku ventilku vyměnit (u nekterých ventilků to jde) a nebo můžeš duši vyhodit.

    • marhi  

      Pořiďte si velkou pumpu. Je to dost rychlý, má to manometr a problém benzinky odpadá.

      • jihra  

        Pořiďte si starý kompresor z ledničky, v bazaru nějaký manometr, kus tlakové hadičky a pohodlně s tím nafouknete kolo třeba na 8 MPa.

      • pucháč  

        Až si budete pořizovat nožní pumpu s manometrem, koukněte se z čeho je vyrobená – plastová AUTHOR (už nevím typ) mi praskla na dvě půlky při běžném foukání…

  • kurýr na bajku  

    Nečet sem to celý, ale pokud to tu ještě nebylo, tak např. u ráfků ZAC se daj použít pouze autoventilky SCHWALBE, protože nejsou ze 3/4 zalitý v gumě jako ty ostatní výrobky. BTW: ráfek se dá vrtačkou upravit ke tvé potřebě.

  • HROOLI  

    Obnovím téma, mám pumpičku (v modrém,průh­ledném provedení) , ale vzduch pořád proudí druhým otvorem pro autoventilek. Už jsem bezradný :D

    • Duppy123456789  

      Rozeber profoukni kompresorem, je tam taková klapka, nejspíš zasraná bordelem :-)

    • kyl  

      Mám tu stejnou a fouká dobře,ať palcem zacpu kterou dírku chcu,vždy tlačí vzduch do té zacpané.Máš asi vadnou.

  • Ascaso  

    Zneužiju téma.

    Asi sem debil já, ale radši se zeptám.

    Chtěl sem si přifouknout na vyjížďce kolo.

    Mám pumpicku se šlahounem z Lidlu a galuskovej ventilek.

    Povolil sem na ventilku matičku, našrouboval šlahoun, nafoukal, úplně pohodově. Ale problém přišel při sundávání. Vyšrouboval sem si celý vnitřnosti ventilku a byl sem v prdeli.

    Sem to nafoukal jeste 3× s tím, že se to musím naučit, když bych pichnul. Ale nic. Tak sem to foukl velkou „narazeci“ pumpou.

    Je chyba v rukách, pumpě, nebo ventilku?

    • novas752  

      Může být všude. :) Mohl si mít ventilek trochu povolený, závit v pumpě může být příliš těsný, takže dřív povolí závit ve ventilku nebo si to tam našrouboval moc velkou silou a příliš to zarval, takže opět dřív povolil závit ve ventilku.

    • lukas aka mitro  

      Taky se mi to stalo…malo utazeny ventilek. Jeste jsem to mel okorene bezdusema a nechtel jsem, aby mi hopla patka z rafku:)

  • plzakj  

    Jako ze jsi vysrouboval ten vnitrek pri sundvami slahounu?

    Rekl bych ze jsi jen moc utahnul ten slahoun. Musis opatrne. Oba zavity maji stejnej smer, takze se povolujou ob najednou.

    • Ascaso  

      Jj, vyšrouboval sem ten vnitřek.

      Ok, pánové, děkuji, dám tomu ještě šanci. Je fakt, že jsem se bál dotáhnout ten ventilek, většinou všechno urvu :D

      Takže zkusím co půjde, pumpička se mi vyhazovat nechce, na to kolik stála, suprově fouká

  • Japhy  

    Koukám, že redukci na autoventilek budu vozit v lepení asi dál. Radši pár gramů navíc než se pořád strachovat o tu titěrnost galuskovou co se zmrví jen se na ní člověk křivě podívá.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse