• lev

    Nevíte jestli tomu rozumím správně? Bude nové XTR v dalším roce? Co na to říkáte.......­......více na www.gambacicli.it/…iewtopic.php?…

    0 0
    • Twisp  

      clovece ja rozumim jen nuovo gruppo XTR 2007 :)

      0 0
    • jecnak  

      Tyhle spekulace probihaji na vice forech. Shimano to klasicky vypusti v tiskovce koncem kvetna nebo cervna a dostupnost bude na podzim tohoto roku.

      Jinak 10kolo je opravdu pravdepodobne, ne uz tak karbon na prehazce kvuli narocnejsi vyrobe. Ja osobne tipuju na nejakou novou nekompatibilni kravinu pekne podmaznutou solidni marketingovou masazi, ale co vyvoj nezastavis.

      0 0
      • senožrout  

        No, pokus se nepletu, donedávna Shimano tvrdilo, že u 9-tikola závod o stupně řazení končí. Že pro ně by 10-ti kolo problém nebyl, ale, že je to zásadní problém pro výrobce rámů… Takže bych čekal spíš ten karbon..

        0 0
        • jecnak  

          Proc?

          0 0
        • Vrci  

          Když je to dle nich tak snadné, proč měli na silnici zpoždění 4 let? Na ten karbon bych to taky neviděl, pokud by o něm uvažovali, tak by ho testovali v silniční duře.

          0 0
        • pos3k  

          zacnou vyrabet i nekompaktibilni ramy :)

          0 0
          • jecnak  

            Naby na 9 i 10 jsou stejne siroke, tak proto se ptam senozrouta v cem maji vyrobci ramu problem.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Problem bude mit Pekacek s retezovou linkou ;)

              0 0
            • Extremist  

              Napr v katalogu Shimana uvadeji rozdil v nabe 9 proti 10 0,5 mm. Podle me to asi na nic nebude mit vliv, ale rozdil tam je.

              0 0
            • senožrout  

              U silničky jo, jsou stejně široké. Uvedený výrok byl výrok Shimana. Když to víkend budu někde hledat, tak to najdu. Mám za to, že to stálo napsané v nějakým Velu… Na MTB by to znamenalo, že 10 bude stejně široká jako 8. Pakliže nebudou širší zadní stavby. Buď bude řetěz i pastorky na kazetě extrémně ouzké, nebo se bude muset rozšířit zadní stavba. Posunutí 11 pastorku k rámu – vždyť už není kam. Kdybych měl jezdit takovou 10, tak si jí radši odpustím. To by byla jen cesta k ještě rychlejší obměně dílů.Možná je to marketingový záměr. Na zadní kazetě lze těžko jít pod 11 a pokud nebude standard min 11–34, pak aby člověk řadil jak debil. Rozmělnit 11–32 na 10pastorků, to bych to po nich hodil. No, nevidím v tom příliš smysl ani moc pozitivního.

              0 0
              • Extremist  

                Ten rozdil je konkretne popsan u naboje Dura Ace i s nakresem v katalogu Shimano 2004 (prirucka prodejce a manual) na strane 117. Ale jak jsem rikal, toho 0,5 mm nepujde podle me vubec poznat. Co se tyka 10 kola u horaka, bude to tezce o nicem, protoze uz i 9-kolo je oproti 8-kolu znatelne nachylnejsi na spatne serizeni a vule v saltru. Dalsi vec bude jeste mensi vydrz jeste drazsiho retezu… :-(((

                0 0
      • Martyss  

        Aspoñ zase trošku zlevní devítku a hlavně osmičku..:-)

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Osmicku… na TY-33 nebo jak se ta prestizni rada jmenuje :)

          0 0
          • Martyss  

            Alivio je ta prestižní řada:-) Tohle 7 nebo 6 kolo..:-)

            0 0
            • Pá-dlista1  

              A v modelove rade 2007 ? ;)

              0 0
              • goofy  

                Jestli mi zrusi Alivko, tak je ukamenuju… Jenom zatim nevim presne koho… :o(

                0 0
                • zirecek  

                  Třeba mě.

                  0 0
                  • goofy  

                    Ok. Tak kde si dame sraz? A jelikoz ses prihlasil dobrovolne, tak ti dam na vyber, cim to bude. Muzes si vybrat mezi cihlama a dlazebnima kostkama. Muzu si dotahnout i kamarady? ;o)

                    0 0
      • zirecek  

        Karbon u 2007 XTR bude.

