• inz

    Nazdar spolucyklisti!

    Mám teď možnost koupit 10 let „staré“ nové kolo s významnou slevou – za původní cenu bych si ho nikdy nekoupil, ovšem vlastnostmi mi (aspoň papírově) 100% vyhovuje. Netuším, proč se jim ho 10 let nedařilo prodat, nebo co za tím vězí… Samozřejmě ho ozkouším naživo, až ho dodají do prodejny, ale zajímá mě váš názor – na co si dát při takovémto „stáří“ nového kola pozor?

    Díky

    0 0
    • Singlespeed  

      Pokud nám ho neukážeš alespoň na podrobnějších fotkách, tak nic z čisté vody neuvaříme ;-).

      0 0
    • Výběr z produktů

      Přejít do shopu (Kola)
    • Vilém  

      Radsi uved o jake kolo se jedna a za kolik ti ho nabizeji.

      0 0
      • tromboonen  

        Takové nepraktické rady, komu tím prospějete? Radši mu poraďte, že po 10 letech na skladě se musí řešit zásadní problém: obnova mravenčí populace v pláštích… je potřeba environmentální studie, razítko z MŽP a potvrzení, že staří mravenci byli eko zlikvidováni..

        0 0
        • Jezevec70  

          Nejen mravenců. Ale za deset let budou nejspíš v háji i pláště.

          Mladým mravencům by se ve starých pláštích asi nelíbilo. :-))

          0 0
        • Tacmud  

          Třeba naopak, po tolika generacích tam jsou staří profesionální prdiči! Nebo všichni pochcípali hlady a musí koupit novou sadu!

          0 0
        • Tacmud  

          dopr***e a bude z toho flame!

          0 0
        • karliner  

          Hele, pokus o vtip na tebe dobrej.

          0 0
          • tromboonen  

            Není každej den posvícení, plus po vlákně „nejrychlejší kolo…“ už je těžký přijít s něčím vtipným co by zaujalo…

            0 0
    • kubad  

      výrazná sleva je sice pěkná, ale otázka je jestli to kolo po výrazné slevě bude vůbec na aktuálních cenách, ktéré sou protí stavu před 10 lety výrazně nižší a kola úplně jiné

      0 0
    • inz  

      Je to Author Revolt 2007, původní cena údajně 30.000 Kč. Foto (katalogové) a základní parametry zde:

      http://cykl.cz/…og2007-xc-ht

      Jaká by byla podle vás akceptovatelná cena?

      Tj. vyměnit pláště a duše, ještě něco?

      0 0
      • kubad  

        max 10t, ale stejně bych to nekoupil :D

        0 0
        • inz  

          Proč? Mně se na tom líbí ta váha (11,5 kg), vzduchová vidlice a nekotoučové brzdy :-)

          0 0
        • Tomcat  

          Nové znamená nové nikoliv vrácené, nikoliv ukázkové\zápůjční\ pro novináře.

          Nové znamená že ti na to dá záruku jako na nové

          Nové znamená, že na to nebudeš muset šáhnout a né něco dodělat či vyměnit…

          Otázka zní je opravdu nové, nebo jako nové?

          Cca 10 bych za něj dal, cena byla nastřelená protože „kult“ značky Autor jinak to je nic moc konfekce.

          0 0
          • inz  

            Záruka na to je (jako na nové), na skutečný „původ“ se samozřejmě dotážu, otázka je, do jaké míry bude odpověď pravdivá :-) Tyhle varianty (ukázkové/zápůjční) už mě taky napadly…

            Jsem ochoten to strčit do servisu na „10-letou prohlídku“ s tím, že to bude zohledněno v ceně, proto mě zajímal odhad ceny takovéhle údržby.

            O značku mi nejde, jak jsem psal, líbí se mi na tom:

            1. váha
            2. vzduchová vidlice
            3. nekotoučové brzdy
            0 0
            • Tomcat  
              • váha , rám je konfekční rám z asie. Na tomhle kole nejvíc dělají výplety. Sehnat lehký výplet na 26 , v-breake a levný nebude zrona jednoduché aspon podle původního dotazu
              • gufera a o kroužky na už nevyráběnou vidlici nebude zrovna skladová věc. Jinak vidli ce se hezky kroutí a hmotností zázrak nebyla.
              • vbreak vs kotouče se tu řešilo před xx lety. Chápu ten postoj. Ráfky špalky, gumičny lanka bovdeny nebude to naše starost.
              0 0
      • tromboonen  

        Ten uz se tu resil v inzeratech, myslim.. hele ty plaste vzhledem ke zbytku budou asi OK, pokud nejsou vylozene zterele, coz by byt nemely, ale ac MTB moc nesleduju, tak tohle je fakt veteran, jezdit se na tom tenkrat dalo, takze dneska asi taky, tak nejak, ale cenu to ma tak 5k, mozna min?

        0 0
        • inz  

          Já bych potřeboval asi nějaké věcné argumenty – proč je to „veterán“ a co si mám za 10–15k koupit jinýho stejně lehkýho :-) Ročník kola opravdu neřeším, jde mi čistě o poměr cena/výkon.

          0 0
        • oddie  

          No tak za 5 nikdy nejetý, to vezmu klidně 2ks okamžitě :D zase trochu soudnosti by to chtělo…

          0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Kompletně rozebrat, vyčistit a znovu namazat všechna ložiska (náboje, hlavové složení, čepy brzd, raději i vyšroubovat a namazat závity středových misek) + nějaký kontrolní servis vidlice.

        I sebelepší mazivo časem mění vlastnosti.

        0 0
        • oddie  

          Maně tak vzpomínám na své aktuálně sedmnáctileté auto a jeho stále původní ložiska… :)

          0 0
          • 777rada  

            Nevim jestli do shimano razeni ted davaji porad stejnou vazelinu co kdysi, doufam ze ne, ale u kol podobneho rocniku co dlouho nejezdily se bezne stavalo ze jak ta vazelina „zmydlovatela“ tak pak propadavala packa razeni bo tam zatuhla takova slaba pruzinka.

            0 0
      • Atilla  

        Zajímala by mě skutečná váha, ale teď jsem kupoval za 13,5tis GT Avalanche sport 2017 a je to pěkné kolo s moderní geo, kotoučema atd.

        0 0
        • inz  

          Pro mě je právě výhoda, že to kotouče ještě nemá – nejsem žádnej závodník, tj. v dešti pokud možno nejezdím (a nebrzdím :-) ), jde mi čistě o co nejpohodlnější horské kolo = lehké, vzduchová vidlice.

          Za kolik se dá pořídit ten servis ložisek atd, o kterém se tu zmiňujete? Abych měl nějakou munici na vyjednávání o ceně :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Servisák tě s vyjednáváním o ceně pošle víš kam.

            0 0
            • inz  

              Myslím cenu kola – o té chci vyjednávat. Na servis bych to případně nejradši dal někam jinam, tam už vyjednávat nehodlám :-)

              0 0
              • Vilém  

                Tak kolik za to chteji?

                Kdyby si rekli treba 15tKc, tak i to je moc.

                0 0
          • Atilla  

            Nechápu proč ne kotouče? Koupit si 10let starý rám – nevím no, přeci jenom hliník stárne. A k váze – nejprve to dej na závěsnou váhu a pak porovnávej hmotnosti. Tabulková hmotnost je většinou nesmysl.

            0 0
            • inz  

              Váhu samozřejmě chci ověřit, pokud bude přes 12 kg, tak to asi trochu ztrácí efekt.

              Kotoučovky nechci udržovat – chci prostě na tom kole jen jezdit (samozřejmě s nějakou odpovídající údržbou), ne vyměňovat brzdovou kapalinu a destičky a při problému nechat v servisu X Kč za opravu brzd…

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Vyměnit destičky je jednodušší, než vyměnit a seřídit špalky. Kapalina (lépe v tom případě olej) vydrží několik let bez údržby – vyzkoušeno. Kotouče vč. Deore jsou na neúdržbu úplně super, a to na MTB jezdím převážně jen na jaře a na podzim, kdy už se mi nechce v humusu na silnici. (Na krosu mám V-brzdy XT, abych nebyl osočen z předpojatosti.)

                0 0
                • Namtos  

                  No a kdyby jsi měl možnost dát na kros hydrauliku? Nebo je výkon V-brzd v XT dostatečný, sám uvažuji, že vyměním starší tektro za Deore nebo Xt véčka …

                  0 0
                  • Vilém  

                    U kotoucovek na krosu byva nejcasteji problemem vidlice.

                    0 0
                    • Namtos  

                      Já myslel Tektro na véčkách, ikdyž tenhle rám má i přípravu na hydrauliku, ale to už bych si asi nechal postavit jiný kolo, než předělávat brzdy a časem i celej pohon..

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak to sorry, blbe jsem si to vylozil:)

                        0 0
                        • Namtos  

                          Se nic neděje :) Tenhle typ kola se prodával i ve verzi V-brake i v kotoučovkách. Ale spíš mi šlo o porovnání od Kraba XT vs Deore na kotoučích a silnice. A k tomu servisu brzd, jelikož jsem kotouče nikdy neměl a tak pro mě je snažší vyměnit ty špalky :)

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Tak jednoznačně nad XT (paralelogram) jsou véčka Avid SD5, které jsem tam měl před tím. Jak údržbou, tak mi přišlo i funkcí. A skoro bych řekl, že na jízdu s bagáží jsou ráfkové brzdy na krosovém kole hodně šetrné k zápletům (nepočítám obrždění ráfku).

                            Jako pro samotného jezdce mi přijdou Deore M615 jednoznačně lepší a čitelnější, stačí mokrá tráva.

                            Silnice jak co. Zatím nejlepší 105/5800, opravdu super. Ale na silnici hodně záleží na ráfcích, synovi na karbonech s dobrými špalky brzdí stejně dobře i brzdy Tiagra nebo 105/5700. Proti Shimano od Tiagra výše je Sram Apex průměr, to už je Tektro Quartz R741 lepší volba.

                            Co do bezúdržbovosti a jízdy ve špatném počasí, tak jednoznačně hydraulické kotouče.

                            Brzdný účinek ráfkovek mi na silnici zatím vždycky stačil (tam se za mokra stejně dostane na limit dřív adheze pláště/galusky k asfaltu), když jsem tedy zrovna neexperimentoval s nějakými nevhodnými špalky (takhle mě vypekly SwissStop za mokra na Ksyriích). Jen u ‚lepších‘ silničních ráfků se občas těžko hledá vhodná kombinace špalku a materiálu ráfku, ani trojbarevky nejsou samospasitelné (105/5800 s origo špalky brzdí na všem). Ráfkové brzdy jsou i dnes naprosto dostačující pro běžné hmotnosti a rychlosti i na krosovém kole, ale chce to občas doseřízení – tam trojbarevné špalky Author poberou cokoliv.

