terenni cyklistika v Literarkach

144 nepřečtených
  • zbartos

    www.literarky.cz/?…

    Skvele Tomasi, to by chtelo vytesat......

    Oponenti viz www.literarky.cz/?… www.literarky.cz/?… www.literarky.cz/?…

    Anketa: Co si myslite o organizaci ČeMBA ?

    1x
    6%
    5x
    31%
    0 0
    • rock  

      Jenom bych podotkl, že ten třetí článek (Lenka Sedláková) -narozdíl od těch zbývajících dvou- není oponentura, spíš výzva ke vzájemné toleranci …

      0 0
    • tulda  

      fuj, to je dlouhý, o čem to je? :)

      0 0
    • yoggi  

      nic proti ale je podstatne horsie ale su v horach kolaje od techniky a motoriek. a myslim si ze koleso na bajku nerobi onic vacsiu skodu ako pesi turista pokial je sucho tak nic a ked je mokro ze vznika kolaj co je na tom ked pojdem tadial peso tak tam budu otlacene moje podrazky. asi tak

      0 0
    • pos3k  

      super clanek!!! kazdy biker by to mel precist vcetne toho posledniho, clanky panu Vopaty a Vitka taky nejsou spatne, ale bez nadhledu :-)

      0 0
    • borda  

      teda, chtel jsem dat pridam se a dal jsem uz jsem se pridal. pardon

      0 0
    • dav33  

      Je zajímavé , že se to toto téma probírá zrovna v Literárkách , díky Zdeňku za upozornění . S panem Kvasničkou se asi nedá nesouhlasit a trocha stálé „osvěty“ je třeba mezi bikeri i „laickou“ veřejností . Souhlasím s rockem , že článek paní Sedlákové je spíš výzvou k toleranci . Oproti tomu článek pana Vítka je plný nepochoponí , polopravd a názorů , na které je třeba reagovat a bránit se jim . Od toho , podle mne ,by měla sloužit např. ČeMBA , jako organizace zastřešující bikery , jinak se časem můžeme dožít omezení , která nám všem z ježdění po lese udělají organizovanou zábavu . Myslím , že téma , jak mají vypadat cyklostezky , si zaslouží velkou diskuzi , neboť v mnoha případech se při jejich budování jedná pouze o vyhozené peníze a spíš o poškození přírody než její ochranu .

      0 0
    • BH  

      je zajimave napsany clanek,ale nemohu se s nim uplne ztotoznit, nebot je pojaty pouze jednostranne. podle meho nejaka pravidla pro pohyb po lese musi byt a musi je respektovat uplne vsichni. nejvetsi nedostaek v argumentyci spatruji v tom, ze pokud v clanku vymenim slovo cyklistika za moto- auto-snow scooters… ,nic se nestane a i tato skupina moznych uzivatelu lesa muze pouzit naprosto stejne argumenty a to asi neni v zajmu vetsiny „normalnich“ uzivatelu lesa.

      1 0
      • pos3k  

        no nevim jestli Literarky soucasne pozadali o nazor „obou“ stran, ale je patrne ze p. Kvasnicka reagoval na clanek p. Vopata (aspon ja to tak vidim). A ze se ten clanek povedl je jasne, argumenty vs. pseudoargumenty.

        0 0
      • PepikW  

        Klidně vyměň slovo cyklista za bruslař, běžkař,sněžni­čář(nebo jak se jmenuje uživatel sněžnic), koloběžkář, nebo třeba houbař. Ale rozhodně to neměň za benzínový a naftový smradlavky.

        0 0
      • martt  

        Zijem v krajine kde je regulovane vsetko a nie je to dvakrat prijemne. Hned za domom mam trasu, kde sa oficialne smie jazdit.

        Je to cast z Alpentour www.alpentour-austria.info/ .

        Jedna sa o siroku lesnu cestu po ktorej obcas jazdia aj autobusy. Kazda cesta ustiaca zboku do tejto cesty je pedantne oznacena znackou „zakaz vjazdu bicyklovania“. K tomu este pre istotu aj doplnkove tabulky, ze narusitel bude trestne stihany.

        A rovnake je to v celom Wienerwalde.

        Takze ja som skor za ten zivelny a nikym netrestany pristup ako je na Slovensku a v Cesku.

        0 0
        • dav33  

          To jsem se tady snažil naznačit , , že nám časem hrozí příkazy a zákazy podobné těm v Německu , Rakousku nebo viz Garda . Myslím , že chcem všichni jezdit volně a pokud se v krizových oblastech nezačne s konstruktivním budováním a ochranou stezek , vzniknou zákazy absolutní.

          0 0
        • BH  

          osobne me rozhodne vyhovuje nas"bordel" oproti situaci v A, D, NL… a pod. a urcite jsem vsemi deseti pro co nejvice free lesni-tereni cyklistiku. Jenze jake protiargumenty chces pak pouzit proti jinym zajmovym skupinam, ktere rovnez maji zajem vyuzivat lesy k svym aktivitam? Je 1 motorka v lese vice skodliva , nez balik 500 –1000 cyklomaratoncu a nebo vikendovy dav „cykloturistu“ , ktery pojede jen tak napric krajinou? Autor clanku a rada zde diskutujicich vychazi z mylne predstavy, ze tou krajinou si tise projizdi oni sami a nebo max. skupina par stejne postizenych. jenze napr. situace na Suamve je mnohde kriticka ( napr. pramen Vltavy), tam jsou skutecne davy cyklistu, ktere jsou schopny devastovat krajinu velmi zastadnim zpusobem, podobna situace je i na jinach mistech CR. tak co s tim?

          0 0
          • kolombo  

            Jenze jake protiargumenty chces pak pouzit proti jinym zajmovym skupinam, ktere rovnez maji zajem vyuzivat lesy k svym aktivitam? Je 1 motorka v lese vice skodliva , nez balik 500 –1000 cyklomaratoncu a nebo vikendovy dav „cykloturistu“ Jednoznačně zákon. Na motorce na lesní cesty nesmíš, na kole zpravidla ano. Problém je v tom, že nejsou jasná pravidla, kompenzace škod vlastníkům, nikdo nevyčisluje přínosy a škody … Já jsem toho názoru, že je lepší, když se vytvoří široký rekreační prostor a ne několik velmi oblíbených míst, kde není pro rekreanta kam šlápnout. V Jizerkách je naprosto narváno, ale pod nimi, třeba kolem Frýdlantu v Čechách je taky spousta zajímavých míst a je tam takřka prázdno.

            0 0
            • BH  

              vicemene s tebou souhlasim, ale ty formulace v predmetnem clanku jsou prilis jednostranne, nebo ne?To take podle meho neni cesta jak prosazovat horska kola.Hovorit o technickem pokroku a nutnosti zapracovat nove trendy do vyuziti lesu a pritom vynechat motorismus a jine technicke aktivity neodpovida realite.Bud budeme pro pokrok se vsim vsudy a nebo budeme stanovavat nejakou hranici, co je jeste technicky prijatelne pro pohyb v lese. Treba full muze byt az prilis technicky pro konzervativni pojeti cyklistiky a co treba kola s pomocnym spalovacim motorkem? jsou to jeste kola podle vyhlasky o podminkach provozu vozidel, ale vlastne to jiz kola nejsou… je to vse osidne.ja jsem pro stanoveni urcitych zon v lesich, ktere bude mozno vyuzivat pro urcene aktivity. Urcite primestke oblasti by mely mit charakter lesoparku s omezenim vyuziti pro zver, ale spise pro nejruznejsi aktivity spojene se sportem a relax. a td.

              0 0
          • martt  

            Uznavam, ze to je uz echt problem.

            Na druhej strane vidim pribratislavske lesy kde sa kazdy vikend prehanaju tisice bikerov a tym lesom to vobec neskodi. Mam uz 46 rokov, od detstva som aktivny turista, tak myslim, ze to mozem povedat vcelku objektivne.

            0 0
      • zirecek  

        Nemůžeš jen tak zaměňovat slova. To by článek byl psaný jinak. Je psaný takhle o bikerech. Kdyby byl o motorkářích, je pojatý úplně jinak.

        0 0
    • fousek  

      Bych hlavne rek ze je daleko vic veci ktery devastujou prirodu vic nez cyklisti a nikdo s nima nic nedela, takze tohle je klasickej pripad jak se dela z komara velboud

      0 0
    • zirecek  

      Rozumné články, co mají význam.

      0 0
    • zbartos  

      Jestli myslíš těmi pravidly lesní zákon a zákon na ochranu přírody, tak ty máme už teď. A alespoň o udržení jejich znění (lesní zákon) či o převzetí textu o tom, kde mohou v lese jezdit kola z §20 les. zákona do zákona na ochranu přírody tady především jde. Vyměňovat v Tomově textu kolo za motorku atd. můžeš, ale je tam zásadní háček. Motorová vozidla do lesa logicky i dle zákona nesmí, zatímco kola ano....... Nevím, kdo je podle Tebe normální uživatel lesa, ale i kdyby to měl být časem motorkář (až jich třeba bude více než pěších či cyklistů), není vhodné z hlediska ochrany ticha a čistého vzduchu (příp. při nevhodných pneumatikách a nevhodném stylu jízdy i kvůli ochraně povrchu lesních nezpevněných cest) takové stoje do přírody bez omezení pouštět. Samozřejmě motorová pohybovadla se můžou časem výrazně vylepšit, být tichá, lehká a jezdit bez škodlivých splodin třeba na sluneční energii, ale teď bych je s koly ještě nesrovnával..