        0 0
    • cabbage  

      uz bylo na case;)

      0 0
    • lubos  

      hezky … ja prave uvazuju jstli se nahodou nedam na 8kolo a oni takhle :)

      0 0
    • enjoy  

      jo proc ne.. me se to libi.clovek uzije vic srandy:-) pokud by to fungovalo aslespon tak jako doted a i se tim treba zkratil chod razeni.. stejne jednou budeme jezdit na kolech ktery bysme dneska moc nebrali.

      0 0
      • McBlacky  

        no jestli ty to nevim, přeci jen ta helma :)

        0 0
      • fousek  

        Ja myslim ze tu vzdycky bude aspon jedna firma ktera bude stale vyrabet HT a budou tomu rikat jedine prave kolo, protoze az na tento slogan nic nenabidne, asi jako H-D

        0 0
    • kesu  

      spis sem si myslel ze prijde celokarbonova sada,paky,kli­ky,naby,saltr apod ale obavam se ze shimano s tou desitkou na mtb fakt prijde..

      0 0
    • jecnak  

      Mozna lecos napovi tohle (XT A LX 2007) www.bajk.cz/…a/clanek.asp?…

      0 0
      • Jogador  

        Jsem slepej,nebo shimano má přehazky bez pružin? To XT je hezký, to LX je hnus, vůbec se mi nelíbí…

        0 0
        • Jogador  

          A ještě jsem si tak všiml, tys ten článek napsal, a pak i přidal k diskuzi první příspěvek:)

          0 0
          • jecnak  

            Jsou to nejaky predproukcni vzorky, takze pruzinky chybi. Ale z umisteni lanka lze vycist tah. NAzor jsem tam pridal opravdu ja :-)

            0 0
            • Vilém  

              Je zajimavy,ze se vraci opet ke klasickemu tahu,vzdyt to bylo tak super:)

              0 0
    • libik  

      Cau, tak pokud vim tak novy XTR se dela dycky jednou za sest let – 1990, 1996, 2002… Az na kosmeticky upravy (treba zinovany 10ti kolo) bych nic extra necekal. urcite ne karbonovej progam :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Utek sem od nich právě včas. Nechápu k čemu by to bylo dobrý. Jedině pro kombinaci 2×10. Ale to asi Shimano nemá v úmyslu.

      0 0
    • lev  

      Tak jsem zvědav kdo s tím novým XTR příjde jako první.....jinak nové LX a XT už maj i na www.cycloshop.cz/SHIMANO2007.htm

      0 0
      • zirecek  

        Jakožto člen tupého lidu chci už vidět modely 2008 nebo lépe 2009, abych byl lepší než Franta. A teď hned…chci, chci, být nejlepší.

        0 0
        • jecnak  

          O XTR 07 se bude vic vedet v cervnu, to konci tiskove embargo. Jinak karbon se opravdu nekona.

          0 0
        • zirecek  

          Bylo ironicky…tyhle debaty jsou v niveč :-$

          0 0
      • cabbage  

        prehazka vypada dobre, jen se bojim ze budu muset nakoupit GS do zasoby;)

        0 0
    • jecnak  

      Na silnicce kotouce… www.singletrackworld.com/article.php?…

      0 0
      • Pá-dlista1  

        To je dost, ale UCI to nepovoluje, ne? Takze spis pro turistiku ;)

        0 0
        • jecnak  

          Hlavne je to totalni kravina.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            No jiste. Bezpecne zastavit nebo presne davkovat brzdnou silu na silnicce… kde se to utrhne raz dva… je nesmysl :)

            0 0
            • jecnak  

              Mel by sis to na silnicce nekdy zkusit.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Hehe. Ja jsem na silnicce zacinal… a vzdycky mi tam chybely ty kotouce :-D Ted kdyz na ni vyjedu, tak mam problemy s brzdenim ;)

                0 0
                • Vrci  

                  Tak prodej ty imitace místo brzd, co tam máš a kup Campu.

                  0 0
          • enjoy  

            ja myslim ze spouste profiku(umelcu) silnicaru by to velmi pomohlo.ja zase tolik silnickam nerozumim:-),ale posledni tour mi stacila,abych se slusne pobavil:-))

            0 0
        • Siddha  

          uz to delala spousta lidi, jmenoval bych treba Morati. co ale s tim, kdyz pocitas ze zaprve na silnicce neni problem se silou brzdy, ale s prenosem na silnici. silnicku nabusenou na 9 atmosek s 23mm a min sirky plaste (galdy) zablokujes v podstate kdykoli… otazka je co potom… a za druhe to bude, alespon myslim, v soucasne dobe nepartne tezsi.