                            Vyměnit destičky v Deore M615 znamená vytáhnout pojistnou závlačku, vytáhnout destičky s rozpěrnou pružinou, zatlačit zpátky do třmenu pístky (samoštelováním zůstávají s obrzděnými destičkami čím dál tím vylezlejší), zasunout do třmenu nové desky s pružinou a zajistit závlačkou. Seřídí se samo, celá akce tak 2× 4 minuty.

                            Na silničce se špalky mění podobně rychle, stačí jeden malý inbus, jen je potřeba doladit odskok čelistí od ráfku seřizovacím šroubem na bovdenu (v nouzi si lze pomoci i vyhazovákem), všechny 4 špalky do 5 minut bez demontáže zápletů z rámu.

                            S V-brzdami jsem si užil své a na žádných to nebylo takto rychlé a bezproblémové, snad jen u (ne)seřizování po výměně vidím výhodu paralelogramu u XT.

                            0 0
                            • Namtos  

                              Dík za vyčerpávající odpověď.

                              Uvažuji mezi https://www.koloshop.cz/…i-cerna.html#… a https://www.koloshop.cz/…i-cerna.html. Krom jiného upevnění lanka mi připadají totožné

                              0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Za cenu Deorek bych si koupil Avid SD5, za cenu XT totéž v provedení SD7, ale ty SD5 bohatě stačí.

                                0 0
                                • Namtos  

                                  I na těhle kromě Avid 7 nevidím výraznější rozdíl, ale co rozdíl je – je na všech masivnější profil ramen oproti tomu co vozím teď.

                                  Jinak dík za rady

                                  0 0
                              • Morchella  

                                XT jsou možná tužší. Kdybys náhodou kupoval Shimana, tak hned vyhoď ty špalky a kup nějaké barevné Koolstopy. Shimano gumičky brzdí skvěle, ale hodně žerou ráfky.

                                0 0
                              •  

                                Moc nechápu proč kupovat brzdové páky za 800, když levné za 200 udělají stejnou službu. S trochou nadsázky je to jen páka s dvěma dírami, tzn. rozdíl veskrze minimální. Chápu pokud někdo gramaří apod. ale jinak…

                                0 0
                                • kubad  

                                  že to nechápeš je tvůj problém, ale budeš se divit jak kvalitní páky ovlivní funkci brzd

                                  0 0
                                  •  

                                    A mohl by jste mi definovat tu „kvalitu“? Tedy to v čem se liší? Po řekněmě technické stránce? Je to vpodstatě jen kus kovu se třemi dírami. To je určitě děsně složité a těžké „kvalitně vyrobit“.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      Jistě 3 díry, fakt k smíchu. Když ó tom nic nevydrží tak si to dohledej.

                                      Už jenom technologie výroby jestli odlitek nebo plechový výlisek je sakra poznat.

                                      Takže hledej a pak můžeš napsat cos zjistil za rozdíly.

                                      Jestli je to ó 3 dírách :)

                                      0 0
                                      •  

                                        Nevím jestli míra technické diletance v ČR je dnes opravdu taková, nebo jestli je to jen specifikum BF, považuju za opravdu unikátní, když v 21. století kde kdo hledá velkou vědu v pitomé přenosové páce nebo např. v řetězovém kole a je schopen vážně tvrdit, že díl prodávaný za pár stovek nestačí, protože nemůže být dostatečně kvalitní…

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          Tvoje chápavost a inteligence je nezměrná tak si to dohledej nebo vyzkoušej, nejlevnější plastová páčka a třeba Avid FR7

                                          rozdíl pár set a funkce úplně jinde.

                                          I deb_l pochopí že když něco pruží kde nemá tak to bude funkčně napi_u

                                          0 0
                                          • kubad  

                                            Avid Speed Dial 7 brzdové páky sem myslel

                                            0 0
                                          •  

                                            Tak to nevím proč kupujete levnější značkové šmejdy jako třeba prý vámi zmíněný Avid FR7, když lze pořídit řekněme no-name kovové páky které nepruží. Udělat v 21. století kus plechu nebo odlitek který nepruží je asi úžasný problém a úžasně drahé…

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              co je a nejde udělat vím moc dobře, co funguje a nefunguje vím taky dobře.

                                              a radši dám pár korun navíc za ověřenou kvalitu, než testovat něco levného co ve finále vyjde dráž.

                                              pokud se pohybuješ ve strojírenství , tuším s to někde uváděl, měl bys moc dobře tohle pravidlo znát

                                              0 0
                                              •  

                                                „radši dám pár korun navíc za ověřenou kvalitu, než testovat něco levného co ve finále vyjde dráž“

                                                Tohle je Váš výklad věci. V mnoha věcech může sedět, ale pokud jde o blbé brzdové páky, tak to podle mých zkušeností vůbec nesedí. Ve strojírenství se pohybuju, ale právě proto nevybírám výsledek podle ceny, protože ta zpravidla dnes nemá s kvalitou nebo s užitnými vlastnostmi žádný přímý vztah… mnohdy dnes dokonce zdá že je tomu přesně naopak – to nejdražší zboží je často ten největší šmejd, protože kdejaký pitomec co chce kvalitu si to koupí právě proto že „když je to drahé, musí to být dobré“. Nebo se to nejdražší prodává lidem, kteří typicky na peníze nehledí a daný výrobek neočekájí používat několik let.

                                                Jde mi o to, že výrobní cena těch pák nemůže být vyšší než 200 Kč a většina těch za 200–300, pokud člověk vybírá rozumně proste funguje, takže kupovat něco takhle jednoduchého na této úrovni, za např. 1200 mi nedává vůlbec žádný smysl. Kdyby tam byla nějaká featura kterou nechápu, beru, ale tvrzením že to nefunguje si mě nikdo „nezíská“, když vidím že min. některé ty levné fungují bez chyby.

                                                Takže ty peníze co na tomto lze bez problému ušetřit bych daleko radši narval do něčeho kde to opravdu má smysl.

                                                Ale třeba někdo bez zkušenost ze strojírenství, neumí poznat zjevný šmejd o normálního inteligentního výrobku, když mají stejnou cenovku, kdo ví.

                                                0 0
                                                • kubad  

                                                  radši dám pár korun navíc za ověřenou kvalitu / nevybírám výsledek podle ceny,

                                                  asi nechápeš co píšu.

                                                  jinak jsou rozdíly v materiálech, uložení přesnosti a netvrdím že dražší je samo lepší

                                                  toho jsou třeba páky Avid perfektním příkladem, za pár korun super funkce a fičury mají, třeba měnitelný poměr přepákování a je toho víc, hledej

                                                  0 0
                                                  •  

                                                    Pardon, chtěl jsem napsat „výrobek podle ceny“.

                                                    0 0
                                                • -b-n-x-  

                                                  Výrobní cena brzdove paky 200? Tipuju spíše tak 20 (těch lepších)

                                                  0 0
                                                  • tromboonen  

                                                    Nebuď na něj tak zlej, von žije furt v pětiletkách a pojmy jako marže nebo profit jsou pro něj sprostý slova :)

                                                    0 0
                                        • novas752  

                                          Tak každý má asi jiné požadavky, že ano. Věc co někomu stačí bohatě jinému nestačí ani náhodou. Na promenády okolo řeky stačí i brzdy z 50 let starý Esky, do náročného terénu je potřeba něco, co skutečně kotví na povel vždy a všude.

                                          Jestli ti to dostačuje, klidně si voz třeba páky z plastu za 150, ale ne každý se s takovou vymožeností spokojí.

                                          0 0
                                          •  

                                            …to bych označil za typickou ukázku argumentačních blbostí co předvádíte – jednak nevím co mi pořád přehazujete nějaké plastové páky. Druhak v 50-tých letech stará Eska asi neměla V-éčka. A za třetí… no o tom jak mi chodí V-éčko prd víte, tak mi nic neříkejte o jiných požadavcích na funkci.

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              doporučuji zkusit Avid SD Ultimate páky i brzdy abys pochopil jak můžou Včka fungovat¨

                                              a ano cena není ničím ospraveditelná :D

                                              0 0
                                            • novas752  

                                              No právě že na promenádu okolo řeky ani Véčka ani kantíky nejsou potřeba, tam stačí klidně stará shnilá U-brzda, takže proto ta Eska. ;)

                                              Stejně jako ty nevíš o mých požadavcích na brzdu tak nevim proč mě přesvědčuješ o tom, že musí stačit obyčejná lowend páka. Mám osobně vyzkoušeno že nestačí, moc mi nestačí ani V-brzdy s dobrou pákou, zvlášť v mokru a bahnu ne.

                                              0 0
                                              •  

                                                No nevím proč mi nutíte promenádu u řeky. Je ale fakt, že nemůžu tušit Vaše požadavky na brzdu. Ale třeba v mokru nebo z kopce rozmoklým lesem taky jezdím a tam kde začíná mít V-éčko problém, to podle mě už není způsobené ani řešitelné pákou jako takovou, ale jde prostě přinejlepším o špalíky a ráfkem.

                                                0 0
                                                • tromboonen  

                                                  A čo také je to V-éčko, Kefalín? To jsme celý ty roky, a někteří dodnes, jezdili na neexistujících brzdách?

                                                  Nebo že by to bylo elektrický véčko?

                                                  0 0
                                                  • Martin  

                                                    Prostě neumí česky, potentot :)

                                                    0 0
                                                  • Lišák  

                                                    Fakt potentot ? U nás se používá označení hotentot.

                                                    0 0
                                                  • lysi  

                                                    Odkud jsi ať vím kde to mohu někomu doporučit

                                                    0 0
                                                  • Lišák  

                                                    Stačí najet šipkou na přezdívku ;-)

                                                    0 0
                                                  • Petr L2  

                                                    V – éčko bych viděl jako nějaké éčko ve variantě V, začíná být jasné na čem chlapec jede, ale že to bude chemie to jsem nečekal :-)

                                                    0 0
                                                  • Martin  

                                                    elektrická véčka?

                                                    0 0
                                    • novas752  

                                      Tvar, pevnost, konstrukce (poměry přepákování), vůle v čepech a její vymezení.

