• Corbett

    Při přepínání programů jsem narazil na tuto perličku. Nevím jak to může funkovat, ale zasmál jsem se. Doufám, že po kliknutí na uvedený odkaz to bude fungovat jak má. Umíte si představit ABS na svém biku? http://www.rtlshop.de/

    0 1
    • Corbett  

      Tak to tedy nefunguje jak má, ale když si v horním poli kliknete na Auta a Freizeit, tak se krasavec v pravém rožku ukáže.

      0 0
    • Pá-dlista1  

      To se dela uz dlouho. V podstate je to jen pruzny element v brzdovem vedeni. Aby stary baby neprepadly pres riditka.

      0 0
    • Scapo  

      si delate prdel ale ja na svem favoritu abs mam. jedu z kopce 50 a kdyz zarvu brzdove paky tak to teda trva nez zabrzdim.a kdybych chtel preletet pres riditka tak z sileneho klesani a jeste bych se musel snazit

      0 0
    • pali  

      no musim ti povedat ze to abs nie nic nove prve experimenty boli uz v 90 rokoch no a shimano ma v ponuke abs system pre V brzdy, ktory obmedzuje silu vyvinutu na tah lanka ,aby nedoslo k nahlemu zabrzdeniu a teda k smyku

      0 0
    • BH  

      spravne je to modulator- omezovac brzdne sily.Zcela jiste to neni ABS (antibloc brake system),jak ho zname z automobilu,zde zaqbranuje zablokovani brzdeneho kola automobilu (brzdna sila je rovna a nebo mensi nez adhezni sila), system na jizdnim kole omezeje nabeh maximalni sily na pocatku brzdeni, v dalsi fazi brzdeni ( po stlaceni pruzinky modulatoru „nadoraz“) se brzdna sila prenasi na brdnene kolo v maximalni mire, tudiz k zablokovani kola muze dojit.

      1 1
    • admxx  

      Jo ale kdyby to bylo opravdove abs tak by to byla palba:-))))Ale zase by jsme prisli o pozitek z BRUTALNIHO brzdeni.

      Ale na motorkach to funguje tak by to na kolo nemusel byt problem ne? Ale zase by to pridavalo vahu.

      A co jeste stabilizacni system proti pretacivosti a nedotacivosti kola v zatackach, a protiprokluz do kopcu:-)))

      0 0
      • Mustafa  

        Nevim jestli to je ale na biku zrovna dvakrat zadouci.Nikdy jsem nedostal smyk kdyz jsem nechtel a na druhou stranu,kdyz ficim lesem dolu po ceste kterou udelali lesaci tahanim klad tak se kolikrat bojim nejak ostre zatocit a pomaham si smykem zadniho kola.Nevim jestli to popisuji dobre ale proste zatacis a predni i zadni kolo jsou v primce.

        0 0
      • CZiko  

        no a ještě BSC – Bike Stability Control, neboli pomocná kolečka:-)

        0 0
      • Komi  

        A nebo třeba posilovač řízení :-)

        0 1
        • Martyss  

          Se ti blbě točí řídítkama při parkování ve městě?:-)

          0 0
    • náčelník  

      Tady máš ABS na biku – to gumové kolečko je excentr, který je spolu se špalkem kyvném raménku a při kontaktu s ráfkem oddaluje a přibližuje špalek. Frekvence je závislá na rychlosti otáčení. Foto: http://www.blackbirdsf.org/…rovedani.jpg Manuál: http://www.blackbirdsf.org/…dani_man.pdf

      Zbytek stojí taky za pokoukání: http://www.blackbirdsf.org/…ura/mtb.html

      0 0
      • CZiko  

        no jak se tak dívám, tak tam jsou vůbec šílené exponáty… mnohdy do muzea kuriozit:-)

        0 0
      • goofy  

        Rsshe ze s kotoucema takove problemy odpadly. Staci kotouc jemne striknout silikonovym olejem, a ABS (anti-brake system) je na svete… :o)

        0 1
    • Emp14  

      https://www.idnes.cz/…automoto_fdv

      E-bikeri zjevně potřebuji pomoct :-)

      0 0
      • skaj  

        Kdyby nekoho zajimalo vic dopodrobna

        https://www.bikeandride.cz/…-zkusenosti/

        0 0
      • Kouba_2005  

        Nejen ebikeři. Kdo z nás nešel někdy přes řídítka, že?!