      0 0
      • BH  

        pisu to vyse,je totiz rozdil mezi tim, kdyz projede jeden cyklista a kdyz prodeje tech cyklistu tisice za den.cyklitika muze byt stejne devastujici pro prirodu jako motoriste.

        0 0
        • kolombo  

          No dobře, s tím máš samozřejmě pravdu. Ale to taky musíme přestat jezdit auty, protože ty taky ničí silnice. S tím taky souhlasíš? To asi ne, že ano. Takže prostě musíme přijmout fakt, že všechny cesty se používáním ničí a musíme je tedy stavět tak, aby vydržely co nejvíce a taky je budeme muset udržovat. Takže když od nás stát vybere z každého kola 19% ceny na dani, tak by se měl taky smekat v tom, aby bylo kde ta kola používat a nekončilo to přejetými a pozabíjenými cyklisty. Chyťe si každý nějakého politika, zeptejte se ho, co udělá po volbách pro cyklisty a pak to po něm chtějte. Všimněte si, jak dokáží lobovat třeba myslivci, filmaři a podobně …

          0 0
          • martt  

            Myslivci nieco dokazu lebo polovica parlamentu su polovnici (myslivci) a druha herci. Cyklistu sme my nemali ani jedneho, vy ste mali pokial viem jedneho ministra (tusim sa volal Langer) a aj ten jazdil na silnicce.

            0 0
            • kolombo  

              Ale to vůbec není pravda, na kole jezdila třeba Vlasta Parkanová, Ransdorf … Spousta oblastních politiků se na volebních materiálech prezentuje s kolem, u nás třeba jak minulý, tak současný krajský hejtman. Chce to tlačit na ně. V Liberci máme filmový záznam, jak jede na kole i Kitner (primátor města) :-D

              0 0
              • Radek Broz  

                Jenze myslivci jsou fakt nekde jinde – rikal mi clovek z legislativni rady vlady, ze je to nejsilnemjsi klika v parlamentu, ktera je silne zastoupena ve vsech stranach a myslivci jsou tudiz nedotknutelni a maji mnohe vysady.

                Pokud by se za nas stavel zrovna soudruh Randsdorf, tak bych snad radsi zacal misto biku hrat kulicky:o) Uz ted se trosku stydim, kdyz vidim v metru plakat, kterak se mlada dvojice opira o bike a pod nimi je logo s tresnemi a rudou hvezdou (neco jako svastika, jen je to z nepochopitelneho duvodu tolerovano):o)

                0 0
                • cabbage  

                  buddhismus neni zakazanej…

                  0 0
                  • pepino  

                    Rudá hvězda taky není vynález komančů.

                    0 0
                    • cabbage  

                      to ale nevyvětluje proč hákový kříž vádí každýmu a náckové skoro nikomu…

                      0 0
                      • pepino  

                        Jasan.

                        0 0
                      • pos3k  

                        no asi malokdo zna podstatny rozdil mezi hakenkrojcem a svastikou, :)

                        0 0
                        • pepino  

                          Který dovedl Třetí říši ke krachu:-)

                          0 0
                          • pos3k  

                            neni nad nacka, ktery ma vykerovany „spatny“ hakovy kriz (v podstate ale spravny), asi nejakej uvedomelej tater (tatoo-er) to dela nackum naschval :-D

                            0 0
          • BH  

            myslim si ze lobovat za cyklisty musi nejake zajmove sdruzeni jako Cemba i kdyz ta ma mozna az prilis uzky zajem pouze o MTB. Ale pokud bude fungovat alepon neco takoveho tak to smysl ma. jedntlivec nezmuze nic, ale x kilo clenu, priznivcu a tedy potencionalnich volicu uz ma nejakou vahu.

            0 0
            • kolombo  

              A kdo tvrdí, že ČeMBA má zaměření jen na MTB? Já myslím, že především jde o právo pohybu krajinou a o vytvoření podmínek pro něj. To snad s typem kola nesouvisí, i když je pravda, že já mám raději horáka a galuska je dlouhodobě mimo provoz.

              0 0
              • BH  

                viz. navrh stanov, hned v preambuli..„Pos­láním ČeMBA je obhajoba zájmů mimosilničních cyklistů a vytváření podmínek pro cyklistiku …“ Ale i kdyz osobne bych se primlouval za vytvoreni jednotne cyklisticke asociace- sdruzeni s odbornymi skupinami, je me jasne, ze pokud se nasla skupina lidi , ktere jde sice predevsim o MTB, tak porad je to o cyklistice a rad toto snazeni podporim. Ovsem zasadni chybou by bylo pokud by se CEMBA snazila tvarit jako nekdo kdo se snazi prosadit zajmy svych clenu proti vsem a za jakoukoli cenu s podtextem, ze lesni cyklisti jsou neco vyjmecneho, co ma v ostatnich budit opravneny respekt a zejmena je nesmi nikdi v nicem omezovat.Verejnost, ktere je kolo a free pohyb krajinou v podstate ukradeny, pak to vnima hodne negativne . Staci se podivat na Greenpeace, coz je hnuti jehoz idea je krasna, ale metody a zpusob presentace jsou vnimany spise negativne (ekoteroriste). Clanek pana Kvasnicky ve me vzbuzuje presne podobne pocity, my horsti cykliste jsme cool, free a chceme si delat co chceme a kdo to nechape je zpatecnik, zpozdilec, nechape moderni trendy a pod.Chceme les jen pro sve jezdeni! opovrhujeme cykloturisty, silnicari a nejvic pesimi turisty, to jsou stari dedkove, kteri maji sedet doma a ne se courat a zavazet po lesich. Ja jsem spise pro vyvazenejsi pristup, les pro vsechny a na to na zaklade jasnych pravidel, jejich nedrzovani se sakra nevyplati.

                0 0
                • kolombo  

                  To, že jsi mimo silnici snad nutně neznamená, že jedeš na horáku. To třeba může znamenat, že jedeš na galuskáči po vyhrazené cyklostezce :-) Pokud si chceš od Tomáše něco opravdu pěkného přečíst, tak v posledním Velu byl ten článek o trailech. To v Lidovkách je zaměřené na intelektuály, to není nic pro nás :-D

                  0 0
                • martt  

                  Podobnu diskusiu sme mali pred dvomi rokmi ohladom slovenskej MTB organizacie. Nakoniec to slo do stratena.

                  Tu je ta diskusia www.bikemagazin.sk/index.php?…

                  Ak by ten link nesiel, treba ist na forum na www.bikemagazin.sk a hladat string SAMBA.

                  Nazor som nezmenil a mozem len citovat, to co som napisal pred dvoma rokmi

                  Ak by to mala byt len dalsia organizacia bez vplyvu a zmyslu ako napr. bicyba, tak je to imho zbytocne. Silu americkej imba.com urcite nedosiahneme. Jedine ze by sa tu vytvorila skutocna pobocka IMBA (neviem ci je to mozne) a bolo by sa mozne ohanat velkou clenskou zakladnou.

                  Najlepsie by bolo vyuzit niektoru hotovu organizaciu, ktora uz aj dnes ma ake take slovo a vplyv. Mozno by bolo vhodne infiltrovat KST, existuje tam sekcia cykloturistiky. Rovnako by mozno bolo dobre ist cez SZC, sekcia MTB sa mi tam zda celkom aktivna.

                  0 0
                  • kolombo  

                    Vzhledem k tomu, že jsem u problematiky ČeMBA prakticky od začátku, dovolil bych si sem připsat několik poznámek.

                    Těžko tu může vzniknout pobočka IMBA jinak, než tím, že vznikne naše organizace a k myšlenkám IMBA se příhlásí a stane se členem IMBA. Nelze zastupovat zájmy jen MTB, natož pak sportovního MTB (tj. závody a pod.). Na to je tu spousta jiných a dělají to dostatečně dobře. Nejvíce je potřebné chránit prostupnost krajiny pro veškerou turistiku a s tím i pro cyklisty. Zároveň si myslím, že je třeba tlačit na vytváření trailů, třeba takových, o kterých píše Tomaš Kvasnička ve Velu. A daleko lépe a srozumitelněji než v Literárkách. Za cestu do pekel považuji nevražení na ostatní uživatele cest a vzájemné válčení a vytlačování se. To dopadne tak, že nás vyženou všechny! Spolupráce, infiltrace a podobně ve vztahu k jiným organizacím dojela na to, že jsem nebyli schopní dojít ke shodě kdo s kým a jak bude spolupracovat. Přitom já osobně se domnívám, že několik skupinek aktivních terénních cyklistů, vhodně umístěných např. v KČT by mohlo velmi podstatně ovlivnit přístup k mimosilniční cyklistice jako takové. Celá problematika má největší brzdu v tom, že oficielní organizace musí vést účetnictví, hospodařit s penězi, které nemáme, a plnit spoustu povinností, na které, při práci, rodině, dalších povinnostech a zájmech nezbývá dostatek času.

                    0 0
                    • P.B.  