                                      Složité to v dnešní době určitě není, ale to neznamená, že každá páky je perfektní. Ty nejlevnější jsou celé z plastu, to je odpad, i ty dražší mají ale klíčové díly z plastu (vymezení vůle v hlavním čepu), nebo velmi měkkého hliníku (páka), takže už když jsou nové mají do všech stran celkem nepříjemnou vůli, která se používáním rychle zvětšuje. Moje staré obyčejné levné páky měly na konci axiální vůli skoro centimetr a díky „odfláknuté“ konstrukci nebzdily ani zdaleka tolik jako aktuální mechanické Deore (BL-T610).

                                      To je stejné jako třeba s pláštěma – levné mají mizernou směs, konstrukci i tvar vzorku a tak prostě mají daleko horší vlastnosti než ty drahé a přitom náročnost (a cena) výroby neni zdaleka o tolik větší.

                                      0 0
                                      •  

                                        O pákách s plastu se nebavím. Ale udělat blbou díru s dostatečnou přesností pro toto absolutně není problém a poměry přepákování jsou víceméně dané zaměnitelností těch dílů a tvar a pevnost je zas vpodstatě jen věcí rozdílu v případné hmotnosti – na ty síly co tam jsou stačí plechový výlisek nebo hliníkový odlitek, navíc to případně bude mít pár gramů a funkčně to vyhoví. S pláštěma je to podle mě zcela o něčem jiném. Když nic jiného tak tam můžete mít víc „rozdílů“.

                                        Osobně jsem zatím s pákami na V-éčka, u několikero léta pravidelně provozovaných kol nenarazil na jediný problém, takže mi přijde zbytečné řešit jestli páky za 200 nebo 800 nebo dokonce víc.

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          tak pokud si spokojený tvoje věc, ono nezaškodí občas testnout něco lepšího

                                          0 0
                                          •  

                                            No tak bohužel, pokud jde samotné páky na V-éčka, cokoliv „lepšího“ jsem zatím viděl (a osahat jsem si mohl dost kol), nefungovalo líp než to obyčejné solidní. Beru že velký rozdíl je ve špalících a v ráfcích. Ale hledat nějaký svatý grál v pákách je dost o ničem, pokud člověk nemá vyložený zmetek.

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              nemáš pravdu bohužel , ale ono nemá smysl řešit mrtvé V čka

                                              0 0
                                              •  

                                                Oni Vám umřely?

                                                0 0
                                                • kubad  

                                                  jo reinkarnace do kotoučů :D

                                                  0 0
                                                  •  

                                                    Tak to já doufám, že až umřou mě, reinkarnují se znovu do V-éček. Stejně jako spousta lidí okolo mě s nimi totiž jsem spokojen. Pravda, do nějakého extra terénu nebo hlubokého sněhu to není, ale v tom stejně většina lidí nejezdí.

                                                    0 0
                                                  • Sunshine 29  

                                                    A na to jsi přišel kde?

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    Na co konkrétně?

                                                    0 0
                                        • novas752  

                                          On to ale problém je. ;)

                                          U těch nejlevnějších šuntů ten odlitek páky nemá ani díru začištěnou vrtákem, natož aby se tam kouknul výstružník, což je obojí série úkonů a strojní čas navíc a když ty páky chrlíš v desetitisícových sériích, a chceš aby to bylo přesné, tak se opotřebované nástroje musejí měnit, takže zase čas a náklady navíc násobně promítnuté do výsledné ceny. Stejně jako tělo páky z ohnutého plechu nebo odlitku nebo vysochaný CNCčkem atd.

                                          Nejde o to, že by to nešlo vyrobit, to samozřejmě jde relativně jednoduše, ale prostě se páky stejně jako vše ostatní vyrábí ve více cenových tudíž i kvalitativních hladinách.

                                          0 0
                                          •  

                                            No, tak možná jsem ještě nenarazil na takový šmejd jako (popisujete) Vy, ale zase tak jak to vykládáte, tak to je představa jako o úrovni technologie v Číně před 40-ti lety… Žádný normální výrobce dnes snad nemůže dělat takové prasečiny ani výrazně ušetřit na „přesnosti“ díry tohoto určení. Ty vaše „série úkonů“ popisujete jako kdyby to dělaly v 18. století… dneska to zpravidla mrská jednoúčelák jeden kus za druhým a cena vrtáku nebo výstružníku u díry tohodle průměru se u tohohle výrobku do ceny promítne ve zlomcích procent.

                                            0 0
                                        • Sunshine 29  

                                          Hele a prcáš radši krásnou štíhlou bloncku nebo tlustou neforemnou holku s celulitidou?

                                          Technicky to bude taky pořád to samý.....

                                          0 0
                                          • kubad  

                                            :D

                                            0 0
                                          •  

                                            No, sice bych nepoužil Váš slovník, ale z čistě „funčního“ hlediska, ve smyslu použitelnosti a prožitku to co popisujete přecejen bude rozdíl… narozdíl od těch brzd podle mě. Ten rozdíl bych osobně spíš popsal jako zda radši souložíte s drahou zmalovanou štětkou, nebo s přitažlivou přítelkyní v kondici, která dá zadarmo a není zmalovaná. Osobně na štětky nejsem.

                                            0 0
                                            • Sunshine 29  

                                              A Vy (když už se jede to vykání) máte doma co? :D

                                              0 0
                                            • ˘Ö˘ Krab  

                                              Nemá cenu se o rozdílech ve funkčnosti (kvalitě) pák a čelistí V-brzd bavit s někým, kdo a) nikdy nevyzkoušel ty nejlepší ještě dostupné (třeba XT nebo Avid od 5 výš), protože b) mu vždycky stačily ty, které na kole už byly. To ale neznamená, že ty lepší nejsou lepší.

                                              Protože ve stejnou dobu se mi na kolech doma potkala instalovaná sbírka různých pák a čelistí převážně Tektro a Shimano opravdu různé cenové úrovně, ale na všem byly nakonec stejné špalky, tak si troufám tvrdit, že rozdíl je naprosto nečekaný, leč evidentně zkušenost je nesdělitelná.

                                              Co stačí na bezpečnou kontrolu rychlosti v malém tempu a nenáročném terénu manželce, to je na MTB nebo expedičním kole s nákladem potenciálně až smrtelně nebezpečné.

                                              0 0
                                              •  

                                                Jinými slovy zaobaleně naznačujete, že kdo nevyzkoušel to nejdražší („nejlepší“) je blbec. Jednak protože netuší jak to je úžasné a druhak proto, že jak podsouváte jezdí v malém tempu a nenáročném terénu jako (Vaše?) manželka.

                                                Nesmyslnost Vašeho uvažování je ovšem v tomto konkrétním případě zcela zjevná – brzdová páka není složitý mechanismus a neplatí tu zádná magie. Obyčená „tyčka“ z tlustého výlisku plechu nebo neodlehčeného profilu hliníku možná bude těžší než nějaký ten Váš výmysl, ale nějak zásadně hůř kvůli tomu fungovat nebude.

                                                Hádám, že kdyby se tu dnes objevil Aristoteles a začal přednášet o páce, Vy vysokočíte a namítnete: „no jo, ale ono záleží jak jestli je to páka Avid nebo výš“…

                                                0 0
                                                • kubad  

                                                  prostě jsou díly které fungují líp a jiné které fungují hůř, na tom nic nezměníš, co stačí tobě nemusí stačit jinému.

                                                  tvoje teorie jsou pozoruhodné, ale moc bohužel nekorespondují s realitou.

                                                  0 0
                                                  •  

                                                    No, já s tím v zásadě nemám problém. Jestli Vám nestačí obyčejné záchodové prkénko a musíte mít nějaké které „funguje líp“, budiž Vám přáno.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    na čem sedí tvoje prdel je mě fuk, já se to bavím o dílech na kolo

                                                    0 0
                                                • novas752  

                                                  Spíš ti chce někdo naznačit aby ses nevyjadřoval k něčemu, co nemáš vyzkoušené.

                                                  Dobrý páky si nejspíš nikdy nedržel v ruce, prudký a/nebo technický sjezd si nejspíš nikdy nejel, protože bys prostě musel uznat, že levný základ nebrzdí. Tak proč se k tomu vyjadřuješ.

                                                  To je jako přijet se starou zrezivělou Felicií na závodní okruh a všem vnucovat, že jim bubnový brzdy prostě musej stačit, protože tobě stačej a brzděj přeci super…

                                                  A víc se k tomu je zbytečný vyjadovat, V-brzdy a další ráfkový brzdy jsou pro mtb stejně dávno mrtvý, protože jak se na ráfek dostane bordel, prostě nebrzděj.

                                                  0 0
                                                  •  

                                                    V zásadě nevím, co sem zase motáte MTB. Jako by MTB bylo měřítkem všeho. To je asi nějaké postižení…

                                                    A starou zrezivělou Felicii a závodní okruh bych sem netahal. Řeč byla o tom, proč kupovat 4–6× dražší velmi jednoduchý a snadno vyrobitelný díl, když technicky není důvod, proč by ten dražší měl být lepší.

                                                    0 0
                                                  • -b-n-x-  

                                                    Mtb tu tahá asi proto, protože cca 80% zdejších uživatelů to jezdí. A druhá věc je, že u ostatních typů kol je to celkem u ****** jak ty brzdy brzdí.