        0 4
        • Breakpain  

          Paty dolu, prdel dozadu, natahnout ruce a on ten polet pres predni kvuli brzde uz neni tak easy ;).

          1 0
          • Kouba_2005  

            Myslím, že jízdu na kole jakž takž zvládám, ale díky :-) Přesto se přiznám, že jsem přes řídítka zamlada šel … ty asi ne, viď?

            0 2
        • BSA  

          kvůli seklý přední brzdě snad nikdy. že zapíchnu vidli do šutrů, na to mi abs nepomůže.

          1 1
          • kubad  

            neříkej že se ti nestalo nikdy nic podobného :D

            https://www.youtube.com/watch?…

            0 0
            • BSA  

              a tady by abs pomohlo? neustřelilo mu to spíš do boku?

              0 0
              • kubad  

                zda by pomohlo netuším, každopádně mu to ujelo protože blokl přední kolo :D

                0 0
                • Libores  

                  Ujelo mu to, ne proto, že to přímo bloknul, ale proto, že přední brzdil příliš. Na to mu žádný abs nepomůže.

                  No a hlavně tam dělal pičoviny a položil to to jak úplná lama, na což abs taky nepomůže:D

                  0 0
                  • kubad  

                    ano brzdi za hranou adheze a klouzlo to, každopádně měl řídítka rovně když to začalo ujíždět, takže by to ABS možná pomohlo :D

                    prostě jemný štěrk a podcenil to

                    0 0
          • pepek  

            Možná jsi jen nikdy neměl kantíky.

            0 0
        • Vrci  

          Šel jsem jen jednou, když jsem byl vytlačen že silnice.

          0 0
        • zdenal8  

          Kuli brždění přední brzdou ještě nikdy. Přes řídítka tak nějak jo, ale vždycky za tím bylo něco jiného než přední brzda.

          0 0
        • Georrge  

          Kvůli přední brzdě jsem na tlamu nikdy nešel, ať už přes řidítka, nebo lehnout v náklonu jako ve videu od kubada. Přední brzdu používám rád, dělám s ní rád i různé blbosti jako stavění na přední nebo krátké zablokování předního kola na kluzkém povrchu, abych zjistil míru přilnavosti. A nebo právě proto jsem kvůli brzdě ještě tlamu nehodil, protože to mám „nacvičené“ :)

          Ale znám hodně lidí, kteří přední brzdu nepoužívají, protože se jí bojí. Těm by se ABS hodilo, to jo…

          0 0
        • Smazaný účet  

          Já jsem nikdy neletěl přes řidítka. Mám cit a přirozenou odezvu aneb přirozené ABS.

          0 0
          • pepek  

            Tak to by ses měl přihlásit třeba do MotoGP. Teď mají trening a kvůli přední brzdě jich už pár lehlo a ještě někdo se jistě proletí. Ty bys měl výhodu, že se ti to nikdy nestane.

            0 1
            • Georrge  

              Tak v motogp se používá výhradně přední brzda a do zatáček se přijíždí na předním kole… jezdci hledají „sweet spot“ kdy mohou nejpozději brzdit a zároveň si nerozbijí hubu. No občas to nevyjde, ale o tom to závodění je.

              1 0
      • mais  

        to není e-bikery, to je tím, že místo, aby se lidi něco učili řídit, tak je společnost nechá býti idioty a radši jim umete cestičku obezličkama, tento nešvar se z aut, přes motorky šíří i na kola…

        0 0
        • kandik psi zub  

          Tohle na prvni pohled vypada jako sexy nazor ale je to pekna cicovina.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Nešvar z aut? Ty máš solidně vygumováno.

          0 0
          • zdenal8  

            No zřejmě mysli ty různé asistenty díky kterým spousta lidí nedává pozor spoléhá se na ně.

            Než že má vygumováno, tak spíš byl ten příspěvek trochu nepochopen.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ajo, máš pravdu.

              0 0
            • kandik psi zub  

              jako jasne, ty ruzny moderni asistenti a pytlikoviny, beru. Ale neco tak zakladniho jako ABS a stabilizace – to muze tvrdit do prvniho šmejru z nepozornosti, kterej zakonite musi prijit, driv nebo pozdejc. To je jako tvrdit, ze preci staci jezdit na letnich, „jen se to musi umet“

              0 0
              • melda  

                Ale prd, mám Fabii s 300tis najetýho a zákonitě nic nepřišlo, ani dřív, ani později. Žádný abs to nemá, brzdění i stabilizaci mám na starosti já a žádnej problém.

