• quidos

    Ahoj vespolek! Mam letosni model MX Comp Air 105 a behem vcerejsi vyjizdky najednou jakoby ztvrdla a zacala kopat zpatky. Ztvrdnutim myslim, ze kdyz se opru o predek, je potreba o dost vetsi sily k tomu, aby se hnula a po celem zdvihu klade vetsi odpor. Kdyz pak rychleji povolim, kopne zpatky. Vcera jsem uz nememl silu zjistovat co a jak. Nevi nekdo, co se mohlo stat? co s tim? Bezna udrzba (cisteni, mazani,..) nezanedbana, olej jsem menil pred petisty km.. Jo, je v zaruce, takze nejake velke zasahy nebudu delat, jen ji posilat na servis (kupovana pres net) je na dlouhy lokte :-( Dik za kazdy napad.

    0 0
    • Pekáček  

      Popravdě si nedovedu představit co se ti s vidlí stalo. Popiš to nějak blíž, nedělá to divné zvuky a nebo není tam nápadně velká vůle?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Tomcat_1  

      Kolik na ni mas najeto? Tohle neni samo sebou – ta Marzocha je desne jednoducha, neni moc veci co se tam mohly po*rat. Napada me ucpana tryska, jak pise nekde Lubos.

      0 0
      • goofy  

        Taky to vypada, jako by olej zustal viset nahore. Tim by se vysvetlilo zvyseni tlaku, a kopani pri vraceni…

        0 0
        • Pekáček  

          Takže má ve vidlici Ropáky a ti mu ucpali trysku :o)

          0 0
          • Tomcat_1  

            Ropaky mozna taky, ale nic jinyho me nenapada. Kdo vi, jak ta tryska vypada z vyroby. Ja Marzochu rozebranou mel, moc se mi na ni libi jeji jednoduchost, proto mi to vrta hlavou. Dokazu si prestavit ze se pridre, dokazu si predstavit ze bude mit vakl jako tlustokozec, ale popisovanej problem by me nikdy nenapad. Pridavam se k nazoru „vykuchat“ :-) Anebo aspon dat do servisu a treba si i domluvit ze bych rad videl co s ni bylo.

            0 0
    • quidos  

      ma najetou asi tisicovku. Ucpana tryska me taky napadla. Ale nemel jsem po ruce vercajk, tak uvidim.. Zatim jsem zkusil ji vypustit – sjela normalne dolu, nadoraz. Po nafoukani vyjela, nic se nezmenilo – tvrda a kope :-( Zitra zkusim postelovat odskok, zda to pomuze..

      0 0
      • Tomcat_1  

        Odskok tomu asi nepomuze, ale na Tvym miste bych to taky vyzkousel :-) Co kdyby…

        0 0
    • Lone1  

      Tohle je opravdu velmi jednoduchá vidle.Jestli je tvrdá,je moc natlakovaná.Od­skok,tzv. zpětné tlumení,si musíš taky seřídit sám.Z výroby to většinou nastavené není.Pozor,škrtící šoupátko má levý závit.Zavírá se otáčením proti směru hod.ručiček,při pohledu shora.Zkonroluj hladinu oleje,jestli je ho tam moc,může to být taky příčina,proč je tvrdá.Výška hladiny je 45mm. při sklapnuté vidlici. Podobný problém,kam na opravu s vidlicí koupenou na internetu,jsem řešil nedávno.Protože mi přišla bez papírů.Tak jsem zavolal přímo dovozci vidlic Marzocchi do ČR-firma Bartoníček.Ci­tuji.Jak pro obchodníky,tak i pro zákazníky internetových obchodů,zejména při nákupu výrazně levnějších vidlic,je nebezpečí,že při pořízení vidlice,která je určena do výroby,bude špatně dokladovaný záruční list,který je nutný k uplatnění reklamace.Na tyto vidlice musí být záruční list ke kolu-ne pouze k vidlici.Podle výrobního čísla na vidlici je možné zjistit,zda byla určena pro maloobchod,nebo pro výrobní montáž. Pozor-u některých vidlic není možné přelisovat krk.Jedná se o montážní vidlice dodávané mimo Itálii.Chcete-li zjistit jaké určení měla vaše vidlice,dotažte se u dovozce.Stačí nahlásit výrobní číslo vidlice na e-mail bartonicek@bartonicek.cz

      0 0
      • quidos  

        mne je prave zahadou, ze se jeji chovani zmenilo prakticky z niceho nic, pri vyjizdce. Zadna rana, nic.. Bartonickovi jsem psal, ze se vyjadri po zaslani vyrobniho cisla, aby presne vedel, o jaky typ se jedna. Tak jsem zvedavy.. Kazdopadne dik za napady, pak dam vedet, jak jsem dopad a zda nepomohlo postelovani odskoku.

