• fiberman

    Čau, majitelé REBY 2006, můžete mi poradit na kolik foukáte pozitivní a negativní komoru, kolik máte kilo a jaký zdvih? Zatím jsem na ní najel tak 400km, zdvih mám 100mm, mám 80kg, zkoušel jsem tlaky od 90 do 130 psi a nechápu ty oslavné články v recenzích, protože zatím mi to připadá jako těžký *******-chodí podle mě tak 40–60mm , prostě nic moc, buď ne moc tvrdá, nebo zas moc měkká, a navíc musím často dofukovat negativní komoru. Předtím jsem měl Suntour Axon DRL upravený od Milana a ten žehlil a chodil jak máslo. Díky za každou radu a zkušenost.

    0 0
    • Honzajs  

      Já foukám negativní na 145 a pozitivní na 150. Ale dojem z toho mám úplně ten samý jako ty. Akorát nemusím furt dofukovat. Asi dělám něco blbě

      0 0
    • lubos  

      70kg, zdvih 100, pozitivni tusim 90, negativni asi 80, mozna min? Na zacatku mi taky trochu ubyval vzduchu, mozna je potreba dotahnout ventilky. A b pozitivni komore nemam olej. Nevim jestli je to dobre, nebo ne.

      0 0
    • rock  

      Zdvih mám 85mm, pozitivní komoru mám na dolní hranici a negativní zhruba na střed toho rozmezí, co je v tabulce na noze vidlice (vážím 80kg, hodnoty tlaku si nepamatuji, nevypadá to, že bych musel dofukovat). Chod je velmi čistý a hladký (srovnat mohu jen se vzduchovkou RST Aerosa, takže brát opatrně), reakce předvídatelné. Chodí mi v terénu odhadem do cca 6cm, nic extrémního jsem s tím zatím nejel a jsem rád, že ještě zbývají 2cm rezervy na nějakou ránu. Nicméně bych tipl, že jsi opravdu něco udělal špatně. V recenzích, co jsem četl, byla Reba označovaná jako „sportovně tvrdá“, žehličkovitému pojetí se blížil třeba Recon …

      0 0
    • Pekáček  

      Sice ti neporadím, ale poznamenám že tak to dopadá když se na spoustu dotazů odpovídá „Reba“ :o) Fakt bych při nákupu nové vidle zvažoval fungl nové XC Pro po tunningu.

      0 0
      • vlk  

        Ty máš vidlu upravenou od Milana1?Nejedeš toho 22 náhodou pokusně tu Šelu také, že bych si tu tvoji na chvíli zkusil? Fakt mě to začíná zajímat.

        0 0
        • Pekáček  

          Staré XC Pro jsem si rozdělal sám, je tam jen opravený ventil, mažu dál vazelínou (typ s manžetama). Funkce perfektní! Ale Šelu pojedu na druhém biku s Marzoškou, tak si můžeš zkusit jak je necitlivá. Bika se Suntourkou mám v Olmíku a nebudu ho tahat s sebou.

          0 0
          • vlk  

            tak ty marzocchi jsem si zkoušel, ty už nemusím. No já jedu se svým dukem, ale nevím zda stihnu do zítřka vyměnit olej.

            0 0
            • Pekáček  

              Marzocchi – míň vnímavá na malé nerovnosti, na asfaltu trochu vytvrdne, terén jí rozhýbá. Velké nerovnosti bere skvěle, za provozu trochu chrastí. Suntour po úpravě – perfektní citlivost, regulace odskoku, menší zdvih (80mm, díky manžetám stejná konstrukční výška jak Marzocchi co mám 105mm), bezúržbový provoz, za provozu jen „odfukuje“.

              0 0
              • Dijck  

                Mam rovnaku skusenost s Marz.:) So suntourom uplne inu-nechodila:)

                0 0
                • Pekáček  

                  Moje Marzoška zase vykazovala žalostnou spolehlivost, SR v pohodě, jen po cca 15000km dostal repas pouzder (jsou kovové).

                  0 0
    • vlk  

      ono dost záleží na nastavení.Jak chodí 40–60mm. jako že víc nejde stlačit?. To je nějaké divné, samozřejmě ke konci zdvihu dost výrazně přituhuje-ale to je sanmozřejmé když to má pobrat i velké rázy.Já u duka taky chodím tak 6–7cm při běžné jízdě a na vyšší zdvihy se dostávám přži větších rázech jako jsou menší skoky apod.Ale to je snad samozřejmost-kdyby ti chodila při běžné jízdě těch 85cm poziotivního(od­počítal jsem sag) tak bys ji při prudších nárazech prorážel.Právě díky dual air si to můžeš nastavit jak potřebuješ, stačí i malé rozdíly v tlakovém nastavení.

      0 0
      • Pebe  

        85cm? ty bláho, tu chci taky ;-)

        0 0
      • lubos  

        6–7 cm pri bezne jizde u 10cm zdvihu ? Hmm, no to je prilis malo. Pokud tedy kazdy paty kilometr nedavas metrovy drop.

        0 0
      • Peslezedirou  

        Taky se podělím o zkušenost : Jezdím Duke SL vzduch 100 mm, s továrním nastavením jsem byl v celku spokojený. Dřív jsem jezdil Z4, takže jsem si na Duke připadal jak když jedu v peřince, prostě spokojenost mouchy jsem na ní příliš nehledal. Jediné co mi trošku vadilo na charakteristice pružení byl malý skok při přechodu negativní pružiny a vzduchové komory. Prostě takové zhoupnutí. Ke konci zdvihu byla vidlice dost progresivní a tak jsem aktivně využíval cca 7 cm. Vidlici jsem dával Milanovi jen na vyčištění, výměnu oleje před sezónou, prostě taková klasika. Milan se ptal jak jsem spokojený, tak jsem mu všechno popsal a on, že se na to zkusí kouknout. Nakonec to dopadlo tak, že se zkoušely různě tvrdé negativky a ještě se zvětšil objem vzduchové komory, tím se zmenšila progresivita chodu. Vidlice teď chodí uplně jinak, sám jsem nevěřil, že se dá ještě něco z už tak solidní vidlice vytáhnout. V běžném terénu chodí plynule do 9 cm, ten poslední cm je jen pro jistotu proti proražení. Milan pak ještě psal o odporech ve vidlici, pouzdra atd. a ty má prý RS perfektní. Snad to někdo nebude brát jako neplacená reklama Milanových služeb, tyto úpravy se dají udělat při troše šikovnosti v dílně.

        0 0
        • vlk  

          No já mám pružinovou u-turn a tam je vlastně ta pružina co je pozitivní zároveň negativní.Jsem docelůa spokojen, akorát jsem trochu přibral, takže sháním zátku se vzduchovým ventilkem-že bych to u té druhé nohy s tlumičem trochu přifukoval.Nic víc na ní asi neupravím.

          0 0
        • lubos  

          Tak, tak. Chce to zvetsit komoru. Akorat, nevim jestli to u Reby pujde .. nemel jsem ji rozbranou, jenom pozitivni, a v ni uz nebylo nic. Snad by to ale mohlo jit.