                1 2
                • kandik psi zub  

                  Tak ti uprimne peeju aby ti to vydrzelo

                  2 0
                • Smazaný účet  

                  Fábka neměla ABS?

                  0 0
                  • Georrge  

                    Ani bych se tomu nedivil… máme doma starou Fiestu, to je stejná generace a kategorie jako první fabka a taky to nemá ABS.

                    Jinak pokud bych v autě nedělal blbosti pro zábavu (samozřejmě tam kde si to můžu dovolit), tak bych v posledních letech nepotřeboval ani ABS, ani stabilizaci. Zimy jsou mírné, ve městech občas nějaká krizovka je, ale zatím se to vždy obešlo bez ABS.

                    Kdysi dávno, když jsem měl mokrý řidičák, jsem jednu nebo dvě menší krizovky s ABS měl, ale jak se mi s nájezdem zlepšil odhad, tak už jsem ABS nepotřeboval. Ale je fajn ho v autě mít, jeden nikdy neví :) ale stabilizace mi většinou jen pije krev a to samé v jiných autech další asistence, jen to člověka otravuje.

                    0 1
                  • hawrda  

                    Můj táta má jedníčkovou Fabku bez ABS. Vlastně úplně bez ničeho( jen posilovač řízení). Uvedeno do provozu 2003, 1,2HTP a pořád jede:).

                    0 0
              • mais  

                blbost nauc se ridit nebo vrat ridicak, ziju napul na horach a nejdulezitejsi je v zime esp vypinat, jinak pulku veci nevyjedu a blbe sjedu, smyk je normalni soucast rizeni a predstav si polovinu majezdu mam rocne s auty bez vsech asistentu motorem vepredu a hnanym zadkem vykon motoru pak 100kW a vic takze to urvat jde a zadny problem

                0 0
                • kandik psi zub  

                  Haha tak jo

                  0 0
                • BSA  

                  tak jezdit běžně smykem už je vyšší liga, ale jinak souhlas… zatím jsem nepobral k čemu je mi esp, jindy než na sněhu ho neaktivuju a na tom sněhu je esp spíš ke zlosti.

                  0 0
                  • mais  

                    bezme smykem jezdila cela cssr od 1000mb do Favorita,

                    0 0
                  • Esi  

                    ESP nejde deaktivovat :-)

                    deaktivovat jde jen ASR které zabraňuje prokluzu předních kol a to je k zlosti hlavně na sněhu, pokud je aktivní tak s předokolkou nikam nevyjedeš jen mě štve že ho musíš deaktivovat po každém nastartování, jinak bych ho vypnul natrvalo, za mě je to úplně k ničemu věc

                    0 0
                    • zdenal8  

                      U starších aut ESP vypnout jde.

                      0 0
                      • Breakpain  

                        Jj, ja ho vypnout muzu, ale po kazdem nastartovani se to zapne.

                        0 0
                        • zdenal8  

                          Jj. Jenom tvrdím, že u starších aut to vypnout ještě jde. Ale co mám 2017, tak tam už to nejde.

                          0 0
                          • mais  

                            jak jake oct i avensis jdou, megan ne

                            0 0
                            • Esi  

                              Rapid 2014 nejde, vypneš ASR aby se ti neprotáčela přední kola při rozjezdu, ale ESP jako stabilizační systém vypnout nejde, ještě faldou jsem na sněhu ke garáži vždycky jen tak pro radost přijížděl bokem, v Rapidu to nejde, jen se rozsvítí palubka jako vánoční stromeček a nic :-(

                              0 0
                              • kubad  

                                u některých aut to stiskem vypneš částečně a delším podržením úplně, ale výrobci to mají různě. jak píšeš nemusí to jít vypnout

                                0 0
                          • Breakpain  

                            To souhlasí, mám taky 2008 ;-) …

                            0 0
                    • BSA  

                      schválně jsem to zmáčknul cestou z práce a rozsvítilo se ESP Off ;⁠-⁠)

                      0 0
                      • virtualcop  

                        Což u některých aut znamená, že to reálně úplně vypneš, u jiných aut to znamená, že to vypneš defakto částečně – určitá úroveň asistence se nemusí dát vypnout vůbec.

