Menší převodník než doporučuje výrobce rámu

83 nepřečtených
  • AleZ80

    Ahoj,

    velikost převodníku se tu ve všech vláknech řeší jen s ohledem na převodový poměr, tak jsem založil nové téma.

    Někteří výrobci uvádí min. a max. počet zubů převodníku pro daný rám.

    Co se může stát, když osadím převodník o 2 zuby menší než je min. počet uváděný výrobcem rámu?

    Řetěz bude kolidovat se zadní stavbou?

    Dá se to eventuálně kompenzovat změnou řetězové linky (offsetu převodníku)?

    Všiml jsem, že např. Garbaruk uvádí různou řetězovou linku dle počtu zubů převodníku.

    Díky za info znalým této problematiky.

    0 0
    • pocestny  

      Kvůli poloze spodního čepu zadní stavby? Menší převodník bude ovlivňovat pružení?

      Nebo kvůli velkému prohnutí řetězové vzpěry?

      0 0
    • pocestny  

      Co máš za rám?

      0 0
      • AleZ80  

        Pořídil jsem Orbeu Rallon. Výrobce uvádí min. 30z, ale já bych ideálně chtěl 28z. Jednak kvůli převodům (kazeta bude 9–46z) a také kvůli lepší průchodnosti terénem, jelikož budu mít hodně nízko střed (výrobce uvádí bb drop 35 mm, ale já to chci postavit spíše jako all mountain se 160 mm vidlicí, což střed ještě o 3–4 mm sníží).

        0 0
        • Tomcat  

          Vzhledem k tvarování a uchycení spodní zadni spodní vidlice ne.

          0 0
          • AleZ80  

            To ne znamená, že se budu muset smířit s min. 30z převodníkem?

            0 0
            • Vilém  

              Pokud si chces retezem hoblovat zadni stavbu, tak hura do toho.

              2 1
            • kubad  

              Tak dej 30z a 10–52 kazetu

              Ta s 9z stojí stejně za h-ovno

              4 0
            • Georrge  

              Kup převodník z aliexpressu a vyzkoušej. Stojí to pár korun a budeš mít jistotu. Pokud se vleze, tak ale pravidelně a poctivě kontroluj případné poškození zadní stavby od řetězu.

              0 0
            • AleZ80  

              OK, díky.

              0 0
              • vaclaw  

                Já mám teda jenom Occam, ale jestli je na Rallonu aspoň stejný kryt řetězový vzpěry, tak na menších pastorcích to bude vyloženě hoblovat ten kryt. Mám 32 zubů a i tak na najmenším pastorku to občas lehce drhne. Zase ten kryt je tak masivní, že o vzpěru bych se asi nebál.

                0 0
                • pocestny  

                  Fascinující, Orbea udělá jeden rám, kde se nevejdou šroubky od kotoučů (použitelný jen na centerlock, bylo to tu před týdnem), a na jiných dvou modelech drhne řetěz?

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Fascinující, že výrobek je na něco dělaný a na něco ne že?

                    0 0
                    • pocestny  

                      Jistě. A když náhodou fyzicky neušlapu 32z na enduru, tak si koupím rovnou jine enduro, nový normál.

                      0 0
                      • vaclaw  

                        Tak ještě se dá odstranit ten kryt vzpěry a místa bude dost. Popravdě mě zrovna tohle vůbec netrápí, nejtěžší převod jsem zatím použil asi tak dvakrát a nevybavuju si, že by mě zrovna tohle vadilo. Všiml jsem si toho jenom když jsem šteloval řazení.

                        0 0
                        • plzakj  

                          S mensim prevodnikem to bude casteji.

                          0 0
                          • J1RKA  

                            a jaka je potom zivotnost retezu, kdysi jsem mel 30z a dokazal jsem ho pravidelne udelat pod 800km, s 32 siskou < 10–42 > vydrzel i 1400, ted mam 34 kulatej, mam najeto 1000 a retez < XO > skoro jako novej. a 52 zubu je vesmirna parada

                            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Jenda  

      Třeba na Trek Fuel EX carbon gen5 je i 32z převodník na hraně že řetěz v nezatíženém stavu v podstatě klouže na nějtěžší převod po gumovém chrániči zadní stavby. O funkci zadní stavby jako takovýc bych se asi až tak neobával ale samozřejmě vliv to nějaký mít bude.

      0 0
    • TJK  

      realne to muze mit vliv na slapani a odezvu zadni stavby… prevodniky designujou polohove vuci cepum aby dosahli optimalni odezvy na slapani a celkove kombinace chovani zadni sdtavby ve zdvihu, pri brzdeni.. ze bych ale pozoroval zasdni zmeny napr u 32z a 30z prevodniiu na Mete AM kde je to presne v pozici cepu zadni stavby = to ja nepozoruju

      Pak je tu vliv tahani retezu po zadni stavbe kde uz ho muzes mit hodne nizko.. to ale muzes otestovat rucne kdyz si retez shodis z prevodniku a natahnes ho pod uroven zubu (to je cca rozdil prumeru 2z na prevodniku) = pak primo uvidis jak to vypada na nejhorsim prevodu tzn, 28/9

      a pak je tu aspekt co pise David… asi bych nutne do 9z nesel.. nevidim duvod… 10–50 je imho ve vsem lepsi varianta.. sezenes toho mraky a uz tech 10z na slapani je hranicnich…

      no a pokud pises ze to chces jako AM tak nechapu kde a jak chces jezdit AM na prevodech 28z / 9–46 … ja mam na Ibisu 34z / 10/52 a hodil by se prevodnik 36 kterej tam nedostanu.. tu 52 vozim protoze taham vozejk se 2 detma co ma dohormady 50+kg tak abych si neurval nohy v kopci…

      0 0
      • AleZ80  

        Momentálně mám 30/11–46 a na nejmenší pastorek řadím výjimečně, jelikož málokdy jedu po rovině a ve sjezdech nemám morálku/fyzičku ještě přišlapávat.

        0 0
        • TJK  

          mno pak neřeš a dej tam 10–50.. win win na obou stranach a jeste mas rozmerkazety v kategorii od GX po XX1 a ne proprietarni mrchu ud E13… navic ta 10–50 funguje a ten posledni skok jeste neni tak hroznej jako na 10–52

          1 0
      • novas752  

        Tak se 30z prevodnikem se na enduru pocita stejne jako s 32z. 99% lidi tam nebude mit nic jineho.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.