• bugman

    Ahoj,

    rozmýšlím pořízení nového biku. Doteď jezdím na maratonském fullu se 100 zdvihy – první full, přechod z HT :-) Velká kola mi sedí dobře, rád bych u toho zůstal, pokud to půjde. Poslední rok a půl jezdím čím dál víc terénu, postupně se zlepšuju a s jídlem roste chuť. Nejraději mám traily ala Rychleby, baví mě sjezdy menších skalek, menší dropy, učím se skákat…Jednoduše mám pocit, že mi kolo přestává stačit, na skoky a hravější jízdu to už moc není.

    Zatoužil sem po něčem ve stylu Giant trance na 29 kolech :) Tedy univerzál, na kterém půjde objet i normální vejlet, ale zároveň bude to kolo už bytelnější a hravější. Zdvihově optimálně 130–140 mm, chci spíš přesah do allmountain/enduro než být na pomezí xc/trail. Testoval jsem třeba nový Fuel Ex a bylo to fajn, ale posun od mého biku není takový, víc by vyhovovalo Remedy. A zde je kámen úrazu – vzhledem k mojí výšce je spousta bajků jako např. Remedy prostě krátkých. tento problém mám u všech kol Cube, obecně mi připadá že Němci se drží krátké geo jako klíšťata, výjimkou je letošní nabídka Canyon… Délka TT je pro mě optimum okolo 640 mm, spíš víc než míň, lebo dohánět posed delším představcem je u těchto kol blbost..

    Zaujal mě třeba YT – Jeffsy, https://www.yt-industries.com/…sArticle/610. Za ty peníze super výbava (tlumič se dá případně pořešit dodatečně), ale zkušeností moc není. Počkám na rezenci od uživatele Dejv0.

    Cenově se chci držet do finálního stropu 60 000. Nebráním se bazaru, takže kdybyste někdo věděli o něčem použitelném, dejte vědět. Dalo by se vyřešit i rámem + vidlicí a zbytek přeskládat (ráfky a dráty už odolnější mám, teleskop taky :-) ), ale opět, vhodných rámů v této velikosti jak šafránu.

    Díky za jakékoli rady

    0 0
    • MichaelSimek  

      a jak si teda dlouhy?

      0 0
    • mr.antik  

      svýho času se dost rozprodávaly po bazarech karbonový Spec Enduro, ale už se toho asi všichni zbavili

      0 0
      • bugman  

        Spec Enduro už mi přijde dost jako overkill, taky jsem o něm uvažoval, ale nevyužil bych jeho potenciál

        0 0
    • nomecz  

      http://www.radon-bikes.de/…lide-130-80/

      aktuálně v akci

      0 0
      • bugman  

        akce pěkná! Co ta vidle, oproti Piku, jak si stojí? Jezdil někdo klidně i starší verzi Slide na 29 kolech?

        0 0
        • Mr.Dan  

          Jezdí ji zdejší MlokCZ, o něco vyšší verzi. Vím, že vidlici měnil, ale tady šlo o Fox. Třeba se tu ještě vyskytne a něco napíše.

          0 0
        • nomecz  

          s chodem by podle recenzí problém být neměl (je ale trošku těžší jak pike), pokud chceš pike tak musíš 10 přihodit a vzít vyšší model, nebo dalších 5 a máš lišáka na „kašimě“ :-)

          0 0
          • JakeF  

            Co jsem se bavil s člověkem, co na ní závodí, tak chodem to je prej rozdíl celkem znatelně k horšímu…

            0 0
        • MlokCZ  

          Jezdím 29" Slide 2015:

