• Tomcat

    Co říkáte na 15mm QR na Foxkách a Marzocchi, já z mí mám rozporuplný pocity. Jako správně pesimista myslím že…

    • není o tolik pevnější než 9–10mm osa
    • není o tolik lehčí než 20mm osa, nebo QR20
    • není o tolik jednoduší

    Zatím není na výběr tolik vidlic, co se týká samotných nábojů není o moc lepší, tovární výplety něco jako Mavic Crosmax SX ještě nejsou. Výrobci kteří to tlačí uvádějí procenta o kolik je tužší a lehší, ale pokud není jasné klik je zaklad, je jasné, že pro PR je publikovatelněší. Uvést že na ose je úspora 25% je lepší než říst, že to je lehčí např o 80g . V uších to zní lepe , spousta lidí si řekne …čtvrtina tý jo... no kdyby jim někdo řekl gramy tak možná mavnou rukou. Jo to je manipuce se zákazníkem

    Celkově tedy proč ? Kde spočívá ona podstatná výhoda? Není to takové placebo na ty co nechtěli nějakou variantu pevné osy? Nebo konkurenční odpověď Marzocchi za podpory Shimana na systém Maxle za kterým je RockShox, prostě jen hozená rukavice ve smyslu mi to máme taky? Myslíte, že to má šanci na úspěch ? Omezí to nějak zásadně výskyt 10mm rychloupínáku nejen u pár výrobců a ovlivní i již zavedené 20osy a její variace? Jak se bude vyvíjet cena , nezatíží to Shimano nebo Marzocchi\Fox nějakým patentem a neudělá z toho jen další proprietární záležitost jako CentLock?

    Snažte s názory omezit na pohled bajkera který to bude používat, tedy né z pohledu výrobce nebo prodejce.

    0 0
    • Hnoj  

      Já osobně nevidím v 15mm ose, příliš velkou budoucnost, navíc mě trošku děsí, její silná nekompatbilita, protože osa je 15/100 a nikoliv 15/110, což by bylo logičtější a spíš by to předpokládalo možnost použití různých adaptérů. Pokud vím k 15mm  „revoluci“ se přidal i SR Suntour, DT Swiss, Fulcrum, American Classic.

      Dost pochybuju, že třeba RS to bude reflektovat, jejich systém Maxle se zdá maximálně funkční a kdo z potencionálních majitelů 15mm osy  (tedy enduro a AM bikeři) se zabývají rozdílem váhy 80G navíc? Myslím, že skoro nikdo…

      Předpokládám, ale že 15mm osa zůstane v menšinové existenci, stejně jako třeba center-lock OS, který se nikdy nestal příliš rozšířeným ani oblíbeným, jak shimano původně předpovídalo…

      0 0
      • kesu  

        pochybuju,ze by 15mm osa mohla bejt o 80g lehci nez Maxle co je treba na Rebe,pokud vim maxle lite osa ma okolo 130g nebo tak nejak

        0 0
      • Fucker  

        Rock Shox začal dělat Maxle Lite což je  20mm osa s vahou srovnatelnou s 15mm osou od Marzocchi a Fox.

        0 0
      • Fucker  

        Maxle Lite 20×110mm –84gramů

        0 0
        • Tomcat  

          myslis ze by slo zvazit tu „tezkou“ variantu ,20mm osy? Mozna by pak vyniklo jak velky rozdil to je ak dobre to zni na papiru a jaka je skutecnost.

          On bude problem v presnem srovnani protoze jedna vyrobni rada nema model jak s qr15 tak 20. Tedy lze argumentovat tim ze model s qr15 je tuzsi bez ohledu na onu osu, takze kdyby to postavili na 9mm ose za se prati jine ose by to bylo tuzsi.

          0 0
      • tuleník  

        Ja v nej vidím naopak budúcnosť, a to aj pre XM segment a maybe aj pre XC – sám ju mám na AMku „zneužívanom“ aj na XM jazdenie. Je to rádove odolnejšie oproti klasickému rýchlopináku, placebo efekt sa ma snaží presvedčiť o istejšom vedení kolesa. Fakt je, že mi „narástla“ náhodou, keď vyhliadnutý typ biku nebol k dispozícii a šiel som do vyššieho modelu, a vlastne až potom som riešil otázku napr. druhého wheelsetu a pod., ale pokiaľ mi to supportuje AC, DT Swiss, Mavic a Fulcrum tak naozaj nemám problém si vybrať!