          0 0
    • lubos  

      Jeste zkus zjistit, jestli nemas prilis moc oleje v pozitivni komore. Ja treba tam nemam zadnej olej :) Ale jestli tam mas treba 20ml, tak mozna proto chodit takhle :)

      0 0
    • Venda  

      Mám kolem 70 kg a foukám cca 100 pozitivku a 105 negativku. Teda foukal jednou, ještě mi neunikla. Mám zdvih 85 mm a jen kolem čtyř, pěti centimetrů mi chodí, když šlapu ve stoje. Jinak je jak píšou výše trochu tvrdší a to mi vyhovuje.

      0 0
      • honzarb  

        hele to je ale blbost, nesmis mit negativni komoru nafouknutou vic nez positivny! maximalne na stejno, ale nikdy negativni vic!!!!

        0 0
        • Venda  

          Čemu to vadí? Poraď a přefouknu.

          0 0
        • lubos  

          procpak ?

          0 0
        • MlokCZ  

          Naopak větší tlak v negativce je super. Nejenom, že se to samozřejmě může, ale je pak vidlice daleko citlivější. Jediná nevýhoda je, že při velkém rozdílu oproti pozitivní komoře začne slušně narůstat sag (což je logický).

          0 0
          • lubos  

            Jenom vtedy, pokud nesebere zdvih.

            0 0
            • Daník  

              Dávám 120/120 při 80kg a když jsem dal negativku 125, už se mi to dost houpalo a nořilo při brždění. Takže jsem zase skončil tam, kde doporučuje výrobce v tabulce.

              0 0
    • Cllaude  

      Cau,

      mam sice rebu race 2005, ale bude to stejny. vcera jsem si procet mtbr.com a prispevky k tlakum a musim dat za pravdu frakci, ktery tvrdi ze RS doporuceni jsou naprd. vazim cca 72 a doted jsem ji foukal +/- 100 psi a chodila sice hezky ale rel. malo asi 7 cm. vcera sem to dal na 80/75 a je to uplne jina vidlice. este s tim polaboruju a dam vedet

      D

      0 0
      • lubos  

        Nevis kolik oleje mas v leve noze ? Resp. jestli tam nejakej je ? Dle manualu by melo byt 5ml, ale nevim ted jestli v pozitivni nebo negativni.

        0 0
        • Cllaude  

          no to nevim :(

          0 0
          • lubos  

            se podivej :)

            0 0
            • Cllaude  

              a je vyska oleje ten klicovej parametr, kterej ti tak zasadne ovlivni zdvih? Zvlast kdyz to chodi dobre pri nizsim tlaku? Kdyz to rozeberu a koknu dovnitr tak stejne poznam prd – jestli je to 5 nebo 8 ml :)

              0 0
              • lubos  

                :) .. ovlyvni progresivitu. Ale jenom me zajimalo, jestli ja nemam problem, nebo je to tak dobre. Staci se podivat, jestli tam neco je, ja totiz nevidim nic (i kdyz pres ventil mi malinko oleje minule vyjelo), resp. vidim bilou zatku .. jako ukonceni pistu. Ale kasli na to .. nic nedelej. Kdyz to chodi dobre, nema se na to sahat. .. znas to. Otevres, podivas se, zavres a uz to nikdy poradne chodit nebude :)

                0 0
                • aortacek  

                  reba 05 – 15cc do každé nohy ze spodu,110cc do motionu a 5cc do druhý nohy pouze u dual airu. viz manuál

                  0 0
                  • aortacek  

                    koukni do servisního manuálu, ten olej se dává na více místech

                    0 0
    • MlokCZ  

      Tak moje první zkušenosti s Rebou Race U-Turn:

      • mám ji na 115mm zdvihu
      • chodí velmi dobře, řekl bych citlivější než Scareb, ale to je daný nejspíš větším zdvihem
      • dnes jsem zkoušel tlak 110 psi pozitivka, 130 psi negativka, sag mám 2cm (vážim 70kg) – celkem ok, jel jsem jen lehký terének a maximálně šla do zdvihu 9cm. Celkově nastavení celkem ok, možná by snesla ještě trošku ubrat na tlaku
      • na zítřek jsem nafoukal 100 psi pozitivka, 110 psi negativka, tak uvidim
      • zatím nejlepší vidlice na který jsem jel, ovšem nemám jich vyzkoušeno zas tak moc (dlouhodobě pouze Scareb a obstarožní RS Indy C, krátkodobě jsem zkoušel pár Marcoch, Duka, Black – ovšem všechny byly s menším zdvihem, maximálně 105, Foxku jsem žádnou nikdy nejel (s tou by mě porovnání docela zajímalo)
      0 0
      • MlokCZ  

        Tak výsledné nastavení:

        • 110 pozitivka
        • 120 negativka

        v rychlješím sjezdu při už celkem slušný ráně šla do zdvihu těsně přes 10cm. O moc víc z ní asi už nedostanu, takže by snesla pro mě o chlup méně progresivní chod na konci zdvihu, ale není to nic hrozného. Něco málo by tam mělo být pro jistotu, aby nešla na doraz, ale tak 0,5cm navíc k využití by se tam našlo. Při menším tlaku už to není lepší, do max zdvihu jde téměř stejně a už začínala být zbytečně měkká na začátku (příliš velký sag, takže reálné využití zdvihu ve výsledku menší).

        Celkově s výsledným nastavením naprostá spokojenost.

        Jediný problém, který jsem hned měl, že jsem hned někde ztratil štelovací čudlík na rychlost odskoku, který je ze spodu na pravé noze. Nechápu jak tam vlastně drží. Na všech vidlicích co jsem zatím viděl byl jen nastrčený a vlastně tam za nic nedržel. Ale nějak mě to netrápí a na nový kašlu, nastavení imbusem to jistí a hlavně už jsem to nastavil a šahat na to moc nebudu.

        0 0
        • lubos  

          Ouha. Pri 70kg a tlaku 110 jsi ji dal na doraz ? No tak to nechapu. Pri tomhle tlaku/vaze ja nedam 9cm. Asi neco delam spatne.

          Stelovaci cudlik .. jsi dalsi co jej ztratil. Problem je v tom, ze on drzi na takove rozpinaci pruzine, nebo jak se to jmenuje. A kdyz tim tocis, tak obvykle to vytocis a pak to nedrzi. Neni to zavit, pri stelovani tlumeni je potreba to pak zatlacit. Pak to drzi.

          0 0
          • MlokCZ  

            Nedal, vždyť píšu, že má pro mě tak 0,5cm nevyužitý zdvih (když počítám ještě něco málo rezervu na doraz že zůstane).

            Přes 10cm jsem dal, ale já mám 115 zdvih.

            0 0
          • MartinXC  

            Dost záleží na hlavovém úhlu bika. Ti, kdo si dlouhou vidlí položí hlavu pod 70st se nesmí divit, že nějak nechodí do zdvihu. Taktéž u fullů s velkým sagem vzadu.

            0 0
            • lubos  

              No jo vidis, to me nenapadlo. U lineraniho pruberu ho jde docela dobre, ale tady tahle vidla je ponekud vic progresivni. Ale zas tak moc polozenou hlavu snad na GF nemam. Asi budu muset zkusit znovu maratonku.