        0 0
      • Pekáček  

        Myslím, že každý zákazník může reklamaci uplatnit u prodejce a tak ho nemusí zajímat kde se bude následně řešit, blbé je, že se čeká až 30 dní. Servis Bartoníčka mi k srdci nijak zvlášť nepřirostl, koupil jsem MX Comp ETA 2004 a teď mám mix 2003/2004 a přelisované obě šavle. Navíc v průběhu 3 reklamací jsem jí větší část sezóny 2004 neviděl. www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…

        0 0
        • lubos  

          Ja mozna takhle dopadnu s Rebou :) Co se da delat. Vzdycky se najde nekdo, kdo si vytahne cernyho petra.

          0 0
          • Pekáček  

            Jakej problém máš s Rebou?

            0 0
            • lubos  

              Viz. thread na kolik foukate Rebu :) Jinak ve skratce … pravdepodobne spatne tesneni od vyroby negativka/pozi­tivka. Utika vzduch a ne pres ventilek. Dost opruz. Ted jezdim na puvodni (maratonka) a ta me taky opruzuje, pac pousti pozitivni komora :) No proste po letech neruseneho jezdeni na drzaku mxc si to proste uzivam :)

              0 0
              • MlokCZ  

                To víš každý má něco, ty máš vidli, já kotouče :-)

                0 0
    • quidos  

      tak jsem si včera trochu hrál se štelováním odskoku, po přitlumení se to zdá lepší, ale zkoušeno jen „zapumpováním“, uvidím, co to bude dělat venku, včera jsem to nestihl. S reklamací, nebo rozborkou ještě počkám, podle ostrého testu venku.. Jinak to štelování odskoku má asi 8 a 1/4otáčky, byl v polovině, teď jsem musel dvě přidat, aby se vidle chovala tak zhruba stejně, jako ještě mimulý týden, než se TO stalo. Jasný, že každý má jiné požadavky, ale kolik otáček od maximálně utlumené vidle máte nastavených na své maruš vy?

      0 0
    • Trojci  

      Co se při provozu vzduchové vidle děje:

      provoz –) ohřívání vzduch v komorách (tření, stlačení vzduchu) –) zvětšování jeho objemu –) tvrdnutí vidlice

      provoz –) ohřívání olejového mědia (pro tlumení) –) olej se stává řidším –) horší útlum

      V principu se tohle děje u každé vzduchové vidle a je to více poznat u vysokotlakých vidlic.

      0 0
      • Trojci  

        Takže při tvrdém provozu vzduchová vidle ztvrdne a zhorší se jí útlum – prostě přesně to, co člověk nechce :/

        0 0
        • quidos  

          no jo, jenže v inkriminovanou chvíli žádný „tvrdý“ provoz nebyl, chvíli předtím, než jsem to zaregistroval, jsem jel po zpevněné cestě, pak lesní pěšina prakticky bez kořenů a děr, a stejné chování bylo i druhý den. A maruš velký tlaky nemá :-/

          0 0
          • Trojci  

            Já myslel, jestli by ti to nějak nepomohlo.. netvrdím, že to byl přesně tvůj problém. V různé míře to výše popsané dělají sšechny vzduchovky (i když třeba u Foxu si toho ani nevšimneš..).

            0 0
      • lubos  

        Nikdy jsem si tohodle jevu nevsim. Si myslim, ze v realu je to naprosto zanedbatelny. Ale je fakt, ze vysokotlake vidlice jsem nikdy nejezdil :)

        0 0
        • Trojci  

          Já to naopak pozoruju – u lrs tlumiče – viz. moje kolo. Ale to musíš fakt jezdit tak 2 hoďky a dávat tomu kouř!

          0 0
          • kovar  

            aha, GermanA:-) Vsadím se o pět korun, že ho máš zavzdušněný a že to není tím zahřátím, jak popisuješ.

            0 0
            • Trojci  

              Neni to GermanA, je to Lite – to je sice malinkej, ale přece rozdíl.

