• marko250

    Nazdar,hledám zkušené co jezdí/li drsnější věci z kopce dolů,ale taky úplně nezatratily běžné přesuny(do 50km).Cenový limit neřešme,jen technickou stránku věci:

    1.rám co pobere rány a nežvýká se mu zadní stavba

    2.má to skutečně zdvihy 180mm(170min.)

    3.dobrý kompromis tlumiče a vidle pro toto zacházení

    Jde mi o to vyprat několik kol co mám kvůli rozličnosti terénu a stylu doma.Hodně jezdím v parcích a spíše skákavé tratě a DH,ale zároveň potřebuji zajet pro „rohlíky“ a s pohodářema po okolí,nebo nahoru na Rychleby a tak.Hodně mi vyhovuje Focus Sam na 180mm,ale robustnost zadní stavby už není na DH polet dolů,kvůli tomu jsem pořídil Mondrake Summum.Ten je dolů skvělý,ale nahoru bohužel nikdy.Takže hledám raketu dolů a nouzovku nahoru a do obchodu pro rohlíky.Nemám problém to poskládat jakkoli,ale moc rámů na trhu s 180mm není a navíc je v okolí nikdo nemá,abych je prubnul.Nemá tedy s tím někdo zkušenost?Prosím jen věcně,dohady nepotřebuji.

    Tady odkaz na jednu možnost: https://www.propain-bikes.com/Spindrift2017

    • nomecz  

      no hledáš prostě klasické FR kolo není liž pravda ? :-)

      no Capra by měla splnit všechno co píšeš za relativně dobré peníze, pokud ti sedne geo tak o ní určitě popřemejšlej

      EDIT: ted to ctu znovu a vidim ze hledas jenom ram …

    • Sunshine 29  

      Knolly Delirium, jedno je na prodej (rám), já na něj bohužel aktuálně nemám cash (650B, 170 mm

      Na Knolly jezdím, sice jinej model a 26" ale jede velmi pěkně i nahoru (vzhledem ke zdvihům atd.).

      • suslos  

        Kde, kde? Poděl se prosím o info :-)

        • my_dudesty  

          Bylo na bazaru na dolekop.com, ale ten inzerat je uz smazany, takze asi pozde..

          • suslos  

            škoda, ale děkuji :-)

            • my_dudesty  

              Neni zac, me to taky docela lakalo hlavne kvuli tomu, ze to bylo i s tlumakem, vidli, sedlovkou a nabama, ale na to moje courani by to byl asi hrozny overkill..;) ale libilo se mi to moc, to zase jo;)

              • goofy  

                Kolik za to tehdy chtěl?

                • my_dudesty  

                  Tusim, ze ten ram byl s CCDB Air CS, lyrik 180mm, teleskop yep components a naby chris king, komplet za 50.

                  • alinceb  

                    Slušná cena…

                  • suslos  

                    Todle všechno za 50?!! Sakraaa, se nedivím, že to bylo hned pryč (sice bych CCDB nechtěl, ale nějak bych se s tím popral..)

                    • my_dudesty  

                      Jo no, vypadalo to fajn.. Akorat nevim, jestli uz na tom nejsou dokopce prilis velky ocistec (proti Bighitu asi furt leharo;) ). Nema tu nekdo ze zkusenych najezdeno na Kone Process 153DL? Chtel bych to na takove courani po beskydech, kolem Cantorky, Stozku, Javoroveho apod.. Nebo by na to bylo lepsi neco s magickym udelatorem pro stoupani (Jekyll/Strive)? Jedine, co jsem zkousel testovacku byl Reign2, ktery mi asi znechutily gumy, protoze jsem mel dojem, ze to lautr nejede a ani poradne nedrzi..

                      • suslos  

                        Delirium se dá postavit na 14–14,5kg což mi přijde v klidu, zamkneš a jedeš :) Strávil jsem letošek na Reignu, bez zamykacího tlumiče a v „DH“ setupu mělo 14,5 (DH gumy, těžký kola) a jezdit se na tom dalo v klidu, takže já si už moc pohoršit nemůžu :-D

    • TJK  

      Muj vyber od nejlepsiho po nejdhorsi.. v uvozovkach

      1 – Liteville 601

      2 – Novej Nomad

      3 – Propain Spindrift

      4 – Intense Uzzi

      5 – Cube Fritzz

      6 – Rose Soulfire

      7 – Radon Swoop

      • Doktor-Prase  

        Jen z zvědavosti – tu zmiňovanou Capru bys dal na jaké místo?

        • TJK  

          Capra je cisty enduro… tu bych vubec sem nebral…

          • Breakpain  

            tzn.? pro blbé, když se rozepíšeš? Kuju ;)

            • TJK  

              hleda FR masinu.. to je pro me kolo 170/180 zdvih a adekvatni GEO… tzn 65HA spis min.. stavitewln delka zadni stavby, plnohodnotnej velkej tlumic… odolnost ramu…

              Capra je plnohodnotny Endurom lehky odolny ram, tuha tak akorat, zdvihy 160.. bezna konfekcni GEO.. spis umirnenejsi v dnesni dobe „slack/low“ silenosti ala geometron… imho to neni kolo co hleda.. ma SAMa.. coz je kolo stejny kategorie.. Caprou si nicim nepomuze… to ze to nekdo oznacuje za DHcko… je to stejny jako Strive apod… kdyz na to prijde moje 301 na 160/140 jede lip a ma vic DH geo nez capra a taky je to nesmysl na to co hleda i kdbyc ji postavil na 160/160

              • Breakpain  

                V poho, dik :)

                btw Capra je 170/165 :)

                • TJK  

                  malo :-)

                  edit. koukal jsem ze ji predelali.. a sahli do GEO.. no mam stry info :-) i tak ale bych ji tam neaval.. imho to furt neni FR kolo

              • nomecz  

                no vec nazoru jinak Capra ma 170/165 a hlavu 65° a jezdi to celkem obstojne i do kopce a strive mi teda prijde jako mnohem vetsi plechovka s tim bych moc nesrovnaval

                • TJK  

                  co je plechovka a neni.. to bych od oka fakt asi neporovnaval…

                  • nomecz  

                    ale já na obou těch kolech jezdil :-) každé jsem měl půjčené na den (v koutech) což sice není moc dlouho ale rozdíl tam byl hodně patrnej

                    • TJK  

                      rozdil v cem.. tuhosti nebo jizdy?

