• lubos

    Tak, sice se mi povedlo konecne tu debilni diru zacpat, ale za cenu zasrani plaste od tmelu (Specialized). Jenomze ted mam vetsi problem. Nevim proc, ale plast hrozne hazi. Na asfaltu se s tim pomalu ani neda jet. Rafek je je vycentrovany. Plast puvodne nehazel vubec. Vi nekdo proc, nebo cim to muze byt, nebo co s tim ?

    0 0
    • lubos  

      Plast je Hutchinson Scorpion 2.0 (tubeless samozrejme, bez duse).

      0 0
    • TinkTink  

      Vubec nevim v cem mas ten problem a ted netvrdim ze UST je spatny…ale…stoji Ti to vubec za to? :o

      0 0
      • lubos  

        UST je jenom pro masochisty, ale kdyz jsem se na to dal … mam to na bajku c.2, cislo 1. ma rozdelany tlumic :)

        0 0
    • kungpao  

      Táto diskusia ma iba utvrdzuje v tom že UST stojí za p..u. Už chápem prečo všetci kamaráti s drahými UST kolesami vozia normálne plášte a duše…

      0 0
    • BostonGeorge  

      Ahoj, nejrychleji vyřešíš problém s UST tím, že je sundáš a hodíš do koše a nandáš zpět tam klasiku.Nepíšu to proto, že bych si chtěl hrát na chytráka, ale radím z vlastních zkušeností. UST jsou super, ale.........

      0 0
      • lubos  

        Ano ja vim, taky jsem k tomu dospel, vsechno je super, nez clovek dostane prvni defekt :). Chtel jsem to zkusit … testuju … SRAM prehazku, razeni, gripshift, trigger, ruzne riditka, UST, kotouce.

        0 0
      • ota  

        tak tuto diskusi trochu oživím.včera jsem se rozhodl pro návrat od UST ke klasice.nevím,jes­tli dočasně,ale už mi to prostě lezlo na nervy.tak to trochu rozvedu- jezdil jsem jen Michelin comp S light(2*).vý­hody:nikdy jsem neměl problém s ůnikem vzduchu,i na hodně podhuštěné gumě. Valilo to fakt rychle,solidní váha.Možnost dost podhustit se mi líbila v krkolomných výjezdech v kamení.Pomalý ůnik vzduchu po defektu. Nevýhody:lepení děr-zkoušel jsem mnoho lepidel,a záplata občas nedržela.hledání díry taky zábava.ale co mě vytáčelo nejvíc,bylo foukání po zalepení.nevím,na­kolik stačí po 4 měsících guma „narůst“ po obvodu,ale velkou ruční autopumpou jsem si vyráběl mozoly,než se plášť chytl do patek.vždy mě to stálo půl mýdla,postupné svlékání oděvů a půlhodinový boj.horší posilovnu neznám.ráfek sice svítil čistotou,ale to za to nestojí.tak včera bezdušovky letěly do kouta a já mám jasno :-)

        0 0
        • Daf  

          Michelinum se totiz vytahuje patka. S novymi plasti neni problem. Hutchinson je v tomto mnohem lepsi.

          0 0
          • mdk  

            preco furt hledata chybu v biku ..co tak se zamyslet a hledat chybu v sebe

            0 0
            • ydaho  

              tak je potřeba přidat taky pozitivní hodnocení UST :)) Mám CrossMax SL a Pythony, mimo to, že téměř nemám defekty při těch několika málo vložim duši do ráfku a pak doma v klidu zalepim, používám lepení Rep´air tubeless Hutchinson a je v pohodě. Mimoto mám dobrou zkušenost se Zéfal repare tmelem.

              Jedinej problém sem měl asi první tejden s malým unikem tlaku. tot vše.

              Každej soudí podle sebe, ale já nevidim jedinej důvod proč se vracet ke klasickejm ráfkům

              0 0
              • lubos  

                No, tak to mas stesti. Ja hutchinson nezalepil ani s tim jejich lepidlem :) A taky se ten plast nepovedl – patka.