                        Co výrobce, model, to specifickej přístup k úplnému vypnutí (nebo taky neúplnému) vypnutí ESP.

                        0 0
              • mais  

                blbost nauc se ridit nebo vrat ridicak, ziju napul na horach a nejdulezitejsi je v zime esp vypinat, jinak pulku veci nevyjedu a blbe sjedu, smyk je normalni soucast rizeni a predstav si polovinu majezdu mam rocne s auty bez vsech asistentu motorem vepredu a hnanym zadkem vykon motoru pak 100kW a vic takze to urvat jde a zadny problem

                0 0
        • VojtaXY  

          Pockej par let a nekdo prijde s ABS do bot.

          0 0
          • mais  

            To už je dávno ABS plast už určitě v nějakej botách najdeš ;)

            0 0
      • Smazaný účet  

        nevím jestli to je bikerova evoluce nebo jeho degenerace.

        1 0
    • psbiker  

      ABS na biku by zachránilo víc životů novocyklistů než povinné helmy. Každý e-bike by měl mít ABS od výroby.

      1 1
      • Smazaný účet  

        Opravdu si nedovedu představit, že někdo může brzdit tak nesvéprávně, že přepadne přes řidítka. Snad jen, nesouvisí to s velkými zdvihy?

        0 1
        • psbiker  

          Spadla přes řídítka, síťovka se namotala do předního kola. Známá mojí matky. V nové době novocyklista v úleku použije přední brzdu naplno a další případ pro koronera je tady.

          0 0
        • kubad  

          to chce větší představivost :D

          spousta lidí přední brzdu na kole prakticky vůbec nepoužívá, samo jde spíš o rekreační cyklisty. protože se právě toho bloknutí a pádu bojí, je to v servisu vidět na deskách

          1 0
          • Smazaný účet  

            Používám přední brzdu nejvíce, samozřejmě. Jinak ani z kopce nelze, zadek jde hned do smyku. Zadní brzdím právě jen když musím na přední ubrat, třeba skrze drolivý terén apod.

            0 0
          • mr.antik  

            Přesně známej se mě ptal, jestli má v pořádku destičky, tak kouknu na předek, tam tak 3/4 obložení, tak mu říkám že jsou jen lehce zajeté.

            A za dva dny si si stěžoval, že mu nebrzdí zadek a destičky na železe, asi po 500 najetých km.

            0 0
          • Georrge  

            Ten urban legend, že nesmíš brzdit přední, jinak přeletíš, je v lidech šíleně zakořeněný… ale fascinuje mě jedna věc – všichni umí používat zadní brzdu, všichni ví že ta brzda brzdí podle toho, jak moc tahají prstem (nebo více prsty) a všichni umí zhruba rozpoznat moment, kdy už jde zadní kolo do smyku. Tak proč jim nedojde, že úplně stejně funguje i přední brzda? Že oni sami pomocí prstů určují, jak moc bude brzdit a že nepůjdou hned přes řidítka, stejně jako zadní guma nejde hned do smyku…

            0 0
            • mais  

              i stare manualy na motorky rikaji brzdi zadni brzdou a predni max pribrzduj to neni legend tak se i ucilo v autoskole, kdyz jsem na 350 s instruktorem chtel pouzit predni brzdu tak me sjel, ze se nechce vyvalet

              0 0
              • Georrge  

                U instruktora bych to ještě chápal, byl prostě líný tě to naučit. Ale že to bylo i v manuálu, to mě překvapuje…

                0 0
                • mais  

                  myslim ze to je i v knizce od freie a nejsem si jist manualem na fichtla nebo kejvacku

                  0 0
                • Fazzy  

                  Tak nejde jen o lítání přes řidítka. Stačí zatáčka, kluzkej nebo rozbitej povrch a ovládání přední brzdy je hned úplně o něčem jiným. A kdyby pak měli psát – používejte přední brzdu, ale jen tehdy a tehdy, tak a tak.. To už se jim vyplatí napsat, radši ji moc nepoužívejte.