              0 0
              • MartinXC  

                Já dal na Enduro vidli o 2,5 cm vyšší a nestačil jsem se divit, jak je to necitlivé a nechce ani do SAGu. Tak jsem ji začal ladit na sag ne na tlaky. Výsledně mám tlak o 20% nižší – začátek chodu je normální a v konci vidle není tak progresívní (protože je na nižším tlaku).

                0 0
                • lubos  

                  Jo, tohle mam na Giantu. Asi budu muset malinko snizit zdvih a poladit to. Ale nastesti progresivitu ovlivnit umim olejem (AM1).

                  0 0
    • MadMax  

      Mám Rebu SL 06 100mm, foukám 130 psi(vážím kolem 80kg, a porovnám-li ji s Marzzocchi MX Comp Eta 105mm, kterou mám na druhém kole, tak mi připadá tvrdá, a hůř hospodařící se zdvihem, běžně chodí do 6cm, pak hodně přituhuje, žádnou skvělou citlivost jsem při nastavení na doporučené tlaky nezaznamenal, ale přiznám se, že mě laborování s tlaky nebaví, možná ji jen nemám dobře vyladěnou..

      0 0
      • Daník  

        Tak foukej jak doporučuje tabulka 120PSI :)

        0 0
      • lubos  

        Jinak tohle je problem. Taky jsem se s tim nechtel moc bavit. Ale fakt. Vem si sebou pumpicku nekdy na vyjizdku a zkus z opacne strany. Dej to na treba 100psi (obe komory) a pojezdi s tim. Pak pripadne dofukuj. Oplati se ti to.

        0 0
    • Dany  

      Na rebe race pop lock 06 mam odjazdene 130km cez vikend a zatial asi takto: Pri nafukani pozitivky + na 100 psi negativka – na 0 trcia vnutorne nohy 10,9cm, po nafuknuti – na 100 psi 10,3. Podla mna negativku netreba prefukovat na citlivosti neprida iba uberie zdvich. Staci ked pretlaci pozitivku… Sag 1,1cm. Na mieste sa mi ju podarilo stlacit 7,3cm v terene som ju dostal na 9,3 vratane sagu (kamenisty zjazd, zadnu 2,2ku som dostal na rafik). Tlmenie: odskok mam uplne povoleny (na rychlo) pri dopade kola na zem z vertikalnej polohy sa kolo od zeme neodlepi, nemal som zatial potrebu to pritahovat. Lock funguje perfektne, pri zatiahnuti gate v smere hod ruciciek (+) a zamknuti sa da stlacit 2,3cm na mieste. Pri gate asi v polke 4,5 cm a pri povolenom gate 7,2cm co zodpoveda stlaceniu na mieste pri nezamknutej vidli, len sa mi zda menej citliva. Kompresiu utahovat nemienim ale je jasne pocut tazsi prietok oleja. Pri tomto nastaveni a mojich 80kg je krasne citliva, povedal by som ze citlivejsia ako duke xc u turn, ale musim to vyskusat bezprostredne a dam vediet. ja som maximalne spokojny. Po vikende ma zacal bike kopat do r..i :o)

      to Lubos, pri fukani som zistil ze tlak unika pri odsrobovani pumpy a to z pozitivky 8 – 10 psi a z negativky ± 20 psi. Dalsi unik vzduchu po 130km som nezaznamenal. Moze to byt aj tvoj problem s unikom?

      0 0
      • lubos  

        No ja samozrejme s malym unikom pocitam. Ten problem je taky, ze po zakupeni a nafukani ked vidla sa len povalovala na bajku, tak po nejakom case unikol z negativky vzduch. Teraz unika pocas jazdy. Ale nie pravidelne. Napriklad na Garde prvy den hore na Tremalze som zistil, ze je necitliva. Dole bola pritom v pohode. Po nastaveni vydrzala v pohode dalsie 3 dni, potom dalsi den minuly tyzden, dalej 108km v sobotu a znecitlivila sa mi az vcera po polovicke odjazdenej trasy cca. Tak som ju dofukal pumpou na pneumatiku :) To je vyhoda, ze sa to da. Len musim malinko. Zatial to nechavam tak, po par dofukaniach overim pozitivku, ak bude mat vecsi tlak, tak problem je jasny. Ak nie, tak tiez. Najviac ma stve, ze novu vidlu som kupil hlavne preto, lebo sa mi pokaslala negativka na starej :)

        0 0
        • lubos  

          Chcelo by to jednu aj druhu vidlu proste chytit a prerobit na vzduch-neg.pruzina. Bomberu by som vedel takto prerobit, ale zhanat pruziny .. to nie.

          0 0
        • Dany  

          mne to utecie presne tych 20 psi a ci uz to odmeram hned alebo po vyjazde tak si tlak drzi. Len s tym treba pocitat pri fukani. Ale tiez mi nebolo vsetko jedno… dufam ze to tak vydrzi, tuk, tuk uz ti odpisal vyrobca resp dovozca? cim mazes nohy?

          0 0
          • lubos  

            To mi slubil kamos z bike obchodu, a zatial nic neviem :) Ale cosokoro ho asi pojdem otravovat :) Nohy .. len utriem. Nic nestriekam.

            0 0
            • Dany  

              … som nemyslel tvoje

              0 0
              • lubos  

                Nohy vidlice, nie ?

                0 0
                • Dany  

                  ano :o) nevies ci su tam take tie penove kruzky nasiaknute olejom ako napr v dukovi? kto maze ten jede, ne? myslim ze niekto pisal o teflone ale neni som si isty

                  0 0
                  • lubos  

                    Netusim. Ale mam zly pocit, ze namazanie to zhorsi. Kazdopadne po asi 1500km to chodi uplne hladko.

                    0 0
      • MlokCZ  

        Ja si nemylsim, že tlak uniká při odšroubování pumpy, alespoň u mojí pumpy ne. To syknutí při odšroubování je únik sltačeného vzduchu z hadičky pumpy. Při odšroubování se nejprve uvoní stlačení autoventilu a teprve poté přestane těsnit. K úniku ale dochází při novém šroubování při dalším foukání.

        Předpokládám, že máš zdvih 100mm?

        0 0
        • aortacek  

          přesně tak

          0 0
          • Dany  

            a po opatovnom nasrobovani chyba 20 psi a ked to odmeras este raz tak 18 a tak dalej a tak dalej… jasne ze ide aj z hadicky ale unika aj z vidle. pumpa original

            0 0
            • MlokCZ  

              Ale to co chybí zmizí tím opětovným našroubováním. Zkus si to změřit někdy ručním manometrem a uvidiší, že nezmizí skoro nic (jen to málo co je třeba na změření, není tam žádná delší hadička).

              0 0
            • Pebe  

              to ti ale chybí ten vzduch, který při našroubování uteče z vidle do hadička a manomentru.

              0 0
              • Dany  

                a to ma nenapadlo… pri nasrobovani hadicky von neutecie nic, ale tymto by to mohlo byt

                0 0
        • rock  

          Tak to v mém případě neplatí. Asi mi dosluhuje pumpa (Authorka, prožila se cca 4r s RST Aerosou). Kdybych odšoubovával bezstarostně (rozuměj pomalu, bez ohledu na to, jestli koncovku udržuji přesně rovnoběžně s ventilkem), tak mi tlak z komor padne na nulu (vyzkoušeno, a nejen na mé vidlici).