                0 0
            • ota  

              takže plášť mám vyprat v pračce na 100 stupňů v agresivním prášku,aby se srazil?

              0 0
          • FrontMan  

            Vozím CrossLandy a mám v předu Michelin compS. Jedinkrát jsem píchnul.Hodil jsem na to samolepicí záplaty od Authora (tuším airdam) no a – do dneška no problem. Mimo to mám vzadu Hutch. Python air light UST a můžu jen chválit. Asi máš v tomto smůlu… Jinak nevím. Já jsem na 100 pro spokojenej.

            0 0
        • lubos  

          Treba Schwalbe jde zalepit normalnim lepenim naprosto bez problemu. Ale maji zas sve mouchy :) Ale i to jsem poresil. Nicmene jsem to prozatim uzavrel tak, ze na enduru mam vzadu UST s nejakou ucpavaci kapalinou od specialized, a vepredu mam dusi. Taky proto, ze 2.3" UST guma neni s makkou smesi a navic je jeste tezsi, nez normalni s dusi.

          0 0
          • ota  

            včera jsem v Bagbike(pochvala za přístup k zákazníkovi) koupil RR 2,25+klasickou duši a je to v celku na obou kolech těžší o deset deka,což je v pohodě,pro mě.mimo jiné mi pan majitel obchodu řekl,že taky vozí tuším přední UST a zadní klasiku.

            0 0
            • ota  

              …těžší proti Michelin comp S light UST.

              0 0
        • Včelda  

          Já mám jeden případ ze včerejška. Michelin Comp S light. Píchnul jsem. Díru našel, zalepím samolepící záplatou Park Tool a pak chtěl nahustit. Vozím na kole obyčejnou dlouhou pumpu. Hustím jak o život a bez šance, plášť se ani nehnul.
          Takže vytáhnout duši, vyndat ventilek. Dvacet minut jsem v lese nasazoval posledních 20 cm patky do ráfku. To už nemluvím o tom, že jsem to musel opakovat po návratu domů:-( Nejvíc mě vytočilo to, že jsem nedokázal plášt nahusnit (v lese) ani dlouhou pumpou. Máte na to nějakou radu?

          0 0
          • Gorgov  

            Si mag.. ty voe prober se, to je jasný, UST se fouka NOŽNÍ PUMPOU!!! Když píchneš, automat. dáváš duši bombičku a za minutu jedeš. hotovo

            0 0
            • lubos  

              Ale kdepak. Jde to i normalni malou pumpickou. Ale je fakt, ze nekdy to nejde :) Hlavne kdyz je clovek nervozni. A kolem poletuji hejna krvelacniho hmyzu.

              0 0
            • Včelda  

              Si přidělám tu velkou pumpu na stehno izolačkou, ne:-/

              Ten Slime možná zkusím, mag..e ;-)

              ..jen jsem čekal, že má někdo nějakej zlepšovák alá Přemek Podlaha :-))

              0 0
          • borda  

            tak, vozit pumpicku na bombicky

            0 0
            • Daf  

              Tak to bych neriskoval. V lepsim pripade ti utese do atmosfery jen polovina objemu bombicky :) Oprava v terenu jedine duse a pak s bombickou neni problem. Trva to stejne jako vymena klasicke duse.

              0 0
    • Gorgov  

      Nechápu že jste tady skoro všichni takový zpátečáci. UST s uvnitř nalitým tmelem (rozhodně ne tufo, ale slime nebo notubes) je NEPÍCHNUTELNÝ!!! To prostě nejde propíchnout. Resp propíchne se ale nevíš o tom. Jediná šance jak to vypustit je velkej průřez, kterej ale zas eliminuje šířka stěny UST pláště. Jediná nevýhoda UST je vyšší váha, jinak NIC. Za minulou sezonu sem nepíchnul ( na biku 5000km, cca 10 závodů, různý pláště). Rok před tim se nepíchl na každem 3. závodě. Hustim na 3 Atm. Zdar

      0 0
      • enjoy  

        jo tak uz akorat vyssi vaha…,to jsem rad ze uz jenom to:-)))

        0 0
      • Daf  

        To ale asi moc casto neprohazujes plaste ne?