                      • nomecz  

                        strive je celkove lehci, mene humpolackej (i tuhej) je vice jezdivej (loňská záladní nonRace verze) ale na Capře sem si byl mnohem jistější na prudkých pasážích i v rychlé rozmlácené kořenovce.

                        Prostě jako lama sem si mohl dovolit jet mnohem větší palbu bez toho, abych se bál, že se rozsekám. Nevim jak jinak to popsat :-)

              • SKYlined  

                sb6c bych tam ještě přidal ;)

    • kali222  

      Kdyby ti nevadila 26", tak bych pro tebe tip na rám měl. :)

      • vojtechposmourny  

        Kona?

        • kali222  

          take moznost, me zustal novy sx trail v krabici. nastesti se super tlumakem. tak jsem si ho setril a lital na jinem biku, az pro nej nemam vyuziti a kazdy mi ted pri prodeji bude opakovat: „… ale to je nepouzitelna 26“ a bla bla". :) inzerat za cas zkusim. nezustane – dobre. zustane – taky dobre. (ale ja chcu 153 processa:P do portfolia. bych to mel snazsi.)

    • Stingray  

      Jedno DH/FR kladivo: http://www.pivotcycles.com/bike/Firebird

      • goofy  

        +1 S DW linkem to pojede, tuhé to taky bude myslím dost a vypadá to dobře. :-)

        • Stingray  

          Jen ta cena je maso :-/ Ale snad se už brzo na tom svezu, viď Lukáši?! :-D A pak bude i srovnání s 601 (jestli už dorazí..)

        • krabica  

          Jo, tenhle Pivot by šel… :-)

    • alinceb  

      LV601 – aktuální setup mám 180/190mm a pořád bych řekl, že to do kopce jede obstojně. Na nějaké 50+km výlety to teda není, ale to je spíš tím, že mám obuté těžké a nejzdivé gumy (HRII). Těžko budeš hledat EN kolo se srovnatelně tuhou zadní stavbou.

      • svářeč  

        mam to na 170/165 a nestezuju si do kopce, natoz potom dolu.

        • TJK  

          az das 180 vidli, 190 otevrenej DH tlumic (coz Kirk neni).. a posadis to uplne dolu …tak to taky pojede jinak…

          • kesu  

            To kolo chce pružinovej tlumič a pořádnou vidli s DH tlumičem…

        • alinceb  

          Já to mám od začátku na 190 vzadu. Vidli jsem vozil nejdřív 170, pak chvilku 160 a teď 180. Myslím, že na tvoje pojetí ježdění by byly moje zdvihový parametry mnohem lepší volbou…

    • kesu  

      No, já bych zkusil novýho Nomáda, jinak bych vzal LV 601. Uzzi nevím jak moc propracovali, ale bylo to na zaní stavbě měkký (ještě 26/27,5 verze).

      LV je s DH setupem (pružinovej tlumič a slušná vidle) kolo do parku velmi slušně použitelný. Jezdil jsem to tak několik let. Na lávkový a hravý tratě mi to přišlo asi i zábavnější než V10. Kde to vysloveně nestačí jsou rozbitý rolety na DH tratích, tam to prostě chce DH mašinu.

    • -b-n-x-  

      Myslím, že by jještě mohl být ok nový rm slayer anebo možná i intence tracer

      • tomas.nov8  

        Slayera jsem si zamiloval od první jízdy a podle popisu si myslim, že by měl sedět i v tomhle případě, fakt se s nim nemusí zacházet nějak v rukavičkách, ikdyž je to spíš enduro.

      • scret  

        tracer?

    • konarider1  

      Hard Enduro??? Dovol abych se ti vysmál, tohle jezdíme už několik desetiletí a říkáme tomu freeride…kurva.

      • Sunshine 29  

        Tak teď jsi to rozsekl. A něco k věci?

        (Někdy mám nutkání na stolici a někdy se mi chce srát. Produkt je stejný).

      • -b-n-x-  

        Tak a teď bude následovat flame co je to vlastně freeride :-)

        Pokud je to rampage, tak to je hard enduru dost vzdálené

        • Sunshine 29  

          Ty škatulky jsou směšný…Někdy jedu XC, někdy enduro, někdy DH. Já jezdím na kole :)

    • marko250  

      Pěkné typy,díky.Ale vše novinky za vyšponované ceny sakra,kilo za rám to je úlet.

      Měl někdo ještě Banshee Darkside,tam by klasická 180mm vidle šla,sice by zůstaly ty dorazové gumy,ale stavba vypadá pevně a nová geomka se mě líbí?Taky by tam šla nouzově na DH nahodit dvoukorunka na přechodnou dobu.A je jich nových na netu spousta do 1500 eček.

      Jinak ten Pivot a Rose jsou krásné.Předchozí model Santy Nomad smysl nemá,těch je na netu dost?

      Na té LV601 je ta zadní stavba opravdu pevná,vypadá jako na Focusu,jen to spodní uložení je bytelnější?

      <Hard Enduro??? Dovol abych se ti vysmál, tohle jezdíme už několik desetiletí a říkáme tomu freeride…kurva.> :No vidíš a já jezdím na kole jen sezónu a půl a určitě né podle názvu pojmů,ale podle vlastností kol a terénu.Tak promiň,že jsem ti tvou komunitu urazil,je mi už nějaký pátek a studovat trendy nehodlám.

      • TJK  

        je to podobne ta zadni stavba ale na LV je horstlink a neboj stred je tuzsi nez co si dokazes predstavit… ten stred je estremne masivni a ma to velka loziska a cepy

        • marko250  

          OK -díky.

          • tonik666  

            Darkside bude dobrej. Ja jezdim Runu a pevna je dost.

