• preacher

    Mám otázečku. Myslíte, že by mi mohly vyhovovat kliky s větším počtem zubů? Jsem typ spíše silového jezdce. Teď mám klasiku 44–32–22 a často jezdím na nejtěžší převod (9kolo 11–32). Bydlím na jihu moravy a je to tady samá rovina, jen mírné kopečky. Někdy si dám i závody. Máte s počty zubů nějaké zkušenosti? Díky.

    0 0
    • Daf  

      Nebylo by lepsi vyzkouset spis treba nejakou silnicni kazetu? Treba 11–23. Osobne si myslim ze ze 48–36–26 s kazetou 11–32 bude na tezsich zavodech problem a kazeta se da snadno prohodit podle podminek.

      0 0
    • Cllaude  

      Nejde nahodou o dodavku klik z kolokramu :))?? Vcera jsem totiz ty 48z odmitnul, jezdim spis frekvencne a asi by se mi nechtelo to rvat s temahle prevodama…i kdyz jsem byl nalomenej protoze ty kliky fakt potrebuju

      C

      0 0
      • preacher  

        Jo, taky mi volal, tak se rozhoduju, by mi to ani nevadilo. Jak říkám, samá rovina a na těžkých převodech jsem zvyklej.

        0 0
        • MartinXC  

          Já osobně bych se toho nebál, ale že jsem gramhonič, tak by mi vadilo těch pár gramů navíc :-) Mám kazetu 11–32 a 32z pastorek jsem ještě neměl zařazený, druhý největší velice zřídka. Naopak, na rovinných úsecích mi 11z nestačí – já bych do toho šel (u HT).

          0 0
          • MartinXC  

            Jo, jen si nejsem jistý, jak to zvládne smyk na velkou placku. Kdysi jsem chtěl 46z místo 44z placky, ale prý by to nezvládl smyk…

            0 0
          • mars  

            To ako rychlo na tej rovine jazdis??? Pri prevode 44×11 mam pre mna optimalne otacky pri rychlosti okolo 45 km/h…

            0 0
            • McBlacky  

              a jak dlouho tohle vydržíš jet? po rovině, vitr 0, bez háku. kdyžtak ještě napiš s jakýma pláštěma. já používám spíš pláště hrubší tak 2,1 široké a jet rovinu 45 mě dokonale zničí už tak za 4 km a to nejezdím málo

              0 0
              • MartinXC  

                Tak mezi 42–44 na 42/11, vydrzím spíš podle terénu, řekněme tak těch 5km, pak většinou přijde nějaký kopec nebo zhoršení povrchu. Takhle nejezdím pořád, jen když mě chytne rapl, tak to začnu takhle rvát, a až nemůžu, tak zvolním :-)

                0 0
            • enjoy  

              to mas optimalni otacky?vcera jsem pri mirnym protivetru jel po rovine 50 km/h myslim na treti ne druhy nejmensi pastorek a urcite jsem netocil klikama jako blazen.bylo to na nanoraptorech a taky je asi nutny rict ze me najednou prepadla energie a jel jsem jak smyslu zbavenej,predtim jsem se asi 20km trapil a az tohle me z toho dostalo:-)

              0 0
              • mars  

                Ja taketo prevody na rovine netaham (nie, ze by som nechcel ;-)). Zvycajne mierne dole kopcom, pripadne z vetrikom od chrbta chodievam pri rychlosti do 40 km/h 44×12 a potom uz idem na 44×11. Ale pri kratkom spurte na rovine, ked chcem dosiahnut maximalku (co je u mna okolo 50 km/h) pouzivam lahsie prevody (44×14?)

                0 0
        • Cllaude  

          smarja doufam ze mu ty spravny kliky dodaj co nejdriv potrebuju je jako sůl C

          0 0
      •  

        Co je to za kliky? 48z bych si taky rád pořídil.

        0 0
        • preacher  

          XT 04 (4700,–)

          0 0
          • Honzis  

            To jseš celkem pracháč…, ale klidně bych do toho šel také, na Favoritu mám 53/11 a na crossu 44/11 a klidně by se těch 48z užilo. Bike má navíc menší obvod kola, takže si myslím, že kecy typu „je to moc těžký“ bych nebral tak vážně – já mám kadenci tak 60–80ot/min. Navíc bydlím v Polabí, takže často „placka“ jako ty. Jen bych dal bycha na smyk, páč nevím, jestli ten pro 44 se vypořádá s 48, mohl by mít jiné ohnutí vodítka kvůli menší pile, ale třeba by stačilo ho dát o něco výš nad těch 48z, aby nedrhl. Ale „rváčům“ zdar!