                  0 0
      • Georrge  

        A teď je otázka, co je lepší… jestli si dát tu práci a naučit se s brzdou (a třeba si při tréninku párkrát lehnout), nebo spoléhat na ABS a neumět s brzdou nikdy…

        0 0
        • orm  

          Tak zalezi co chces. Je to stejne jako u aut. Nekdo se chce dostat z bodu A do bodu B a nic jineho neresit. Je smiren s tim, ze z nej nebude mistr volantu, nechce si s autem hrat. V takovem pripade je ABS v aute lepsi nez spolehat se na to, ze bude v krizi delat ABS clovek sam, ikdyz to nejaky borec zvladne lepe nez elektronika, obecne se to rici neda. Totez plati u kola a u ekol obvzvlast.

          0 0
          • Esi  

            lépe než elektronika to možná můžeš zvládnout na suchu kdy když jsou ta kole chliku ve smyku (desetiny vteřiny) tak můžou mít lepší přilnavost potom je musíš nechat pootočit a pořád dokola a ještě k tomu musíš jet rovně. Na mokru jak zablokuješ tak ta pneumatika přestane odvádět vodu udělá se mezi ní a silnicí pára a jedeš jako na saních, sních to samé ucpeš vzorek a kloužeš, na ledě je to v podstatě asi jedno jen kolo které se točí může i omezeně zatáčet, kolo které stojí jede tam kam ho žene sklon silnice.

            Na kole ABS na nějaké turisické kolo nebo elektrokolo na cyklostezku asi ok, lidi kteří na kole pořádně nikdy nejezdili se v 70 už asi brzdit nenaučí a pokud je ABS přesvědčí že při brždění přední „nemůžou spadnout“ tak třeba tu přední brzdu budou alespoň používat.

            Na sportovním kole ani náhodou, tam hraje proti bláto a hmotnost

            0 1
            • mais  

              Jak jen ti lidé bez těch nezbytných systémů mohli jezdit…?

              A jo byli to řidiči a uměli řídit..

              Mám takové jedno krásné staré auto – nemá nic, dokonce ani všechny převody synchrozinované nejsou a je kouzelné, jezdím s ním nejradši – nicméně většina lidí ho ani nenastartuje..

              0 0
              • orm  

                Tak je to ocividne tvuj konicek. Ja mam auto na to, aby me odvezlo z bodu A do bodu B. Kdyz to zvladne samo, tak tim lepe, jinak chci, aby po me to auto chtelo co nejmene.

                0 0
                • Lišák  

                  Mám to stejně. K autu, na rozdíl od kol, nemám žádný vztah. Je to pro mě čistě účelová věc.

                  1 0
                • mais  

                  me bavi stara auta i motorky, nove motorky me nezajimaji a nova auta sice pouzivam ale jsou mi dost volna, kola me bavi, ale jezdit na nich nijak je extra neprozivam spis me berou zazitky s nimi, staci kdyz delaji co chci ale jet starym autem na vylet a mit s sebou kolo pak na trail to mi prijde fajn kombinace

                  0 0
                • BSA  

                  to si nekupuj nové auto. infotainment služební chcaly je otravnější jak manželka.

                  0 0
              • Esi  

                Ale já přece netvrdím že se bez ABS jezdit nedá, jen říkám že bez ABS nezastavíš dříve než s ním s vyjímkou suché silnice kde zablJEště patrně na sypkém materiálu jako třeba šotolina bude brždění bez ABS se zablokovanýma kolama učinější. Už jsem celkem dlouho mladý, řídím od 18 tak že jsem toho najezdil opravdu hodně, auty bez všech možných elektronických asistentů včetně ABS.

                Ruku na srdce chtěl by jsi tím starým krásným autem které patrně používáš jako relax na vyjížďky jezdit ve sněhové břečce do práce když myslíš na všechno možné jen ne na to jak krásně si to uživáš za volantem ??

                0 0
                • mais  

                  ja s nim tak jezdil sveho casu to bylo jedine me auto

                  0 0
          • Georrge  

            Aut bez ABS už moc není, takže být naučen jen s ABS je v pohodě, protože do auta bez ABS se drtivá většina lidí nedostane.

            U kola je to otázka… pokud si to člověk koupí s tím, že bude jezdit jen s ABS a na kolo bez ABS nevleze, tak je to asi v pořádku. Horší bude pokud se naučí na kole s ABS a pak pojede na kole bez ABS… a kola bez ABS tu budou ještě hooodně dlouho a bude jich hodně, takže to není stejná situace jako u aut.

            0 0
        • psbiker  

          Hmm naučit se to… Zkoušel jsem naplno zabrzdit přední brzdou na různých površích, Zkrátím to, novocyklista to nedá.