            Jen si toho Darksida kup v Nemecku – dovozce je Everyday26 (bansheebikes.net). Pripadne eshop mountainlove.de, tam snad maji i nejake kusy ve sleve.

            Pres Charvata co dovazi doCeska by ses ho nemusel nikdy dockat (ver mi).

            • TJK  

              potvrzeno.. kamos ted resil novou runu a teda zajem ze strany dovozce dost bida.. oproti tomu Tatarkovic s Commencalem jina liga…

              • tonik666  

                Já s ním mám rozsáhlé zkušenosti, mám od něj druhý (prakticky třetí) rám, takže bych to mohl rozmazávat rozsáhle.

                Prostě bych se domluvil v Něměcku, ceny podobné, mají rámy skladem > žádné čekání.

      • alinceb  

        Nevím, odkud jsi a kolik měříš, ale kdybys měl cestu do LBC, můžeš zkusit moji XL…

        • marko250  

          Opavsko,181cm,90kg takže to bude L ,kolem 620mm trubka/64–65úhel/přez 1200mm rozchod.

      • -b-n-x-  

        „Cenový limit neřešme,…“ :-)

        • marko250  

          V rámci českého člověka s průměrným platem,mě kilo za rám normální nepříjde :-) .Už kilo za kolo je úlet v porovnání následného prodeje,kdy to nejde pomalu ani za polovinu a je jak nové a ještě v roční záruce.Stojím nohama na zemi.

          • -b-n-x-  

            No to jasne :-). Akorat ze v tehle kategorii super enduro je to asi celkem normalni cenova relace :-)

          • pavlik6022  

            vem fritzka, budeš spokojenej, jezdím s ním všude,včera Bikepark , ted jedu pro rohlíky a odpo 60 km po lesích

          • kudlanka32  

            kdyby je nedelali z karbonu tak budou o 1/3 levnejsi…ted je holt doba karbonova, protoze narvat velky kola do kratky a slozity zadni stavby je docela orisek

      • svářeč  

        hele,v tvém věku si kup to nejlepší,na co budeš mít prachy.už neřešíme jestli přežijeme další sezonu,tak se kuva pořádně vodvážem ne?za mě LV 601 případně 901.ale ve finále to bude jedno,když na tomhle nebo podobným urveš 60km výlet,budeš tři dny mimo provoz ať je to bajk za pul kila nebo za dvě kilča.na systému nezáleží,ten zdvih se prostě projeví vždycky a na všem.

        chceš se zbavit kol a mít jedno…no to je blbost,HT pro rohlíky ničím nenahradíš.en­duro,FR,DH …to dávám s jedním kolem.rohliky a hospa HT.

        vykecal jsem se a jedu na škopek :D

    • marko250  

      RM Slayer vypadá jako by koupili rámy od TREKu a zadní stavba jen 165mm 180/190 považuji za minimum.Zpracovaný je pěkně,to zase jo.

    • Acanthophis  

      Co třeba Alutech Sennes:

      https://alutech-cycles.com/…Komplettbike

      Podle testů prý vychází hodně dobře (stejně tak fannes) a cenově to není vůbec špatné…;)

      • marko250  

        Tak za tento odkaz opravdu díky,teď jen vybrat v FR rámu správně velikost mezi M a L.Rám betelný na DH,zdvih 204mm a pro freeride pozměněná geomka velmi citlivě.Zkusím si o něm načíst co pude,ale tohle je velmi horký kandidát,který i cenově vyhovuje včetně doplňků.A je líbivý ,určitě si jej připisuji.

      • alinceb  

        Vypadá to jak SX Trail, jen má otočený vahadlo…

    • gallardo  

      Napada me jeste horka novinka – whyte T-170 – jel jsem letosni T-160 a tuhosti super, mnohem tuzsi nez napr. nahore popisovany Strive. Dolu jsem se na tom citil jiste, hodne stabilni, dlouhy kolo. Velrybka v rychlebech jak po masle. Otazkou je pak zda sedne dlouha geoska, ale jestli ses zvyklej na DH kolo, tak by mohla sednou lip jak napr. kratka Capra.

      • alinceb  

        Velryba je nějaký etalon? Vždyť to jde sjet v pohodě na XC…:D

        • jenik00  

          Na to už jsem tu narazil několikrát. Na jednu stranu každá fotka sjezdu je pro všechny rovinka, ale zároveň se každej pochválí za velrybu, která je opravdu zadarmo.

          • marko250  

            S tím u mě není problém,jakékoli středisko či přírodní věc v okruhu do 400km(OV/OP) a v něm jedu cokoli tam je.A právě v tom je ta zapeklitost typu kola,ve středisku beru DH díky lanovkám,ale pak je tu Řeka,Kozí Hora,Smrk,Rych­leby,Jedovnice,Li­pová Lázeň aj. a tam se musí vyšlápnout a né to tlačit celý den nahoru.

            • wilda81  

              No ale na to co jmenuješ přece není potřeba FR mašina!?

            • novas752  

              Přesně tak, jezdit po Rychlebech nedejbože Lipovkách, jedovnicích apod. na takovym kole je akorát tak trápení. Tam bohatě přebohatě stačí (tzn nejlepší poměr „prostupnosti“ terénem a jezdivosti) nějaký trailbike typu Trance.