              O jakým zavzdušnění mluvíš? Já jsem náhodou docela příjemně překvapenej, jak ten tlumič funguje (dokonce mi ho vyhovuje vozit bez toho pružinovýho kitu..)

              Vysvětli mi to prosím.

              0 0
              • kovar  

                zavzdušnění olejové náplně. Právě to ze začátku jakoby fungování a pak kopání a špatné tlumení u mojeho bylo způsobeno tím zavzdušněním (pravděpodobně přes plovoucí pístek). Jednoduše můžeš zjistit, zda jej máš zavzdušněný – pokud to budeš chtít otestovat, tak dej vědět, napíšu postup.

                0 0
          • lubos  

            Hmm. Jo, tady bych ale tomu docela i veril. Akorat , ze ja mam rad, kdyz mi mam malej utlum :) Cili, cim rychlejc, tim lepe pro mne, kdyz se tlumic vraci rychleji :) Ale zas na druhe strane, mel by tam byt silikonovej olej, ten je taky nachylnej na teplotu ?

            0 0
            • Trojci  

              Zapomněl jsem dodat, že nejvíce tím samozřejmě trpí systém tlumení – „otevřená olejová lázeň“. Tam se totiž musí použít olej co zároveň dobře maže – a ty jsou náchylnější na teplotu.

              0 0
              • Trojci  

                U zavřenejch patron se to neděje..

                0 0
              • lubos  

                Jo, ale tam muzes dat olej do motora, ktery je na teplotni extrem staveny a je po problemu. Pac neverim, ze jakkoliv bys vidlici adl kour, tak tolik teploty jako v motoru nedosahnes :)

                0 0
      • jaski  

        co uz je vysokej tlak?

        0 0
    • quidos  

      tak jsem se včera konečně dostal na kolo. Ještě jsem s tím laboroval – musel jsem ji ještě přiškrtit, bez jedné otáčky je maximálně utlumená. na kolik je nafoukaná nevím, neboť jsem si ještě nepořídil pumpičku s budíkem a foukám na pocit (počítám, kolikrát jsem fouknul). Teď se chová asi tak stejně jako dřív.. Jelikož ji mám od konce loňského léta, tak se ještě rozborka nekonala, pouze výměna oleje, chci se zeptat zkušenějších, zda je možné, aby v tom „mechanismu tlumení“ s přepouštěcími tryskami něco přeskočilo, protože teď mám k dispozici sotva čtvrtinu rozsahu z těch osmi otáček, už od dvou a fous dost kope.

      0 0
    • quidos  

      před pěti minutami volal servisák od Bartoníčka – vidle je už opravená a posílají mi ji zpátky, vyřešené v rámci záruky. HURÁ!!! :-D Závada – prasklá negativní pružina v levé noze. Rupla prý přesně v polovině a zašroubovala se do sebe, čili najednou byla jakoby dvakrát tak tvrdá, proto i vidle ztvrdla a kopala. Říkal, že občas se povede italům (nebo kdo je pro Marzocchi dělá) nějakou pružinu překalit a ta pak praskne. Podle jeho slov tak z tisíce pružin, které mu prošly rukama, byly prdlé jedna až dvě. Ale takto prasklou prý ještě neviděl. Jo, někdo být první musí ;-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • MirosPikos  

        Zdravím,

        mám podobný problém (prasklé pružiny v obou nohách) zjistil jsem to náhodou při údržbě. Nicméně vidlice dávno za zenitem, Bartoníček neodpovídá, takže to budu muset řešit nějakou jinou pružinou.

        Chtěl bych se proto zeptat, máte někdo zkušenosti v výměnou pružiny? Případně kde by se dala nějaké odpovídající sehnat (jinde než na bartonicek.cz). Vidlici jsem už chtěl dávno zahodit, ale vyladil jsem ji poměrně na jemno (105mm zdvih) a tak bych jí ještě rád chvíli vozil. Ctím pravidlo, že pokud věc ještě dobře slouží, zbytečné kupovat novou.

        Díky

        0 0
        • mr.antik  

          Nechceš za 1000,– celou funkční vidli? Akorát krk je dost krátkej.

          0 0
          • kali222  

            kolik ma cm?

