Prošel jsem plno příspěvků a tam jsem nenašel co potřebuji.Je tu někdo nebo někdo kdo má zkušenost na zadním kole s drátami dt revolution, při použití hydraulické brzdy?
Prošel jsem plno příspěvků a tam jsem nenašel co potřebuji.Je tu někdo nebo někdo kdo má zkušenost na zadním kole s drátami dt revolution, při použití hydraulické brzdy?
Na hydrauliku asi bude vetsina radeji vozit DT Competition tj. pr.2/1,8mm a nebo cele pr.2mm
Teda ja osobne bych Revol. na kotouce nedaval i kdyz jsem s nima za 4roky pouzivani na V jeste nemel problem
jestli nejsi nakej blaznivej lovec gramu tak tam dej 2,00!!
Vozím i vepředu 2–1.5–2 a bez problémů. 36 drátů, hodně křížený. Mám necelých 70kg a zatím bez problémů. Samozřejmě bude taky záležet na stylu jízdy.
máš je s hydraulikama?
jo, shimano 525
Tiez by ma to zaujimalo, chystam si menit vyplet na zadnom, mam kotuce XTR, zatial jazdim XC ale chcem si menit ram na nejake xc/enduro 10–12 cm, a chcem aby koleso drzelo aj potom, takze neviem ci Revolution alebo competition. Mam iba 60kg.
Mam je ve predu i vzadu 2× krizeny, 32 dratu a kotouc 160/140mm. Cela sezona naprosto bez problemu, i kdyz mam pres 70 kilo. Ovsem jenom XC.
prave ze revolutiony jsou na kotouce nejlepsi! podle nakyho dlouhodobyho testu (ted uz nevim kde, pokud by te to zajimalo, sezenu ho) vyslo najevo, ze se chovaji nejlepe pri zatizeni, ktere vznika prave pri pouzivani kotoucovych brzd. nenech se zmast tim, ze jsou zuzeny (2.0–1.5–2.0mm), kdyz porovnas pevnost v tahu u revolutionu a treba u zde zminovanych zuzovanych competitionu, tak revolutiony jsou na tom ve stredni casti nejlepe: 1000–1100 N/mm2, stredni cast az 1300 N/mm2!!! u competitionu to je 1000–1100 N/mm2, stredni cast až 1200 N/mm2. ze vsech dt dratu jsou na tom s pevnosti tahu ve stredni casti proste nejlip… nehlede na to, ze jsou na tom lip nez nezuzovany draty…co se tyce vahy, tak tam to je asi taky bez konkurence a kdyz si uvedomis, ze treba oproti competitionu usetris na tocici se casti kola (kde jsou uspory vahy diky odstredive sile nejvice znat) cca 100g (pri poctu 64ks)… ja osobne je vozim (uz rok vepredu i vzadu, hydraulicky kotoucovky predek i zadek, byl jsem na nich parkrat v Alpach, nak je nesetrim, zatim zadnej problem, po letosni Garde jsem vubec nemusel resit naky centrovani (coz jsem pred tim pokazdy musel), to jsem vsak od zacatku co jezdim na kolech s temahle dratama v podstate nikdy neresil… vrele doporucuju, jeden z nejlepsich dratu! ovsem nutno podotknout, ze samozrejme hodne zalezi kdo a jak to vypleta, ja jsem osobne nechal zaplest primo u DT Swiss, kde zapletaji pomoci potenciometru, takze kazdy drat ma stejne napeti, takze se nestane, ze po prvni vetsi rane mas rozhozenej vyplet, jeste doporucuju al niple, protoze se zariznou do rafku a nepovoluji se tak vlivem ruznych sil a napeti. no, nak sem se rozepsal, ale ja jsem tim vypletem proste unesenej!:o) p.s. kola mam zapletena na Ritchey Disc OCR PRO, rafek take hraje svoji roli na kvalite vypletu
Mna by zaujimalo, ze ako beru kolesa mensie skoky, nic extremneho, vlastne ako su na tom v zjazdovych usekoch pri XC/enduro.
Jenže srovnáváš nesrovnatelný, tam máš pevnost v zahu na čtvereční mm průřezu, takže to musíš plochou.
1,5 mm ~ 7,06 mm2 * 1300 N/mm2 = 9189 N 1.8 mm ~ 10.18 mm2 * 1200 N/mm2 = 12 214 N 2 mm ~ 12.57 mm2 * 1100 n/mm2 = 13 823 N
jj, to mas pravdu, moje chyba! kazdopadne kdyz srovnas stejny rozmery zuzovanyho competitiona a revolutiona, je na tom lip revolution. nejsem strojar, ale pokud ma nakej drat pevnost v tahu vetsi nez druhej a to i presto, ze ma mensi prumer ve stredni casti (zuzovanej a nezuzovanej), tak ma proste vetsi pevnost v tahu ve stredni casti ten zuzovanej nez ten konstatni? ne?