              • goofy  

                Tak když s tím chce jezdit často do parku, tak si přece nebude kupovat Trance… Proboha zase neblbněte lidi… ;-)

                • scret  

                  :))

                • nomecz  

                  a opět se dostáváme ke klasickému problému že univerzál bude vždy kompromis a jedno kolo je prostě málo :-)

                  Celkově mě z toho vychází nejrozumnější varianta nechat Sunnum a k tomu koupit něco na ježdění pro rohlíky a easy traily typu Jedovnice (buďto nějaký 27+ HT nebo lehký trailbike)

                  • marko250  

                    Ale to je přesný opak úmyslu na začátku,já se chci zbavit čtyř kol a mít jedno s tím ,že malinko protrpím pohodové ježdění,ale z kopce zůstane stabilní pevné kolo na DH tratích,které se na tom nerozpadne,to je priorita.Žádné závodění o setiny sekund,ale řízná jízda 90kg chlapa hlavně z kopce dolů,včetně skoků.Krásný příklad trati je DH na Gruníkách(SK) a DH na Goře Žar(PL) tam se to střídá všechno,ale pak je tu Kozí Hora(PL) a tam se musí vyšlapat(něco i vytlačit) a pak po černé v kamenech s pár skoky.Takže zdvih 180mm potřebuji,ale zároveň teleskopku a převody s kterýma se dá šplhat nahoru v jakš takš pohodlné pozici.Pokud to bude vážit max. 16kg budu spokojený a na pohodový pojezd jsem schopen přehodit kola s jinými plášti a hmotností.Jen tu nechci už mít hromadu kol a pořád přez to lézt a servisovat,nehledě na různorodost zranitelných komponentů.

                    • goofy  

                      Myslím, že tohle by zvládlo i nějaké bytelnější endurku, ale chápu, že zdvih se vždycky hodí. Bohužel tyhle kola se teď většinou pohybují v astnomických cenách. Ale takový Firebird… Hmm. Ideální kolo pro tebe. :-D

                    • tonik666  

                      Takže koupit Banshee Darkside, dát 180mm jednokorunku a stavět na normálních komponentech, třeba Shimano XT, žádný Saint, aby to nemělo 20kg.

                    • nomecz  

                      nepíšu o hromadě ale o 2 kolech :-)

                      ale jasné chápu tě, pokud jseš ochoten akceptovat ty kompromisy tak proč ne

                    • AussigBiker  

                      Neco od Treku? Trek Remedy 9 RSL / Slesh (tady te nuspokojej zdvihy) nebo jejich sjezdak?

                      • goofy  

                        Sjezďák na ježdění do kopce? Asi ne Time…

                        • AussigBiker  

                          Hodně jezdím v parcích a spíše skákavé tratě a DH. Asi jo, Time.

                          • goofy  

                            Akorát si vynechal ty Rychlebky, Kozí Horu, Lipové stezky a tak že… Prostě nehodící se škrtněte, nebo jak to mám brát?

                            • AussigBiker  

                              To asi vi jenom zakladatel vklakna. Dle jeho pozadavku mozno FR / DH, nebo trailbike, nebo enduro, to uz si musi zvazit sam… Vono se to dost navzajem vylucuje… Ted zkousim fully a kazdy kolo je uplne jiny, i kdyz je to stejna kategorie.

                              Taky psal cenu neresme, ale vlastne limit ma :)

                              • goofy  

                                Mě to zadání přijde zcela jasné,takže nevím co tady zkoušíš…

                                • AussigBiker  

                                  Ja nic nezkousim, proste jsem napsal navrh, tot vse. Je mi burt co s tim udela.

                                  Mimochodem, pokud jezdi DH a skace, tak se mu nejaky kolo pro rohliky rozapdne… ale jak rikam, on musi vedet co a jak.

                                  Koncim debatu.

                • Sunshine 29  

                  Ty sis ještě nezvykl, že všechno tady skončí doporučením Trance??

    • Tulipanek  

      LOL, tady mas nejnovejsi ,,endurko'' od Commencalu, 180 ve oredu i vzadu. 425mm zadni stavba. Odkaz https://www.pinkbike.com/…rd-drug.html

      • TheJD  

        Tady je dulezite rict, ze ta zadni stavba bude v sagu delsi. A az do nejakych 2/3 zdvihu se podle toho jejich nakresu bude stale prodluzovat.

      • Breakpain  

        To vedeni retezu je „prapodivne“

      • goofy  

        Doteď dělal Commencal celkem pěkné kola… Škoda že teď s tim skončili… :-)

      • marko250  

        Tohle je fakt hnusné kolo a neřeším funkčnost,na tu jsem slyšel chválu od jednoho majitele.Připadal bych si jako vosa na lentilce a do toho ten hnus s přepákováním­.Tohle prostě z pocitových důvodů ne :-) .

    • marko250  

      Tak to zůžím po plodné debatě:

      1.Alutech Sennes 2.0 DH/FR 204/204DH a 204/190FR , velikost-M : https://alutech-cycles.com/navi.php?…&

      2.Banshee Darkside 180/200mm , velikost-L : http://bansheebikes.com/darkside/

      3.Rose Soul Fire 180/180mm , velikost -L : https://www.rosebikes.co.uk/…tb/freeride/

      Všechny vychází kolem 1500 eček,všechny váží okolo 3,35kg,dva jednočepy a jeden virtual Banshee.Nejagre­sivnější geomku má Sennes pro jízdu dolů a největší zdvihy taky,navíc je nastavitelný na zadní stavbě a ose+hlávko.Te­leskopická sedlovka a vedení bovdenů bez problémů.

      Uchází mi něco na 181cm/87kg.

      • goofy  

        Rose a Alutech jsou čtyřčepy. ;-)

        Nejdřív jsem chtěl napsat, že bych šel do Banshee, ale jak se dívám na toho Rose, tak bych byl hodně na vážkách… Alutech mi přijde už dosti overkill na šlapání.

      • tonik666  

        Přijde mi že Soul Fire prodávají jen celý kola. Minimálně ho nemají na webu jako rám.

        Darkside s tlumičem bude spíš za 1800E, pokud bude za plnou. Na Everyday26 mají jedno M ve slevě, ale to bude asi malé. Viz zde

        Koukal jsem na jendu věc, která je ale velmi podstatná – Darkside nemá otvor na vedení sedlovky vnitřkem, což u tebe bude velký problém. Zjevně protože s užitím s teleskopem neuvažují :D

        Nevím jak jsou na tom ostatní. (Edit: vypadá to, že otvor nemá nikdo. Takže si kup Runu nebo měj dva bajky :)

        • goofy  

          Pořád snad může tahat teleskopku venkem ne? Jinak na chainu je Delirium ve slevě, ale jenom S… :-)

        • filous  

          Tak to protáhne venkem…to máš u salámu ne…naopak na vikendovej bikepark muze bezproblému vyměnit za obyc sedlovku. Spíš aby průměr sedlovy trubky byl kompatibilní s teleskop. sedlovkou.