          0 0
          • lubos  

            Ja som to na jedne pumpe poresil. Nacpal jsem takovy maly o-krouzek a ted to funguje tak, ze driv, nez povoli sroubove spojeni pumpa-ventilek, tak je ten cudlik uz povolen, a nic nejde pryc. Tedy jenom ten malinkatej kousicek.

            0 0
      • Dany  

        vie niekto ako ma vlasne fungovat floodgate? myslel som ze sa tym nastavuje sila narazu pri ktorej sa odomkne vidla. Teda ze vidla je zamknuta, chodi tak ± 1cm a s gate sa steluje sila narazu pri ktorom sa otvori… ?

        0 0
        • lubos  

          Zamykanie je riesene zatvaranim kompresneho ventilu .. flodgate by mal nastavovat ako pises, akou silou sa ventil odblokuje. Ale nefunguje to celkom tak v praxi, ako by jeden teoreticky ocakaval. Asi to nemaju poriesene uplne dobre.

          0 0
          • MlokCZ  

            No mě to tak přibližně funguje.

            0 0
            • lubos  

              No, som to zle napisal. Trochu inak by som si tento system predstavoval po funkcnej stranke. Fox to tak ma. I ked pravda je, ze uplne tvrda vidlica nie je vzdy to prave orechove.

              0 0
            • Vašur  

              Mě to takhle funguje, když to nastavim hodně na tvrdo, v podstatě víc než na mojí váhu udává RS. Jak to dám na menší ránu, tak se mi zdá, že je to stejný, jako nezamčená.

              0 0
            • Dany  

              mne to funguje ako popisujem vyssie. Ked gate povolis tak sa vidla sprava ako odomknuta tak neviem aku silu odomknutia mas este nastavovat. Skor som pocital s tym ze bude v celom rozsahu stelovania gate uzamknuta… a s gate nastavujes iba silu pri ktorej sa odomkne. A este celkom nechapem ako by to mohlo prakticky fungovat s pop lockom. Je tam aretacia v zamknutej polohe. funguje vam to pri uplnom uzavreti vidly dialkovym a s gate v polohe + ?

              0 0
              • cabbage  

                celkem nechápu na co se ptáš…

                0 0
                • Dany  

                  nechodi to tak ako by som si predstavoval a rad by som vedel ci to tak je spravne. Ked mam gate nastaveny na svoju vahu 80kg tak vidla nie je zamknuta (rozumej asi 1cm chod) ale chodi cca 4,5cm co mi uz ako zamknutie nevyhovuje. Rad by som vedel ci pri mojej vahe bude fungovat odomknutie pri uplne zatiahnutom gate v smere hod ruciciek a akym sposobom povoli tu aretaciu v zamknutom stave na pop locku.

                  0 0
                  • cabbage  

                    nerozumim pojmu mam gate nastaveny na svoju vahu, gate se nastavuje podle toho jak moc má být vidle tvrdá když zamkneš poplock(vozím na max.) při odemknutém poplocku nemá gate na vidlici vliv. a už vůbec nerozumím větě: „a akym sposobom povoli tu aretaciu v zamknutom stave na pop locku.“…

                    0 0
                    • Dany  

                      v manuale je tabulka esternal floodgate kde su vahy a pocty otacok gate ? pri zamknuti a gate na max sa ti vidla odomkne pri naraze? Pop lock je aretovany v zamknutej polohe, pri odomknuti sa uvolni aj packa popl locku? mozno to celkom nechapem, preto sa pytam ako ma vlastne gate fungovat. ma sa nim nastavovat iba tvrdost vidle pri zamknuti ako si napisal, alebo…

                      0 0
                      • cabbage  
                        1. nevím o tom, spíš ne.
                        2. ano
                        3. pokud se vidlice odemkne nárazem, tak páčka zůstává v poloze „zamčeno“, gate opravdu nastavuje jen sílu odemčení zamčené vidlice.
                        0 0
                        • Dany  
                          1. strana 12 uuplne hore
                          2. o to mi islo aby som neprerazil vidlu ked budem mat gate pritiahnute viac ako na svoju vahu
                          3. cize pri naraze vidla prepruzi a dalej zostava zamknuta?

                          inak dik, presne to som chcel vediet

                          0 0
                  • lubos  

                    No, a mas vytiahnute kolecko kompresie na max ? Lebo ked nie je, tak potom ten lockout moc nefunguje. Mne sa to obcas povoli a potom tiez nadavam.

                    0 0
                    • cabbage  

                      uff, a to sem si myslel že slovenštině trochu rozumim…

                      0 0
                      • lubos  

                        Cemu probuh nerozumis ? „vytiahnute kolecko kompresie“ to jsem myslel jako vytazene tim poplockem, co se k tomu dodava.

                        0 0
                        • cabbage  

                          jo, přesne tomu. nechápu jak by se dalo kolečko komprese(to na poplocku) vytáhnou…

                          0 0
                          • lubos  

                            Jó tak :) Tak to není slovenčinou. To je tím mým podivným vyjádřovaním :) Jako myslel jsem funkčne vytáhnout. Né fyzicky. Vytáhneš to lanko (od kolečka). No prostě tohle neřeš :)

                            0 0
        • rock  

          Tak nějak. Nastavil jsem podle návodu a okamžitě pustil z hlavy, že se s tím dá rejpat. Když jsem pak zapomněl vidlu odemknout, šla při nárazu do zdvihu docela ochotně, tak to asi v manuálu doporučují dobře …

          0 0
    • Karlos009  

      Mám teda PIKE, ale to je stejný systém. Zdá se mi, že nejlepší je nafoukat obě komory stejně, což je ale trochu problém, protože negativní komora je podstaně menší a ta trocha vzduchu co unikne při odšroubování pmpičky, sníží tlak v negativní komoře podstatně víc než v té hlavní. Při svých 90kg foukám hlavní na 150 a negativní na 180. Chodí nádherně.

      0 0
      • MlokCZ  

        Buď máš špatnou pumpičku nebo to nechápeš. Při odšroubování pumpičky žádný vzduch neuteče (a tím myslím vůbec žádný) – viz výše je popsáno, proč neuteče. Všechen vzduch uteče až při novém našroubování pumpičky.

        Když jsem zkoušel pro vyšší citlivost kombinace s vyšším tlakem v negativní komoře, tak už pri kombinaci 110 pozitivka, 130 negativka přetlačí negativka pozitivku a 0,5cm zdvihu fuč už na nezatíženém kole.

        Pokud teda nemáš špatnou pumpičku, tak pozor na to bezdůvodné přefukování negativky oproti pozitivce.

        Po dalším testování jsem zjistil, že větší tlak v negativce opravdu nemá žádný valný vliv na citlivost (jak už tu psal Dany). Takže jsem nakonec skončil opět u stejného tlaku v pozitivce jako v negativce a to na hodnotě 110 psi na 70kg mojí váhy a 115 mm zdvih.

