• Nanno22

    Planujem vymneu vidlice, za Rebu Sl,a stale neviem ci mam zvolit 100 alebo 115 mm zdvih. Momentalne mam Toru 80 mm.Zmeni to az tak vyrazne geometriu keby som isiel do 115 zdvihu?A vydrzi to ram? Velkost ramu je 19´ ja mam priblizne 92kg.Za rady vopred dakujem.

    0 0
    • cabbage  

      3,5 cm je docela dost – to už bych chtělo rebu s uturnem aby se dala do prudkých výjezdů snižovat – taky sem měnil z 80 na 115 a do kopce to byl obrovský rozdíl, naopak zase velké plus ve sjezdu.

      0 0
    • stenli  

      Posílám stejný odkaz jako na vedlejší vlákno: www.tuning-test.cz/index.php?…

      0 0
    • mr.antik  

      zkusil bych to předním postavit na 3cm podložku a pak bych viděl. U delšího kola by to zas tak vadit nemuselo a ta reba jde přeci nějak snížit, ne?

      0 0
    • roud  

      Vozim 120ku vidli a už se v některejch prudkejch vyjezdech zveda předek vzal bych radši 100ku.

      0 0
    • Darkson  

      jelikož Reba SL jde vnitřně přenastavit, vyzkoušel bych to nejdřív na 115 a eventuelně ji pak shodil na 100 mm

      0 0
    • jonti  

      Ja by som na tvojom mieste premyslal 85/100mm. Sam mam rebu, vymenil som ju za Skareba, na 100mm je reba o 3,5cm vyssia ako skareb a dost mi do vadi. Je to lepsie len v zjazdoch. Ak ti vyhovuje Tora na 80mm geometriou, tak aj 100mm je podla mna prilis vela. Horsie sa tak slape, ak je vysoka vidla, tak je treba posunut sedlo velmi dopredu a aj tak sa slape viac pred seba.

      0 0
      • MlokCZ  

        Při změně 2cm zdvihu, což v praxi ani nebudou celé 2cm díky o něco vyššímu sagu, je to s tím šlapáním před sebe nesmysl. Sedlo se posune jen trochu, rozhodně ne tolik, aby se to nedalo nastavit přesně stejně jako to bylo pro ten původní zdvih (nastavit stejně to musí jít i v případě těch 3,5cm zdvihu – i tam to bude cca jen 2cm posunu sedla, problém by byl pouze v případě, že už před zvýšením zdvihu si měl rovnou sedlovku + sedlo skoro úplně ve předu, což je velmi neobvyklé). Jediný skutečný vliv je mírné snížení hlavového úhlu a zvýšení řídítek (zvýšení řídítek lze většinou zase jiným způsobem kompenzovat), ale to nebude ani celý jeden stupeň. Tam záleží jaký byl původní úhel a nedá se říci obecně, zda to pak bude horší nebo lepší.

        0 0
        • martt  

          pri zmene vidle zalezi na vzdialenosti medzi spodkom hlavoveho zlozenia a oskou kolesa ked je vidla v SAGu.

          0 0
          • MlokCZ  

            No to jistě, netvrdím že ne. Teď beru konkrétní příklad autora threadu, který chce měnit Toru za Rebu, kde předpokládám je žádný nebo minimální rozdíl ve výškách vidlic a tedy půjde o skutečnou změnu o 2cm. A navíc u progresivnější Reby klidně může vozit o něco větší sag než u Tory, takže o to ještě méně.

            0 0
            • martt  

              ano, rozumiem

              Ja som vymenil Judy 80mm za Epicon 100mm a rozdiel je citelny. .

              0 0
              • Lišák  

                Pokud ti to nevyhovuje, tak Epicon 100 by měl jít snížit na 80. Aspoň se to píše u těchto vidlic na e-špopech.

                0 0
                • martt  

                  ten epicon je myslim vyssi ako judy aj vtedy ked ho stlacim na 80mm. Doma to mozem premerat a napisem sem.