          • goofy  

            +1

          • tonik666  

            Výběr teleskopů bude o hodně užší. Edit: Ok, je tam fox Transfer ve 150mm, tak to je ok.

            Jakej je dneska na hliníkových freeride rámech průměr sedlovek nekompatibilní s teleskopem?

        • Atilla  

          Tak ten rose stojí 2tis EUR komplet kolo s yari a GX, Proč já vůl kupoval kolo loni. Fuck ČNB

      • Acanthophis  

        Ještě jsem teď dočítal „věci okolo“ – pokud opravdu nebudeš vyhledávat bikepark úplně každý den, tak bych možná přemýšlel i o „menším“ bratříčkovi sennese – FANNES (jak už jsem zmiňoval i předtím), 170mm zadního zdvihu, podobná geo a stejné zavěšení, při hmotnostní úspoře…

        https://alutech-cycles.com/navi.php?…

        Já o něm přemýšlím, jakožto drsnějším endurku na eliminování chyb (čti endurku, na kterém se nebudu bát to poslat do rozbité pasáže)…

        • marko250  

          Hlavko je už jinde a musel bych zase klopit jako na Focusu a jen 170mm,to opravdu ne. Sennes je jasná volba v tomto duelu.

    • marko250  

      Rose má rám za 1284 liber,najdeš ho pod kolem v rozpisu dílů.A má vstup pro teleskop v místě vahadla,jinak jde vše venkem. https://factoryjackson.com/…4Q6A3053.jpg

      U toho Darksidu bych musel volit průchod v té průchozí trubce na dorazy dvojkorunky a pak řešit ty tři místa dole u středu směrem do sedlovky,nebo teleskop s páčkou by taky stačil.

      Nejlíp má vyřešené vedení naopak Alutech Sennes,včetně sedlovky komplet vnitřkem,jen brzdovka jde od středu na zadní stavbu a jeden bod venkem. http://www.xxvii.com/…enkit_b3.jpg

      • goofy  

        Proč ti přijde vedení všeho vnitřkem rámu tak super? Mě to naopak přijde jako strašný opruz.

        • Atilla  

          +1

        • kudlanka32  

          a kdyz jsou zespoda, je to dobra ochrana pred kamenim

        • nomecz  

          tak za super věc to považují všichni ti co to nikdy neservisovali :-) po první zkušenosti se názor většinou radikálně změní

          • tonik666  

            Pokud je to Reverb, tak to musí být opruz neskutečný. U lankových sedlovek, kde lanko vyhákneš ze spodku sedlovky, mi to přijde v pohodě.

            • Atilla  

              Není

              • tonik666  

                Tak máš blbou sedlovku nebo blbej rám :)

                Resp. bavím se o vedení sedlovky vnitřkem sedlové trubky, kde je vývod níže na sedlové trubce.

          • wilda81  

            Tak když nemáš nas*áno v rukách nebo autor rámu přemýšlel při návrhu, tak je vedení vnitřkem fakt super. Jediné co bych vnitřkem netahal je brzda.

        • marko250  

          1.po pádu nerveš kabeláš,nelezou tam klacky

          2.spodní vedení je leda sběrač bahna a né ochrana proti kamínkům,od toho je fólie a každá přímá rána=defekt vedení

          3.naopak servisuji a s vnitřním problém nikdy nebyl,jen s tím venku.Pokud má někdo problém s lisováním oliv a provlékání drátem tak věřím,že to může vypadat jako náročné.

          4.stavba vypadá pěkně čistě,dobře se myje

          5.kabeláž nezavazí v držácích na nosičích

          Nevím co je na tomhle servisně výhodnějšího,krás­nějšího a funkčního ,po pádu kalamita http://dolekop.com/…qvn.full.jpg Oproti tomuhle: http://dolekop.com/…Kja.full.jpg a to bych Focusu vyčet ještě to spodní vyvedení. A já padám spíše ve vyšších rychlostech,kde se každý záchytný bod kola projeví jako hák na letadlové lodi-hehe.

          • goofy  

            Jediné co si pomůžeš je úsek na hlavním trojúhelníku. Na zadní stavbě to v drtivé většině vedou venkem. A ve předu to stejně všechno vyleze a změť kablů je tam stejná jako u vedení po rámu. Zlomit bovden zlomíš stejně u vnitřního i venkovního a pokud máš bovdeny přicvaklé na trubce, tak se mi v životě nestalo, že by se za něco zasekl. Pokud jsou pěkně úhledně vedeny po rámu, tak se mi to líbí. Samozřejmě je to věc každého soudruha co se mu líbí, ale taková výměna porouchané zadní brzdy na dovči musí být lahoda.

          • Atilla  

            přímá rána=defekt vedení

            to je cypovina na entou. Takových šutru jak pomeranč jsem už schytal. Oloupal karbon z klik, prohnul rám, ale že bych někdy cvakl kabeláž......

            • alinceb  

              No, co jsem viděl skoro proseknutou hadici na Tomášově Banditu, tak bych řekl, že je to celkem pravděpodobné…

              • kudlanka32  

                spis smula

              • Atilla  

                Ono je velký rozdíl mezí skoro proseklou a proseklou. Hadice mám nakousané za těch 5–6let co je mám docela slušně a nikde neteče. Je to velká náhoda, že se to stane. Taky se ti může stát , že vytrhneš hadici z brzdy, nebo spadneš do rokle. Těch kol mi projde rukama celkem dost. Navíc znám každého servisáka ve městě a běžná věc to rozhodně není. Za to protahovat něco rámem to je ojeb z 90%, zvláště když to neděláš na svém kole pro sebe.

              • TJK  

                to bylo od grindovani toho velkyho kamene co se po nem projel i jirka a pak petr… takze sem tu hadici vlastne prodrel az na vnitrek… ale funguje tak dobry :-D

                • alinceb  

                  Kterýho kamene? U nás na trailu?

