Tunning silničky, gramařina a bezpečnost...

34 nepřečtených
  • black.horse

    Zdárec, tak letošní rok, bych rád vytunil silničku, páč mě to obrušování asfaltu chytlo:-) Hlavní cíl, je srazit hmotnost dolů, ale rozhodně ne za hranici bezpečnosti. Bohužel můj probléb je v mojí postavě. Letní hmotnost se pohybuje kolem 100kg a zimní kolem 115kg:-( tudíž si nemůžu s gramhoněním moc vyskakovat… aktuální sestavu silničky najdete v profilu, zatím sem tam nic neměnil, akorát sem pořídil pedály Ultegra, ale ještě nemám botky, takže dočasně používám bajkové… Měnit budu postupně v průběhu roku (snad hlavně jara) , jak se naskytnou finance a výhodné koupě… Moje představa je asi taková… postavit druhý, lehký pár kol, vyměnit řidla, představec, sedlovku atd… řazení a spol prozatím ponechám… zajímali by mě Vaše tipy na odlehčení, hlavně z hlediska mojí vyšší hmotnosti. momentálně přemýšlím, že osadím komponenty Ritchey WCS, sedlo SLR, ale třeba s tím druhým párem kol se nějak nemohu rozhodnout…(ris­knout zapletený Ritchey WCS cena kolem 10t, 1350g hmotnost s tím, že budu muset holt čas od času je docentrovat nebo Ritchey ProAero, bytelnější, cena ±5000, váha 1700g s tím, že by měli vydržet víc… nebo postavit něco na 32drátů(asi od DT tam bych se dostal na 1650g a cena 10t páč nemám žádnej dobrej zdroj) nebo něco jiného?) u kol počítám s tím, že bych měl dva páry, jeden lehkej pro radost a druhej ten současnej (hmotnost lehce přes 2kg)…

    no, snad sem se do toho textu moc nezamotal:-) jinak prosím neřešte výkonnost jezdce, stavím si to kolo a jezdit hodlám pro radost z jízdy:-)

    Ocením každou radu a vhodnou připomínku…

    0 0
    • Mamutt  

      To je komplikovaný… nejdřív bych zhubnul, jenže při tvojí vejšce… :o/ pod 90kg bys asi vypadal divně :o) WCS kola budou určitě OK, tím zbytkem si nejsem tolik jistý (často si stěžují i jezdci kolem 80kg). Zase když ušetříš na výpletech, zbyde víc na to ostatní… rozhodni se podle stavu peněženky. S ohledem na tvoji váhu bude nejdůležitější nepodcenit právě sedlovku a představec. Hodně ušetří lehké sedlo, a nemusí to být na úkor pohodlí. Záleží na profilu p.dele každého jedince, co mu sedne. Lehké pláště nebo rovnou plášťovky Tufo. No asi tak to, co už jsem ti psal do mailu, že… :o) dej bacha na Alu upínáky, ty tě neunesou. Když něco lehkého, tak Ti.

      0 0
      • black.horse  

        (děkuji za email, ještě Tě kdyžtak budu „otravovat“:-) ) jojo, s tím hubnutím máš recht… chci se do léta dostat zase na těch 100 a hlavně to udržet… ale pod 100 se mi už dlouho nepodařilo dostat:-( (nepočítámnemoc a dehydrataci)

        Jinak o těch WCS kolech, jak jsi my poslal, dost přemejšlím, super cena:-) jen se bojím servisovatelnosti a centrovatelnosti… alle to by se ještě asi zkouslo, ale děsí mě představa, že třeba vytrnu očko na drát z náboje:-( prostě trvalá destrukce…

        Pláště co mám teďka, na tom s hmotností nejsou tak hrozně a hlavně sem na ně slyšel dost chválu z hlediska jízdních vlastností… takže ty asi měnit nebudu…

        Jinak, co ta varianta osadit to R. WCS řidlama, představcem a sedlovkou? udrží mě?

        0 0
        • Beeda  

          WCS kola NEBER, hrozne odchazej, po 1000km jsou KO u skusenost nekolika lidi. PRO by slo, i kdyz s tvoji vahou… bych asi ani negramaril… B.