        0 0
    • kesu  

      me s tim stvou,mavic se k tomu postavil celem a dela ruzne adaptery,tudy cesta povede.Mimochodem ale myslim,ze zrovna SX jdou jen na 20mm osu.To ze v tom je Shimano me neprekvapuje,dycky musej vymyslet nejakou hovadiu,viz oversize center lock atd.Ale proc fox dela jak RU tak 15 tak i 20mm osu to mi fakt hlava nebere..

      0 0
      • Tomcat  

        No tak nevim jak Mavic se k tomu postavil čelem, protože nenašel jsem v jeho produkci něco na 15mm osu. Buť  jede zatím klasiku nebo 20ku a Lefty

        0 0
        • scret  

          tak se podivej na modely 09, napr. CMax ST je na 15ku a tusim ze se mluvilo i o SLRkach ze budou ve verzi jak na klasiku tak na 15ku…

          0 0
          • kesu  

            SLR 09 budou jak na 9mm RU tak i na 15 a 20 to jo,ale ne SX..

            0 0
            • scret  

              no reagoval jsem na Tomcata…

              a SX nemaj na 15ku podle me z toho duvodu ze jsou uz na tezsi zachazeni a vetsina vidlic ma v tyhle kategorii jenom 20ku

              0 0
    • chodec  

      ja se na ni docela tesim. kvuli sve vaze jsem puvodne chtel pevnou. bohuzel moje vysnene naboje se na 20 mm nedelaly a vidle co jsem chtel v te dobe na 20 mm take nebyla. tak jsem to vzdal. ted foxik dela tenhle hybrid a hope mi zacal delat adaptery na moje naboje na 15 mm osy. takze pokud jsem neco neprehledl, tak mi to mozna casem pomuze. preci jen o trochu tuzsi nez 9mm to bude. ale zatim kolo jezdi, tak co.

      0 0
      • Tomcat  

        Jenze ten konverzni kit je pro naboje Hope Pro 2. Tedy pro 20mm naboj na 15mm.

        Takze z toho cosi psal to asi nebude tvuj pripad , pripadne aby cena to nevyvazila i bez postovneho bez dane bez cla to par set opravdu neni.

        0 0
        • prtavec  

          Ten kit delaj jak pro Hope Pro 2 (ten naboj jde tedy pouzit na QR, 15QR i 20mm) pripadne na Hope Pro 3.

          S cenou je to trochu horsi. U nas to prijde na cca 650, coz mi za adapter prijde hodne.

          Ale sam ted vozim Talas 15qr s Hope Pro 2 a oproti puvodni kombinaci (Recon 130mm + QR) je to o poznani tuzsi. Kotouc si neskrta a vedeni kola je jistejsi.

          Jen mi to pridelalo problem s nosicem na auto. Pridelavam kolo za vidlici a mam adapter bud na QR, nebo 20mm. Na 15mm budu muset nechat vyrobit :|

          0 0
          • Tomcat  

            Cena adapteru je tedy starsi pri soucasnem kurzu byla cca 1000,– +/- 100.

            0 0
            • prtavec  

              Adapter kupovan pres ceskeho dovozce Yarroline 26.1.09 – cena 640+80kc postovne – ted jsem nasel akorat uctenku

              puvodne jsem ho mel objednan na CRC – pri objednavce byl skladem, po objednavce uz ne a cekal jsem cca 3 tydny, nez mi dosla trpelivost a objednavku jsem zrusil.

              0 0
    • hanz  

      přivítal jsem jí..vidlice nad 120mm by jí měli mít snad všechny povině, že to nebude o moc tužší jak RU to se hodně pleteš. Navíc tydle nízkozdvihové vidle mají povětšinou tenke nohy takže to potřebovali jako sůl. Zvažuji jí na blura lt s fox talasem 32 a už jsem jí namontoval kamaradovi na 4X kolo společně s SXkama na kterých sem za 15minut na soustruhu upravil stávající RU adaptery pro použití 15mm osy. Takže haleluja :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        S tímhle souhlasím.

        Jen si překvapil, že bys na Bluru LT opustil Van.

