1000 Miles Adventure 2015, zážitky

116 nepřečtených
  • Fabulator

    Ahoj,

    v červenci jsem jako „naprostý kolový amatér“ absolvoval závod 1000 Miles Adventure přes Slovensko-Česko. Byl to opravdu silný zážitek, kde jsem toho zažil strašně, strašně moc. Bylo to sice občas docela kruté, pořád jsem se něčeho bál (primárně medvědů), měl hlad, žízeň, neměl kde spát, všechno mě bolelo, kolo skřípalo, noční můry mě pronásledovaly. Ale vlastně mi bylo fajn. Skončil jsem sice po 500 mílích v Jeseníkách s kolem zralým do servisu, ale cesta rozhodně stála za to.

    Pokud byste někdo závod neznal, tak více o něm na www.1000miles.cz

    Všechny svoje zážitky jsem poctivě sepsal a můžete je najít na http://fabulator.cz/…nture-den-1/ Den za dnem, kilometr za kilometrem…

    Michal

    0 0
    • arny71  

      Zanechal jsi dojem, tady o tobě vypráví J. Lípová, tvoje nágradní řešení ji evidentně zaujalo. :)

      http://sport.idnes.cz/…listika.aspx?…

      0 0
      • Fabulator  

        Koukal jsem, někdo se stane známým, protože to dojede a někdo prostě, že jede s ponožkama na ruce :D

        0 0
    • rdx  

      Prelouskal jsem to cele, hezky sepsane. Kloboucek :)

      .r

      0 0
      • Fabulator  

        To rád slyším :) Vím, že je takový menší román … a až to někdy dojedu celé, tak to bude román dvakrát tak dlouhý. Jen abych si to celé pamatoval.

        0 0
    • borda  

      Velmi hezke, pekne jsem si pocetl.

      0 0
    • nomecz  

      hezky čtivé, a docela pobavilo :-)

      můžeš pro neznalce napsat co všechno jsi vezl s sebou ? taky bych rád příští rok zkusil nějakej vícedenní tripík na „prasáka“ a vůbec nemám představu co s sebou

      0 0
      • Fabulator  

        No to bude záležet na tom v jakém ročním období, kam… já vyjížděl za strašných veder a dojížděl v horách za dost děsivého počasí. Na závodu platí pravidlo čím méně žím lépe – na spaní jsem měl alumatku, spacák a ždárák. Oblečení kraťasy, spodní triko, dres, návlevy na ruce a nohy, větrovka (a litoval jsem, že nemám nic teplejšího) a 3 páry ponožek. Nářadí minimální, nějaké lékarnička, hygyena. S sebou jsem tahal 2l vody a jedl většinou jen, když jsem na něco narazil. Můj den probíhal tak, že jsem ráno vstal, zašel do obchodu, před kterým jsem se najedl, jel jsem, předvečerem se najedl před dalším obchodem, jel k noci, našel si místečko a šel spát. Bylo to docela fajn.

        0 0
        • McBlacky  

          na Míle už to chce minimálně nepromokavou bundu místo větrovky a případně návleky na boty nepromokavý – pokud by mělo víc pršet.

          Tričko jedno je dost minimalistický, vozím dvě.

          Ždárák mi přijde zbytečný. Když je sucho dá se to hodit kdekoli a když prší tak přístřešků a zastávek je po ceste dost.

          Nevozit si jídlo je celkem risk, lepší je jíst co dvě hodiny.

          0 0
          • zenga  

            Návleky na tretry jsou úplně zbytečné.Promokne ti to ze spodu,roztrháš je a chodit se v tom nedá.Uschnout musí na tobě.:)

            0 0
    • Fabulator  

      Tak jsem udělal vyúčtování a zjistil, že celkem mě cesta stála asi 52 tisíc korun http://fabulator.cz/…za-50-hadru/ Hlavně díky tomu, že jsem na začátku vůbec nic nevlastnil a začínal jsem od čisté nuly. Na závodě jsem neměl moc vybavení/oblečení, které bych vlastnil déle než 3 měsíce. Jistě by se ale dalo jet i dráž.

      A o víkendu se bude také vysílat dokument o letošním ročníku na ČT sport http://www.ceskatelevize.cz/…71291189001/

      0 0
      • Petr L2  

        Obávám se, že výpočet je trochu zavádějící, protože započítávat do nákladů na závod i kolo a běžné oblečení není fér. U takového podniku se předpokládá, že se ho budou účastnit cyklisté, takže nezačínám od nuyl a reálné náklady by měly obsahovat pouze speciálně pořízenou výbavu, náklady na úpravu kola a náklady přímo spojené se závodem, tedy dopravu, startovné a co se projedlo, za ubytování a utratilo za servis.