        0 0
        • Gorgov  

          jj, na to sem zapoměl, sry. Jo to je pravda, kdyz je tam ten sajrajt, prohazuje se to blbe. Je lepsi mit dvoje maxy :) A nebo univerzalni gumy – můžu doporučit KARMY.

          0 0
      • lubos  

        Ne kazdy chces jezdit s kilovyma plastema :) Jsou tady i chrti, nezapominej :)

        0 0
        • Daf  

          To jsou takovi ti co zastavuji pod kopcem a zebraj o pumpicku :)

          0 0
        • Gorgov  

          hele pak je jednoduchy reseni Notubes, klasika plast, vlozka do rafku sajrajt do toho a je to. No ale ze jako chrti musej mit lehounky kola no nevim nevim, ve svěťáku vozej UST nebo NOTUBES, takze to taky de. Ale je pravda ze mam taky radsi lehky, proto ted vozim notubes a az k tomu dam Flyweighty pojedu nicit silnicare:)

          0 0
          • lubos  

            Nekdy to zkusim, ten notubes. Jestli najdu nejake plaste, co uz nebudu muset menit. A dej si tam radeji Fast Fredy, ne maxiss ;)

            0 0
            • Gorgov  

              Ja musim maxxis, je to „jakoby“ sponzor, musim si ho koupit:) No ale fastfredy sem uz mel a nic moc teda, ty weighty se mi stejne libej vic, rozhodne sou to mnohem vetsi balovy a klukum v teamu to dobre drzi, jen dou rychle do haje, ale to ty fredy snad jeste rychleji

              0 0
              • lubos  

                nj, to je pak tezky :P

                0 0
              • erbeckar  

                Vivat Gorgov! Dusove plaste jsou sra*ky, mam UST s NoTubesem a posledni defekt pamatuju nekdy rok dozadu (tzn. jeste s dusi :). Vlastne, jeden pruraz (spis prusek) se mi poved, zalepil jsem ho za 2 min cisteho casu Ferdusem. Na foukani je super ta modra plechova pumpa s drevenou ruckou a napisem „Made in Czechoslovakia“, co byla kdysi v kazde garazi, 5 fouknuti totiz staci na normalni provozni tlak :)

                Vlastnosti bezdusovek jsou o 3 tridy vis a treba Bontrangery nabo Schwalbe umeji byt i lehke. A pro opravdu nizkou vahu je tu NoTubes set+flyweighty.

                0 0
                • lubos  

                  Ty lepsi jizdni vlastnosti neni bezdusovkou. Ale ze nefoukas pneus na kamen ;o)

                  0 0
                  • enjoy  

                    no uz jsem se lekl ze snad nejsou z gumy!:-D

                    0 0
                  • erbeckar  

                    Ze to je tlakem je jasne vsem, napumpovana bezdusovka nema vyznam. Jezdit na podhustene (=pohodlne a skvele sedici) gume, co se neda cvaknout, pichnout ani nezvysuje valivy odpor, nebyl to cil vyrobcu odjakziva?

                    0 0
                    • enjoy  

                      ja si to jenom potrebuju ujasnit.. nabouchanej dusovej ralph pojede stejne nebo hur,nez „mekkej“ bezdusovej??

                      0 0
                      • erbeckar  

                        Na to jsi prisel jak? Hledam, za ktere slovo me chytas, ale nedari se mi :)

                        0 0
                        • enjoy  

                          ze nezvysuje valivy odpor.. nejak me to prislo jakoze rikas,ze zazracna bezdusova guma pojede podhustena stejne dobre:-)

                          0 0
                          • erbeckar  

                            Stejne asi ne, ale byl jsem HODNE prekvapen, jak to muze sypat na asfaltu na 2,1" plastich s tlakem 1,5 atosfery. Predtim jsem jezdil na Kendach Klimax, snad teda vim, co znamena nizky valivy odpor..