                                                    0 0
                                                  • krabica  

                                                    A zbytek je silnice, takže tam je to úplně mimo. :-D

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    No, nevím tedy co Vy jezdíte, ale – bez urážky – (i) toto Vaše tvrzení se mi zdá úplně mimo realitu. Jestli si někdo jezdí v terénu z kopečka, do kopečka, v bahně apod. blbinky fajn, nic proti tomu a nic mu nechci upírat, jasně nejspíš díky tomu umí to co já ne (protože mě to až tak nebere a dám si něco takového spíš jen příležitostně skoro „z (okamžitého) donucení“), ale argumentovat zde ve smyslu nějakým „hard-core“ pokud jde o brzdy je podle mě mimo…

                                                    Osobně si myslím, že nejnáročnější brzdný problém je ve městě, když Vám pod kolo někdo skočí nebo vjede a tam Vám opravu není „u ******“ jak to brzdí, spíš Vám tam o to jde daleko víc. A ten „problém“ V-brzd je ryze v tom, že jde o ráfkovou brzdu, tzn. znečištění ráfku atd. což pro spoustu lidí u brzdy tohoto provedení prostě není významný problém… zvlášť pokud jde o přední brzdu, kde v opravdu velmi „špatném prostředí“ pak stejně chytáte smyk a přední brzda je pak nepoužitelná už z principu. Takže za mě pro většinu kol, pokud jde konkrétně o přední brzdu je to naprosto nejlepší řešení – poměr cena/jednoduchos­t/odolnost/spo­lehlivost/brzdný účinek, prostě zatím nepřekonatelné. Vzadu už o tom nejsem tak úplně přesvědčen, ale o tom se až tak nebavím…

                                                    Jinak na jednom kole mám levná hliníková ramena V-brzd TEKTRO, pěkně masivní, prodávaná i za 200 Kč a na druhém snad 10 let stará plechová ramena a na dalších 3 kolech v rodině máme také nějaká obyčejná ramena co na těch (levných) kolech už byli a žádný problém nebo zásadní negativní rozdíly jsem tam prostě nezaznamenal, takže tolik k té teorii že kupovat V-brzdu za 800 nebo 1200 je snad nutnost apod. …

                                                    0 0
                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Jestli jezdíš skoro výhradně ve městě, žasnu, že si dovoluješ generalizovat otázku účinnosti brzd a brzdění – tyto dvě související věci nelze zaměňovat.

                                                    Problém města je pevný povrch, kde účinnost brzdy je limitována především adhezí pláště, druhým problémem je poloha jezdce, kdy pro okamžité radikální zpomalení se často nestíhá posunout dost dozadu (pokud ví, že by měl a pokud to nastavení posedu vůbec umožňuje), aby se dalo účinně brzdit přední. Takže maximální účinnost vlastních brzd není zpravidla využitelná, stačí, když brzdí obstojně a předvídatelně a vyváženě s jezdcovou technikou. Ano, je žádoucí ostře znatelný nástup brzdění.

                                                    V terénu je to úplně jiné kafe – adheze není vždycky úplně předvídatelná, vlastně ani trasa, sklony příkřejší a proměnlivé, na účinnost brzd a jezdeckou techniku jsou nároky řádově větší. S levnými brzdami je spousta pohodlných jednoduchých sjezdíků prostě nejetelná, nebo jen pomalu, přestože s kloudnými brzdami jsou zábavné a snadné. Zatímco s levnými to jedeš trvale na brzdách se skoro plným stiskem a smrtí v očích, ano, nějak to sjedeš, s lepšími brzdíš polovinu času a výkon si podle potřeby moduluješ jedním prstem – a to i lepších V-brzd, pro kotoučovky platí v podstatě to samé.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    Vaše opětovné žasnutí jak je dle Vás někdo pitomý, mě už tedy nebaví.

                                                    Problém té Vaší aktuální pitomosti je, že když ve městě jedu v zimě na sněhu, není tam pevný povrch, takže všechny ty vaše blbosti jsou o ničem.

                                                    0 0
                                                  • -b-n-x-  

                                                    Kolikrat ze je v prumernem ceskem meste v zime snih? Podle tve argumentace se zda, ze je nejmene tak 50% zimy.

                                                    Ovsem treba moje zkusenost je pomerne jina (zazil jsem Trinec, Frydek-Mistek, Ostravu, Prahu). Rekl bych, ze snih ve meste je tak mozna 5% zimniho obdobi. Ma smysl se timto nejak vyznamneji zabyvat?

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    Tak pokračujeme: kolikrát je na ulici písek, listí, na cyklostezce štěrk apod.? Kolikrát je mokro?

                                                    Nějaké blbosti co tu někdo rozvíjel o pevném povrchu a adhezi pláště prostě nemají s realitou co společného, stejně jako nesmysly o tom že ve městě je jedno jak to člověku brzdí.

                                                    0 0
                                                  • -b-n-x-  

                                                    Já si už teda nejsem úplně jistý jestli ještě chápu téma této diskuze. Ale takhle argumentovat mě připadá už trochu zoufalé.

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Ty to proste nepochopis, co? I ve meste je spousta prudkych sjezdu (ted myslim asfalt), kde je sterk, vyplaveny pisek a pod. A zatimco s mizernou brzdou musis pribrzdovat porad vcetne tech spatnych mist, se silnou staci brzdit jen na cistych mistech a ty spatne projet uplne bez brzdeni a rizika smyku treba v zatacce. A navic ti k tomu staci jeden prst oproti dvema az trem na levny a jeste neudrzovany brzde.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    A co Váš konkrétně vede k závěru, Vy odborníku, že moje levná V-éčková brzda nechodí jen „jedním prstem“? Tyhle Vaše utkvělý kraviny mě už nebaví rozebírat. Že si tu kdejaký pitomec žije v přesvědčení, že blbá „tyčka“ z duralu musí stát 800–1200 aby plnila svojí funkci, není můj problém.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    Zkušenost kolego zkusenost, že nechodí.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    Vy máte větší zkušenost s mojí V-éčkovou brzdou, na mém kolem, než já? Tak to jste tedy dobrej… nebo pěkně blbej, s odpuštěním.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    myslím že BLBa ze sebe statečně děláš ty, klidně v tom pokračuj

                                                    a zkušeností s levnou V-čkovou brzdou mám opravdu dost

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    Třeba není levná véčková, jako levná véčková. Že Vám nešla jedním prstem a mě jde, za to já Vám nemůžu. Nedělal bych ovšem z této vaší absence fyzikální zákon.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    Ale je, je to jen kus plechu a tři diry, to funguje všechno stejně, tam není co vymyslet.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    Tak to se s kolegy domluvte. Někteří jsou kategoricky proti a tvrdí, že je třeba koupit ty za 1200 a že rozhodně nefungují stejně jako ty za 200. Mým šokujícím tvrzením, že o tom pochybuju celá tato větev diskuse začala.

                                                    0 0
                                                  • Petr L2  

                                                    Už je to dost dlouho, co jsem je měl na kole, ale řekl bych že rozdíl v nich je, cena většinou odpovídá provedení a tak ty dražší mívaly menší vůle a díky tomu méně vibrovaly a také o tuhosti to bylo :-)

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    Tak to bude v 21. století asi děsný problém vyvrtat „přesnou díru“, když to u dvou kusů/děr způsobí cenový rozdíl 200 vs. 1200 Kč…

                                                    …a nebo tam bude nějaká elfská magie kolem té tuhosti – člověk by počítal, že pokud to má +/- stejný průřez a délku, rozdíl tam nebude, zvlášť když to je už nějaký pátek z hliníkové slitiny (které se obecně skoro neohybají, ale po přetížení skoro rovnou praskají) ale podle Vás je.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    Peklo co

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Prý se pohybuješ okolo strojírenství a nechápeš, že přesnější uložení, přesnější rozměry a dražší materiál a jeho zpracování, případně i dražší konstrukce díky více dílům je dražší??? Jako vážně?

                                                    A samozřejmě že tak velký rozdíl to neni, Výrobní cena levný páky je třeba 30Kč, výrobní cena tý drahý třeba 300 – projeví se do toho, že levný páky padaj z linky po stovkách tisíc, ty dražší v daleko menších sériích. A samozřejmě výrobce potřebuje vydělat, prodejce a dovozce taky.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    Narozdíl od Vás chápu to, že vyvrtat nebo vystružit přesnou díru dneska není umění a v hromadné výrobě to nic moc nestojí. Taky chápu, že pokud jde o uložení V-éček žádné přesnější „uložení“ tam ve hře není, protože potřebná přesnost o které se bavíme je prostě běžně dosažitelná. Taky chápu, že dražší materiál a jeho zpracování je v případě blbé páky/ramene V-éčka výsměch. Pochopil bych, kdybychom se bavili o nějakém úchvatném designu, nebo extra nízké hmotnosti, tak by kvůli „optimálním konstrukčním patvarům“ cena výroby i materiálů mohla rapidně narůstat, ale tady asi těžko.

                                                    Jediné v čem máte pravdu je vliv sériovosti výroby na cenu, ale to jaksi v tomto případě nemá žádný přímý vztah ke kvalitě. Takže jistě, v teoretické rovině se každý může naprosto legitimně rozhodnout, jesli kupovat levný hromadně vyráběný výrobek, který má každý, nebo jestli si připlatí horentní sumu jen za to, že koupí to co každý nemá… ikdyž není důvod proč by to fungovalo líp.

                                                    No a ty marže… nic proti – ať si prodejci a výrobci vyděvají, to je jejich zájem. Ale můj legitimní zájem jako zákazníka je zas kupovat kvalitu za co nejnižší cenu. Jde o obchod, ne o sponzoring. Takže nevím proč bych měl „vyhledávat“ nebo „obhajovat“ výrobek, který je prodražen maržemi ve zjevném nepoměru k výrobním nákladům.

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Ono jde o to, ze slusny vecka po cepu vubec nebehaji, jen jsou na nem prichycena.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    Spíš bych to popsal tak, že v „koncové fázy“ kdy brzda skutečně pracuje se kolem čepu neotáčejí, ale jsou proti němu vzpírána, tzn. po stisku by mělo prd záležet jaká je tam tolerance uložení tj. jak „přesná“ je ta díra… pokud tam tedy nějaký vůl neudělal řekněme skoro úplně jinou díru.

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Jeden o koze, druhy o voze. O zadnou toleranci nejde, slusny vecko ma na cepu ramu vuli klidne 0,5mm, ale nicemu to nevadi, protoze cep otaceni toho vecka je jiny a ten ma vuli takovou, jaka je vhodna.

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Hele a všiml sis, že celý tohle vlákno se týká horskýho kola? :D

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    To sice ano, ale tou svou „výtkou“ jsem teď měl na mysli MTB jako disciplínu, ne MTB jako typ kola. Většina MTB totiž v praxi jaksi překvapivě nejezdí tam, kam bylo MTB určeno… na BF bude ten poměr samozřejmě trochu jiný, beru, ale přesto, z toho co tu zaznělo nemám právě dojem, že by úvodní tazatel a někdo kdo by případně (tak) staré horské kolo chce kupovat do této kategorie právě zapadal.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    A všiml jste si někdy kde ta horská kola především v praxi jezdí? Většinou ne „v horách“.

                                                    0 0
                                                  • -b-n-x-  

                                                    Dobrá odbočka od tématu :-)

                                                    0 0
                                                  • tromboonen  

                                                    Reaguješ na mistra odboček z odboček, takže celkem zbytečně, bohužel… maximálně, když budeš mít štěstí, Ti tady vypotí dva až tři odstavce nesmyslů :)

                                                    0 0
                                                  • -b-n-x-  

                                                    Tomu ty rikas Stesti? :-)

                                                    0 0
                                                  • Lišák  

                                                    Jára Cimrman: Úkrok stranou.