          0 0
          • enjoy  

            nejde o silu.to si muzu rovnou narvat klacek do vypletu:-)

            0 0
      • fousac  

        a nezapomen na nove silnicni pedaly rady shimano DX.. ;))))

        0 0
    • Veeteck  

      Novy Sram, taky zajimave…

      www.pinkbike.com/…ponents.html

      0 0
    • jecnak  

      Jestli to je opravdu XTR (nebo aspon pred upravami bylo), tezko rict… www.pro-winner.net/nieuw.html#…

      0 0
      • Chaingang  

        tohle jsem viděl asi před 14 dnama u nějakých japončíků.Chodilo jim to hezky,ale ten smyk vypadá otřesně.

        0 0
    • jecnak  

      Ze www.cyclingnews.com/tech.php?…

      Tech News – March 24, 2006

      Edited by John Stevenson

      Got tech? Send press releases, news, and tech questions to the Cyclingnews tech desk. 2007 XTR: the inside line New shifters, improved brake levers, carbon/titanium rings and, yes, lots of options in new MTB group

      By James Huang

      Try as Shimano might to keep the lid on details of the upcoming 2007 XTR group, there's only so much pressure that can build up before the top starts to blow. The new group will bear the M970 designation, signifying a total overhaul, and reliable industry sources have confirmed that Shimano has pulled out the stops for the new kit which promises to contain some very interesting new features. We don't have any pictures yet, but these tidbits of information should sufficiently whet your appetite. Shifters

      This is perhaps the most exciting part of the new kit. Although Shimano will continue to offer Dual Control gear changing, the company has clearly devoted a lot of resources toward developing a new trigger shifter in response to widespread demand (and the somewhat lukewarm response to Dual Control). Shimano has already released photos of the ‚Dual Release‘ badging on the new XT shifters, but details as to its meaning were a bit on the fuzzy side.

      As some had speculated, the new release trigger will, indeed, be able to shift two gears in one pull for the first time in Shimano's trigger shifter history. However, Dual Release also signifies that the release trigger can be actuated by either pulling it back in traditional fashion or pushing it forward. Two gears can be shifted when moving the trigger in either direction, meaning that you will be able to quickly shift up to four gears in one combined movement. Since Shimano will offer both low-normal (Rapid Rise) and traditional rear derailleurs new XTR group, this means that riders will easily be able to shift multiple gears in either direction, regardless of which rear derailleur configuration they choose.

      Speaking of multiple gears, the new XTR group will almost certainly still use a nine-speed rear cassette, contrary to rampant speculation that Shimano was going to introduce the MTB market to ten-speed. Shimano apparently hasn't given up on the 14spd rear cassette idea that it patented a few years ago, but it is reportedly trying to push a new 140mm rear hub spacing standard on the industry first (hate to say it, but this is largely a good idea, in my opinion).

      The new triggers will also feature enhanced adjustability with a new low-profile clamp that is designed to sit either inboard or outboard of the brake lever depending on rider preferences. Brakes

      If you can mount the triggers either side of the brake lever, that means there will be separate brake levers, right? Well spotted. Singlespeeders now have yet another reason to throw down another beer as Shimano has finally developed a separate XTR-level hydraulic brake lever. Our sources have informed us that the new lever is intentionally slim and low-profile for a clean overall look.

      Improvements in the lever internals may also provide improved performance as well. Reports suggest that Shimano has done away with the unnecessarily complex 90 degree banjo style of attaching the hydraulic line to the lever. This not only cleans things from an aesthetic perspective, but it also makes for a more direct path for the hydraulic fluid which is said to dramatically improve brake feel. The fluid reservoir for the new lever may also be integrated into the perch, although that detail could not be confirmed.

      The new hydraulic disc caliper appears to have received relatively minimal changes as the later versions of the XTR calipers were already quite good to begin with. Our sources suggest that Shimano may have slightly increased the fluid capacity of the caliper, though, to better combat brake fade due to overheating.

      Shimano will also continue to offer both six-bolt and Centerlock disc rotors for XTR, fulfilling the promises of „lots of options“ for the new kit. Cranks

      Shimano will continue with its very well-received Hollowtech II outboard bearing bottom bracket system but is apparently feeling a bit deficient in the carbon department according to our sources. The crankarms themselves will still be hollow-forged aluminum (a material Shimano continues to argue is the best for the job), but Shimano has clearly heeded the cries of current XTR users that the existing middle ring displays somewhat poor durability.