        0 0
        • hanz  

          no já jsem vlastně neopustil..právě že jsem jí mel jako danou věc, ale když jsem postavil blura a viděl že bez problemu pobral geometrii VANa 36 tak jsem si samozřejmně nechal VANa :-)))..van navždy

          0 0
          • kali222  

            skoda,rikal jsme si, ze by mohl byt jeden servisovnay van vyhledove k prodeji : )

            0 0
      • Tomcat  

        hmmm tedy pro klasice tam vyhoda v tuhosti je.

        A jak myslíš, že to je proti 20ce ,  proč nedat na AM kolo 20ku která je zavedená ?

        0 0
    • Zlatka  

      Ahoj,

      nevíte náhodou někdo zda se nedá sehnat někde redukce QR15 na rychloupínák ? Nebo kde bych to případně sehnala, či kde něco takového umí vyrobit ? Mám nové kolo, ale neodpovídající vidlici.. :( Nechat kolo přeplétat zatím odkládám, ale asi to bude potřeba-nutné (?).

      Děkuji.

      0 0
      • Hnoj  

        Snad by nebylo od věci, říct jakou máš vidlici, v takovém případě se dá rázem zjistit více…

        0 0
        • Zlatka  

          čau, no normální na ru (fox F100)a náboj na qr15.

          0 0
          • Hnoj  

            No a náboj máš jaký? Ptám se na výrobce.

            0 0
            • Zlatka  

              Author Helium Ultralight QR15, je dost možné že by šel vyměnit jenom střed náboje ? Osa a příruby  na ru ? Nepozeptáš se mi ?

              0 0
              • Zlatka  

                Ahojky, nikdo neví ?

                0 0
                • Hnoj  

                  Ahoj, podle všeho se jedná o stejný náboj jako ten na RU, ale náhradní díly k němu (adaptéry) jsem nikde nenašel…

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Máš pravdu, prý je stejný a musela bych až přímo na author žádat. No nevím přesněji koho. Jinak ten kotouč co mám od Tebe je bezva. :) Díky.

                    0 0
        • Zlatka  

          Jo asi jsi špatně pochopil, ne celé kolo, ale nové zapletené přední nové kolo. :)

          0 0
    • mr.antik  

      Kdyžbych čistě teoreticky kupoval Epicona, mám jít do RU nebo 15mm osy? Na pevňáka cca na 120zdvih? Na mých 65kg? Ani s tim nechci jezdit žádný brutální terény, na to mam fulla. Spíš takový XC, triálek, nějaká ta bikroska.

      Máte někdo přímý porovnání? Ideál by byl 20mm, protože na to mam už nábu zapletenou, jenže 20mm v lehčích vidlích má jen Reba. RU nábu mam taky doma.

      0 0
      • vojtechposmourny  

        Škoda, že trváš na lehčí vidli. Minulej tejden jsem si na ebay.de vydražil novýho Dirt Jumpera 2 2007 (snad ještě itelskej)s 20mm osou za 3700. Konečně dám DMR do stavu, jak jsem si představoval…

        A koukám, že prodejce jich má víc:

        http://cgi.ebay.de/…250742474724?…

        0 0
        • mr.antik  

          Ideální by byl asi Revelation/Pike, ale Epicon stojí třetinu. Nechci do toho vrážet větší prachy. Když budu chtít, uděla upgrade časem a nebude mě to tolik trápit.

          0 0
      • Hnoj  

        IMHO klidně QR.

        0 0
        • jeffino  

          Má to Qr-ko třeba smysl na nějakým XC HT biku? Díval jsem se např. na nový modely od KTM a cpou to i na 29-ky.

          0 0
          • Hnoj  

            Já jsem v tomto případě myslel QR jako RU, tedy věčnou klasiku.

            Ale upřímně řečeno jsem si letos zkusil 15mm osu a už nechci nikdy jinak, proti RU je to neskutečnej rozdíl…

            0 0
        • mr.antik  

          Ona je ještě možnost tam dát pevnou 9mm osu, ale nevim jestli to má nějakej pozorovatelnej e­fekt…

          0 0
          • Vegan  

            Aby pevna pevnou byla musel bys myt pevne patky a ne ty do kterych tu osu ze sponu nasunes nikoli provleces pak je to takovej kockopes… Jinac ja bych volil QR15.