                      K infiltraci: já si už dlouho myslím, že infiltrace do KČT je nejlepší řešení. Můžeme přece současně hledat cesty k rozjetí ČEMBY. Každý přece může být členem obou organizací. Třeba v KČT lze taky načerpat spoustu zkušeností. A hlavně nikdo z nás nemusí nic organizovat, vstoupí do fungující organizace a třeba časem organizovat začne. Když nás tam takto vstoupí několik set, určitě dokážeme hnout celou organizací. A když nedokážeme nic jiného, tak jen to, že trochu otupíme výpady představitelů KČT proti nám. Ještě, že to vím, sám jsem ještě nevstúpil…

                      0 0
                      • martt  

                        Ja som uz aj vystupil. Teda neplatil znamky. Este ked som tam ale bol, tak stale hladali ludi na nejake skolenia, pracu s mladezou, do vyborov apod. Takze by sa mozno realne daalo prepracovat na nejaku aspon trocha rozhodovaciu uroven.

                        Nemaju nas tam (cyklistov) ale moc radi :-)

                        0 0
                      • kolombo  

                        Jenže vstoupit nemůžeš jako jedinec, tedy můžeš, ale bude to k ničemu :-( Chtělo by to založit několik „cykloturistických buněk“ a v nich se snažit působit. Já tedy osobně jezdím spíše turisticky, i když občas kudykoliv a kdykoliv, ale rozhodně se nikam nehoním a jsem kochací typ :-)

                        0 0
                    • dav33  

                      Kolik má vůbec takový KČT členů ? Vždyť zdaleka ne všichni " co po nás máchají v lese hůlkama " jsou členy . Ne , že by se mi někam chtělo sdružovat nebo přidružovat , ale mám pocit , že bez nějakého sdružení či organizace nás z lesa brzy vyženou a pro většinu z nás není svaz cyklistiky a jeho MTB sekce řešením .

                      0 0
                      • tk  

                        kolik jich je teď nevím, k roku 1999: 41 178 členů, 33 934 dospělých, 7 244 mládeže, především v oddlílech TOM.

                        zdroj: Koncepce státní politiky v tělovýchově a sportu v České republice: Usnesení vlády č.2/1999 ze dne 6.ledna 1999.

                        0 0
    • Smazaný účet  

      Na literárky pěkně vyvážený. Teda já se neorientuju – eště tam šéfuje Patočka? Líbí se mi takové publikování názorů – několik lidí z různých stran pohledu najednou. Zajímavé mi přišlo, jak Tomáš Kvasnička píše o argumentaci tím, že kola poškozují cesty erozí, ačkoliv to nikdy nebylo nijak prokázáno, a v dalším článku fotka s otiskama gum v bahně u několika kaluží s tím, jak kola poškozují cesty. :o)

      0 0
      • PepikW  

        Ochránci přírody považují erozi za jednoznačně prokázanou. Tuto odpověd jsem dostal ze Správy PN České Švýcarsko: „Proč nepustit cyklisty častěji mimo asfalt? Zase je tu riziko střetu s pěšími turisty, k čemuž na úzkých lesních cestách plných zatáček může dojít velmi snadno. Dalším důvodem bylo i zjištění, že cyklisté významnou měrou přispívají k erozi písčitých svahů, poškozování schůdků a jiných zařízení určených pěším návštěvníkům. Jednotlivý cyklista často negativní dopad svého průjezdu nepostřehne, avšak v řádu desítek či stovek cyklistů denně, jsou tyto dopady již velmi patrné. Vrstevnicovou stezku, kterou v písečném svahu celá léta vyšlapávaly a udusávaly boty neskutečného počtu pěších návštěvníků, dokáže relativně málo cyklistů během několika dnů změnit v oraniště. Kola totiž odřezávají písek v jakýchsi proužcích, čímž se celý proces urychluje.“ Asi by se musel udělat (a zaplatit) nezávislý výzkum.

        0 0
        • pedrod  

          Výzkum, jistě, něco by ukázal. Nicméně s tím vyjádřením CHKO o erozi bych i docela souhlasil. V pisčitých a pískovcových lokalitách (a navíc silně frekventovaných) typu Č. Švýc, Český ráj atd. mohou být singletracky problém. Ale to je asi extrém.

          0 0
        • Smazaný účet  

          No jo, to je příklad stezky, která na kolo prostě není stavěná. Ale věřím (viz. zmínka v článku T. Kvasničky nebo článek ve Velu) že taková stezka se dá upravit tak, aby jí kyklisti nepoškozovali.

          0 0
          • PepikW  

            No jo, já sem se jich samozřejmě ptal na konkrétní trasy, kde jsou zpevněný, ale neasfaltový, lesní cesty, na kterých ani traktor xa mokra nenadělá žádný koleje. Přesto byla odpověď: ! EROZE !

            0 0
            • kolombo  

              Já myslím, že správná odpověď je nedostatečná nebo žádná údržba a nevhodně postavená a vedená cesta. Problém ovšem je v tom, že není vytvořen model financování a i existence rekreačních cest a finanční zátěž je přenášena na vlastníky pozemků :-( Mimochodem, operovat při zákazech cyklistů možností kolize s pěšáky ochranaářům, dle mého nepřísluší. To asi nebude agenda ochrany přírody.

              0 0
              • PepikW  

                Tak na to byla zaměřená taky jedna část odpovědi ze správy NPČS. Prostě se jim hodí cokoliv : „Další rozšiřování sítě pro cyklisty zatím není zamýšleno, ale nelze vyloučit, že ke drobným úpravám bude docházet. Záleží spíš na podnětech k těmto otázkám (např. ze strany obcí) Správa sama nechce tuto síť rozšiřovat zejména z toho důvodu, že jsme pod tlakem pěších turistů, kteří se cítí být ohrožováni ze strany cyklistů. Bohužel toto musím (ač cyklista) potvrdit a např. Kyjovské údolí v sezóně pěším vůbec nedoporučuji, neboť cyklisté tam často jezdí v hotových pelotonech a aby se jim lépe cestou konverzovalo, jezdí vedle sebe a pěší mají co dělat, aby uskočili. Pěší , zejména s dětmi, jdou taky po celé šíři komunikace a konflikty nebývají výjimečné. Snaha je, aby pokud možno existovaly i trasy, které budou k dispozici jen pěším. Smíšeným trasám se nevyhneme, ale vidíme je neradi (rizika jsou značná, ačkoli u nás ještě naštěstí nedošlo ke smrtelným nehodám).“ Zatím si připravuju svojí odpověď. Došlo vůbec někdy ke smrtelné nehodě mezi cyklistou a turistou ?

                0 0
                • pepino  

                  „Došlo vůbec někdy ke smrtelné nehodě mezi cyklistou a turistou ?“ Jo.Turista seděl ve sklápěčce:-)

                  0 0
                • dav33  

                  A proto se dělají asfaltové cyklostezky , kde se dá jet přes 30km/hod a můžeš "bezpečně " potkávat maminky s dětmi nebo pejskaře .

                  0 0
                  • kolombo  

                    Ve státě, kde se kreslí přechody přes čtyřpruhové silnice, se nemůžeš divit ničemu.

                    0 0
                    • dav33  

                      To víš , nejsou peníze na nadchod či podchod , když musí dělat „ty cyklostezky“ ......cca 2 mil za km (info o ceně ze dvou krajů o dvou různých stezkách). Názor na cenu si udělej sám. :-((

                      0 0
                      • enjoy  

                        a oni by Cesi po nich chodili?:-).

                        0 0
                        • dav33  

                          Přebíhal jsi někdy čtyřproudovku ? Myslím tím bez kola , ale např s kočárkem – pro „zábavu“ . To je aspoň adrenalin :-)

                          0 0
                      • rock  

                        Teď trošku od věci: 2 mil / km je sice dost, přesto by se takových stezek dalo postavit 500 km za tu miliardu, kterou Paroubek slíbil jménom státu na výstavbu „Národního stadionu“ … na místě fungujícího a zachovalého stadecu Sparty :-( … www.sport.cz/85632-.html Jsem si myslel, že se na volby jako obvykle vykašlu, ale pomalu měním názor …

                        0 0
                        • dav33  

                          No jo , ale to se jedná o takovou tu hru s balónem :-(( , a tady na BF se myslím pohybuje těch zbývající 22% ( průzkumy ukázaly, že tento plán ČMFS podporuje 78 procent lidí).

                          0 0
                          • Vrci  

                            To bych ten průzkum chtěl vidět. Za předpokladu, že by ho podporovali všichni muži (což není pravda), muselo by z tohoto plánu být nadšeno 28 % žen.

                            Taky by mne zajíma ta otázka: Chcete, aby byl v Praze národní fotbalový stadion? nebo Chcete, aby stát vynaložil 1 mld Kč na jeho vybudování?

                            0 0
                            • enjoy  

                              jsem docela mladej a primerene blbej,ale jedno si myslim,ze vim.ze jestli stat vynalozi miliardu na stadion nebo ne,(ve vysledku 2,5:-)) tak to stejne nikdo na danich ani na platech nijak nepozname.

                              0 0
                              • kolombo  

                                Dneska hraje v Liberci Banik a když vidím ty manévry, tak bych střílel. Vrtulník, spousta policajtu, jízdní policie, město neprůjezdné … Měli by si ti „fandové“ zaplatit ten stadion ze svého! Ať si udělají sbírku !!!

                                0 0
                                • Radek Broz  

                                  Reagoval jsem na to uplne stejne.

                                  0 0
                                • enjoy  

                                  jo,ja jsem proti ultra fandum vic,nez vetsina lidi tady,vari se mi krev kdyz ty dobytky vidim,ale to je jedno:-) to ja kdybych mel funkci..!:-D.no nic..