          • delší zadní stavba je znát, tedy jde to na zadní hůře, ale není to ještě tak hrozné (čekal jsem to o něco horší), jak nedělám pořádný bunny hop, ale spíše prasoskok, tak při skákání to nevadí vůbec (jak to stejně trochu táhnu za pedály); při zvedání předního kola je potřeba trochu více pohnout těžištěm, ale není to nic tragického
          • do výjezdů je také znát (tam je super), díky tomu je to můj první 120mm+ full, kde mi ani trochu nechybí snižování zdvihu vidlice do výjezdů (to byl právě důvod, proč jsem nakonec šel cestou delší zadní stavby)
          • není nijak moc obratné, ale také tohle není zase až tak špatné (jel jsem ale dost obratnějších 29" včetně svoje HT), je to prostě spíš takový lehký tančík; já se poslední dobou posouvám zase spíše do jezdivějších věcí (jak má dvě děti, tak náročnější terén spíše omezuji), takže mi tohle chování sedí; na ježdění více se skákáním a více do endura bych asi volil jiné kolo; taky jsem i vyhodil teleskop se kterým jsem to koupil
          • to celé ohledně zadní stavby z pohledu mojich 182cm, ty jsi větší, takže to budeš mít ještě výrazně posunuté a neměl by to být problém
          • zadní stavba je spíše jezdivá a není to extra velká žehlička: tohle ale velmi záleží i na tlumiči, mám tam jak 2015 Foxe CTD, který tam byl v originále, tak 2017 DPS a už to udělá docela rozdíl v chování a když jsem ještě zkoušel Evol. komoru (na oba dva ty tlumiče), tak z toho bylo úplně jiné kolo (mě to ale nesedělo s Evol. komorou, tak šla zase pryč); jak se to bude chovat s RS tlumičem netuším
          • hlavový úhel mi vychází ± 67,5° se 130mm Auronem a je to můj vkus přesně akorát

          Já tohle kolo bral především kvůli geometrii + jsem chtěl přesně takhle jezdivějších 130mm zdvihu. Jen ta delší zadní stavba byl trošku experiment a měl jsem z ní trochu obavy i když jsem ji chtěl cíleně zkusit. Tím jak se mění moje preference v ježdění, tak to nakonec byla dobrá volba.

          0 0
          • nomecz  

            jakou jsi bral velikost ? 18 nebo 20" ? mám dilema se 179 cm a geometrií současnýho kola mě to vychází tak nějak značně nejednoznačně :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Pro mě jednoznačná 18", mám krátké ruce a kratší trup. A to tam mám ještě jen 62cm řídítka. Představec mám 75mm a kratší bych už moc nechtěl pro ta dost úzká řídítka.

              Nejspíš budeš také na 18". I když budeš mít nejspíš delší ruce než já, tak zase dáš také i nejspíš širší řídítka.

              0 0
              • nomecz  

                no prave mam dlouhe nohy a treba Mkovej Lector kterej všichni považujou za obr kolo je mi v Mku malej a sedlovka šla přez čáru .. a Lko 19,5 je akorát, ale zase je to HT .. fakt nevim snad už jenom testnout sehnat někoho z moravy kde bych na to aspoň sedl

                0 0
                • Dejv0  

                  Tak když to Mko v HTčku a full budou mít stejný rozměr sedlové trubky, je přece jedno jestli je to full nebo HT, pořád budeš mít sedlovku nad čáru. Zrovna tenhle rozměr bych odpíchl od stávajícího kola a zbytek geometrie jako reach, TT, chainstay apod. podle tvých preferencí

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Tak ohledně nohou si to přeci můžeš snadno změřit/spočítat jestli to vyjde dle toho kolik cm potřebuješ od středu po zámek sedla (to si změříš na jakémkoliv kole a už jen srovnáš). A není pak problém si přesně určit jakou minimální délku sedlové trubky potřebuješ.

                  To bys ale musel mít sakra dlouhé nohy, aby to při 470mm sedlové trubce nevyšlo. Na HTčku jezdím 17,5" rám, který má reálně 440mm sedlovou trubku, tedy o 3cm kratší než ten Radon. A i na tom HTčku mám ještě trochu rezervu pro 367mm Thomsonku.