        Pokud by se takto počítal jakýkoliv závod, tak u většiny závodníků na bedně by vycházely náklady na závod okolo čtvrt milionu, což je nesmysl

        0 0
      • scret  

        jenom by me zajimalo, co vede normalniho nejezdiciho cloveka k tomu, ze si rekne, koupim kolo a hadry a pojedu 1000mil…:)

        Jak pise nade mnou Petr, tezko do toho zapocitavat kolo a bezne vybaveni, to je zcela zcestne…

        0 0
        • Esi  

          asi nějakej druh masochismu :-) já na kole tak trochu jezdím, na zdejší poměry asi málo tak ty 3000km za sezonu, ale 1000mil bych fakt nejel neměl bych na to čas a hlavně asi vůli, při mém nájezdu by to byla tak trochu demolice organismu.

          0 0
          • Tencovozikmin  

            Najezdim tak 8000 a taky bych do toho nesel. To bude asi tim nevedenim,proste sel do toho a nejak to dopadne(nebo chtel sobe,ci nekomu jinemu neco dokazat) v tohle podani by me to nebavilo. Trapit se a pak psat eseje.

            0 0
            • Singlespeed  

              Filozofii 1000 miles jsem pochopil následovně. Nejdříve se trochu vymyje mozek (čekají tě úžasné zážitky, mýtické sebepoznání, zevrubné přehodnocení životních postojů atd.) a pak se nabídne předražený produkt, o který se následně popletení zájemci (často to vůbec nejsou zkušení cyklisté) ještě doslova poperou. Vrcholí to tím, že za 7 litrů nedostanou vůbec nic a i ten startovní guláš si musejí zaplatit ze svého :-).

              0 0
              • Esi  

                :-) to raději s partou vyrazíme někam vlakem tam 2–3 dny pojezdíme přespíme nějak civilizovaně v chatičce nebo nějakém penzionu a potom jedeme na kole zpátky. za ty 3 dny třeba dohromady 300–400km lehkého terenu, ale 1000mil je trochu mimo mé chápání. Nejvíc v životě jsem jel na silničce 260km a 160km na biku tak že jsem prostě asi málo cvok :-)

                0 0
                • Jirina  

                  prave tim „civilizovanym“ spanim v chaticce se vsim tim servisem po ruce, co se tim bude nabizet, to ztraci sve kouzlo:) to uz jsi uplne nekde jinde. tohle proziva kdekdo, kdejaky vikend.

                  0 0
              • Esi  

                :-) to raději vyrazím s partou někam vlakem tam pojezdíme 2–3 dny, přespíme někde civilizovaně v chatičce a potom na kole domů, dohromady tak 300–400km na biku, ale jet 1000mil kdy bych byl po prvních 200km na kaši a potom se tam 1400km 14 dní trápit? Nejvíc jsem jel na silničce 260km a na biku 160km tak že jsem asi málo cvok :)

                0 0
              • scret  

                ??

                0 0
                • Esi  

                  jestli je to na mě tak jsem to napsal jednou kliknul na přidat příspěvek a vrátilo se mi že příspěvek nebyl vložen pro neznámou chybu, fakt to tam nebylo tak jsem to sepsal znova a teď je to tam 2× :-)

                  0 0
                  • scret  

                    kdyz kliknes na tu sipku napravo, uvidis, na koho to je:)

                    0 0
                    • oddie  

                      No, a co že na Singlespeedově příspěvku nechápeš? :)

                      0 0
                      • scret  

                        ty kecy o predrazenym produktu a ze za sedm litru nedostanou ucastnici vubec nic…

                        Nevim, jestli to ma byt ironie nebo to mysli vazne…

                        0 0
                        • oddie  

                          Podle mě to charakterizoval naprosto trefně.

                          0 0
                          • scret  

                            za mne je to naprosto ok, evidentne nedostatkem ucastniku J.Kopka netrpi a organizace neco stoji…

                            Je zvlastni, ze dneska nikoho neudivi cena maratonu na par hodin petikilo a vic a tady se lidi divej..

                            Je ale pravda, ze na maratonu mas triko, obcerstvovacky a gulas v cili… tady zrejme nic takoveho neni, nevim, nejel jsem… a ani se nejak extra zvlast o ten zavod nezajimam…

                            0 0
                            • oddie  

                              Mně z toho příspěvku ale nepřijde, že by se divil :) Samozřejmě je to naprosto OK, každý se musí nějak živit. Kopka si udělal takovýhle závod, trefil se do poptávky, zřejmě má ještě i velký prostor k dalšímu zdražení, budiž mu přáno. Ale pořád ta předchozí charakteristika sedí jak pr… na hrnec.

