Jak udělat z univerzála maratonce?

45 nepřečtených
  • blackbelt

    Chtěl bych se zeptat, jaký vliv na rychlost kola má geometrie rámu? Ptám se proto, že mám kolo GT Avelanche. Je to takové spíš kratší kolo (jezdím dost vzpřímeně) a jde mi o to, jak z toho udělat kolo na maratony aby jelo co nejsnadněji a nejrychleji? Kamarád mi řekl, že z toho nelze udělat rychlé maratonské kolo, protože to má krátkou geometrii. Poraďte prosím jak z toho udělat dobrý maratonský bike. Omlouvám se pokud je můj dotaz infantilní. Jsem v tomto začátečník a maratony pro veřejnost mě opravdu chytly. Díky všem za odpovědi

    0 0
    • dancing dog  

      obávám se, že kamarád má pravdu. Zkus si nechat trochu zkrátit nohy nebo jezdi maratony vzpřímenej

      0 0
    • zirecek  

      Marathon je o nohách a ne o geometrii. Na Marathon je vhodnější delší geometrie. Tu u krátkého rámu adekvátně představce/sedlem „změníš“ jen částečně.

      0 0
      • MlokCZ  

        Naprostý souhlas, tím že budeš mít kolo s delší geometrií rychleji v cíly nebudeš.

        Jinak jak už psali ostatní, tak delší představec a otočit, vyhodit podložky a dát rovný řídítka. Jenže na druhou stranu, když to uděláš, tak se kolo stane mnohem hůře ovladatelné a bude horší v prudkých sjezdech (zase prudký výjezdy na tom budou lépe).

        Takže jestli ti ta geometrie vyhovuje, tak ji nech jak je a vyraž na maraton.

        0 0
    • Jane  

      jj, můžeš koupit delší představec či nasadit sedlovku ve tvaru hokejky anebo pak jedině novej rám (u GT snad Zaskar)…:-)

      0 0
      • Vrci  

        hokejka → posunutí sedla vzad → jinej úhle v kolenou by mohl dělat problémy, takže delší představec s negativním úhlem a všechny podložky z krku pryč nebo nad něj.

        0 0
        • Lance  

          heled vrci jsi s tema kosikama trek spokojeny? jsou to ty plastove ne? myslis,ze kdyz to hodim na MTB tak ta flaska pri tom jak se to v terenu trepe nevypadne?

          0 0
          • Vrci  

            mám je co mám kolo. Udrží bez prblémů litrový Zefal Magnum a nevyklepal jsem z nich nic ani na kostkách (Prášily, Štramberk) ani na žádném přejezdu. U silničky nejsou otřesy ničim tlumeny (radiální výplet, pláště 10–15 bar, rovná pevná vidle, rovné vzpěry zadní vidle), takže neni důvod si je nepořídit na bike.

            0 0
          • crowe  

            to se bojíš zbytečně.ten plast je dostatečně tuhej a pružnej.Nahoře je háček kterej brání vyskočení lahve.Jediný co mohu vyčíst je to,že odírá lahev.podle mě detaj.jezdim i v zimě okolo –10 a neprask.narodíl od hlinikoveho

            0 0
        • Jane  

          No to jo, ale v Pelotonu a snad i ve Velu, když testovali kola od Kellysu (Sabotage…), tak se jim právě přímá sedlovka Kbix moc nezamlouvala a raději by viděli hokejku… Jinak s tím představcem je to jasný – „pěkný“ chrtí kola dělá právě Kellys, vyšší modely maj normálka představec ve sklonu –10 stupňů, k tomu rovná řidítka – prostě klasika, která ve Velu sklízí kritiku…

          0 0
          • McBlacky  

            sedlovka na fotce má zámek za osou…

            0 0
            • Jane  

              jj, to se týkalo starších Kellysů..:-))

              0 0
              • Thidney  

                srry jsem lemur líný to přeměřovat/doh­ledávat , ale tenhle představec nevypadá jako –10 stupňů .-))

                0 0
                • Jane  

                  Na starší Kellysy montovali myslím FSA XC 120 – ty byly se sklonem 0 stupňů. Pak přešli na Kbix a ten dle specifikace Kellysu má mít –10 a je k vidění na současných kolech (viz první obrázek)…

                  0 0
          • Vrci  

            nejde o to jaká sedlovka je lepší, ale o vzájemnou pozici koleno – osa pedálu.