            0 0
            • mr.antik  

              Jenže cena 15mm osy se pohybuje okolo 5500 a to už se blíží k cenám jetých vidlic s 20mm osou.

              Budu sledovat bazary a pak se nějak rozhodnu…

              0 0
          • Mamut  

            Mam 9mm „pevnu“ osu vpredu a 10mm vzadu. Na RS Recone som si nevsimol rozdiel v tuhosti, ale fakt je ten, ze sa ma netyka ten problem, ze pri kazdom vlozeni kolesa musim stelovat brzdu aby nedrela. Nech vlozim ako chcem, tak to chodi cisto.

            Vzadu mi 10mm citelne pomohla ku vyssej tuhosti zadnej stavby (Merida Mission LRS) a pri bocnych silach na zadne koleso uz neuhyba, ale ide stale rovno. Poznat to hlavne pri sikmom vyjazde na skoseny obrubnik (obrubnik prisposobeny pre vyjazd auta), kde na klasickom RU (hoci na krv utiahnutom) bolo jasne citit, ze zadne koleso ide chvilu len pozdlz obrubnika, nez na neho nakoniec vylezie. Pri pseudopevnej ose ide rovno za prednym a nie bokom. A samozrejme zase nie je problem s kotucom po vlozeni kolesa.

            0 0
      • kali222  

        ber co bude lepsi financne i klidne na klasiku. s temahle vahama… tak se ta vidle bude kroutit a co, ze? driv ji stejne vymenis. ja sem osobne zvedavej, jak pocitim prechod ze staricke Z3 na 4× WC a ted rebu maxle :))

        0 0
        • Kubiczech  

          Šoupni sem někdy ty tvoje stavby, celkem by mě to zajímalo.

          0 0
          • kali222  

            myslim,ze to neni nic zajimaveho :D (uprime),ale neco sem casem urcite soupnu :)

            0 0
        • mr.antik  

          Mě zatim nevadí, že se to bude nějak kroutit. Horší než ocelák s Mx Comp to snad nebude. Tam se to kroutilo, protože ta vidlice svoji necitlivostí se spíš ohnula než zanořila :-)) Ráfky ani výplety nebudou žádný zázrak.

          Spíš mi šlo o to, jestli třeba nehrozí větší riziko prasknutí, když se mi něco nepovede. Na druhou stranu, celý nohy Epicona stojí čtvrtinu co samotný pouzdra a těsnění na Lyrika :-)

          0 0
          • kali222  

            bral bych, co by bylo. kdybych mel treba nabidku na rebu/recona tak i to. samo cena + zaruka mluvi pr epYkona. kdybch sam nechtel mit uz postaveno finalne,sel bych take pro tohle pouziti klidne do 9mm a za rok ji i zamaval, kdyby bylo nutno(nebude).

            0 0
            • mr.antik  

              Asi tak. Je to druhé kolo, na kterým třeba půjdu 5× za rok někam skákat.

              Naopak, když mě to chytne víc, nemám problém nakoupit a vybavit to podle svých představ. Nejdřív tam určitě půjde ta stará MX Comp, abych si udělal aspoň obrázek o vhodné výšce vidle…

              0 0
      • MlokCZ  

        U Reby na 120mm na chrtím fullu mi pevná osa ani moc nechyběla. Kdyby nebyl velký rozdíl v investici, tak bych 15mm osu vzal. Pokud ale bys musel dát peněz navíc hodně, tak klidně klasický RU.

        Ta 15mm osa tomu zase až tolik nepomůže, už se to tu řešilo včetně čísel z měření.

        A když máš doma nábu na 20mm osu, tak to už máš v případě větší investice lepší vzít tu Rebu na 20mm osu. Tuhost bude nejlepší a ještě ušetříš pár gramů (i když opravdu jen pár). A Rebu můžeš taky nechat upravit, tím bude chod srovnatelný.

        0 0
        • mr.antik  

          Určitě RVL nebo Reba by byl asi ideál, ale to fakt nemá smysl finančně. Tohle kolo prostě bude Lowcost… Dal bych na to klidně i nějakou jetinu, ale ono toho v podstatě s rozumnou váhou v nabídce není. Když mě ta tuhost bude štvát, tak to přitížím, možností je dost.

          0 0
      • fousek  

        Ja mam jednoho Epicona s 15mm osou a ta osa ma na lozisku docela vakl. Otazka je jestli to je standartni zalezitost nebo mam mene presnej kus.