                  Na Radonu mám s tou stejnou sedlovkou rezervu samozřejmě ještě o dost větší. Radon je tedy pro mě ještě zbytečně vysoký a mohl bych mít nižší kolo, ale protože má dost sníženou horní rámovku, tak je to fuk a kratší sedlová trubka by tak nic nepřinesla.

                  Se 400mm sedlovkou bych měl na Radonu rezervu tak 6–7cm. A nohy mám 84,5cm. To máš nohy přes 90cm?

                  Jinak koukám, že Lector v M má 460mm sedlovou trubku, tedy o 1cm kratší než Radon. S jak dlouhou sedlovkou jsi ho zkoušel?

                  0 0
                  • nomecz  

                    nohy mám 89,5 , sedlovka tam byla seriova nevim kolik ale celkove sem mel pocist ze sedim na riditkach

                    0 0
          • bugman  

            Díky za shrnutí. Extra žehličku nepotřebuju, tady ocením spíš jezdivost. Větší obratnost bych ale přivítal, takže fakt nevím. Co ta vidlice, jaké jsou s ní zkušenosti? Pro mě naprostá neznámá… Popravdě se mi z tohohle pohledu furt jeví zajímavější Jeffsy nebo i ten Rocky Mountain, ale s Manitou taky žádné zkušenosti nemám.

            0 0
            • MlokCZ  

              S vidlicí neporadím, tu jsem v ruce nikdy neměl. Já to bral s 32mm Foxem, kterého jsem nahradil upraveným Auronem.

              Obratnost si zkus vyzkoušet na nějakém kole s podobnou geometrií. S tvojí výškou to bude nemůže být nijak hrozné. Pokud bys chtěl opravdu extra obratné kolo, tak ta zadní stavba musí být prostě hodně krátká, což ve 29" nedělá skoro žádný výrobce (pár vyjímek typu Spešl Enduro).

              Ale abys pak zase nelitoval při tvojí výšce do výjezdů.

              0 0
              • MichaelSimek  

                ja si porad myslim ze ta zadni stavba nema na ty vyjezdy zase takovy vliv jak tu lidi rikaji, jezdil jsem na delsi i na kratky a s vyjezdama to nic nedelalo

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to mám naprosto opačný názor, tedy že má vliv obrovský. Není to sice jediná vlastnost, která ty výjezdy ovlivní, ještě je podstatná výška středu a u fullu průběh zadní stavby.

                  Fullů jsem dlouhodobě jezdil už opravdu hodně, střed jsem vozil vždy nízko položený a to žádné velké rozdíly (tedy výšku středu u mojich kol mohu jako významný faktor škrtnout). Hodně vysoko položený střed to dokáže hodně zhoršit, ale ten jsem dlouhodobě nikdy nevozil.

                  Zbývá u mě už jen ta délka zadní stavby a průběh zadní stavby + tlumiče. Průběhy zadních staveb jsem jezdil velmi různé. Vliv průběhu zadní stavby + tlumiče je velký.

                  A seřadit to mohu následovně:

                  1. krátká zadní stavba + velký nárůst sagu ve výjezdu (dané průběhem stavby + tlumiče): do výjezdu opravdu hodně špatné, bez snižování vidlice by to bylo hrůza (snižování to hodně zachraňovalo)
                  2. krátká zadní stavba + malý nárůst sagu ve výjezdu: už o hodně lepší, ale i tak jsem ještě hodně používal snižování, abych to zlepšil
                  3. dlouhá zadní stavba + malý nárůst sagu ve výjezdu: propastný rozdíl a parádní do výjezdu

                  Pro všechna kola jsem měl vždy nastavené předozadně sedlo správně vůči středu pro jízdu na rovině. Pokud někdo u krátké zadní stavby narve sedlo extrémně dopředu, tak se to bude do výjezdu chovat stejně jako by měl delší zadní stavbu a u ní správně sedlo proti středu. To ale určitě dělat nehodlám, tak se mi jezdí blbě a nemají to ráda moje kolena (ta už raději snesou sedlo více vzadu než je optimální poloha pro šlapání).