                                  0 0
                                • BH  

                                  tady je vysledek: www.novinky.cz/…stadion.html.. Jsem pro peticni akci.„Okamzite zrusit veskery vrcholovy fotbal!“ proc tohle mame platit?Ja jim dam fotbalovy stadion za milardu! Za ty penize co jsou na fotbal by byla CR protkana hustou siti krasnych asfaltovych cyklostezek

                                  0 0
                                  • Radek Broz  

                                    NO fuj, asfaltove cyklostezky! Ale rozhodne by nam prospelo, kdyby se do Phy dalo dojet po dalnici nez to, ze tam bude nejakej stadion, kterej se vyproda 1–2× rocne, jinak se tam bude chodit pobit 2000 umbro-plesek. Stat ma zabezpecovat zakladni funkce a ne stavbu nejakych stadionu.

                                    0 0
                              • rock  

                                To máš sice pravdu, nicméně konkrétně já bych mnohem raději „nepoznal“ na daních třeba výstavbu bikeparku ála Coed-y-Brenin (viz poslední Velo) v nějaké lokaci, kam je teď vjezd bikerů zakázaný úplně. Tímto způsobem by se to dalo regulovat a všichni by byli v mezích možností spokojení …

                                0 0
                            • Radek Broz  

                              Ne, musela by to podporovat dokonce vice nez polovina vsech zen. Podle me byl pruzkum udelan na souboru sebranem primo na zasedani CSMFS, mozna k nim prihodili i Pablbka.

                              0 0
                        • BH  

                          ted jsi trefil hrebik na hlavicku. To je presne ono, tento stat je schopen stavet nejdrazsi dalnice na svete, prosustrovat milirdy za stanek sportu na ktery chodi kdyz moc tak 3000 navstevniku a z toho 2990 tech, kteri se tam jdou porvat a das si do drzky. To aby se pri tom nepozabijeli a nebo nepozabijeli ty , keteri se jim nahodou pripletou do cesty, stoji dalsi miliony, to nemluvim o milonech, ktere stoji zvlastni vlaky pro jejich dopravu a td. A kdyz se ma vybudovat nejak cyklostezka, a nebo udelat pruh pro cyklisty, nemluve o cykloparcich a pod.,coz by zachranilo x lidskych zivotu, tak na to penize nejsou. Chtelo by to rychlou defenestraci ve Strakove akademii, co rikate? Vysvetli me nekdo , proc to tohoto zkorumpovaneho fodbalu stat porad spe penize?Proc se jednoduse nase nejvyssi liga fotbalu bnezrusi a usetrene penize se nepouziji nejak smysluplneji?

                          0 0
                          • filipes  

                            to vis, fotbalovi papalasi jsou asi podobne dobri lobysti jako myslivci a dulni spolecnosti. Asi budu muset k volbam… a jestli vyhrajou socani s komouseme, tak to tady balim.

                            0 0
                          • Radek Broz  

                            Protoze volici socdem soccer radi.

                            0 0
        • pepino  

          A maj po ptákách s erozí:-)

          0 0
    • tk  

      článek do literárek jsem psal já. thread se už jeví jako mrtvej, bohužel jsem se ale dřív nedostal ke smysluplné rekaci na zdější debatu. rád bych jenom upřesnil několik věcí nadhozených v příspěvcích. doufám, že u toho nebude působit moc přechytrale.

      můj článek je původní, články O. Vítka z AOPK a P. Vopaty jsou reakce. přesto, že se bikeři se zmíněnými autory asi těžko ve všem shodnou, oba tyto příspěvky podle mě mluví ve prospěch českého mtb. O Vítek za státní ochranu přírody tvrdí, že většinu negativních vlivů terénní cyklistiky lze ošetřit údržbou cest. P Vopata zase volá po jasném zákonném vymezení práv terénních cyklistů na jízdu lesem.

      článek je asi zbytečně dlouhý a zbytečně složitý, ale očekával jsem, že v Literárkách ho budou číst lidi s vysokoškolským vzděláním a zkousnou to. nemám pocit, že by byl jednostranný.

      nesnaží se říct, že jsou bikeři lepší než pěší turisté, jenom tvrdí, že nejsou horší.

      nepropaguje jízdu bez pravidel. naopak vybízí zodpovědné instituce, aby pravidla upřesnila. argumentuje ovšem proti pravidlům, která bikery diskrimují vůči ostatním návštěvníkům. a to hlavně zneužíváním argumentů: eroze a bezpečnost. tvrdí, že lze stavět a udržovat cesty, které nebudou erodovat a budou bezpečné pro sdílené užívání.

      nepomíjí agregátní vlivy cyklistiky na přírodu. právě kvůli nim volá po: 1: cestách, které nápor cyklistů (a návštěvníků obecně) díky své konstrukci udrží 2: aktivním, nerestriktivním managementu návštěvníků, který by lidem nabídl atraktivní možnosti terénní cyklistiky mimo přetížené oblasti

      článek argumentuje pro vytvoření legislativních, institucionálních rámců a finančních rámců pro stavbu a údržbu trvale udržitelných přírodě blízkých cest (rozuměj technicky nenáročných singletracků) v zájmu a ku prospěchu šech současných legální uživatelů lesa.

      pointa článku je, že nejde jen o terénní cyklistiku, jde hlavně o budoucnost prostupnosti české krajiny. všichni komu na ní záleží by měli začít spolupracovat. a měli by konečně začít říkat nahlas co chtějí.

      0 0
      • pos3k  

        diky

        0 0
      • BH  

        no diky za vysvetleni, ovsem clanek dle meho soudu vyznel uplne jinak, jako tvrdá obhajoba jizdny na kole napric krajinou bez pravidel, nebo jeste presneji vyzdvihuje jednu skupinu uzivatelu kola pred ostatnimi. Co mas tak zasadniho proti asfaltovym cyklostezkam? Ja naopak volam, jen vic a houst!Ovsem ruku v ruce s tim budu podporovat i üdrzovani a nebo budovani novych singletracku.

        0 0
        • blue  

          proc proboha asfalt?

          0 0
          • pos3k  

            rafinerie „nevi“ kam s nim :-)

            0 0
          • cabbage  

            mu nevadí když prší?

            0 0
            • blue  

              za deste mi teda asfalt vadi jeste vic, nez nejaka sotolina, od vody, ktera se na nem drzi, jsem casto mokrej mnohem vic odspodu, nez od samotnyho deste

              0 0
              • cabbage  

                nj, ale šotolina se často mění v bahno a neni vhodná pro všechny typy kol. taky záleží kde ta cyklostezka bude- v městě bude asi lepší asfalt(nebo zamková dlažba), mimo bude lepší nic nestavět.

                0 0
                • enjoy  

                  treba zamkova dlazba schne asi 10× richleji nez asfalt..

                  0 0
                • blue  

                  treba na tom kusu sterkovy stezky od radotinskaho mostu k chuchli sem blato nikdy nevidel a jezdit se tam da taky na vsem

                  0 0
          • kolombo  

            Je to dražší míň se toho postaví a stavební firma víc vydělá :-) Asi by to chtělo rozlišovat mezi dopravní trasou, která kopíruje silnici odněkud někam a mezi turistickou trasou. Do práce chci dojet rychle a pokud možno nezablácen, u turistiky a jiných projížděk je mi to, zpravidla, jedno :-)

            0 0
        • tk  

          bh, jsi si jistý, že jsi článek četl celý a pozorne? jsou v něm tyto věty:

          Přesto [terénní cyklisté] ve svých aktivitách navazují na tradice českého turistického hnutí..

          Ukazuje se navíc, že problémy marginalizované terénní cyklistiky čekají i na ostatní aktivity v přírodě.

          Pokud se cyklisté pohybují po územích podléhajících zákonu o ochraně přírody, musí se jím řídit.

          Pokud nemá být česká turistická a výletnická tradice stojící téměř v základech naší státnosti znevážena, není možné přírodu restriktivně uzavírat.

          Místo vylučování návštěvníků je vhodné, aby byla údržba cest prováděna takovými technologiemi, které její rekreační využívání (pěší, cyklistické, koňmo, lyžařské) unesou.

          Oproti tomu úzké vinoucí se cesty využívající místních přírodních materiálů jsou levné, ke krajině citlivější a mají schopnost s ní srůstat. Takové přírodě blízké stezky umožňují chodcům i cyklistům si na krajinu a les „sáhnout“.

          1: nic o jízdě bez pravidel. naopak jejich dodržovani. 2: poukazuju na návaznost terénních cyklistů na české turistické a výletnické hnutí

          proti dopravním asfaltovým cyklostezkám cyklostezkám nemám nic. mělo by jich být o hodně víc jak ve městech na směrem z měst k výletním oblastem. ale astaltové stezky nejsou vhodné tam, kde chodí pěší. jsou drahé a neekologické.

          v podkladech pro článek jsem si poznamenal:

          Je třeba přistoupit na to, že pro krajiny různých charakteristik je vhodná cykloturistika různých typů. Do rovinatých oblastí, které jsou svojí povahou nudné pěším turistům je vhodné stavět vyasfaltované cyklostezky. Je to také konstrukčně a tedy i finančně únosné. Tento přístup není v České republice vhodný. Naší zemi, je z velké části zvlněná až kopcovitá a terény, které navštěvují turisté jsou zalesněné. Je atraktivní jak pro pěší turisty, tak pro cyklisty, Je třeba tedy spíše udržovat a stavět nové stezky tak, aby byli příjemné a bezpečné pro sdílené užívání cyklistů a chodců. Je třeba dbát na to, aby tyto stezky byli přírodě blízké a to ve dvou smyslech. a) Široká, vyasfaltovaná stezka představuje drastický zásah do mikroreliéfu krajiny. Oproti tomu úzká vlnící se cesta využívající místních přírodních materiálů je ke krajině citlivější a má schopnosts ní srůst. b) Přírodě blízké stezky umožní chodcům i cyklistům si na krajinu a les sáhnout. Mohou přírodu prožívat a cítit daleko intenzivněji.

          v jednom spolu souhlasíme 100%: podporovat a udržovat siť signletracků / přírodě blízkých cest.