                                                    0 0
                                            • Martin  

                                              ***** mají a dýchají obě, takže veget bufet… ve funkčnosti není rozdíl.

                                              0 0
                                              •  

                                                Z toho vyhodnocuji, že Váš výběr sexuálních partnerek asi bude dost „zajímavý“, nebo možná spíš dost „nenáročný“… Pokud Vám to oběma vyhovuje, budiž Vám přáno, soudit Vás nehodlám. Nicméně nevidím moc souvislost s brzdami. Já se svým kolem jaksi nesouložím, takže třeba i proto mi nijak zvlášť nevadí, jestli je staré, popř. trochu špinavé nebo orezlé, pokud to na funkci nemá vliv. Naopak souložit se starou a špinavou ženštinou bych asi nechtěl…

                                                0 0
                                                • Martin  

                                                  tak jo

                                                  0 0
                                                  • tromboonen  

                                                    Von má doma modelku co je zároveň profesorkou češtiny, ale holt na to není, tak on si to tady musí vynahradit… prej mu to chvíli žrali na zahraničních fórech (řiká, asi jim nerozuměl), ale teď jsme ho holt zdědili my tady… jak se mi po něm stýskalo při poslední hospitalizaci (jeho), tak teň jak se rozlez všude jak pohlavní choroba tak už to taková sranda není (:

                                                    0 0
                                                  • Martin  

                                                    Nemá na to mentálně :)

                                                    0 0
                                        • -b-n-x-  

                                          Ale jo, takhle by to člověk čekal. A někdo, kdo má kolo jako dopravní prostředek, tak pro něj to asi i takhle bude platit.

                                          0 0
                                          •  

                                            No, je fakt, že kdo má kolo především na výstavku, ten to asi vidí dost jinak :).

                                            Ale ne… osobně jsem hodně skeptický v tom, že by páka samotná hrála kdovíjakou roli, pokud není vyloženě zfušovaná, nebo svým provedením nevhodná pro tu kterou vidlici. Pokud vynechám „blbosti“ jako správě vedené a vyčištěné lanko apod. tak u V-éček se kterými sem kdy jel rozdíl ve funkčnosti byl ve špalících a ploše ráfku a to bylo i to co je limitovalo ve ztížených podmínkách.

                                            Navíc je to celé debata o ničem – háže se tu nějakými náročnými podmínkami, ale 3/4 brzdné síly je na předním kole a v opravdu težkém prostředí je problém v tom, aby přední kolo nesmykovalo, což s brzdou vpodstatě nemá co společného… tzn. bavíme se o lidech, kteří jezdí v tak náročných podmínkách, že zadní brzdu mohou vyhodit a brzdí jen tou zbylou 1/4?

                                            0 0
                                            • t29  
                                              • 3/4 brzdné síly je na předním kole
                                              • zadní brzdu mohou vyhodit a brzdí jen tou zbylou 1/4

                                              Nějak ti hapruje matematika. V obou větách by měly být stejné hodnoty.

                                              0 0
                                              •  

                                                Matematika ani ne, jen jsem se přepsal – na hodně špatném podkladu (sníh, led apod.) kvůli přednímu smyku přední brzdu pak můžete „vyhodit“, takže reálná brzdá síla je tak 1/4 „normálu“, tzn. vykládejte mi něco o „skutečně náročných podmínkách“ nebo jak to bylo…

                                                Tím neříkám, že třeba kotoučovky nemají význam, to vůbec ne. Ale pokud se člověk necáká v bahně při nějakých sjezdech apod. (kde chápu neví kdy se mu to jak zasere a chce mít stále stejný záběr) tak přední V-éčková brzda v reálu není kdovíjak velké omezení – tam kde skutečně vadí totiž už přední brzda stejně není moc použitelná.

                                                0 0
                                            • pepek  

                                              zkus guglit termín servo Wave

                                              0 0
                                              •  

                                                Tak to myslím došlo k určitému zmatení, které pravda z části jistě je i mojí chybou – bavil jsem se o „pákách“ ale v souvislosti s původním kontextem, odkazem na typ, i tímto zde asi nesprávně použitým termínem – jsem měl na mysli spíš ramena V-éčkových brzd. Tzn. např.: https://1554652485.rsc.cdn77.org/…039_00_d.jpg

                                                V pákách jako (ovládacím prvku jako) takových podle mě také žádný propastný rozdíl ve funkci nebude, ale tam jsem určite ochotnější přiznat, že tam mohou být daleko větší rozdíly mezi „low-tech“ a „hi-tech“.

                                                0 0
                                                • HonzaRez  

                                                  „došlo k určitému zmatení“ – Tady bych to ukončil…

                                                  0 0
                                                  • tromboonen  

                                                    Nevim, kdy se číslovka narodil, ale řek bych, že ten den došlo k určitýmu zmatení… od tý doby se to jenom horší.

                                                    0 0
                                • novas752  

                                  Z tebe mluví zkušenost! :D

                                  Jestli na některý části brzdový soustavy záleží tak je to právě páka a její konstrukce. Například Alivio vs. Deore udělá obří rozdíl, stejné třmeny neudělají rozdíl prakticky žádný.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    to mi jako chces rict , ze u MECHANICKYCH brzd jako bezny uzivatel poznam tak brutalni rozdil alivio a deore, no nevim nevim asi to jen kvuli vam musim zkusit. Jinak cislovka reaguje na post o Veckach tak tu neplet trmeny atp.

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      Je to slusne poznat i na mechanickych pakach, i kdyz ne az tak jako u hydraulik.

                                      Mival jsem nejaky noname stary zakladni, nejspis Tektro, ted mam na V-brzdach paky Deore a zlepseni fakt bylo citit.

                                      Driv jsem v hodne prudkych sjezdech paky musel drtit 3. prstama, ted mi tam vystaci jen 2 a nic jineho krome pak jsem nemenil (spalky, celisti i rafky zustaly stejne).

                                      0 0
                            • Val  

                              no vidis a me se moje kotoucovky Deore, SLX i XT neustale rozstelovavaj = jedna deska je bliz a bliz ke kotouci az zacne skrtat skoro porad, a kdyz to vycentruji tak staci zas nejaky tvrdsi brzdeni a je to zase mimo stred :/ to jen tak k tomu jak jsou kotoucovky samospasitelne a naprosto bezudrzbove…

                              0 0
                            • Kellly  

                              Ty Avidy opravdu brzdí lépe jak XT s paralelogramem? Vozím LX s paralelogramem v kombinaci se špalky s výměnitelnými gumkami.a nedám na ně dopustit. Špatně zařazeno.

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                To se obecně říct nedá. Mimo jiné záleží třeba na tom, jak jsou navařeny čepy na brzdy. Pokud jsou o nějaký milimetr výše, brzda brzdí líp, pokud jsou o nějaký milimetr níže, brzda brzdí hůř. Čím delší rameno brzdy, tím líp brzdí. Čím kratší tah lanka páky, tím silnější stisk. Takže pokud použiješ štelovací brzdové páky, třeba Avid SD7, trochu potočíš červeným kolečkem a k tomu dáš obyčejné jednoduché čelisti Deore, které mají poměrně dlouhé rameno, tak ti to bude brzdit drtivě.

                                0 0
              • Vilém  

                Takto budes vymenovat spalky, casem preplitat rafky. Ale kdo chce kam…

                0 0
              • ladias  

                Otázka je zda v jakým stavu budou po letech gumový věci ve vidlici. Já kupoval sidu ročník 2013 jako 3 roky skladovanou vidli, za rok na ní najezdil 1500km a dal jí teď na jaře jednomu dobrýmu servisákovi na vidle navíc kamarádovi a říkal že ty gufera těsnění sice nebyli vyloženě na výměnu, ale 4 roky stáří na nich byli už znát.

                No a to máš odhadem dalších 1500 za servis a to netušim jestli třeba nebude problém do tý vidle schánět servisní kit.

                Zrovna údržba kotoučovek ve srovnání s véčkama mi nepřijde jako zásadní rozdíl. Každý má svoje v jiným ohledu.

                0 0
                •  

                  Ony veškeré „gumové“ těsnicí prvky dle norem mají životnost max. do 6-ti let, ikdyby jen byli volně skladované ve vhodných podmínkách (stálá a vhodná vlhkost i teplota, bez vysvavení slunci atp.). Pokud to tedy neni z fluoro-elastomerů, což u kola starého 10 let opravdu nepředpokládám. Takže pokud to těsnění v obchodě čerstvě nevyměnily, moc bych tomu nevěřil – ale nějakou dobu to fungovat může, to jistě. Je to +/- podobný problém jako tu někdo zmiňoval s veškerým mazivem.

                  0 0
                  • Val  

                    Maruska MX comp 2003 furt tesni s puvodnim tesnenim i kdyz byla pouzivana

                    0 0
                    • pepek  

                      i když byla používaná, tak se pohnula jednou za půl hodiny

                      0 0
              • Čipera  

                Ty špalky pokud budeš jezdit budeš měnit min 2× až 3× do roka, připočti si do toho min 1× za rok výměnu lanek a bovdenů. + všechny nevýhody véčkových brzd o proti žádné údržbě a 1× za rok až 2 vyměnit destičky( práce cca na 15 minut) a o brzdném účinku a dávkování ani nemluvím. Dneska bych do kola bez kotoučových brzd nešel, protože převršují ty véčkový téměř ve všech ohledech.

                0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Hliník „stárne“ mechanickým namáháním, v tomto ohledu bych byl bez obav.

              0 0
              • Atilla  

                Takže oxidace nemá vliv?

                0 0
                • ladias  

                  U nejetýho kola bych tohle nehrotil.

                  0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Samotná oxidace ne, pokud neproběhla elektrokoroze nebo nebylo kolo skladováno ve výrazně zásaditém prostředí.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Udela se pasivacni vrstva prirozenou oxidaci a dal to neleze…to neni srackova ocel.

                  0 0
              •  

                přesně tak! slitina hliníku má obecně nižší napětí na mezi cyklické únavy než ocel…ale samozřejmě asi neplatí u špičkových slitin..

                0 0
                •  

                  Platí.

                  0 0
                  • kubad  

                    A proto je většina rámu z slitiny hliníku :)

                    0 0
                    •  

                      Analogicky jako když většina z nákupních tašek je dnes z tenké folie z umělé hmoty, tak jako tyto mají ehm… nejvyšší únosnost?