                  A dost jezdců na fullu vůbec neřeší jestli mají sedlo správně vůči středu pro šlapání. Tím neříkám, že je to tvůj případ, netuším jak jsi na jakém kole měl nastavené předozadně sedlo.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Krátká a dlouhá stavba. O jakých číslech se bavíme?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak vozil jsem to postupně od nejkratších po delší a delší.

                      Nejkratší v době 26", tedy na HT ještě i 420mm, na prvním 26" fullu 425mm, přes 430–435mm na dalších 26" fullech až po současných 450mm co mám na 29" fullu.

                      Delší jsem dlouhodobě nevozil, to už by bylo opravdu moc. Asi bych mohl pro svůj ideál mít o chlup kratší typu 445mm, na 29" HTčku mám 440mm a tam mi to stačí i pro ty dobré výjezdní vlastnosti (u HTčka jsou ale menší změny geometrie do výjezdu).

                      A pro více technické ježdění bych pro svoje proporce zase nechtěl delší než 435mm.

                      0 0
                  • MichaelSimek  

                    porovnavam moji orbeu ht s patou, + jsem jezdil reigna, trance, gt (ted nevim model, to endurovaci)

                    je pravda ze asi nic z toho nema 450+ (resp jsem linej koukat), ale 440 ht a 430 full s 33% sagem na tlumici …vyjedu vsechno, at strmy dlouhy tak strmy technicky, ± stejne resp na fullu trosku chybi prevod co byl nejlehci na ht, ale da se

                    0 0
      • Mr.Dan  

        Tady bych vůbec neváhal, super nabídka. Osobně bych jen předělal kliky, jinak cenově ti nikdo asi nic lepšího nenabídne. Aktuálně skládám Metu AM a přestože byl rám za hubičku, tak se i bez teleskopu sotva vejdu do toho tvýho limitu 60t. Ale je pravda, že tam zase chci mít slušný kola a něco málo karbonu.

        0 0
        • bugman  

          Na metu jsem koukal, rám za pěknou cenu, ale trochu mě vyděsila ta zadní stavba, dost se bojím „tankovitosti“. Cenovka Radonu mi přijde moc pěkná, ale trochu kratší a naopak delší stavba, moc na hraní to asi nebude (jasně, pořád se bavíme o 29, ale..). Nepředstírám, že vím 100% přesně co chci, určitou představu mám a proto oceňuji návrhy a vaše zkušenosti

          0 0
          • Mr.Dan  

            No já na tom ještě nejel, takže nemohu posoudit, ale tenkrát mě zaujalo, když tady Metu AM 29er jeden zdejší uživatel (lazza) označil za totální žehličku. Jak to bude s hravostí, si neodvažuju ani odhadovat, zadní stavba je opravdu delší, ale strmější hlav. úhel zase leccos dohoní. Nicméně to asi dobře ilustuje přechod Commencalu výhradně na 650b kola u AM/EN strojů. Takže tady nekoukej, 29er rámy už maj jen ve velikosti S. :) Ten Radon mi přijde, že by ti mohl sednout, dle toho, co píšeš.

            0 0
            • JakeF  

              Strmá hlava a dlouhá zadní stavba nic nedohoní, to je asi nejdebilnější kombinace, co existuje… Nicméně 67,6° už je na 29" tohohle zdvihu celkem položená hlava, takže to bude prostě jenom neohrabaný.

              0 0
          • vojtechposmourny  

            Delší zadní stavby bych se až tak nebál. Teď mám aktuálně 455 a problém mi to nedělá.

            0 0
            • wilda81  

              a manuál děláš jak často?

              0 0
              • vojtechposmourny  

                Moc ne, nebo spíš vůbec. Tak nějak ho nepotřebuju. Ale bunny hop dělám pokaždé, když jsem na kole (teda pokud to není Dahon). A tam jsem změnu ze 430 nepozoroval. Zároveň to byla změna z 26 na 29…

                0 0
                • JakeF  

                  By mě zajímalo, jak děláš pokaždé bunny hop, ale manuál vůbec… Jestli to taháš za pedály, tak je celkem jasný, že délka zadní stavby tam nehraje moc velkou roli.