        0 0
        • Pebe  

          takže soloair by ti stačil ;-)

          0 0
        • Karlos009  

          Nechci se hádat, nemám to jak přesně změřit a pravdu máš v tom, že při novém nasazení pumpičky se tlak taky sníží, ale moje pokusy s pumpičkou a jednoduchýcm manometrem říkají, že něco unikne. Manometr mi po nafouknití pumpičkou na 150/180 ukáže cca. 145–150 v obou komorácha. Ten manometr, to asi moc neovlivní. Takže tak. :-)

          0 0
          • Pebe  

            já se teda nechci hádat, ale ten manometr asi není telepat, takže nějaký ten vzduch uteče do měřáku. A když ti stejný objem vzduchu(do manometru) uteče z větší(pozitivní) komory, tak se „ůnik“ projeví těma 5psi, zatímco když uteče z menší(negativní) komory, je z toho těch 30psi. Představ si to tak, jako kdyby jsi komoru, kterou měříš, zvětšil o objem manometru.

            0 0
            • Karlos009  

              Ano manometr není telepat a já zas nejsem úplný blbec. Moje měření nejsou právě vědecká (nemám na to vybavení), ale dovolím si tvrdit, že vnitřek toho manometru (trubička a pružinka) je v porovnání s komorama ve vidlici (i tou negativní) nula celá vůbec nic. Tady asi zakopaný pes nebude.

              0 0
              • MlokCZ  

                Proti pozitivní souhlas, ale proti negativní to úplně zanedbatelný nebude, ale souhlasím, že toho na ručním manometru (bez hadičky) opravdu případně uteče velmi málo.

                0 0
              • MlokCZ  

                Teď jsem si představil jak je asi dělaný ruční manometr a můj odhad je ztráta oproti pumpičce s hadičkou tak čtvrtinovou, cca tak dlouhá je cesta oproti hadičce v pumpičce. A to tedy stále není vůbec zanedbatelné (u negativky). Je to tedy pouze můj odhad a dostávám se tu na tenký led věštectví.

                0 0
          • MlokCZ  

            Hádat se nebudem, tvoje pumpička se tak klidně chovat může, ale pak je to tím, že je buď už od začátku špatně řešená nebo už není úplně v pořádku.

            Na manometru se něco pozná, ale nedokážu odhadnout, jaká může být ztráta při změření z negativky, taky nebude už zanedbatelná při tom jak je negativka malá.

            Nejlépe se to pozná podle toho, jak se pak komory navzájem přetlačí. Mě už při rozdílu 10 psi jedna komora tu druhou nepatrně přetlačí, při rozdílu 20 psi už dost znatelně (při nafoukání pozitivka 110 a negativka 130 jasně negativka už přetlačí pozitivku a při 110 pozitivka a 90 negativka zase jasně přetlačí pozitivka negativku, takže ty tlaky musí celkem přesně odpovídat tomu co ukazuje při foukání pumpička a nemůže docházet u mojí pumpičky k úniku při odšroubování)

            A ještě při odšroubovávání vidím nejprve nepatrnou ztrátu tlaku (cca 1 psi, ale je vidět, že se rafička nepatrně pohne). Tohle je myslim přesně chvíle kdy se uzavře autoventil komory. Až po několika dalších otočkách dojde k ufouknutí tlaku, který se drží v hadičce.

            Pokud přesně z polohy kdy dojde k tomu velkému úniku vzduchu natlakovanému v hadičce, začnu zpět našroubovávat hadičku na ventil, tak k opětovnému uvolnění autoventilu komory dojde až po poměrně dost otočkách (tzn. je tam několik otoček rozdíl od doby kdy začne hadička těsnit a kdy se uvolní autoventil komory)

            0 0
            • MlokCZ  

              Jinak muj první dojem byl taky nesprávný, že ten vzduch uteče při odšroubování.

              Tak jsem hned při prvním nastavení nafoukal do negativky a pozitivky takový tlak, aby při dalším našroubování pumpičky ukazovala 110 psi. No a pak jsem se hrozně divil, kde mám 1,5cm zdvihu (vidle bez zatížení zůstávala na 100mm místo na 115). Ve skutečnosti ty tlaky ale byly 115 pozitivka a 150 negativka.

              0 0
              • Karlos009  

                Do pr..le to je ale věda, nebudu na to už radši sahat a jdu jezdit. :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Právě, že to věda ani moc neni. Jednoduše, pokud máš dobrou pumpičku, tak ta tam nafoukne přesně to co ukazuje při foukání a není co dál řešit.

                  0 0
            • Šemík1  

              Z čistě fyzikálního hlediska – tlaky se snaží vyrovnat, což se projeví právě tím přetlačováním komor a tudíž malými změnami zdvihu. Takže foukat stejné tlaky bude asi nejlepší.

              0 0
              • muffin  

                …asi je to tak, inac vitaj na fore a tu diskusiu, ktoru si rozputal musis filtrovat, tu je bezny folklor, ze sa pri haklivych tamach iste skupinky daju na zakopovu vojnu a k veci je tak 1 z 10 prispevkov…

                0 0
        • borda  

          no jo, ale včera jsem zkoušel foukat duka a rebu. Duke: šroubování pumpičky nemá vůbec žádny vliv. Reba: stejně jak je popsáno výše. Tak nevím

          0 0
    • MlokCZ  

      Tak jsem teď ještě přečet spoustu příspěvků na mtbr ohledně tlaků do Reby a spousta lidí se tam shodla, že větší tlak v negativce žádný citlivosti nepomůže a pro využití zdvihu to chce zkusit o hodně nižší tlak v pozitivce a ještě nižší v negativce (pro rozumný sag). A že je to pak ve výsledku kromvě většího využití celého zdvihu i aktivnější (i přes nižší tlak v negativce než je v pozitivce).

      Zatím jsem zkoušel minimálně 100/100 psi (pro 115 mm zdvih), tak zkusím teď od extra nízkých v pozitivce, tzn. kombinace typu 80positivka/50–60negativka.

      0 0
      • MlokCZ  

        A kromě toho si při takových nastaveních ještě chválili, že při brždění nejde vidlice až tolik do zdvihu (i přes nízký tlak v pozitivce).

        0 0
        • lubos  

          Myslis zanoreni ? Ale jo, chodi hodne dolu. Chtelo by to vetsi vzduchovou komoru.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jo zanoření. S komorou souhlas, tak by snížila progresivitu chodu. Ale pokud opravdu při nafoukání negativky výrazně míň než pozitivky se neztratí citlivost, tak při výrazném snížení tlaku v pozitivce (sag bude cca stejný s tím nižším nafoukáním negativky o cca 20psi méně než pozitivky) nebude už třeba vyšší komory a bude progresivita možná už akorát.

            Uvidím až otestuju ty nízký tlaky pod 100/100.

            S těmi nastaveními na nízké tlaky s menším tlakem v negativce než v pozitivce je spousta lidí spokojená a píšou, še pak využijí zdvih úplně celý.

            0 0
            • lubos  

              No ja nevim, ja kdyz jsem mel misto cca 85 jenom 70 v negativce, tak uz chodila spatne. Necitliva. (pozitivka kolem 90).

              0 0
              • MlokCZ  

                Uvidím až to zkusím. Ale podle toho jak se to chovalo při pozitivka/netagivka 110/130, 110/120, 110/110 a 100/100, tak jsem zatím snižováním negativky sníženou citlivost nezaznamenal. Naopak 100/100 bylo citlivější než 110/130 díky nižšímu tlaku v pozitivce.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak par testu s vyrazne nizsim tlakem v negativce oproti pozitivce a v tu chvili jde citlivost uplne do haje. To nevim, kde to na mtbr vzali. Ted jsem tam koukal jeste jednou a krome asi 5 vlaken, kde jsem cetl tyhle doporuceni (negativku na mene nez pozitivku, aby bylo mozno pozitivku foukat na malo), tak jsem nasel dalsi jeste jedno vlakno, kde naopak objevili pro ne az neuveritelnou vec, ze by meli foukat vice do negativky, aby to bylo citlivejsi.