        0 0
      • scret  

        napis mi majla, mel bych za zajimavou cenu Thora 140mm

        0 0
        • soc  

          Posli mi prosím mejlem tu zajímavou cenu, prosím…

          0 0
    • Neunzikger  

      IMHO klasická osa 9mmQR je pro MTB poddimenzovaná. Vznikla v době železné (když rámy a vidle byly z ocele) pro silnici – tam to asi stačí. Spojení 9QR s MTB vidlí z Al slitiny nic moc – to asi každý ví.

      Jsem nesoutěžní výletník a 9QR jsem na svém XC HT zlomil 2×. Tak jsem přešel na 15QR a zatím spokojenost. To jestli toto je „ten pravý“ standard v porovnání s ostatními pevnými osami nemohu soudit.

      Ale klasická osa 9mmQR by měla (spíš už dávno měla) z MTB zmizet (přestat osazovat na nová kola).

      0 0
      • vojtechposmourny  

        No já ti nevím, kdysi dávno jsem se nalítal na vidli s QR osou a 28mm nohama (hrůza, to musí prasknout) na bikroskách a pod a vidle i osa držely slušně. Rozhodně si nemyslím, že klasický rychloupínák je u mtb blbost.

        0 0
        • martinpav  

          Jazdiť sa samozrejme dá, sám mám za sebou pár rokov na 30mm nohách + QR ale že by to bolo tuhé sa nedá povedať. Akýkoľvek bočný tlak znamená krútenie vidlice čo v hraničných momentoch môže znamenať aj pád (zatočíš a koleso ide ďalej rovno, napr. postupný výjazd v zjazde z jarku/výmola).

          To že sa to šialene krúti aj pod brzdou (kotúčovou) v tomto prípade ignorujem.

          0 0
          • fousek  

            Ja jezdim 30mm nohy a rychloupinak ted a neprijde mi to zas tak strasny, natoz abych si kvuli tomu dal do drzky.

            0 0
            • martinpav  

              Pišem v hraničných momentoch, takže ani ja na tom nepadám keď schádzam z chodníka na cestu. Ide mi presne o momenty kedy idem v nejakom jarku (alebo koľajach od traktora ale to sa väčšinou vyskočiť) a na to aby som z neho vyšiel potrebujem predné koleso nasmerovať po šikmej ploche na určité miesto. Na tej šikmej ploche sa to krúti a koleso nedrží smer.

              Možno to je len zvyk, ale s Pikom taký problém nemám.

              0 0
              • mr.antik  

                Asi vim o čem mluvíš – takový pocit jsem taky měl hlavně s na xcéčku s dlouhým 10cm představcem – kdy prostě zatlačíš říditka a ono se to kouše.

                Tady budu snažit takovýhle situace eliminovat a jezdit trošku techničtěji, takže to může být dobrý signál chyby.

                Jinak nevim, kolik v takové situaci má na svědomí vidle a kolik deformace pláště…

                0 0
      • mr.antik  

        Můžu se zeptat, co jsi konkrétně zlomil? Tu ocelovou osu?

        0 0
        • Neunzikger  

          Zlomil jsem, tu 9mm osu, RU vydržel.

          0 0
          • fousek  

            Tak to mas holt spatnej naboj. Ja mam treba na jednom naboji na rychloupinak tusim 15mm osu a druhej se da pedelat na rychloupinakovaj a to ma vpodstate 20mm osu.

            0 0
            • Neunzikger  

              Náboj jsem měl Deore, protože osy jsem zlomil 2, nebyla to vada konkrétního kusu. Teď už mám 15QR, tak už snad špatný náboj nemám.

              0 0
              • kubad  

                IMHO klasická osa 9mmQR je pro MTB poddimenzovaná. Vznikla v době železné (když rámy a vidle byly z ocele) pro silnici – tam to asi stačí. Spojení 9QR s MTB vidlí z Al slitiny nic moc – to asi každý ví.

                pro shimano konusové naboje se s tím dá souhlasit, ale všeobecně to říct nejde :-)

                0 0
              • mr.antik  

                To je dost, to jsem ani na pevný vidli nikdy neudělal, takže se toho nebojim.