                              0 0
                              • scret  

                                ok, napsal jsem to spatne, nedivi se, ale smahem to odsoudil…

                                Ja nevim, me to proste nesedi… Nechapu, ze se teda lidi hlasej na dalsi a dalsi rocniky, kdyz je to vlastne takova „zlodejina“:)

                                Ale treba nam to singlespeed vysvetli i s popisem jeho zazitku na trase…:)

                                0 0
              • zenga  

                By mě zajímalo co bys tam chtěl jako mít?Nedostanou vůbec nic.:-)

                0 0
              • Jirina  

                Ja tech 7litru chapu jako takove eliminovani lidi, kteri to nemysli vazne a jen by nekde zdevastovali prirodu ci se sami zranili a stejne by jich to 95% nedokoncilo a tim degradovalo celou akci. Na druhou stranu by me zajimalo kolik lidi se ucastni a jake jsou naklady organizatoru. Myslim, ze je to slusne vydelecny podnik.

                Ale laka me to. Chci si polovicni trasu zkusit sam nezavisle na samotnem zavode. Ostatne co na tom bude jineho. Vse potrebne je na jejich strankach a zasetrim nemalo tisic, za ktere bych opravdu nic navic nedostal, krome nejakeho oficialniho pohoneni ega:) Jedine, co je limitujici je nutnost GPS.

                0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  Nevím, letošní vítěz jel třeba vloni s náhradními dušemi, co měly jiné ventilky. Zde ani startovné neeliminovalo základní neznalost a v podstatě nepřipravenost ;)

                  0 0
                  • Jirina  

                    jasne, ale to se da po ceste vyresit. vyresit se neda nechut a prilis velke oci pred zavodem. spousta lidi by to vzdala po prvnich 200km, kdyby to nemusela platit

                    0 0
                    • Člověk a jeho svět  

                      No mě to jen strašně překvapilo, že borec, který musí být neuvěřitelně nadupaný, má jistě hodně najeto, jde do takové akce s duší, která má špatný ventilek. Na druhou stranu když jsem viděl některé stroje, na kterých to tam jezdí…

                      0 0
                      • Jirina  

                        Asi zkrat:) Na tenhle závod musí byt clovek spis trenovany turista nez cyklista na nobl kole. Staci, aby bylo spolehlive a serizene. Dnesni cyklisti, tak jak je zname třeba tady z fora, by do takove akce nesli uz jen kvůli tomu, ze nemaji na to prespat nekde sami venku a zivit se jen tim, co potraviny v Horni Dolni nabízí. Taky absence denne cisteho a vonaveho dresu je limitujici :)

                        0 0
                        • Tencovozikmin  

                          Hodne zalezi na pocasi,takze pokud mas kondicku a vyjde pocasi tak je to pro borce jednodusi to dat a nevidim v tom nejaky problem. Ale kdyz jedes v marasu a to se moc jet neda (blato,zima,dest) to uz je o necem jinem. Jidlo,umyti se,prespani bych v nasich koncinach neresil.

                          0 0
                        • Krutor  

                          Nechápu ten smajlík. Zní to trochu, jakoby ten kdo nechce smrdět sobě i druhým a chce se po celodenním ježdění pěkně v klidu s jistotou vysprchovat, jako by neměl nárok o sobě tvrdit, že je cyklista …

                          0 0
                          • Libores  

                            můžu tě ujistit, že po několika dnech tohle většina lidí přestane řešit. Míle jsem letos absolvoval celé a za celých 13 dní se sprchoval jen dvakrát:)

                            0 0
                          • Jirina  

                            to netvrdim. jen ze dneska jsou cyklisti hrozne zpohodlnele bábovky, kteří jak nemaji dokonalou a do puntiku odpovídající vybavu, tak radeji sedi doma a nebo kafraji na diskuzích, jak to ten ci onen s takovou a makovou výbavou mohl vůbec jet.

                            0 0
                            • Krutor  

                              Ale je taky spousta takových, kteří by to i ujeli, ale prostě hygiena a normální odpočinek berou jako přednostní věc.

                              0 0
                      • oddie  

                        Znám pár lidí, co mají poměrně velké nájezdy, ale kolu přitom vůbec nerozumí a technicky si neporadí ani s v podstatě prkotinou. Takže mě to ani moc nepřekvapuje, když si někdo vezme špatnou duši…

                        0 0
                        •  

                          Zacinam se pripravovat na dalsi rocnik jestli se me podari zaregistrovat. Zatim resim brasny spacak karimatku a dalsi propriety ktere stim souvysi a je to mazec(resim vahu a funkcnost).Hlavni problem je s navigaci a bateriemi,nemam stim vubec zkusrnost tak snad se do toho dostanu. Jinak se po horach a tak pohybuju dost a vybavu nejakou mam.,tak neco pouziju neco dokoupim,ambice hlavne dokoncit,ale zalezi kolik dostanu casu v praci takze mozna dam jen kratkou.