          0 0
          • black.horse  

            a co bys doporučil?:-) nechci gramařit, jak to znáte normálně… sem se asi blbě vyjádřil… jen bych rád to silničku ze současných 9,7kg srazil hmotnostně dolů… ale na rozumnou úroveň… mezi 8–9kg…

            0 0
            • Mamutt  

              Jo, přesně tak přemýšlím o svým bajku taky :o)

              0 0
            • Beeda  

              ja bych to fakt nehrotil, 1,5kg dolu bude stat jednak dost, pak to zas s tvoji vahou brzo odejde. Spis bych se snazil snizit svoji vahu, ale pokud nemas ambice zavodit tak staci byt happy i s par kg navic…B

              0 0
              • Mamutt  

                Vždyť to zvíře má snad přes dva metry… hubnout by asi znamenalo, aby se i malinko scvrknul :o)

                0 0
                • cabbage  

                  scvrknout.. jestli to znamena, ze uz by nebyl sirsi nez vyssi, tak urcite…;) odhadem tak 25kg by mohlo zmizet zcela beztrestne:o)

                  0 0
                  • black.horse  

                    sice to nejspíš měla bejt zase Tvoje „vtipná“ narážka na mě, ale vyjímečně s Tebou souhlasím a už na tom začínám i pomalu a postupně pracovat:-) ale jde to ztuha:-(

                    0 0
                    • cabbage  

                      to bylo realne zhodnoceni toho, co sem videl na b-fsrazu;

                      0 0
                      • Mamutt  

                        :o) jj. Když ode mně kupoval eRBéčko, se svými 70kg (a ještě o půl druhé hlavy menší) jsem si říkal, že ten kdyby se v tu chvíli rozhodl s tím rámem prostě jen odejít, zapomněl bych, že jsem za to vůbec nějaký peníze chtěl :oD

                        @black.horse: s 8,5 – 9ti kilovou žiletkou bys problém mít neměl, když se o to budeš starat. Níž bych to asi netlačil, zbytečné násilí na kole i na sobě…

                        0 0
    • Ice-goofy  

      No ja mam tez kolem 100kg a ja jsem zatim vymenil sedlovku,sedlo, riditka a predstavec.. to bylo v pohode.. kola jsem tez vymenil a ted nevim je li to tim , ale po vymene za lehci jsem mel vice problemu s defektama ( ale opakuji nevim jestli to byla tato pricina).. vymena doplnku kosiky atd ( tak to asi z bezpecnostniho hlediska vyznam nema :) ) ja se po techto vymenach dostal dostal asi o 1,4 kg nize (plus vymena klik z 105 na dura Ace)

      0 0
      • black.horse  

        na jakou hmotnost ses dostal? a máš s něčím problémy kvůli hmotnosti? o věcech Deda sem taky uvažoval, ale WCS seženu levněji… ačkoliv můj původní favorit byl FSA, jenže ta cena:-(

        0 0
        • Ice-goofy  

          abych se ti priznal presnou vahu nevim.s vahou ja problemy nemam vubec a na kole jen ze ji musim tahat do kopcu :) ale pri me vysce 203 vaha 97 neni zas tak hrozna :). vim, ze by se dalo jeste usetrit nekde.. ale zas je to takovy vnitrni boj :) (financni) protoze chci jit do carbon ramu

          0 0
    • gersa  

      Silnicka nastesti tolik netrpi jako bajk, ale i tak bych se vyvaroval superlehkych veci. Uspora par gramu, penez sopusta. WCSko je super (BTW mam plonk OS riditka, kdyby jsi mel zajem), kvalita je good a da se sehnat za priznive ceny. Sedlo je taky dobry misto na usetreni, ale muze to odskakat prdel :)) Zalezi, jaky sedlo ti sedi. Ale superlehky sedla jsou vzdy dost tvrdy (nerovna se nepohodlny)

      U lehkych kol bych pocital s tim, ze je tam vyssi riziko na jejich odrovnani. Mrkni na moje kolo, mam FSA RD200, daji se sehnat za cca 6000Kc

      Dal se da usetrit na klikach (integrovany s osou) a na vidli vymenou za celokarbon. Ja si s RF5 od Pellsu slusne polepsil

      0 0
    • martt  

      ja mam okolo 100kg a utesujem sa tym, ze moj 10 kilovy cestak je relativne k mojej vahe ako keby mal Pantani 5 kilovy bike a neriesim nic. :-)

      0 0
    • Siddha  

      co ty zapleteny kola DT Swiss myslim, ze Svycari je delaji dost dobry i lehky nevim kolik stoji (mozna kolem 15ti?) a supr lehky veci bych neresil… ty veci od Ritcheyho sou obecne normos Taiwansky Kalloye, tak o nic nejde, ale ty kola bych teda neriskoval…

      Anebo jeste nekde zkusit sehnat (uz se nedelaji, tusim) Mavic Classics to byly poradny kola na Roubaix a tyhle veselosti…

      0 0
    • black.horse  

      dobře, takže momentální verze zní asi takto:

      • řidla, představec, sedlovka R. WCS (alu verze)
      • sedlo nejspíš SLR
      • a kola váhám mezi ProAero a ProDS, ale asi zvítězí ProAero (24/28drátů, 1700g a hlavně cena na eshopech kolem lehce přes 5táců)

      nejspíš řešit a hlavně realizovat to stejně budu až během jara, léta… předpokládám, že by mě to mělo unést a víc bych asi hmotnost momentálně z bezpečnostních důvodů nesnižoval…

      0 0
      • Mamutt  

        Jsi ve výhodě, že nespěcháš, tak se vykašli na předsevzetí „tohle si koupim“ a sleduj e-shopy na slevy… ber to nejvýhodnější, co zapadne do rámcové představy, jakou o tom máš.