                      0 0
    • Kelib  

      Pokud do toho dáš do 13k i s následným servisem, tak myslím že to nemusí být špatný kup.

      0 0
      • honza1982  

        Já bych asi za deset let staré 26 kolo s véčkama nedal ani 13.000. Do těch deseti bych uvažoval.

        0 0
        • Kelib  

          Já taky ne. Pokud bych ale byl člověk, který shání kolo v rozmezí 10–15k a myslí si, že véčka jsou lepší, pak bych nic lepšího asi moc nesehnal. Nové určitě ne. V bazaru s trochou štěstí, trpělivosti a znalostí by se dalo sehnat i lépe vybavené kolo, ale bude ojeté, bez záruky a pokud bych nebyl fanda do kol, nepoznal bych krám od kola v slušném stavu.

          0 0
          • honza1982  

            Vzpomněl si holt brzo páneček. V zimě (vybíral jsem kolo já), bylo na bazarech 26 kol mraky a mezi nimi tam byly i pěkné kousky. Okolo 12kg, xtr, x9 a vypadaly mnohem lépe. Ale problém je samozřejmě s tím, že byly jeté. Kdybych chtěl 26 kolo, tak bych si klidně koupil i tohle za 9–10k.

            0 0
    • mr.antik  

      nevidim důvod proč vyloženě ne za dobrou cenu, řek bych že ta váha bude sedět:

      • Vidlice je stavěná na co nejnižšíh váhu, 28mm nohy, tuhost asi nebude její silná stránka
      • Kliky Stylo – také realtivně lehké, ale pod těžší váhou se děsně kroutí, případně ohýbají
      • Zbytek asi standard no…
      • Geo – na xc kole asi nemá smysl řešt, maximálně dáš trošku širší řidítka jak je dneska standard

      Dneska takové adekvátní kolo pod 20 neseženeš, takže okolo té 10tis by asi šlo

      0 0
      • Tomcat  

        To je otázka na kolik to kolo má původní osazení, protože to vypadá že podle odpovědí tazatel to vlastně naživo neviděl.

        0 0
    • inz  

      Naživo jsem to neviděl, zatím to cestuje mezi prodejnama – doufám, že ne po vlastní ose :-)

      Zatím sbírám informace, abych tam přišel už připravenej a pokládal ty správný dotazy :-) .

      Díky za tipy a rady, s těma kotoučovkama jste mě nalomili :-) Co kdybych tedy „slevil“ a chtěl takovéhle kolo (= takto lehké a se vzduchovou vidlicí, ideálně 26) s kotoučovkama do 15k?

      0 0
      • jecnak  

        V realu dneska novy model asi sezenes jedine 27,5, kotouce a trochu tezsi. Jestli jsi vyssi jak 180cm, neuvazuj o nicem a jdi na bezny jezdeni po polnackach do 29".

        0 0
        • kubad  

          +1

          0 0
        • oddie  

          29 se vzduchovou vidlí do 15tis, to bude mít docela hoňku sehnat…

          0 0
          • puka  

            Sériovku asi nesežene, takže stavitel nebo bazar

            0 0
          • kubad  

            záleží jaký má reálně limit, pochybuju že mu to kolo v odkaze nechají za 10 nebo 15

            0 0
    • jezura  

      Tak jsem si to ze zvědavosti vyhledal. Jestli je to ten kousek u Cyklo Ramala za 19990,– tak to za deset let staré kolo není výrazná sleva.

      0 0
      • Tomcat  

        No lol 8-| a ještě 20ka

        0 0
        • Jakobo  

          Nakup jak u vietnamcu Dobry velikost, mi dat delsi riditka a sedlo dozadu. Tak hlavne, ze je to stare nove kolo.

          0 0
        • inz  

          To jsem nepochopil – na rozměru 20" je něco divného?

          0 0
    • inz  

      Tak abych se „pochlubil“ a nějak to uzavřel – dal jsem na vaše rady ohledně kotoučovek a vzal je „na milost“ :-)

      Revolt u Ramaly je opravdu starší kousek, i „na vlastní oči“.

      Nakonec jsem manželce pořídil Author Instinct 2009: http://archiv.author.eu/…9-ua42763600

      a sobě Author Vision 2013: http://archiv.author.eu/…3-ua42814801

      0 0
      • milan.v  

        Dobrá volba.

        0 0
      • honza1982  

        Manželce jako již tradičně o třídu horší. Ale udělal si určitě dobře. Jen by mě zajímaly docela ceny, za které si to kupoval. Ale volby to nejsou špatné ani náhodou.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Ani jedním rozhodně neurazíš. To Ti manželka skousla modrý rám? Není jí to kolo dlouhé?

        0 0
        • inz  

          Manželka naštěstí barvy tolik neřeší, je to vlastně větší sportovec než já. Byly to – jak je z ročníků patrné – doprodeje, tj. pouze v určité velikosti rámu a tím bylo dané, kdo si které kolo vezme. Manželčino bylo k dostání jen jako 19", dlouhé jí není. Moje bylo zase k mání jen jako 22", já možná trochu poladím představec – mám tento víkend jako testovací ;-)

          Ten Instinct byl za 17.500, Vision za 22.000.

          0 0
    •  

      já bych viděl největší zádrhel v té vidlici – těsnění, náhradní díly…

      Když nyní vidím, jaký je dnes problém sehnat vidli pro v-brzdy! Ale musím uznat , že kotoučovky mají něco do sebe!

      Mám ještě 24 let staré cantlevery SH XT 94– brzdí stále perfektně-dokonce lépe v porovnání s některými levnějšími (nebo špatně seřízenými V-čkami)…ale odpruženou vidli na ně nenapasuju…Takže kolo využívám spíš jako treka..do nějakého náročnějšího terénu a sjezdů to není..

      0 0
      •  

        Brzdy Cantilever snad jde předělat na V-éčka rychle a snadno, během 10-ti minut… zrovna asi minulý týden jsem to dělal.

        0 0
        • zdenal8  

          Předělat. Asi si myslel spíš komplet vyměnit.

          0 0
          •  

            Ano, koupíte něco jako tohle:

            http://www.force.cz/…rne/d-77632/

            • nové lanko a bowden a namontujete to tam.

            Cantilever podle me není špatný, má i pár výhod, ale možnost V-éčka snadno výháknout, rapidně nižší riziko narušení „lanovodu“ např. přepravovanou bagáží a možnost používat dnes daleko běžnější špalíky podle mě stojí za to. V-éčko považuju za příklad konstrukční důmyslnosti který nádherně spojuje jednoduchost s funkcí. Takže než např. v rámci servisu měnit stará lanka Cantilever a staré Cantilever špalíky, předělal (nebo vyměnil, pokud chcete) bych to toho času na V-éčka.

            0 0
            • -b-n-x-  

              Co je na tom kantileveru za vyhodu? Tenkrat kdyz prisly vecka, tak me to prislo, ze snad ve vsem lepsi. Ale tak teda jsem se na to dival jen jako mtb jezdec.

              0 0
              •  

                Především jsou ve větší míře seřiditelné (což bohužel není vždy, nebo spíš pro každého jen výhoda), a stranově (levá/pravá) je tah typicky více stejnoměrný… i v průběhu celého „života“ špalíku. Pak jsou tam některé spíš dost teoretické výhody, které se některým líbí spíš „pocitově“: „cesta kablíku“ k přední brzdě může být o něco přímější, ramena brzd bývají kratší (protože je částečně „nahrazují“ lanka v tom Y), nebo alespoň odhnuté od nejširšího místa pláště a není tam prachovka, protože lanko jde do bowdenu daleko víc nahoře, tzn. bordel se tam kde funkčně vadí i bez té prachovky nedostane. Další výhoda podle některých je, že kola s těmito brzdami „vypadají“ starší a levnější, tzn. ne tolik atraktivní a kradnutelná – prostě se tyto brzdy u některých berou jako poznávací znak starších kol.

                Pokud to člověk umí („jednou“) seřídit, pokud mu nevadí dnes méně dostupné špalíky, pokud nepředpokládá, že mu s tím lanovým Y mechanismem něco bude kolidovat (náklad, nosič apod.), pokud nemusí mít možnost odháknout ten brzdový mechanismus… pokud, pokud, pokud… pak mohou být v pár věcech lepší, hlavně třeba pro málo udržované starší dojížděcí kolo. Osobně ale považuju V-éčka za výrazně lepší volbu, už jen proto, že jsou jednodušší a jdou odháknout.

                0 0
                • -b-n-x-  

                  Hmm, tak ale to jsou takové ani ne kosmetické výhody. Mě hlavně na véčkách přijde, že jsou o hodně silnější. U nich se třeba dalo jedním prstem zvednout na přední. Šlo by tohle na kantileverech? Já takové asi nikdy neviděl.

                  0 0
                  • Petr L2  

                    šlo, stačilo na canti dát pákové posilovače, pak ale většinou byl problém s tuhostí rámu, vidlice to snášely daleko lépe, takže se ještě musela namontovat podkova :-)

                    0 0
                  •  

                    To jestli se to „zvedne na přední“ není myslím v tomhle případě už dáno ani tak odlišnou konstrukcí brzdy, ale spíš kombinací špalíku a ráfku. Hliníkový broušený ráfek a měkký špalík to podle mě zvedně i u cantieleveru. Nevím jestli jedním prstem, ale to je ostatně dost jedno. Mě to na starém horákovi s cantilevery myslím šlo na přední dvěma prsty… před cca. 20-ti lety :). Některá V-éčka mi to tak nezvedají dneska – ale to je dané tím ráfkem co tam je. Obecně bych problém dnes viděl spíš v omezeném současném výběru špalíků na cantilever… a v tom, že jen málokdo kdo je na kole dodnes má, tam má broušené a srovnané ráfky :).

                    Hlavní důvod proč se od cantilever odpustilo bylo podle mě složitější seřizování/montáž při výrobě ⇒ vyšší skutečné výrobní náklady pro výrobce a pak taky odpružené vidlice.