                  0 0
                  • vojtechposmourny  

                    Jasně že chvilku jedu v manuálu. Ale konkrétně při bunny rozdíl mezi 26 fullem s 430 stavbou a 29 fullem s 455 stavbou prostě zásadní necítím. Ono to bude nejenom o délce stavby, ale i o celkové geo, průběhu a délce zdvihu apod. Prostě o tom, jak komu které kolo sedne.

                    Asi pokud bych měl dvě identická kola lišící se pouze délkou stavby, tak to možná poznám. I když, třeba jsem na tohle mimořádně tupej…

                    0 0
                    • JakeF  

                      Pochopitelně tam jsou i jiný rozdíly, ale délka zadní stavby je určitě jeden z nejvýznamnějších… Přední kolo zvedám přes překážky každou chvíli i na lehčích trailech a samozřejmě každej bunny hop nebo odraz skoku, dropu a o kravinách typu ježdění po zadním a trialový poskakování ani nemluvím…A když pokaždý musíš jít těžištěm o kus víc dozadu a navíc to zvedat po větším poloměru, tak to prostě je znát a dost…

                      0 0
                      • vojtechposmourny  

                        Ale jo, nerozporuju to. Určitě to znát je, ale je to jeden z více faktorů. A jak píšeš níž, ze 195 cm výšky na to bude jinej úhel pohledu.

                        0 0
                    • JakeF  

                      Ale zas na druhou stranu pokud má zájemce těch 195 cm, tak to nemá extra smysl řešit, u něj by dost možná naopak byla třeba těch 430 mm už moc krátká do výjezdů a těch ± 450 by mu mohlo sednout akorát.

                      0 0
                      • MichaelSimek  

                        sem sice o 5cm kratsi,a le ze by me kratka stavba omezovala do vyjezdu to nevim teda

                        0 0
                        • JakeF  

                          Ale že by ti pomáhala, to taky ne :). Navíc na 27,5 zas tak krátká není…

                          0 0
                          • MichaelSimek  

                            predek se me nezveda ani na velkych kokotinach, to uz nedavam nohama, takze asi ani pomoc nepotrebuju :)

                            0 0
    • gargamel  

      RM Instinct, v xxl to má TTH 650 mm. Díky systému ride9 mužeš měnit úhly hlavy a sedlovky. Vidli bych doporučil dát 140mm, dle jejich modelu BC edition.

      http://www.rockybikes.cz/…instinct-930

      0 0
      • vojtechposmourny  

        Kolo hezký, seženěš mu ho za 60000?

        0 0
        • gargamel  

          Vidím cenovku 55tis, ale shánět ho nebudu ;)

          0 0
          • bugman  

            Pěkný tip, mrknu, jestli ho někdo ještě nabízí :)

            Kolo rozhodně originální, to se cení

            0 0
          • vojtechposmourny  

            Á, nerozklikl jsem odkaz. Tak nějak ovlivněn testy RM, které jsou v karbonu a na X0 s cenovkou hodně přes sto, jsem takovou cenu nepředpokládal.

            Tímto se omlouvám ☺

            0 0
      • bugman  

        Tak za tuhle cenu už jen M,L,XL. XXL bohužel vyprodáno, lze jen 2016 za původní zobrazenou cenu :)

        0 0
    • nomecz  

      nebo ještě Kona HEI HEI DL Trail

      http://eshop.kona.cz/…dpruzene/29/

      0 0
    • hctr  

      Ti prodam stumpa experta 2016 :D

      0 0
    • Dejv0  

      Dle toho jaká je nabídka v této cenové relaci, vzal bych YT i bez mojí recenze :)))

      0 0
    • Tehu  

      Nebo se snížit k 27,5ce ;)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.