                  0 0
    • ememem  

      to mas tazke ja som tiez asi pred rokom menil z 80 a rozmyslal som presne ako ty ci 100 alebo 120. zmena 80 na 100 sa mi zdala viac menej zbytocna investicia kedze ked som skusal stovku subjektivne som nejaky brutalny rozdiel nepocitil. teda skoro ziadny. 120 uz bolo citelne, super zlepsenie v zjazdoch a v zlom terene a pohodlne ale je fakt ze to uz trocha horsie stupa(pretaca) a slapes viac do predu a ked je moc strmy kopes je to uz nic moc. ma to sice nastavitelny zdvih ale je to dost otravne a hlavne zmenou vysky zdvihu sa uplne meni charakteristika vidlice takze na to kaslem a nerobim to. podla mna sa musis bud rozhodnut nechat 80 a jazdit (zmena 80 na 100 je podla mna uplne o nicom) alebo dat 115–120 s tym ze akceptujes zhorsenu stupavost a slapanie viac pred seba. takze ak chrtis na to radsej zabudni. ja nechrtim ale ani zas nejak nejazdim na pohodu a musim priznat ze obcas dost rozmyslam ci to bola dobra zmena.

      0 0
      • MlokCZ  

        Co máte všichni s tím šlapání více před sebe? Přeci si nastavíš sedlo přesně stejně jako si ho měl předtím (vůči středu). Takže na rovině šlapeš naprosto stejně jako s nižším zdvihem. Ve výjezdu pak bude mírný rozdíl v tom, že při větším zdvihu vidlice a větším sagu dojde k většímu snížení sagu ve výjezdu, ale to nebude nijak zásadní rozdíl. Vezmeme případ spíše s větším sagem, tedy 25%. Na 80mm je to 20mm, na 120mm je to 30mm. Dejme tomu, že ve výjezdu se sag sníží přenesením váhy na zadní kolo na 10%. To máme na 8mm pro 80mm vidlici a na 12mm pro 120mm. Pro 80mm vidlici to tedy bude z 20mm snížení sagu na 8mm, tedy o 12mm se sníží sag. U 120mm vidlice se z 30mm sníží sag na 12mm, tedy o 18mm. Výsledný rozdíl bude tedy pouze ten, že u 120mm vidlice na tom budeš ve výjezdu o 6mm hůře. Pouze těchto 6mm má vliv na rozdíl šlapání více před sebe a to je minimální rozdíl.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jiná věc je hlavový úhel a případně výše řídítka (ty ale můžeš také snížit jak byly předtím, pokud už jsi nebyl s nižší vidlicí na řídítkách co nejníže, tedy i otočený představec směrem dolu). Kromě hlavového úhlu je tu ještě mírné zvýšení středu.

          0 0
    • Hejdik  

      Vůbec bych se 100mm nebál,právě naopak. Při nastavení optimálníhjo sagu ti stejně půjde vidle tak 1,5–2cm dolů takže se to bude podobat 80mm vidlici,u ktere si dost těžko můžeš nastavit 25% SAG. Kolo se sklidní a užiješ si mnohem lepších schopností 100mm vidlice,než s 80mm. Sám jsem touto změnou prošel a můžu jen doporučit.

      0 0
      • jonti  

        Ten sag je blbost, po rovine je 95% casu zamknuty lockout, takze sag je nulovy.

        0 0
        • Pijer  

          Trochu odvážné tvrzení, že když jedu po rovině, tak mám nulový SAG

          0 0
        • Hejdik  

          A kdo tady mluví o lock-outu??? A navíc,když máš optimálně nastavený SAG na cca 25%,což je při 100mm 2cm-tzn.vidlice je o 2cm stlačená a zapneš při jízdě lock,tak tobě vidle vyletí o 2cm nahoru??? To asi ne,že…

          0 0
          • kubad  

            jak ji nadlehčíš tak jo a pak už nezajede a pochybuju že jonti jezdí na 20% sag :-)

            0 0
            • martt  

              musim povedat, ze to milanove riesenie, ze vidla sa zamkne v nizsej polohe (teda zablokuje expanziu) je lepsie.

              Podla mojich informacii ma na toto riesenie patent Marzocchi, snad preto ho ostatni nepouzivaju.

              0 0
              • kubad  

                vozil sem delší dobu Marušku Maraton SL a Etou a nebylo to špatné řešení, až na to že tu pidi páčku na korunce prostě v terénu nešlo přepnout :-) snížení zdvihu ve výjezdu o cca 4cm je zajímavé, akorát na to nesmíš zapomenout z kopce

                0 0
          • jonti  

            Lock ti zamkne kompresiu, takze vidla sa nema problem dostat hned na nulovy sag, ale za par sekund tam je, obcas sa to odlahci a je to tam na nule. Vozim na velmi malo nastaveny Motion control, takze aj nerozbite roviny a kopce v terene sa s tym jazdia v pohode, uvolni sa to uz pri silnejsom zatlaceni do riaditok, ale neuvolni sa to pri silovom slapani zo sedla.