                    0 0
                    • -b-n-x-  

                      Brzdění jedním, nebo dvěma prsty je jedno – a zase za stejná písnička :-D

                      Ano, je to jedno lidem nejezdicim technické disciplíny. Je dost rozdíl jestli v terénu držíš gripy dvěmi, nebo třemi prsty. Já když si našteloval brzdu aby dobře brzdila jedním prstem, tak teprve tehdy jsem začal jezdit jakž takž po zadním. Předtím deset let nic moc progress. Ovšem chápu, že u borců jako ty to nehraje roli :-)

                      0 0
                      •  

                        Ne – nehraje to u mě roli, zvlášť ne u takovéhle ráfkové brzdy, kdy za sucha V-éčko sice v pohodě ovládám jedním prstem a je mi vcelku jedno kterým, ale v dešti apod. když je ráfek morký za to stejně beru celou rukou.

                        A jezdím taky na kole stejně jako drtivá většina lidí, tzn. „technické disciplíny“ jsou u mě párkrát za rok kratší „drsnější“ úseky lesní cesty, jinak nic.

                        Takže u „borců“ jako já mě váš „progress“ vůbec nezajímá. Jestli si Vy hrajete na závodníka, nebo jím klidně i jste je mi totiž také úplně ukradené. Pokud někdo bude chtít závodit bude se na to dívat zcela jinak, ale nenuťte mi vaši „závodní morálku“ a hlediska.

                        0 0
                        • -b-n-x-  

                          Závodník nejsem, ale pro mé pojetí „cyklistiky“ je zrovna tohle dosti podstatný detail. Samozřejmě chápu, že pro mnoho lidí to je u ****** jak to brzdí.

                          0 0
                          •  

                            Nevím co chápete, ale co chápu já je, že se to opět snažíte postavit do světla „kdo má názor jako já je O.K. a ti ostatní jsou blbci“. Nikdo tu neřekl že by někomu bylo „u ****** jak to brzdí“.

                            Pohybujete se takříkajíc „od pankejtu k pankejtu“. Kolo obecně nevisí ve vzduchoprázdnu, ale někde se pohybuje. A někdy víc než konkrétní brzdný systém závisí na tom prostředí, jak brzdí.

                            0 0
                            • -b-n-x-  

                              „U ****** jak to brzdí“ – tím bylo myšleno jestli se dá brzdit dostatečně jedním, dvěma, či více prsty. No a evidentně lidem používající kolo jako dopravní prostředek stačí že to dobře brzdí třeba i všemi čtyřmi.

                              Jinak si nemyslím, že těm kterým to teda nevadí, že jim to nebrzdí dobře jedním prstem, tak že jsou kvůli tomu blbci. Jen konkrétně pro mě znamená dobře fungující brzda to, že mi stačí mačkat jen jedním prstem.

                              0 0
                              •  

                                No, mě V-éčka chodí jedním prstem a Cantilevery mi před 20-ti lety tuším chodily dvěma (a to s poněkud jiným silovým fondem), jak jsem psal, takže jestli reagujete na mě, tak nevím proč „evidentně“ zase mluvíte o čtyřech prstech.

                                A Vaše použití silných slov v tomto kontextu podle mě prostě není na místě – ne proto, že bych byl citlivka, ale silná slova mají být vydrazena pro abych tak řekl radikální prohlášení a tady nevím proč to „radikalizujete“ a zavádíte to do extrému.

                                Pro mě osobně obecně problém ráfkových brzd nastupuje se znečištěním ráfku a když něco znečišťuje ráfek je to v drtivé většině i na podkladu, tzn. začínám tam mít problém třeba s nebezpečím předního smyku, tzn. u přední brzdy je už to víceméně dost jedno, protože ji už stejně nemůžu tak moc použít. A pokud jde o zadní brzdu, tak její možnosti jsou zákonitě omezené prostě tím, že je vzadu, pro každý brzdný systém, takže pokud se s tím jezdí někde kde je provoz (a kde skutečně jistě zastavit potřebuju, často bez adekvátního varování předem), tak se kvůli omezenému brždění +/- jen zadním stejně nelze pouštět do žádných extrémů. Tzn. extrémy bych moc neargumentoval, pokud se nebavíte třeba čistě o MTB (coby disciplýně) v terénu, což nevím jak na BF, ale z hlediska populace ČR je to naprostá minorita, tzn. z hlediska všech kol obecně…

                                Až někdo vyřeší že přední kolo nebude na bordelu smykovat, že brždění zadního kola bude mít samo o sobě velký účinek, tak budu první, kdo poběží pro nějakou brzdu jako je bubnová nebo kotoučová apod. prostě takovou která brzdí za všech okolností. Do té doby si myslím, že je to brždění bohužel převážně o těch podmínkách kde se brzdí.

                                0 0
                                • -b-n-x-  

                                  Hele, já třeba znám z vlastní zkušenosti poměrně dobře, jaký je rozdíl mezi ráfkovou a kotoučovou brzdou v momentě když vjedeš do mokré trávy. Zatímco se u té kotoučové nestane nic a brzdí pořád stejně, u ráfkové se brzdný účinek velmi sniží (v závislosti na použitých špalcích). A to přitom ještě zdaleka nedocházelo k prokluzu předního kola na povrchu.

                                  Ale abych byl upřímný: toto jsem pozoroval jen na MTB (jiné jsem neměl a nemám), takže tuto argumentaci můžeš odpálkovat jako zcela minoritní pro populaci v ČR.

                                  0 0
                                  •  

                                    Myslím, že v mokré trávě není nebezpečí předního smyku právě největší. Ale já po ní moc nejezdím tak nevím.

                                    Na trekovém kole s 37mm plášti jsem cca. před týdnem hodil pěknou šipku, když jsem na mokré dřevěné lávce/mostíku opatrně použil přední brzdu. Jel jsem ani ne 20 km/h, bylo pár hodin po dešti a do smyku to šlo z ničeho nic, prakticky okamžitě. Po tom mostíku jezdím každý druhý den a ty prkna tam jsou jednak příčně drážkovaná a druhak celkem hrubá. Hodně mě to překvapilo, protože zatím jsem přední smyk vždycky zvládnul.

                                    Se širším pláštěm se možná přední smyk tak moc kriticky neprojevuje, nebo snáz zvládá, ale v zimě na sněhu, nebo pokud je na asfaltu pískový poprašek, bláto nebo mokré listí se přední smyk objevuje i s širokými plášti na městském kole. Ještě jsem kvůli tomu vyjma výše nepadnul, ale přední brzda je kvůli tomu často nepoužitelná protože to prostě snadno jde do smyku a pokud se nejede vyloženě krokem, je dost o hubu / na hraně zvládnout.

                                    0 0
                                    •  

                                      si to musíš umět spočítat číslovko:-)

                                      0 0
                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  …čistě o MTB (coby disciplýně) v terénu, což nevím jak na BF, ale z hlediska populace ČR je to naprostá minorita, tzn. z hlediska všech kol obecně… Vítej na minoritním fóru.

                                  …si myslím, že je to brždění bohužel převážně o těch podmínkách kde se brzdí. Heuréka! Ještě kdo, proč, čím a jak brzdí.

                                  … tak se kvůli omezenému brždění +/- jen zadním stejně nelze pouštět do žádných extrémů. Že Ty na kole vůbec nepoužíváš přední brzdu a ani ji tam nemáš?

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    táta mu ji vyhákl, aby si nenamlel

                                    0 0
                                  •  

                                    Nemám problém s „minoritou“… se pokud se např. jako některé jiné minority co asi známe, nepokouší „předělat“ tu většinu a tvrdit že jen jejich pohled je ten správný a ti ostatní nejsou na stejné „úrovni“.

                                    Archimédest vykřikl „Heuréka“ když pochopil, zatímco u Vás teď mám dojem že tomu teď asi bylo přesně naopak. Zkusím to jinak: třeba když hvězdář kouká na hvězdičky, nezáleží někdy na tom jak dobrým teleskopem na ně kouká, protože prostě v daných atmosferických podmínkách reálná viditelnost u všech pozorovacích prostředků (pokud nemáte ratioteleskop) sráží na stejnou úrověň ty „podmínky“.

                                    S přední brzdou je to u mě naopak tak, že z asi z 90% používám jen právě přední brzdu. Ale bohužel, právě když jsou ty podmínky nejobtížnější a kdy bych tedy „kvalitní brzdy“ potřeboval nejvíc je ta přední mimo hru, kvůli nebezpečí předního smyku a tam by jaksi asi těžko nějak výrazně pomohlo mít tam nějakou hi-tech brzdu, protože dokud bude fungovat přez zastavování nebo zpomalování točení kola/pneumatiky, tak tohle je mimo brzdu, prostě věc přilnavosti pláště a vlivnu podkluzu na přední a zadní kolo.

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      Právě že dobrou brzdu nemusíš v těch „nebrzditelných podmínkách“ použít, protože je dostatek času použít jí před a/nebo po daném úseku. Špatnou slabou brzdou to musíš probrzdit celý. Například sjezd, který jsem s v-brzdama jezdil s třema a na lepších pákach se dvěma prstama svírajícíma páky úplně nadoraz celou dobu, s dobrou hydraulikou mě bohatě stačí prst jeden a brzdim jen místama – vybírám si úseky, kde to neni tolik vydrolené.

                                      A do kontrolovatelnosti brzdění taky promlouvá „dávkovatelnost“.

                                      0 0
                                • -b-n-x-  

                                  Jeste k tem mym „silnym“ slovum. To je dano tim, ze kdyz si ctu tady ty tvoje teorie a zavery, tak se mi nedari uplne ovladat sve emoce a proste obcas se to v reakci takhle projevi. Ale stale se snazim cvicit v sebeovladani a doufam, ze to bude lepsi a lepsi.

                                  0 0
                                  •  

                                    Tak to mě mrzí že to co píšu berete jen za teorie, často to sice je teorie, ale přímo to vyplývá z mojí praxe. Snad se mi zlepší jak „praktičnost“ těch mých „teorii“, tak moje vyjadřovací schopnosti. Jinak problémy se sebeovládáním beru že má občas každý.

                                    0 0
                                • Japhy  

                                  Dovolím si číslovko jednu otázečku. Jel jsi někdy v terénu na kole se slušnými hydraulickými kotoučovými brzdami? Očekávám jednoznačnou odpověď ano nebo ne, žádný traktát prosím. Pokud ano, co to bylo za brzdy a kolik zhruba km?

                                  Minoritním disciplýnám a plýnám obecně zdar.

                                  0 0
                                  •  

                                    Pokud to je otázka na mě, tak odpověďe je: ne.

                                    Jistě mi vysvětlíte o čem to svědčí. Předpokládám, že se dozvím, že lidé ktečí nejezdí s hydraulickými kotoučovými brzdami v terénu o cyklistice, popř. o brždění obecně nic neví.