                          0 0
        • svářeč  

          zcela zcestné je to třeba pro tebe a někoho,kdo prostě jezdí .člověk jako zakladatel vlákna si pořídil vybavení na jediný závod.

          jako když já si koupím výbavu na skálolezectví a vylezu everest,taky do toho započítám všechno co do toho vrazím,páč je jasný že už nikdy v životě podobnou pikovinu neudělám.

          a moc se mi líběj ty hemzy tady od lidí,kteří by se do tohoto nikdy nepustili.před tímto smekám i když nedojel.

          0 0
          • Petr L2  

            Ale tu odvahu a celkový výkon nikdo nezpochybňuje, problém je s tím výpočtem nákladů.

            To je zavádějící a neodráží realitu. Míchají se tu dvě rozdílné otázky:

            Jedna která zní, kolik stojí cyklistika, když se do ní teď vrhnu a budu chtít odjet závod a druhá kolik stojí tenhle závod. Pokud je spojíš do jedné, jako autor, vyjde ti nesmysl, který neodráží realitu, ale to už se opakuji že :-)

            0 0
            • svářeč  

              …nejdřív jsem napsal hodně dlouhý komentář k tomu tvému,ale radši ho smazal.

              autorovi díky za pěkné čtení .osobně do toho nikdy nepujdu,na toto prostě nemám.

              0 0
          • scret  

            ad everest, to mas pravdu, prtze je dost dobre mozny, ze by ses uz nevratil:))

            Jinak jak tu krasne nekdo napsal s tou dovolenou… Taky muzes napsat, ze te dovolena stala mega, kdyz si predtim koupis novy auto:)) proste pitchovina…

            0 0
    • mandak  

      Teda koukal jsem na startovny a na 2016 je to za 7000? Říkal jsem si za 3500 (tuším 2013), 5000 (tuším 2014) by to ještě šlo, ale tohle mi přijde, že se to posouvá trochu víc komerčním směrem.

      0 0
      • Breakpain  

        Komerce vládne světu ;) … to nezastavíš …

        0 0
      • JSt  

        a pak to ani nikdo nevyhraje :-)

        0 0
      • Singlespeed  

        Je to velmi jednoduché. Pan Kopka zjistil, že startovní listinu bez problémů naplní i s obřím 7000 Kč startovným, tak není důvod, proč by mělo být nižší. Spíš se divím, proč nezkusil ještě zvýšit na 10 litrů. Myslím, že by i v tomto případě startovní listinu naplnil. Možná by pak závodníkům zaplatil i guláš, který si museli letos platit ze svého :-).

        0 0
      • oddie  

        A odkud se to posouvá? Komerční to bylo snad od začátku…

        0 0
      • Yura  

        No je to ulet 7000kc.. Za ty prachy si clovek muze zaplatit vlastní trip a taky si muze dat do tela.. Kor když to je u člověka, kterej spis souperi sam se sebou nez aby bojoval o bednu nebo tak..

        0 0
    • Petr L2  

      A to já zase chápu takové akce, proč ne? Vždy se najde dost lidí, které extrémní výzvy osloví a nemám nic ani proti startovnému, pokud je převis poptávky nad nabídkou, je startovné v kombinaci s termínem přihlášky nejspolehlivějším způsobem, jak omezit startovní pole na požadovaný počet.

      Až bude startovné neakceptovatelně vysoké, bude jezdců ubývat.

      Mám jediný problém a ten nemá se samotným závodem nic společného a to je způsob výpočtu nákladů jaký použil autor výše. To může na celý závod u nepozorného čtenáře vrhnou zcela jiný pohled, který je daleko od reality. A je jedno co si kdo o závodu a pořadateli myslí, tohle k němu není fér.

      0 0
      • Esi  

        Jo tak jasně, započítat do nákladů závodu pořízení kola a kompletních hadrů je nesmysl, ještě bych pochopil že tam někdo napočítá novej rám protože ho tam zlámal :-) to je jako napsat dovolená v Chorvatsku mě stála 550 litrů protože jsem si před cestou koupil za půl mega nové auto :-)

        0 0
        • Fabulator  

          Tolik jsem musel zaplatit, abych se mohl závodu zúčastnit. Kdybych závod nejel, nic z toho bych si nekoupil a místo toho běhal. Pro někoho, kdo kolo už má + s dalším vybavením jsou samozřejmě náklady nižší. Všechno nevyhodím a bude mi to ještě k užitku, nicméně náklad to byl. Přirovnání s nákupem auta je zcestné, pro dovolenou v Chorvatsku není nutné si auto kupovat.

          0 0
          • orm  

            Kolo sis pujcit nemohl :-)?

            0 0
          • scret  

            nic ve zlym, ale prijdes mi jako totalni mimon:)

            0 0
          • makaltom  

            Ahoj,

            promiň, ale zcela souhlasím s Petrem, který tvrdí, že tvůj výpočet je naprosto směšný.