            0 0
            • Lance  

              no a kdyz je koleno pred nebo za osou, tak to znamena co?at vim, dneska to chci premerit! co v tom pripade delat?

              0 0
              • MlokCZ  

                Koleno musíš mít přesně tak, aby to tobě vyhovovalo a pak to tak vždy na každém kole nastavovat a nemůžeš posunutím dohánět krátký/dlouhý posez. Ovšem ideální nastavení si musíš najít sám, začít můžeš doporučeným nastavením se svislicí od kolene osou pedálu.

                0 0
                • Lance  

                  takze kdyz mi bude vyhovovat vic vpredu nebo vic vzadu,tak se nic nedeje? napr. ze zdravotniho hlediska? protoze kdyz budes mit to koleno vic vpredu,tak slapes jakoby vic pod sebe ne? jezdi tak vubec nekdo?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A zjednodušeně platí: Sedlo posunuté příliš dopředu překáží švihovému šlapání při vyšších frekvencích. Naopak cyklista se sedlem příliš vzadu musí vynaložit mnohem větší sílu k otočení pedálů, zvlášť při těžších převodech.

                    Samozřejmě, že ho můžeš mít mimo to doporučené nastavení, kolenům to vadit může nebo naopak vyhovovat (a bude jim vadit to doporučený). Např. na časovky se většinou sedí víc vepředu. Na dráze je to dokonce omezený a nesmí být příliš ve předu (je tam pravdilo o svislici od špičky sedla vůči středu, ale nevim kolik tam je cm, tuším asi 5cm).

                    A vozí se opravdu nastavení posunuté tak do 3cm na obě strany, to si prostě musíš zkusit, co ti bude vyhovovat.

                    0 0
                    • Mamut  

                      Např. na časovky se většinou sedí víc vepředu.

                      No to je celkom logisch, pretoze su zalahnuty na riaditkach. Keby pri tom este mali nohy pred sebou, tak si tak stlacaju brucho a nasledne aj hrudnik, ze sa nenadychnu.

                      0 0
            • filipes  

              a to ma byt jak? Mam pocit ze mam sedlo moc vzadu a hledam neco jak to overit…

              0 0
    • kubad  

      Delší představec asi s negativním sklonem, rovné řídítka+rohy, zahnutá sedlovka, popř. posunutí sedla víc do zadu. Ale není to jen o kole, maratonky se dají jezdit i na kole s pohodovější geometrií.

      0 0
    • GTman  

      Já mám taky kratší posed a jezdím v pohodě. Ono totiž podle mě nemá žádneh vliv na sílu šlapání to, jestli sedíš víc vzpřímeně nebo si natažený nad nízkými rovnými řídítky. Je to ale jen můj subjektivní pocit.

      0 0
      • kubad  

        Geometrie, má vliv. Měl sem na kole pujčenou asi měsíc vidli se 100 mm – teď sem konečně dal Sida s 80 mm. Předek šel o dost dolu a kolo tě najednou samo nutí víc do šlapání, jede líp, a je stabilnější na rovině – z pořádného kopce dolu sem to ještě nezkoušel.

        0 0
      • McBlacky  

        tak zde bych si dovolil nesouhlasit. největší rozdíl je při jízdě do kopce, když jsi víc vzpřímený tak se jede hůř než „zakousnutý“ do řidítek (těžiště). A pak je tady aerodynamika od cca 20km/h už to je znát víc. Ve sjezdu ti kratší kolo pomůže jít dál za sedlo, ale na maratonech na 99% všechno sjedeš i na dlouhém kole s nataženým posedem. geometrie a posed dělají víc než se zdá.