          0 0
          • BH  

            to je urcite na sirokou diskuzi.Chapu Tvuj pristup tak ze predevsim usilujes o maximalni podminky pro „lesni turistiku na kole“, tedy budovat sit zpevnenych cest- cesticek po kterych by se spokojene prohaneli bikeri-turisti.Koneckoncu to neni novum napr. v sousednim rakousku, ci nemecku je rada sotolinovych lesnich cest, ktere jsou vyuzivany asi primarne hospodarsky a soucasen i pro turistiku.Priznam se, ze nevim zda bych privital, pokud by mou oblibenou trasu v Beskydech napr. z Kasaren na Kohutku vysypali jemnou kamennou drti a tim padem ji zpristupnili kazdemu uzivateli i na trekkingovem kole a ja zde potkaval davy cykloturistu, kteri by se citili prirode tak blizko. ja osobne vidim nekolik priorit pro rozvoj cyklistiky. Predevsim si myslim, ze zakladem je vytvorit podminky pro kolo = dopravni prostredek.tedy jizdy na kole do zamestnani, za nakupy za zabavou. Tedy sit cyklostezek a cyklokomunikaci ve mestech a obcich ,jako sit dopravnich cyklostezek v prirozenych spadovych oblastech., tedy jednoznacne asfaltove, ci jinak zpevnene dopravni telesa potrebne sirky ( uvalcovana sotolina, kamenna drt)Dalsi ulohou je propojeni jednotlivych oblasti dalkovymi cyklotrasami opet se zpevnenym povrchem Ovsem v maximalni mire oddelene v obou pripadech od bezne komunikacni site. Treti ulohou je pak vybodovat podminky cykloturistiku ve volne prirode., tedy urcitou zakladni sit , ktera bude vedena prirodnimi lokalitami-lesy. zde se primo nabizi vyuzit jiz vybudovanych lesnich cest, jak asfaltovych , tak i zpevnenych kamennou drti a dobodovat dalsi aby se vvorila vzajemne propojena a navazajici sit takovych cest.Ovsem takove komunikace budovat citlive i s ohledem na ochranu prirody, tedy nelze ji zavest uplne vsude. To se netyka jen prirodnich parku. Ctvrtou oblasti by pak mohli byt specialni lokality pro aktivni sportovni horskou cyklostiku, tedy treninkove okruhy, sjezdove, ci freeridove trate a pod. Tyto lokality by mely byt situovany v blizkosti mest obci, tak a by byly snadno dosazitelene a slouzili k ucelovemu vyuziti vyse uvedenymi zajmovymi skupinami. Stalo by za to take vybudovat nekolik specialnich silnicnich okruhu ( napr. vyuzit stavajici lesni cesty), pro trenink silnicaru. Zajistil bych pak propojeni vsech techto ucelovych cyklotras v ramci celem CR a jejich napojeni na sousedni zeme. tak by yblo mozno na kole projet celou CR : tato sit by mela byt doplnena hotely, penzionay stravoavcimi zarizenimi, pujcovnami, servisy. To povazuji za snyslupne pro rozvoj cyklitiky jako celku a ne prosazovat pouze urcitou cast. cyklitika je pouze jedna… V mestech by nadal budoval BMX arealy, rampy pro BMX a skakaci discipliny.

            0 0
            • tk  

              www.cyklostrategie.cz/…tabulka.html

              2675,7 miliónů za (dálkové) cykloturistické trasy v ČR. 0 miliónů za singletracky / přírodě blízké cesty vhodné ke sdílenému užívání.

              znovu opakuji: zastavme asfaltovaní české krajiny turistickými cyklostezkami. zastavme další žlucení dálkovými trasami.

              ušetřené peníze vložme do rekreačního zpřístupnění existující lesní dopravní sítě. použijme část peněz na stavbu ekologicky udržitelných přírodě blízkých stezkek.

              0 0
              • BH  

                Muzeme polemizovat o smyslu tech dalkovych, ja bych je chapal jako propojeni tech lokalnich,ale to muze byt az konecna etapa .Je jasne, ze moc lidi nebude vyuzivat trasu Olomoc Breclav v cele jeji delce,ale lokalne napr. Kromeriz – UH ( podel Moravy a batova kanalu.. to by byla „bomba“, nebot by to uomoznilo projet na kole velkou cast zajimavych lokalit zlinska. Ovsem sit lokalnich mistnich cyklostezek povazuji za prioritni a ucelnejsi nez budovat cykloturisticke trasy v lesich. To je vcetne dalkovych tras nadstavba. Nutnost je vsak zajistit vyuziti kola jako dopravniho prostredku a to z ekonomocko- ekologickych duvodu.V tom se zasadne lisime, ja vim, ze 90% uzivatelu kola vubec nepotrebuje specialni horske trasy , ale chce se projet po kvalitni ceste, nejlepe v nenarocne krajine, obcas navstivit nejakou hospodu, okoupet se, posedet na odpocivadle. To je pro vetsinu lidi predstava aktivniho opocinku. Tomu odpovida i skladba prodavanych kol, cca 80% jsou to kola typu cross. Nevim vsak jak si predstavujes budovani spolecnych cest singletracku, podle toho, ze naklady jsou nula, tak uvazujes vyuzit stavajici turicticke trasy?Takze spise drsna horska cyklostika, ze. kolik si myslis, ze je zajemcu o takove vyuziti kola? Jaka je spolecenska objednavka?

                0 0
                • tk  

                  s nutnosti dalsi podpory kola jako dopravniho prostredku naprosty s tebou naprosto souhlasim.

                  sit lokalnich mistnich cyklostezek uz davno prioritni je. nemas oci? ale zbytecne se u toho pouziva asfalt a zlute se znaci. i na krosu se da vjet do lesa.

                  udrzeni prostupnosti krajiny, udrzeni prava na uzivani lesnich dopravni site a ekologicky udrzitelne stezky nejsou nadstavbou. jsou spolecnym zajmem turistu pesich i cyklo terennich. jsou take v zajmu majitelu lesu, protoze unesou turisticke vyuziti.

                  ano mas pravdu, ze terenni cykliste predstavuji jenom zlomek z cyklistu. proc ale nebojovat za to, aby byly investice do cest, ktere se jim libi, proporci jejich zastoupeni mezi cyklisty?

                  nesnazil jsem se poukazat na to, ze naklady na stavbu udrzitelnych cest jsou nulove. stavba a udrzba takove site rozhodne neni zadarmo, i kdyz je relativne levna.

                  naopak, snazil jsem se poukazat na to, ze se do takoveho typu cest zatim investovala nula milionu. kez by to byla aspon desetina z toho co do dalkovych tras.

                  jaka drsna horska cyklistika? vlnity vrstevnicovy singletrack projes i na crossu, ale muzes u toho i ridit, ne jenom tupe dupat. muzes jet pomalu i rychleji, ale nikdy tak rychle abys nestihl zastavit, kdyz uvidis jineho uzivatele cesty.

                  spolecenska objednavka: po prostupne krajine: vsichni kdo chodi do prirody po rekreacnim zpristupnovani stavajici lesni site: pohodovi i narocni cyklo turiste, pesi turiste po singletracku v okoli mest: bikeri, bezci, pesi turiste po singletracku jinde: bikeri, pesi turiste.

                  0 0
                  • BH  

                    vis ja simy slim a nechci se te nijak dotklnout,ze se snazis videt ten problem prilis jednostranne a to z pohledu bikera. ten ti pochopitelne neberu, ale ta celospolecenska objednavka a tedy i priorit yjsou uplne jinde. At se ti to libi a nebo nelibi je to v te, tebou opovrhovane siti asfaltovych a nebo at to zni a vyopada lepe, zpevnenych cyklostezek.Sou­bezne sice muzeme budovat sit lesnich cest pro aktivni lesni cykloturistiku, ale nemala by to byt priorita a pokud bych rozhodoval o prideleni zdroju, tak bych preferoval lokalni site cyklostezek, ktere bude vyuzivat vetsina uzivatelu kola a ne jen velmi uzka skupina bikeru. Mam pocit ze zijes na stridacku v GB, takze nam popis jak to vypada tam? A nebo v ktere evropske zemi se zamerili na vybodovani krasny trialu pro bikery namisto kvalitni site cyklostezek pro vsechny? nemuzu si pomoc ale jsi silne demagogicky idealista ve svych uvahach.

                    0 0
                    • filipes  

                      demagog neuvazuje, ten proste vi ;-) Ikdyby celospolecenska poptavka byla omezena, tak stoji za to zastupovat zajmy i mensi skupiny ne? Vem si treba myslivce – pro drtivou cast populace je to skodna, ale maji silnou lobby a prosazuju si zakony i proti lobby lesniho prumyslu. Kdo za nic nebojuje, nic nedostane. Traba v USA maj bikeri svoji organizaci, a ucelove spolupracujou s asociaci quadistu (ctyrkolek).