                            Mozna to nekdo vysvetli, ja muzu doporucit jenom SKUSIT.

                            0 0
                      • Gorgov  

                        takze takhle- na asfaltu proste pojede nejlip hladky plast, co mozna nejtvrdší. To je, myslim si, docela jasny. No ale my se tady snad bavime o terenu a tam mnohem vic poznas, ze to bude drzet v zatackach, zaber bude dobrej, ale hlavne nebude te to natrasat na kazdym kaminku a proto budes mit neustale lepsi kontakt s terenem a budes vyrazne plynuleji slapat. Doporucuji zkusit projet korenitou pasaz na normal gumach na 4 amtosfery a pak na UST na 2. Myslim, ze kazdej ten rozdil pozna. Zdar

                        0 0
                        • enjoy  

                          zatim jediny co jsem u podhustenyho plaste poznal bylo neprijemny zvejkani v zatackach a dost velka nejistota.ale to predpokladam bezdusaky resi..

                          0 0
                          • Gorgov  

                            jo a tohle plati na silnici, v blate je to prave naopak a proto se taky do blata vozi mekci gumy

                            0 0
                      • erbeckar  

                        Hmmm.. Kdys to tak vezmu, mohl bych odpovedet: ANO, mekej bezdusovej Ralph pojede stejne, jako nabouchanej dusovej, krom toho je diametralne pohodlnejsi, mnohel lip sedi a skoro se neda pichnout. Ale na Ralphovi to posoudit nemuzu, vozim Geax. Ale dalsi plaste budou skoro urcite RR, mam na ne dobre preference a vybornou cenu.

                        0 0
                        • enjoy  

                          tak ted uz se nehraje na stycnou plochu plaste se zemi?vzdycky jsem mel za to,ze cim mensi je stycna plocha plaste se zemi,tim mensi je valivy odpor a tim lepe jede. doufam ze je to jeste stale fakt:-/

                          0 0
                          • Gorgov  

                            Hele musis fakt resit jiny problemy, ten rozdil ve valivem odporu na mekcim plasti je zanedbatelnej proti tem ostatnim vecem, ktere sem napsal vyse. Fakt to neres a zkus to… a uvidis. Jo, na silnici pojede nejlip tenkej tvrdej plast, na silnicce mam taky 10 atmosfer:ú)

                            0 0
                            • enjoy  

                              tak ja to beru z pohledu prazaka.at uz si muzu hrat na bikera jak chci,tak jsem stejne aspon 20 kilaku silnicar..

                              0 0
                            • erbeckar  

                              Hej, pouzivame stejny argument- SKUS, UVIDIS :)

                              Taky jsem kdysi nadaval, neveril, potom skusil, uveril.

                              0 0
                              • enjoy  

                                tak je to se vsim.. taky se me odevsad snazi presvedcit ze na XC je nejlepsi 150mm vepredu i pod prdeli..:-)

                                0 0
                                • erbeckar  

                                  Mne taky. Hovadina, ze? :)

                                  0 0
                                  • enjoy  

                                    nebetycna:-)) mne nad 100mm VEPREDU nikdo nedostane:-).a az to nebude stacit,tak se do takovych terenu s*at nebudu:-))

                                    0 0
                                    • erbeckar  

                                      Mych 80 je pohodlnejsich nez kdejakych 120 a RB je proste RB, „porodni vozik“ si kopim z prvniho duchodu :)

                                      Ale UST fakt skus, neudelas chybu.

                                      0 0
                                • Gorgov  

                                  Ty teda jezdis pohodovy XC, projizdky, obcas nejakej maraton, freeride to asi s tema 100mm nebude:) takze treba tak: Kdyz ti nekdo tvrdi 150 nad obema koly, kolik lidi treba ve svetovy spicce vozi na maratony 150mm pod prdeli… myslim, ze jich moc neni, ale buzdusaky ma dle meho vetsina. tak asi tak

                                  0 0
                          • erbeckar  

                            Ja fakt nevim, proc tomu tak je, v nejakych forech se mluvilo o treni duse v plasti.. Mozna jenom hypoteza..