            Přirovnání s nákupem auta mi přišlo naprosto trefné. K tomuto závodu jsi kolo taky nepotřeboval, viz tvuj otec pokud se nepletu, nebo půjčovné kola …

            Pokud chceš být důsledný, tak pokud bys místo Mil běhal, tak odečti amortizaci běžeckého vybavení.

            Pokud jsi do toho zahrnul i potraviny, tak odečti potraviny jen které jsi snědl nad rámec tvého běžného provozu.

            Během Mil jsi doma nespotřebovával teplou vodu a elektřinu, takže i toto odečti.

            Také jsi se mohl na Mílích koupat ve Váhu a jinde, takže odečti návštěvu bazénu …

            Prostě to co jsi tu prezentoval, je úplně mimo.

            Pochop, že jsou nějaké provozní náklady a pak jsou investice. Například, kolo a oblečení (co jsi vypral) jsou pro tebe investice. Až nastane superinflace, můžeš je za milion/miliardu prodat a pak třeba budeš díky Mílím v zisku

            0 0
    • misko  

      Poznate niekto podobne podujatia? Ci uz v ramci CZ,SK ale aj celej EU.

      0 0
      • Singlespeed  

        Highland Trail, 550 mil ve Skotsku. Co se týče startovného, mohl by se pan Kopka alespoň trochu inspirovat – je zdarma, jinak by se, pochopitelně, žádný Skot nezúčastnil :-D.

        0 0
        • Manzak  

          Ale zas vse ma takovou cenu jakou za to muzes dostat. A je fakt, ze tenhle zavod je zas plne obsazen a to po par hodinach od otevreni registrace.

          0 0
          • HarryTP  

            A jak pak teda funguje ta registrace když se tam dostane borec kterej po 10 letech sedne na kolo co koupi tejden pred zavodem ani ho nezkusi.Oblečení nemá v oku nic atd…To je kdo dřív přijde teda?Docela škoda ne potom?

            0 0
            • Radek Broz  

              To bys chtěl pořádat nějakej casting?

              0 0
            • sYs  

              A co je natom špatně? To, že se může přihlásit borec, ketrý 10 neseděl na kole a týden před závodem si koupil kolo? Je to veřejná akce…

              0 0
              • Petr L2  

                Promiň, ale ten, kdo se do takového závodu pustí „z voleje“ není borec…

                0 0
                • oddie  

                  Zase z toho nemusíte dělat kovbojku. Je to jen 1000 mil, v českém/slovenském prostředí, kde je co pár kilometrů kde se najíst nebo si nakoupit, v podnebí, kde se dá s minimální výbavou chrápat venku. Pokud se do toho někdo vydá bez ambice na bednu a pojme to jen jako výlet, stačí mu jen silná vůle a rozumné rozvržení sil. Nebo jste všichni už tak zdegenerovaní, že si takovou vzdálenost dovedete představit jen v autě??? Před 20 lety nám takové dovolené běžně jezdili lidi na šíleně těžkých křápech s 20kg bagáže na nosiči a vůbec jim to nepřišlo divné, a to měli leckdy prd najeto, trénovaný cyklista v té skupině nebyl nikdo.

                  0 0
                  • HarryTP  

                    Právěže takovej člověk co si potřebuje něco dokázat si to může zajet sám,bez nervů s baterkama do gps a držení se přesný trasy atd.Takhle třebas zabírá místo někomu kdo to bere vážně,má naježděno a chce udělat i nakej výsledek

                    0 0
                    • oddie  

                      To zcela jednoznačně, to tom žádná. Akorát mám takový neblahý dojem, že pro spoustu lidí je potřeba ten wow efekt, jinak se nikam nedokopou, nutně si musí pro zážitek koupit ten „produkt“ a hlavně!!! potom napsat blogísek. A uznej, blogísek o tom, že jsem jen tak vyrazil někam sám přeci nemá takovou šťávu, jako když se píše o účasti na tak věhlasné akci.

                      0 0
                      • Jezevec70  

                        Tak ta sebeprezentace je přece nejdůležitější. Nejlépe online reportáž na vlastní web nebo aspoň facebook.

                        Aby kamarádi z hospody věděli jaký jsem borec. :-D

                        0 0
                  • Petr L2  

                    Já bych sám s takovým vybavením a s tím, že neumím ani spravit píchlou duši, nevyjel ani na celodenní výlet v Jizerkách, ale to bude možná věkem.

                    0 0
                    • oddie  

                      Pokud ani neumí zalepit píchlou duši, je to docela na pováženou, ale jinak co je na to potřeba za zvláštní vybavení fakt nevím. Na originál Iditarod, kde se jede mimo civilizaci a člověk si musí vézt všechno s sebou to chápu, ale tady?

                      0 0
                      • orm  

                        Rolnicky na medvedy :-).