                                    Na oplátku bych se zeptal, jestli jste jel po nevyčištěných okreskách s čerstvě napadaným sněhem a pod tím ledem na městském kole s libovolnou přední brzdou a torpédem vzadu. Očekávám jednoznačnou odpověď ano nebo ne, žádný traktát prosím. Pokud ano, co to bylo za torpédo a kolik zhruba km?

                                    0 0
                                    • zdenal8  

                                      Za mě ano a kilometry netuším. V té době ještě tachometry nějak nefrčely. Ale našli se tací, co si tu krabici hnanou bovdenem od předního kola pořídili.

                                      A myslím, že takových nás tu bude více, co kdysi nějaké takové kolo měli.

                                      Takže nakonec tu asi budou lidi, co mají s různýma typama brzd na různých površích více zkušeností než ty.

                                      0 0
                                    • Japhy  

                                      Ne, tvrdím jen to, že lidé, kteří nemají zkušenost s kvalitnějšími hydraulickými kotoučovkami by se neměli pouštět do zpochyňování a rádoby kvalifikovaného hodnocení jejich brzdného účinku, citlivosti a dávkovatelnosti.

                                      Ano, mám zkušenosti se spoustou různých povrchů včetně nevyčištěné okresky s čerstvě napadaným sněhem, jen jsem už v té době nejspíš neměl na kole torpédo. Myslím že v zimě jsem jezdil teprve s Eskou. Nicméně kol s torpédem jsem jako dítě měl několik (viz níže), takže vím naprosto přesně jak to brzdí. Z režimu skoro vůbec přecházejí skokově do režimu smyk po zadním. Na rozdíl od vás vím z první ruky jaký je rozdíl v citlivosti a dávkovatelnosti brzdného účinku třeba mezi torpédem, véčkama, kantíky a hydrami. Vy se jen dohadujete a opět vytváříte naprosto nesmyslné argumentační konstrukty, které vám ovšem na tomto fóru nikdo nežere.

                                      Přidám ještě vyžádanou odpověď – torpéda jsem měl na kolech Pionýr a BMX, najeto zhruba vyšší stovky až nižší tisíce km.

                                      0 0
                                    • novas752  

                                      Sníh, led nejen na asfaltu ano, ale ne na městskym kole, pouze na mtb a na silničce. Odhadem 700km.

                                      Torpédo ano, kdysi na dětském kole. km netušim, odhadem 1000.

                                      0 0
                                • Smazaný účet  
                                  0 0
                    • Petr L2  

                      Hlavním důvodem byla lepší účinnost véček, štelování je u obou typů stejně na hovno........

                      0 0
                • Lišák  

                  A ony „normální“ kantíky nejdou vyháknout?

                  0 0
                  • marttoni  

                    Možná takové existují, moje kantíky jdou také normálně vyháknout. Nevím jak by se vyndavalo kolo, pokud by vyháknout kantík nešel?

                    0 0
                    • Lišák  

                      Proto píšu o „normálních“ kantíkách. Pokud byly myšleny nějaké zaručeně vysoce funkční a navíc nepříliš drahé, které se dávaly např. na dětská kola v devadesátých letech, tak ty byly napevno a musel se povolovat šroub.

                      0 0
                  •  

                    No už si to pořádně nepamatuju, nějak jdou, ale podle mě ani zdaleka ne tak snadno jako V-éčka. Byl tam nějaký „problém“, zvlášť když se to zasralo. Na mém starém MTB k tomu bylo potřeba nějaký nástroj a to bylo zánovní. Tuším, že jsem to tahal ven šroubovákem, nebo něčím takovým. A na trosce dalšího kola jsem to z toho také dobýval. U V-éčka mi to vždy šlo snadno vyháknout i zaháknout, ikdyž to bylo v různém stádiu rozkladu.

                    0 0
                    • Petr L2  

                      No tak to byl problém asi na tvé straně, šlo to úplně normálně .......

                      0 0
                      • tromboonen  

                        Ale on měl staré zánovní kolo… a samozřejmě šroubovák a dalších 5kg nářadí v ledvince, tak co by jej nepoužil, že? Nebuď subjektivní…

                        0 0
                        •  

                          Dovolil bych si Vás ve Vaší obvyklé „nepřesnosti“ opravit: tehdy (1993?) jsem měl fungl nové MTB a tehdy jsem svou aktuální cca. 850g ledvinku, ani žádné jiné nářadí, s sebou nevozil. Dokonce jsem tehdy jezdil i bez mobilu…

                          0 0
                          • -b-n-x-  

                            Z toho by skoro jeden vydedukoval, že nyní jezdíš s mobilem. Což mě trošku překvapuje.

                            0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Budeme tipovat. Já odhaduji 5110 s největší baterií, protože cokoliv, čím se nedají v případě nouze vykovat potřebné náhradní díly je pod jeho úroveň. SIM kartu mu vnoučata slíbila k blížícím se 90-team narozeninám.

                              0 0
                          • Petr L2  

                            Tenkrát jezdil bez mobilu prakticky každý, protože mobily NMT byly u nás teprve dva roky. Sice už se daly koupit ty Nokia co vypadaly jako telefon a neměly skoro 5 kg jako ty první co měly velikost krabice od bot, ale pochybuji, že jsi tenkrát měl 60 tisíc na telefon a ustál platit dvacku za minutu :-)

                            0 0
                            •  

                              Tu skandální skutečnost, že tenkrát „musel“ bez mobilu jezdit na kole každý (a nic „strašného“ se nedělo) jsem právě chtěl naznačit (s ohledem na nedávnou bouřlivou diskusi zde na BF kde bylo vysvětlováno jak je to nezdpovědné). Ale možná jste to nepochopil.

                              0 0
                              • Martin  

                                Před sto lety se chodilo ***** za barák a dneska máme splachovací záchod. Co z toho vyplývá?

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Že se dneska bez těch moderních vymožeností ani nevysereš :).

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    Z toho by se jeden posral.

                                    0 0
                                    • -b-n-x-  

                                      Jen si delejte srandu. Beztak za chvíli začne zdegenerované lidstvo používat nějakou appku, která bude upozorňovat, kdy je potřeba ***** – třeba aby to bylo zdravější, či co :-)

                                      0 0
                                •  

                                  Vyplývá z toho, že i přesto, že splachovací záchod máme a využíváme, všude si ho s sebou nosit nemusíme. Dokonce ho ani nevozím na kole.

                                  0 0
                                  • tromboonen  

                                    Chce to jen větší ledvinku, případně menší záchod :)

                                    0 0
                                    •  

                                      Zatím mi nepřišlo, že by vožení pouze toaletního papíru bylo pro eventuelné „nouzové situace“ nedostačující…

                                      …ale vlastně chápu, že „záchodová problematika“ může být dalším argumentem pro nezbytnost vožení mobilů – když to na člověka přijde, tak v nouzi nejvyšší, různé tyhle „technické typy“ hned sáhnout po chytrém mobilu a tam se GPS-vypolohují s přesností na metry a operativně si vygůglí, kde v jejich nejbližším okolí je nejbližší veřejně přístupný hajz a tím v důsledku předejdou velkému neštěstí. Protože jak tu někdo sice jadrně, ale výstižně řekl, někteří se dnes opravdu bez moderní techniky asi ani nevyserou. Ještě že k tomu nepotřebují i něco jako parkovací kameru. Ale třeba i to přijde.

                                      0 0
                                      • Martin  

                                        ty kecko, nechceš dělat tiskového mluvčího místo Ovčího Mluvčáčka?

                                        0 0
                                      • tromboonen  

                                        To musí bejt smutný, bejt nasranej na modertní svět, vyblejvat se z toho na moderním vynálezu (Internet, mobil, počítač)… a místo toho abys ten moderní svět využil k něčemu rozumnýmu, jezdíš na kole od večerníčka a sereš tady kilometrový hovna o věcech, kterejm nerozumíš, no každýho volba…

                                        0 0
                              • Petr L2  

                                Nepochopil, věta „Dokonce jsem tehdy jezdil i bez mobilu…“ podle mě sděluje určitě něco jiného, než to,že tenkrát ho neměl nikdo a tak jsem to také četl a že se nic strašného nedělo, no pokud se ti nic nestalo, tak opravdu ne ..

                                Můžu tě ujistit, že když jsem si tenkrát ustlal na Churáňove pod lanovkou tak bych ten neexistující mobil docela ocenil. Když jsem se posbíral a sešel asi 50m dolu pro kolo, tak cesta zhruba 1/3 sjezdovky nahoru do chaty mě trvala asi hodinu a měl jsem takovou zimnici, že jsem neudržel řídítka, ale jiná možnost jak se dostat zpět nebyla.

                                0 0
                                •  

                                  Vy máte furt nějaký problém abych tak řekl :).

                                  0 0
                                  • tromboonen  

                                    Zato Ty seš totálně bezproblémovej, že jo…

                                    0 0
                                  • Petr L2  

                                    Myslím, že ne. Kdo nepadá, nejezdí na hranici svých možností a ty najde většinou až když jde na držku :-)

                                    0 0
                                    •  

                                      V případě pilotů nebo třeba řidičů náklaďáků to vidíte stejně?

                                      0 0
                                  • -b-n-x-  

                                    Hele, tvůj historicky nejkratší příspěvek :-)

                                    0 0
            • zdenal8  

              Ono někdy při tom „předělávání“ je třeba vyměnit i brzdové páky, protože mají jiný chod. Takže vlastně vyměnit úplně všechno.

              0 0
              • Lišák  

                Kdo umí brzdit, tak se s tím srovná. Jen je důležité mít dobře vycentrovaný ráfek. Brzdí to parádně.

                0 0
              •  

                To by muselo být hodně staré kolo, kde ještě navíc nikdo za celou dobu nepředelal páky. Ke konci se myslím na kola s cantilever brzdami už i ve výrobě montovali páky určené na V-éčka – takto to použít šlo, naopak úplně vždycky ne. Původní Cantilever páky měly myslím výrazně kratší chod, podobně jako třeba staré páky na staré čelisťové brzdy.

                0 0
                • Petr L2  

                  Páky s přepínáním canti / V se začaly používat s nástupem V brzd, je to asi stejné jako před nedávnem řazení k přesmykači s přepínáním 2 /3. Oby typy brzd se vyráběly ještě dost dlouho souběžně, takže to přepínání mělo smysl. Časem canti prakticky zmizely a páky automaticky byly pro V. Jinak šlo o a místo uchycení lanka na páce a tím jiný úhel.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.