        0 0
    • duk  

      Podívej se na můj bike mám taky starší rám avalanche, dlouhej 125mm představec s negativním sklonem, rovný řidítka a hokejku.

      Jezdím s ním hlavně MTBO, XC a Maratony. Kratší geometrie rámu mi celkem vyhovuje protože je díky ní obratnější než dlouhý maratonský rámy. Dlouhej představec sice trochu snižuje ovladatelnost v technickejch sjezdech ale zase do kopce se s ním jede o dost líp než s krátkym. Celkově je to kolo trochu živější ve vysokejch rychlostech ale zase se i přes dlouhej představec dobře ovládá v prudkejch technickejch sjezdech.

      Po rovině v lehkym terénu nebo po asfaltě je taky dobrý když se chytnu korunky, potom mám posed pro dokonalý přenos síly a není problém takhle jet po asfaltě průměr 35 jako na silničce.

      0 0
      • filipes  

        Pockej, to se jako obema rukama chytnes korunky vidle a slapes jako na casovkovem specialu?

        0 0
        • duk  

          Jo je to sice komické skoro si hubou oblizuju představec ale jede to fakt líp než na silničce.....(-:

          0 0
          • filipes  

            abys ten predstavec jednou nepokousal…

            0 0
          • enjoy  

            neskutecny co ti helmonosici vsechno nevymyslej,aby se prizabili:-O.jezdej za kamionem,ridej kolo za korunku od vidle.. neskutecny!:-))

            0 0
      • Jane  

        Co ta číča? Sem si jí na poprvé ani nevšimla…:-))

        0 0
    • krokus  

      Rozhodl jsem se, že ze svého bika udělám trochu víc chrtí stroj. Možná namítnete, že při zdvihu 115 mm je to nesmysl:-) Hlavní problém je ale v tom, že kvůli malé postavě musím mít malý rám – sedlo je pak de facto na úrovni řidítek (mrkněte kdyžtak do profilu). Sedím moc vzpřímeně, víc mě kvůli tomu asi tlačí zadek. Houpání mi nevadí, jde o polohu těla. Myslím, že by to částečně vyřešil představec s negativním úhlem. Doporučili byste koupit např. něco takového kolokolo.cz/ca­talogue/predstav­ce/nova/noxon-pro-predstavec/ a otočit to? Možná by tam šlo hodit i něco s ještě větším úhlem, v eshopech jsem ale nic nenašel. Nebo koupit rovnou nějaký silniční představec? Ty se ale možná pro daný průměr řidítek nedělají, nebo jo?

      0 0
      • McBlacky  

        ano při 115 to je nesmysl, geometrie rámu už je taková že to chrtí nebude ani s představcem 10 stupnů dolů, nehledě na to, že 115 zdvihu stejně bude k ničemu, protože tě ten otočený představec bude z kopce „brzdit“.

        hod rebu na 85 a budeš mít chrta.

        0 0
        • krokus  

          Hm. myslel jsem, že „chrtí“ nastavení tkví především v poloze těla, ale je to asi nesmysl. I když i ta tělesná poloha sama o sobě hraje nějakou roli, ne? Reba původně byla na 100, nechal jsem si ji zvýšit na 115, ale možná to nebylo úplně rozumný. I když zase nějaký mega rozdíl to podle mě taky neni.

          0 0
          • McBlacky  

            pokud pojedeš do kopce tak se ti to kolo celé bude kácet dozadu a představcem to nenahoníš, naopak ve sjezdu budeš mít těžiště moc nízko vpředu a zase jsi mimo optimální nastavení. na rovince tam to jakž takž dohoníš, snížíš aerodynamiku.

            0 0
    • gekon69  

      Ja jazdim maratony na GT avalanche expert(minula sezona) a tuto planujem s novym avalanche PRO a nemam problem … ziadne predstavce ani hokejky :) a dari sa :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.