          0 0
          • Georrge  

            Asi není ideální postup učení začít hned brzdit přední naplno. Musí se postupně, napřed se seznámit s tím, jak moc přední brzda zabírá a co je potřeba udělat, aby to člověk ustál (hodně lidí ani není naučených dostatečně zpevnit ruce, když vezmou za přední brzdu, natož třeba šoupnout zadek za sedlo).

            V autě když se seznamuješ s brzdou, taky ji hned napoprvé neprošlápneš až na podlahu.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Hodit zadek za sedlo taky není samospasitelný, v tu chvíli ztrácíš adhezi předního kola a je taky vymalováno. Holt to chce ty zkušenosti.

              U auta mě jako poslední perla dostalo to, co lidí si myslí, že u automatu brzdíš levou nohou. Kamarád vlezl po chvilce přemlouvání do našeho auta s automatem a po pěti metrech jsem letěl na přední okno, páč to zašlápl levou, protože tak se to prej dělá, že to slyšel a proto automat nechce.

              0 0
              • Georrge  

                S tou ztrátou adheze to záleží na podmínkách, na asfaltu jsem snad nikdy neměl nedostatečnou adhezi. Spíš jde o to, že ti lidi ani neví, co všechno je potřeba k tomu, aby dobře zvládli přední brzdu, natož aby si to trénovali a sbírali ty potřebné zkušenosti. A ani se nesnaží, protože jim někdo nabulíkoval že přední brzdou se nebrzdí…

                0 0
              • orm  

                Podle me to neni tim, ze by si to lide mysleli (mozna jen tvuj kamarad), ale tim, ze jsou lide zvykl seslapovat spojku, kdyz nekam dojizdej k zastaveni. Je to reflex. V automatu je brzda sirsi nez je v normalnim aute, takze to v tom reflexu to seslapnes, aniz bys brzdu zmacknout chtel. Mne se to stalo pri prvni jizde s automatem take.

                0 0
                • Kouba_2005  

                  Abych pravdu řekl, tak ani nevím, jestli máme brzdovej pedál širší než obvykle, ale asi jo, když to říkáš :-) Každopádně auta střídám a nedělá mi problém jezdit ani s jedním, ale chápu to, že to tak nemá každej.

                  I proto si myslím, že cílová skupina pro ABS na kole prostě je. Tady je to každej mistr světa amoleta, takže už z pricipu to odsoudí, aniž by si ten článek přečetli.

                  0 0
                  • Georrge  

                    Co jsem viděl automaty tak vždy měly širší brzdu. Myslím že už jsem si ji taky přišlápnul, ale častěji při zastavování prostě šlápnu levou nohou do prázdna :)

                    0 0
            • Lišák  

              Když děcka dostala první kola s volnoběžkou, tak měla „V“. Přední jsem jim povolil tak, aby kolo nešlo zablokovat, nicméně aby brzdilo. A postupně jsem přitvrzoval. Kluk i holka se naučili brzdit oběma brzdama a nemají s tím problém. Zatím (kvůli přední brzdě) přes řídítka nešli.

              0 0
              • Georrge  

                Dobrá metoda jak je to naučit, chválím.

                Já už ani nevím, kdy jsem se začal učit s přední brzdou… ale v pubertě mě hrozně bavilo zastavovat na předním kole, takže jsem to zkoušel kdy to jen šlo. Ne vždy to vyšlo, někdy musel člověk seskočit, někdy pustit brzdu, jindy se to nepovedlo a zadek se nezvedl… ale nikdy jsem nešel přes řidítka a to ani při nouzovém brzdění, kdy jsem byl schopen díky tréninku to udržet na předním kole a nepřeletět.

                Je ale fakt, že někteří lidi mají lepší cit pro brzdu, než jiní. Krátce po autoškole (nebo možná ještě během autoškoly) jsem byl schopen dát nohu na brzdu tak, abych zastavil přesně tam kde jsem potřeboval. U více lidí jsem si ale všiml, že během brzdění musí několikrát korigovat sílu brzdění, protože to neumí odhadnout na první dobrou. Někdo ten cit pro brzdu prostě nemá no :)

                0 0
              • Esi  

                jo dělal jsem to úplně stejně a obě děti se naučili brzdit pořádně. když jsem dával tátovi svoje staré kolo s kotoučovkama tak jsem taky pošteloval přední tak aby nešel přes řidítka kdyby za to vzal moc, jezdí na kole celý život ale nikdy neměl před tím kotouše a když jsem mu to kolo dával tak mu bylo 72 let, řekl jsem mu že jsem mu to pošteloval a ukázal jak si to přitáhne aby to brzdilo víc, po čase jsme tam přidali aby to brzdilo pořádně a v pohodě.