                  • TJK  

                    jj na ty novy casti hned za rockgarden jak vyjedes na tu velrybu.. jak se upravoval najezd.. najel sem to zesikma a sjelo mi kolo a nechal sem tam prevodnik a tu hadici

    • tigermoth  

      Na tohle mám Bighita 2 s teleskopem. Převody 32p, 11/42 10s. Fakt se stím člověk vydrápe všude, i když není to žádná vrchařina :D. Fun faktor na kvalitní úrovni.

    • marko250  

      Tak vyřešeno a objednán Alutech Sennes,děkuji všem za rady a názory.

      • oretone  

        super jeden den zadano, druhy den vyreseno. Zadny spekulace a srani a nakonec bys ani nezajezdil :)

    • marko250  

      Jo už je napsaný štítek na krabici pro DHL a zítra to odešlou i s tracerem.

      Teď už jen stejně rychle prodat Focus Sam /M(vytuněný a neježděný, 2016),Giant Reign 2/M (sériovku ,2016),Mondraker Summum/M(vyskládaný 2016 ,rám 2015).

    • marko250  

      Tak rám je na vysoké úrovni zpracování,svary hladké,anodizace skvělá,nikde ani pidizrnko.Je opravdu torzně tuhý jako prase,vedení lanek geniální,vše jde vnitřkem.Jediná výtka je k nápisům,ty jednoduše nalepili jak nálepky na ráfkách,je to ale moje chyba,nevšim jsem si, že jde objednat za příplatek lakovaný v různé škále.Ikdyž s tou anodizací rámu,je tam zase něco jinak.Posraná němčina :-),každopádně i holý vypadá fantasticky.Vys­kládal jsem na něj ještě i věci z DH i s dvojkorun­kou,pružinovým Vividem 240/76mm a vážil jsem vše postupně na digi kuchyňské váze.Výsledek je 16,01Kg 2×10(34–24/11–36z),203mm brzdy+čtyřpísty ZEE,teleskopka 150mm,38mm ráfky(DH kola) včetně HR II a tmelu.Jednokorunka je na cestě+tlumič ,takže přez kilo půjde dolů ještě,možná XT brzdy.

      Posed je skvělý,jen to chce lock na tlumič a vidli,vyjedu cokoli a sjedu absolutně vše.

      • wilda81  

        Nahoď nějaké fotky ;)

      • goofy  

        Jo, taky jsem zvědavý. :-) Fanes byl jednou dobou horký kandidát na nové kolo.. :-)

        • alinceb  

          Kdybys přijel na RS, mohl sis ho osahat. Jeden páreček Fanesů tam je…

          • goofy  

            No jo.. Kdyby nám nepřijeli dělat dlažbu o týden dřív než měli, tak tam zítra jedu… :-/

      • jenik00  

        Jasně, ukaž fotky.

      • Baba-Ji  

        heh, taky jsem po Alutechu pokukoval, ale nakonec zvitezil Propain Spindrift

    • marko250  

      Tak dneska výjezd po okolí a na místní traily a je to super pohodka 2×10 vyjede i Jilešky nahoru na trail a z kopce je to prostě pecka.Drhli jsme schválně vyplavené kořeny a kamenný kaňon,kolo vede stopu,zadní stavba jako kámen,prostě velká spokojenost.Konečně kolo na všechno,na cestě je to s HR II samozřejmě utrpení,ale na asfalt jedu jen křižmo,nebo dojezd k domu.Ještě to zvážím,ale i pociťově při jízdě je to jako klasické endurko,jen ta geomka jede dolů jako blázen.Ty polepy sundám,vůbec se to nehodí na ten anodizovaný rám,pár foto.

      • goofy  

        Mě se ta zelená na tom celkem líbí… Co to máš za velikost? Vypadá to dobře.

      • Baba-Ji  

        TVL ty vrata!!! :D

        …polepy bych nechal a klidne bych kolo ladil do podobnych agresivnich barev

        …jinak dozadu si dej spis Aggresora, Minion DHF nebo Minion DHR II (razeno od nejrychlejsiho), oproti aktualnimu High Rolleru by sis mel polepsit

    • marko250  

      Je to v M a perfektně to sedí,mám 181cm/87kg,velmi příjemně se na tom sedí a šlape a po sundání sedla dolů je z toho díky rozvoru DH, s lehkostí endura. 650mm je při zvedlé sedlovce(150mm) střed sedlovky>střed řidítek a rozvor kol je 1245mm s úplně posunutým kolem dozadu,dá se jít zpět o 13mm.

      Aggresora jsem ještě neměl,ale Minion mi na kolo už nikdy nesmí…tečka,žádný flame :-) .Vrata Ti vystrouhám klidně i v 3D profilu v rámci tloušťky materiálu a to s jakýmkoli motivem :-) . Polepy měly jít bílé,sedělo by to víc i k vidli.

      • Baba-Ji  

        K téhle jedovaté zelené sedí bílá barva, takže můžeš třeba nahodit bílé rodla se zelenýma gripama apod.

        Tuhle barevnou kombinaci používala třeba škodovka ve WRC, docela povedené.

        PS – úhel vidle je původní DH, nebo je to trochu napřímené hlávkem?

        • marko250  

          Úhel je původní a rozměr Duroluxu je shodný s dvojkorunkou od spodku hlávka po střed osy.Dnes jsem byl na Kozí hoře v PL a 2× si dal singl nahoru a pak nové tratě dolů červenou a černou v řádných kořenech a kamenech.Kolo mohlo šofér,ale na konci sil při druhém výšlapu,bylo teda hodně teplo a dusno.

      • Palko  

        Jak moc se ti liší zdvih vpředu a vzadu? Durolux máš asi na 180 a Sennes má vzadu 204, že?

        • marko250  

          Ano je to tak 180/204mm vyzkoušeno teď na DH Myšáku a dost dobrý.Není to tvrdě voditelné DH,ale něco mezi DH/EN ideální je pěkná technická jízda.