            0 0
            • náčelník  

              Pokud dáš přesmykač výš, tak nebude řadit na nejmenší převodník. Řetěz se dostane pod prolis vnějšího vodítka přesmykače.

              0 0
              • Daf  

                To ne! Uvedom si ze i ty mensi prevodniky jsou zvetsene, takze to vyjde uplne nastejno protoze rozdil zubu 48–36–26 je stejny jako u kombinace 44–32–22. Jen nevim jestli bude OK ten radius presmykace. U topswingu je max prevodnik 44z u klasiky je to prave 48z. To jsou parametry z webu shimana.

                0 0
                • náčelník  

                  To máš pravdu, ale já to myslel pro případ, že by se „zvětšil“ pouze velký převodník.

                  0 0
                  • Honzis  

                    Řadit z 48 na 32, to by tam byla pěkná díra :-)

                    0 0
                    • krabica  

                      Navíc většinou je rozsah 22zubů, nevím jak by to zvládlo 26.

                      0 0
                      • Honzis  

                        Možná jo, kdyby na 22z jezdil jenom 32vzadu, aby mu to vzal smyk, ale beztak silánkům o nějakých 22 nejde, klidně si dají těch 26z malou pilu a hotovo!

                        0 0
            •  

              O přesmyk se bát nemusíš, ten zvládne 48 zubovou pilu bez problému a je stavěnej na rozsah 22 zubů, takže i na najmenší převodník bude řadit výborně.

              0 0
    • kovar  

      ja bych do toho v zadnem pripade nesel, jezdim frekvencne, cili efektivne, a krome toho prevod 11–44 temer nepouzivam, leda pri nutnem zlu zvanem asfaltovy presun do lesa nebo z lesa.

      0 0
      • maco  

        Plne suhlasim. Ved prevod 44/11 pri frekvencnom slapani (v zavislosti od typu zad. plasta) je rychlost nad 40 km/h. Osobne vozim stare 97´LX 42–32–22 a prijal by som najvacsiu pilu v rozmedzi 36–38 zubov. Zial nic take som este nevidel.

        0 0
        • MartinXC  

          Na Meridě jsem na 44/11 jel do toho mírného kopečka (někde v okolí Ruprechtova) po asfaltce cca 46km/h a už to nešlo ukmitat víc.

          0 0
          • skoca  

            Tak to je u kazdyho jiny. Ja mam zkusenost (44–11), ze do 70 kmh se to jeste utocit da, pak uz je to o hubu. Takze ja tezsi nepotrebuju. Takhle potrebuju slapat tak dvakrat rocne se ziletkarema, jinak ne.

            0 0
            • MartinXC  

              Ono trochu záleží, kolik síly a v které úvrati do šlapání dáváš. Ale teda přes 55kmh jsem to nikdy nerozjel (44/11, vzadu Python 2.0) – z kopce nepočítám, to jde kmitat i maličko víc.

              0 0
              • kovar  

                smarja, to jsou zavratne rychlosti pri slapani, takhle jezdim pouze bez slapani z kopce…

                0 0
                • MartinXC  

                  Si děláš legraci, že… na maratonech jsou jen kratičké úseky, kde to takhle jde, jinak je to společně s davem průměr 18kmh. Hm, nebo nesmíš jezdit kilové sjezdové pláště :-)

                  0 0
              • skoca  

                Ja myslel z kopce:-) ale ze jedes tak, ze se da porad jeste zabirat, po rovince nevim, to nemam odsledovany

                0 0
                • pavelr  

                  Z kopce a šlapat, to sou mi nápady… Jak to jede víc jak 30, tak zalehnu a pochrupávám.

                  0 0
            • chorvat  

              a zvláště máš li furtošlap.. :-)

              0 0
            • Honzis  

              Si myslím, že jezdit 70 na biku na silnici není zrovna nic, pro co by byl bike stvořen…

              0 0
            • chorvat  

              sem jel 75 na 42 zubech…

              Ale vazne, uvazuju ted o 48–36–26, sice to vyuziju jenom obcas ale 22–44(nebo kolik je nejlehci prevod) sem snad jel 2× v zivote – ani do velkyho stoupani se mi nechce davat to nejlehci, to pak uz zacina podkluzovat plast…

              btw jak to vypada na pohled, ta 48cka, na horaku, myslim jestli pak nevypada jak trek, bo se za to nechcu stydet nekde v lese na jehlici :-)

              0 0
          • MartinXC  

            Jen pro doplnění:

            • před pár dny jsem přezul z Pythona/Mosquita 2.0 na nové gumy Klein Deathgrip 2.35 (pro maratonské pohodlí)
            • Deathgripy jsou pohodlné a drží jak lepidlo, místa kde brzdívám jsem si projel bez brzd (šotolina, štěrk v zatáčce), v blátě dobře zabírají, ale zanáší se

            ALE celkový rozdíl v hmotnosti obou pláštů je skoro 400g:

            • takže nejdou pořádně roztočit a udržet
            • tam kde jsem jezdil 42–43kmh jsem se s bídou dostal na 38kmh a byl jsem z toho pěkně zdrchaný
            • celkový průměr na známé trase jsem měl o 1,5kmh pomalejší (taky jsem jezdil o jeden pastorek výš)

            Celý bike se tím posunul o třídu výš v pohodlí, vedení a bezpečí ve sjezdech, ale taky o třídu níž v akceleraci a svižnosti. Zajímavé bylo zjištění, že do větších stoupání v terénu těžší gumy tak moc znát nebyly (pomalé otáčky kola).

            Závěr: délka klik a převody jsou sice důležité, ale těžké gumy ovlivní kadenci ve vyšší rychlosti jakbysmet.

            0 0
    • glass  

      pokud nejsi opravdu HODNE silovym jezdcem, zustal bych u klasiky.. ty vetsi zuby jsou spis pro treka. taky je docela pravdiva ta poznamka o presmykaci (teda podle mych zkusenosti). nevim, co jezdis za osazeni, ale na tyhle velky zuby narves mozna tak alivio (a i o tom mi v krame tvrdili, ze uz nebude chodit) nebo se budes muset poohlednout po necem jinem.. nexave(?)

      0 0
      • martt  

        S tymi velkymi zubami urcite nebudu mat problem lacne presmykovace, lebo presne take pocty zubov sa tam pouzivaju.

        Rovnako by mali fungovat cestne presmykovace na trojtac, RSX ma tusim presne 48/36/26, shimano 105 zase 52/42/30.

        A posledna velmi solidna varianta je presmykovac z cias pred kompaktom, teda asi do 1992. Moj syn ma taky treningovy 15-rocny bike s osadenim Exage500 LX a to je neznicitelne.

        0 0
        • krabica  

          Alivio je jen do 42, Deore je až 48, bo jsou i kliky deore 26–48.

          0 0
          • fíha  

            Ked Alivio jemne podlozis a teda zmenis uhol spolahlivo prehadzuje 22–46. 48z- dobry urychlovak dolu kopcom.

            0 0
          • Honzis  

            Crossy ( třeba Authora) mají 48z běžně a že by měly přesmykače Deore, to neví, spíš C202 nebo jak se to jmenuje …

            0 0
            • McBlacky  

              ale taky jejich kazeta je 14–28 nebo 14–32. Kámoš má autora cross a dost se divil když jsem ho na rovine osolil na biku s převodem 44/11, neměl šanci to ušlapat na 48/14 ani v háku.

              0 0
      • McBlacky  

        a nebo deore DX, to je ale už trekovka, takový experiment od Shimana, už se nedělá, dá to až 48z

        0 0
    • MARIN  

      Pokud jsi silovy jezdec klidne do nich jdi. S presmykem nebude problem. Je delany ne urcity rozdil zubu mezi velkym a malym prevodnikem a ten je u obou tebou uvedenych 22z. Osobne mam 46/36/24 a kazety stridam 11–32 a 12–34

      0 0
    • Paja  

      Ja jezdim frkvencne, tak ze prevod 44/11 je u me rychlost pres 50kmh. Pokud ale jezdis silove, casto na nejtezsi prevod (a nechces na tom nic menit, ikdyz vyssi kadence je jednoznacne efektivnejsi) a lehke prevody pouzivas minimalne, jdi klidne do tech vetsich prevodniku.

      0 0
    • chorvat  

      a o kolik se tak odhadem da jet rychleji s 48 zubama, myslim kdyz to rozslapu nekde z kopca?