Ne. Puč si trhací stroj a uvidíš :-)
Jakou pevnost má papír – malou, jakou ocel – velkou. Co bude pevnější ocelové vlákno o průměru 0,1 mm nebo slepovanej karton v průřezu 10 × 10 cm? Pevnost v N/mm2 (newtonech na milimetr čtverečný průřezu kolmého k vektoru působící síly) říka něco o materiálu ne o konečném výrobku.
zastav trhaci stroj v pulce a budes na tom revolutionu:-). jinak jsem strojar,ale to jeste neznamena ze tomu rozumim:-)).
kde te ucili pocitat? ;o)
Chybička se vloudila, stačí všechny výsledky vydělit čtyřmi.
Nedělal bych rozdíl zda ke kotouč. hydře nebo mechanice. Revolutiony dopředu nepatří, pokud nechceš co rok vyhazovat výplet. Competitiony jsou OK. Vzadu by to Revolutiony mohly vydržet, nevážíš-li metrák.
Vzadu revolution a dopredu competition? Preco? Ved na HT vpredu dost toho bere vidla, ale vzadu nie. Mas skusenosti s nimi na HT? Mam zatial 1rok revolutiony v predu, a drzia, a nejazdim ciste XC. Pravda je ze mam iba 60kg. A neviem ake davat dozadu, teraz mam HT ale chcem menit na full aby som mohol jazdit agresivnejsie. Mam kotuce. Dik za rady.
protoze predni kotouc
Zatial mi drzia. Mozem ich potom kludne dat aj dozadu?
No asi ano, ale v tomto ti neporadim, lebo DT spice mam len na Vcka (1.8–1.5–1.8) a na kotucoch mam Crossrocky .. tam tu 2mm tusim. Ale ak mas fulla tak asi problem nebude.
Ony asi vydrzi,zalezi jak dlouho:(Na kole kde mam kotouc s 2mm dratama jsem nahodne zjistil,ze draty v miste krizeni,jsou po 1,5roce pouzivani upne "vyhlodany"kdybych tam mel 2–1,5–2 tak uz by to kolo muselo byt davno prepleteny.
Ano, s HT mám s nimi dost zkušeností. I s Včky jsem Revolutiony po sezóně vyhazoval, začaly téct (po čase se víc a víc povoloval výplet). Na kotouč mi je silně nedoporučili (vážím 80kg) – poslechl jsem a jsem spokojený s Competitiony – srovnávaly se 1× po zajetí. Zatížení vzadu může být srovnatelné pokud děláš dropy atp. Při maratonské jízdě dostane víc zabrat přední výplet – od brzdy. JInak tomu nadělíš nejvíc vlastní vahou. Žena má zděděné Revolutiony a jí drží (ona váží 55kg).
no, proto mam tak mekke kola :( … jsem pridal 1/4 otacky na kazdy spic , je to lepsi, ale asi to chce jeste dalsi 1/4 otacky
Pozor na to přetahování – pevnostní údaje které DT ke drátům dává platí pro oblast pružné deformace. Jakmile dojde k plastické deformaci, je zle, dotahováním se situace jen horší (drát se víc natahuje na úkor průřezu).
no snad to jeste chvili vydrzi. Mam na tom najeto asi 10tisic, na fulle, zatim mi neprasknul zadnej spic.
DT doporucuje na kotouce Supercompy 2,0/1,7/1,8. http://www.dtswiss.com/index.asp?…
Toto zeslabeni mi prijde logictejsi – neoslabi se prehnane stred (kde pak
hrozi prekrouceni pri centrovani) a usetri se vaha na konci dratu, kde je to
bliz k obvodu kola. Ma je na kole kamarad, ale teprve mesic, takze je brzo na
hodnoceni.
Jinak v nejmenovanem obchode mi taky tvrdili, ze Revolutiony maji vetsi pevnost
v tahu nez nezeslabovane DTcka. Asi taky nevi k cemu tam je za lomitkem ten
ctverecni milimetr :-).
Taky mne jeste pobavilo to pouziti „potenciometru“ pri vypletani :-)). Autor
prispevku vyse mel asi na mysli tohle http://www.dtswiss.com/index.asp?…
Jak casto je potreba menit vyplet na kole?
?? Ja teda v Rev. nevidim vyhody. Najviac sa da usetrit na niploch (plastoch a dusiach)… Uz ste niekedy videli, ako sa toci rev spica v strede, kde je najuzsia?
Nebo jinak položená otázka je tu někdo kdo má problém s dráty v při použití hydrulické brzdy? Myslím, že jsem to tu taky nenašel. Trpí, naba vidlice ale že by tu někdo střihal dráty jen díky hydraulice ? Myslím že ne.
Jak jsem psal nekde nahore.Draty dostavaji samozrejme vetsi kour nez pri veckach.2mm nerez Marek jsou po 2 letech v miste krizeni solidne zeslabeny,zapadaji do sebe.Jak praskne prvni vymenim vsechno.
Přední výplet DT Swiss Competition – po 4000km zatím OK.
asi uz mi nejaky vypadaly.. ted o vikendu sem je pocital, a uz jich mam jenom 24 v kazdym kole..
:o)