• BoB

    protže jsem konečně schopen nastavovat si tlumení vepřdu i vzadu tak začínám experimentovat. Metoda pokus-omyl je samozřejmě univerzální, nicméně zajímalo by mě, jestli existujou nějaký základní pravidla nebo tipy. Jakože třeba na sjezd tvrdší odpruženía rychlejší tlumení, na skoky zavřít vidlici úplně :-) a tak. Jestli když přitvrdím pružiny musím začít štelovat i útlum abych dosáhl téhož efektu. venku je sníh a mráz a tak mi na experimenty zbývá čas jen dokud ze mě není rampouch a chci to trochu urychlit

    0 0
    • BB  

      zatím nemůžu říct, že bych to měl plně pod kontrolou, ale mám takovou zásadu, že pružení foukám přesně na váhu, aby byl ponor cca 20 procent zdvihu. Odskok dávám tak na plovic s tím, že když se chystám na větší šutry, tak dávam pomalejší odskok, když na jemnější šotolinku, tak rychlejší.

      0 0
      • BoB  

        No vidíš a já to dělám spíš naopak. vycházím asi z technologie u aut, kde silnice je hladká a rovná, proto se dává tvrdší tlumení aby se auto tak nenaklánělo a nemusíá tolik kopírovat terén. No a v terénu je všechno měkký a rychlý, aby to stíhalo se vracet po velkých ránách. Ale to je moje teorie a vůbec si nedělam ambice že je správná. Jak se to tobě projevuje? nedrncá to na těch šutrech?

        0 0
        • Pá-dlista1  

          A nedava se nahodou na silnici tvrdsi pruzeni?

          0 0
          • BoB  

            tvrdší je, protože je kratší. Kdyby tam dali jen kratší tak si to bude sedat na spodek. Ale i aut co mají elektronický podvozky to v režimu „sport“ vždycky ztuhne. Ale mě spíš zajímá ta logika větší rázy=pomalejší útlum. Myslíte že to je správně?

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Osobne tlumeni nenastavuju, proste si zvyknu. Tedy kdyz to tlumi, kdyz to netlumi je to o necem jinem:) Ale myslim si, ze by to mohlo byt asi takhle: Co nejmensi utlum v pocatku zdvihu cestou dolu, ktery narusta ke konci zdvihu a opacnym smerem stejne. Nejprve rychly navrat, ktery se zpomali pri priblizeni se k vychozi pozici. Ale urcite se da zit se stejnym tlumenim po cele delce chodu dokonce obema smery. Jinac bys podle me mel zvetsit zpetny utlum (a mozna povolit ten pri stlaceni?), kdyz pruzeni pritvrdis. Jinac vim ze zkusenosti z jizdy jenom to, ze pri velkem zpetnem utlumu se blbe taha bunnyhop a nemusi stacit pobirat rychle po sobe jdouci razy. Pri malem (zadnem) trpi zapesti, kolo nedrzi stopu atd. Tagze tak nekde mezi :)

              0 0
        • kOmE  

          U tlumeni jde o to jak rychle musi reagovat zadni kolo na teren ,cim rychleji(clenity terén kameny ATD.) ,tim rychlejsi a u pruzeni jde o to co chces jezdit ,hlavne to nesmi chodit nadoraz

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.