      0 0
      • MartinXC  

        O 9 % rychleji než se 44z

        0 0
        • krabica  

          Já to rvu často po silnici na nejtěžší převod, ale mám krosa 48 na pile, ale kazeta je šroubovací, takže i na nejmenší má dost zubů. :)

          0 0
          • Honzis  

            Takže jedeš 48/14 a to je lehčí než 44/11, ale zase si nezničíš nohy :-) Navíc u nepříliš good kol se ani těží převody moc neužijí, protože to prostě nejede – váha, valivý odpor, … Já s Favoritem těch mých 53/11 na rovině utočím leda když bude foukat do zad nebo pár set metrů, páč to pod 35absolutně nejede a optimum je tak nad 45 a na to s kalsickými pedály bez klipsen fakt nemám…

            0 0
        • Honzis  

          Ovem jestli to takhle lineárně narůstá nevím, páč jet přes 60, 70/h, to už je fakt makačka a už se projeví odpor větru, pláš?ů apod. Já mám zkušenost, že od jisté hranice už je dalí převod k ničemu a tu hranici bych viděl někde u 4,5 : 1, možná v extrémních „padákách“ se využije víc, jenže kolikrát to pojedeš … Mých 53/11 se musí řadit opravdu jen když jedu dolů :-)

          0 0
    • Without_R  

      Zdravím,

      stala se mi celkem nemilá věc a toto staré vlákno vystihuje můj problém.

      Dal jsem si vyměnit kazetu, řetěz a kliky s převodníky. Mám vzadu osmikolečko, kliky s převodníkama byly Alivio (42–32–22). Chtěl jsem tam dát něco trochu lepšího, Deore s poměrem 44–32–22. Jenže servisák mě tam dal 48–36–26 (Deore FC-M591) – nejspíš v dobré víře. Mám to na MTB Merida Matts TFS 300 a už se starým osazením jsem do prudkých kopců jezdil na nejlehčí převod. Tak se obávám, že nejlehčí převod bude o dost větší skok, než na jaký jsem byl zvyklý :-(

      Silově rozhodně nejezdím a tak jsem se chtěl optat, jestli to ušlapu nebo jestli s ním spíš mám začít řešit výměnu za něco s převodem 44–32–22?

      Díky moc za reakce, i když odpověď je asi jasná i takovému laikovi, jako jsem já – vyměnit za 44–32–22…

      0 0
      • cagalam  

        odpověděl sis sám :-)

        0 0
      • Blade  

        „tak jsem se chtěl optat, jestli to ušlapu“ mi evokuje film Na samotě u lesa a již klasické „pane Lorenc, uvezu to?“

        Rozdíl těch 4 zubů na nejmenším převodníku je roven cca jednomu převodu na kazetě. Takže oproti 22z převodníku jsi teď přišel o 1 nejlehčí převod. Je jen na tobě, abys posoudil, jestli to ušlapeš, nebo ne.

        0 0
        • Without_R  

          Něco takového jsem doufal, že tu uslyším – neuměl jsem si to moc představit, jak moc se promítne ta změna poměru převodů do reálné jízdy. Teď už alespoň trochu představu mám, díky.

          0 0
      • Hrabex1  

        tak si spocitej prevodovej pomer, ne?

        Tak zjistis, ze 26:32 je zhruba to samy jako 22:27

        chapes?

        0 0
      • Hrabex1  

        …takze je to zhruba stejny, jako kdybys na mel puvodni placky a prisel o nejvetsi pastorek vzadu

        0 0
        • scalar  

          To, že přijdeš o nejlehčí převod, není jediný problém. Horší je, že se úplně změní převodové poměry, budeš muset dřív odřazovat na menší talíře nebo zbytečně křížit řetěz. Trojtác 26–36–48 se používá na crossová kola, která se nepohybují v terénu.

          0 0
          • Hrabex1  

            ze se zmeni pomery k horsimu, s tim souhlasim, ale s krizenim retezu ne. Vzhledem k tomu, ze maji nova kola posunutou retezovou linku (prevodniky jsou dale od ramu), tak vcasnejsim razenim mensi prevodniku se retezu naopak ulevi.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Křížení řetězu je víceméně estetická záležitost. Při jízdě na menším převodníku (při jinak stejném převodovém poměru) je ale na řetězu větší pnutí a tedy je pro něj škodlivější.

              0 0
              • Hrabex1  

                jasne, ale i tohle je diskutabilni, sice se budou maly placky radit o neco driv, ale ty placky jsou precejen vetsi nez 44–32–22, takze to namahani retezu nemusi byt celkove vetsi :-)

                0 0
      • vysmátej bajker  

        trochu se přiživím. nešlo by na krosu u klik 48–36–26 vyměnit nejmenší 26 na 22.Bude to šlapat?

        0 0
    • mamfpici  

      a co tak 24–34–46 nad tym si nerozmyslal?

      0 0
      • Evilcleaner  

        podle nicku hádám že ti to bude asi jedno, ale řekl bych že to zakladatel za těch sedm let už vyřešil;)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.