                            Skratka si to musis skusit a uvidis. Ale hodne zalezi od plaste.. Skousel jsem narvat moje Arga na „dusovy“ tlak a ta zmena nebyla v odporu skoro citit. Btw. nemam s nima problem ujet po silnici 50km s prumerem kolem 28km/h a to nemam zadnouou fyzicku.

                            0 0
                            • lubos  

                              Jo, mluvi se o tom. Cim hrubsi duse, (a taky pouzitej material), tak se zvetsuje valivy odpor. Dobry je v tomhle pry latex, butyl je horsi. Taky u novych pneumatik Noby Nic pisou, ze obsahuje material , ktery snizuje valivy odpor. No ale ze bych nekdy neco poznal … poznam akorat rozdil na asfaltu mezi Fast Fred nahustenyma na 60psi a Albertami v dratu , hustenymi tak na 30psi. Tam nejakej rozdil docela jde poznat :P

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          No ale kde je problém jezdit míň nafoukaný 2,25 dušový pláště. Já nemám u takhle širokých a vysokých plášťů problém ani při 20psi (u 2,25 jsem ještě duši neprocvak nikdy) a to už většinou nejezdím, protože to šíleně plave. Takže pro mě jaksi bezdušovky postrádají tu svoji hlavní výhodu.

                          0 0
                          • lubos  

                            Tak to ja jsem procvaknul 200g dusi na 2.25" bezdusovym plastu (kvuli te dire jsem mel dusi). A to nebyl ani tezkej teren, ani jsem nejel rychle. A nevim proc. A hodinu predtim jsem cvaknul taky dusi, o neco tenci. Ale to bylo koleso nafuceno fest. Tak nevim ..

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              U fest nafouknutýho kola jsem necvaknul nikdy, pokud nepočítám případ, že jsem měl v hajzlu krycí pásku ráfku.

                              0 0
                              • lubos  

                                Ja nevim .. mozna to bylo uz tim spatnym plastem, buhvi. Jednou jsem ale cvaknul predni, a vidli nesla zdaleka na doraz. Ale to byla ultraligh duse.

                                0 0
                          • Gorgov  

                            myslim ze bud vazis 10 kilo nebo si vymejslis:) když to budeš mít nafouklý ani ne na 1,5atm, urcite to cvaknes..

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Normálně foukám 35/30 psi (zadní/přední). Těch 20 jsem jen zkoušel, jak se bude chovat a šíleně to už plavalo, takže jsem to téměř nejezdil (takže při tomhle extra malém tlaku jsem neměl kdy cvaknout). Jinak 1,9 nízký jsem foukal běžně na 40/35 a cvaknutí se u mě dělo na nich zcela ojediněle. A vážim 70kg.

                              0 0
                    • lubos  

                      No, podhustene , to bych nechtel, rekneme, ze dostatecne nahustene :) Pichnout lze i bezdusovku a nekdy dost hnusne, jak se stalo mne. Staci se projit po ostrych sutrech. Pokud pouziju latexovu dusi, tak taky necvaknu, tedy pry … Cimz nechci rict, ze bych bezdusaky zavrhoval. To ne, ja bych radeji taky bezdusak. Ale soucasny system mne neuchvatil. Mozna NoTubes.

                      0 0
                  • morgoth1  

                    jo ale nesmi se to zas prehnat, jinak riskujes rafky :-)

                    0 0
    • PetisV  

      Zdar a jakou diru jsi potreboval zalepit?

      0 0
      • lubos  

        To uz je pase. A plast je v kontaineru. Sutr mi proderavil plast. Nepovedlo se mi to nicim zalepit.

        0 0
        • PetisV  

          Jo tak. Já už tady v historii našel postup pro lepení, který používám taky a bez problému. No ale záleží na velikosti a charekteru ďoury. Ale normální plášť zlikviduješ taky. www.bike-forum.cz/…4/forum.html#… Mě u USTček vadí jediná věc a tou je cena plášťů.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.