      The new middle ring will be a carbon and titanium component similar to those made by smaller firms such as CarbonTi. The teeth themselves will be made of titanium for durability, but they will be attached to a carbon fiber main body for reduced weight (and points for coolness, no doubt). It still remains to be seen how Shimano will incorporate their signature complex arrangement of ramps, pins, and gates into this hybrid construction, but there's little doubt that it will be there in order to maintain's Shimano reputation as having the best shifting chainrings in the industry. Pedals

      For the first time in the group's history, Shimano will offer an XTR-labeled clipless pedal (which will also bear the XTR-specific PD-M970 part number). The new pedal is said to offer an enlarged pedal platform for better support and stability as well as improved power transfer. There's no word yet on whether or not the new pedal will require a new cleat, but it would come as no surprise considering that Shimano is generally happy to abandon standards in pursuit of improved performance and the SPD cleat has remained virtually unchanged since its introduction. In fact, a new cleat would not only be somewhat expected, but may even be warranted if it can truly offer improved performance over the existing SH51 version.

      Shimano is clearly hoping that the new M970 XTR group will make at least a big an impact as M950 did back in the mid-90s. Whether or not they will admit it, Shimano is clearly feeling the competitive pressure from „the other big S“ over in Chicago and is doggedly determined to claw their way back into the undisputed Number One position. Whatever the outcome, let's hear three cheers for healthy competition, eh? It's a good time to be a mountain biker.

      0 0
      • cabbage  

        hmmmm 140mm zadni naba, proc ne…

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Taky jsem se smal. Jsou to deb… pekny vychcanci. Proc delat 140mm, kdyz vsichni vyrabeji 150mm… protoze Shitmano.

          0 0
          • cabbage  

            norco nastesti nejsou vsichni a na ten vas bezmotox je inteligentnej­si 165…

            0 0
          • TinkTink  

            Zapomnel jsi jim rict, ze 150mm ma treba i RB… :)…aby Te nenapadali…delat nejaky jiny pokus o standart je rekneme…neprilis dobre. (no dobre…je to na hovno…proc delat zas dalsi nestandartni veci…na XC soucasny sirky v pohode staci a na DH je to imho malo kdyz je na svete uz beznych 150…)

            0 0
        • jecnak  

          Ja bych spis udelal novej standard RU/os – pevna osa s RU jako je na Piku. Proti sirce osy 140mm bych taky nic nemel, dalsi zuzovani retezu na MTB mi prijde jako slepa cesta.

          0 0
    • jecnak  

      Tak ho tu mame. Chce se mi zvracet.

      www.leichtbau-konfigurator.de/…30/xtr-2007/

      0 0
      • Meesha  

        tak tohle je fakt strasny! to vypada jak nejaky oldschool 15 let stary kovovy razeni! Dualy sou nechutny a ta prehazka taky. :-((

        0 0
        • jecnak  

          Mne by se i nektery veci zamlouvaly, ale nesmelo by tam bejt vsude to sileny X. Takhle je to Xtreamne hnusny.

          0 0
        • zirecek  

          Ten šaltr se musí kroutit.

          0 0
      • Veeteck  

        Pedaly, rapid firy a kazeta se mi docela libi, jinak hnus…

        0 0
      • rarášek1  

        RapidFire mi připadají jako obšlehnutý Sram. Obě páky se budou ovládat asi palcem.

        0 0
      • Pekáček  

        Teda to je hnusota, Velebnosti :o) Jinak jsem napočítal 9 koleček.

        0 0
      • lubos  

        Brutalne odlehcuji :) Ale nemuzu rict, ze by se mi to nelibilo.

        0 0
      • Mamut  

        Dualy su Xtra hnusne, ale inak to je celkom slusne. Aj ked inspiracia X.0 z toho krici.

        0 0
      • Alex  

        Toto je to slavne XTR?? Sak to vizera jak za 5.50… Mierne ma nasrali.

        Ale ked ten salter fakt vazi 129g a aj nieco vydrzi, tak klobuk dole. Ale celkovo to posrali. Nato ze je to ich TOP sada za xxxxxx prachov, tak to mohlo designovo vizerat inak, no fuuuujj…som zvedavi este na diskove brzdy a kluky.

        0 0
        • miki  

          Ta cena je veliká pro nás ale na západ od nás jsou ceny někdy i poloviční!!!

          0 0
        • enjoy  

          jeste si to nevidel na kole komplet.ja myslim ze to bude dost zajimava sada. nebo si snad myslis,ze chteji aby se to kazdymu hnusilo a neprodavalo?:-)

          0 0
      • TinkTink  

        Mne se to libi…konecne to vypada jinak nez vsechno ostatni…a o to jde :)

        0 0
      • Radek Broz  

        Na poradnejch fotkach to vypada docela dobre – hlavne packa razeni a ta prehazovacka taky. V realu je to prej super. Treba naboje a pedaly josu podle me hnus.

        0 0
    •  

      Ječňák je borec!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.