                      0 0
                      • BH  

                        no mozna jsem tam mohl dat smajlika, zase to nechci tak hrotit, ale myslim si, ze je skoda ze jedna skupina cyklistu se apriory vymezuje proti ostatnim a vidi jen svoji potrebum a hleda zduvodneni svych pozadavku za kazdou cenu ,proto ta demagogie.Je blbost ohanet se USA, tam maji uplne jine podminky ( x tis km neobydelenych ploch) ale i tam si v rade oblasti nemuzou bikeri delat co chteji.

                        0 0
                  • dav33  

                    Jsou cyklozstezky a cyklostezky , jsou různé druhy a různých druhů je nám třeba .Bez těch asfaltových se z města někam do terénu většinou „bezpečně“ nedostaneš a pokud používáš kolo i jako dopravní prostředek např. do práce , ty asfaltové upřednostníš . Že je třeba investovat prachy na údržbu a výstavbu tracků v lese víme my , ale obecné povědomí úředníků , kteří o financích a projektech rozhodují je jiné . Jsou to právě oni , kteří si vyjedou s rodinkou jednou za 14 dní na výlet a hádej , jakou cestu si zvolí… . Proto by měla fungovat ČeMBA či jiné sdružení , které stejně jako „ekologické“ organizace by bylo účastníkem řízení už od uvodních studií a usměrnilo by to vylívání asfaltu do přírody .

                    0 0
                  • kolombo  

                    ano mas pravdu, ze terenni cykliste predstavuji jenom zlomek z cyklistu. proc ale nebojovat za to, aby byly investice do cest, ktere se jim libi, proporci jejich zastoupeni mezi cyklisty? Koukám, že Tomáš převzal pojem terénní cyklista a použil ho na někoho, kdo jezdí podobné kozí stezky jako on :-( Takhle to ale myšlené není, terénní cyklista je ten, kdo nejede po normálních pozemních komunikacích, jako jsou především silnice a různé místní komunikace, ale snaží se využívat i dopravní síť lesních a polních cest a dalších podobných komunikací, které v krajině postupně mizí. Terénní cyklista si užívá svobody volného, i když zákonem částečně omezeného, pohybu krajinou. A je jedno, jaké má kolo, většina rekreační cyklistiky se stejně bude odehrávat na cestách „normální šířky“ a „normálního povrchu“.

                    0 0
                    • kolombo  

                      Tady jsem našel jeden textík ze začátků diskuse o ČeMBA: Přestože cílem ČeMBY je především vytváření a udržba „ideálních MTB trailů“, tak prezentace záměrů a cílů by měla zaujmout i rekreačnější a turističtější cyklistickou veřejnost. Protože, pokud má vzniknout silná zájmová organizace, schopná vstupovat do jednání s regionální volenou i státní jmenovanou správou, tak to musí být zástupce i rekreační cyklistiky a cyklistické dopravy, prostě musí hájit všechny, kteří se hodlají pohybovat na šlapacím samohybu všech typů mimo nejbližšího okolí svého domu.

                      Cílem by mělo být hájit „svobodu pohybu“ a lobovat za vytváření „rozumné infrastruktury“ pro cyklistiku obecně a vzhledem k bikerskému zaměření i pro pohyb mimo vyasfaltovaný prostor. (např. boj za vytváření cyklotras na neasfaltové bázi, jen zpevněný povrch a rozumná údržba. Je to stavebně levnější, ale údržbově náročnější.)

                      0 0
                      • dav33  

                        Plně souhlas , taky raději pohybuji v lese nebo max vhodně zpevněných cestách . Chtěl jsem jen říct , že občas potřebuješ prostě zajet na kole z města do města a ne vždy je to lesem možné a vhodné . K tomu by měly sloužit cyklostezky , které povedou podél silnic , tak jak to je v Rakousku či Švýcarech . Ty by mohli (měly)dle mě být klidně asfaltové . Za cyklostezku nepovažuji „naplácání“ žlutých cedulek s čísly na silnicích , tak jak se to provádí doposud . To ale jako jednotlivec nemůžeš vysvětlit tomu , kdo má za úkol prošustrovat prachy na tvorbu stezek a je mu to úplně fuk jak, hlavně , že má splněný úkol . Proto si myslím , že jakékoliv sdružení cyklistů , schopné být účastníkem stavebních řízení , je lepší než žádné .

                        0 0
                    • tk  

                      kolombo, pojmu terenni cyklista jsem uzil presne ve smyslu jaky ty naznacujes. terenni cyklista je stale ten kdo na jakemkoli kole pouziva lesni a polni dopravni site.

                      investice do cest pro terenni cyklisty by meli obsahovat oboji: 1: udrzba stavajici site s ohledem na jeji rekreacni uzivani 2: stavba udrzitelnych prirode blizkych cest (ne kozich stezek pro par lidi).

                      vis prece ze takovyhle cesty se daj stavet prijemny a zabavny pro chodce, technicky stredne vyspele terenni cyklisty na crossovem kole i kozi stezkare.

                      ze terennich cyklistu jen zlomek, jsem uznal pouze zatlacen do kouta trvrzenim BH, te skutecna spolecenska poptavka je po asfaltovach cestach.

                      1. podle me je v CR bikeru dost. jeste vic je terennich cyklistu. vzdavat se hajeni jejich zajmu s tim, ze lidi chteji jezdit po asfaltu je podle me politickej nihilismus.
                      2. podle me tato poptavka neexistuje v mire, kterou naznacuje BH. lidi co jezdej po asfaltu nevedi, ze by jim v lese na cestach 1L bylo lepe. po asfaltu jezdi jenom proto, ze v CR je cykloturistika, ktera je ted in, prezentovana jako cyklistika na asfaltu. ti z nich, ktery to delaj protoze je to trendy, zustanou na asfaltu, ti, ktere to zacne bavit, se postupne dostanou do lesa.
                      0 0
                      • Radek Broz  

                        Dovolim si rict, ze tvuj „kozi stezkar“ cestu, ktera se da projet na crossovym kole, moc neoceni.

                        0 0
                        • tk  

                          nesouhlasim. nebo mozna nakonec nejsem kozi stezkar.

                          0 0
                        • filipes  

                          Kdyz bude sotolina v uprosted hezky prirody a je se na co divat, tak ji klidne budu hoblovat na 130/130 tam a zpatky. To samozrejme nijak popira touhu po kozich stezkach.

                          0 0
                      • BH  

                        ja si myslim, ze pravdu mam spise ja co se tyce spolecenske objednavky, nebot ja vidiim katdy den co se vlastne prodava za kola u nas a mam i informace (podlozene z celem CR) opakuji az 80% jsou to kola cross, trekking. ovsem tady jsi zminil jeden zakladni problem, ze vsech tvych elaboratu neni uplne jasne jak si to vlastne predstavujes. Asfalt vsichni pozname ,ale co tvuj prirode setrny zpusob? Opet si nezmu jako priklad hrebenovku Kasarna -Kohutka . Takze na stavajici hrebenovy chodnicek, ktery predstavuje pesinka vyslapana v trave by jsi asi nasypal nejakou sotolinu ? Pokud ji neuvalcujes a necim nespojis (nejaky penetrak), tak je to pekny pruser, nebot v neudusane sotoline se neda jezdit, jak jiste vis. Ted jak tu sotolinu tam chces navest? To budou po hrebenu jezdit tatrovky ? a nebo to chces setrnym zpuosben rozvazet na koleckach?jenze na te hrebenovece jsou mista , kde jsou sutry koreny, rizne tereni zlomy, takze prijede bagr a udela s tim poradek?nebo jak to chces resit? pak tam musis nejak dostat tezkou dusaci valcovaci techniku. takze fajn totio nejak vyresis(mas vubec predstavu kolik by to stalo?) a co dal? kdo to bude mita za povinnost udrzovat? obce to nezajima? Statni lesy ? Hm, hodne pozemku muze byt v soukromem vlastnictvi,tam mamji statni lesy omezene moznosti z hlediska urzby , koneckoncu i budovani). Cast cesticek povede soubezne se stavajici lesnimi cestami , ktere slouzi na hospodarskou cinnost v lese. Vis jak to bvybada po tezbe, ksdo to bude a za co davat dohromady? Takze pokud rikas A budovat prirode settrne cesticky, musis rict B, kdo a jak a vubec dat dohromady celou „logistiku“ kolem toho. Kdo to bude tedy zastresovat? Cemba ?dik za vysvetleni

                        0 0
                        • filipes  

                          Mam pocit ze si domyslis veci, ktery tu nikdy nebyly receny a neustale opakujes tu svou.

                          1. celosplecensky zajem NEROVNA SE vyjednavaci sila a jejich vztah je velmi volny. Zijeme ve svete PR a lobbismu a ne spolecenskych objednavek.
                          2. Nikde nebylo receno, ze se budou budovat nove cesty a vysterkovat chodniky – staci kdyz by se eliminoval kriticky vliv na erozi a prirodu ne?
                          0 0
                          • BH  

                            ad 2. snazim se tu stale zjistit jak si to vlastne predstavujete s temi prirode setrnymi chodnicky, take jsi neodpovedel.tedy konktertni dotaz: „staci kdyz by se eliminoval kriticky vliv na erozi a prirodu ne?“ jak si to tedy prakticky predstavujes?