            0 0
            • mr.antik  

              no z hlavy to nevim, ale myslim že 16,5cm

              0 0
              • kali222  

                az okolo ni pujdes, zmer mi to prosim. ja mel min. tyden moc uspesnej. v pondeli jsem zjistil, ze mi na dojizdecim bajku praska ram u stredovy mufny a v uterek, ze mam pavucinu na M-podkove MXC air na tom samym kole :))))) takze musim necim pozaplatovat dojizdak.

                0 0
                • MirosPikos  

                  To mi něco připomíná – rám praskající u středu. Únava materiálu je sviňa.

                  Ale abych se vyjádřil k nabídce vidlice. Dík za nabídku, ale to pro mě není řešení. Buďto seženu nějaké pružiny za slušný peníz (okolo 200,–) a nebo koupím Epicona.

                  Jinak nevím, jaká je přesně funkce ony pružiny, přijde mi, že jen tlumí to, když je vidlice maximálně vysunutá, proto je důležitý sehnat zhruba vidlici stejného rozměru (délka, průměr) a tvrdost už bude věc vedlejší. Na ukázku jsem přiložil fotku obou tlumičů.

                  Zkouknu téma věnující se výrobě pružin, díky za tip.

                  0 0
                  • krtex  

                    Mám 2 negativky z Marzocchi Z4 – zbyly mi po ukradnutém kole s touhle vidlí…

                    2 kila jako záplata na šlohlej bajk by se hodily :)

                    Večer to oměřím a vyfotím.

                    KTX@

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • MirosPikos  

                    Vážně nikdo neporadí? Začínám mít divný pocit, jezdit bez negativních pružin :)

                    Nezná někdo parametry, podle kterých bych mohl zkusit objednat nové pružiny (chci pouze nové). Přes neochotu Bartoníčka cesta nevede, tak musím zkusit štěstí jinde.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Chlape ty me stves, musel jsem jit do sklepa kouknout do srotu. Uz nevim jestli je to z MXcomp, ale myslim ze ano. Na plunzerech dlouhych 180mm, jsou pro zdvih 105mm negativky vnejsiho prumeru 22,8mm z dratu 3mm, dluhe 53mm, 7,5 zavitu, stoupani cca 7,5mm.

                      Proc sis neomeril ty popraskane?

                      0 0
                      • MirosPikos  

                        Vildo, děkuju moc za info. Když jsem je chtěl měřit, byly ještě víc rozpraskané než na původní fotce a ztratil jsem několik odštěpků. Chtěl jsem znát rozměr pružiny v celku, abych mohl poptat u nějakého prodejce pružin.

                        0 0
                        • Vilém  

                          No snad to bude ono a v necem ti to pomuze. Omer si pak delku plunzeru, pokud mas jinou, tak to asi sedet nebude. Bohuzel si nejsem zcela jist z jake vidle to je, ale myslim, ze by to mela byt ta MXcomp. Delal jsem kdysi takoveho krizence pruzinove Z1 s pevnou osou a k tomu horni nohy z MXcomp s diravou korunkou. Jednu EXC jezdi mlada, te jsem to taky jaksi kombinoval, v jedne noze pruzina v druhe vzduch, takze to co mam ve sklepe jsou ruzne zbytky.

                          0 0
                        • juli  

                          Jedna z těch dvou negativek půjde určitě poměřit- Výška, vnější průměr a průměr drátu.

                          Tady ti je ochotně udělají rychle, za pár korun a pošlou na dobírku.

                          0 0
                          • MirosPikos  

                            Super, to vypadá velmi pěkně. Přemýšlím kolik jich nechám udělat, že bych měl do rezervy, nebo kdyby někdo další potřeboval.

                            0 0
                • mr.antik  

                  Tak je to 16,6–7mm, měřeno opravdu od korunky (kroužek hlávka tam nemám).

                  0 0
                  • kali222  

                    premerim hlavovku a zitra dam vedet! je to 105mm ci 85mm? vlastne mozna mam i doma druhy pruziny, tak by to bylo fuk. vnitrni haksny maj sramy jine nez ty ktere by pobraly gufera? :)

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Je téměř ve stavu nové vidle, jen vyčistit, vyleštit korunku, dofouknout a jet.

                      Je to 105, vzduch, verze comp bez externího odskoku. Jo a jsou na ní čepy na V (jen ty mě stály přes dvě kila).

                      Na retro mam Marsku. Tohodle se nemůžu zbavit právě kvůli krku.

                      0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.