2.0 pláště na MTB - koupit nebo nekoupit. Vaše zkušenosti

12 nepřečtených
  • Phantasma

    Dali by jste ho i na přední kolo?

    Na kole, na kterém jezdím do práce jezdím z 90% po rovném asfaltu. Pohrávám si tedy s myšlenkou, že vyměním své 2.2 Race King za verzi 2.0

    Vaše zkušenosti?

    • Espen  

      Jezdím jenom 2.0. A odjedu na tom vše. Čeho přesně se na asfaltu bojíš?

    • Zoidberg  

      Pokud jezdíš 90% asfalt, klidně. Nižší hmotnost poznáš na snadnějším zrychlení a ztrátu pohodlí na asfaltu skoro nepocítíš. V terénu je ale nižší hmotnost asi jediným pozitivem tohoto rozměru. Polňačky, les etc, tam všude bych volil alespoň poctivou 2,1, spíše 2,2 – 2,3.

      • Phantasma  

        Já sem přemýšlel, že bych 2.0 osadil všechny svá kola. Mám MTB, ale stejně poslední dobou jezdím drtivou většinu asfalt. Na Vánoce vezmu asi silnici, ale do tý doby to potřebuju nějak vykompenzovat :-)

        Na primárním kole jezdím 75% asfalt, ale když terén, tak jen polní cesty, občas po takových těch malých kaminkách, rozhodně nejezdím žádnou divočinu v hodně rozbitém terénu.Co jsem se vysekal začátkem léta, tak už jezdím umírněně :-D

        Byly by 2.0 chybou? Když si sjedu někam na polní s 2.0, je to špatně jen co se týče pohodlí nebo je to i nějak nebezpečné … ?

        • Zoidberg  

          Hele, vše je s ohledem an to, kam zrovna na kole vyrazíš, kompromis a tak je to potřeba brát. Polňačku bezpečně sjedeš i na cyklokrosovém kole s ještě užšími plášti. Jen s širšími tam je o něco víc jistoty a pohodlí. Pro 90% asfalt mi 2.0 s nějakým decentním vzrokem hlavně po stranách přijdou jako dobrá volba.

          • Phantasma  

            To je vlastně pravda, máme tu ještě cyklokros a kros a s těmi to na polních jede taky.

            Mám pro sichr dát dopředu širší (2.2) nebo bys to osadil celé na 2.0?

            • Zoidberg  

              Třeba já teď mám vedle fulla dva biky s pevnou vidlicí. Jeden má velmi lehké Schwalbe Furious Fred ve 2.0, druhý má skoro hladké Schwalbe Super Moto (mají pouze drážky) v šířce 2.35. A přestože ten druhý bike je těžší a objektivně vzato horší, právě díky těm plášťům na něm jezdím radši (a proto je mezi nimi asi prohodím). Akorát v terénu se na těch Super Moto musí opatrně. Na mokru pak HODNĚ opatrně. Je to velmi subjektivní. Zkusíš, uvidíš…

              • MlokCZ  

                A kdyby navíc vzal ty zmíněné G-one speed, tak jsou ještě o chlup rychlejší než Super moto (i přesto, že Super moto je ještě více slick) a současně i více podrží v terénu. A jsou vhodné na bezduše, což ještě pomůže (Super moto jsou na bezduše na h…o, kvůli tomu jsem je před pár lety dal pryč – v té době nic podobného vhodného na bezduše jako G-one speed ještě nebylo).

        • oddie  

          NA to, co jezdíš, mám crosse s 1,8 :D

    • JFtryall  

      Striktne na asfalt klidne, ale jak vjedes na nestabilni povrch. Staci derava cesta, tak objem je na tom ve vsech ohledech lepe. Idealni sirka je tak kolem 56–58mm realne.

      • MlokCZ  

        Objemnější pláště mají další výhodu, že i s minimálním vzorkem nebo i skoro slick to není při občasné jízdě v terénu tak špatné s gripem.

        Tím se ve výsledku zrychlí i ta jízda po asfaltu oproti variantě užší, ale s mírně větším vzorkem (varianta úzký bez vzorku už bych vůbec neuvažoval).

        Takže na uvedené použití by mohl vzít i klidně 2,35" G-one speed. Ty po asfaltu poletí ještě o hodně lépe než RK 2,0" a v terénu to ještě půjde (hlavně tedy za sucha).

    • Hunt  

      Jezdil jsem oboje a na asfaltu urcite ocenis vyhody 2.0, ten plast je ve skutecnosti jeste uzsi.Staci vsak sjet z asfaltu na polnacku, nedejboze do nejake lehciho terenu a budes vzpominat na 2.2.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.