          Na podvozku mám air vivida bez vnitřních kroužků na zvýšení progrese a nafouklý předek/zadek na 26% SAGU.Na doraz jsem nešel ani na tom přescesťáku,ani v cílovém placáku a oboje chodí procentuálně stejně.Na tlumiči chybělo 5mm a na vidli 10mm takže 95% využito. V každém případě se nedá srovnat pružinový vivid a dvojkorunka 380Ti ,s tím moh člověk vletět prasácky kamkoli a pak sledovat jak to v pohodě bere s rezervou.

          Teď je to fakt spolehlivý „gaučink“ s možností jet cokoli,ale nečekaná „rána“ by ten podvozek poslala s momentálním nastavením na dorazy. Na Duroluxu mám dva tokeny HC-1 1/2,LC-8,HR-2,LR-7 od odšroubovaného a na vividu opačně od zašroubovaného C-4,LR-7,HR-5 , SAG 26% obojí,mám 181cm/87kg a bohužel 44let,v pátek tam pršelo a samozřejmě jsme šli trénovat stopy a na skalce ulítla guma a svez jsem se nevybíravě v kotrmelci a zlomil si prst,ale v sobotu jsem to ještě dal,to kolo jede opravdu pěkně.

          • wilda81  

            44let a furt držíš plnej, tak to má být!

          • Carloss  

            Kurva teď sou to samý zlomeniny :( je se byl ted projet po 6 tydnech od zlomeni malicku (tyden po sundani dlahy) a vrchol vykonu bylo sjeti obrubniku

          • -b-n-x-  

            180/204? To je hodne dost uz :-). Ale pokud to teda jede jak pises hezky, tak o zacinam premyslet, jestli by to nebyla urcita budoucnost. A beztak jsi tim ted nasadil brouka do hlavy vice lidem tady :-)

            • TheJD  

              Myslim, ze je „hezky“ a „hezky“ a „hezky“ a „hezky“… A kazde znamena neco jineho :D

              • Baba-Ji  

                to urcite je.

                Mne se treba na predchozim Enduru Evo (1801/180) jezdilo hezky, hezky se na nem dal vyslapnout Wiessner na Rychlebach atd, z kopce to bylo taky hezke :). Ted jsem byl na Rychlebach prvne s Propainem (180/180) a jelo to hore uplne samo(oproti predchozim kolum, co jsem mel), konecne jsem vyjel i tu zkratku k zacatku Wiessnera a konecne i ten vyjezd k Wallesu. Tamni korenovky a sutrovky a dolekopcom byly taky labuzo :p.

                • TJK  

                  to fakt nekdo dobrovolne jezdi tu picovinu k Walesu jo? Nevidim v tom jedinej duvod zvlast pokud si chci nechat silu a uzit si cely wales… a dat to treba 3× za den

                  • goofy  

                    +1 :-)

                  • Baba-Ji  

                    chtel jsem to zkusit :)

                  • wilda81  

                    Jasně! Za řevu „Rigoberto Uráááááááán“ proletíš kolem tlačících :))

                  • tonik666  

                    Jasne, je to takove pekne misto kdyz se chci hecnout a mam radost kdyz to dam bez slapnuti.

                    Taky uz jsem parkrat jel ze zakladny az na Wales bez slapnuti(a zastaveni), ale to uz je jina liga a musim jet sam, protoze to se mnou moc lidi dobrovolne podstoupit nechce;))

                    • TheJD  

                      Se nedivim, kdyz jedes na motorce. :D

                    • tomfree  

                      Jezdím to tak normálně a potkávám se s ostatními na začátku superflow,při­jíždíme skoro stejně,takže já nemusím čekat a oni se neuženou :-)

                      • krabica  

                        A to bez šlápnutí jezdíte včetně Walesu? :-)

                        • tomfree  

                          Pokud je sucho,tak jo,když je mokro,tak si sem tam šlápnu.

                          • krabica  

                            Tak to klobouk dolů. :-) Loni jsem sice na Walesu nešlápnul, ale spadl na kokos. :-D Letos jsem to ještě nejel.

                            • goofy  

                              Já pravidelně šlapu před vyhlídkou a pak tan první vyhup za vyhlídkou. Ty kopce nejsou moje kafíčko… :-)))

                              • krabica  

                                No právě za vyhlídkou mi to nejde. :-)

                                • goofy  

                                  Jako asi by se šlo hecnout a vyšlapat to, ale nějak se mi nikdy zatím nechtělo. :-)

                                  • krabica  

                                    Taky se mi letos ještě nechtělo a teď zdravotní pauza, tak uvidím, zda se letos hecnu. :-)

                                    • tonik666  

                                      Pro me je vetsi hec k Walesu bez slapnuti dojet, nez ho bez slapnuti sjet – staci kdyz mam dovre zarazeno a jde to.

                            • Baba-Ji  

                              to ja si dycky, blbec, neprehodim a pak ty 3 vyjezdiky (dva pred a jeden za vyhlidkou) musim vytlacit

              • marko250  

                Tohle je můj čas a všechny stopy volil jako já,až na ty tři schody s kládama vnitřkem(já venkem) před výjezdem z lesa do cíle.Všimni si, jak mu neustále ulítává přední kolo do stran.Rozhodně jsem jel stabilněji a pohodlněji na menším zdvihu vepředu.O zadku jsem nevěděl,krom značného propružení po přescesťáku do děr ,v kterých by se schoval meloun.

                https://www.youtube.com/watch?…

                To vyšlapání weisnera a zkratky k němu zkusím ve středu,ale na Kozí hoře to fungovalo dobře.

              • Breakpain  

                Pravda … ja mam 170/165 a moc „hezky“ to nejede. Klasifikoval bych to jako do 10km po ose ano, pak radeji autem :). Dostanu se s tim na kopec a pak se hezky svezu dolu.

                Nerikam, ze se na tom neda jezdit, ale je to uz zbytecna ztrata casu se na tom nekam po ose dopravovat.

                • goofy  

                  Ale no tak. Že by Capra jela tak mizerně si nemyslím… :-)

                  • Breakpain  

                    Je to individuální, taky na tom můžu namotat X desítek km na pohodu, ale nevidim v tom moc smysl, to je celé :).