                0 0
    • hawrda  

      Tuhle jsem byl s dcerou na Černé hoře v KRNAPu, a na sjezd se tam chystala s koloběžkama partička cca 15 lidí včetně dětí.

      Jejich šéf jim důrazně připomínal, že musí směrem dolů používat především zadní brzdu. Až do Jánských Lázní je to celé asfaltka lesem.

      Stál jsem od něj asi dva metry, tak mu povídám, že je to blbost, a měli by používat brzdy obě, s důrazem na tu přední.

      Jestli měl nový proslov ohledně způsobu brždění ke své skupině, už nevím :).

      0 0
      • virtualcop  

        Tohle si můžeš dovolit v případě, že jedeš na kole/koloběžce, kterou dobře znáš a víš, kde je zhruba limit zablokování předního kola při dávkování brzdy, respektive zkušenější cyklista/koloběžkář si to brzo zjistí i na půjčeném nebo novém kole.

        Začátečníky nebo děti na půjčenejch koloběžkách instruovat ve smyslu „primárně používejte obě brzdy s důrazem na tu přední…“ tak půlka z nich se i při sjezdu na asfaltce vyválí.

        Faktor „když se mi začne blokovat přední kolo, tak se leknu a ještě více to zmáčknu…“ v tom bude mít také svou velmi vysokou roli.

        Prostě jinak brzdy bude používat zkušený jezdec s nájezdem a úplně jinak člověk, co si na dovolené půjčí dvakrát za rok kolo nebo koloběžku, zatímco přes rok na to doma nevleze, nebo kolo ani nemá.

        S účinností dnešních hydraulik na kolech či lepších koloběžkách zablokuješ přední kolo jedním prstem a že je to pro „začátečníka“ konečná (jde se válet nebo letí přes) z toho jen plyne.

        0 0
        • Kouba_2005  

          Úplně vidím skupinu, třeba kolegů z práce, co si vyjedou na teambuildingovou akci a zapůjčí si koloběžky s tím, že si vyjedou na výlet nebo sjedou kopec. Sem tam se někdo vyválí, ale takový incidenty právě celý tým stmelujou, takže se akce povedla :-) Teda když někdo neskončí v nemocnici.

          0 0
      • Georrge  

        Tak to se asi dá pochopit… hromadná akce, ne všichni to třeba umí, tak aby se vyhnul případným problémům, tak jim přikáže brzdit jen zadní no…

        0 0
        • dědek mohy  

          Za mě se to pochopit nedá. Když to z toho kopce trochu pustí a rozjede se to, tak to prostě neubrzdí.

          I má 5 letá dcera umí jezdit a brzdit přední brzdou. Už od 3 let a nikdy jsem jí nic nepovoloval, aby brzdila bezpečněji (jak tu někdo výše psal).

          Ale určitě bych všem řekl, ať si tady na rovince, než vyrazí dolů, všichni vyzkouší jak brzdy zabírají a brzdí. Obě.

          0 0
    • StuntJ  

      Každej ať si vozí na kole co che, ale hlavně ať to není povinné pro vyšší blaho lidstva, jako pomale už vše …

      5 0
    • va-bo  

      Dotaz: ja sem to teda nestudoval detailne. Bude to fungovat i na zadni kolo, aby se nedalo zablokovat? To by asi nebylo dobre. :-) to by neslo driftovat v zatackach?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Nebude. Je to celé úplně k ničemu.

        1 0
        • Kouba_2005  

          K ničemu jsi ty, ABS na kole pro někoho smysl má.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nemá. Již jen proto, že nepůsobí na zadní kolo. Takový jezdec pak při smyku zadního kola intuitivně přibrzdí přední, kde však zrovna ABS nefunguje, protože zadní je ve smyku, tím porovnání otáčení obou kol dodá řídící jednotce nesprávné údaje. A jelikož je jezdec zvyklý na ABS, zabrzdí předek hamtavě, čímž přelétne. Ačkoli by bez ABS přelétavý třeba vůbec nebyl.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.