• davidak

    Potřeboval bych poradit, co to je přesně za psylo a co všechno na něm de nastavovat. Mám ho tu doma a o jeho původu skoro nic nevim.. Tak kdyby se tu našel nějakej odborník, kterej by poradil.. Teoreticky by to mělo bejt SL 01/02, ale fakt si nejsem jistej. Dík moc.

    0 0
    • TinkTink  

      Domnivam se, ze jde o Psylo XC 2001 s vnitrnim serizovanim U-Turnu…

      0 0
    • kesu  

      pokud s tim koleckem na vrcholu leve nohy jde tocit a meni se tim zdvih tak to je uturn nastaveni zdvihu a vsechna psyla maji nastaveni utlumu.Podle meho to musi bejt nejaka skladacka,to kolecko na ty levy noze neni original.Magneziovy kluzaky by ukazovaly na SL ale vsechny SL mely lock a tohle to nema…

      0 0
      • davidak  

        asi jo, teď se o tom bavíme s tinkem na icq a podle jeho názoru je to složený SL- s vnitřnostma z XC. tim duralovym kolečkem by se teda mělo měnit předpětí, nebo útlum?

        0 0
    • vlk  

      no jestli je z 01/02 tak je to pěkný shit-tam měli úplně nahouby vnitřnosti-samá umělá hmota-furt se to kazilo.

      0 0
      • kubajs mtb  

        jo to je přesně odpověď na mojí otázku :)

        0 0
        • kubajs mtb  

          sakra odpověděl sem v loginu bráchy

          0 0
        • vlk  

          tak jo no -pravá noha se stará o tlumení v levé je pružina.Vzhledem k tomu, že pravá nemá nahoře žádné štelování ani ventilek apod, tak je to tlumení ze psyla XC. Levá noha fakt netuším buď je to uturn-Sice RS používalo trochu jiný tvar koplečka, nebo je to předpětí pružiny. To poznáš , když s tím zakroutíš, zda se ti snižuje zdvih-zajíždí vnitřní nohy do vnějších nebo zda se jen zvětšuje tvrdost pružení.V té pravé noze by mělo být zespodu štelování tlumení odskoku.jinak co se týká tlumení to už jsem napsal-v rocíchj 01/02 byly ještě ty staré plunžry-samá umělá hmota apod.Pokud je to tedy to tlumení XC-tak je to otevřená olejová lázeň.

          Víc ti z toho obrázku nepovím.

          0 0
          • kubajs mtb  

            Asi to bude, jak řikáš. Nahoře se nastavuje předpětí a dole útlum. Není to teda originál SL. Dík moc.

            0 0
    • o.ndra3  

      Monoblok nemá „žebra“, jde tudíž o model 2001

      Modely 2001 neměly ještě U-TURN, to nahoře je originální nastavení předpětí. Zdvih šel i tak měnit imbusem zevnitř.

      Vnitřní nohy nebyly kombatibilní mezi HC/Pure verzí, takže jde buďto o přelakovaný XC, nebo o SL s odmontovaným lockem.

      0 0
      • mechanik  

        Tys to trefil:-))) Je to model 2001 z regulací předpětí pružiny a tlumení odskoku a vnitřní regulací zdvihu 80–120 pomocí „dlouhého“ šroubováku.

        0 0
        • mechanik  

          Jo a mnělo to kluzné pouzdra 15mm tak že vůle vznikla velice rychle :-((

          0 0
          • kesu  

            to je jedno,nechal sem je vymenit za vyrazne delsi a vakl chytla stejne rychle:(

            0 0
    • davidak  

      Tak jsem měl rozdělanou levou nohu. Nahoře to duralový kolečko ovládá předpětí je jasný. Někde hluboko uvnitř je tam šroub, kterym by se teda měl nastavovat zdvih, bohužel jsem na něj šroubovákem nedosáhnul, ani po vyjmutí pružiny. Měl bych dvě otázky- 1, Co se používá jako mazadlo v levý noze s pružinou a kolik ho tam(asi teda oleje) musí bejt? 2, Jak je to s tlumením a pravou nohou- jakej olej a tak.. Malinkym imbusem jsem zkoušel zespoda nastavovat útlum, ale bylo to divný- jakoby se ten řoub vůbec netočil, jen jakoby propružoval na jednotlivý strany, měl jsem strach, abych tam něco nestrhnul, tak jsem to radši nechal. A ten imbus byl po tom nastavování nějakej mokrej od oleje. Nevíte, co s tim? Dík moc.

      0 0
    • davidak  

      Jak docílit toho, aby se vidle po prutkym návratu do najvyšší polohy(když chci třeba vyhodit přední kolo do vzduchu) necvakla? Není to takovej problém, protože se to při normální jízdě nemůže stát, ale.. Bráchův black to nedělá.. thx

      0 0
      • Pá-dlista1  

        co treba nastavit dostatecnej utlum? btw. // protože se to při normální jízdě nemůže stát //?

        0 0
      • davidak  

        tak se jedná o trochu něco jinýho. vidle necvakne ve chvíli, kdy se dostnne do normální polohy, ale ve chvíli, kdy olej protéká tlumičem, takže třeba v půlce cesty nahoru. nevíte, co s tim? dík

        0 0
        • kesu  

          a ses si jistej ze to nedělá pružina?ja bych se na to ale každopádně vykašlal

          0 0
          • kesu  

            popřípadě bych to rozebral a promazal a naplnil znova a pak by se videlo ale to uz by me to muselo hodne stvát

            0 0
            • davidak  

              možná máš pravdu. dneska jsem jí hodil servismanovi, ať na to mrkne a vymění olej, páč je tam nějakej starej šmejd. no a to klepání- vlastně to není skoro nic proti tomu, jak onehdá klpepávala mx compa.. :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.