                            0 0
                            • filipes  

                              kdyz na 5km trailu je dejme tomu 100 metru, kde je vyrazna eroze, tak se venovat tem 100metrum, zbytek nechat rozumny kameny a koreny. Ochranari a spol zaviraji cele traily kvuli par kouskum, kde hrozi eroze – oprava neni jejich job. Nebo znamy argument vybrzdenych cest pred odvodnovacimi kanaly – kdyz nekdo prevezme zaruku, ze velice nepravdepodobny vyskyt opravi, tak je o cem jednat.

                              0 0
                              • BH  

                                porad nerozumim,jak opravit, bud laskave konkretni.me by fakt zajimalo, jak to chces technicky provest a jak pak udrzovat v nejakem provozuschopnem stavu.A kdo by za to mel odpovidat a udrzovat to, tedy ty traily.Kdo by mel prevzit zaruku za opravy vybrzdenych mist pred odvodnovacimi kanaly. CEMBA ? zatim jsem zjistil , ze nechcete vysypavat lesni chodnicky kamennou drti, urcite nechcete zaasfaltovat ceskou krajinu, tak J A K si to predstavujes?dekuji

                                0 0
                                  • BH  

                                    a sakra! citace Tomas Kvasnicka: "podle me tato poptavka neexistuje v mire, kterou naznacuje BH. lidi co jezdej po asfaltu nevedi, ze by jim v lese na cestach 1L bylo lepe. po asfaltu jezdi jenom proto, ze v CR je cykloturistika, ktera je ted in, prezentovana jako cyklistika na asfaltu. ti z nich, ktery to delaj protoze je to trendy, zustanou na asfaltu, ti, ktere to zacne bavit, se postupne dostanou do lesa. " konec citace. jezdeni po takovych singltrialech bych mel problem asi i ja a to jsem objel par zavodu ceskeho poharu MTB.

                                    0 0
                                    • kolombo  

                                      Připadá mi, že jsi se rozhodl, že budeš za všech okolností proti. Je to tvůj názor a tvoje rozhodnutí, ale nečekej, že se k tobě přidáme.

                                      0 0
                                      • BH  

                                        to ne jen se chci dobrat „vo co go“ jak si to vlastne predstavujete dostat lidi do lesa, nebot to nevidim az tak jednoduche. nakonec i ty jsi psal, ze se jedna o jizdu na jakemkoliv kole lesem , poli,sjhrnuto pod pojem tzv. tereni cyklistika.dle meho je tu urcity rozpor.Jsi tedyc zajedno s TK a nebo na to mas jiny pohled?

                                        0 0
                                        • Radek Broz  

                                          Nam nejde o to dostavat nejake lidi do lesa – nam jde o to, aby nas z nej postupne nevyhnali.

                                          0 0
                                    • filipes  

                                      Narocnost mimo-asfaltovych tras nemusi byt nejaka homogenni – z uzke pesiny v kopcich asi nema cenu delat dalnici pro trekova kola a naopak. Treba ve Francii (oblast Puy-de-Dome) maji VTT (MTB) trasy oznacene modre, cervene a cerne. Modre pro treky, cerne tak pro enduro.

                                      Jinak by mohlo byt ukolem CEMBA legalizovat nejakou cestu pro MTB s tim, ze by se CEMBA zarucila ze opravu skod jednoznacne zpusobenou MTB takovou, ktera ohrozuje prirodu (asi hlavne problem eroze). CEMBA by pak usek(y) na vlastni naklady opravila, nebo by souhlasila s uzavrenim cesty, jakozto neudrzitelne pro MTB. CEMBA by hlavne byla partner pro jednani se spravami narodnich parku, majiteli lesu, KCT apod. (Bez parnera pro jednani tam jednostrannym rozhodnutim davaji zakazy. Je to pro ne bez prace a bez problemu…) PS:(Cele to je v podminovacim zpusobu, protoze do veci CEMBA osobne nemam co kecat)

                                      0 0
                                    • zbartos  

                                      Nechapu BH, o jakých nesjízdných singltrailech mluvíš. Většina lidí, kteří rádi jezdí nezávodně mimo veřejné silnice jsou technicky a fyzicky vybaveni na úrovni své trénovanosti, tedy málo, resp. lehce nadprůměrně vzhledem k schopnostem většinové cyklopopulace, pohybující se podél vody od hospody k hospodě. Navíc myslím, že tito terénní cykloturisté, kteří, jak napsal správně Tomáš Kvasnička, vyměnili pro fádní lesnatá a málo strmá pohoří pohorky za kolo, se jezdí do přírody kochat navíc i krajinou, tichou samotou a pěknými výhledy. Nikdo z nich se nesnaží zabít na obtížně sjízdné cestičce. Riskovat život, si snad může normální člověk dovolit na místě dobře dostupném pro sanitku a za přítomnosti lidí, kteří mu při úrazu pomohou lékařskou pomoc zavolat. Ale rozhodně NE při osamocené jízdě daleko od civilizace. Jestli zvládáš bez sesednutí český pohár MTB XC, jsi se svými technickými schopnostmi vysoce nadprůměrný jedinec a můžeš si být na 99% jist, že ŽÁDNÁ cestička, kterou by terénní cykloturisté rádi používali, nedosahuje obtížnosti, kterou Ty v nejobtížnějších místech pohárových závodu zřejmě běžně projíždíš. Nemluvím samozřejmě o speciálních freeridových a downhillových areálech, které s mojí představou terénní cykloturistiky nemají nic společého, ač nevylučuji, že by se jimi měla ČeMBA také zabývat, pokud se toho nikdo jiný neujme. Pokud jde o technologii údržby cestiček, příp. budování nových, tam je asi skutečně nejdále www.imba.com . Kdo to bude dělat je otázka poměrně podružná. Pokud budou peníze, pak se lidé vždycky najdou. Pokud peníze nebudou, najde se možná pár nadšených dobrovolníků a tím to zhasne. Kdo se o to bude starat by mělo bý snad jasné: vlastník ve spolupráci s obcí a krajem, kde cesta leží. Pokud dojde k dohodě s místními terénními cyklisty, pěšáky a koňáky (příp. s podnikateli v cestovním ruchu), tím lépe, ale není to nezbytné. Znovu upozorňuji, že naším cílem není nalákat na účelové lesní a polní komunikace nové lidi, ale udržet a lehce zlepšit současný právní stav v oblasti využívání těchto cest cyklisty a tlačit na používání takových pracovních postupů, techniky a údržby (výstavby) aby byly tyto cesty, cestičky a pěšiny pokud možno trvale použitelné pro všechny druhy současné LEGÁLNÍ rekreace (kolo, lyže, sáně, pěšky, kůň). Kdo nevidí rozdíl mezi strojem poháněným pohybovadlem a lidskou či zvířecí silou, toho upřímně lituji… Na závěr prohlašuji, že nevěřím tomu, že 80% lidí v ČR vlastní/jezdí cross/trekking. Pokud jsi tím myslel pouze podíl prodeje např. v roce 2005, bude trvat ještě spoustu let, než se stávající převaha horáků otočí, protože většina lidí už kolo má a to sice horské..... Ale ať mají za kolo co mají, jízda mimo veřejné komunikace je životní názor a ani narození dvou dětí mi v tom nemůže zabránit. Když bude nejhůře, pojedeme s prcekm spojeni Trailgatorem – viz foto z písečné cesty na slovenském Záhorí (JV od Malacek).

                                      0 0
                                      • filipes  

                                        Chmm, no, mam takovy dojem ze jsi si clanek i reakce ostatnich prilis silne interpretoval dle sveho – na terreni cykloturistiku. V clanku, na ktery se odvolavas, se o nicem takovem nemluvi. Formulace typu, jestli se nekdo snazi nebo nesnazi zabit, jsou tendencni bullshit, ktery se snazi vyzdvihnou „terenni cykloturistiku“ nad mirne pokrocilejsi formy MTB.

                                        0 0
                                        • zbartos  

                                          V Tomášově článku je tato formulace: „vyměnili pohorky za horské kolo a začali si užívat cest a stezek trochu jiným způsobem“. Nevím, o čem tvrdíš, že tam Tomáš nemluví. Nevím co je pokročilejší forma MTB, ani proč by měla být zmínka o uvážlivé jízdě v divočině bullshitem, ale každopádně si to rád nechám vysvětlit. Třeba se nakonec ukáže, že bude potřeba založit zvláštní org. ČeMBA pro ty pokročilejší formy MTB, protože pokud nekdo vyměnil schody a staré barely za lesní pěšinky, tak s tím se já v jedné organizaci sejít nechci........

                                          0 0
                                          • filipes  

                                            Ano, „terenni cykliste vymenili…atd“ tam je, ale odkaz na clanek „že tito terénní cykloturisté, kteří, jak napsal správně Tomáš Kvasnička,“ je zavadejici, protoze o terennich cykloturistech neni ve clanku ani zminka, naopak uvadi rozdil mezi terennimi cyklisti a cykloturisty. Vkladat autorovi do ust pojem terenni cykloturistika ja dezinterpretace.

                                            „uvazliva jizda v divocine“ mi ponekud nejde dohromady s vyse uvedenymi formulacemi, cituji: „nesnaží zabít na obtížně sjízdné cestičce“ a „Ale rozhodně NE při osamocené jízdě daleko od civilizace“. Ja naopak divocinou chapu to daleko od civilizace… Miru uvazlivosti a osamocenosti bych nechal, at kazdy zvazi podle svych moznosti a meritek. Podle statistik je mrtvych cyklistu v terenu mizive mnozstvi oproti kolizim s auty, proto povazuji formulace o zabijeni se a riskovani zivota za ucelove a tendencni.