                        0 0
                        • oddie  

                          Ty jsme s sebou neměli ani v Kanadě :D I když je fakt, že tady ty medvědi jsou drzejší a víc zvyklí na lidi, tam v předstihu zdrhnou.

                          0 0
              • Petr L2  

                Promiň, ale ten, kdo se do takového závodu pustí „z voleje“ není borec…

                0 0
            • stan99  

              To je snad jedno kdy kolo koupil.Dokonce ho nemusel ani kupovat.

              V propozicích je tohle:

              Závod je otevřen pro bikery, běžce, chodce, koloběžkáře a všechny, kteří se pohybují vlastní silou.

              Mohl celou trasu třeba válet sudy :-)

              0 0
              • mandak  

                To je výzva na příští rok, kdo dokutali 1000 miles v sudech :D

                0 0
    • Manzak  

      Mne by zajimalo, proc takova spousta lidi jezdi na HT? Koukam na fotky, a hardtailu je vetsina. Samozrejme znam ty obecne duvody, hmotnost, nizsi poruchovost, velka ramova brasna, atd, ale chtel bych znat ty konkretni duvody, ucastniku, proc volili prave HT na ukor fullu (pokud meli na vyber)?

      0 0
      • Tencovozikmin  

        Na fejsbuku je skupina tam se dozvis mozna vic.

        0 0
      • scret  

        tak v podstate sis na to odpovedel asi sam:)

        0 0
        • Manzak  

          Tak urcite :)

          Me ale spis zajimalo jak se rozhodovali ucastnici tohohle zavodu. Protoze precejen je to hodne terenu, a 150–200km denne, takze prdel musi byt na padrt. Na fullu to precejen musi byt komfortnejsi, tedy mene unavujici.

          0 0
          • scret  

            myslim, ze prdel u 29ky na vetsich balonech ani tak ne… Pokud zvolis karbon nebo ocel, proste pohodlnejsi ram, tak to takova hruza byt nemuze…

            Predpokladam teda, ze to jedou lidi, kteri jsou zvykli jezdit delsi porce… takze zadek si asi zvykne…

            Ale tenhle zavod jsem videl jen v TV:) Kopku sleduju uz dlouho… osobne by se mi libilo si to zajet, ale vzit si na to celou dovolenou je v soucasnosti pro mne sci-fi… stejne tak trenink na zavod… to jsou tisice a tisice kilaku v sedle… njn, asi nemam tak chapavou manzelku:))

            0 0
            • Manzak  

              Prave mi to zaclo v poslednich dnech vrtat hlavou, ze bych si to zajel, treba pristi rok. Sedlo mam overeny, Brooks B17, na nem vydrzim dlouho a to i bez cyklopliny, tak ze bych po letech koupil HT? No uvidime, ale docela mi to ted pripada jako dobry napad.

              0 0
              • scret  

                tak muzes to zkusit zajet na fullu… ostatne spouste lidem vydrzi najet full tisice kilaku bez jedinyho problemu… a pokud mas odpruzenou vidli, tak uz je dle myho jedno, jestli pojedes na HT nebo fullu…

                Obzvlast v dnesni moderni dobe a dost mizerny spolehlivosti novych vidli (viz. problemy s RS…). Tlumice jsou oproti tomu asi spolehlivy:)

                0 0
            • oddie  

              Já mám vždycky srandu z toho, jak se uchytily a zažraly ty hlášky o tom, jak prý je ocel „pohodlnější“, přitom je rozdíl velký kulový, leda tak pocit a placebo, věř a víra tvá… Na 3 ocelácích jsem objel půl Evropy, posledního jsem měl už souběžně s hliníkem, a k tomu ocelovému bych se nevrátil ani omylem, měkčí byl jestli tak maximálně na kroucení do stran při záběru, jinak to drncalo úplně stejně, a akorát byl o kilo těžší. Beru třeba, že je to určitý, styl, póza, fandovství, dejme tomu, ale kecy o „pohodlnosti“ jsou k smíchu. Dtto ty povídačky o vidlicích, pevná karbonka se možná mrcá jak rybářskej prut, ale tlumit jako odpružená vidlice nebude ani vzdáleně. A co se týče těch 1600km, pokud člověk nejede na bednu, žádný „tisíce kilometrů tréninku“ na to nejsou potřeba, jako výlet na dva týdny bych to jel klidně i zcela bez přípravy, akorát dovolenou na něco takovýho bych fakt nedal, na to mám spoustu zajímavějších věcí.

              P.S. že bych to s naprostým klidem jel na tom svém crossu s V-čky asi ani nemusím dodávat…

              0 0
              • pepek  

                Pokud jsi měl železo o kilo těžší, tak to asi nebylo dobrý železo.

                0 0
              • zenga  

                S naprostým klidem jezdíš 40km výškových,ještě v takovém terénu a na crossu.:O))))­.Zřějmě dobrý oddíl.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Myslím předminule jela do poloviny závodu na obyč. krosu s V-brzdami nějaká žena.