                  Moje vysledky:

                  • pod 100 v pozitivce nemuzu jit v zadnem pripade, pak je vzdy necitliva (nebo kdybych dal negativku stejne a vice nez pozitivku, tak budu mit sag 3cm+, coz je uz hrozne moc)
                  • 100/100 pomerne dobry a takovy hranicni nastaveni (pri 100 pozitivka nemuzu v negativce uz davat vice), chodi pekne, vyuziti zdvihu uz slusny – zustava nevyuzity 1cm pri uz dost extremni rane, sag ale tak na hranici (po nasednuti 2cm, to by bylo ok, ale po chvili jezdeni a nasledne jizde po rovine zustava i na 2,5)
                  • 110/110; 110/120; 110/130 sag cca 1,5–2cm (podle negativky), kdyz jsem postupne tu negativku zvysoval, tak narust citlivosti byl jasne zretelny (narozdil od predchoziho pokusu a snizovani, tam to znatelne temer nebylo), jasne nejlepsi chovani vidlice, nejvetsi citlivost, dobre se ve vsech pripadech vraci na spravny sag, ale uz se o neco zvetsila nevyuzita cast zdvihu, tak na cca 1,5–2cm (pri stale pomerne velky rane – pri extremni rane v tezkem terenu, kterou jsem zadnou nemel behem testu odhaduju, ze by stale zbyl tak 1 cm zbytecne)

                  Takze by to opravdu chtelo o neco malo vetsi pozitivni komoru ke snizeni progresivity konce. Kdyz to shrnu, tak se mi Reba se zdvihem 115mm jevi jako uplne perfektne fungujici vidlice se zdvihem 105mm, coz je pro me vyhovujici stav (puvodne jsem planoval FOXku 100mm), ale konstrukcne to idealni stav tedy neni.

                  A zatim se klonim k nastaveni 110/120 u ktereho asi zustanu.

                  0 0
                  • lubos  

                    Myslim, ze s tvym zaverem souhlasim. 115 s maximalnim zdvihem 105. Bohuzel ale to se asi delali jenom modely z roku 2005. 2006, kde jsou i navarky na Vcka tohle nemaji. Otzka zni, jestli by se nedali nejak prinutit k vetsimu zdvihu.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Na to bude muset odpovědět někdo šikovnější než jsem já, kdo se v té vidlici pohrabe a zjistí, jestli je prostor pro nějaké zvětšení pozitivky. To já dělat nebudu, protože by to bylo to poslední, co by ta vidlice zažila.

                      0 0
                      • fiberman  

                        Takže se po nějaké době a asi po 800km přidám. Po každé jízdě a laborování s tlakem jsem zatím došel k 100/100 na cca 80 kg. Jenom malá poznámka- mám na druhém biku GT IDXC vidlici suntour XC-PRO-SL od Milana a Reba jí nesahá co se týká komfortu ani po kotníky. Bohužel je to tak. Jediné vodítko jak z reby něco dostat je „štelovat ji podle suntouru“-vím že se to některým nelíbí ale je to tak.

                        0 0
                        • bedoslav  

                          ja tady tak sleduju vase diskuse o reconu/rebe, rozhoduji se pro nakup mezi temito dvema a suntourem upravenym od Milana a presne na toto sdeleni jsem cekal, vypada to ze koupim suntoura a jeste usetrim 4litry a sileny laborovani jak tu vidli vlastne nafoukat..

                          0 0
                        • lubos  

                          Zajimavy je, ale, ze Reba se delala i loni. A nikdo nic nepsal. Ze by specialita letosniho modelu ?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To určitě ne, co jsem pročítal mtbr, tak diskuze ohledně Reby začínají začátkem loňského roku. A i v těch nových z letošního roku psalo spousta lidí co má modely 05 a rozdíly tam nebyly, pořád se řešilo totéž.

                            0 0
              • lubos  

                Tak oprava. Pozitivka mela malinko nad 80. Hmm. Je to nake divne s touhle vidli. Jsem to dal na 90 do (+)… uvidime.

                0 0
            • lubos  

              Ale jeste asi zkusim jit dolu s tlakem pozitivky.

              0 0
    • Teg  

      Zdary před časem jsen tady povídal o mé upravené Marsce na dual air. Na základě všeobecně kladných ohlasů jsem si koupil REBU 2006 POPLOCK, tož není to špatná vidle, ALE má velké ALE! RS sice udělal super vidlu s kterou se dá zajet každičký terén, ale v naprosto běžném provozu chodí i po odladění max o 6 cenťáků a to se snažíte, když začnete skákat dostanete se na 8cm bavíme se o nastavení negativní a pozitivní komory na stejný tlak, mě musím říct docela žehlí, docela krásně. Nicméně jsem sklamaný rozsahem, to jsem si mohl koupit Sida a ušetřit půl kyla. Takže pro Vás všechny je k mání i s dokladem o koupi.

      Co bych jako konstruktér RS změnil? Zaprvé bych si u XC vidle dokázal představit lepší tlumení, né co se fugování týče, ale co se týče brutálně exponencielního náběhu, který bude a musí generovat každá pružina – takže pružinu ne! (proč né vzduch třeba vzduch – rychle a široce nastavitelné každému dle jeho gusta, ale to je vlastně SPV a jak doladit zavírání tak potřebné kvůli konkurenceschop­nosti?) Nevím, ale až na to přijdu písnu. 2. věc co bych změnil a co jsem si ověřil na zmiňovaný marsce, je výhodnější používat dual air jako positiv-positiv (lehce exponenciální náběh už při pružení „předpokládá to ovšem správný rozsah komor“), tahle kombinace malinko míň žehlí, ale chodila v plném rozsahu a udržela kolo na všem a všude.

      Takže REBA je k mání má nalítnuto 500Km

      0 0
      • lubos  

        Reba ma jedno pozitivum, a sice 32mm nohy a tuhost. Proto jsem taky ji jieste nezahodil. Jinak Fox na tom ale neni o moc lip :) Sice nejsou problemy se zehlenim a negativkou, ale je jeste vic progresivni :)

        0 0
        • MlokCZ  

          Co jsem četl na mtbr porovnání od lidí co měli FOXku a teď maj Rebu, tak většina z nich tvrdí, že Reba je lepší.

          Já FOXku nejezdil, takže provnat nemůžu. Se současným nastavením 110/110 nebo 110/120 (to teď ještě rozhoduju, ten rozdíl v citlivosti je hodně malý a při 110/120 mi to sežere cca 3 mm zdvihu, takže pořád váham) žehlý perfektně a problém s negativkou taky neni, aspoň si je s čim hrát :-) Takže vlastně je na tom pak teoreticky FOXka ještě hůř (ale jak řikam nejezdil jsem, takže tohle berte všichni s rezervou).

