otázka pro majitele celopér!?nastavení tlumiče!

8 nepřečtených
  • Stal jsem se š?astným majitele Ravo XC marathon racing a jelikož je to můj první full mám pár dotazů: na jakej tlak mám nafoukat tlumič Manitou QRL (vážím 90 kg) a jakej bych měl nastavit útlum, jestli menší, aby se to rychleji vracelo a žehlilo nerovnosti, nebo větší aby to bylo pomalejší? Prosím o Vaše rady a zkušenosti ohledně nastavení zadní stavby.Jezdím pohodový celodenní vyjížky ve středně náročným terénu(Jizerky)­.Dík.Ahoj

    0 0
    • jeniik  

      Nejlepe si to seridis, kdyz budes jezdit a zkouset. Proste to nafoukej tak, aby to melo 10–30% ponor, kdyz na to sednes a aby to nechodilo na doraz (coz nemusi jit, zalezi na kvalite odpruzeni), tlumeni komprese doporucuju co nejmensi (kolo se sice bude vice houpat, ale zato bude mazat nerovnosti) a odskok nastavit tak, aby te kolo „nekopalo do zadku“.

      Ale obecne se da rict: Jezdit a zkouset a zkouset a jezdit. Kazdy na to svym zpusobem musi prijit sam.

      0 0
    •  

      Mam vzadu RS SID, pozitivní komoru (tu kterou tlačíš) cpu na 2,3 – 2,5 atmosfér – maximum je 3,0. negativní (odskok) jsem vozil vždycky prázdnou, aby byl se tlumič furt nehoupal, ale aby se zhoupnul až dostane trochu větší ráz. Dopadlo to tak, se mi díky tomu v tlumiči rozšmelcovala dorazová gumička. Kousky tý gumičky mi ucpali olejovej kanálek a tlumič se přestal vracet. Naštěstí je rozebírací, tak jsem třo komplet překroužkoval a utěsnil, ale pro příště už do negativní taky trochu foukám, aby při zpětnym chodu nenarážel.

      0 0
    • BB  

      dost se mi vyplatilo dodrzet doporuceni vyrobce tlumice z navodu. Jinak to vychazi asi na 20 procent zdvihu tlumiče. Pozor, ne zvihu zadniho kola, protoze diky prepakovani je na zadnim kole vetsinou vice. Vypust uplne tlumic a tak zjistis kolik chodi. A potom nafoukej a opatrne nasedni, merku na kluzaku posun na doraz, slez a mer.

      0 0
      •  

        To nechápu jak timhle způsobem určíš optimum, že se posadíš v klidu na kolo a zhoupneš. Co když potom v terénu dostane zadní kolo ránu a tlumič půjde nadoraz jen proto, že v klidu se to tvářilo jako optimální?

        0 0
        • lubos  

          nmmm, to pochybuju, ze das na doraz vzduchovej tlumic. Tedy pokud je takhle nafoukanej.

          0 0
        • jeniik  

          Pokud je to dobre udelany, tak to na doraz nepujde, protoze pruzeni je progresivni a tudiz s rostoucim zdvihem tvrdne (coz treba u GT I-Drive neplati :-( ). Problem je v tom, ze pokud je tlumic na primo bez prepakovani, je tohle tvrdnuti casto malo vyrazne a je nutne resit chozeni na doraz tim, ze se tlumic prifoukne, nebo pritahne, takze je v celem prubehu zdvihu sice tvrdsi, ale zato nechodi na doraz (jo, tohle je kravina, ale je to bohuzel realita). Vyhoda vzduchoveho tlumice se stelovatelnyma obema komorama je v tom, ze pomoci kombinace spravneho tlaku v negativni i pozitivni komore lze dosahnou progresivity primo u nej. Problem je ale zase v tom, ze progresivni je pouze pruzeni, ale uz ne tlumeni, takze zase budto pretlumis pocatek zdvihu, nebo te to pri velkem propruzeni bude trosku „nakopavat“.

          0 0
    •  

      Kočička! Haf!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.