                                            Posledni veta vaseho prispevku opet jen potvzuje vas subjektivisticky pohled – organizace by se mele ridit pravidly a ne na zaklade kriterii „ja chci“ nebo „ja nechci“.

                                            0 0
                                            • zbartos  

                                              O terénních cykloturistech píšu já, a nikoliv Tomáš. Ten užívá širší pojem terénní cyklisté a já se na něj odvolávám jen a právě v části o pohorkách, jasné ? Pro mne je pojem „divočina“ a „daleko od civilizace“ lehce zaměnitelný. Sorry, jestli jsem se Tě tím dotkl. O míře čehokoliv jsem nepsal. Napsal jsem že se nikdo z terénních cykloturistů (myslím, že se dá napsat i terénních cyklistů) nesnaží při jízdě zabít. Nebo ty se snad jezdíš do lesa zabít ? Ad pravidla ČeMBA versus můj osobní názor. Na webu i v konf. CeMBA na pandora.cz se diskutovalo nekolik navrhu stanov, cilu teto organizace atd. Zatim jsi asi nemel cas stavajici texty precist, podnetne zkritizovat a navrhnout jine zneni. Ale mas kazdopadne jeste cas to udelat a pak příp. přesvědčit ostatní potenciální zakladatele org. ČeMBA aby oficiální bylo zrovna to Tvoje znění. Ja jsem take nepsal o tom, co musí mít ČeMBA ve svých dokumentech, ale o tom, že když v ní budou mít hlavní slovo lidé, kteří si pletou cestičky v přírodě s bikeparkem, tak já v ní rozhodně nebudu. A snad mi dovolíš, abych se takto sobecky subjektivně rozhodoval.

                                              0 0
                                      • BH  

                                        jen kratce, mrkni se na fotku.www.bike-forum.cz/…ostatni.html?….. tak nejak by mely ty cesticky vypadat. Jinak zjistuji, ze co biker-cyklista to jiny pohled na problematiku, kola v lese.Takze dle meho tu chybi jednotny a hlavne fundovany nazor a tedy sance , ze se neco podari prosadit vuci statnim organum je skoro nulova. Bohuzel.....

                                        0 0
                                        • zbartos  

                                          Tak tohle bych asi projel jen tehdy, kdyby to bylo o pár cm širší. BTW proč by měly ty cestičky vypadat zrovna takhle ? Já nejezdím do přírody proto, abych koukal na výtvory lidských rukou a pohyboval se metr na zemí...... Ad jednotný názor. Je těžké se shodnout při tvorbě něčeho nového, ale je snad jednoduché být např. jednotni proti změně lesního zákona. Jestliže je tam teď napsáno že: „V lesich je zakázáno mimo lesní cesty a vyznačené trasy jezdit na kole, na koni, na lyžích nebo na saních“ a nově by tam mělo např. být napsáno „V lesich je zakázáno mimo vyznačené trasy (přískušné pro každý druh pohybu) jezdit na kole, na koni, na lyžích nebo na saních“ , budeme proti tomu doufám protestovat všichni, ať jsme terénní cykloturisté nebo pokročilejší formy MTB… A tuto akci by mohla zastřešit např. ČeMBA. Nebo to chcete nést panu pemiérovi Paroubkovi každý sám osobně ???????

                                          0 0
                                          • filipes  

                                            Tak tady pro zmenu naprosto souhlasim – jednotnost offroad cyklistu je velmi dulezita, proto organizace ktera je ma zastupovat, by mela umoznit vsechny formy MTB slucitelne s prostredim dane oblasti. Jest bych z toho vyskrtl plne subjektivistickou vetu „Já nejezdím do přírody proto, abych koukal na výtvory lidských rukou“ a byl by souhlas na 100%. Nekoho treba obtizne stezky bavi, a pokud nejsou v rozporu s pravidly pro danou oblast, tak je by je organizace zastupujici siroke bikerstvo nemela vylucovat z duvodu, ze organizatori preferuji jednodussi cesty.

                                            0 0
                                          • filipes  

                                            BTW, ten priklad noveho mozneho lesniho zakona je pro me zdeseni. Nevim, jestli je to jiz existujici navrh zakona apodobne – jestli ano, tak by si to zaslouzilo vetsi popularitu, urcite by ohlasy na organizaci typu CeMBA byly nesrovnatelne vetsi nez ukazuje anketa.

                                            1 0
                                        • rock  

                                          Pokud by takhle měla vypadat typická lesní stezka, tak si asi jdu koupit silničku :-( …

                                          1 0
                • martt  

                  Uplne s Tebou suhlasim. Zil som 6 rokov v Burgenlande. Na pohlad uplne nezaujimava placata krajina. Je ale prespikovana asfaltovymi cestickami „Güterwege“, ktore su skoro vsetky vyznacene ako cyklocesty. Kvalita je celkom dobra, jazdil som na nich na cestaku (silnicke). Okolo su lavicky, obcas aj verejny kohutik s vodou, kazdu chvilu heuriger (krcma). V lete tam chodi bicyklovat neuveritelne mnozstvo turistov, tie cesty su normalne plne. Jedna sa o solventnych turistov, to vidis na prvy pohlad. Teda prejdu denne par kilometrov a nechaju tam more penazi. Vsetky tie cesty su vlastne dialkove, da sa nimi prejst z dediny do dediny, z mesta do mesta, bez toho aby si stretol auto. Zacinaju rovno pri Bratislave, moj syn chodil hocikedy vecer na biku ku mne a rano zase spat (asi 80km).

                  0 0
              • filipes  

                Se pridam do diskuse: Asfaltove dalkostezky mi prijdou prilis drahe na mnozstvi vyuziti. Problemy jsou zejmena v rekreacnich lokalitach, ktere diky zachovale prirode pritahuji jak bikery tak pesaky – proto je otazka, jak moc bude napriklad trasa Polabim ocenena bikery. Co mi prijde dulezitejsi, 1) je boj za svobodny pruchod a prujezd krajinou. Byl jsem tedka v Argentine a Chile, kde krajina je soukroma a oplocena – zbytek jsou narodni parky. V Cechah je to i na Evropske pomery dobre, takze priorita cislo 1 je to uhajit a byt pripraven na utok pripadnych lobbistu. (napr. omezeni biku v lese z duvodu stretu zajmu s lobby myslivcu …

                1. Misto budovani cyklostezek by se melo jednat o opravy cest na tech mistech, kde prokazatelne hrozi ohrozeni prirody diky zvysene erozi.
                2. Objektivne oslabit (pseudo)argumenty vedouci z zakazum kol. Prvni pripad je zvysena eroze cest – opravit a upravit exponovane useky. Dalsi prvek je zpochybneni vylouceni cyklistu proto, ze narusuji pesim navstevnikum pozitek z hor a zvysuji riziko urazu. Takova opatreni jsou v zasade diskriminacni, a jejich realne opodstatneji je velice chatrne. Jde o to napriklad ziskat statistiky kolizi cyklistu a pesaku – bezne se tim argumentuje, ale statistiku jsem nikdy uvedenou nevidel. Proste organizovat dokumentaci tak, aby pseudoargumenty ztracely vahu…
                0 0
    • tk  

      LtN otiskli dopis Tomase Taicha z Vela reagujici na clanky o terenni cyklistice z minuleho tydne.

      I pěšáci mají kola www.literarky.cz/index.php?…

      0 0
    • kolombo  

      Vhledem k tomu, jaké reakce na Tomáše, se v Lidovkách objevují, považoval bych za rozumné, aby se ozvalo i několik cyklistů. Asi by nebylo vhodné hovořit o právu na přejetí každého, kdo se divně motá, navíc pěšky na cestě, ale ozvat se snad můžeme :-) Citace z reakce: Jezdit po přírodě na kole považuji na technokratický úlet dnešní společnosti, za poblouznění technikou, podobně jako je tomu třeba s automobilismem a stavbou dálnic. Je to jakýsi trend, který směřuje k ovládnutí a pokoření přírody, k vymístění všeho, co je divoké, tajemné a osobité.

      0 0
      • cabbage  

        co? kde? pod článkem je nějaká diskuze? ji nemůžu najít…

        0 0
        • kovar  

          Naštěstí tam žádná internetová diskuze asi není.

          0 0
        • tk  

          je to uz trochu pasé ale stejnak: www.literarky.cz/?…

          kolo v přírodě je technokratický úlet, cesty lesem jsou špatné a cyklisté na nich taky.

          nemůžu se ubránit pocitu, že tahle reakce daleko více než články autorů vyjardřuje „názor listu“. třeba jen proto, že LtN nebyly ochotné uveřejnit pro-terénně-cyklistickou reakci a téma uzavřeli pobobně xenofobně anti-bikerským příspěvkem.

          0 0
          • cabbage  

            jakou pro-teréní reakci? o tom nevím?

            0 0
            • tk  

              nějak to nemůžu dohledat, takže jenom přibližně: někdo (už si nepamatuju kdo) napsal v reakci na zde citovaný text reakci jako cyklista. LtN mu odpověděli, že téma už je pro ně uzavřené.

              je ale pravda, že LiN otiskli rekaci Tomase Taicha z Vela, která je terénní cyklistice nakloněna.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.