                  0 0
              • scret  

                jezdil jsem nekolik 26 HT oceli, nekolik hliniku a i jednoho china karbon… a jednoznacne na hlinku ve 26 uz bych nejezdil ani za zlaty prase… Ocel o dost pohodlnejsi, karbon jeste vic…

                Jel jsem i titan, ale nic dlouhodobe, takze z toho nemam zaver…

                Pevna karbon je o dost lepsi nez pevna hlinikova! To ze to nikdy nebude jako odpruzena je myslim jasny snad kazdymu…

                Ad 1600km ujet – ono je to otazka toho za jak dlouho:)

                A k tomu treninku, osobne bych se neprihlasil, pokud bych nevedel, ze budu mit najeto alespon 2–3tkm…

                Ale nikomu to necpu, je to pouze o mym osobnim pocitu a jak znam svy telo a taky o pojeti, abych to jen neprezil, ale taky si to trochu uzil…

                0 0
              • Manzak  

                Asi to nebude tak jednoznacny jak pises. Ja jsem sel opacnou cestou nez ty. Mel jsem letity uz hlinikovy ram, a s brasnama se kroutil jak zvejkacka, takze jsem vyhledal ocelovy ram, ale ne kvuli nejakemu ocekavani z komfortu ocele, ale kvuli predpokladanemu vyskytu unavovych zlomu. Takze nemuze byt rec o nejakem placebo efektu, slo mi jen o praktickou stranku veci. A vysledek mne velmi prekvapil, ram je pevnejsi, je to opravdu znatelny rozdil, a zahnuta vidlice docela prijemne pruzi, nejsou to takovy tvrdy rany do rukou, takze to je taky pozitivni. Pritom to je levnej ram a dokonce jeste s 1 palcovou hlavou.

                Takze za mne to neni urban legend jak tu tvrdis.

                0 0
          • Kubik81  

            To je jednoduché, prostě jiné vhodnější kolo nemám a nové, abych ho tam odkouřil kupovat nebudu.

            0 0
            • Manzak  

              Chapu, nemas na vyber. Ale jiste to jeli lide co na vyber meli.

              0 0
      • makaltom  

        jak píše scret

        fulla nemám

        obecné důvody jsou peníze, poruchovost a servisovatelnost

        tvrzení, že je na každém rohu nějaké vesnice, město, obchod, servis – je trochu zavádějící, s nakupováním to nebylo vždy tak jednoduché / tolik jen k názoru co tu byl výš a myslím, že trochu navazuje na tu servisovatelnost celopéra

        0 0
    • Canyon325  

      pozerám, že aká zaujímavá téma tu je :) blog vyzerá tiež zaujímavo, určite si ho prečítam… podobne ako kolega, i ja som minulý rok dal 500 míľ, aj za tých 6 dní bolo zážitkov habadej… absolvoval som to na crossovom biku za cca 350€ (vidla NCX, radenie Acera), kt. mal sám o sebe 16kg, takže pre prípadných záujemcov sa dá ísť i na tom (aj keď pohodlné to zrovna nebolo)… ak sa tento rok podarí, koncom augusta by som to chcel absolvovať znovu, akurát sám mimosúťažne, keďže ten júlový termín mi zrovna nevyhovuje a mesiac s tým ako študent zabiť nechcem… konečne mám použíteľné HT-čko, tak dúfam, že sa to už podarí, keďže ukončenie na F500 bolo z veľkej časti spôsobené zlým stavom biku…

      0 0
    • Jirina  

      Napadlo me, jak se resi GPSka? Treba takovy uznavany Garmin 520. Vydrz baterie 15 hod., takze nejakych 12hod., to je jeden den cesty. Jak to clovek na takovem zavode nabiji? V noci se spi v lese a cekat 3 hod. nez se to nabije nekde na benzince je velka ztrata casu.

      0 0
      • novas752  

        Pouzivaj se navigace s vymenejma baterkama/aku­mulatorama.

        0 0
      • Kacko  

        1000mil jsem nejel, ale mobil v leteckem rezimu jako navigace spolu s 10000mAh powerbankou mi vydržel 12 dní a dal by nejspíš 15dní. Asi bych to řešil podobně i na tomhle závodě. Navíc někde po cestě zásuvka bude.

        Spíš by mě zajímalo komplet vybavení top účastníků. Jezdím si osobně každý rok ~1000km k moři a zkouším možnosti.

        Např spánek – zkoušel jsem spát na nafukovací matraci(NeoAir), přikrytý jen termofólií a k ránu už mi byla zima(v květnu, bylo ráno k nule). Na druhou stranu dá se spát mezi 23 – 3h ráno a zbytek jet aby zima nebyla.