                    • wilda81  

                      No já zase nevidím smysl v tom tvém „závodím vždy a všude“. Každý máme hlavu nastavenou jinak no ;-)

                      • Breakpain  

                        Příjemné AVG mi na Capře přijde 15 km/h, to se na tom někam dopravit, pokud mám 2–3h na švih přijde „strašlivé“ :-), to je celé. Většina lidí, se kterýma jsem kdy jel Ti paradoxně řekne, že jsem velmi pomalý ;) …

                        • goofy  

                          Ze spojení švih a Capra mi je nevolno… Průměr 15 na kapře je až až. To ení kolo na chrcení, ale na pohodovou vyjížďku a celý den na tom musí jít v klidu zvládnout. Teď v sobotu jsem dal na Knollyně 80+ km, z toho většina byla přesuny po áčku a že by mi u toho kolo nějak vadilo? :-)

                          • Breakpain  

                            Hoši, já znám určení toho kola :D … jen jsem reagoval na to jede to „hezky“ jak je to krásně subjektivní ;).

                            Rozhodně si nestěžuju a kolo je to fajné, dělá mi radost ;).

                          • -b-n-x-  

                            Co to je to ačko? Silnice první třídy?

                          • marko250  

                            Hoši jste moc rozežraní,já zažil dobu ,kdy bylo jen BMX/Ukraina/Sobi 20/dětský Pionýr/Liberta1×3 a Favorit 2×5.Ten kdo měl favoritku byl bůh a z mého okolí určitě nikdo.V železář­ství,kde se kola kupovala to byla podpultovka za 1370Kč a pokud jste tam neměli známého ,tak smůla.Na skládačce běžně jely dvě osoby v sobotu podvečer na okolní karnevaly a absolvovalo se na ní i 50km okruh s dvojkou v krvi do nedělního rozbřesku.Kopce se v rámci cíle ani nedařilo mozkem zachytit a to samozřejmě se zaplým dynamem a dvěma žárovkama.Největší frajeřina bylo sundat blatníky,sehnat na osy motýlky a řádně zvednout řidítka.S filmem „ET mimozemšťan“ nastala éra BMX a trialu.

                            Dnes se tu leštiči rvou po netu kvůli rozporu,zda je o 3mm delší zadní stavba u té a oné značky značnou výhodou.Kolo se stalo požitkem,dopravním prostředkem a to je v pořádku,ale ku.va chloubou,tak s tím už majitelé přestřelují základní význam.Bohužel jako následek je pak úspěšná obchodní politika,z které se mi chce zvracet,kolo za 250tKč není problém!!! Na jednoduchou otázku co za ty prachy na tom kole reálně je ,neumí odpovědět ani jeden prodejce.Odpověď je jednoduchá,jsme to my kokoti co si to koupíme,to na tom je-hehe.No nic rači jdu připravit dodávku na ty Rychlebky a vymyslet rukavici na zlomený prst. Jízdě zdar-nazdar. :-)

                            • Breakpain  

                              Rozežraný jsem až teď ;) …

                              Vyrůstal jsem na BMX a do 15 jezdil na Fávu ;) … takže jsem to taky trošku zažil, ale s jídlem roste chuť :-)

                • acidb  

                  Já bych taky nemyslel, že Capra nejede. Jako žádná raketa to není a primárně s ní jezdím dolů, ale párkrát do měsíce se s ní jedu projet a dá se na tom šlapat celej den:-).

                  • goofy  

                    Já se na ni svezl jenom kousek, ale nepřišlo mi to jako nějaká tragédie :-)

                    • acidb  

                      Letos jsem na ni objel Drtiče, ale v cíli jsem si přísahal, že to už nikdy neudělám:-). Takže i jede:-).

            • goofy  

              Pitos taky jezdí XC na Statusovi (180/200 na 1×9) a ještě mi zdrhá… Když na to člověk má… :-)

              • kudlanka32  

                kamos jezdi 180/180 uz deset let a taky mi z kopce a na acku vzdycky ujede…

          • Palko  

            „bohužel 44let“- v klidu, já mám o pět víc a jezdit se snad dá ještě dlouho… I když nejezdím úplně to, co ty, po bikrosu si vystačím s endurkem :-)

            Díky za všechno info o Sennes, co jsi tady upustil. Jestli budou na podzim peníze, chci synkovi koupit nové kolo (jeho definice kola je „nahoru klidně pomalu, hlavně ať se na tom dobře blbne dolů“), favoritem byl zatím Propain Spindrift, ale Sennes do toho teď určitě vstupuje taky. Bydlíme asi celkem nedaleko od sebe, tak se ti někdy později ozvu, jestli bychom se mohli stavit a mrknout na kolo…

            Ať se prst hojí rychle.

            • marko250  

              U mě jsi za 20min,není problém,nebo společný směr jeseníky,hradec at­d.

              Já děkuji uživateli Acanthophis ,protože jsem o Alutechu neměl ani tušení.

              Ten rám je skvělý ač jsem kupoval nakonec verzi DH s 63° krkem.Má pevné velké uložení,torzní tuhost,parádní zpracování,chytré skryté vedení kabeláží,rozumná hmotnost,dobrá cena,s teleskopkou pohodlný posed,točivost na wiesnerovi i přez velký rozvor a přitom dolů raketa.Doporučím jen zadní tlumič s Lockem,u takto velkých tlumičů je pohyblivost na začátku zdvihu velká a do kopce to švihání vadí.

            • Baba-Ji  

              Kdybys chtěl čeknout i toho Spindrifta, tad dej vědět, občas jezdím do Opavy… ;)

    • marko250  

      Takhle je v bílé.

    • marko250  

      Tak poslušně hlásím,Rychlebky a Vrbno v pohodě vyšlapány.Ten vivid sice houpe o něco víc než bych si přál,ale dolů to je rychlopalba. Zkoušel jsem i zkratku na weisnera,kolo mohlo,ale já už místy ne.

    • marko250  

      omyl sr.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.