        0 0
        • black.horse  

          jojo, z toho taky vycházím a tohle je momentálně asi nejvýhodnější nabídka co sem si všimnul na eshopech…

          0 0
    • Eila  

      nekecej, sto kilo jsi nemel ani kdyz jsme se poznali:-P

      0 0
      • black.horse  

        no to sem teda měl… měl sem 103kg…:-P a před létem sem měl jednou dokonce pod 100…

        0 0
    • Peslezedirou  

      Já bych si zapletl na tvoji váhu klasický kola na 32 drátech, náboje od DT swiss a nějaký ráfek s vyším profilem od Mavicu. Upřednostnil bych servis atd. Ale cena a váha asi bude dost velká…:o(

      0 0
      • black.horse  

        aktuální kola co mám (105náby, Rigida DP18up ráfky a obyč dráty) váží cca 2100–2200g bez rychloupínáků… to už mám lehčí kola na XCéčku:-)

        0 0
        • cabbage  

          z toho akorat vyplyva, ze mas poddimenzovany xc;)

          0 0
        • Peslezedirou  

          Nechával jsem si dělat kola v Trinity, fakt jsem byl spokojenej. Docela jse na to spěchal a ten týpek mi zapletl kola do druhého dne a navíc perfektně. Výhoda je, že si zboží vyzvedneš osobně. Zkus se na to mrknout.....cena byla myslím za pár 300Kč, což je paráda.....

          0 0
    • orca  

      Nechci abych tady byl za chytrolína , ale při tvé „váze“ bych asi upřednostlil drobet více bezpečnost. Přeci jenom většina ultralehkých komponentů je stavěna a dimenzována povětšinou na jezdce cca min. o 20kg lehčí ba i více. A možná bych doporučil prozkoumat osazení kol našich „čahounů“ Dlasky,Sosna,Pa­drnos . Popřípadě na jejich stránkách se zkusil optat na doporučení na komponenty aby vyhověli jak váze tak životnosti úměrně k tomu. Obávám se že váha a životnost budou dosti v nepřímé úměře – takže je otázkou jak moc do toho budeš chtít investovat.

      0 0
    • MartinXC  

      Pokud se chystáš jezdit na silnici delší trasy, tak z vlastní zkušenosti bych ti doporučil kola nechat zaplést s 32 dráty. Dají se dobře srovnat a jsou komfortní. Sice maličko váhy nahoru, ale do 1600g se dá dostat bez problémů a váhu upravit v pláštích. Všecko co má míň jak 28 drátů prakticky nejde pořádně vyrovnat, pokud je to radiál, tak se o komfortu nedá mluvit.

      0 0
    • miťo  

      No, s gramarenim pri sve vaze moc neblbni! Co se tyce uspory vahy, co se hodne pozna, jsou rotacni casti, zejmena rafky, niple, plaste, draty-u tech bych nesel pod 32 a dozadu minimalne prumer 2–1,8–2mm! Spis me napadlo, proc nemas 180mm kliky, na svou vysku. Co ty na to?

      0 0
      • black.horse  

        co já na to?:-) no, v silničním světě sem nováček, ale za těch 10let bikování sem měl možnost v různých disciplínách vyzkoušet kliky 170/175/180… a těch 175 mi sedělo nejvíc a hlavní a nejdůležitější poznatek: mít víc kol a na nich různé délky klik je na ho*no, protože i sebelepší posed a sebelepší využití síly Tě nezachrání, když se na těch klikách necejtíš „ve svý kůži“:-) a hlavně si nemůžeš zvyknout ani najedno… chápu, že někomu to prospěje, ale mě prostě střídat na tomhle komponentu více rozměru vadilo…

        0 0
        • MartinXC  

          Já mám na silnici kliky 172,5 a na biku 175 – a taky to tak vypadá – na biku silově, na silnici švihově. Myslel jsem , že ten rozdíl znát nebude, ale je – a silně.

          0 0
          • black.horse  

            hmm, já věřím tomu, že ten rozdíl je tam znát… ale já sem si prostě nikdy nezvykl na ten pocit, že prostě to šlapání je „nějaký jiný“…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.