                0 0
          • Vilém  

            Nj, ale toto je nejaka srackova osa, shimano to neni urcite. Navic ta vyfrezovanadrazka pevnosti neprida. Proto bych si nedovolil to pausalizovat jako ty.

            Osobne jsem polamal dost zadnich shimano os, ale to bylo v dobach, kdy jsem koketoval s trialem a tam clovek furt hopsal po zadnim kole a kdyz neco nedoskocil, tak to proste semtam odnesla osa.

            Pri normalnim jezdeni si moc nedovedu predstavit, ze by to prdlo.

            0 0
            • Neunzikger  

              Vyobrazená osa je nález kůlnové archeologie z favorita 80. let minulého století. Tu původní origoš Shimano jsem zlomil na tři kusy.

              Domnívám se, že vliv na lomivost osy má konstrukce náboje. Zatímco silniční náby mívají (není nezbytně nutné – abych nepaušalizoval) ložiska blíže nohám vidle, u konkrétně Sh Deore jsou více posunuta ke středu (asi pro více prostoru prachovkám). Na osu tak působí impaktní síly s větší pákou. Tuším, že analogie byla u zadních náb se šroubícími vícekolečky. S rozšiřujícími se vícekolečky se ložisko na pastorkové straně náby vzdalovalo patce a praskaly osy (lom bývá o hranu kónusu). Posun ložiska vně do ořechu to pořešil.

              To, že osy 9QR jsou slabým článkem MTB dalo asi vznik těm výše uvedeným odolnějším systémům uchycení předního kola, to není můj objev. To, že výrobci nabízejí 15QR standard i pro vidle i s 80mm a 100mm zdvihu (protože klasická osa 9mmQR je pro MTB poddimenzovaná :)) není na můj popud. Já jsem – v souladu s tématem vlákna – uvedl osobní dvojnásobnou negativní zkušenost s 9QR a zatím pozitivní zkušenost s 15QR.

              Že někteří přispěvatelé vybírají věty z kontextu a nalepují na ně exoftalamické dedukce a zkoušejí, který antipaušalista se chytí, je kolorit B-F.

              0 0
              • Vilém  

                Pekne jsi mi to vysvetlil. Ale mluvils za sebe, protoze zatim se tu nikdo jiny s takovym problemem neobjevil. To ze je pevna osa plusem, tam neni o cem debatovat.

                Na vybirani vet z kontextu nevim kde jsi prisel. Mluvils o mtb, pak vlozis foto nejake osy z favorita.

                Tu souvislost mezi Al ramy a vidlicemi a praskanim klasickych os, jsem uz vubec nepobral.

                0 0
                • Neunzikger  

                  Tou favoriťáckou osou (to je ta moje 2. zlomená) jsem nahradil první zlomenou origoš Sh osu.

                  Ad) souvislost mezi Al ramy a vidlicemi a praskanim klasickych os, jsem uz vubec nepobral.

                  To je vpořádku, protože souvislost jsem neuváděl, zmínil jsem 2 nesouvisející negativa: 1. praskání mých os 9QR v náboji Sh deore; 2. „Spojení 9QR s MTBikovou vidlí z Al slitiny nic moc“ – že se vymačkávají patky.

                  Taky mne překvapilo, že nikdo další nemá zlomenou přední osu. Napadlo mne, že bych si půjčil něčí kolo a svým výletním tempem vjel do nějakých hrbliků…jenže teď je hodně sněhu.

                  0 0
                • pepek  

                  Jj praskají. Mně praskly dvě (byly zatěžovány pouze turisticky). Bylo to eště za dob poctivých nábojů (LX parallax z r.1995). Možná je to tím, že ty náboje držely věčně, tak odešla osa. Teď se vyhodí osa s nábojem dřív, než by mohla prasknout.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Takze se to stalo vic lidem:)

                    Tem co nechteji z nejakeho duvodu prechazet na pevnou osu a maji podobny problem bych doporucil toto reseni:)

                    0 0
            • mr.antik  

              Já chci taky hopsat po zadním kole. Ale tam existuje řešení ve formě pevné klasické šroubovací (ne RU) a nebo modernější systémy pevných os.

              Nicméně tady zatim řešit přední kolo (k němu se budu chovat slušnějc) a vliv na vidlici. Že bych osu zlomil se fakt nebojim, když se mi nepovedlo ani s pevnýma vidlema a taky nevážim metrák.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.