          0 0
          • lubos  

            V me blizkosti se pohybuji dve foxky, a result je takovej, ze citlivost je super, problemy s negativkout nejsou (jelikoz neni komora, asi pruzina nebo co, nevim ted), ale je odporne progresivni. A jedna ma vakl :) Jinak jsem laboroval s Rebou a nakonec jsem zjistil, ze dofouknutim pozitivky se vylepsila citlivost. Chmm. A to sveho casu se tvrdilo o triple-air bombere, ze je hrozne moc komplikovana na nastaveni. Ale tam to alespon po nastaveni fungovalo porad jak melo.

            0 0
            • enjoy  

              progresivita u foxe je prave to nejlepsi!:-).tebe uz ta reba snad uplne zblbla:-))

              0 0
              • lubos  

                Ale ja jezdim 100km trasy a neposkakuju, a chci vidlici, ktera pobere v co nejvetsim rozsahu zdvihu. Na poskakovani je samozrejmne lepsi kdyz je progresivnejsi. A jinak nezblba me Reba, protoze jsem dlouho jezdil Bomberu, kde jsem si to nastavil jak mi bylo libo ;o)

                0 0
            • MlokCZ  

              Tak k tomu jsem došel včera taky, že zásluhu vylepšení citlivosti v nastavení 110/110 nebo 110/120 oproti 100/100, 90/70 nemá ani tak negativka, ale právě pozitivka (no možná prostě obě). Nakonec jsem tedy skončil u 110/110 a s tím naprostá spokojenost.

              Akorát se mi včera povedla nemilá věc, ztratil jsem čepičku negativní komory (při asi 7 změně tlaku v terénu jsem ji zapoměl našroubovat a nechal jsem ji v lese ležet). Tak se chci zeptat, kdo ji ještě máte, jestli je stejná jako klasická kovová na autoventilek – tedy jde mi o těsnění uvnitř čepičky. Zatim jsem tam hodil čepičku z pozitivky ze Skareba a ten má uvnitř čepičky těsnění. Tak jestli mám shánět nějakou lepší nebo stačí obyčejná kovová na autoventilek.

              0 0
              • lubos  

                Mela by stacit normalni s tesnenim. Vidim,ze tahle Reba to je jina story :P

                0 0
          • MartinXC  

            Měl jsem možnost pár set km srovnávat Rebu a F100 – po nastavení a vyladění a zajetí se chovají podobně citlivě, ale za jízdy je znát vyšší tuhost Foxe (cinkání kotoučů) a hlavně zamčení pro jízdu ze sedla u FOxe funguje, reba se pohupuje. Mírně větší progresivita Foxe mi spíš vyhovovala – jsem zvyklý na větší sag a přitom se nemusím bát proražení. Už vloni jsem to sem psal, nastavil jsem Rebu s pozitivkou 90–95psi (cca 20 pod doporučení), negativku stejně (mám 80–85kg) a stejně jsem z ní nedostal víc než 90mm – obdobně u Foxe, kde ale pocitově mám většinu jízdy lepší komfort (větší využitý zdvih). Reba je u mě slušný nadprůměr.

            0 0
            • MlokCZ  

              No já jsem přešel teď ze Skareba, takže muj pocit z tuhosti je skvělý (ale to bylo jasné po zcela netuhém Skarebu).

              Jinak zamčení na Rebě mě naprosto vyhovuje. Mě se Reba ze sedla téměř nehne a hlavně se mi líbí, že při větší ráně se lock uvolní a ránu pobere (jsem takhle se Skarebem, který má totální lock dostal párkrát nepěknou ránu přes ruce).

              0 0
              • lubos  

                Ale tohle ma i Fox, pri rane povoli, a pritom nehoupe.

                0 0
                • cabbage  

                  jo to souhlasim fox se nehne, MC na rebě je spíš proti propadání do zdvihu při jízdě ve stoje, fakt neni příjemný když se šlověk zvedne a vidle zajede 5–6cm při každym šlápnutí, ten půlcentimetr u reby se ale přežít dá + to sebere i nějakou tu menší nerovnost.

                  0 0
                  • lubos  

                    Jj, kdyz to mam serizene, tak to nevadi. Zvyknul jsem si :) A nemam spatnej pocit, kdyz makam do kopce po sutrech, ze me nema vidle rada :)

                    0 0
            • cabbage  

              no nevim ,mě cinkaj kotouče na foxovi a na rebě ne…

              0 0
          • Dany  

            Podla mna je tu zbytocne vela negativnych ohlasov, ktore mozu ovplyvnit dalsich kupujucich. Reakcie ako „radsej som mohol kupit sida“ nechapem. Porovnanie s F100, super, chovaju sa podobne a F100 u nas momentalne za 36t skk, reba race pop lock 16t skk. Mne chod Reby plne vyhovuje a dokonca aj nie uplne tvrdy lock. A ze nevyuzijem posledny 0,5cm zdvihu? Nastavenie, no, treba trosku laborovat s tlakmi, ale hadam staci raz zistit s akymi tlakmi to chodi dobre a netreba riesit ci tam je o 20 menej alebo viac. Problem s rebou? zatial iba Lubos s unikom vzduchu, uprimnu sustrast… Mam jednu otazku, da sa kupit lepsi vzduch (cena/vykon)

            0 0
            • Cllaude  

              amen, svata pravda

              0 0
            • lubos  

              Zo Sidami byval tiez podobny problem. Rovnaky model, jeden funguje bez problemov, s dalsim sa nedalo nic robit. Da. Bombera. Ale len s 30mm nohami.

              0 0
              • Dany  

                mozno by dotytcny dosiahol podobny problem, ale to by bolo asi tak vsetko :o)

                0 0
                • lubos  

                  S cim ? S bomberou ? No to asi tazko, ved som ju 2 roky jazdil.

                  0 0
                  • Dany  

                    nie, zo SIDom. „Zo Sidami byval tiez podobny problem“

                    0 0
                    • lubos  

                      Ahaaa! No ano, presne. Ale kedze som ho neskusal tak neviem. Ale urcite som rozmyslal na dtym, ze naco mi je 10cm zdvih, ked vyuzijem 9cm zo sagom 2.5cm, ak by som mal Sida, mozno by som mal sag 1cm, a vyuzil celych 8cm. To cloveku vrta hlavou :)

                      0 0
                      • Dany  

                        aa urcite by bol krasne citlivy a pritom tuhy zaroven aaa… ja mam na rebe sag tusim 1,1cm a zatial som nevyuzil cca 0,5cm zdvihu. Stale sa tu porovnava neporovnatelne a hovori sa tu o nevyuziti celeho zdvihu, ale pri akej sile?. Zo sidom by si bol na tom istom len v mensom rozsahu. A bomber? urcite by si vedel vymenovat aj par vlastnosti horsich ako u reby. A uz vobec nehovorim o tom ze kazdemu vyhovuje nieco ine… (lock, progresivita …)

                        0 0
                        • lubos  

                          No vidis, ja mam 2.5cm sag a chodi mi na 9cm. Neviem, co s tym ty robis :P Bomber … no, ten novy nepoznam. Ten moj ma nevyhodu len v tom, ze ma 30mm nohy a nema klasicky lockout. Inak asi nic. A neladi mi s ramom a oblecenim.