        Případně spát ve dne(to by se dala oželet i ta matrace) a v noci jet při baterce – dělá to tak někdo? Mě totiž po noci při baterce lítají ještě několik hodin mžitky před očima a druhý den už mi přišlo že mám trochu halucinace..

        Co klíšťata?

        0 0
        • novas752  

          Spousta účastníků má nějaký blog, tak hledej. Nebo je taky fajn knížka Cyklistické maso v České kotlině, kde jsou míle a další podobné závody pěkně popsané a něco z toho vybavení tam popisováno myslim je.

          0 0
          •  

            V kazde cykloknize je popsana vybava uz jenom kvuli sponzorum a reklame

            0 0
        • Canyon325  

          tak pridám foto, čo som si bral ja pred rokom… v ráme klasická trojuholníková kapsa, kde som mal ten ich „balík prvej pomoci“ z kt. som použival akurát tak nôž a inak ho odomňa nikto nechcel (ani na štarte, ani počas pretekov)… pod sedlom Tesco spacák(vyše kilový)+tenšia bunda z Lidla :) pod predstavcom v kapsičke náradie a vpredu karimatka… na chrbte som mal 20l Deuter ruksak, kde som mal všetko ostatné t.j. náhradné oblečenie, stravu a pod… napriek tomu, že to bola prvá skúsenosť s takouto akciou mi nič viac netrebalo ani nechýbalo… tohtoročná účasť mi nakoniec nevyšla, tak to znovu posúvam o rok, v rámci výbavy by som menil asi len spácak za menší/ľahší a zrušil spomínanú kapsu pod predstavcom, lebo v stoji som do nej narážal kolenami :) ako je na pohľad vidieť, riešil som to nízkonákladovo, keďže už samotné štartovné nieje najnižšie a nepokladal som za nutné kupovať napr. navigáciu na 1 akciu, brašne Everbike kt. mala polka zúčastnených a pod. aj keď na oblečení by som do budúcna nešetril a zobral niečo kvalitnejšie…

          čo sa týka navigácie, mobil na záznam veľmi neodporúčam, resp. na samotný záznam trasy by to možno aj stačilo, ale pokiaľ by si to chcel využiť ako navigáciu so stále zapnutým displejom+nah­rávaním, tak neviem, či by batéria vydržala vôbec 1 deň+viditeľnosť na slnku aj pri najvyššom jase je dosť biedna… ja som mal požičaný starší Garmin Oregon 450, kt. účel splnil, teraz mám Dakotu 10, čo je síce najnižší model, ale úplne postačuje (v bazári som ju zohnal za 40€)… ako doplnok k tomu som mal Locus mapy v mobile (ten som používal aj na fotenie), konkrétne ShokArt (cykloserver)+10400mAh powerbank od Xiaomi… takto som si priebežne kontroloval, kde sa vlastne nachádzam, keďže tie garmiňácke mapy nie sú bohviečo… tlačená mapa, kt. riešili ešte na štarte takmer všetci mi príde zbytočná, podľa Locusu sa dalo v pohode orientovať (za tých 6 dní som mobil nabíjal 1×)

          k spánku: mal som len karimatku a spacák a prvé 3 dni kvôli riadnym horúčavám boli v pohode… tie zvyšné dni ma miestami už riadne triaslo od zimy, (najchladnejšie bolo v noci niekde na Morave, okolo 5C, našťastie som vtedy spal v jednom penzióne), takže ťažko v tomto radiť, ten teplotný rozptyl je tam dosť veľký… každopádne kombinácia ľahší spácák a veľa tenších vrstiev oblečenia by mohla byť ok… svetlo som mal klasické čínske, oči to trochu dráždi to je pravda ale nič hrozného, takže v tomto neporadím… na druhú stranu úplne v noci som jazdil možno prvý deň po štarte, potom tak do 10-tej a ráno pred piatou som vyrážal… predstalen, tá únava sa zo dňa na deň zvyšuje, takže stále sa ti nebude dať ísť… kliešte ma nežerú (klop klop), takže som ich neriešil :)

          0 0
          • Kacko  

            Paráda, díky moc za info. Koukám že máš na kole zámek – potřeboval jsi ho někdy?

            0 0
            • Canyon325  

              neni zač.. popravde nie, aj keď napr. pred obchodom alebo krčmou ho nechať len tak nezamknutý bol dosť risk, ale našťastie sa naň nikto neulakomil :) v takýchto prípadoch je lepšie ísť vždy s niekym, kto ti ho postráži… ale pre istotu som ho zobral aj tak, gramy som nejak neriešil, preto mal ten bike 20+kg…

              0 0
          • Jirina  

            super prispevek. uz bych to mel teoreticky naplanovane, jen ta dovolena letos chybi :)

            0 0
    • Pankris  

      Musim rict, ze to je zajimavy. Takovej Bear Grills na kole!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.