            0 0
            • Hejdik  

              No to je jasný.To je otázka jízdy s lockem po rovině. Ale o tom jsem se původně vůbec nebavil. Psal jsem reakci na zakládající otázku,která mimo jiné zněla,zda 100mm nebude nápor na rám a zda to příliš neovlivní geometrii. Já jsem to myslel tak,že nápor na rám to nebude a to s toho důvodu,že 100mm si můžeš dovolit nastavit na 25%SAGU,ale 80-tku už těžko,protože ti pak ze zdvihu moc nezbude,ještě tak 10%SAG na 80mm,ale to už pak při jízdě(samo,že bez locku)skoro to samé. A navíc se bavím o jízdě v terénu,kde je nápor na rám od vidlice logicky větší.Když jedeš po rovině s lockem jak říkáš,tak můžeš mít třeba 140cm a s rámem stavěným na 80mm zdvihu to s největší pravděpodobností nic neudělá. Proto jsem se o locku vůbec nezmiňoval,protože to považuji za bezpředmětné. Toliko ode mě k věci.

              0 0
            • MlokCZ  

              Jenže jedna věc je, že se to neuvolní (tzn. že se lock neotevře) a druhá, že to stejně zajede do sagu (i když se lock neotevře, není zcela uzavřen průtok oleje). Na u-turnové Rebě se stupnicí je to krásně vidět, že i při zamčené vidlici si drží téměř stejný sag jako při odemčené.

              0 0
        • cabbage  

          sag je nezávislý na poplocku:-P

          0 0
        • MlokCZ  

          A ono kupodivu většina lidí má vidlici od toho aby pružila, tzn. ji nezamykají (v terénu). Navíc u většiny vidlic (Fox, RS) nezamyká lock průtok oleje zcela a tedy ani při zamčené vidlici není sag 0 (ale téměř odpovídá sagu odemčené).

          Takže to co píšeš je možná ojedinělý případ, takže pokud bych řekl, že je něco blbost, tak to co píšeš ty (ale já to nepíšu, protože v ojedinělých případech to tak je).

          0 0
          • jonti  

            Mas asi pravdu, ja som trochu iny ako vacsina. Ak chcem mat tu Rebu Team bez Uturnu dostatocne citlivu a vyuzitat cely zdvih (realne 83mm pri 100mm nastaveni) tak je pri jazde zo sedla az prilis hupava. Preto pouzivam lock. Ak by som lock nemal, tak trochu upustim negativku a prifuknem pozitivku, nehupe to ale ani tak pekne nechodi. S tym sagom je mozne, ze mas niekedy pravdu, idem radsej uz od pocitaca to vyskusat. Povedal by som, ze moj ram (Superior Team sc) je na 100mm vidlu pripraveny asi rovnako ako ten Scott, a na tom mojom je aj 100mm reba az prilis na chrtenie. Na pohodove jazdenie to este ide, ze je to trochu horsie do kopcov a roviniek ani velmi nevadi, v zjazdoch sa cm naviac zidu. Na jar ale urcite zmenim zdvih dole na 85mm a bude to lietadlo.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jasně, taky beru, že ti to tak sedí, ale hodně lidem to bude vyhovovat jinak. Při jízdě ze sedla se dost houpe každá nepřefoukaná (nebo pružinovka s vhodnou pružinou) žehlivější vidlice. To by mě zajímalo, co bys pak řikal třeba na Talase s mojim foukáním na poměrně dost nízký tlak pro dobré žehlení. Ten se klidně ze sedla rozhoupe i kolem 5cm.

              0 0
    • burnout/syndrome1  

      Já bych řešil nastavením sagu a 15cm klidně vzal,ale co já tomu rozumím.Ani za mák

      0 0
    • coffield  

      Většina rámů už s tím počítá. 100 pro L klidně. Ale jak bylo řečeno, i 115 jde, protože je to 1,5cm – nakresli si to na papír. + navíc sag, jak bylo řečeno.

      Horší jsou některé staré fully, které ještě počítaly s max. 80mm vidlicí. Moje Fuji má geometrii na 63–80mm (verze 2001), ale verze 2003 dostávala vidle se 110mm. Vyřešila to sedlovka 400mm, sedlo posunuté dopředu, jak říká Mlok, a představec otočený dolů (viz. profil) – a to ji celé 4 roky nikdo moc nešetřil. Jen už si tam člověk nemůže dát 130mm vidli, to by byl rozdíl min. 5cm…

      Takže se podívej, jak vypadá extrém, a jdi bez starosti do 115mm… navíc až to někde povedeš za sedo s výhružně vztyčenými rohy, lidi budou uskakovat :-))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.