                          0 0
                          • Dany  

                            ved to ze neladi :o) tlaky a nastavenie ako som pisal vyssie 15.5. od vtedy som nemal cas (

                            0 0
                      • Dany  

                        ja som rad ze som ju nakoniec kupil, zatial

                        0 0
    • lubos  

      No,tak v sobotu jsem musel nastavovat negativku celkem 3×. Zacina to byt zajimavy. A navic mam podezreni, ze to malinko jinak nez jsem si myslel. A sice, ze prosakuje vzduch z negativky do pozitivky, nebo naopak. Proste tesneni. Ventil je v poradku, otestoval jsem ho. Navic, nejsem sam. Nasel jsem na mtbreview.com dalsiho nestastnika :P Tohle je stary problem dual-air systemu vidlic Rockshox. Protoze s timhle byli problemy i u starsich SID vidlic. Tak to zatim vypada na reklamaci.

      0 0
      • lubos  

        Tak. Vidlici mam zpatky z reklamace. Nic nezjistili, ale pretesnili komplet vnitrek. Pravdepodobne ted mam vic oleje v pozitivke, pac na podobny sag a stlaceni uz musim foukat ne 90 ale 110psi. Pricemz ale v negativke staci porad 90. Tak jsem zvedav na zitrek, jak bude chodit.

        0 0
    • Jan Jesenius  

      Zdravim. Zrovna sháním vidlici pro stokilovýho člověka (běžný XC, zpev. cesty i silnice.) a vzduchová Reba s 85mm je zatím dost horkej kandidát. Minule mě ale trochu znejistil mechanik v jednom shopu, když mi řekl, že ten tlak 160 psi – uvedenej na vidli při hmotnosti, myslim, 99kg – je už fakt moc velkej. Že se to při dlouhodobějším ježdění nemusí tý vidli líbit, její chod nebude moc kultivovanej a co já vim co ještě. Doporučoval spíš nějaký pružinovky, jenomže co těch 100 kg ..... to bude dost máslový ne? Nechci se pak potýkat ještě s dalšíma výdajema za tvrdší péra, atd. Reba je snad dost bytelná, ne? Aspoň tak působí a píše se to o ní. Navíc 2 roky záruka. Díky za reakce.

      0 0
      • Gorgov  

        a já bych ti na těžkýho člověka poradil zrovna vzduchovku. tata rebuma, vazi pres 90kg a naprosta pohoda.

        0 0
      • Pebe  

        taky jsem pro vzduchovku, mám cca 95kg, měl jsem Suntour XCP75LO a byla to hrůza, potom jsem pořídil RS Recona soloair a super, teď mám Rebu a je to ještě lepší. Mám na mysli citlivost na malý překážky i chod. Jinak jsem na Rebě začínal na 130/130psi, ale nevyužíval jsem celý zdvih, teď jsem na 100/100psi a dostanu se na 85mm zdvihu ze 100, takže je am ještě rezerva…

        0 0
    • jaski  

      nechci takladat novej thread tak to hodim sem zajima me na kolik foukat rebu U-turn pro 50ti kilovyho jezdce aby byla co nejcitlivejsi. dik

      0 0
      • Imroman  

        no to budu asi pekne nizke tlaky…mozno 60/60

        0 0
        • jaski  

          az tak malo?

          0 0
          • MlokCZ  

            A kolik foukáš teď a jaký máš s tím tlakem sag a kolik na tom tlaku využíváš zdvihu? Muj odhad je tak 60–70/60–70.

            0 0
            • jaski  

              ted jeste nefoukam nemam pumpu :) neco sem tam nafouk ale nevim koli. bude asi az ve stredu. ptam se jenom tak orientacne. a myslis ze to bude dost citlivy? no asi se ptam blbe :) proste jestli to pude vyladit tak aby to bylo citlivy ale nebyl sem pri nejaky maly nerovnosti na dne zdvihu.

              0 0
              • MlokCZ  

                Jestli to bude dost citlivý, to nevim, při tvojí váze to perfektní nebude, ale stejně záleží, co si představuješ pod pojmem citlivý.

                Prostě nafoukej podle sagu, pro pohodlnou jízdu se neboj aspoň 20%, tzn. 23mm nebo i o trošku více. Na doraz ji snadno nedáš ani s větším sagem při větší ráně. Ale už by měla v takovém případě využívat celý zdvih. To uvidíš, začni podle toho sagu a pak pozoruj využití zdvihu, když budeš mít pořád větší rezervu, tak klidně sag ještě zvýši.

                0 0
                • fiberman  

                  Jo, jo. když jsem to psal, Mlokův příspěvek tam ještě nebyl. Souhlas s Mlokem.

                  0 0
                  • jaski  

                    jj diky dekuji oboum :) budu zkouset teda podle sagu a podle zdvihu aby proste vyuzivala celej zdvih

                    0 0
              • fiberman  

                Záleží taky jaký máš zdvih. Takže bych to foukal podle sagu. 85 tak 1cm, 100 tak 1,5–2cm, 115 2–3 cm.A taky každá vidle je jiná a záleží jaký chceš „komfort“. Zkoušel bych to na 1:1 pozitivní:nega­tivní.

                0 0
    • jaski  

      tak sem dneska zjistil ze mi syci reba :) predtim sem mel sluchatka tak sem to neslysel. de o to ze kdyz ji locknu a jedu ve stoje tak pokazdy kdyz vic slapnu nebo zapruzim nebo proste prejedu prekazku tak aby se otevrela gate tak to zasyci. docela me to znervoznuje tak nevim jestli je to normalni nebo ne. diky za odpovedi

      0 0
      • Excel  

        a když ji otevřeš tak nesyčí?

        0 0
      • Excel  

        a když ji otevřeš tak nesyčí?

        0 0
        • jaski  

          ne. bude to asi protykajicim olejem v MC. jenom me prekvapuje jak je to hlasity

          0 0
      • Imroman  

        to je v pohode..je to olej v MC

        0 0
      • Pebe  

        je to olej v MC, taky když si utáhneš Gate na max, projedeš se a potom vypneš MC, tak to taky zasyčí. Dělal mi to i Recon…

        0 0
    • blisterexist  

      63kg , 110/120psi sag 20mm

      0 0
      • 666biker  

        pri takom prefuknuti negativky ti uz trosku ukrojilo aj zo zdvihu takze ten SAG je mozno v skutocnosti trosku vacsi myslim..ja mam 71kg a fukam pod 100psi :D

        0 0
        • blisterexist  

          no tak já zdvih překopal na 105mm, abych mohl lehce přefouknout negativku, takže mám zdvih něco kolem 103mm, sag je opravdu 20mm a využívám zdvih pěkně:-)

          0 0
    • honzahradek  

      na kolik prosím foukat rebu 2012 rl 29, mám 97 kg, díky

      0 0
      • Josef Šimon  

        Mám REBU čerstvě, vážím 76kg a napoprvé jsem nafoukal 110/110 SAG byl někde kolem 10mm, zdvih jsem využil tak 8cm, nyní mám 90/90 na zkoušku, SAG 15mm a využívám 9.5cm zdvihu, takže jsem zatím nadmíru spokojen, budu se jistě držet kolem těchto hodnot.

        0 0
        • honzahradek  

          takže při 97 kg, zkusím začít na 100/100 a uvidíme jestli zvyšovat nebo snižovat

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.